|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
De Boer: "Aanvallend moeten we stappen maken" (Goal.com)
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Goed gezien Frank. Wat dacht je van een goeie spits erbij die constant voor dreiging kan zorgen voorin. Ik was vroeger fan van Batistuta. Zo'n kerel die een bal vast kan houden overzicht heeft kan koppen en kan schieten vanuit elke positie. Maar dat soort spitsen zijn tegenwoordig niet meer haalbaar. Althans niet in de Nederlandse competitie. Ik zou al blij zijn met een type Luuk de Jong. Begrijp echt niet waarom Ajax daar geen werk van gemaakt heeft. Had hem graag hier gezien. Milik is niet slecht ofzo maar het is geen echte killer. Als die geblesseerd raakt of geschorst is de spoeling wel heel dun voorin😐 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Interview staat op Ajax TV. Goed interview |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Stom kuttopic trouwens.... Whahaha. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Ja ik verveelde me..sorry😉 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 16:59 schreef ZerauS het volgende:Goed gezien Frank. Wat dacht je van een goeie spits erbij die constant voor dreiging kan zorgen voorin. Ik was vroeger fan van Batistuta. Zo'n kerel die een bal vast kan houden overzicht heeft kan koppen en kan schieten vanuit elke positie. Maar dat soort spitsen zijn tegenwoordig niet meer haalbaar. Althans niet in de Nederlandse competitie. Ik zou al blij zijn met een type Luuk de Jong. Begrijp echt niet waarom Ajax daar geen werk van gemaakt heeft. Had hem graag hier gezien. Milik is niet slecht ofzo maar het is geen echte killer. Als die geblesseerd raakt of geschorst is de spoeling wel heel dun voorin😐 Nou we hebben toch Yaya Sanogo toch? ;) Ik hoorde Frank de Boer van de week zeggen, dat hij tijdens zijn invalbeurt een aantal goede dingen van hem had gezien... Waarschijnlijk was hij de enige. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 17:50 schreef Pietje het volgende:[..] Nou we hebben toch Yaya Sanogo toch? ;) Ik hoorde Frank de Boer van de week zeggen, dat hij tijdens zijn invalbeurt een aantal goede dingen van hem had gezien... Waarschijnlijk was hij de enige. Dat denk ik ook Piet😂 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij hebben we Millik. En liegen zijn cijfers in de 4 gespeelde wedstrijden er nu niet om.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:05 schreef remco k het volgende:Volgens mij hebben we Millik. En liegen zijn cijfers in de 4 gespeelde wedstrijden er nu niet om.. Daar heb je natuurlijk gelijk in en ik heb al vaker geschreven dat ik veel vertrouwen in hem heb. Maar de spitspositie bij Ajax is volgens mij matig bezet. Als Milik geblesseerd raakt of een schorsing aan z'n broek krijgt heb je geen enkele spits meer, behalve een aantal spelers die het zouden kunnen invullen (Fisher/El Ghazi). Maar ik ben van mening dat ook die positie dubbel bezet zou moeten zijn, waarbij ik Sanogo gemakshalve maar niet meereken, want die heeft het volgens mij niet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:05 schreef remco k het volgende:Volgens mij hebben we Millik. En liegen zijn cijfers in de 4 gespeelde wedstrijden er nu niet om.. Milik is een uitstekende spits. Dat heb ik altijd gezegd en zal het altijd blijven zeggen. Alles wat voor die linkerpoot komt is meteen raak Het potentieel vermogen van deze jongen is enorm hoog. Die zie ik de subtop sowieso halen.
Maar dan, de verbinding tussen middenveld en aanval is in mijn optiek de zwakke schakel. Milik heeft steekballen en voorzetten nodig. Die krijgt hij zo belachelijk weinig. Hij moet het elke wedstrijd hebben van 2 of 3 ballen. En dat is niet eens altijd eens kans. Als je zo'n speler haalt, moet je hem ook benutten en dat doet Ajax niet. Zolang Ajax op deze manier blijft spelen zullen we een goede, maar nooit de maximale Milik zien bij Ajax.
In dit systeem is een spits nodig die een bal bijhoudt. Die zich laat zakken zodat bijvoorbeeld een Klaassen in zijn kracht kan komen en eroverheen gaat. Waardoor die vleugels naar binnen kunnen komen. Die de combinatie aan kan gaan en niet perse 20+ goals hoeft te maken, maar het team beter laat spelen. En dat is Milik niet en daar kan hij helemaal niks aan doen.
Milik kan een prima spits zijn voor ons maar dan moet je hem wel een kans geven in een stijl dat je hem ook optimaal benut. Anders moet je ook eens voor een spits gaan die hier bij past en niet dit soort jongens steeds belachelijk maken door ze kritiek te geven waar Milik echt weinig aan kan doen. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:05 schreef remco k het volgende:Volgens mij hebben we Millik. En liegen zijn cijfers in de 4 gespeelde wedstrijden er nu niet om.. Ik vind Milik niet slecht maar het is geen killer. Er lopen zat betere spitsen rond in de eredivisie. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat hij het fantastisch gaat doen. Ik wil niets liever dan dat de schaal weer terugkomt naar Amsterdam, echt waar😉 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:15 schreef ZerauS het volgende:[..] Ik vind Milik niet slecht maar het is geen killer. Er lopen zat betere spitsen rond in de eredivisie. Geldt ook voor jou, dat klopt werkelijk voor geen meter. Of je nu een Haller, Kramer, De leeuw of welke eredivisie spits dan ook neemt. Ze falen allemaal bij Ajax.
Er loopt in heel de ED maar 1 spits rond die Ajax beter maakt en die Ajax ook nodig heeft en dat is Luuk de Jong. Die kan alles, maar dan ook echt alles wat onze spits nodig heeft.
De rest kan te weinig om in dit systeem te spelen en zul je continu weer in herhaaldelijke patronen vallen.
Milik is namelijk een killer, de beste in de ED. Benut vrijwel al zijn kansen. Maar krijgt er gewoon vrijwel geen. Ajax heeft een dienende spits nodig en niet een die je moet bedienen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het zegt ook genoeg dat Siem de Jong onze beste spits was als hij daar speelde. De beste van de laatste jaren. En waarom? Dienend! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Heb ik ook vaak last van....gewoon blijven doen ouwe |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Ja toch hahaha we zitten bijna allemaal in het zelfde schuitje 😂 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:15 schreef ZerauS het volgende:[..] Ik vind Milik niet slecht maar het is geen killer. Er lopen zat betere spitsen rond in de eredivisie. Hij is juist een echte killer. Kijk maar eens naar al zijn doelpogingen en hoeveel rendement ie daaruit haalt. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 20:59 schreef remco k het volgende:[..] Hij is juist een echte killer. Kijk maar eens naar al zijn doelpogingen en hoeveel rendement ie daaruit haalt. Okay dan heb ik het mis gelukkig. Enige wat voor mij telt is dat Ajax het goed doet dus dikke prima |
|
|
|
|
bully
|
|
|
De Boer oppert cultuuromslag in Eredivisie: "Van Gaal zei het laatst ook al eens"
Drie competitieduels, driemaal de nul. In defensief opzicht heeft Ajax de zaken prima op orde in de Eredivisie. Trainer Frank de Boer is daar uiteraard content mee.
"Louis van Gaal zei het laatst ook al eens: verdedigen begint voorin, we doen dat nu met het hele team", legt de oefenmeester uit op het digitale thuis van de Amsterdammers. "De voorhoede vult dat prima in."
"En natuurlijk willen we iedere wedstrijd met 5-0 winnen, maar dat doe je niet zomaar even. Daar moeten we maar eens vanaf in Nederland. Het verdedigende aspect en onze omschakeling, daar zit het in ieder geval wel goed. Dat is ook de basis. Van daaruit willen we stappen gaan maken."
De Boer erkent dat het spel van Ajax nog voor verbetering vatbaar is. "Dat niet iedereen tevreden is, kan ik begrijpen. Maar we hebben een heel jonge groep en zijn pas net bezig. Er is dus nog voldoende ruimte voor verbetering", zo besluit hij.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/451793/de-boer-oppert-cultuuromslag-daar-moeten-we-maar-eens-vanaf-in-nederland-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax
dus kortom we moeten niet zeuren maar dit saaie spel maar accepteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2015 door bully -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik heb het al eerder gezegd...financieel kunnen we al niet meer tegen de championship en de 2 de bundesliga op....voor hun is de eredivisie lekker shoppen....DAT moeten we accepteren. Micky mouse wordt sesamstraat divisie |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 22:57 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik heb het al eerder gezegd...financieel kunnen we al niet meer tegen de championship en de 2 de bundesliga op....voor hun is de eredivisie lekker shoppen....DAT moeten we accepteren. Micky mouse wordt sesamstraat divisie dit gaat niet zozeer over het buitenland maar over de omslag in spelstijl. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wel degelijk wel want je kan geen ploeg opbouwen wat 4 jaar kan samen spelen...want dan kan je een spelstijl opbouwen |
|
|
|
|
Twanus1
|
|
|
Ik zou Haller graag bij AJAX zien. Fysiek sterk, kop sterk, kan een bal vasthouden en scoren. Ruilen voor Sanogo? |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:06 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wel degelijk wel want je kan geen ploeg opbouwen wat 4 jaar kan samen spelen...want dan kan je een spelstijl opbouwen dat klopt maar zoals de Boer het zegt dat wij hier in nederland maar een omslag moeten maken. dus alles op zeker spelen zonder risico. dus een on hollandse manier. dat kan misschien in europa maar vind dat de amusemend waarde in de eredivisie toch ook wel belangrijk. en als je in europa beetje wil bereiken zal je toch wat meer risico moeten nemen in je beleid. dat bereik je niet alleeen met risicoloos voetbal. en zelfs dan is het maar de vraag of je verder komt. want ook geluk met loting heeft daar grote invloed op. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:14 schreef Twanus1 het volgende:Ik zou Haller graag bij AJAX zien. Fysiek sterk, kop sterk, kan een bal vasthouden en scoren. Ruilen voor Sanogo? Sunderland wil hem ook...kansloos dus |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:16 schreef bully het volgende:[..] dat klopt maar zoals de Boer het zegt dat wij hier in nederland maar een omslag moeten maken. dus alles op zeker spelen zonder risico. dus een on hollandse manier. dat kan misschien in europa maar vind dat de amusemend waarde in de eredivisie toch ook wel belangrijk. en als je in europa beetje wil bereiken zal je toch wat meer risico moeten nemen in je beleid. dat bereik je niet alleeen met risicoloos voetbal. en zelfs dan is het maar de vraag of je verder komt. want ook geluk met loting heeft daar grote invloed op. Dan begin ik maar niet over scheidsrechters....man man wat kunnen die een wedstrijd kapot fluiten in de eredivisie....ik stond erbij en ik keek erna |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 18:15 schreef ZerauS het volgende:[..] Ik vind Milik niet slecht maar het is geen killer. Er lopen zat betere spitsen rond in de eredivisie. Milik is juist wel een killer. Als hij de bal voor zijn linker krijgt kan je ervan uit gaan dat hij tussen de palen komt en hard. Voetballend is hij juist wat minder maar in en rond de zestien is hij met die linkerpoot van hem levensgevaarlijk. Laat hem er dit seizoen maar tussen de 20 en 25 maken en je gaat echt veel geld voor hem beuren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:16 schreef bully het volgende:[..] dat klopt maar zoals de Boer het zegt dat wij hier in nederland maar een omslag moeten maken. dus alles op zeker spelen zonder risico. dus een on hollandse manier. dat kan misschien in europa maar vind dat de amusemend waarde in de eredivisie toch ook wel belangrijk. en als je in europa beetje wil bereiken zal je toch wat meer risico moeten nemen in je beleid. dat bereik je niet alleeen met risicoloos voetbal. en zelfs dan is het maar de vraag of je verder komt. want ook geluk met loting heeft daar grote invloed op. Volgens mij zegt hij er ook bij dat het spel van Ajax stukken beter moet.. Maar dat je wel eerst vanuit een solide speelstijl moet denken..
Compleet iets anders dan zoals jij het brengt.... |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
De Boer erkent dat het spel van Ajax nog voor verbetering vatbaar is. "Dat niet iedereen tevreden is, kan ik begrijpen. Maar we hebben een heel jonge groep en zijn pas net bezig. Er is dus nog voldoende ruimte voor verbetering", zo besluit hij.
Sorry hoor maar hij is al 4 jaar bezig en altijd met een jonge ploeg dus... Wanneer er niets veranderd blijft dit dus elk jaar het geval. "we zijn pas bezig en wel hebben een heel jonge groep etc. etc. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind overigens wel dat een ploeg de tijd moet krijgen om in een seizoen te groeien, vrijwel geen ploegen laten het beste voetbal al in de eerste maanden zien..
Maar dan moet je ook geen dingen gaan beloven zoals attractiever spel..
Dan moet je gewoon naar buiten toe stellen dat je op een degelijke manier gaat voetballen vanuit niks weggeven begint en dat het alleen om winnen gaat..
Dan ben je tenminste eerlijk.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Misschien is het ook zijn bedoeling maar krijgt hij het er niet in bij die gasten,afgelopen zondag mij weer dood geergerd aan het langzame opbouwen en de pas naar voren zo weinig en het duurt allemaal zo lang.De top zijn toch Bazoer en Gudelj die bij bal ontvangst bijna nooit een bal direct naar voren spelen afgelopen zondag ging Bazoer voor de zoveelste keer in de fout met zijn onnodige gedraai terwijl hij de bal allang aan Fischer had moeten geven die op snelheid lag nee ging die dropper weer terug draaien en wilde weer 3 man uitspelen en ja hij verloor de bal en dat koste ons bijna de 3 punten dit is toch echt een minpunt van Bazoer hij moet veel sneller de bal spelen. Gelukkig schold Frank hem helemaal verrot hopelijk gaat hij daar wel van leren als die 2 controleurs sneller gaan inspelen naar de spitsen dan wordt het spel vanzelf aantrekkelijker dus Frank de beuk er in bij die gasten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2015 door p111 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Verdediging begint bij de aanval door vroeg druk te zetten. Dat lukt aardig, al lijkt Klaassen daar meer energie in te leggen dan in de aanval.
Aanval begint bij de doelman. Alleen gaat het aanvallende gedeelte echt fout op het middenveld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Verdediging begint bij de aanval door vroeg druk te zetten. Dat lukt aardig, al lijkt Klaassen daar meer energie in te leggen dan in de aanval. Aanval begint bij de doelman. Alleen gaat het aanvallende gedeelte echt fout op het middenveld. Hahaha, als de aanval bij de doelman begint weet ik wel waar het fout gaat.. Bij de doelman want die weet niet welke kleur zijn eigen team heeft en schiet alle ballen naar de tegenstander of over de lijn..
Maar ff serieus, het gaat overal fout, de verdediging speelt ondanks veel mogelijkheden de ballen niet in op de aanvallers of middenvelders, middenvelders maken aan de bal structureel de verkeerde keuzes dit seizoen, en de aanvallers zijn de helft van de tijd niet aanspeelbaar of hebben een hele matige vervolg actie, daarnaast zijn de looplijnen niet duidelijk herkenbaar, lopen spelers elkaar in de weg, of lopen ze ruimtes dicht. Afstand tussen de linies bij balbezit is slecht, veld wordt niet breed genoeg gehouden door de mensen die dat moeten doen, Dijks moet dat namelijk op links doen en el Ghazi op rechts, dat trekt de hele verhouding op het elftal uit elkaar.. Het indribbelen van een CV gebeurt op een tempo dat een gemiddelde amateur nog makkelijk bij kan houden, balsnelheid bij de passing is ongeveer de helft van die in de subtop in Engeland terwijl wij er om bekend staan een goede basis techniek te hebben. Eerste aanname bij heel veel spelers is dramatisch.
En dan de mooiste, we hebben in de gehele selectie niet 1 speler die vaker dan 1 keer in een wedstrijd een mannetje passeert.. Terwijl juist dat de makkelijste manier is om een tegenstander te overrompelen en uit elkaar te spelen, want die moeten dan uit positie stappen en zo ontstaat er ruimte..
Kortom, er klopt nog heel erg weinig van..
Het enige dat redelijk gaat want ook dat vind ik nog niet goed, is het spel bij balbezit tegenstander..Maar meer dan redelijk durf ik dat echt niet te noemen..
Ik vraag niet heel veel, het enige dat ik vraag is een fris elftal dat overal voor gaat.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 16:39 schreef remco k het volgende:[..] Hahaha, als de aanval bij de doelman begint weet ik wel waar het fout gaat.. Bij de doelman want die weet niet welke kleur zijn eigen team heeft en schiet alle ballen naar de tegenstander of over de lijn.. Maar ff serieus, het gaat overal fout, de verdediging speelt ondanks veel mogelijkheden de ballen niet in op de aanvallers of middenvelders, middenvelders maken aan de bal structureel de verkeerde keuzes dit seizoen, en de aanvallers zijn de helft van de tijd niet aanspeelbaar of hebben een hele matige vervolg actie, daarnaast zijn de looplijnen niet duidelijk herkenbaar, lopen spelers elkaar in de weg, of lopen ze ruimtes dicht. Afstand tussen de linies bij balbezit is slecht, veld wordt niet breed genoeg gehouden door de mensen die dat moeten doen, Dijks moet dat namelijk op links doen en el Ghazi op rechts, dat trekt de hele verhouding op het elftal uit elkaar.. Het indribbelen van een CV gebeurt op een tempo dat een gemiddelde amateur nog makkelijk bij kan houden, balsnelheid bij de passing is ongeveer de helft van die in de subtop in Engeland terwijl wij er om bekend staan een goede basis techniek te hebben. Eerste aanname bij heel veel spelers is dramatisch. En dan de mooiste, we hebben in de gehele selectie niet 1 speler die vaker dan 1 keer in een wedstrijd een mannetje passeert.. Terwijl juist dat de makkelijste manier is om een tegenstander te overrompelen en uit elkaar te spelen, want die moeten dan uit positie stappen en zo ontstaat er ruimte.. Kortom, er klopt nog heel erg weinig van.. Het enige dat redelijk gaat want ook dat vind ik nog niet goed, is het spel bij balbezit tegenstander..Maar meer dan redelijk durf ik dat echt niet te noemen.. Ik vraag niet heel veel, het enige dat ik vraag is een fris elftal dat overal voor gaat.. Hahaha je hebt het over 100 dingen en dan zeggen dat je niet veel vraagt.
Middenvelders zijn zelf ook amper aanspeelbaar. Daardoor hebben de verdedigers te vaak de bal.
Overigens staat el ghazi vrijwel aan de lijn geplakt, dus breder kan niet. Of je moet el ghazi graag buiten de lijnen zien.
tegenstander van Elghazi krijgt vrijwel elke keer rugdekking. dus uitspelen is lastig. Dijks probeert eigenlijk wel zijn man te passeren, maar daar is hij niet voor. En sinkgraven is een middenvelder, daar kan je het niet van verwachten. Vind dit niet een heel groot probleem.
Het is meer dat Ajax te voorspelbaar speelt. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
De angst regeert dat moet er uit meer inschuivende achterspelers en veel beweging voorin,ik blijf positief het kan alleen maar beter worden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 10:47 schreef remco k het volgende:Ik vind overigens wel dat een ploeg de tijd moet krijgen om in een seizoen te groeien, vrijwel geen ploegen laten het beste voetbal al in de eerste maanden zien.. Maar dan moet je ook geen dingen gaan beloven zoals attractiever spel.. Dan moet je gewoon naar buiten toe stellen dat je op een degelijke manier gaat voetballen vanuit niks weggeven begint en dat het alleen om winnen gaat.. Dan ben je tenminste eerlijk.. ???????? |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 16:39 schreef remco k het volgende:[..] Hahaha, als de aanval bij de doelman begint weet ik wel waar het fout gaat.. Bij de doelman want die weet niet welke kleur zijn eigen team heeft en schiet alle ballen naar de tegenstander of over de lijn.. Maar ff serieus, het gaat overal fout, de verdediging speelt ondanks veel mogelijkheden de ballen niet in op de aanvallers of middenvelders, middenvelders maken aan de bal structureel de verkeerde keuzes dit seizoen, en de aanvallers zijn de helft van de tijd niet aanspeelbaar of hebben een hele matige vervolg actie, daarnaast zijn de looplijnen niet duidelijk herkenbaar, lopen spelers elkaar in de weg, of lopen ze ruimtes dicht. Afstand tussen de linies bij balbezit is slecht, veld wordt niet breed genoeg gehouden door de mensen die dat moeten doen, Dijks moet dat namelijk op links doen en el Ghazi op rechts, dat trekt de hele verhouding op het elftal uit elkaar.. Het indribbelen van een CV gebeurt op een tempo dat een gemiddelde amateur nog makkelijk bij kan houden, balsnelheid bij de passing is ongeveer de helft van die in de subtop in Engeland terwijl wij er om bekend staan een goede basis techniek te hebben. Eerste aanname bij heel veel spelers is dramatisch. En dan de mooiste, we hebben in de gehele selectie niet 1 speler die vaker dan 1 keer in een wedstrijd een mannetje passeert.. Terwijl juist dat de makkelijste manier is om een tegenstander te overrompelen en uit elkaar te spelen, want die moeten dan uit positie stappen en zo ontstaat er ruimte.. Kortom, er klopt nog heel erg weinig van.. Het enige dat redelijk gaat want ook dat vind ik nog niet goed, is het spel bij balbezit tegenstander..Maar meer dan redelijk durf ik dat echt niet te noemen.. Ik vraag niet heel veel, het enige dat ik vraag is een fris elftal dat overal voor gaat.. Zo dat is eruit, je het gaat nog steeds niet lekker.
Maar zou jij of iemand anders mij kunnen uitleggen wat nou dat typische Ajax spelletje is. Als het goed is spelen veel spelers dat al vanaf de jeugd bij Ajax. Nou ik zie er weinig van terug bij het eerste en bij jong Ajax. Jammer |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 17:40 schreef Peter1956 het volgende:[..] Zo dat is eruit, ja het gaat nog steeds niet lekker. Maar zou jij of iemand anders mij kunnen uitleggen wat nou dat typische Ajax spelletje is. Als het goed is spelen veel spelers dat al vanaf de jeugd bij Ajax. Nou ik zie er weinig van terug bij het eerste en bij jong Ajax. Jammer |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Ok. Maar heb jij een uitleg? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ik denk dat de komende maanden de ballen in de kast moeten en er eens een paar flinke conditie trainingen gegeven moeten worden. Dan kunnen de spelers eens wat vaker meer bewegen. Wat een statische, slome indruk maakt dit team. Weinig loopacties, alleen op goed geluk. Echt voor elkaar ruimte maken heb ik nog niet gezien dit seizoen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 16:59 schreef ZerauS het volgende:Goed gezien Frank. Wat dacht je van een goeie spits erbij die constant voor dreiging kan zorgen voorin. Ik was vroeger fan van Batistuta. Zo'n kerel die een bal vast kan houden overzicht heeft kan koppen en kan schieten vanuit elke positie. Maar dat soort spitsen zijn tegenwoordig niet meer haalbaar. Althans niet in de Nederlandse competitie. Ik zou al blij zijn met een type Luuk de Jong. Begrijp echt niet waarom Ajax daar geen werk van gemaakt heeft. Had hem graag hier gezien. Milik is niet slecht ofzo maar het is geen echte killer. Als die geblesseerd raakt of geschorst is de spoeling wel heel dun voorin😐 Met Milik is voor ons als eerste spits niks maar ook niks mis. Die gaat er gewoon tussen de 20 en 25 maken als hij fit blijft. El Ghazi gaat er ook gewoon tussen de 12 en 17 maken. Dus voorin ligt echt niet het probleem. Het middenveld en achterhoede laten naar mijn mening de drie voorin het teveel uitzoeken. De aansluiting is er niet of te laat. Als ze met wat meer lef gaan spelen dan komt het wel goed. laatste linie moet gewoon tien meter verder naar voren gaan spelen daardoor kan je veel beter met zijn alle druk zetten. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 17:40 schreef Peter1956 het volgende:[..] Zo dat is eruit, je het gaat nog steeds niet lekker. Maar zou jij of iemand anders mij kunnen uitleggen wat nou dat typische Ajax spelletje is. Als het goed is spelen veel spelers dat al vanaf de jeugd bij Ajax. Nou ik zie er weinig van terug bij het eerste en bij jong Ajax. Jammer Dat je dat ook niet terug ziet, zou dat niet te maken hebben dat er amper spelers van de jeugd inspelen. Alleen Klaassen Veltman Riedewald en tete komen uit de jeugd. Tete speelde wel centraal achterin en niet als rechtsback. Al die andere hebben hun jeugd ergens anders gespeeld.
Wat het Ajax spelletje is, dat is eigenlijk hoe barca speelt of speelde. Op hoog tempo vlotte combinaties. Hoog druk zetten. Met ze alle verdedigen en met ze alle aanvallen. Zowel door het centrum als over de flanken gaan. Een centrale verdediger die inschuift En de aanvallende middenvelder zowel hoog op de assist lijst staat en hoog op de topscorerslijst En een meevoetballende keeper. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het probleem lag vorig jaar al op het middenveld, vandaar dat Ajax nu met een 10 speelt. Maar dat heeft niet echt geholpen.
Dat komt eigenlijk door dat het middenveld niet functioneert. Het probleem is dat ze te ver uit elkaar staan. Als gudelj de bal heeft, gaat het 9 van de 10x mis Klaassen staat veel te diep. Speelt eerder als schaduwspits dan als 10. Bazoer loopt te veel met de bal omdat hij de bal niet kwijt kan of voor zijn gevoel dat niet moet doen.
Sinkgraven is eigenlijk je beste man die de pases moet geven, maar die staat 9 van de 10 keer linksbuiten.
Daarom is het wachten op dat sinkgraven weer op het middenveld gaat staan. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 19:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Het probleem lag vorig jaar al op het middenveld, vandaar dat Ajax nu met een 10 speelt. Maar dat heeft niet echt geholpen. Dat komt eigenlijk door dat het middenveld niet functioneert. Het probleem is dat ze te ver uit elkaar staan. Als gudelj de bal heeft, gaat het 9 van de 10x mis Klaassen staat veel te diep. Speelt eerder als schaduwspits dan als 10. Bazoer loopt te veel met de bal omdat hij de bal niet kwijt kan of voor zijn gevoel dat niet moet doen. Sinkgraven is eigenlijk je beste man die de pases moet geven, maar die staat 9 van de 10 keer linksbuiten. Daarom is het wachten op dat sinkgraven weer op het middenveld gaat staan. Komt allemaal omdat er te weinig zonder bal wordt gelopen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax had niet een budget spits moeten huren, maar een kwalitatief betere spits erbij moeten kopen. Je zag Milik ook tegen Rapid dat zijn speelwijze dan niet werkt. Slecht beleid omdat men niet instaat is om in te schatten wat nodig is om de CL poulfase te halen. Goedkoop heeft hierin al laten zien dat we het zijn misgelopen.
Eigenlijk ben ik wel klaar met de handelswijze van de mensen die Ajax leiden. Ik zie de kans steeds groter worden dat Ajax over een jaar door diverse andere mensen zal worden geleid. Iets wat ik eerder al voorspelde. Nu voedt men deze mogelijkheid alleen maar meer.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer je Sinkgraven niet opstelt zie je dat je creativiteit en aantal goede inspeel ballen minder wordt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 16:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hahaha je hebt het over 100 dingen en dan zeggen dat je niet veel vraagt. Middenvelders zijn zelf ook amper aanspeelbaar. Daardoor hebben de verdedigers te vaak de bal. Overigens staat el ghazi vrijwel aan de lijn geplakt, dus breder kan niet. Of je moet el ghazi graag buiten de lijnen zien. tegenstander van Elghazi krijgt vrijwel elke keer rugdekking. dus uitspelen is lastig. Dijks probeert eigenlijk wel zijn man te passeren, maar daar is hij niet voor. En sinkgraven is een middenvelder, daar kan je het niet van verwachten. Vind dit niet een heel groot probleem. Het is meer dat Ajax te voorspelbaar speelt. Ik constateer iets, ik vraag niet om alles perfect te maken, dat zijn echt twee compleet verschillende zaken.
Daarnaast zijn de middenvelders vaak zat aanspeelbaar ondanks dat dit ook nog een stuk beter moet, maar wordt die bal gewoon 9 van de 10 mogelijkheden niet ingespeeld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 16:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hahaha je hebt het over 100 dingen en dan zeggen dat je niet veel vraagt. Middenvelders zijn zelf ook amper aanspeelbaar. Daardoor hebben de verdedigers te vaak de bal. Overigens staat el ghazi vrijwel aan de lijn geplakt, dus breder kan niet. Of je moet el ghazi graag buiten de lijnen zien. tegenstander van Elghazi krijgt vrijwel elke keer rugdekking. dus uitspelen is lastig. Dijks probeert eigenlijk wel zijn man te passeren, maar daar is hij niet voor. En sinkgraven is een middenvelder, daar kan je het niet van verwachten. Vind dit niet een heel groot probleem. Het is meer dat Ajax te voorspelbaar speelt. Ik stel overigens dat het veld niet goed breed gehouden wordt, dit komt door de onbalans in het elftal, links moet Dijks dit namelijk doen en rechts El Ghazi, ten minste zo lijkt het, het hele elftal staat dan gedraaid en dat gaat natuurlijk niet werken.
Maar jij vind het niet een heel groot probleem dat er geen enkele speler in staat is een man te passeren.. Kerel, daar is een groot deel van spelen op balbezit op gebasseerd...
Het is namelijk 1 van de weinige manier om een defensie open te breken, dat ga je namelijk niet redden met een beetje leuk positiespel, dat redden ze zelfs bij Barca niet zonder spelers die een man kunnen passeren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 17:40 schreef Peter1956 het volgende:[..] Zo dat is eruit, je het gaat nog steeds niet lekker. Maar zou jij of iemand anders mij kunnen uitleggen wat nou dat typische Ajax spelletje is. Als het goed is spelen veel spelers dat al vanaf de jeugd bij Ajax. Nou ik zie er weinig van terug bij het eerste en bij jong Ajax. Jammer Een breed veld, balbezit met veel diepgang, vroeg storen, veel beweging, veel positiewisselingen. En vooral bluf, ras echte Amsterdamse grote bekken voetbal..
kortom, niets van wat je nu ziet... |
|
|
|