BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zaterdag 12 september 2015, 19:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 13:48   quote  deeplink  
91047.jpg

Aanvang: 19.45 uur
Scheidsrechter: Pol van Boekel

De week van Ajax
Na een vele wedstrijden in korte tijd had Ajax afgelopen weekend vrij. Een ideaal moment voor Frank de Boer om nog eens extra met de spelers te trainen op het beoogde spel.
Daley Sinkgraven en Anwar El Ghazi hadden zich afgemeld voor Jong Oranje en eigenlijk hebben alleen Cillessen, Klaassen en Milik 2 wedstrijden in hun benen tijdens de interlands. Milik die overigens week 2 keer wist te scoren voor het Poolse nationale elftal, dat met 8-1 won van Gibraltar.

Ook kwamen deze week de berichten naar buiten dat Dolf Collee de nieuwe directeur wordt van Ajax. De beoogde kandidaat daarvoor, Edwin van der Sar wilde nog even wachten. Over een jaar zou hij er klaar voor moeten zijn.

Ajax speelde ook afgelopen donderdag nog een besloten oefelduel tegen de koploper uit je Jupiler League, FC Volendam. Ajax won met 2-1. Lasse Schone was verantwoordelijk voor de Amsterdamse productie tegen een goed spelend Volendam.

De wedstrijd
Ajax - Twente of Twente Ajax, vrijwel altijd aantrekkelijke wedstrijden. 15 mei 2011 in de ArenA vergeten we nooit meer. Maar een jaar later werd Ajax in de Grolsh Veste officieus kampioen van Nederland. Van der Wiel school Ajax naar een 2-1 zege. 3 dagen later was de 2e titel op rij na een 2-0 thuiszege op VVV een feit.

cid185082__GVH4351_600x338.jpg

De historie tussen Ajax en FC Twente
Ajax speelde in haar historie maar liefst 103 duels tegen FC Twente. Daarvan won Ajax er 60 (58,3%) en gingen er 21 (20,4%) verloren. 22 (21,4%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 228 keer, een gemiddelde van 2,21 goals per wedstrijd. FC Twente stelde daar 107 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,04 per wedstrijd.

Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1978-1979: 8-1. In 1999-2000, 1992-1993, 2010-2011 leed Ajax met 0-1 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Twente. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1985-1986, toen Ajax won met 1-8. In 1968-1969 ging Ajax onderuit met 5-1 in een uitwedstrijd bij FC Twente, een record

dejong.jpeg

De tegenstander
Over chaos gesproken. Bij FC Twente is het al ruim een half jaar een grote bende. Munsterman die eigenlijk de hele boel bedonderde, Van der Laan die nu scheinheilig doet maar prima wist wat Munsterman deed en een selectie die overal buiten wordt gehouden. Even een kort beeld over de situatie bij de Tukkers.

Munsterman stapte op, Twente moest bezuinigen. Verkocht spelers, onder andere Corona (12 miljoen naar Porto, maar Twente houdt er maar 3 miljoen aan over) en de druk op Schreuder werd zo hoog dat de beste man vorige week zijn ontslag heeft gekregen. Daardoor zal Rene Hake, de assistent trainer van FC Twente, voorlopig de honneurs waarnemen.

Maar ook sportief gezien gaat het niet goed. 1 punt uit 4 wedstrijden is niet best tot op heden, maar ook vorig jaar was het slot niet best. 6 punten aftrek door het financiele wanbeleid daar en afhankelijk zijn van 1 speler. Hakim Ziyech! De nederlaag tegen de kleine broer uit Almelo zal dan ook flink aangekomen zijn.

Kortom, in Enschede wil men maar een ding; Eerherstel en wel zo snel mogelijk. Tegen koploper Ajax zou dat natuurlijk een prima moment zijn om het tij te keren.

225222.jpg

Twente wilde een topclub worden, begon goed. Maar uiteindelijk verkeerd gegokt. Als je ziet dat zowel PEC als Heracles in 2015 meer punten hebben gepakt dan FC Twente, zijn de Tukkers op basis daarvan momenteel de 3e club uit Overijssel. Kortom, dat kan zeker niet te bedoeling zijn geweest.

wm_l_1f14ec5a6afedd0fa5ee9db9849599cc6076d6cc.jpg

Ons aller Ajax
Dan naar onze eigen club, is de crisis nog wel zo groot? De patronen worden duidelijk hoe het nieuwe bestuur eruit moet komen te zien. Daar lag toch het grootste probleem.

Op sportief gebied gaat het tot op heden uitstekend. 4 wedstrijden gespeeld, 12 punten, 12 goals voor en nog geen enkele goal tegen. 6 clean sheets op rij en dus behoort deze seizoenstart tot een van de beste aller tijden.

Het spel was en is lang niet altijd perfect. Maar tegen ADO zagen we al weer een groot deel van het Ajax dat we willen zien. Sneller vooruit, gigantisch veel kansen en een zege die met 4-0 nog zeer laag uitviel. Kortom, alle reden om hier op voor te borduren. Dit vertouwen moet zichtbaar moeten zijn aanstaande zaterdag in Enschede!

Ajax mist alleen Mitchell Dijks op het eerste oog. De linksback raakte tegen ADO al vroeg geblesseerd. Kans lijkt aannemelijk dat Viergever opnieuw centraal naast Veltman zal staan en Riedewald op de positie van Dijks zal komen.

Het archief

Normaal begin ik met een filmpje, deze keer niet. Het is een radioverslag van RTV oost. Het live verslag van Ajax - FC Twente op 15 mei 2011. Luister dit, kippenvel gegarandeerd!

Vorig seizoen eindigde FC Twente - Ajax in 1-1. Bekijk hier de samenvatting

Bijna 3.5 jaar geleden werd Ajax officieus kampioen van Nederland door met 1-2 te winnen in Enschede. Kijk en geniet!

12c59759-b63c-46b5-9849-43fc0744e4b0_header-eredivisie.jpg

Het programma voor speelronde 5 in de eredivisie

Zaterdag 12 september 2015;

18.45 uur;

De Graafschap - AZ 1-3
Roda JC - NEC 0-0

19.45 uur;
FC Twente - AJAX 2-2

20.45 uur;
SC Cambuur - PSV 0-6
PEC Zwolle - Excelsior 3-0

Zondag 13 september;

12.30 uur;

FC Groningen - sc Heerenveen

14.30 uur;
Feyenoord - Willem II
ADO Den haag - Heracles Almelo

16.30 uur;
FC Utrecht - Vitesse

Zo, het topic is gemaakt, laat de discussies maar beginnen en op naar zaterdag. Hopelijk hebben we dan 15 uit 5 en nog altijd geen goal tegen. Tot Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 september 2015 door Loetje --
Brandje
 Brandje - dinsdag 08 september 2015 - 13:52   quote  deeplink  
Mooi topic. Gaat een hoop tijd inzitten.
Ajax is gewoon verplicht om van dit kwakkelende Twente te winnen. 15 punten vind ik veel belangrijker dan nul tegendoelpunten om maar even een open deur in te trappen.

Vind Twente uit op zaterdagavond de mooiste uitwedstrijd van het seizoen. Kameraad van mij is Tukkerfan dus hoop nog op een kaartje van zijn zijn anders gewoon achter de buis.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 13:54   quote  deeplink  
Ik zeg 1-3! Hopelijk houden we Twente nog even in de crisis
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 13:52 schreef Brandje het volgende:
Mooi topic. Gaat een hoop tijd inzitten.

Dankje. 3 kwartier, valt best mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 september 2015 door Loetje --
remco k
 remco k - dinsdag 08 september 2015 - 14:56   quote  deeplink  
Ik denk een heel lastig potje, nieuwe trainer, dus nieuwe energie in de ploeg, Ajax komt dan ook nog en welke wedstrijd is dan mooier om de ommekeer in te zetten..

Ik zeg een gelijk spel 1-1
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 08 september 2015 - 15:32   quote  deeplink  
Ik ga voor de 1:2. Als onze spelers eens gaan proberen om Milik wat vaker in stelling te brengen.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 08 september 2015 - 16:21   quote  deeplink  
De 1e van 3 belangrijke wedstrijden in aanloop naar PSV-thuis.
Ik denk echt dat Ajax de eerste 7 zou kunnen winnen. Twente-uit moet je absoluut winnen, die hebben gewoonweg weinig kwaliteit, veel minder dan Ajax... Volgende week Excelsior uit moet ook te doen zijn en daarna Groningen-thuis die je gewoon moet winnen.

Ik denk 1-3 voor Ajax. Vrije trap van Ziyech voor Twente en bij Ajax, Fischer en 2x Milik.
Brandje
 Brandje - dinsdag 08 september 2015 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 14:56 schreef remco k het volgende:
Ik denk een heel lastig potje, nieuwe trainer, dus nieuwe energie in de ploeg, Ajax komt dan ook nog en welke wedstrijd is dan mooier om de ommekeer in te zetten..

Ik zeg een gelijk spel 1-1
De beste man was assistent dus ik denk niet dat we die "nieuwe energie" moeten gaan overdrijven. Ik denk dat Twente een van zwakste verdedigingen heeft van de eredivisie. Voorin is het ook niet wat, zeker nu Corona weg is. Middenveld is qua potentie, net als van Ajax, weer een van de beste van de eredivisie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 08 september 2015 - 17:39   quote  deeplink  
0-4, 3x Milik!! BAM!!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 08 september 2015 - 17:40   quote  deeplink  
Overigens Loetje, supermooi gemaakt topic!! Maar 1 ding, echt 1 ding vind ik vreselijk om te zien! ;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 17:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens Loetje, supermooi gemaakt topic!! Maar 1 ding, echt 1 ding vind ik vreselijk om te zien! ;-)
Wedstrijdprogramma of het stukje over de clubs uit Overijssel? Of beide?

Brand los
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 17:51   quote  deeplink  
Dat logo van Feyenoord kan ook nog... Meest voor de hand liggend...
Eide
 Eide - dinsdag 08 september 2015 - 18:01   quote  deeplink  
Goed bezig Loetje
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 18:01 schreef Eide het volgende:
Goed bezig Loetje
Jij overtreft mij aan alle kanten gap! Dat je dat maar weet...

Vind het alleen wel ontspannend om te doen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 september 2015 door Loetje --
Eide
 Eide - dinsdag 08 september 2015 - 18:20   quote  deeplink  
Prima toch. Laar maar weten wat en wanneer, kunnen we elkaar een beetje helpen zo.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 18:20 schreef Eide het volgende:
Prima toch. Laar maar weten wat en wanneer, kunnen we elkaar een beetje helpen zo.
Is goed man. Jij Celtic en Excelsior? Pak ik Molde en PSV wel. Idee?
ZerauS
 ZerauS - dinsdag 08 september 2015 - 19:50   quote  deeplink  
Mooi topic man😉 we gaan met 1-3 winnen daar!
Eide
 Eide - dinsdag 08 september 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 19:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is goed man. Jij Celtic en Excelsior? Pak ik Molde en PSV wel. Idee?
Hoeft ook niet zo formeel maar prima. Ik vind het wel fijn dat jij zo ook af en toe eens zo'n topic wil doen. Stiekem gaat er best wat werk in zitten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 september 2015 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 20:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoeft ook niet zo formeel maar prima. Ik vind het wel fijn dat jij zo ook af en toe eens zo'n topic wil doen. Stiekem gaat er best wat werk in zitten.
Deze kost 3 kwartier en die van De Boer bijna anderhalf uur.

Maar het is leuk om te doen. Ik doe het bewust formeel. Ik moet er niet aan denken dat we dadelijk tegelijk een topic openen en er een moet sluiten. Dat zo doodzonde zijn
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 08 september 2015 - 22:38   quote  deeplink  
Super gedaan Loetje. With Compliments!!

Ik ga voor een 0-2 overwinning. Cillessen pakt een strafschop, El Ghazi en Milik scoren voor ons ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 08 september 2015 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 22:38 schreef Ronald 1960 het volgende:
Super gedaan Loetje. With Compliments!!

Ik ga voor een 0-2 overwinning. Cillessen pakt een strafschop, El Ghazi en Milik scoren voor ons ;-)
zooooo jij durft met die voorspelling! Ik kan de wedstrijd waarschijnlijk niet zien, maar ik hoor Cillessen vastwel schreeuwen wanneer hij een stafschop pakt.
0904cillessen.jpg
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 11 september 2015 - 09:54   quote  deeplink  
Ik ga voor 0-8!!!

Omdat we die tukkers gaan oprollen!!

Omdat we ajax zijn en omdat we de beste zijn.

5 wedstrijden 15 punten 20 voor en 0 tegen.
Dat vind ik mooi

Februari staan wij met de schaal!!
Eide
 Eide - vrijdag 11 september 2015 - 09:55   quote  deeplink  
Ajax-verdediger vraagteken voor FC Twente-uit; El Ghazi fit verklaard

Het is nog twijfelachtig of Mitchell Dijks de wedstrijd tegen FC Twente gaat halen. De linksback van Ajax is het enige vraagteken bij de Amsterdammers.

Dat meldt Voetbal International donderdag. De 22-jarige Dijks raakte in de laatste wedstrijd voor het interlandweekend geblesseerd in de wedstrijd tegen ADO Den Haag. De vleugelverdediger liep al vroeg in het duel een blessure op aan zijn lies. Donderdag meldde hij zich weer op het trainingsveld van Ajax. De medische staf wacht de reactie af die de lies vrijdag geeft op de trainingssessie. Op basis daarvan wordt vervolgens besloten of Dijks kan aantreden in Enschede.

Goed nieuws was er over Anwar El Ghazi en Thulani Serero. El Ghazi moest afhaken bij Jong Oranje met een knieblessure, maar is inmiddels fit verklaard. Serero was de afgelopen week afwezig vanwege interlands met Zuid-Afrika. De middenvelder keerde op tijd terug en zou tegen Twente minuten kunnen maken.

Bron
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 september 2015 - 10:28   quote  deeplink  
Ik draai mijn voorspelling bij. 1-1
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 11 september 2015 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 10:28 schreef Loetje het volgende:
Ik draai mijn voorspelling bij. 1-1
Van 1-3 naar 1-1. Hoe komt dat?
Eide
 Eide - vrijdag 11 september 2015 - 12:25   quote  deeplink  
Ajax doet het nog een keer zonder Dijks

Mitchell Dijks ontbreekt komende zaterdag in de wedstrijdselectie van Ajax als de Amsterdammers op bezoek gaan bij FC Twente. De linksback raakte twee weken geleden tegen ADO Den Haag al snel geblesseerd aan zijn lies en trainer Frank de Boer wil geen enkel risico nemen. Dijks traint al wel weer met de groep mee.

De Boer loste de afwezigheid van Dijks tegen ADO op door Jaïro Riedewald naar de positie van linksback te verschuiven en Nick Viergever in te brengen als linker centrale verdediger.

Bron
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 september 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 10:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Van 1-3 naar 1-1. Hoe komt dat?
Wanneer ik winst voorspel winnen ze nooit. Opzich een goede logica om te wisselen van uitslag toch? ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 11 september 2015 - 15:42   quote  deeplink  
Dijks wel fit, maar nog niet bij selectie

Frank de Boer heeft zijn selectie voor het duel met FC Twente (zaterdag, 19:45 uur) rond. De plek van Mitchell Dijks, die kampte met een liesblessure, wordt ingenomen door Mike van der Hoorn.
Dijks, die tegen ADO Den Haag uitviel, is wel weer fit. Maar De Boer wil met het oog op Ajax - Celtic geen risico nemen met de linksback.

Anwar El Ghazi, die zich met knieklachten afmeldde bij Jong Oranje, is helemaal hersteld en kan meedoen tegen FC Twente.

Selectie Ajax

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Yaya Sanogo
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer

Ajax.nl

-----------------------

Geen Youness, wel Sanago. Had van mij omgekeerd mogen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 september 2015 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 september 2015 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 17:51 schreef Loetje het volgende:
Dat logo van Feyenoord kan ook nog... Meest voor de hand liggend...
Idd Loetje, zwart vlak van maken. Ken echt niet en doet pijn aan mijn ogen! 😉
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 september 2015 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 15:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Idd Loetje, zwart vlak van maken. Ken echt niet en doet pijn aan mijn ogen! 😉
Lees je dat laatste stukje niet en scroll je weg ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 11 september 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 12:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wanneer ik winst voorspel winnen ze nooit. Opzich een goede logica om te wisselen van uitslag toch? ;-)
Dan word het tijd dat ze winnen als je het zegt.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 11 september 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 12:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

slecht bijgeloof... wel jammer dat het nooit andersom is.
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 september 2015 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 18:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

slecht bijgeloof... wel jammer dat het nooit andersom is.
Dan voorspel ik de volgende keer winst. Echt ik zweer het je, we verliezen dan vrijwel altijd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 11 september 2015 - 21:04   quote  deeplink  
0-4
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 september 2015 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 17:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Lees je dat laatste stukje niet en scroll je weg ;-)
Deze is beter Loetje! ;-)

2hzn1xc.jpg
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 september 2015 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Deze is beter Loetje! ;-)

[ afbeelding ]
Pfff schijttopic..... ;-)
ZerauS
 ZerauS - zaterdag 12 september 2015 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 20:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan voorspel ik de volgende keer winst. Echt ik zweer het je, we verliezen dan vrijwel altijd.
Zo vaak verliezen we gelukkig niet in de competitie 😉
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 12 september 2015 - 12:57   quote  deeplink  
0-2
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 september 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 17:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
0-4, 3x Milik!! BAM!!!!
Ik wil best positief zijn maar 3x Milik is iets te..
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 14:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vind 4 balcontacten voor Milik al best veel tegenwoordig ;-)
Eide
 Eide - zaterdag 12 september 2015 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 15:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind 4 balcontacten voor Milik al best veel tegenwoordig ;-)
Als elke 4 balcontacten tot 1 goal leiden vind ik dat prima hoor :)
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 16:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Als elke 4 balcontacten tot 1 goal leiden vind ik dat prima hoor :)
Eens hoor. Maar 3 goals zonder de bal de hebben lijkt me vrij sterk. Anderzijds, een hattrick komt elke wedstrijd dichterbij
Eide
 Eide - zaterdag 12 september 2015 - 17:07   quote  deeplink  
Milik moet gewoon meer in het spel komen. Zo simpel is het wel. Zeker als je je beseft dat Milik, ondanks nauwelijks in het spel betrokken te zijn geweest, ook al weer op 2 goals en 1 assist staat.

Opvallend trouwens dat Gudelj al op 2 assists staat (net als Klaassen trouwens). Ik vind hem voetballend nog altijd te weinig brengen maar hij is toch belangrijk aan het worden voor de ploeg. En dan niet alleen qua kracht maar ook met zijn assists.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 17:07 schreef Eide het volgende:
Milik moet gewoon meer in het spel komen. Zo simpel is het wel. Zeker als je je beseft dat Milik, ondanks nauwelijks in het spel betrokken te zijn geweest, ook al weer op 2 goals en 1 assist staat.

Opvallend trouwens dat Gudelj al op 2 assists staat (net als Klaassen trouwens). Ik vind hem voetballend nog altijd te weinig brengen maar hij is toch belangrijk aan het worden voor de ploeg. En dan niet alleen qua kracht maar ook met zijn assists.
Milik benut overigens wel bijna alle kansen die hij krijgt. Hij moet meet brengen, anderzijds als je zo'n dodelijke spits hebt, waarom geen systeem waar je heb het beste in gebruikt? Dus het is maar op welke manier je dat wilt zien denk ik.

Gudelj vind ik voetballend vrij statisch terwijl hij beter kan. Desalniettemin is hij enorm belangrijk op het middenveld als het gaat om het ontlasten van de verdediging
Wint ongelooflijk veel duels, moet alleen vaker een aanvallende keuze maken in balbezit. Maar dat geldt voor meerdere vind ik.
Eide
 Eide - zaterdag 12 september 2015 - 17:20   quote  deeplink  
Ik blijf erbij dat Bazoer misschien een keer moet gaan zitten. Hij is snel gekomen maar blijft nu hangen in z'n ontwikkeling. Loopt te veel met de bal en brengt voetballend te weinig. Ik wil Gudelj, Sinkgraven en Klaassen wel eens zien als middenveld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 17:20 schreef Eide het volgende:
Ik blijf erbij dat Bazoer misschien een keer moet gaan zitten. Hij is snel gekomen maar blijft nu hangen in z'n ontwikkeling. Loopt te veel met de bal en brengt voetballend te weinig. Ik wil Gudelj, Sinkgraven en Klaassen wel eens zien als middenveld.
Ik denk dat iedere echte volger dat wel wil. Bazoer ging als een komeet van start, maar loopt zo enorm veel met de bal en dat is iets wat het spel niet ten goede komt.

Ik denk ook dat het binnen afzienbare tijd zo zal zijn. Zeker wanneer Younes en Fischer beiden in staat zijn om de volle 90 minuten weer te spelen. De Boer zal ook zien dat Sinkgraven op links niet top is. Begon goed maar het werd snel minder. Toen Sinkgraven tegen ADO op 10 kwam ging het per direct beter. Ik denk dat wanneer Daley daar komt, Milik ook veel meer in stelling komt. Zeker met Younes op links. Die jongen kiest vaker voor de assist dan Fischer denk ik.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 18:42   quote  deeplink  
Vertrouwde namen bij Ajax. Alleen Viergever centraal achterin.

Cillessen
Tete, Veltman, Viergever, Riedewald.
Klaassen, Bazoer, Gudelj.
El Ghazi, Milik, Sinkgraven.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 18:50   quote  deeplink  
Toch ziet dat middenveld van Twente er altijd wel aardig uit op papier. Daar zouden ze toch meer moeten kunnen halen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 september 2015 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 14:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Milik is gewoon het goud wat Ajax in handen heeft. Kom er vanzelf een keer uit en dan gaan we heel veel plezier aan hem beleven!! Laten we hopen op vanavond!!
remco k
 remco k - zaterdag 12 september 2015 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 19:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Milik is gewoon het goud wat Ajax in handen heeft. Kom er vanzelf een keer uit en dan gaan we heel veel plezier aan hem beleven!! Laten we hopen op vanavond!!
Ben het helemaal met je eens, toch wordt hij veel te weinig bedient en betrokken in het spel..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zaterdag 12 september 2015, 19:45); 2 - 2

0.0072958