|
|
Eide
|
|
|
Dit jaar geen Champions League hymne voor Ajax. Geen tegenstanders als Barcelona, Real Madrid, Manchester City of PSG. Nadat Ajax zich blameerde tegen Rapid Wien wacht het nietige FK Jablonec in de voorronde voor de Europa League. Frank de Boer liet zich wel zeer ambitieus uit over die Europa League maar voor het zover is zal Ajax wel moeten laten zien dat het veel beter kan voetballen dan het tot nu toe heeft gedaan. Ajax zal, zelfs tegen een bescheiden club als Jablonec, toch echt uit een ander vaatje moeten tappen als het deed tegen Rapid Wien en Willem II.
Ajax speelde in haar geschiedenis nog nooit tegen Jablonec. De enige Nederlandse club die ooit tegen de Tsjechen speelde was het AZ van Gert-Jan Verbeek. In de 3e voorronde voor de Europa League won AZ over 2 wedstrijden met 3-1 na 2-0 winst thuis en 1-1 gelijkspel uit. Jablonec speelt haar thuiswedstrijden in de Chance Arena in Jablonec nad Nisou die ruimte biedt aan 6.280 toeschouwers.
FK Jablonec kwalificeerde zich door als 3e te eindigen in de Tsjechische Eerste Liga. In de 3e voorronde Europa League werd ietwat verrassend gewonnen van FC Kopenhagen. Thuis verloor Jablonec maar een week eerder hadden de Tsjechen al met 2-3 gewonnen in Denemarken. Zo mooi als de resultaten in Europa zijn voor Jablonec, zo beroert gaat het in de eigen competitie. Op het moment van schrijven speelt Jablonec de 4e competitiewedstrijd maar na 3 competitierondes is Jablonec slechts 12e. Er werd, gewonnen, verloren en gelijk gespeeld met een doelsaldo van 5 voor en 5 tegen.
De selecte van de Tsjechen bevat geen bekende namen. De topscorer is Thomas Wagner die in 3 wedstrijden 2 goals maakte tot nu toe. Ook in de Europa League kwam Wagner reeds tot een goal. Jablonec zal vermoedelijk in een 4-5-1 opstelling spelen met de volgende spelers: ----------------Hrubý---------------- -Karavaev - Bene - Pernica - Novak-- ---------------Hübschman------------- Masopust - Gregu - Pospíil - Crnkić ----------------Wágner---------------
Zoals te zien zullen de Tsjechen bij balverlies diep inzakken waarbij spits Wagner waarschijnlijk als eenzame strijder voorin zal blijven. In Balbezit zullen de Tsjechen dan vermoedelijk omschakelen naar een 4-3-3 systeem.
Gezien de hersteltrajecten van Fischer en Younes lijkt voor de hand te liggen dat Ajax zal gaan starten met dezelfde opstelling als die tegen AZ en Willem II werd gebruikt, dus met Sinkgraven op linksbuiten en Gudelj op het middenveld. Wat veel belangrijker is, is de vraag hoe Ajax een veel hoger niveau gaat halen bij het thuisduel tegen Willem II. Ajax zal er gebrand op zijn het duel thuis feitelijk al te beslissen en daarmee niet veel druk en spanning te hebben op het uitduel op donderdag de 27e waarop een thuisduel volgt die al op 12:30 wordt afgewerkt. Daarnaast zal het de druk op De Boer doen verlichten als Ajax eindelijk weer eens een goede wedstrijd weet te vertonen aan het publiek in de ArenA.
De beelden zijn van het duel tussen Kopenhagen en FK Jablonec dat in 2-3 eindigde. Te zien is hoe Wagner in een aanval met veel Jablonec spelers de 1-0 binnen kopt. Gregu trapt een prachtige vrije trap binnen en Pospíil scoort knap met het linkerbeen van 16 meter afstand.
De eerste wedstrijd is op 20 augustus op 19:00. De return is op 27 augustus om 18:00.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben de week van de return op vakantie. Ik stel voor dat we dit topic ook voor de return gebruiken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wow, Eide PRACHTIG! In Amsterdam moet Ajax de basis leggen. Dat moeten de spelers eens goed begrijpen en de volle 90 minuten er vol op kleunen. Geen onderschatting maar net zo'n wedstrijdmentaliteit tonen zoals destijds tegen Barcelona in Amsterdam (2-1 winst). Zelf een paar keer scoren en achterin de nul houden. Ik hoop op een 3-0 overwinning.
En volgende week vakantie dus... Lekker. Waar ga je naar toe?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: We gaan een weekje naar de Belgische Ardennen, zo'n beetje het zuidelijkste puntje van België. Even lekker er tussenuit zonder dat het meteen zo'n gedoe is met vliegen en enorme afstanden rijden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 17:25 schreef Eide het volgende:[..] We gaan een weekje naar de Belgische Ardennen, zo'n beetje het zuidelijkste puntje van België. Even lekker er tussenuit zonder dat het meteen zo'n gedoe is met vliegen en enorme afstanden rijden. Lekker! Klinkt goed. Voor dat je vertrekt spreken we elkaar nog wel hier ;) Ikzelf ga 3 september naar Italië. Wel een eind rijden...
Maar eerst Ajax! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 17:37 schreef Pietje het volgende:[..] Lekker! Klinkt goed. Voor dat je vertrekt spreken we elkaar nog wel hier ;) Ikzelf ga 3 september naar Italië. Wel een eind rijden... Maar eerst Ajax! Dan is het toch interlandweek. Voor het NL elftal hoef je niet thuis te blijven. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik ga voor 3-0 en uit 1-2 = poulefase EL |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jablonec gelijk in derby op weg naar Ajax
FK Jablonec heeft zondag in aanloop naar de Europa League-confrontatie met Ajax van donderdag in de laatste minuut een punt gepakt in de derby tegen Slovan Liberec. In eigen huis stond de Tsjechische middenmoter lang met 1-0 achter door een doelpunt van de door AZ opgeleide Kevin Luckassen. In de laatste minuut van de officiële speeltijd maakte Vit Benes namens Jablonec 1-1.
Jablonec staat na vier wedstrijden met vijf punten op de negende plaats in de Tsjechische competitie. Slovan Liberec is met zes punten vijfde.
Ajax ontvangt Jablonec donderdag in Amsterdam en reist een week later naar het noorden van Tsjechië om te beslissen wie van de twee ploegen uitkomt in de poulefase van de Europa League. Bron
----------------------
Jablonec nu 10e in Tsjechie met 5 punten uit 4 wedstrijden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sorry hoor, maar dat moet gewoon in 1 pot beslist zijn, vol erop, geen tegengoals en minimaal 3 goals maken. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Kan verdomme de pot niet eens zien. Moet weer naar een trouwerij van een vriendin van mijn vrouw... Misschien hebben ze daar een aparte kamer met een tv... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2015 - 16:11 schreef Peterhs het volgende:Kan verdomme de pot niet eens zien. Moet weer naar een trouwerij van een vriendin van mijn vrouw... Misschien hebben ze daar een aparte kamer met een tv... Wat nou aparte kamer? Gewoon hoofdzaal met groot scherm!!! Ajax gaat VOOR een trouwerij he! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2015 - 16:48 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Wat nou aparte kamer? Gewoon hoofdzaal met groot scherm!!! Ajax gaat VOOR een trouwerij he! hahaha, vertel dat de rest. Ben bang dat ik er niets van zal zien. Achteraf misschien maar goed ook wanneer het weer zo'n aanfluiting word. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2015 - 16:51 schreef Peterhs het volgende:[..] hahaha, vertel dat de rest. Ben bang dat ik er niets van zal zien. Achteraf misschien maar goed ook wanneer het weer zo'n aanfluiting word. Dan juist is die locatie perfect....alles kan stuk he!! Ook het huwelijk 😉 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2015 - 16:51 schreef Peterhs het volgende:[..] hahaha, vertel dat de rest. Ben bang dat ik er niets van zal zien. Achteraf misschien maar goed ook wanneer het weer zo'n aanfluiting word. Peet, je ziet er een beetje ziek uit, voel je je wel lekker? Ik denk echt dat je erg ziek wordt hoor.... duurt zeker wel een dag of vier voor je je beter gaat voelen..... ;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2015 - 18:06 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Peet, je ziet er een beetje ziek uit, voel je je wel lekker? Ik denk echt dat je erg ziek wordt hoor.... duurt zeker wel een dag of vier voor je je beter gaat voelen..... ;-) Hahaha. De dag erna gaan we op vakantie. Dan voel ik mij dan zeker ineens beter? :-p |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: wel een stuk iig ;-) Bij deze wens ik je vast een hele fijne vakantie ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 augustus 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mwah ik ook dan maar... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Bedankt hé. Op zich maar een weekje naar Duitsland, dus vroeg weer terug. Druk genoeg in en rondom het huis. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax-opponent gaat zich ingraven: "Vooral El Ghazi valt op"
Ajax maakt zich op voor het Europa League-duel met FK Jablonec. Donderdagavond komt de Tsjechische subtopper op bezoek in de Arena.
In de achterhoede van Jablonec speelt de 33-jarige Tomas Hübschman, international en in het verleden liefst tien jaar lang speler van Shakhtar Donetsk. "We hebben alle Ajax-wedstrijden van dit seizoen bekeken. De uitschakeling in de voorronde van de Champions League was ongelukkig", vertelde de sterke verdediger tijdens een persconferentie.
"Het is een goed team, met jonge spelers, die sterk zijn aan de bal. Vooral Anwar El Ghazi valt op, vanwege zijn doelgerichtheid."
Hübschman - in 2009 winnaar van de UEFA Cup - vindt het interessant om de ontwikkelingen van zijn landgenoot Vaclav Cerny op de voet te volgen. Het jonge talent maakte afgelopen weekeinde zijn Eredivisie-debuut namens Ajax. "Het is prachtig voor hem om zijn carrière hier bij Ajax te beginnen. Als hij zich zo blijft ontwikkelen en hard blijft werken heeft Vaclav het in zich om een fantastische speler te worden."
Jablonec schakelde in de vorige ronde FC Kopenhagen uit. "We willen hetzelfde spelen als tegen Kopenhagen. Een goede verdediging als basis en dan omschakelen uit de counter. Ajax gaat ongetwijfeld meer aan de bal zijn, voor ons is het belangrijk om geduldig te blijven", aldus Hübschman. Bron
------------------------
Kortom; een tegenstander die de bus gaat parkeren en dan hoopt op een rappe tegenaanval. Als te zien in de beelden tegen Kopenhagen hebben ze ook jongens die vanuit een vrije trap of met een afstandschot heel gevaarlijk zijn. Dat wordt dus enorm uitkijken voor Ajax. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik zeg scheiden! Kom op zeg wat voor relatie heb je wanneer je partner jou niet eens deze wedstrijd kijken gunt ;-) |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 17:25 schreef Eide het volgende:[..] We gaan een weekje naar de Belgische Ardennen, zo'n beetje het zuidelijkste puntje van België. Even lekker er tussenuit zonder dat het meteen zo'n gedoe is met vliegen en enorme afstanden rijden. Fijne vakantie en veel plezier. Geniet ervan 😉 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gaat zwaar zat worden vanavond, ik hoop dat men weer veel van buiten de 16 gaat schieten, daar hebben we de spelers voor en tegen dit soort tegenstanders is Ajax vaak niet in staat om veel echte kansen te creeeren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ja, beter laat dan nooit.... Maak er wat van gappie! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nog 3 weken en dan op naar Ibiza lekkerrr dan geen forum, anders dumpt zij mij in de tuin bij Yolante en die tuinkabouter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 augustus 2015 door p111 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Helaas werken maar verwacht gewoon dat Ajax ruim wint. Minimaal drie doelpunten verschil. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
2-0 . Doelpunten El Ghazi en Milik. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
hey Eid ;-), ik lees dat je op vakantie gaat. In dat geval wens ook ik jou een hele fijne vakantie met je gezin :-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Morgen weg, eerst vanavond nog even Ajax kijken :)
Dank allemaal voor de reacties :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hoppa, AZ op 0-2. Prima voor het Nederlands voetbal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax trouwens ongewijzigd. Logisch ook. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: de 0-1 zag ik niet, maar de 0-2 kwam wel door veel geluk. neemt niet weg dat het zeer lekker is
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 augustus 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 - 18:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] de 0-1 zag ik niet, maar de 0-2 kwam wel door veel geluk. neemt niet weg dat het zeer lekker is Zal me een zorg zijn. Puntjes zijn cruciaal met de virtueel 16e plaats op het moment.
O, wacht... Was niet belangrijk voor jou |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Opstellingen Ajax en FK Jablonec
Ajax treft vanaf 19:00 uur FK Jablonec in de play-offs van de Europa League. Trainer Frank de Boer kiest voor dezelfde elf spelers als afgelopen zaterdag tegen Willem II. Volg de wedstrijd straks via ons twitterkanaal @afcajax. Scheidsrechter: T. Chapron (Fr)
Opstelling Ajax: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Milik, Sinkgraven.
Wissels: Boer, Van Rhijn, Heitinga, Viergever, Cerny, Fischer, Schöne
JK Jablonec Hruby, Karavaev, Benes, Pernica, Novák, Hübschman, Gregus, Mingazov, Pospisil, Crnkic, Wágner
Wissels: Spit, Kysela, Rossi, Dolezal, Romera, Travnik, Masopust Ajax.nl |
|
|
|
|
specialajax
|
|
|
Welke zender wordt dit uitgezonden?? Of moet ik stream pakken? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Foxsports, volgens mij achter het betaalvenster. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Een fijne vakantie voor jou, je vrouw en zoontje. Even de accu opladen. Geniet ervan! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
AZ toch.... 0-2 voor en nog voor rust 3-2 achter |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kom aan, pakken die Tsjechen! |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ziet er leuk uit dat balbezit maar duidelijk is dat dat Jablonec geen zak boeit. Loeren op de counter met 10 man achter de bal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit wordt weer een slome wedstrijd denk ik. Geduld en de tegenstander kapot spelen. Daarvoor moet wel het tempo omhoog |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 - 19:09 schreef Eide het volgende:Ziet er leuk uit dat balbezit maar duidelijk is dat dat Jablonec geen zak boeit. Loeren op de counter met 10 man achter de bal. Was te verwachten helaas. Maar we krijgen onze kansen wel nog. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zwak begin van Sinkgraven. Onzichtbaar en als hij in beeld komt leidt hij balverlies. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind dat Klaassen te diep staat. Hij staat naast Milik. Zo worden de ruimtes klein en is Klaassen niet aanspeelbaar. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Maar niet alleen Sinkgraven. Ajax speelt weer veel op balbezit, net als vorig seizoen. Zonder risico, zonder gevaar te stichten. Kommer en kwel-voetbal. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Ben er ook niet helemaal gerust op. Had iets beter voetbal verwacht van onze kant😯 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 - 19:23 schreef Eide het volgende:Ik vind dat Klaassen te diep staat. Hij staat naast Milik. Zo worden de ruimtes klein en is Klaassen niet aanspeelbaar. Eens. En als Milik en El Ghazi elkaar ook nog eens in de weg gaan lopen... |
|
|
|