|
|
Loetje
|
|
|
De tegenstander Aanstaande zondag gaan we in De Goffert op bezoek bij het gepromoveerde NEC. De club die afelopen jaar zeer overtuigend kampioen werd van de Jupiler League. 38 wedstrijden gespeeld, 33 gewonnen, 2 gelijk en slechts 3 verliespartijen leverde een recordaantal punten op van 101. Ook werd de magische 100 goals bereikt. Voorin hadden de Nijmegenaren de beschikking over Sjoerd Ars, Anthony Limbombe, Christian Santos en Alireza Jahanbaksh. Ars vertrok afgelopen week naar NAC, Jahanbaksh al eerder naar AZ en ook de succesvolle trainer Ruud Brood vertrok naar PSV om daar als assistent van Philip Cocu te gaan fungeren. Daar voor in de plaats kwam Earnest Faber, die eerder goed presteerde met de plaatselijke FC uit eindhoven en de rechterhand was van Cocu tijdens de afgelopen 2 seizoenen bij PSV.
NEC begon de terugkeer in de Eredivisie uitstekend door een late zege op Excelsior door een late goal van voormalig toptalent Navarone Foor. Een week later ging het echter helemaal mis in het vernieuwde en kolkende Polman Stadion. Heracles won met 3-0 en NEC zag Appiah weggestuurd worden met een rode kaart. Deze werd afgelopen week geseponeerd. Het was al de 3e rode kaart die geseponeerd wordt in dit nog o zo prille seizoen.
Ons aller Ajax Dan verder met Ajax. Ajax werd uitgeschakeld door Rapid Wien om zich vervolgens te revancheren met zeges op AZ (3-0 uit) en Willem II (3-0 thuis). Vervolgens keerde Ajax weliswaar een podium lager maar nog altijd in Europa, 16 dagen later aan tegen het Tsjechische FK Jablonec. Het zou een zege worden, maar de 1-0 zei eigenlijk alles. Ajax kreeg nauwelijks kansen en de angst uit de wedstrijden tegen Rapid leken zichtbaar. Uiteindelijk gaf een vloeiende combinatie tussen Arek Milik en Davy Klaassen de doorslag om de heenwedstrijd winnend af te sluiten. 65 uur en 45 minuten na het laatste fluitsignaal van de franse scheidsrechter Tony Chapron mag Ajax proberen dus de zegereeks voort te zetten in Nijmegen.
Het spel Over het spel wordt logischerwijs veel gezegd. Heeft Ajax juist ingekocht? Moet er wat bij? Is De Boer nog wel de man voor Ajax en moeten de ervaren spelers niet meer spelen? Zomaar even wat vragen die vele supporters van Ajax meer en meer lijken bezig te houden...
Laten we het even linie voor linie analyseren.. In de defensie spelen we momenteel met Tete, Veltman, Riedewald en Dijks. Tete lijkt zeer terrecht de voorkeur te krijgen boven de inspiratieloze Ricardo van Rhijn. Tete beheerst vooral het begrip verdedigen. Iets waar het in eerste instantie toch om draait. Dan het centrale duo Veltman en Riedewald. Lijken elkaar meer en meer aan te voelen, stralen steeds meer rust uit en ook daar lijkt het hele probleem niet te zitten. Ook Veltman lijkt wakker na zijn falende optreden in Wenen en lijkt terrecht de voorkeur te krijgen boven Van der Hoorn en Heitinga. De vraag is echter, kunnen deze 2 het straks ook tegen lepe spitsen zoals een De Jong van PSV en een Kramer van Feyenoord? Jongens die slim zijn en hun fysieke vermogen optimaal benutten. Dan Dijks nog... Een verademing om te zien als je Boillesen gewend bent. Aanvallend prima als hij in ieder geval geen mannetjes probeert uit te spelen en verdedigend mag het nog wat beter. Vaak nog ietwat te lomp, maar hier zit ook een enorm vermogen in om te groeien.
Het middenveld dan, Gudelj, Sinkgraven, Bazoer en Klaassen als beste mannen daar. Eigenlijk zou dit het beste middenveld uit de eredivisie moeten zijn. Kracht, techniek, loopvermogen en alles is aanwezig. Het lijkt nog zoekende te zijn maar duidelijk is dit verreweg de beste linie van dit Ajax. Bazoer mag nog wat minder met de bal lopen en Klaassen staat nog vaak te diep. Maar dit middenveld heeft alles om Ajax kampioen te maken.
Dan naar de achilleziel van Ajax, de aanval. De aanval lijkt de zwakste schakel van dit Ajax. Milik, een messcherpe spits die 90% van zijn kansen benut krijgt 2 a 3 ballen per wedstrijd. El Ghazi geeft scorend vermogen maar loopt Milik in de weg, heeft geen overzicht en de actie langs de lijn is helemaal weg. Is dit de schuld van De Boer of is het te voorspelbaar? Allemaal vragen die je jezelf kan afvragen. Met schone achter de hand heb je in ieder geval ervaring, alleen gaat de diepte eruit. Een dienende speler, wellicht wat dit systeem nodig heeft. In de spits hebben we ook Sanogo nog achter de hand. Die vooral lijkt te moeten aarden. En op links komen Fischer en Younes terug. Kunnen zij dan zorgen dat de verbinding tussen middenveld en aanval wat beter wordt? Al met al veel vragen. Een nieuwe spits lijkt er in de komende 11 dagen zeker gehaald te moeten worden, echter heeft De Boer al gezegd dat er niet meer gekocht gaat worden, mits spelers vertrekken. Gaat het potentiele dan nu al opstaan of gaat het potentiele laten zien dat het voorlopig bij potentieel blijft en we mogelijk een zwaar seizoen tegemoet gaan?
De historie Tot slot nog even de historie in van NEC - Ajax. Debuut Klaassen en meteen zijn goal, de eerste goals van de (toenmalig} veel belovende Tobias Sana voor Ajax of de o zo belangrijke goal van Toby Alderweireld waardoor Ajax in de race bleef voor de 3e ster, de 30e landstitel. Zo maar wat mooie dingen die nog niet al te lang geleden zijn. Komen daar zondag weer wat hoogtepunten bij? Ik hou het bij de eerste goal van Vaclav Cerny.
Het droomdebuut van Davy Klaassen
NEC - Ajax 1-6
En uit diezelfde wedstrijd, een boze Frank de Boer bij een 5-1 voorsprong
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Tering hé, even bijkomen.
Ik denk 1-2. Denk dat het wel pittig wordt aangezien we nog altijd zoekende zijn |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi gedaan Eide. Ik ga voor 0-4! Waarom? WZAWZDB***
Edit: was een gewoon een aanname, maar dan wel een verkeerde ;-)
Alle lof voor jou Loetje ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 augustus 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Eej lamlul, bedankt hé.
God, zal nog eens een keer een topic openen ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Eide, volgende weer voor jou. Halve autisten hier ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Wie scoren gap? Doet me even denken aan Renato... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ....dat is mijn broer gap |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Wereldgozer is het... Mag hem graag. Dat weet je
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Sssssssssssssssttttt...hij leest mee Hé |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: O ja, nu stijgt zijn ego weer.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Mooi stukje. alleen het stukje over de aanval daar ben ik het niet mee eens.
El ghazi is prima aan het seizoen begonnen en Millik is ook prima begonnen. De linksbuiten daarvan zijn er 2 geblesseerd geweest of nog niet echt fit. Dat duurt tijd.
En scoren dat gaat volgens mij zeer makkelijk af. tegen wenen scoren we 4x. in de eredivisie scoren we er 6. dus uit 5 officiële wedstrijden 11x scoren, vind ik geen slechte score. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goed topic Loetje, thanks :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Fijne dagen met je vrouw en zoon en de 2 doggies dravertje... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Thanks gap. Volgende keer jij weer, ze zijn zo aan je gewend dat ze zelfs voor dit topic jou al complimenteren gap. Haha. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Denk dat tegen Nec een makkie wordt. Heb geen hoge pet van ze op dit seizoen doen ze het nog niet best. 0-4 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Graag gedaan Ronald :p |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 00:11 schreef Loetje het volgende:[..] Thanks gap. Volgende keer jij weer, ze zijn zo aan je gewend dat ze zelfs voor dit topic jou al complimenteren gap. Haha. hehehe |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: was een gewoon een aanname, maar dan wel een verkeerde ;-)
Alle lof voor jou Loetje ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 00:11 schreef Loetje het volgende:[..] Thanks gap. Volgende keer jij weer, ze zijn zo aan je gewend dat ze zelfs voor dit topic jou al complimenteren gap. Haha. :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gaat een lastige wedstrijd worden vermoed ik..
Ajax staart zich blind op komende week tegen Jablonec, en ik denk dat gister toch veel kracht heeft gekost.. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Mooi topic Loetje. Ik hou het op 0-3. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Whahaha. Ik kwam niet meer bij man |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 - 22:50 schreef Loetje het volgende:[ afbeelding ] De tegenstanderAanstaande zondag gaan we in De Goffert op bezoek bij het gepromoveerde NEC. De club die afelopen jaar zeer overtuigend kampioen werd van de Jupiler League. 38 wedstrijden gespeeld, 33 gewonnen, 2 gelijk en slechts 3 verliespartijen leverde een recordaantal punten op van 101. Ook werd de magische 100 goals bereikt. Voorin hadden de Nijmegenaren de beschikking over Sjoerd Ars, Anthony Limbombe, Christian Santos en Alireza Jahanbaksh. Ars vertrok afgelopen week naar NAC, Jahanbaksh al eerder naar AZ en ook de succesvolle trainer Ruud Brood vertrok naar PSV om daar als assistent van Philip Cocu te gaan fungeren. Daar voor in de plaats kwam Earnest Faber, die eerder goed presteerde met de plaatselijke FC uit eindhoven en de rechterhand was van Cocu tijdens de afgelopen 2 seizoenen bij PSV. NEC begon de terugkeer in de Eredivisie uitstekend door een late zege op Excelsior door een late goal van voormalig toptalent Navarone Foor. Een week later ging het echter helemaal mis in het vernieuwde en kolkende Polman Stadion. Heracles won met 3-0 en NEC zag Appiah weggestuurd worden met een rode kaart. Deze werd afgelopen week geseponeerd. Het was al de 3e rode kaart die geseponeerd wordt in dit nog o zo prille seizoen. Ons aller AjaxDan verder met Ajax. Ajax werd uitgeschakeld door Rapid Wien om zich vervolgens te revancheren met zeges op AZ (3-0 uit) en Willem II (3-0 thuis). Vervolgens keerde Ajax weliswaar een podium lager maar nog altijd in Europa, 16 dagen later aan tegen het Tsjechische FK Jablonec. Het zou een zege worden, maar de 1-0 zei eigenlijk alles. Ajax kreeg nauwelijks kansen en de angst uit de wedstrijden tegen Rapid leken zichtbaar. Uiteindelijk gaf een vloeiende combinatie tussen Arek Milik en Davy Klaassen de doorslag om de heenwedstrijd winnend af te sluiten. 65 uur en 45 minuten na het laatste fluitsignaal van de franse scheidsrechter Tony Chapron mag Ajax proberen dus de zegereeks voort te zetten in Nijmegen. Het spelOver het spel wordt logischerwijs veel gezegd. Heeft Ajax juist ingekocht? Moet er wat bij? Is De Boer nog wel de man voor Ajax en moeten de ervaren spelers niet meer spelen? Zomaar even wat vragen die vele supporters van Ajax meer en meer lijken bezig te houden... Laten we het even linie voor linie analyseren.. In de defensie spelen we momenteel met Tete, Veltman, Riedewald en Dijks. Tete lijkt zeer terrecht de voorkeur te krijgen boven de inspiratieloze Ricardo van Rhijn. Tete beheerst vooral het begrip verdedigen. Iets waar het in eerste instantie toch om draait. Dan het centrale duo Veltman en Riedewald. Lijken elkaar meer en meer aan te voelen, stralen steeds meer rust uit en ook daar lijkt het hele probleem niet te zitten. Ook Veltman lijkt wakker na zijn falende optreden in Wenen en lijkt terrecht de voorkeur te krijgen boven Van der Hoorn en Heitinga. De vraag is echter, kunnen deze 2 het straks ook tegen lepe spitsen zoals een De Jong van PSV en een Kramer van Feyenoord? Jongens die slim zijn en hun fysieke vermogen optimaal benutten. Dan Dijks nog... Een verademing om te zien als je Boillesen gewend bent. Aanvallend prima als hij in ieder geval geen mannetjes probeert uit te spelen en verdedigend mag het nog wat beter. Vaak nog ietwat te lomp, maar hier zit ook een enorm vermogen in om te groeien. Het middenveld dan, Gudelj, Sinkgraven, Bazoer en Klaassen als beste mannen daar. Eigenlijk zou dit het beste middenveld uit de eredivisie moeten zijn. Kracht, techniek, loopvermogen en alles is aanwezig. Het lijkt nog zoekende te zijn maar duidelijk is dit verreweg de beste linie van dit Ajax. Bazoer mag nog wat minder met de bal lopen en Klaassen staat nog vaak te diep. Maar dit middenveld heeft alles om Ajax kampioen te maken. Dan naar de achilleziel van Ajax, de aanval. De aanval lijkt de zwakste schakel van dit Ajax. Milik, een messcherpe spits die 90% van zijn kansen benut krijgt 2 a 3 ballen per wedstrijd. El Ghazi geeft scorend vermogen maar loopt Milik in de weg, heeft geen overzicht en de actie langs de lijn is helemaal weg. Is dit de schuld van De Boer of is het te voorspelbaar? Allemaal vragen die je jezelf kan afvragen. Met schone achter de hand heb je in ieder geval ervaring, alleen gaat de diepte eruit. Een dienende speler, wellicht wat dit systeem nodig heeft. In de spits hebben we ook Sanogo nog achter de hand. Die vooral lijkt te moeten aarden. En op links komen Fischer en Younes terug. Kunnen zij dan zorgen dat de verbinding tussen middenveld en aanval wat beter wordt? Al met al veel vragen. Een nieuwe spits lijkt er in de komende 11 dagen zeker gehaald te moeten worden, echter heeft De Boer al gezegd dat er niet meer gekocht gaat worden, mits spelers vertrekken. Gaat het potentiele dan nu al opstaan of gaat het potentiele laten zien dat het voorlopig bij potentieel blijft en we mogelijk een zwaar seizoen tegemoet gaan? De historieTot slot nog even de historie in van NEC - Ajax. Debuut Klaassen en meteen zijn goal, de eerste goals van de (toenmalig} veel belovende Tobias Sana voor Ajax of de o zo belangrijke goal van Toby Alderweireld waardoor Ajax in de race bleef voor de 3e ster, de 30e landstitel. Zo maar wat mooie dingen die nog niet al te lang geleden zijn. Komen daar zondag weer wat hoogtepunten bij? Ik hou het bij de eerste goal van Vaclav Cerny. Het droomdebuut van Davy Klaassen[ filmpje ] NEC - Ajax 1-6[ filmpje ] En uit diezelfde wedstrijd, een boze Frank de Boer bij een 5-1 voorsprong[ filmpje ] Wow, Loetje, wat een prachtig topic heb je ervan gemaakt! Jij hebt dezelde talenten als Eide en vroeger Alibabba (wat mis ik hem!!). Ik heb het allemaal met veel plezier gelezen.
Dan de wedstrijd: na het sprankelende optreden van gisterenavond en de schitterende aanvalsgolven van ons Ajax denk ik dat Ajax gewoon op een gelijkspel blijft steken. 1-1 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 15:06 schreef Pietje het volgende:[..] Wow, Loetje, wat een prachtig topic heb je ervan gemaakt! Jij hebt dezelde talenten als Eide en vroeger Alibabba (wat mis ik hem!!). Ik heb het allemaal met veel plezier gelezen. Dan de wedstrijd: na het sprankelende optreden van gisterenavond en de schitterende aanvalsgolven van ons Ajax denk ik dat Ajax gewoon op een gelijkspel blijft steken. 1-1 Jij hebt vast mijn post gelezen..... ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Zekers, Ron. Ik lees altijd alles... ahum ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik vind je nog steeds een lul. Maar ook een beetje lief... ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 15:06 schreef Pietje het volgende:[..] Wow, Loetje, wat een prachtig topic heb je ervan gemaakt! Jij hebt dezelde talenten als Eide en vroeger Alibabba (wat mis ik hem!!). Ik heb het allemaal met veel plezier gelezen. Dan de wedstrijd: na het sprankelende optreden van gisterenavond en de schitterende aanvalsgolven van ons Ajax denk ik dat Ajax gewoon op een gelijkspel blijft steken. 1-1 Alibabba, wat mis ik hem. In ieder geval bedankt vriend ;-)
Probeer een stukje met feiten en een stukje visie te delen. Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Krijg je lekker discussie van. Baal gewoon van onze voorhoede |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 15:41 schreef Loetje het volgende:[..] Alibabba, wat mis ik hem. In ieder geval bedankt vriend ;-) Probeer een stukje met feiten en een stukje visie te delen. Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Krijg je lekker discussie van. Baal gewoon van onze voorhoede Ik snap je helemaal! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zo loetje lekker aan het knippen en plakken geweest zie ik.......Goed bezig!!
Nec is best aardig begonnen, zeg het maar........ik zeg 0-2 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
0-1 hoop ik volgens mij was Ajax donderdag al moe hopelijk zondag wel fit. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
0-1 hoop ik volgens mij was Ajax donderdag al moe hopelijk zondag wel fit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Nou las ik net dat Sinkgraven gisteren was geveld door migraine. Dat verklaart wellicht zijn zwakke optreden van gisteren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 18:02 schreef Pietje het volgende:Nou las ik net dat Sinkgraven gisteren was geveld door migraine. Dat verklaart wellicht zijn zwakke optreden van gisteren. Vind hem al een aantal wedstrijden niet zo top |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Younes bij Jong Ajax dus die zal er dan denk ik niet bij zijn. Fischer op het laatste moment afgehaakt. Hopelijk niet meer een terugslag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Scoort ook altijd he..!👌 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: kan je uitleggen waarom je hem de afgelopen tijd niet top vind spelen?
Dat hij gisteren niet zo top was, dat heeft iedereen kunnen zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 augustus 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 20:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] kan je uitleggen waarom je hem de afgelopen tijd niet top vind spelen? Dat hij gisteren niet zo top was, dat heeft iedereen kunnen zien. Speelde gisteren dramatisch. Tegen Willem II idemdito. De verkeerde Loopacties en te veel passen die niet aankomen. Te weinig aanspeelbaar.
En verder heb ik jou weinig uit te leggen. Dus vraag niet door want daar reageer ik niet op |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ssssssssht straks hoort de vrouw het😡 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 - 20:16 schreef Loetje het volgende:[..] Speelde gisteren dramatisch. Tegen Willem II idemdito. De verkeerde Loopacties en te veel passen die niet aankomen. Te weinig aanspeelbaar. En verder heb ik jou weinig uit te leggen. Dus vraag niet door want daar reageer ik niet op Dank dat je toch reageert!!
gisteren speelde hij idd drama, tegen willem 2 heb ik niet kunnen zien.
Tegen Rapid en tegen Az vond ik het wel meevallen, vandaar mijn vraag! Nogmaals dank dat je reageert! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
RenatoBos