|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 - 11:40 schreef Peter1956 het volgende:[..] Remco, kom op zeg. Dit meen je toch niet echt. Het voetbal was vaak niet om aan te zien. Ik zou zeggen lees je eigen posts nog maar eens terug. Maar wat ik niet begrijp dat je zo krampachtig blijft vasthouden dat Ajax de laatste jaren niet matig tot slecht heeft gepresteerd. Uitgezonderd een enkele wedstrijd zoals Barcelona etc. Ik weet wat ik heb gepost, tijdens de 4 kampioenschappen vond ik het spel goed, de eerste 3 keer heel goed zelfs.. En er zal ongetwijfeld een mindere pot tussen hebben gezeten, maar dat was gewoon goed.
En het zou krampachtig zijn als het een uitspraak is waar je niet achter staat, ik post nooit iets dat ik niet meen dus wat is er krampachtig vasthouden aan. Het is niet jouw mening blijkbaar, prima kerel, maar het is dus wel mijn mening.
Dat het afgelopen jaar slecht was ben ik helemaal mee eens, en dat ze nu voetballend nog niet heel veel hebben laten zien ben ik ook helemaal mee eens, ook dat is namelijk mijn mening... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ben ik even blij dat ik de wedstrijd gisteren niet heb kunnen zien! Als ik jullie reacties hier lees, die liegen er niet om... Ondanks het feit dat Ajax zich -met pijn en moeite- heeft geplaatst voor de poulefase, zouden spelers en trainers zich diep moeten schamen dat kennelijk al een tweederangs ploeg uit Tsjechië Ajax voor heel veel problemen heeft gesteld. Er geldt in mijn ogen geen enkel excuus: een dergelijke tegenstander, wat in feite Rapid Wien ook was, zou een beetje Ajax zonder pardon hebben moeten oprollen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ja plus of min lullenbak?! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ja duh....allen wat is gogme...ik weet dat wel |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Allen? Zet je bril op blafkip! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Aangezien "gevoel" en "intuitie" synoniemen zijn voor gogme, heb ik niet het idee dat anderen niet weten wat het betekend.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2015 - 21:08 schreef remco k het volgende:[..] Aangezien "gevoel" en "intuitie" synoniemen zijn voor gogme, heb ik niet het idee dat anderen niet weten wat het betekend.. Joodse slimheid...dat is gogme Remco...mijn moeder had dat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk dat de meeste moeders en oma's dat hadden. Het woord heeft een joodse afkomst, maar betekend natuurlijk veel meer dan dat, dat weet jij ook.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2015 - 21:22 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat de meeste moeders en oma's dat hadden. Het woord heeft een joodse afkomst, maar betekend natuurlijk veel meer dan dat, dat weet jij ook.. Tuurlijk weet ik dat....mijn moeder had een slagerij in Amsterdam....het werdt mij met de paplepel in gegoten. Ik ken woorden en uitdrukkingen waar jij nog nooit van gehoord heb...Ronald wel, die woonde aan de overkant...is ook een platte Amsterdammer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2015 - 22:05 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tuurlijk weet ik dat....mijn moeder had een slagerij in Amsterdam....het werdt mij met de paplepel in gegoten. Ik ken woorden en uitdrukkingen waar jij nog nooit van gehoord heb...Ronald wel, die woonde aan de overkant...is ook een platte Amsterdammer Zal ongetwijfeld. Maar dat heb je overal in het land.
IJ skeld oe de pokkel vol
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Je scheld me verrot.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ohw oke.....maakt ook niet uit....ben wel wat gewend |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ofgelopen zaoterdag adden mien man en ikke weer de cursus vaogelzangwandelingen. Disse cursus, vaogels erkennen an t geluud, giet uut van t Instituut veur netuureducatie en duurzaameid (IVN), ofdeling Raolte. Die ebben verskillende wärkgroepen. Ieronder valt ook de wärkgroep vaogelzang die oe de zang van vaogels en andere vaogelgeluden leert erkennen, welk geluud bij welke vaogel eurt. Op die meniere raak ie meer betrökken bij de netuur en belèèf ie t meer van dichtebij. Disse keer ebben wij in de bossen van t Relaer ewandeld, t landgoed dät eigendom is van de aderlijke femilie Van Welderen Rengers. Van de vrogge wandeling en van de vaogels die wij euren, e-k genoten maer wöör ik niet zo blij met wazze was t volgende.
Mien ome Jan ad in een veurige Zwolse praot elèzen dät mien man en ikke op disse cursus zatten. IJ bellen mij op en wol met alle geweld metdoen. Ik zei em dät t völste kold veur em was. Ik konne net zo goed tègen de olde Iesselbrugge anpraoten want luusteren deed e niet, ij gonk gewoon met!
Toen wij op de ofgespröken verzamelplase ankwammen, keken de andere wandelaers niet weinig raer op toen zich een mega mummie uut de auto wurmen. Ik stellen ome Jan an ze veur en lei uut dät e zo graag met wol. Dät was gien prebleem. Wel nammen ze ome Jan met belangstelling op. Dät kon-k mij best veurstellen want ie wilt niet weten wat e an kleren an ad! IJ leek vief keer zo dikke en kon zich döördeur amperan verroeren.
Toen wij emop-alen was e net bezig met zien lange jaeger onderbroek an te trekken. Ik zagge dus nog net effen zien kniekousen die ij wöörskienlijk ärgens ad op-eskärreld. Aover zien lange onderbroek gonk een spiekerbroek met ulpzeels en dööraover-en nog een manchester broek, zon wärkbroek uut de veurige eeuw. Vervolgens wier ter nog een trui, een vest en een jässe an-etrökken. Umme t volledig te maken zetten ome Jan nog een pilotenmusse op zien eufd, wikkelen een gebreide sjale umme zien nekke en deed e zien ansen an. Ik vroeg em of e nog wat vergèten was an te trekken en of e dach dät e naor Siberië gonk.
Ome Jan dee net of e mij niet euren. Met nog een antieke värrekieker wöörvan t keurtien klem umme zien sjale zat en met een dik vaogelboek onder zien ärms wörstelen ij zichzelf de auto in. De gördel mos ik em umme doen want der was gien bewèging meer in die man te kriegen. Ik konne mij dan ook veurstellen oe raer de groep tègen ome Jan ad an-ekèken. Ienmaol op pad ad e zoas altied de meeste babbels en was e niet veuruut te brannen deur zien outfit. Zelf zörgen ik dä-k onderd mèter veuruut liepe zodä-k mij niet an em oeven te ärgeren maer konne genieten van de koolmeze, glanskop, grote bonte specht, boomklèver, vinke en buizerd. As toegift kregen wij nog een veertal reeën te zien.
Ome Jan genoot op zien meniere met as resultaot, ij giet ankommende zaoterdag weer met!
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als je het m'n opa hoorde praten begreep je er niks van. Laat staan als ie m'n vader uit foeterde. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2015 - 22:05 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tuurlijk weet ik dat....mijn moeder had een slagerij in Amsterdam....het werdt mij met de paplepel in gegoten. Ik ken woorden en uitdrukkingen waar jij nog nooit van gehoord heb...Ronald wel, die woonde aan de overkant...is ook een platte Amsterdammer Naaah, ik heb nu ook wel een aardig buikje hoor.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik begrijp van jou ook geen reet ;-)....nooit gedaan ook |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Jij bent lief...punt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Mijn opa had trouwens ook een slagerij. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2015 - 22:40 schreef remco k het volgende:[..] Ofgelopen zaoterdag adden mien man en ikke weer de cursus vaogelzangwandelingen. Disse cursus, vaogels erkennen an t geluud, giet uut van t Instituut veur netuureducatie en duurzaameid (IVN), ofdeling Raolte. Die ebben verskillende wärkgroepen. Ieronder valt ook de wärkgroep vaogelzang die oe de zang van vaogels en andere vaogelgeluden leert erkennen, welk geluud bij welke vaogel eurt. Op die meniere raak ie meer betrökken bij de netuur en belèèf ie t meer van dichtebij. Disse keer ebben wij in de bossen van t Relaer ewandeld, t landgoed dät eigendom is van de aderlijke femilie Van Welderen Rengers. Van de vrogge wandeling en van de vaogels die wij euren, e-k genoten maer wöör ik niet zo blij met wazze was t volgende.
Mien ome Jan ad in een veurige Zwolse praot elèzen dät mien man en ikke op disse cursus zatten. IJ bellen mij op en wol met alle geweld metdoen. Ik zei em dät t völste kold veur em was. Ik konne net zo goed tègen de olde Iesselbrugge anpraoten want luusteren deed e niet, ij gonk gewoon met!
Toen wij op de ofgespröken verzamelplase ankwammen, keken de andere wandelaers niet weinig raer op toen zich een mega mummie uut de auto wurmen. Ik stellen ome Jan an ze veur en lei uut dät e zo graag met wol. Dät was gien prebleem. Wel nammen ze ome Jan met belangstelling op. Dät kon-k mij best veurstellen want ie wilt niet weten wat e an kleren an ad! IJ leek vief keer zo dikke en kon zich döördeur amperan verroeren.
Toen wij emop-alen was e net bezig met zien lange jaeger onderbroek an te trekken. Ik zagge dus nog net effen zien kniekousen die ij wöörskienlijk ärgens ad op-eskärreld. Aover zien lange onderbroek gonk een spiekerbroek met ulpzeels en dööraover-en nog een manchester broek, zon wärkbroek uut de veurige eeuw. Vervolgens wier ter nog een trui, een vest en een jässe an-etrökken. Umme t volledig te maken zetten ome Jan nog een pilotenmusse op zien eufd, wikkelen een gebreide sjale umme zien nekke en deed e zien ansen an. Ik vroeg em of e nog wat vergèten was an te trekken en of e dach dät e naor Siberië gonk.
Ome Jan dee net of e mij niet euren. Met nog een antieke värrekieker wöörvan t keurtien klem umme zien sjale zat en met een dik vaogelboek onder zien ärms wörstelen ij zichzelf de auto in. De gördel mos ik em umme doen want der was gien bewèging meer in die man te kriegen. Ik konne mij dan ook veurstellen oe raer de groep tègen ome Jan ad an-ekèken. Ienmaol op pad ad e zoas altied de meeste babbels en was e niet veuruut te brannen deur zien outfit. Zelf zörgen ik dä-k onderd mèter veuruut liepe zodä-k mij niet an em oeven te ärgeren maer konne genieten van de koolmeze, glanskop, grote bonte specht, boomklèver, vinke en buizerd. As toegift kregen wij nog een veertal reeën te zien.
Ome Jan genoot op zien meniere met as resultaot, ij giet ankommende zaoterdag weer met!
Is dit Limburgs? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|