BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Een voorbeeld voor te snel vertrekkende jeugdspelers.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 10 september 2015 - 16:05   quote  deeplink  
Ouasim Bouy (22) staat op het punt zijn debuut te maken in de eredivisie. Een jaar of drie te laat en bij de verkeerde club. Laat het alsjeblieft een waarschuwing zijn voor andere Ajaxtalenten die op het punt staan een verkeerde keuze te maken.

Bouy was voorbestemd net als Davy Klaassen een dragende speler voor het eerste elftal van Ajax te worden. De twee speelden heel wat jeugdteams dronken en lieten leuke dingen zien in de NextGen Series. Juist op het moment dat de doorbraak van Bouy aanstaande leek we praten over de winter van 2012 besloot hij te vertrekken bij Ajax.

Drie dagen voor zijn vertrek naar Juventus zat ik met Bouy rond de tafel. Het idee was om hem niet veel later voor te stellen aan het grote publiek. Bouy lachte tijdens het gesprek een transfer naar AC Milan weg. Ik ga het halen van Ajax 1 niet zomaar op het spel zetten door een transfer te maken, vertelde hij. Bij Ajax lag al een nieuw contract klaar.

Ik geloofde dat Bouy trots was op het rood-witte shirt, maar waarom benadrukte hij het zo?

Tijdens het gesprek viel me al iets op. Ik ben trots om het shirt van Ajax te dragen, zei Bouy op een gegeven moment. Niet veel later herhaalde hij die woorden. En nogmaals. Dat maakte drie keer. De opmerkingen pasten niet in de antwoorden die hoorden bij de vragen. De timing was zo maf dat het opviel. Net als het herhalen.

Ik geloofde onmiddellijk dat hij trots was op het rood-witte shirt, maar waarom benadrukte hij het zo? Ik zocht naar antwoorden die meer diepgang hadden. Bouy kwam niet op me over als domme jongen. En hij maakte zulke korte metten met AC Milan dat een transfer nou ook niet direct aanstaande leek. Het zal wel, dacht ik.

Drie dagen later was alles anders. Zie je nou wel, er speelde toch iets. Tegen het advies van Frank de Boer en Wim Jonk tekende Bouy bij Juventus. Alle mooie woorden bleken weinig waard. Nog steeds niet. Bouy kwam nauwelijks in actie namens de hoofdmacht van de Oude Dame. Hij werd wel verhuurd: aan Brescia, in de serie B. En aan Hamburger SV. Toen volgde Panathinaikos. Nu strijkt hij op huurbasis neer in de eredivisie.

Klaassen heeft drie keer de schaal in zijn handen gehad, speelde Champions League en is aanvoerder van Ajax. Hoe trots zou Bouy zijn op het shirt van PEC Zwolle?

bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 10 september 2015 - 21:11   quote  deeplink  
Tja Remco, hij was niet de enige, niet de eerste en hij zal ook niet de laatste zijn die ajax te vroeg zal verlaten. Heel veel talent hebben en bijna in ajax1 spelen, of de strijd niet durven aangaan met de concurentie en veel, heel veel centen doen sommige spelers besluiten (te) vroeg onze club te verlaten, met bovenstaand resultaat, een terugkeer bij een andere club uit de ED of andere lager geclasseerde club in het buitenland, als gevolg.....
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 11 september 2015 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 september 2015 - 21:11 schreef Ronald 1960 het volgende:
Tja Remco, hij was niet de enige, niet de eerste en hij zal ook niet de laatste zijn die ajax te vroeg zal verlaten. Heel veel talent hebben en bijna in ajax1 spelen, of de strijd niet durven aangaan met de concurentie en veel, heel veel centen doen sommige spelers besluiten (te) vroeg onze club te verlaten, met bovenstaand resultaat, een terugkeer bij een andere club uit de ED of andere lager geclasseerde club in het buitenland, als gevolg.....
Mooiste voorbeeld blijft voor mij Drenthe..
Het blijft toch altijd een gokje. Sommige aanbiedingen wijs je niet zo makkelijk af.
Stel nou dat je je carrière op wil bouwen bij Ajax en je raakt na 3 jaar zwaar geblesseerd?
Het blijft gewoon een lastig verhaal. En wie garandeert mij dat Bouy de grote man bij Ajax was geworden? Misschien viel hij wel verschrikkelijk door de mand.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 11 september 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 07:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het blijft toch altijd een gokje. Sommige aanbiedingen wijs je niet zo makkelijk af.
Stel nou dat je je carrière op wil bouwen bij Ajax en je raakt na 3 jaar zwaar geblesseerd?
Het blijft gewoon een lastig verhaal. En wie garandeert mij dat Bouy de grote man bij Ajax was geworden? Misschien viel hij wel verschrikkelijk door de mand.
Ik vind Drenthe toch wel wat anders, Bouy was nog een jeugdspeler.
Voor het besluit van Drenthe kan ik juist wel begrip opbrengen, hij ging sowieso weg bij Feyenoord die gewoon slecht bezig waren toen. Als je dan toch die stap naar het buitenland maakt, ja dan zou ik ook naar Real madrid gaan wanneer ik de kans had.

Wat zou jij doen wanneer jij op je 16e zoveel geld zou kunnen krijgen? Persoonlijk zou ik zelf op het 1e vliegtuig hebben gezeten denk ik.
Brandje
 Brandje - vrijdag 11 september 2015 - 19:38   quote  deeplink  
quote:

[..]

Bedoel je Drenthe zijn besluit juist positief of negatief??
remco k
 remco k - zaterdag 12 september 2015 - 10:31   quote  deeplink  
quote:

[..]

Of iemand slaagt zal je natuurlijk nooit weten, maar hij stond bekend als een groter talent dan Klaassen, wel een andere voetballer trouwens.. Ben echt heel benieuwd wat die bij PEC gaat laten zien..
Voetbalgek
 Voetbalgek - zaterdag 12 september 2015 - 11:24   quote  deeplink  
ach dit was er ook 1 uit de stal van die pizzabakker toch? en hij heeft van de zomer weer een talent weggebracht geloof ik... het word gewoon hoog tijd voor een zwarte lijst voor dit soort typesals de topclubs gewoon simpelweg voetballers weigeren die dit soort zaakwaarnemers hebben dan stappen ze vanzelf wel over naar wat verstandigere mensen.
Eide
 Eide - zaterdag 12 september 2015 - 11:47   quote  deeplink  
Inderdaad, en Bouy deed deze zomer nog een open sollicitatie richting Ajax... die vanzelfsprekend bedankte voor die "eer". Iets met je billen branden en blaren of zo.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 september 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 september 2015 - 19:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Bedoel je Drenthe zijn besluit juist positief of negatief??
Dat bedoel ik dus juist misschien was dit als voetballer en financieel de juiste weg voor een speler als Drenthe.. Blijft lastig verhaal.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 september 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 10:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Of iemand slaagt zal je natuurlijk nooit weten, maar hij stond bekend als een groter talent dan Klaassen, wel een andere voetballer trouwens.. Ben echt heel benieuwd wat die bij PEC gaat laten zien..
Ben ook wel benieuwd.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 16:02   quote  deeplink  
Het eerste probleem waar je mee te maken krijgt is al dat veel grote clubs weinig aandacht besteden aan hun jeugdopleiding. Kiezen vaak toch voor om een grotere speler aan te trekken dan een jeugdspeler door te schuiven.

Dan heb je vaak dat je bij een club komt die op jou posities al 2/3 goede spelers hebt lopen dus ben je al snel buiten beeld.

Kortom, ik snap dat soort spelers niet. Een lucratieve deal kan aan het eind van je carrière altijd nog he. En wanneer je eerst zorgt dat je het eerste van Ajax haalt en daar 2 jaar een sterkte basisspeler bent is de stap al iets beter te doen dan vanuit de jeugdopleiding daar heen te gaan. En zelf dan is de stap nog groot.
remco k
 remco k - zaterdag 12 september 2015 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 16:02 schreef Loetje het volgende:
Het eerste probleem waar je mee te maken krijgt is al dat veel grote clubs weinig aandacht besteden aan hun jeugdopleiding. Kiezen vaak toch voor om een grotere speler aan te trekken dan een jeugdspeler door te schuiven.

Dan heb je vaak dat je bij een club komt die op jou posities al 2/3 goede spelers hebt lopen dus ben je al snel buiten beeld.

Kortom, ik snap dat soort spelers niet. Een lucratieve deal kan aan het eind van je carrière altijd nog he. En wanneer je eerst zorgt dat je het eerste van Ajax haalt en daar 2 jaar een sterkte basisspeler bent is de stap al iets beter te doen dan vanuit de jeugdopleiding daar heen te gaan. En zelf dan is de stap nog groot.
Als ik heel eerlijk ben, snap ik de keuze voor het grote geld wel.. Hoeveel spelers breken er jaarlijks door bij Ajax 1? Ook dat zijn er niet heel veel, dat kan ook niet, dus veel jongens zullen gewoon afvallen in de opleiding onderweg naar Ajax 1 en belanden bij mindere clubs zoals bijvoorbeeld PEC of Willem 2.
Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid op een zware blessure en dan is je carriere vaak direct voorbij. Als je dat dan als 16 jarige weet, en je kan tekenen bij een grote club voor een miljoen per jaar voor 5 jaar, dan is het geen gekken keus, dan heb je het geld voor de rest van je leven namelijk al binnen, en toch nog steeds kans op een grootse carriere..

Want wees eens eerlijk, van de top 50 spelers in de wereld, hoeveel hebben daarvan hun opleiding in Nederland genoten??
Eide
 Eide - zaterdag 12 september 2015 - 17:46   quote  deeplink  
Ik snap wel waarom jonge spelers die keuze maken maar ik snap niet waarom ze kiezen voor de clubs die je voorbij ziet komen. Real Madrid heeft echt geen spelers uit de eigen jeugd in het eerste elftal om maar eens een voorbeeld te noemen.

Als je dan kiest voor het geld, doen dat dan bij een club die je ook echt kansen voor je carrière biedt. Barcelona of Liverpool bijvoorbeeld. Daar is die kans ook net groot maar in ieder geval aanwezig.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 17:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben, snap ik de keuze voor het grote geld wel.. Hoeveel spelers breken er jaarlijks door bij Ajax 1? Ook dat zijn er niet heel veel, dat kan ook niet, dus veel jongens zullen gewoon afvallen in de opleiding onderweg naar Ajax 1 en belanden bij mindere clubs zoals bijvoorbeeld PEC of Willem 2.
Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid op een zware blessure en dan is je carriere vaak direct voorbij. Als je dat dan als 16 jarige weet, en je kan tekenen bij een grote club voor een miljoen per jaar voor 5 jaar, dan is het geen gekken keus, dan heb je het geld voor de rest van je leven namelijk al binnen, en toch nog steeds kans op een grootse carriere..

Want wees eens eerlijk, van de top 50 spelers in de wereld, hoeveel hebben daarvan hun opleiding in Nederland genoten??
Ik snap je punt ook zeker wel hoor. Geld, onafhankelijk zijn als je 21 bent en spelen bij een topclub.... Prachtige perspectieven.

Bij Ajax nu overigens, Tete, Riedewald, Veltman, Dijks (weliswaar via Willem II), Klaassen, Bazoer, El Ghazi (al doorliep hij zijn jeugd grotendeels ergens anders) en Fischer. Zomaar wat spelers zie uit de jeugd komen. Bij Ajax krijg je in de voorbereiding echt vaak de kans en De Boer laat vlot een jeugdspeler debuteren hé. De kans is echt wel vele malen groter hier.
remco k
 remco k - zaterdag 12 september 2015 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 18:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik snap je punt ook zeker wel hoor. Geld, onafhankelijk zijn als je 21 bent en spelen bij een topclub.... Prachtige perspectieven.

Bij Ajax nu overigens, Tete, Riedewald, Veltman, Dijks (weliswaar via Willem II), Klaassen, Bazoer, El Ghazi (al doorliep hij zijn jeugd grotendeels ergens anders) en Fischer. Zomaar wat spelers zie uit de jeugd komen. Bij Ajax krijg je in de voorbereiding echt vaak de kans en De Boer laat vlot een jeugdspeler debuteren hé. De kans is echt wel vele malen groter hier.
De kans om in het eerste van Ajax te debuteren en te spelen is veel groter dan in andere landen bij topclubs.. Maar wat zegt het voor je verdere carriere? Heeft het nog wel zin om uberhaubt in Nederland te spelen..
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 september 2015 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

De kans om in het eerste van Ajax te debuteren en te spelen is veel groter dan in andere landen bij topclubs.. Maar wat zegt het voor je verdere carriere? Heeft het nog wel zin om uberhaubt in Nederland te spelen..
Hangt er vanaf wat je plafond is. Verschil met de top is zo groot aan het worden. Maar erheen gaan en nooit meer spelen... Het is wat je wilt
Brandje
 Brandje - zondag 13 september 2015 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 17:46 schreef Eide het volgende:
Ik snap wel waarom jonge spelers die keuze maken maar ik snap niet waarom ze kiezen voor de clubs die je voorbij ziet komen. Real Madrid heeft echt geen spelers uit de eigen jeugd in het eerste elftal om maar eens een voorbeeld te noemen.

Als je dan kiest voor het geld, doen dat dan bij een club die je ook echt kansen voor je carrière biedt. Barcelona of Liverpool bijvoorbeeld. Daar is die kans ook net groot maar in ieder geval aanwezig.
Voetbal is werk en de bedoeling van werken is om geld te verdienen. Dus als een jonge speler een aanbod krijgt dan is zijn toekomst vrijwel verzekerd. Red je het niet bij Madrid, Barca, Juve ManU enz enz dan staat zo'n club prima op je CV en kan je gewoon je centjes blijven verdienen bij de (veel) mindere clubs en een club uit een van die Oliestaten zal je altijd wel onderdak geven. Dan ben je 31/32/33 en kan je nog heerlijk genieten van je centjes.
remco k
 remco k - zondag 13 september 2015 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2015 - 21:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je plafond is. Verschil met de top is zo groot aan het worden. Maar erheen gaan en nooit meer spelen... Het is wat je wilt
Jongens als Brama en Rekik zijn ook vroeg weggegaan, en doen het nu ook prima toch.. Spelen bij een prima club wekelijks..
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2015 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 10:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Jongens als Brama en Rekik zijn ook vroeg weggegaan, en doen het nu ook prima toch.. Spelen bij een prima club wekelijks..
Zeldzame voorbeelden trouwens. Alhoewel ik Bruma gewoon een waardeloze verdediger vind. Rekik gaat nog wel
remco k
 remco k - zondag 13 september 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 10:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeldzame voorbeelden trouwens. Alhoewel ik Bruma gewoon een waardeloze verdediger vind. Rekik gaat nog wel
Vrijwel al die jongens krijgen nog wel kansen bij andere clubs, vaak simpelweg omdat ze verhuurd worden..

Neem nou Hoessen, gewoon niet goed genoeg voor de top, maar al wel aardig wat stuivers op de rekening door zijn buitenlandse avontuur. Als hij gewoon in Nederland was blijven ballen, was ie waarschijnlijk helemaal niet zo veel beter geweest als nu, maar wel met heel wat minder bagage en centen op de bank..
remco k
 remco k - zondag 13 september 2015 - 12:41   quote  deeplink  
En natuurlijk baal ik ervan dat jongens als dilrosun, Peters en Bouy zijn vertrokken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 13 september 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:
En natuurlijk baal ik ervan dat jongens als dilrosun, Peters en Bouy zijn vertrokken..
Ik ken geen van drieën....;-)
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2015 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 12:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Vrijwel al die jongens krijgen nog wel kansen bij andere clubs, vaak simpelweg omdat ze verhuurd worden..

Neem nou Hoessen, gewoon niet goed genoeg voor de top, maar al wel aardig wat stuivers op de rekening door zijn buitenlandse avontuur. Als hij gewoon in Nederland was blijven ballen, was ie waarschijnlijk helemaal niet zo veel beter geweest als nu, maar wel met heel wat minder bagage en centen op de bank..
Ik heb het over de echte jeugdspelers die naar de absolute top gaan. En Fulham acht ik daar in dit geval niet. Maar mislukt zo veel
remco k
 remco k - zondag 13 september 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 13:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik heb het over de echte jeugdspelers die naar de absolute top gaan. En Fulham acht ik daar in dit geval niet. Maar mislukt zo veel
Ik vraag me af of het mislukken is, zouden die jongens via onze weg dan wel de top gehaald hebben?
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2015 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 17:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het mislukken is, zouden die jongens via onze weg dan wel de top gehaald hebben?
De top misschien niet, maar de subtop is zeker met de juiste begeleiding nog wel haalbaar. Hier speel je, mag je fouten maken en is er toch meer individuele begeleiding voor die spelers
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2015 - 18:34   quote  deeplink  
Las daar vorig jaar in de VI trouwens een stukje over. Geschreven door Iwan van Duren, ging dus over de doorstroom van jeugd bij de echte top. Is echt schrikbarend hoe weinig daar doorbreekt, maar ook hoe er met die gasten om wordt gegaan
remco k
 remco k - zondag 13 september 2015 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 18:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

De top misschien niet, maar de subtop is zeker met de juiste begeleiding nog wel haalbaar. Hier speel je, mag je fouten maken en is er toch meer individuele begeleiding voor die spelers
Die subtop is zeker haalbaar. Maar via andere wegen blijkbaar makkelijker. Want zo veel spelers uit Nederland lopen er niet rond in de top en net daaronder. De opleiding in Nederland lijkt heel wat. Maar eerlijk gezegd brokkelt dat de laatste jaren ook flink af. Kijk gewoon eens hoe makkelijk simpele basis dingetjes verkeerd gaan. Zie jij weleens een goede harde inspeelpass. Ik echt amper in Nederland.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2015 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Die subtop is zeker haalbaar. Maar via andere wegen blijkbaar makkelijker. Want zo veel spelers uit Nederland lopen er niet rond in de top en net daaronder. De opleiding in Nederland lijkt heel wat. Maar eerlijk gezegd brokkelt dat de laatste jaren ook flink af. Kijk gewoon eens hoe makkelijk simpele basis dingetjes verkeerd gaan. Zie jij weleens een goede harde inspeelpass. Ik echt amper in Nederland.
De opleiding hier is niet zo geweldig en dat komt puur omdat de nadruk totaal niet op verdedigen ligt. Iets wat heel belangrijk is tegenwoordig.

Al die gasten die vanuit de jeugd weggekocht worden halen het meestal gewoon ook niet. Speel jij sterk bij Ajax, PSV of Feyenoord kom je er toch een stuk sterker binnen. Overigens verkoopt Ajax veel spelers aan best grote clubs trouwens...

Kan er wel wat aan toe voegen, naar de bal toe komen, bal in de loop, balletje in de tribune, nuttige gele kaarten en zo is er nog veel meer wat zo simpel is als wat en wat ze hier niet kunnen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 14 september 2015 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 22:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

De opleiding hier is niet zo geweldig en dat komt puur omdat de nadruk totaal niet op verdedigen ligt. Iets wat heel belangrijk is tegenwoordig.

Al die gasten die vanuit de jeugd weggekocht worden halen het meestal gewoon ook niet. Speel jij sterk bij Ajax, PSV of Feyenoord kom je er toch een stuk sterker binnen. Overigens verkoopt Ajax veel spelers aan best grote clubs trouwens...

Kan er wel wat aan toe voegen, naar de bal toe komen, bal in de loop, balletje in de tribune, nuttige gele kaarten en zo is er nog veel meer wat zo simpel is als wat en wat ze hier niet kunnen.
Tete kan het wel! :)
Loetje
 Loetje - maandag 14 september 2015 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 07:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tete kan het wel! :)
Van Rhijn in het begin ook. Dus even wachten nog
Hummel10
 Hummel10 - maandag 14 september 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 11:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Van Rhijn in het begin ook. Dus even wachten nog
Zeker met je eens alleen Tete heeft wel uitstraling en van Rhijn niet..
Loetje
 Loetje - maandag 14 september 2015 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 13:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeker met je eens alleen Tete heeft wel uitstraling en van Rhijn niet..
Die uitstraling had Van Rhijn eerst ook gewoon. Kijk voor de lol Ajax - PSV uit 2012 even. Toen was hij er net bij... Snap je precies wat ik bedoel
Hummel10
 Hummel10 - maandag 14 september 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 14:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die uitstraling had Van Rhijn eerst ook gewoon. Kijk voor de lol Ajax - PSV uit 2012 even. Toen was hij er net bij... Snap je precies wat ik bedoel
Hij kwam inderdaad goed binnen ja maar hij kan me al zolang niet bekoren.
Vooral zijn voorzetten die al 3 seizoenen lang niet fatsoenlijk voorkomen.
Ben blij met Tete en hopelijk blijft dat nog heel lang zo.
Loetje
 Loetje - maandag 14 september 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 15:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van Rhijn was anderhalf jaar heel scherp en erna niet meer. Daar moet Tete voor waken. Van der Wiel begon ook echt goed trouwens...
remco k
 remco k - maandag 14 september 2015 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2015 - 22:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat de basis al matig is in Nederland.. Een eerste aanname is vaak niet goed, gewoon een simpele pass wordt 8 van de 10 keer op het verkeerde been ingespeeld.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
remco k
 remco k - maandag 14 september 2015 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 15:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En de voorzetten van Tete zijn wel goed?? Daar heb ik er namelijk nog niet 1 van gezien..
Loetje
 Loetje - maandag 14 september 2015 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 21:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat de basis al matig is in Nederland.. Een eerste aanname is vaak niet goed, gewoon een simpele pass wordt 8 van de 10 keer op het verkeerde been ingespeeld.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Is ook. Maar het begint al bij de amateurs. Daar waar het spelletje vaak begint...
remco k
 remco k - maandag 14 september 2015 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 21:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is ook. Maar het begint al bij de amateurs. Daar waar het spelletje vaak begint...
En dus iets waar de KNVB zwaar in te kort schiet..
Loetje
 Loetje - maandag 14 september 2015 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 21:49 schreef remco k het volgende:

[..]

En dus iets waar de KNVB zwaar in te kort schiet..
Maar hoe ga je dat doen joh? De KNVB most clubs verplichten om meer het verdedigende aspect te benaderen? Dat moet toch gewoon vanuit de trainers koken?
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 21:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar hoe ga je dat doen joh? De KNVB most clubs verplichten om meer het verdedigende aspect te benaderen? Dat moet toch gewoon vanuit de trainers koken?
De KNVB doet heel veel met clinics voor de trainers en meer van dat soort dingen. Daar kan prima een plan voor gemaakt worden.. Overigens is het verdedigen in mijn optiek niet het grootste probleem, laten we er namelijk maar eens voor zorgen dat we weer eens gewoon de basis onder de knie krijgen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 15 september 2015 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 16:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Van Rhijn was anderhalf jaar heel scherp en erna niet meer. Daar moet Tete voor waken. Van der Wiel begon ook echt goed trouwens...
Klopt maar ik vind de voorzet en het strakke inspelen ook echt een vooruitgang tov van Rhijn.
Zijn toch wel kwaliteiten die voor een Ajax back best belangrijk zijn.
Van Rhijn is daar toch een stuk minder in. Ik hoop ook dat Tete nog beter wordt en inderdaad niet terugvalt naar niveau van Rhijn.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 15 september 2015 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2015 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

En de voorzetten van Tete zijn wel goed?? Daar heb ik er namelijk nog niet 1 van gezien..
Voorzetten misschien niet maar tegen Twente zijn strakke ballen naar de spits komen wel aan. Een genot om naar te kijken. Vind hem in alles beter dan van Rhijn op dit moment..
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2015 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2015 - 08:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar ik vind de voorzet en het strakke inspelen ook echt een vooruitgang tov van Rhijn.
Van Rhijn is daar toch een stuk minder in. Ik hoop ook dat Tete nog beter wordt en inderdaad niet terugvalt naar niveau van Rhijn.
Huh? Voorzetten en het strakke inspelen? Het eerste kan ik dit seizoen niet 1 voorbeeld van noemen, dus waar heb je het over??
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2015 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2015 - 08:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Voorzetten misschien niet maar tegen Twente zijn strakke ballen naar de spits komen wel aan. Een genot om naar te kijken. Vind hem in alles beter dan van Rhijn op dit moment..
Strakke ballen naar de spits, ook dat kan ik me niet herinneren, maar misschien dat je de voorbeelden kan laten zien..
Eide
 Eide - dinsdag 15 september 2015 - 09:10   quote  deeplink  
Tete heeft 0 goals en 0 assists. Zijn aanvallende inbreng is toch voornamelijk beperkt tot prima loopacties langs de lijn want rendement heeft het nauwelijks. Ook bij Jong Ajax niet trouwens want in 50 wedstrijden Jong Ajax kwam hij tot 2 goals 1 assist voor zover ik kan terug zoeken. Daarin doet Van Rhijn het aantoonbaar beter, die kwam vorig seizoen in 41 wedstrijden ook tot 2 goals en 1 assist en dat was het zwakste jaar van Van Rhijn tot nu toe.

Dat is ook niet waarom Kenny Tete een verademing is. Kenny Tete is een heerlijke speler omdat hij hoofdzakelijk een hele goede verdediger is die enorm veel duelkracht heeft en eventuele foutjes op snelheid en vechtlust weg poetst. Het is geen mooi weer voetballer maar en jongen die heerlijk kan knokken en sleuren en daarmee een type verdediger is dat Ajax keihard nodig heeft.

En dat hij aanvallend mogelijk nooit het rendement van Van Rhijn (in vorm) gaat halen boeit mij niet zo heel erg. Want omdat Tete een zekerheidje is krijgt bijvoorbeeld El Ghazi veel meer de mogelijkheid te blijven hangen. Ook durf je dan wat makkelijker de 1 op 1 te laten ontstaan wat je bij aanvallend voetbal af en toe moet accepteren.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo op de passing van Tete gelet. In een elftal wat grossiert in slordig balverlies is hij al weken eigenlijk een van de weinige lichtpuntjes (samen met Riedewald). Ik zal tegen Celtic eens proberen naar zijn inspeelpass te kijken want waar Hummel terecht op doelt, dat is ook een belangrijke kwaliteit.
Loetje
 Loetje - dinsdag 15 september 2015 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2015 - 08:41 schreef remco k het volgende:

[..]

De KNVB doet heel veel met clinics voor de trainers en meer van dat soort dingen. Daar kan prima een plan voor gemaakt worden.. Overigens is het verdedigen in mijn optiek niet het grootste probleem, laten we er namelijk maar eens voor zorgen dat we weer eens gewoon de basis onder de knie krijgen.
Basis is ook een vorm van mentaliteit. Gewoon je ding doen. Verdedigers moeten verdedigen etc... De rest kan je invullen. Ik vind het overal een grote pot nat! En dit probleem is op korte termijn niet opgelost.
Loetje
 Loetje - dinsdag 15 september 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2015 - 08:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van Rhijn is daar nu zwak in. Toen behoorlijk tot zeer goed. Ik doel namelijk niet op de Van Rhijn van nu...
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 september 2015 - 16:34   quote  deeplink  
Bouy overigens een fantastisch debuut afgelopen zaterdag. Kan het niveau makkelijk aan. Gaf doe passes en verdedigd ook mee. Fysieke speler met zowel aanvallende als verdedigende kwaliteiten, lijkt me eigenlijk nu al te goed voor PEC. Zeker een verrijking voor het middenveld van Zwolle dit. Neemt de jonge jongens een beetje op sleeptouw, met Dekker die alleen maar bezig is met waar hij moet lopen. Hopen dat Bouy een mooi duo kan vormen straks met Hebling of Brama dan heeft PEC Zwolle gewoon een heel goed middenveld. Bouy zal volgend seizoen wel een stapje hogerop gaan helaas..
Loetje
 Loetje - woensdag 16 september 2015 - 19:51   quote  deeplink  
Over een speler gesproken, ik vind Simon Tibbling en Simon? Thern echt 2 geweldig goede spelers
remco k
 remco k - woensdag 16 september 2015 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2015 - 16:34 schreef NatjosFC het volgende:
Bouy overigens een fantastisch debuut afgelopen zaterdag. Kan het niveau makkelijk aan. Gaf doe passes en verdedigd ook mee. Fysieke speler met zowel aanvallende als verdedigende kwaliteiten, lijkt me eigenlijk nu al te goed voor PEC. Zeker een verrijking voor het middenveld van Zwolle dit. Neemt de jonge jongens een beetje op sleeptouw, met Dekker die alleen maar bezig is met waar hij moet lopen. Hopen dat Bouy een mooi duo kan vormen straks met Hebling of Brama dan heeft PEC Zwolle gewoon een heel goed middenveld. Bouy zal volgend seizoen wel een stapje hogerop gaan helaas..
Volgens mij hebben ze hem gehuurd voor twee seizoenen toch??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Een voorbeeld voor te snel vertrekkende jeugdspelers.

0.0116879