|
|
Loetje
|
|
|
Locatie:Amsterdam ArenA Aanvang:12.30 uur Scheidsrechter:Danny Makkelie
De week van Ajax Een week waarin toch wel van alles gebeurd. De verhalen omtrent Ling, het aankomende rapport. Ajax dat de hand nog meer op de knip moest houden wanneer de Europa League niet bereikt zou worden en het toch weer over Sisto na gaan denken wanneer het wel behaald is. Kortom, er gebeurd van alles. De transferperiode loopt nog ruim 72 uur en de vraag is of Ajax daadwerkelijk nog een poging doen voor de Urganese Deen? Ajax is gelukkig door in de Europa League en mag het in de groepsfase gaan opnemen tegen Celtic, Fenerbache en Molde.
De wedstrijd De vooruitzichten voor zondag zouden goed moeten zijn voor een mooie wedstrijd. Ajax wint haar eerste 3 wedstrijden (AZ uit 0-3, Willem II thuis 3-0 en NEC uit 0-2. 3 wedstrijden, 9 punten, 8 goals voor en geen enkele goal tegen. ADO is ook uitsterst goed begonnen (2-2 tegen PSV thuis, 1-4 winst bij FC Twente en 1-1 uit tegen Utrecht). ADO staat met die 5 behaalde punten op een keurige 6e plaats, Ajax is de koploper met 9 punten. Feyenoord heeft hetzelfde aantal punten maar staat op doelsaldo 2e.
De historie van Ajax tegen ADO Ajax speelde in haar historie maar liefst 85 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 56 (65,9%) en gingen er 14 (16,5%) verloren. 15 (17,6%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 194 keer, een gemiddelde van 2,28 goals per wedstrijd. ADO Den Haag stelde daar 84 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,99 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,5 punten gehaald hebben en uit 1,8. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1981-1982: 9-1. In 2010-2011 leed Ajax met 0-1 haar grootste thuisnederlaag tegen ADO Den Haag. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1989-1990, 2013-2014, toen Ajax won met 0-4. In 1966-1967 ging Ajax onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij ADO Den Haag, een record.
De tegenstander ADO, halverwege vorig seizoen overgenomen door United Vansen en spraken uit dat deze club in een adem genoemd zou moeten worden met Ajax. Nou kan dat aanstaande zondag omdat de 2 tegen elkaar spelen, maar om dat ook in de toekomst voor elkaar te krijgen lijkt niet heel erg voor de hand liggend.
ADO kocht afgelopen transferperiode wel heel sterk in. Routine, snelheid, kracht en leepheid kun je best koppelen aan jongens als Schaken, Havenaar en Edouard Duplan. Met daarachter Roland Aalberg besschikt trainer Henk Fraiser over de nodige voetbalintelligentie. Spelers die tot op heden het verschil kunnen maken. Niet alleen als ADO zelf het spel moet maken zijn deze jongens slim en creatief, op de counter, wat mogelijk zondag zal gebeuren zal ADO helemaal optimaal gebruik kunnen maken van deze wapens. ADO is het seizoen dus uitstekend gestart en lijkt dan ook vol vertrouwen naar Amsterdam te komen in de hoop dat een stunt zeker mogelijk is.
Ons Aller Ajax Wat kunnen we zeggen van ons Ajax? 5 clean sheets op rij, 5 wedstrijden dus ongeslagen en koploper van de Eredivisie. Is daarbij het spel goed.. Nee! Zit er verbetering in... Nee! Toch zou je na zoveel prima resultaten toch moeten denken dat er vertrouwen moet komen en vertrouwen staat vaak ook voor goed voetbal.
De oorzaak hiervan kan natuurlijk overal liggen. Hebben de spelers geen vertrouwen? Is de mediadruk te hoog of is het toch echt Frank De Boer zijn schuld? Vele vragen waar niet direct een antwoord op is. Wel is het zo dat de voorhoede moeilijk gevonden wordt, het middelveld te ver uit elkaar staat en vooral de identiteit van spelers volleig weg is. Waar is de passeeractie van El Ghazi en Fischer? Waar is de intelligentie van Klaasen en waarom komt Dijks ineens amper meer mee op? Instructies of een hopeloos gebrek aan zelfvertrouwen? Zeg het maar. Ik denk het eerste.
Nogmaals, Ajax moet haar resultaten toch eens om gaan zetten in goed voetbal. Die resultaten zijn namelijk gewoon goed. Aanstaande zondag dan maar? Bij winst zal heel Amsterdam in ieder geval languit gaan kijken hoe er sowieso gaat worden uitgelopen op een van de concurrenten {PSV -Feyenoord), of gewoon allebei.
Het archief
Johan Cruijff met zijn legendarische goal tegen ADO
De ontmoeting van vorig seizoen. Ajax won met 1-0 in de slotfase
2 seizoenen geleden won Ajax in een spectaculaire wedstrijd met 3-2 van ADO. Daardoor was Ajax virtueel kampioen van Nederland. 2 weken later was de 33e landstitel en de 4e op rij een feit.
Ik wens iedereen een prettige wedstrijd aanstaande zondag!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Chapeau, je maakt het echt heel mooi. Speelde Ajax maar zo mooi als jij ze maakt. Je krijgt er meteen zin in. Helaas kan dat gevoel na 5 min de prullenbak in.
Echt geweldig, hoe je dit gemaakt hebt.
Ook al liggen wij elkaar niet zo! Ik moest dit echt zeggen. Chapeau en ga zo door!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 - 16:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Chapeau, je maakt het echt heel mooi. Speelde Ajax maar zo mooi als jij ze maakt. Je krijgt er meteen zin in. Helaas kan dat gevoel na 5 min de prullenbak in. Echt geweldig, hoe je dit gemaakt hebt. Ook al liggen wij elkaar niet zo! Ik moest dit echt zeggen. Chapeau en ga zo door!!!!!!!!!!! Thanks man |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Lees net dat Cillessen toch voor 4 jaar gaat tekenen in Manchester. Eerst maar zien, zou overigens weer enorm dom zijn om zo laat weer iemand te verkopen
Komt trouwens van soccernews. Klopt niet altijd
bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
[ url=en%20dan%20de%20hele%20link%20typen]bron[/url]
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar dan zonder die spatie aan het begin. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als je met Mozilla Firefox werkt kan je add ons gebruiken welke je een hoop gemak bieden hierin, zoals bijv. BB Code Extra. Er zal ook wel zoiets zijn voor IE, Chrome enz. maar die gebruik ik niet |
|
|
|
|
p111
|
|
|
mooi topic het zal weer moeilijk worden tegen de ooievaars achter de duinen, maar ik ga toch voor een mooie 2-0 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dit kan wel eens een heel vervelende wedstrijd gaan worden. ADO heeft zeer goed ingekocht. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Hey Loetje, je hebt er weer een mooi topic van gemaakt, man. Top!!
Ik ga deze keer voor een relatief simpele overwinning:
5-0 |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Mooi topic! Ik ga ook voor 2-0 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik de k dat we onze eerste tegengoal gaan incasseren. Ik denk 3-1 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Denk dat we er minimaal 2 tegen gaan krijgen morgen, naja als we maar winnen! 8-7 is ook goed dus en ik denk ook dat we met 1 goal verschil gaan winnen.
Milik gaat de winnende scoren 😄 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Iedereen van Ajax mischien een rustaaaaaag op zondag :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Thanks gap!
Vvout ook |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wedstrijdselectie voor duel met ADO Den Haag bekend
Frank de Boer heeft zijn 18-koppige wedstrijdselectie bekendgemaakt voor het thuisduel met ADO Den Haag. Midweeks reisde Ajax met 19 spelers af naar Jablonec. Amin Younes maakte de reis mee naar Tsjechië; hij valt ditmaal buiten de wedstrijdselectie.
De Amsterdammers plaatsten zich donderdag met het 0-0-gelijkspel tegen Jablonec voor de groepsfase van de UEFA Europa League. Ajax is zondag vanaf 12:30 uur gastheer voor ADO Den Haag. Voor de thuiswedstrijd zijn nog kaarten beschikbaar.
De Ajax-selectie voor het duel met ADO Den Haag: Jasper Cillessen Ricardo van Rhijn Joël Veltman John Heitinga Riechedly Bazoer Viktor Fischer Daley Sinkgraven Arek Milik Davy Klaassen Yaya Sanogo Lasse Schöne Anwar El Ghazi Jairo Riedewald Kenny Tete Nick Viergever Nemanja Gudelj Diederik Boer Mitchell Dijks
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Fraser; 'Respect voor Ajax, maar geloven in een stunt'.
Voor ADO Den Haag is het misschien wel dé wedstrijd van het jaar: de confrontatie met Ajax. Zondag wacht voor het keurkorps van Henk Fraser een bezoek aan de Arena.
"Het is een wedstrijd waarin je eigenlijk altijd het beste in jezelf naar boven haalt", blikte Fraser vrijdag vooruit op het duel. "Ajax is een tegenstander die inspireert. Zij zijn ook gewend veel te winnen, dus juist daarom wil je ze graag een hak zetten."
"Ajax moét winnen. Voor ons is het een wedstrijd die we heel graag willen winnen", stelt de trainer, die in Amsterdam rekent op de routine van een aantal aanwinsten. "Jongens als Ruben Schaken, Edouard Duplan en Mike Havenaar zullen zich inderdaad niet zo snel gek laten maken door het publiek."
Fraser zegt respect te hebben voor Ajax. Maar: "We hebben zeker niet de intentie om alleen maar op ons eigen zestienmetergebied te gaan hangen. We willen niet alleen maar naar achteren lopen. Natuurlijk willen we naar voren, maar we blijven wél reëel. Ik denk niet dat Ajax, Frank de Boer en het Ajax-publiek moeten verwachten dat we hen komen vermaken."
"Als het kan, maken we er een open wedstrijd van. Maar als dat niet is, zorgen wij voor een compacte organisatie. Bij Ajax is de manier van pressie zetten heel indrukwekkend en staat de defensieve organisatie tegenwoordig immers ook heel goed", besluit de coach.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De Boer moet zomeraankoop nog missen tegen ADO.
De supporters van Ajax zullen moeten blijven wachten op het officiële debuut van Amin Younes. De aanvaller werd deze zomer overgenomen van Borussia Mönchengladbach, maar kon door blessureleed nog niet in actie komen in de Eredivisie en in Europees verband. Ook zondag, in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, zal Younes nog niet in actie komen.
Ajax maakt op de website van de club de wedstrijdselectie van Frank de Boer bekend en meldt dat Younes is afgevallen. De aanvaller ging donderdag nog als negentiende man mee naar Tsjechië voor het treffen met FK Jablonec, maar kon ook toen nog niet in actie komen. Younes heeft last van een bovenbeenblessure; het is nog niet duidelijk wanneer hij weer kan gaan spelen.
Vaclav Cerny was er bij Jablonec niet bij en zit ook voor het treffen met ADO weer niet bij de achttienkoppige selectie. Thulani Serero is geblesseerd. Ajax haalde uit de eerste drie competitiewedstrijden het maximale puntenaantal (negen) en hoopt zijn foutloze reeks een vervolg te kunnen geven.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax is 'half 1 complex' al lang voorbij.
In de beginjaren van Frank de Boer als trainer van Ajax werd zijn ploeg vaak een 'half 1-complex' aangepraat. De tijd dat de Ajacieden moeite hebben met lunchwedstrijden lijkt echter voorbij. Ajax is inmiddels ruim tweeënhalf jaar en een serie van vijftien wedstrijden ongeslagen in duels die om 12.30 uur begonnen. Zondag tegen ADO Den Haag hoopt Ajax die reeks verder uit te breiden.
Voorafgaand aan de ongeslagen serie won Ajax slechts zes van zeventien lunchduels. De laatste nederlaag in een wedstrijd die net na het middaguur startte dateert van januari 2013 tegen Vitesse.
Hoopvol voor zondag is dat Ajax kan bouwen op een solide defensie. In de laatste vijf duels, inclusief het Europese tweeluik tegen Jablonec, werd de nul gehouden. In de competitie werd in drie wedstrijden nog geen enkel tegendoelpunt geïncasseerd. Jasper Cillessen hoefde pas drie reddingen te verrichten, het minste van alle keepers in de Eredivisie.
Ajax won één keer de eerste vier competitieduels zonder een doelpunt te incasseren. Onder Louis van Gaal in 1995/1996 werden de Amsterdammers uiteindelijk landskampioen.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Feitjes & weetjes Ajax - ADO Den Haag.
Ajax neemt het zondag vanaf 12:30 uur in de Amsterdam ArenA op tegen ADO Den Haag. In aanloop naar het treffen in de vierde speelronde van de Eredivisie zetten we een elftal Feiten & Weetjes over eerdere edities van Ajax ADO Den Haag op een rij.
* De eerste editie van Ajax ADO in de Eredivisie stamt uit het seizoen 1957-1958. Op 4 juni 1958 werd het 1-1. Piet van der Kuil opende de score voor de thuisploeg.
* Ajax ADO Den Haag wordt voor de 42ste keer gespeeld in de Eredivisie. Ajax won 32 keer. De Hagenaars slaagden er in de historie drie keer in om bij Ajax te winnen.
* Afgelopen seizoen leverde de thuiswedstrijd tegen ADO een 1-0-overwinning op. Na een kopbal van Davy Klaassen belandde de bal via ADOer Xander Houtkoop in het Haagse doel.
* Ajax is ongeslagen in de laatste acht thuis- en uitwedstrijden tegen ADO in de Eredivisie.
* Ajax verloor op 7 november 2010 voor het laatst in de ArenA van ADO Den Haag: 0-1. Het was de enige nederlaag in de laatste 15 thuisduels met de club uit de Residentie.
* Ajax is het seizoen gestart met drie competitiezeges. De Amsterdammers wonnen één keer eerder de eerste 4 Eredivisie-duels zonder een doelpunt te incasseren. Onder Louis van Gaal in 1995-1996 werden de Amsterdammers uiteindelijk landskampioen.
* Ajax incasseerde geen enkele tegentreffer in zijn 5 laatste thuiswedstrijden in de Eredivisie. De laatste keer dat de Amsterdammers 6 thuiswedstrijden op rij de nul hielden, was tussen januari en april 2011. Het waren de eerste 6 thuiswedstrijden onder Frank de Boer in de Eredivisie.
* Ajax-keeper Jasper Cillessen en zijn ADO-collega Martin Hansen zijn het seizoen goed gestart. Cillessen verrichtte pas 3 reddingen, minder dan elke andere Eredivisie-keeper. Hansen scoorde fenomenaal tegen PSV.
* In de selectie van ADO zijn Vito Wormgoor en Robert Zwinkels oud-Ajacieden. Net als Ajax is ook de Haagse club dit seizoen nog ongeslagen. Ajax won drie duels; ADO won één keer en speelde tweemaal gelijk.
* In het verleden kwamen meer spelers uit voor zowel Ajax als ADO: Dmitry Bulykin, John OBrien, Fons Groenendijk, Cedric van der Gun, Tscheu La Ling en Tarik Oulida.
* Ajax recordoverwinning op ADO Den Haag komt uit het seizoen 1981-1982. Het thuisduel leverde toen een 9-1-zege op. Wim Kieft scoorde die dag drie keer. Johan Cruijff twee keer.
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Als we na morgen maar 12 uit 4 hebben en het spel iets aanschouwbaarder is als tot nu toe dit seizoen ben ik zeer tevreden. Niet omdat het dan voldoende is maar omdat er dan misschien eindelijk eens een stijgende lijn in zit. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 19:08 schreef Eide het volgende:Als we na morgen maar 12 uit 4 hebben en het spel iets aanschouwbaarder is als tot nu toe dit seizoen ben ik zeer tevreden. Niet omdat het dan voldoende is maar omdat er dan misschien eindelijk eens een stijgende lijn in zit. Punten zijn morgen het allerbelangrijkst met PSV - Feyenoord voor de boeg. Wanneer Ajax gewoon de 3 punten pakt is elk resultaat een goed resultaat voor Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 19:10 schreef NatjosFC het volgende:[..] Punten zijn morgen het allerbelangrijkst met PSV - Feyenoord voor de boeg. Wanneer Ajax gewoon de 3 punten pakt is elk resultaat een goed resultaat voor Ajax. Dat sowieso. Enkel heeft Eide natuurlijk wel gelijk. Je wint maar ziet dat vertrouwen niet terug in de wedstrijden. Zou natuurlijk top zijn om dat te koppelen aan goed voetbal. Dan zit je echt in de zoals door Eide benoemde 'stijgende lijn' |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik verwacht zelf 1-1. ADO heeft wel de ideale spelers voor de omschakeling |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Wat is nou eigenlijk een ideale spits voor in de omschakeling? dit vraag ik me serieus af. Aan de ene kant kan een Havenaar of een Veldwijk de bal afgeven en snelle jongens om hem heen bedienen. maar een type zoals Guyon Fernandez of bijv. een Zivkovic zijn zelf heel snel en kunnen zelf wat ondernemen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
2-0....Yellelleeeeeeeeeeee |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Die Ooievaars zijn overtuigd dat ze punten gaan pakken dat is haagsebluf daar moeten wij Amsterdamse bluf t/o zetten en ze afstraffen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 21:55 schreef p111 het volgende:Die Ooievaars zijn overtuigd dat ze punten gaan pakken dat is haagsebluf daar moeten wij Amsterdamse bluf t/o zetten en ze afstraffen. ....en gogme en trots |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 21:29 schreef NatjosFC het volgende:[..] Wat is nou eigenlijk een ideale spits voor in de omschakeling? dit vraag ik me serieus af. Aan de ene kant kan een Havenaar of een Veldwijk de bal afgeven en snelle jongens om hem heen bedienen. maar een type zoals Guyon Fernandez of bijv. een Zivkovic zijn zelf heel snel en kunnen zelf wat ondernemen. Hangt er geheel vanaf. Wat kunnen je vleugels, zijn het spelers als een Narsingh die he puur op de snelheid doet, of een Type Fischer die alleen maar naar binnen komt. ADO heeft echte vleugels en een 10 en die kunnen dan perfect met een afmaker spelen. Bij dat andere heb je vaak een wat balvaste spits nodig. Vaak spelen ze dan ook met een type De Jong/Wijnaldum op 10. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind ADO niet echt een ploeg voor de omschakeling hoor. Ze hebben met Havenaar wel een spits waarmee ze heel opportunistisch kunnen spelen, zeker in de wetenschap dat de verdediging van Ajax bepaald niet de langste van de Eredivisie is.
Ik verwacht dat Ajax in verdedigend opzicht met name zal moeten oppassen voor hoge ballen het centrum in, en die kan ADO desnoods vanaf de middenlijn de 16 inpompen. Een 1-0 voorsprong zal dus nooit lekker voelen tegen dit ADO met deze spits.
Oh, en die Duplan heeft ook de hinderlijke gewoonte om tegen Ajax te scoren, hopelijk heeft hij dat bij de overgang van Utrecht naar Den Haag een beetje afgeleerd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 00:22 schreef Eide het volgende:Ik vind ADO niet echt een ploeg voor de omschakeling hoor. Ze hebben met Havenaar wel een spits waarmee ze heel opportunistisch kunnen spelen, zeker in de wetenschap dat de verdediging van Ajax bepaald niet de langste van de Eredivisie is. Ik verwacht dat Ajax in verdedigend opzicht met name zal moeten oppassen voor hoge ballen het centrum in, en die kan ADO desnoods vanaf de middenlijn de 16 inpompen. Een 1-0 voorsprong zal dus nooit lekker voelen tegen dit ADO met deze spits. Oh, en die Duplan heeft ook de hinderlijke gewoonte om tegen Ajax te scoren, hopelijk heeft hij dat bij de overgang van Utrecht naar Den Haag een beetje afgeleerd. Omschakeling is vaak veel snelheid. Ik kan niet bepaald zeggen dat Schaken en Duplan dat niet hebben. Aalberg is iemand die zo'n pass op die gasten kan geven.
Buiten dat verwacht ik niet dat ADO zich geheel gaat ingraven |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het strijdplan dat alle tegenstanders dit seizoen hebben gebruikt. En daarmee wordt de opgave om beter voetbal te laten zien niet eenvoudiger. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 00:52 schreef Eide het volgende:[..] Het strijdplan dat alle tegenstanders dit seizoen hebben gebruikt. En daarmee wordt de opgave om beter voetbal te laten zien niet eenvoudiger. Ben benieuwd. Sowieso speelde Ajax in het 2e en 3e kampioenschap ook tegen dit soort tegenstanders. Toen was het tempo veel hoger. Dit ligt geheel aan Ajax zelf |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Je merkt toch wel heel erg dat Ajax op een of andere manier de frivoliteit is verloren die we nog wel hadden met bijvoorbeeld Eriksen en Vertonghen. En met Blind in de ploeg kon Ajax echt druk zetten op de helft van de tegenstander en zo heel diep en aanvallend blijven voetballen.
Nu die elementen weg zijn is het echt een stuk minder. Klaassen is een hele goede voetballer maar is niet een speler als Eriksen, geen jongen die het spel echt maakt. Klaassen is meer een speler die voor diepte zorgt en constante dreiging. Gudelj is dat ook niet. De enige bij dit Ajax die ik dat kan zien doen is Sinkgraven vanaf het middenveld met dat Gudelj of Bazoer in de meest controlerende rol.
Maar veel belangrijker is dat Ajax niet is staat lijkt gaf te geven om het tempo op te schroeven. Niet kan of durft het baltempo rigoureus omhoog te gooien waardoor je af bent van de noodzaak van iemand met een briljante actie of pass. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dan ligt het probleem toch bij Ajax zelf? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Absoluut als je Ajax 1 bedoelt. Het probleem ligt niet bij de directie, of de club. Het probleem ligt bij Ajax 1 en de manier waarop Ajax 1 speelt of FdB hen dwingt te spelen.
En de oplossing van veel tegenstanders is gewoon heel compact en defensief spelen, wetende dat dit Ajax niet bij machte is je dan uit elkaar te spelen. En dan kan je altijd hopen op die fout of die ene kans. Zoals Jablonec dat ook deed en met een pingel en de rode kaart van Bazoer bijna beloont werd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 08:25 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut als je Ajax 1 bedoelt. Het probleem ligt niet bij de directie, of de club. Het probleem ligt bij Ajax 1 en de manier waarop Ajax 1 speelt of FdB hen dwingt te spelen. En de oplossing van veel tegenstanders is gewoon heel compact en defensief spelen, wetende dat dit Ajax niet bij machte is je dan uit elkaar te spelen. En dan kan je altijd hopen op die fout of die ene kans. Zoals Jablonec dat ook deed en met een pingel en de rode kaart van Bazoer bijna beloont werd. Ik denk dat vooral de onervarenheid van deze selectie je parten speelt. Ajax heeft ongeveer de jongste en Ado de oudste. Fysiek gezien heeft dit Ado ook best wel power plus dat ze altijd 110% geven tegen Ajax. Havenaar, Aalberg en Schaken kunnen het ons best eens lastig gaan maken en die Beugelsdijk ook als hij speelt. Ik hoop een overwinning maar dan moeten ze wel durven voetballen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 08:25 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut als je Ajax 1 bedoelt. Het probleem ligt niet bij de directie, of de club. Het probleem ligt bij Ajax 1 en de manier waarop Ajax 1 speelt of FdB hen dwingt te spelen. En de oplossing van veel tegenstanders is gewoon heel compact en defensief spelen, wetende dat dit Ajax niet bij machte is je dan uit elkaar te spelen. En dan kan je altijd hopen op die fout of die ene kans. Zoals Jablonec dat ook deed en met een pingel en de rode kaart van Bazoer bijna beloont werd. Dat is ook het punt wat ik probeer aan te geven. Tegenstanders gaan voor de goal hangen en breken zo nu en dan uit. Ajax heeft niet meer het vermogen om als voorheen de tegenstander na een minuut of 55 helemaal kapot te hebben. Weinig beweging en daardoor eveneens weinig tempo. Zodra het voorwaarts gaat vinden ze elkaar daardoor amper. Middenveld staat vrij ver uit elkaar en de voorhoede is in vrijwel alle gevallen volledig onbereikbaar. Als jij als trainer van de tegenstander dat weet en daarmee ook de kwetsbaarheid van zo'n ploeg weet, ga je daar op in spelen.
Sowieso is reactievoetbal steeds meer van deze tijd Eide |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 08:46 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ik denk dat vooral de onervarenheid van deze selectie je parten speelt. Ajax heeft ongeveer de jongste en Ado de oudste. Fysiek gezien heeft dit Ado ook best wel power plus dat ze altijd 110% geven tegen Ajax. Havenaar, Aalberg en Schaken kunnen het ons best eens lastig gaan maken en die Beugelsdijk ook als hij speelt. Ik hoop een overwinning maar dan moeten ze wel durven voetballen. Jong of oud, tempo kun je maken of niet. Ik denk niet dat het probleem daar ligt. In mijn post hiervoor schrijf ik al dat spelers onbereikbaar zijn en in veel eerdere posts schrijf ik ook dat spelers hun identiteit kwijt zijn. Bij elke speler zie ik gewoon zo'n beetje niet meer terug waar ze eigenlijk zo goed in zijn. Dat is toch echt de schuld van FdB hoor |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Feitje
Ajax is een van de 3 ploegen (NEC en de Graafschap) die binnen de 16 nog niet met de voet tot scoren kwam in de 16. Vind ik wel interessant |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Waar kan ik tekenen? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Onderaan de pagina! 😉 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Nog bepaalde clausules in opgenomen? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 09:08 schreef Loetje het volgende:Feitje Ajax is een van de 3 ploegen (NEC en de Graafschap) die binnen de 16 nog niet met de voet tot scoren kwam in de 16. Vind ik wel interessant Rens van Eijden vorige week toch... Gleed hem netjes binnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Onze nieuwste aanwinst. Heb die goal overigens nog 10x teruggekeken. En 10x schiet ik in de lach omdat Milik gewoon doodleuk naast had geschoten |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ja, ongelooflijk slecht eigenlijk. Als hij die gewoon had binnen getikt had hij nu 3 uit 3 gestaan...
Ik heb ongelooflijk gelachen om dit moment deze competitie. Moet je even naar 5:24 gaan, die nummer 2 geeft een kutbal terug op de keeper. Vervolgens wordt er gescoord en gaat die nummer 2 zelf met z'n handen zo omhoog naar de keeper van: 'Wat doe jij nou!?!?' hahahaha
|
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Wederom de ervaring op de bank en de felheid van Fisher mag ook toekijken.. Hoop voor Sinkgraven dat hij beter speelt vandaag, anders Victor erin! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 11:25 schreef JOOD het volgende:Wederom de ervaring op de bank en de felheid van Fisher mag ook toekijken.. Hoop voor Sinkgraven dat hij beter speelt vandaag, anders Victor erin! Die jongen is gewoon geen linksbuiten. Wanneer hij op 10 mag spelen komt hij veel beter uit de verf. Dus dan Fischer erin op links en Gudelj of Bazoer op de bank. |
|
|
|