|
|
Eide
|
|
|
Bal was buiten het spel toen de overtreding werd gemaakt. Geen vrije trap dus, wel een zeer terechte gele kaart. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ook dat viel me op :-( |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Druk nou verdomme door dan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het zakt na die 2-0 in, en nu krijgt ADO de kans in de wedstrijd te komen :( Niet voor niets dat FdB vrijwel aanhoudend uit z'n ster gaat langs de lijn. Gelijk heeft hij. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:05 schreef Eide het volgende:Bal was buiten het spel toen de overtreding werd gemaakt. Geen vrije trap dus, wel een zeer terechte gele kaart. Thanks. Had ik niet gezien |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
El Ghazi, geef die gast 2 nieuwe ogen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat ik wel mooi vind is hoe Riedewald, bij gebrek aan een echte directe tegenstander, eigenlijk als controleur voor de verdediging speelt waardoor Gudelj kan gaan meevoetballen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Of liever, Schaken laat zich heel ver inzakken bij balverlies. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik blijf het niet ideaal vinden. Die EL op donderdag en dan zondags al zo vroeg. Straks ook tegen PSV en Feyenoord |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:10 schreef Eide het volgende:Wat ik wel mooi vind is hoe Riedewald, bij gebrek aan een echte directe tegenstander, eigenlijk als controleur voor de verdediging speelt waardoor Gudelj kan gaan meevoetballen. Absoluut. Sinkgraven doet alleen vrijwel alles verkeerd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Yup. Die deed het eerst heel goed op linksbuiten maar moet toch eigenlijk terug naar het middenveld. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Godverdegodverdegodver speel het gewoon uit man. Nu heb je ruimte doe je er helemaal niks mee. Bazoer moet veel sneller spelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:14 schreef Eide het volgende:[..] Yup. Die deed het eerst heel goed op linksbuiten maar moet toch eigenlijk terug naar het middenveld. Als ADO zo blijft spelen zou ik Bazoer eruit halen en Fischer erin |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Gierige el ghazi moet meer uit die voetballende situaties halen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Prima voorsprong met twee prima goals maar eigenlijk had Ajax, na dat begin waar Ajax prima speelde en ADO het helemaal kwijt was, er 1 of 2 meer moeten maken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Pfff dat had de beslissing moeten zijn |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Kijkt gewoon nooit naar medespelers. Irritant |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eigenlijk, ondanks de zwakker middelste deel, de beste helft van Ajax dit seizoen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:10 schreef Eide het volgende:Wat ik wel mooi vind is hoe Riedewald, bij gebrek aan een echte directe tegenstander, eigenlijk als controleur voor de verdediging speelt waardoor Gudelj kan gaan meevoetballen. Dat is beslist waar. Dat geeft wel goed aan, dat Riedewald een intelligente voetballer is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:08 schreef Eide het volgende:Het zakt na die 2-0 in, en nu krijgt ADO de kans in de wedstrijd te komen :( Niet voor niets dat FdB vrijwel aanhoudend uit z'n ster gaat langs de lijn. Gelijk heeft hij. Dat ligt volgens mij ook wel aan de spelopvatting van ADO. Na de 2-0 gingen zij opvallend anders (verdedigender) spelen. Althans dat is mijn mening. Jammer dat de 3-0 voor rust niet gevallen is. ADO zal in de tweede helft wel veel meer druk gaan zetten verwacht ik. Ze hebben een erg beweeglijke voorhoede met veel scorend vermogen. Ajax moet dan wel bij de les blijven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Inderdaad opvallend. Daley Sinkgraven heeft een aantal zeer acceptabele wedstrijden gespeeld, maar is de laatste paar wedstrijden erg teruggevallen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De analyse,
Begin wat onrustig, mede door de blessure van Dijks. Vervolgens gaat Ajax een kwartier uitstekend voetballen en walst het over ADO heen. Echter zeiken we steeds dat de tegenstander zo ver terug zakt, nu heb je ruimte en zit er te vaak geen tempo en beweging in. ADO staat namelijk mijlenver uit elkaar en zeker achter de laatste linie liggen ruimtes waar je bang van wordt.
Wat Eide al zei, Riedewald gaat doordat Schaken voortdurend terug gaat als een soort 6 spelen. Doet dat goed maar de rest anticipeert niet altijd. Met name Bazoer niet. Loopt teveel met de bal en gaat vaker terug dan vooruit.
De 2 echte zwakke schakels zijn Milik en Sinkgraven. Er ligt zeker ruimte voor Milik om vrij te komen maar hij is enorm lui. Beweegt te weinig en reageert. Maar anticiperen ho maar. Sinkgraven heeft het al een aantal wedstrijden niet daar. Zeker als je bedenkt dat diepgang tegen ADO goed kan uitpakken heb je daar aan de linkerkant een man minder. Ik zou dan ook Fischer brengen. Sinkgraven eruit of naar het Middenveld. Bazoer is eventueel ook wel aan rust toe.
Wel moet Ajax waakzaam blijven, 6-0 is mogelijk, maar die wedstrijd beslissen is nu prioriteit 1 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Maar hij heeft er inmiddels wel al vijf in het mandje liggen... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:23 schreef Loetje het volgende:De analyse, Begin wat onrustig, mede door de blessure van Dijks. Vervolgens gaat Ajax een kwartier uitstekend voetballen en walst het over ADO heen. Echter zeiken we steeds dat de tegenstander zo ver terug zakt, nu heb je ruimte en zit er te vaak geen tempo en beweging in. ADO staat namelijk mijlenver uit elkaar en zeker achter de laatste linie liggen ruimtes waar je bang van wordt. Wat Eide al zei, Riedewald gaat doordat Schaken voortdurend terug gaat als een soort 6 spelen. Doet dat goed maar de rest anticipeert niet altijd. Met name Bazoer niet. Loopt teveel met de bal en gaat vaker terug dan vooruit. De 2 echte zwakke schakels zijn Milik en Sinkgraven. Er ligt zeker ruimte voor Milik om vrij te komen maar hij is enorm lui. Beweegt te weinig en reageert. Maar anticiperen ho maar. Sinkgraven heeft het al een aantal wedstrijden niet daar. Zeker als je bedenkt dat diepgang tegen ADO goed kan uitpakken heb je daar aan de linkerkant een man minder. Ik zou dan ook Fischer brengen. Sinkgraven eruit of naar het Middenveld. Bazoer is eventueel ook wel aan rust toe. Wel moet Ajax waakzaam blijven, 6-0 is mogelijk, maar die wedstrijd beslissen is nu prioriteit 1 Mooi man. Helemaal eens. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hele vreemde speler. Is goed als die in de 16 komt. Maar vanuit zijn eigen positie heeft hij barweinig rendement. Loopt zich altijd vast en voorzetten zijn maar zelden goed. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:26 schreef Loetje het volgende:[..] Hele vreemde speler. Is goed als die in de 16 komt. Maar vanuit zijn eigen positie heeft hij barweinig rendement. Loopt zich altijd vast en voorzetten zijn maar zelden goed. Vergeet niet dat hij nog heel jong is en nog veel kan leren. Ik vind het altijd wel leuk om naar hem te kijken. Er gebeurt dan tenminste wat. Nu ook weer: dreiging, een doelpunt en een assist. Kortom, hoe je het ook wendt of keert, hij is weer belangrijk geweest. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kan iemand mij die pingelsituatie uitleggen?
Ik dacht dat de scheids namelijk door moet laten gaan wanneer er een scoringskans inzit. El Ghazi krijgt deze zeker. Moet hij dan alsnog fluiten? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:30 schreef Pietje het volgende:[..] Vergeet niet dat hij nog heel jong is en nog veel kan leren. Ik vind het altijd wel leuk om naar hem te kijken. Er gebeurt dan tenminste wat. Nu ook weer: dreiging, een doelpunt en een assist. Kortom, hoe je het ook wendt of keert, hij is weer belangrijk geweest. Is ook. Dat zeg ik niet. Maar de hele Eredivisie is zo'n beetje jong maar je moet niet in herhaling blijven vallen. Want hij heeft geen enkel overzicht. Kun je nagaan hoe goed die dan zou zijn. Hij is zeer belangrijk maar verprutst enorm veel |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:32 schreef Loetje het volgende:[..] Is ook. Dat zeg ik niet. Maar de hele Eredivisie is zo'n beetje jong maar je moet niet in herhaling blijven vallen. Want hij heeft geen enkel overzicht. Kun je nagaan hoe goed die dan zou zijn. Hij is zeer belangrijk maar verprutst enorm veel Dat is denk toch zijn jeugdigheid, speelsheid. Vaak geniet ik van hem en soms baal ik van hem... Dat hoort bij zo'n type speler. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 13:31 schreef Loetje het volgende:Kan iemand mij die pingelsituatie uitleggen? Ik dacht dat de scheids namelijk door moet laten gaan wanneer er een scoringskans inzit. El Ghazi krijgt deze zeker. Moet hij dan alsnog fluiten? Ik heb geen idee, Loetje. Het wachten is op Eide ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Nou... die had er wel in gemogen... in gemoeten! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Was even bezig met m'n zoon, niet gezien :( |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Heb even ingelezen. Maar volgens het reglement zou het juist zijn. Maar of dat de nieuwe regels zijn weet ik niet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Riedewald, ik ben fan van die gozer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Prima actie van Riedewald en daarna ook van Milik. Eindelijk ook eens iemand die Milik gewoon stevig in durft te passen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit ook weer he. Klaassen gaat in eerste instantie diep, durf dan die bal te geven |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hahaha tete komt aan voor de ingooi en dan gooit Riedewald in als die aankomt. Haha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ajax lijdt te veel balverlies op de helft van ADO om dominant te zijn |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Omdat sommige ook gewoon verkeerd bewegen of zelfs helemaal niet |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Maar wat is Klaassen belangrijk in het druk zetten. Ook is hij de verbinding tussen middenveld en aanval. Als die even wat minder is zie je het meteen terug.
Ajax voetbalt niet meer. Gelukkig ADO ook niet |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Schitterend!!!!!!!!!!! 3-0 van Veltman en wat een gogme van Gudelj |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wedstrijd moet nu dus beslist zijn |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ohoh, wat simpel zeg. Die trap zo laag en dan nog mag Veltman er zo vrij tegenaan lopen. Goede kopbal van Veltman. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Scherp indraaien levert bijna altijd een kans op. Of valt binnen bij de 2e paal |
|
|
|