|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 20:09 schreef pth het volgende:[..] En zo zakt Ajax weg in de vergetelheid ... Ondernemen is risico nemen, presteren is waardevermeerdering (een sponsor betaald nu eenmaal liever voor een structurele CL deelnemer, dan voor een team dat nauwelijks de EL kan bereiken), op niveau mee kunnen doen betekent dat je interessanter word voor een groter aantal spelers. En nee, ik hoef geen Real Madrid of Manchester City praktijken, dat is nooit meer in te halen maar mag het ietsje meer zijn? Een gewoon bedrijf dat zijn financiële huishouding prima op orde heeft maar eenvoudig levert waar steeds minder mensen in geïnteresseerd zijn gaat op den duur ook gewoon failliet. Dus helaas ik deel je mening niet en gelukkig mag dat in dit land (net zo goed als mijn mening ook maar een mening is). Ondernemen os verantwoorde risico's nemen. Door risico's te nemen die te groot zijn gaan bedrijven en dus ook Ajax failliet. En held uitgeven wat je niet hebt is zon risico. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Je vindt zelf dat je iedereen correct moet benaderen, maar om wat ik probeer aan te geven als "GELUL" meent te moeten wegzetten vind ik niet van respect getuigen. Wederom jammer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee gewoon een feitelijk juist antwoord op de stelling dat Ajax kampioen van de armoede zou zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 20:23 schreef Brandje het volgende:[..] ach ach. Nou komt hij weer met zijn cijfertjes maar als iemand met cijfers komt om jouw ongelijk te bewijzen dan tellen ze nooit mee. Elke blinde kan zien dat het spel niet om aan te gluren is. Dat wordt wekelijks bevestigd maar jij gaat weer dwars liggen puur om dwars te liggen. Blinde. Ik zeg toch zelf al dat het spel niet om aan te gluren is. Lees nou eens gewoon iets meer dan je neus lang is man. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 20:42 schreef ZerauS het volgende:[..] Nou weet het niet maar het eerste uur speelden ze gewoon met 11 en toen was het al vrij slecht of heb ik naar een andere wedstrijd gekeken? Nee hoor was heel matig. Helemaal mee eens. Maar met tien man deden ze wat er nodig was en dat deden ze goed. En jij blijft roepen dat het dramatisch was. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 20:57 schreef bully het volgende:[..] over dat objectief zijn we het dus oneens. en probleem bij Ajax is dus bijde geen goed en mooi voetbal. Mag je vinden. Ik weet van mezelf dat ik objectief kijk, dat heb ik de goedkeuring van een ander niet voor nodig. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Jammer. Ook jou Remco heb ik hoog "zitten". Ben altijd benieuwd wat jij ervan vindt. Maar ik heb steeds meer moeite met jouw "objectiviteit" . Jammer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 20:59 schreef Peter1956 het volgende:[..] Je vindt zelf dat je iedereen correct moet benaderen, maar om wat ik probeer aan te geven als "GELUL" meent te moeten wegzetten vind ik niet van respect getuigen. Wederom jammer. Echt waar ja. Over het woord gelul al op je teentjes getrapt. Wordt nog wat in de maatschappij dan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:02 schreef Peter1956 het volgende:[..] Jammer. Ook jou Remco heb ik hoog "zitten". Ben altijd benieuwd wat jij ervan vindt. Maar ik heb steeds meer moeite met jouw "objectiviteit" . Jammer Oh nou sorry. Dan ga ik meteen anders reageren. Maar weet je wat je moet doen als je er last van hebt? Er lekker mee leren leven. Mijn mening is objectief. Ik trek niemand voor en beoordeel en veroordeel wat ik zie. Maar het is slechts mijn mening en die hoeft niet gelijk te zijn aan die van een ander. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:02 schreef remco k het volgende:[..] Mag je vinden. Ik weet van mezelf dat ik objectief kijk, dat heb ik de goedkeuring van een ander niet voor nodig. Misschien is dit niet het juiste moment om echt objectief te zijn. Want het moet toch ook voor jou duidelijk zijn dat dit Ajax zelfs in de EL weinig te zoeken heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:05 schreef Peter1956 het volgende:[..] Misschien is dit niet het juiste moment om echt objectief te zijn. Want het moet toch ook voor jou duidelijk zijn dat dit Ajax zelfs in de EL weinig te zoeken heeft. Waarom lees je niet gewoon wat een ander schrijft. Heb ik ergens geschreven dat dit een goed Ajax is? Integendeel zelfs. Ik ben alles behalve tevreden over het vertoonde spel. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:03 schreef remco k het volgende:[..] Echt waar ja. Over het woord gelul al op je teentjes getrapt. Wordt nog wat in de maatschappij dan. Die maatschappij ligt al achter me helaas dus een beetje dimmen ja.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door Peter1956 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dimmen? Ben niet eens ergens aan begonnen. Zit lekker ontspannen op de bank az te kijken. Maar is er iets aan de hand dan? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:02 schreef Peter1956 het volgende:[..] Jammer. Ook jou Remco heb ik hoog "zitten". Ben altijd benieuwd wat jij ervan vindt. Maar ik heb steeds meer moeite met jouw "objectiviteit" . Jammer Ik heb jou totaal niet hoog zitten. Het enige wat jij lult is dat het slecht is en enige onderbouwing daarvan is heel ver gezocht. Je bent net als enkele andere hier, die 100 keer zeggen dat het niet goed is maar niet weet wat er niet goed is. Meer dan 'slecht voetbal' lees ik namelijk niet. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:06 schreef remco k het volgende:[..] Waarom lees je niet gewoon wat een ander schrijft. Heb ik ergens geschreven dat dit een goed Ajax is? Integendeel zelfs. Ik ben alles behalve tevreden over het vertoonde spel. Waarom dan zo kritisch op normale opmerkingen. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:07 schreef remco k het volgende:[..] Dimmen? Ben niet eens ergens aan begonnen. Zit lekker ontspannen op de bank az te kijken. Maar is er iets aan de hand dan? Wat bedoel je dan " dat moet nog wat worden in de maatschappij". |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Overigens, eerste 60 minuten drama. Wederom geen aansluiting met de voorhoede. Een middenveld wat wagenwijd uit elkaar staat en de diepste man, Klaassen, volledig onbereikbaar is. Aanvallers maken amper diepte en wanneer deze aan de bal is missen ze (met name El Ghazi) alle overzicht om het spel fatsoenlijk te verplaatsen.
Met 10 man was het prima. Europees moet je in eerste instantie verdedigend goed staan en dat stond het. Ajax kreeg de beste kansen en gaf er maar een weg. Neemt niet weg dat de kansen te laconiek ingeschoten werden. Europees moet je eerste kans raak zijn. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:07 schreef Loetje het volgende:[..] Ik heb jou totaal niet hoog zitten. Het enige wat jij lult is dat het slecht is en enige onderbouwing daarvan is heel ver gezocht. Je bent net als enkele andere hier, die 100 keer zeggen dat het niet goed is maar niet weet wat er niet goed is. Meer dan 'slecht voetbal' lees ik namelijk niet. Grappig. Voor mij is Ajax gelijk aan goed voetbal. Oh sorry, dat was het. Al jaren stoor ik mij aan het voetbal van Ajax, dus. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Heb de wedstrijd niet kunnen zien omdat ik bij een klant was. Ik lees net de reacties op Facebook. Vaak zijn deze milder dan hier. Maar nu liegen ze er niet om. Ik hou mijn hart vast hoe het gaat aflopen met dit Ajax.
Hoe groot is de kans dat dit Ajax onder de Boer nog op een acceptabel niveau gaat uitkomen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:12 schreef Peter1956 het volgende:[..] Grappig. Voor mij is Ajax gelijk aan goed voetbal. Oh sorry, dat was het. Al jaren stoor ik mij aan het voetbal van Ajax, dus. Doe je het weer namelijk....
Er suggereert namelijk niemand dat Ajax goed speelt of wat dan ook. Als je met 10 man verder moet was dit prima. Niemand, ook Remco niet zegt dat het algemene spel goed is. Integendeel. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:10 schreef Loetje het volgende:Overigens, eerste 60 minuten drama. Wederom geen aansluiting met de voorhoede. Een middenveld wat wagenwijd uit elkaar staat en de diepste man, Klaassen, volledig onbereikbaar is. Aanvallers maken amper diepte en wanneer deze aan de bal is missen ze (met name El Ghazi) alle overzicht om het spel fatsoenlijk te verplaatsen. Met 10 man was het prima. Europees moet je in eerste instantie verdedigend goed staan en dat stond het. Ajax kreeg de beste kansen en gaf er maar een weg. Neemt niet weg dat de kansen te laconiek ingeschoten werden. Europees moet je eerste kans raak zijn. ik heb wel wat meer kansen gezien van hun hoor. zowiezo de twee reddingen van Gilissen en de pingel. toen we met 10 man stonden moesten hun wel komen dus krijg je vanzelf ook ruimte. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wat een hoop letters hier om aan te geven dat Ajax dramatisch kut speelde.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:20 schreef bully het volgende:[..] ik heb wel wat meer kansen gezien van hun hoor. zowiezo de twee reddingen van Gilissen en de pingel. toen we met 10 man stonden moesten hun wel komen dus krijg je vanzelf ook ruimte. Die redding op die kopbal. De pingel wat ik geen kans opzich noem. Verder viel het reuze mee. Beste kansen waren voor Ajax. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:26 schreef Loetje het volgende:[..] Die redding op die kopbal. De pingel wat ik geen kans opzich noem. Verder viel het reuze mee. Beste kansen waren voor Ajax. en die doorgebroken speler waar Gilissen de bal net kom weg plukken. was terechte pingel dus kans was groot genoeg. en kansen van Ajax kwamen pas toen er ruimte kwam. en als je al tegen dit soort tegenstanders geen kansen kan krijgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door bully -- |
|
|
|
|
Dirk Zuiger 1966
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
FucKing Jabblonec....waar hebben we het over...man man wat glijden we af...het is als met blote voeten een gletsjer oplopen |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:Fuc King Jabblonec....waar hebben we het over...man man wat glijden we af...het is als met blote voeten een gletsjer oplopen Eens. Maar daar denken een aantal mensen hier op het forum heel anders over..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door Peter1956 -- |
|
|
|
|
Dirk Zuiger 1966
|
|
|
ben blij voor het nederlands voetbal dat jullie gewonnen hebben... Elke tegestander die jullie tot nu toe hebben gehad Behalve willem 2 speelt op zijn eigen helft |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:31 schreef bully het volgende:[..] en die doorgebroken speler waar Gilissen de bal net kom weg plukken. was terechte pingel dus kans was groot genoeg. en kansen van Ajax kwamen pas toen er ruimte kwam. en als je al tegen dit soort tegenstanders geen kansen kan krijgen. Pingel is een ander soort kans. En als je goed nadenkt zul je me snappen.
Tegenstander met 11 man op 20 meter van de eigen goal, is lastig kan ik je zeggen. Dat er meer beweging moet zijn is wat anders. Al speel je top, crieer je hier nog geen 6 kansen tegen.
Bovendien moeten mensen eens snappen dat Europees de 0 heilig is. En dat doet Ajax prima |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:31 schreef bully het volgende:[..] en die doorgebroken speler waar Gilissen de bal net kom weg plukken. was terechte pingel dus kans was groot genoeg. en kansen van Ajax kwamen pas toen er ruimte kwam. en als je al tegen dit soort tegenstanders geen kansen kan krijgen. iedere ploeg heeft het moeilijk als de tegenstander de bus parkeert op een paar uitzonderingen na..en die individuele uitzonderingen kosten een vermogen die ajax niet kan betalen, en zelfs die hebben het dan ook niet altijd mee.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wel is het zo dat er bij Ajax geen man is die een mannetje passeert. Daardoor krijg je echt ruimte. Wat ik me weg afvraag is of ze dit niet kunnen of het van De Boer niet mag. Eerder konden ze het namelijk wel |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:Fuc King Jabblonec....waar hebben we het over...man man wat glijden we af...het is als met blote voeten een gletsjer oplopen kan zijn maar die mensen krijgen 1keer in de 100 jaar ajax op bezoek en geven dan vervolgens geen 100 maar 200 procent... en ajax geeft toch een kick bij zulke ploegen. |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - schreef Loetje het volgende:Wel is het zo dat er bij Ajax geen man is die een mannetje passeert. Daardoor krijg je echt ruimte. Wat ik me weg afvraag is of ze dit niet kunnen of het van De Boer niet mag. Eerder konden ze het namelijk wel heeft Barcalona laatst ook niet tegen zo ploeg gespeeld..weliswaar een betere dan nog geen exuus want barcalona heeft de wereldspelers in verhouding ongeveer hetzelfde |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 21:59 schreef scout_2 het volgende:[..] kan zijn maar die mensen krijgen 1keer in de 100 jaar ajax op bezoek en geven dan vervolgens geen 100 maar 200 procent... en ajax geeft toch een kick bij zulke ploegen. Mwah zelfde als met Beatrix...als ik haar tegen kom en ik moet een scheet laten dan laat ik die....Ajax moet zichzelf blijven en er schijt aan hebben |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 22:18 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Mwah zelfde als met Beatrix...als ik haar tegen kom en ik moet een scheet laten dan laat ik die....Ajax moet zichzelf blijven en er schijt aan hebben allereerst vergelijking slaat nergens op nenam van een afstandje roepen is het tweede derde vergelijk jij ajax met Beatrix ?:) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 22:28 schreef scout_2 het volgende:[..] allereerst vergelijking slaat nergens op nenam van een afstandje roepen is het tweede derde vergelijk jij ajax met Beatrix ?:) Nee absoluut niet....meer iets van WZAWZDB en stap dan ook zo het veld op |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Trots Gogme en Bluf kun je wedstrijden mee winnen |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote: voetbal is verandert is niet meer zoals vroeger ... je hebt veel meer nodig dan die 3 btw je moet ook niet te trots worden, ( want dan krijgen mensen vleugeltjes en gaan vliegen todat ze erachter komen dat het een droom was wakker worden en keihard neerstorten. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Klopt geld regeert .....de UK zal never nooit wereld kampioen worden om dezelfde reden...bulken van de poen maar sporadisch jeugd inpassen triest maar het boeit die clubs daar geen reet...kopen kopen kopen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Even naar de potten zitten kijken.
Een loting met Liverpool of Fiorentina en daarbij Monaco of Fenerbache is mogelijk.
Hoop zelf op Liverpool en Augsburg. Die clubs zullen ook gaan voetballen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 22:09 schreef scout_2 het volgende:[..] heeft Barcalona laatst ook niet tegen zo ploeg gespeeld..weliswaar een betere dan nog geen exuus want barcalona heeft de wereldspelers in verhouding ongeveer hetzelfde Barca heeft volgens mij ooit in de halve finale van Inter verloren. Inter speelde toen Park de bus. Inter van Sneijder.
Als Inter mee voetbalde dan had het verloren. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ajax was inderdaad terecht kampioen want ze hadden de meeste punten maar het spel was vaak om te janken en daarom kampioen van de armoede. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 - 09:38 schreef Brandje het volgende:[..] Ajax was inderdaad terecht kampioen want ze hadden de meeste punten maar het spel was vaak om te janken en daarom kampioen van de armoede. En daar ben ik het zeker niet mee eens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Juist niet. Dat is de enige objectieve waarheid. Wij aan het einde de meeste punten heeft is de beste. En al het andere zijn subjectieve oordelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nu daag ik jou uit deze uitspraak zelf eens te onderzoeken. Even serieus en kritisch dit tegen het licht houden en dan met name in de context van het aanstellen van een nieuwe trainer bij Everton en het seizoen van Hertha (dacht ik, werk even uit het hoofd) en hoe Heitinga het seizoen daar startte. Dan blijft van die uitspraak gewoon niet zo veel over.
Waarom sla ik daar op aan? Omdat ik het in het algemeen met je eens ben maar je alle nuance overboord gooit en daarmee, in mijn optiek, jou eigen post ondermijnt omdat je op heel veel punten belangrijke dingen laat liggen. Neem salarissen die je geheel buiten de context van de jaarlijkse begroting stelt en die uitspraak over Heitinga bijvoorbeeld.
Als gezegd, in zeer algemene termen ben ik het met je eens maar jij gaat mij wel erg kort door de bocht zo. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 - 10:34 schreef Eide het volgende:[..] Juist niet. Dat is de enige objectieve waarheid. Wij aan het einde de meeste punten heeft is de beste. En al het andere zijn subjectieve oordelen. Maar wie zegt dat je dan niet de beste bent??? Niemand. We werden kampioen met zeer armoedig spel dus daarom heel simpel kampioen van de armoede. Plus het feit dat de concurrentie het nog slechter deed. 4 jaar oprij kampioen terwijl je steeds een straatlengte achter stond. Het houdt een keer op en de concurrentie blijft niet voor sinterklaas spelen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 - 10:51 schreef Brandje het volgende:[..] Maar wie zegt dat je dan niet de beste bent??? Niemand. We werden kampioen met zeer armoedig spel dus daarom heel simpel kampioen van de armoede. Plus het feit dat de concurrentie het nog slechter deed. 4 jaar oprij kampioen terwijl je steeds een straatlengte achter stond. Het houdt een keer op en de concurrentie blijft niet voor sinterklaas spelen Jij vond het spel slecht, anderen blijkbaar niet.. |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op vrg 28 augustus 2015 - 10:51 schreef Brandje het volgende:[..] Maar wie zegt dat je dan niet de beste bent??? Niemand. We werden kampioen met zeer armoedig spel dus daarom heel simpel kampioen van de armoede. Plus het feit dat de concurrentie het nog slechter deed. 4 jaar oprij kampioen terwijl je steeds een straatlengte achter stond. Het houdt een keer op en de concurrentie blijft niet voor sinterklaas spelen http://nos.nl/video/579664-cl-ajax-fc-barcelona.html
2013-2014 toch maar effe met onze zeer armoedige spel gewonnen |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Remco, kom op zeg. Dit meen je toch niet echt. Het voetbal was vaak niet om aan te zien. Ik zou zeggen lees je eigen posts nog maar eens terug.
Maar wat ik niet begrijp dat je zo krampachtig blijft vasthouden dat Ajax de laatste jaren niet matig tot slecht heeft gepresteerd. Uitgezonderd een enkele wedstrijd zoals Barcelona etc. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Klopt. Maar in deze wedstrijd speelde Ajax tegen Barcelona zoals Utrecht altijd tegen Ajax speelde. Ontzettend gedreven, inzet, passie etc.
Nou dat was dus de uitzondering die de regel bevestigd, helaas. |
|
|
|