|
|
RenatoBos
|
|
|
PSV - Feyenoord (Zondag 30 augustus 2015, 16:45 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 30augustus 2015, 16:45 uur Locatie: Philips-stadion, Eindhoven Scheidsrechter: Kuipers
In de vierde speelronde al een krakert, uit naar de boertjes in Eindhoven. Héctor Moreno werd vorige week officieel vastgelegd door PSV, maar moest toen nog wel zijn papieren in orde maken. Het Eindhovens Dagblad schreef dat een debuut tegen sc Heerenveen of Feyenoord onwaarschijnlijk was, maar het lijkt er nu op dat Moreno toch zal kunnen meedoen tegen ons. Omroep Brabant meldt donderdag dat PSV op hem rekent voor dat duel. Moreno traint nu nog alleen om conditioneel in orde te blijven.
PSV heeft voor de tweede keer in het nog prille seizoen puntenverlies geleden. In Heerenveen werd het 1-1. Beide ploegen creëerden voldoende kansen in een boeiende eerste helft waar het hen ontbeerde aan overzicht en rust. In de tweede helft kreeg Heerenveen een penalty omdat Pröpper zijn handen niet kon thuis houden en kopte Maher de bal voor de voeten van De Jong.
(verslag Feyenoord - Vitesse)
Weer eens een keer winnen in Eindhoven zou fantastisch zijn.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 153 duels tegen PSV. Daarvan won Feyenoord er 61 (39,9%) en gingen er 53 (34,6%) verloren. 39 (25,5%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 235 keer, een gemiddelde van 1,54 goals per wedstrijd. PSV stelde daar 246 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,61 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 1,9 punten gehaald hebben en uit 1,1. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1931-1932: 6-0. In 1979-1980 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen PSV. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1932-1933, toen Feyenoord won met 3-8. In 2010-2011 ging Feyenoord onderuit met 10-0 in een uitwedstrijd bij PSV, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Eindhoven: Datum Wedstrijd Uitslag 26-02-2012 PSV-Feyenoord 3-2 23-09-2012 PSV-Feyenoord 3-0 30-01-2013 PSV-Feyenoord 2-1 KNVB beker 13-04-2014 PSV-Feyenoord 0-2 18-12-2014 PSV-Feyenoord 4-3
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 24-04-2011 Feyenoord-PSV 3-1 04-12-2011 Feyenoord-PSV 2-0 24-02-2013 Feyenoord-PSV 2-1 01-12-2013 Feyenoord-PSV 3-1 22-03-2015 Feyenoord-PSV 2-1
Verslag van de laatste wedstrijd tegen PSV van afgelopen seizoen
ACHAHBAR SCHIET FEYENOORD LANGS KOPLOPER PSV
Feyenoord heeft zondag dankzij twee schitterende doelpunten van Anass Achahbar de topper tegen koploper PSV met 2-1 gewonnen. Achahbar, die vorige week tegen FC Dordrecht als invaller al de wedstrijd besliste, was daardoor opnieuw goud waard voor Feyenoord. Memhis Depay was de doelpuntenmaker voor PSV. Rick Karsdorp viel in de slotminuut geblesseerd uit.
Feyenoord kansrijk in openingsfase
Slechts een seconde of vijftien waren er geteld vanaf de aftrap, toen Lex Immers een opgelegde kans kreeg om zijn ploeg een pikstart te bezorgen. De middenvelder vond de bal kort voor het doel plots voor zijn voeten na een voorzet van Elvis Manu, maar tikte die wellicht verrast door de vrijheid die hij kreeg naast het doel van Jeroen Zoet.
De mogelijkheid stond in zekere zin symbool voor de eerste helft van Feyenoord. Het elftal van Fred Rutten was de bovenliggende partij tegen de koploper van de Eredivisie en kreeg tot de rust een handvol kansen, maar desondanks stonden er na 45 minuten nog geen doelpunten op het scorebord.
Hoewel PSV eenmaal gevaarlijk werd via een schot van afstand van Adam Maher dat op de lat eindigde, was het Feyenoord dat de meeste aanspraak maakte op een voorsprong. Zo stuitte Jens Toornstra al vroeg in de wedstrijd van dichtbij op de keeper, terwijl Anass Achahbar halverwege de eerste helft net tekort kwam om een voorzet van Elvis Manu binnen te werken.
Twee doelpunten Achahbar in korte tijd
Voor Achahbar, die aan de aftrap verscheen omdat Colin Kazim-Richards nog geen volledige wedstrijd kon spelen na zijn hamstringblessure, was het de grootste van een aantal mogelijkheden voor rust. De kleine spits toonde zich in de eerste helft vaardig in de duels en het combinatiespel, maar de overtuiging in de afwerking ontbrak nog.
Dat de naam van de spits toch na ruim een uur spelen luidkeels door het legioen werd gezongen, was te danken aan twee schitterende doelpunten van hem in een tijdsbestek van nog geen vijf minuten tijd.
Zijn eerste was wellicht de fraaiste goal die dit seizoen tot dusver in De Kuip te zien was. Achahbar werd daarvoor met een knappe pass in stelling gebracht door Rick Karsdorp. De spits twijfelde geen moment en schoot de bal uit de draai ineens uit de lucht in de verre hoek.
Uit de volgende aanval van Feyenoord was het direct opnieuw raak. Ditmaal vond Achahbar de bal op de rand van het strafschopgebied voor zijn voeten en prikte vanaf die plek met een schot richting verre hoek raak.
Snelle aansluitingstreffer PSV
Feyenoord kreeg dankzij de eerste twee competitiedoelpunten van Achahbar in De Kuip loon naar werken, maar kon niet voorkomen dat Memphis Depay halverwege de tweede helft de aansluitingstreffer maakte. Hoewel PSV tot die tijd nog niet gevaarlijk was geweest na rust, verraste de topscorer van de Eredivisie Kenneth Vermeer met een schot vol effect dat in de verre hoek eindigde.
Daarmee bleef de topper in de Eredivisie spannend tot de laatste minuut, te meer omdat invaller Jean-Paul Boëtius in de slotfase een grote kans op de 3-1 miste. De aanvaller werd vrijgespeeld door de eveneens ingevallen Kazim-Richards, maar zag zijn schot geblokt worden door Jeffrey Bruma.
Ondanks dat de extra speeltijd liefst vijf minuten bedroeg, was dat de laatste grote kans van de wedstrijd, waardoor de overwinning voor Feyenoord een feit was. Daarmee boekte de ploeg een van de mooiste competitiezeges van dit seizoen, terwijl bovendien drie zeer bruikbare punten in de jacht op Europees voetbal konden worden bijgeschreven.
Feyenoord PSV 2-1
Scoreverloop: 59 1-0 Achahbar 63 2-0 Achahbar 68 2-1 Depay
Scheidsrechter: Van Boekel
Geel: Clasie (Feyenoord), Willems (PSV)
Opstellingen: Feyenoord: Vermeer; Karsdorp (90 Boulahrouz), Van Beek, Kongolo, Nelom; Clasie, Immers, El Ahmadi; Toornstra (46 Boëtius), Achahbar (73 Kazim-Richards) en Manu. PSV: Zoet; Brenet, Rekik, Bruma, Willems; Maher (83 Vloet), Wijnaldum, Guardado; Narsingh (67 Locadia), De Jong en Depay.
Statistieken PSV: 51 % Balbezit 7 Hoekschoppen 2 Buitenspel 25 Inworpen 20 Vrije trappen 17 Doelpogingen 16 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
FEYENOORD: 49 % Balbezit 4 Hoekschoppen 4 Buitenspel 26 Inworpen 18 Vrije trappen 10 Doelpogingen 16 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Samenvatting van deze wedstrijd
(http://youtu.be/m84-TY7QCD0)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Benieuwd of Gio weer kiest voor Immers en Kazim. Dan kan je hem niet serieus nemen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
1 van de twee moet eruit, das duidelijk |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
Dirk op de plek van immers. Kramer in de spits . En Eljero en Bilal aan de buitenkant. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
0-7 zou wel eens lekker zijn ;-P |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Jij snapt het! Eensch! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Ik hoop dat ie met de volgende elf gaat spelen tegen dat Pisvolk ...
Vermeer
van Beek -- Botteghin -- van der Heijden -- Kongolo
---------- El Ahmadi ------ Vejinovic -------------
--------------------- Kuyt ------------------------
Bilal ------------ Kramer -------------------- Elia |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:Ik hoop dat ie met de volgende elf gaat spelen tegen dat Pisvolk ... Vermeer van Beek -- Botteghin -- van der Heijden -- Kongolo ---------- El Ahmadi ------ Vejinovic ------------- --------------------- Kuyt ------------------------ Bilal ------------ Kramer -------------------- Elia Eens |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:Ik hoop dat ie met de volgende elf gaat spelen tegen dat Pisvolk ... Vermeer van Beek -- Botteghin -- van der Heijden -- Kongolo ---------- El Ahmadi ------ Vejinovic ------------- --------------------- Kuyt ------------------------ Bilal ------------ Kramer -------------------- Elia Van der Heijden heeft op die plaats niets te zoeken L. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
In mijn ogen strijden Van der Heijden El Ahmadi en Vejinovic om de 2 plaatsen op het middenveld. Van Beek met Botteghin en een andere rechtsback lijkt me de sterkere versie.... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: We hebben niemand anders ... En van der Heijden doet het niet slecht ! Zeker niet minder dan Kongolo als linker centrale verdediger en Nelom als linksback moeten we nooit meer willen |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 20:16 schreef Barabas het volgende:In mijn ogen strijden Van der Heijden El Ahmadi en Vejinovic om de 2 plaatsen op het middenveld. Van Beek met Botteghin en een andere rechtsback lijkt me de sterkere versie.... Dat zou ook een mogelijkheid zijn, moet er wel een rechtsback komen ! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 21:03 schreef lijdensweg het volgende:[..] We hebben niemand anders ... En van der Heijden doet het niet slecht ! Zeker niet minder dan Kongolo als linker centrale verdediger en Nelom als linksback moeten we nooit meer willen Zet Dirk maar rechtsback. Bekend terrein voor hem.
Maar Van der Heijden centraal achterin tegen Pisvee is in mijn ogen zoiets als de kat op het spek binden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Met het geluk van de afgelopen 3 wedstrijden zie ik mogelijkheden. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 21:07 schreef Barabas het volgende:[..] Zet Dirk maar rechtsback. Bekend terrein voor hem. Maar Van der Heijden centraal achterin tegen Pisvee is in mijn ogen zoiets als de kat op het spek binden. Vind ik niet! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Maar dat mag ook.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Het probleem lijkt dus de invulling van de rechtsback positie....
Die stomme domme Leerdam had nooit moeten vertrekken, maar dat terzijde. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Haha..maar dat is gelukkig jouw persoonlijke mening. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Sven kan prima op rechts,heel goed zelfs. Mrja.. centraal is wel z,n plekkie. |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
Een gelijkspel. Dat is al een tijdje niet gebeurd. Daarom zie ik dat nu gebeuren. Geloof me, willen jullie veel geld verdienen, zet al je geld in op een gelijkspel. vrij hoge quotering is dat ook. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik ga voor 0-4 trekpick..:) |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Vermeer kuyt, sven, botteghin, kongolo, jan arie karim, marko, tonny kramer, bilal
Laat psv maar komen dat willen ze niet graag maar ze moeten. Elia erin na 60 minuutjes voor bilal. 0-2 kramer en elia |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
quote: haha.. wed er dan op :) |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Eindelijk iets zinnigs |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
MEt de juiste opstelling wordt het 1-2 of 1-3. Met de opstelling zoals we gisteren begonnen wordt het 3-0. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2015 - 08:37 schreef Stylzz het volgende:MEt de juiste opstelling wordt het 1-2 of 1-3. Met de opstelling zoals we gisteren begonnen wordt het 3-0. Ik ben heel erg benieuwd naar de opstelling. Mag hopen dat Gio ook ziet dat het niet zoals gisteren kan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dan kom je er gewoon niet uit. Dan gaan de ballen hoog naar voren en komen ze net zo hard weer terug. Omdat je met die opstelling jezelf niet onder de druk uit kan voetballen. |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
quote: Onzin Barabas. Goede opstelling hij hoort in het centrum en speelt daar goed. Alleen jammer voor Karsdorp. |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:Ik hoop dat ie met de volgende elf gaat spelen tegen dat Pisvolk ... Vermeer van Beek -- Botteghin -- van der Heijden -- Kongolo ---------- El Ahmadi ------ Vejinovic ------------- --------------------- Kuyt ------------------------ Bilal ------------ Kramer -------------------- Elia Prima alleen zonde voor Karsdorp |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2015 - 08:47 schreef Stylzz het volgende:Dan kom je er gewoon niet uit. Dan gaan de ballen hoog naar voren en komen ze net zo hard weer terug. Omdat je met die opstelling jezelf niet onder de druk uit kan voetballen. Eens. Ik zou Immers en Kazim eruit halen. Kuyt van de flank af halen, plek van Immers? Elia en Bilal op de flanken? Snelheid en creativiteit. |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 21:07 schreef Barabas het volgende:[..] Zet Dirk maar rechtsback. Bekend terrein voor hem. Maar Van der Heijden centraal achterin tegen Pisvee is in mijn ogen zoiets als de kat op het spek binden. Onzin zoals de verdedigind stond nadat Karsdorp was gewisseld voor Bottighin als een huis geen 1 kans meer weggegeven. Hij is een echte leider van de achterhoede. Niet opgevallen Barabas. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Van te voren teken ik voor een gelijkspel. We hebben dan wel alles gewonnen tot nu toe, maar echt overtuigend is het allemaal nog niet. We hebben een prima selectie maar het team moet nog groeien. Denk niet dat we nu al PSV van de mat kunnen spelen. Zou natuurlijk super zijn als we daar een overwinning weghalen, want 7 punten voorsprong kun je lang schik van hebben, maar een gelijkspel zou ook al mooi zijn.
Daarna een weekje verder bouwen op het trainingsveld (geluk bij een ongeluk dat Blind bijna geen Feyenoorders heeft geselecteerd) tijdens de interlandweek en daarna gaat er iets moois ontstaan....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2015 door netsurfer -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Gelijkspel is een prima resultaat. Maar ik kan zelfs leven met een verlies, mits het voetbal maar verbeterd is en we gewoon minimaal gelijkwaardig zijn aan PSV. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Och, is het stoelpootzaagseizoen weer begonnen? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dan is er in ieder geval iets mis./ |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2015 - 09:04 schreef netsurfer het volgende:Van te voren teken ik voor een gelijkspel. We hebben dan wel alles gewonnen tot nu toe, maar echt overtuigend is het allemaal nog niet. We hebben een prima selectie maar het team moet nog groeien. Denk niet dat we nu al PSV van de mat kunnen spelen. Zou natuurlijk super zijn als we daar een overwinning weghalen, want 7 punten voorsprong kun je lang schik van hebben, maar een gelijkspel zou ook al mooi zijn. Daarna een weekje verder bouwen op het trainingsveld (geluk bij een ongeluk dat Blind bijna geen Feyenoorders heeft geselecteerd) tijdens de interlandweek en daarna gaat er iets moois ontstaan.... Duimen dan maar dat Vermeer en Kongolo gaan afvallen voor het NL elftal, daar moeten we niks mee te maken willen hebben. Dat 020 kliekje ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2015 - 22:16 schreef Barabas het volgende:Het probleem lijkt dus de invulling van de rechtsback positie.... Die stomme domme Leerdam had nooit moeten vertrekken, maar dat terzijde. No problemo!
van Beek --- Botteghin --- van der Heijden --- Kongolo
Hasta la vista ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Beste verdediging lijkt mij. Opbouwend vanuit CV moet ik het nog zien. Benieuwd naar flank met Kongolo en Elia. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2015 - 10:08 schreef FR-Henk het volgende:Beste verdediging lijkt mij. Opbouwend vanuit CV moet ik het nog zien. Benieuwd naar flank met Kongolo en Elia. Misschien Gustafson er ook nog bij? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Op termijn wel, als je met punt naar voren kunt gaan spelen. Verdedigende zekerheid is nu prio. Gustafson zie ik eerder links, dan Vejinovic achter de spits, Kuyt/Toornstra op rechts. Kuyt achter de spits gaat vertragend werken. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Beide niet goed genoeg. Dat ziet iedereen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2015 - 10:18 schreef FR-Henk het volgende:[..] Op termijn wel, als je met punt naar voren kunt gaan spelen. Verdedigende zekerheid is nu prio. Gustafson zie ik eerder links, dan Vejinovic achter de spits, Kuyt/Toornstra op rechts. Kuyt achter de spits gaat vertragend werken. En wat te denken van Jari Schuurman ??? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Sommige niet blijkt wel ;-) |
|
|
|