|
|
Eide
|
|
|
De Europa League gaat van start voor Ons Aller Ajax. Bovendien is het niet zomaar een potje, want zowel Celtic als Ajax heeft nog iets met de ander te stellen nadat de Schotten en de Godenzonen elkaar in 2013/14 tegen kwamen in de poulefase van de Champions League. Helaas hebben niet alleen de ploegen iets met elkaar te stellen, vorig jaar kwamen de supportersgroepen tot verschillende confrontaties die Ajax hoge boetes opleverde. Hopelijk zien we dit jaar spektakel op het veld en niet daar buiten.
Ajax speelde in haar historie slechts 5 duels tegen Celtic. Alle duels leverde een winnaar op. Ajax won 3 maal van Celtic en de Schotten gingen 2 maal als overwinnaars van het veld. In 2001/02 speelden Celtic en Ajax tegen elkaar in de voorronde Champions League. Na een 1-3 verlies thuis winst Ajax uit met 0-1 te winnen maar ging Celtic door naar de Champions League. In 2012 speelde Ajax een oefenwedstrijd tegen Celtic die met 4-0 werd gewonnen. In 2013/14 streden Ajax en Celtic voor de 3e plaats in de poule. Uit verloor Ajax geheel onnodig met 1-2 waarna thuis een zwaarbevochten 1-0 uit het vuur werd gesleept.
Celtic is niet meer te vergelijken met de ploeg die Ajax 2 seizoen geleden ontmoette. Toen dreef Celtic voornamelijk op een hele stugge, solide defensie die heel weinig weg gaf met spelers als Van Dijk en Wanyama die ondertussen in de Engelse Premier League spelen. Het huidige Celtic van de Noor Ronny Deila is een ploeg die veel meer scoort maar ook meer goals weg geeft. In 7 wedstrijden tijd scoorde Celtic 17 goals en kreeg het 8 goals tegen. Afgelopen weekend verloor Celtic met 2-1 van Aberdeen. De belangrijkste speler van Celtic is de controversiële spits Leigh Griffiths. De spits, recent in het nieuws om het zingen van beledigende liederen, staat al op 6 goals in de Schotse Premier League (SPL) en kwam ook al tot 3 goals in de voorronde CL die Celtic verloor van Malmö. Griffiths kwam in 6 van 7 gespeelde SPL duels tot scoren. In eht duel waar hij niet scoorde verzorgde hij een assist. Verder is de captain noemenswaardig, Brown is een harde werker die altijd met het mes tussen de tanden strijd.
Celtic zal vermoedelijk aantreden in een 4-2-3-1 systeem met de volgend spelers: -------------Gordon----------------- Lustig - Boyata - Blackett - Mulgrew ----------Biton - Brown------------- --Rogic - Johansen - Mackey-Steven-- ------------Griffiths---------------
Na het duel tegen Den Haag leek Ajax op het goede spoor te zitten maar tegen Twente leek Ajax toch vooral weer op het Ajax dat vorig seizoen en dit seizoen zo belabberd speelde. Ajax laat zich nog altijd kenmerken als slordig, traag, weinig diepgang en drijvend op de individuele klasse van een aantal spelers. Daarom zal Frank de Boer waarschijnlijk blij zijn dat de EL aanvangt in eigen huis waar Ajax altijd iets meer kan dan buiten de eigen ArenA. Waarschijnlijk is Mitchell Dijks voldoende herstelt om tegen Celtic als linksback te starten. Verder heeft het er alle schijn van dat Ajax in de vertrouwde opstelling van de afgelopen weken zal starten. Mogelijk kan Fischer, na zijn uitstekende goal tegen Twente, hopen op een basisplek maar heel waarschijnlijk lijkt dat niet.
Vanwege de rechten die op de Champions League rusten geen rechtstreekse beelden van het vorige duel in de ArenA. Niet getreurt, Ajax heeft de samenvatting op de eigen site via deze link.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Cillessen eruit!!! Laat een derderangskeeper maar de pingels stoppen! Wat een kutkeeper is het toch!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 september 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Prima topic. Dat Celtic staat nog compacter als Jablonec. 0-0 |
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
Topic mooi gemaakt!
Ajax moet dit in mijn ogen kunnen winnen, maar denk dat Celtic het zo lang mogelijk probeert dicht te houden achterin: 1-0 |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Frank de Boer: "Celtic zal ons het spel laten maken"..... Wat is daar nieuw aan.
Zal hij nu eens met een scherp en gemotiveerd team op de proppen komen. Fischer op 10? |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
6-1, 4x MILIK!!! BAM!!! En o ja, tegendoelpunt komt voort uit een gestopte pingel van Cillessen die via de voet van 1 van onze inlopende verdedigers alsnog over de lijn gaat! ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben wel benieuwd hoe De Boer het middenveld gaat wegzetten met de schorsing van Bazoer. Ik neem aan dat we dan Gudelj, Klaassen en Sinkgraven als middenveld gaan zien. Of zou FdB toch Fischer op 10 zetten en Sinkgraven dan weer naar linksbuiten verbannen?
Ik hoop zelf op de eerste variant met Fischer op linksbuiten. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi topic weer, F. Ik denk dat het een moeizame overwinning wordt. Maakt niet uit verder, goed voor de punten ;-)
3-1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 08:57 schreef Eide het volgende:Ik ben wel benieuwd hoe De Boer het middenveld gaat wegzetten met de schorsing van Bazoer. Ik neem aan dat we dan Gudelj, Klaassen en Sinkgraven als middenveld gaan zien. Of zou FdB toch Fischer op 10 zetten en Sinkgraven dan weer naar linksbuiten verbannen? Ik hoop zelf op de eerste variant met Fischer op linksbuiten. Ik twijfel soms echt aan het voetbalinzicht hier. Fisher als linksbuiten is dodelijk voor zowel de nummer tien als de spits. Fisher trekt alleen maar naar binnen en loopt zo alles dicht. Dat was voor zijn blessure zo als thuis tegen Rapid. Ik snap echt niet dat mensen dat niet zien. In zijn goede periode passeren hij wel vaak buitenom en sneed dan voor de back langs. Gaat hij dat weer doen dan is het een wapen maar ik geloof daar niet zo in. Dus Sinkgraven of Fisher op het middenveld en zit Younes maar op links. Speelde een prima pot gisteren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lekker opgestaan Brandje?
Youness wel eens bekeken? Die komt namelijk ook steeds naar binnen. Zo spelen heel veel buitenspelers om dit moment nu eenmaal. Je moet het doen met de spelers die je hebt. Zowel Youness als Fischer is een type speler die graag naar binnen komt voor de actie. Van die twee heeft Fischer meer ritme en is Fischer bovendien de speler met een hoger rendement dit seizoen.
Dus als de keuze is tussen Sinkgraven, Fischer of Youness op linksbuiten vind ik Fischer op dit moment de meest logische keuze. Sinkgraven behoort op het middenveld en Youness loopt een week of 2 achter in zijn herstelt op Fischer en heeft tot nu toe minder rendement weten te overleggen. Dus is een eventuele keuze voor Fischer volkomen logisch.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Bazoer speelt toch niet, dus de kans dat het een beetje omgegooid wordt is rieel. Ben enorm benieuwd. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Kan mij niet voorstellen dat de boer fisher een basisplek gaat geven.
Ik denk dat riedewald op 6 gaat spelen, op de plek van bazoer. Dijks keert terug en Viergever neemt de plek in van riedewald. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 10:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Kan mij niet voorstellen dat de boer fisher een basisplek gaat geven. Ik denk dat riedewald op 6 gaat spelen, op de plek van bazoer. Dijks keert terug en Viergever neemt de plek in van riedewald. Ik denk dat FdB veel te veel vertrouwen heeft in Riedewald om hem uit dat centrum weg te halen. Ik verwacht achterin gewoon Tete, Veltman, Riedewald en Dijks.
Er zijn eigenlijk 2 vraagstukken over de opstelling. Vraag 1 is hoe het middenveld wordt ingevuld met het wegvallen van Bazoer en omdat je dan snel bij Sinkgraven uit komt hoe FdB linksbuiten gaat invullen. Vraag 2 is hoe veel vertrouwen Milik nog geniet en of FdB misschien toch weer de Siem de Jong truc uit de hoge hoed haalt, maar dan met Klaassen.
Die laatste variant zou een relatief radicale opstelling kunnen oplveren trouwens, met Gudelj, Sinkgraven en Fischer als middenveld en Youness, Klaassen en El Ghazi voorin. Puur speculatief natuurlijk maar dat zou wel een hele verrassende variant zijn. In verwacht dat echter net, FdB is niet een coach die snel verrassend uit de hoek komt. Ik verwacht echt Sinkgraven op het middenveld, Fischer op linksbuiten en Milik in de spits. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens kijk ik ook niet vreemd op als we donderdag plotseling Schone terug zien in de basis. Niet mijn voorkeur maar ik zie het zomaar gebeuren. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 10:37 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat FdB veel te veel vertrouwen heeft in Riedewald om hem uit dat centrum weg te halen. Ik verwacht achterin gewoon Tete, Veltman, Riedewald en Dijks. Er zijn eigenlijk 2 vraagstukken over de opstelling. Vraag 1 is hoe het middenveld wordt ingevuld met het wegvallen van Bazoer en omdat je dan snel bij Sinkgraven uit komt hoe FdB linksbuiten gaat invullen. Vraag 2 is hoe veel vertrouwen Milik nog geniet en of FdB misschien toch weer de Siem de Jong truc uit de hoge hoed haalt, maar dan met Klaassen. Die laatste variant zou een relatief radicale opstelling kunnen oplveren trouwens, met Gudelj, Sinkgraven en Fischer als middenveld en Youness, Klaassen en El Ghazi voorin. Puur speculatief natuurlijk maar dat zou wel een hele verrassende variant zijn. In verwacht dat echter net, FdB is niet een coach die snel verrassend uit de hoek komt. Ik verwacht echt Sinkgraven op het middenveld, Fischer op linksbuiten en Milik in de spits. Afgelopen 2 wedstrijden is riedewald al uit het centrum gehaald? Ik heb ze niet kunnen zien, maar ik had het gelezen dat het zo was. Nu dijks terugkeert, kan riedewald een linie naar voren. Voor wat extra power.
En fisher begint op de bank. Lijkt mij dat frank met hem voorzichtig mee omgaat. 15 maanden voor een hamstring blessure is niet niks.
En 3 spelers die fysieke problemen hebben is echt te veel. Riedewald is zelf ook niet oksel fris |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Tegen Twente was dat omdat Viergever tekort kwam op die flank en tegen rood aan zat. Dat verwacht je met Dijks terug echt niet. Tegen ADO was dat door het noodgedwongen uitvallen van Dijks en kwam Riedewald feitelijk niet op linksback maar ala Frank Rijkaard voor de verdediging te spelen.
In beide wedstrijden begon Riedewald centraal en ging hij slechts daar weg om problemen elders op te lossen. Maar FdB kiest initieel steevast voor Riedewald centraal. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 10:58 schreef Eide het volgende:[..] Tegen Twente was dat omdat Viergever tekort kwam op die flank en tegen rood aan zat. Dat verwacht je met Dijks terug echt niet. Tegen ADO was dat door het noodgedwongen uitvallen van Dijks en kwam Riedewald feitelijk niet op linksback maar ala Frank Rijkaard voor de verdediging te spelen. In beide wedstrijden begon Riedewald centraal en ging hij slechts daar weg om problemen elders op te lossen. Maar FdB kiest initieel steevast voor Riedewald centraal. Gudelj heeft ook al een paar keer een verdedigende fout gemaakt. Lijkt mij dat frank hem dan de meest verdedigende rol op het middenveld toe vertrouwd.
Gudelj riedewald en klaasen dat zou mijn middenveld zijn. Sinkgraven millik en el ghazi ervoor.
Middenveld heeft zo een mix van power en voetballend vermogen. Middenveld met Sinkgraven Klaassen en gudelj is verdedigend te zwak. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Sinkgraven op linksbuiten vind ik zonde van zijn kwaliteiten. Juist Sinkgraven kan de dynamiek op het middenveld brengen die Ajax zo mist. En nu Bazoer wegvalt lijkt de keuze voor Sinkgraven daar gewoon logischer dan Riedewald vooruit schuiven. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 09:43 schreef Eide het volgende:Lekker opgestaan Brandje? Youness wel eens bekeken? Die komt namelijk ook steeds naar binnen. Zo spelen heel veel buitenspelers om dit moment nu eenmaal. Je moet het doen met de spelers die je hebt. Zowel Youness als Fischer is een type speler die graag naar binnen komt voor de actie. Van die twee heeft Fischer meer ritme en is Fischer bovendien de speler met een hoger rendement dit seizoen. Dus als de keuze is tussen Sinkgraven, Fischer of Youness op linksbuiten vind ik Fischer op dit moment de meest logische keuze. Sinkgraven behoort op het middenveld en Youness loopt een week of 2 achter in zijn herstelt op Fischer en heeft tot nu toe minder rendement weten te overleggen. Dus is een eventuele keuze voor Fischer volkomen logisch. Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax met Fisher als linksbuiten. Younes trekt ook naar binnen maar die maakt zijn acties naar de goal toe. Fisher gaat alleen maar naar binnen. Dus loopt alles dicht. Lopen lopen lopen en vervolgens een kutpass en balverlies. Fisher moet gewoon in de as staan. Dat gedraaf op links levert niks op. Behalve irritaties. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Gudelj heeft ook al een paar keer een verdedigende fout gemaakt. Lijkt mij dat frank hem dan de meest verdedigende rol op het middenveld toe vertrouwd. Gudelj riedewald en klaasen dat zou mijn middenveld zijn. Sinkgraven millik en el ghazi ervoor. Middenveld heeft zo een mix van power en voetballend vermogen. Middenveld met Sinkgraven Klaassen en gudelj is verdedigend te zwak. Verdedigend re zwak tegen een team wat met 9 man voor de eigen gaat hangen. Laat Riedewald aub gewoon staan. Ik kan die Viergever niet meer zien. Wat een wijf is dat in het veld. Als je dan toch zekerheid wil inbouwen zet dat Heitinga op CVM. Maar ga niet gelijk alles weer omgooien en zeker geen nick viergever meer. Wat een verschrikking is dat. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:21 schreef Eide het volgende:Sinkgraven op linksbuiten vind ik zonde van zijn kwaliteiten. Juist Sinkgraven kan de dynamiek op het middenveld brengen die Ajax zo mist. En nu Bazoer wegvalt lijkt de keuze voor Sinkgraven daar gewoon logischer dan Riedewald vooruit schuiven. Daar ben ik het volkomen mee eens. Dat Sinkgraven op het middenveld thuis hoort.
Maar je zet gudelj niet op de meest verdedigende rol.
En je gaat bazoer op het middenveld niet door Sinkgraven laten vervangen. Als je met een 10 gaat spelen en Sinkgraven en gudelj erachter dan vraag dat om problemen.
Of Sinkgraven moet op 10 spelen en Klaassen en gudelj er achter. Anders zie ik guldelj en Sinkgraven niet op 1 middenveld.
Maar ik laat mij graag verrassen. Maar ik waarschuw alvast Sinkgraven en gudelj achter een nummer 10 dat vraagt om problemen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:45 schreef Brandje het volgende:[..] Verdedigend re zwak tegen een team wat met 9 man voor de eigen gaat hangen. Laat Riedewald aub gewoon staan. Ik kan die Viergever niet meer zien. Wat een wijf is dat in het veld. Als je dan toch zekerheid wil inbouwen zet dat Heitinga op CVM. Maar ga niet gelijk alles weer omgooien en zeker geen nick viergever meer. Wat een verschrikking is dat. Ik ben het met je eens maar ik denk dat frank dit zal doen |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ajax zal het niet gemakkelijk krijgen, gezien de voetbalspel en niveau van ze, afgelopen jaar. Toch denk ik dat Ajax wel met 1-0 of 2-1 gaat winnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 09:24 schreef Brandje het volgende:[..] Ik twijfel soms echt aan het voetbalinzicht hier. Fisher als linksbuiten is dodelijk voor zowel de nummer tien als de spits. Fisher trekt alleen maar naar binnen en loopt zo alles dicht. Dat was voor zijn blessure zo als thuis tegen Rapid. Ik snap echt niet dat mensen dat niet zien. In zijn goede periode passeren hij wel vaak buitenom en sneed dan voor de back langs. Gaat hij dat weer doen dan is het een wapen maar ik geloof daar niet zo in. Dus Sinkgraven of Fisher op het middenveld en zit Younes maar op links. Speelde een prima pot gisteren. Dan had je de laatste wedstrijden echt wat beter moeten opletten, want waar hij normaal alleen maar binnendoor ging, wisselde hij dat de laatste twee wedstrijden dat ie linksbuiten speelde wel degelijk af, dat werd hier ook telkens benoemd door een aantal mensen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 10:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Kan mij niet voorstellen dat de boer fisher een basisplek gaat geven. Ik denk dat riedewald op 6 gaat spelen, op de plek van bazoer. Dijks keert terug en Viergever neemt de plek in van riedewald. Ik weet vrijwel zeker dat de Boer Riedewald gewoon laat staan achterin. Hij was afgelopen weekend ook al niet te spreken over Viergever..
Het is veel makkelijker en logischer om Sinkgraven op zijn normale positie te laten spelen. En dan eventueel Schone of Fischer als linksbuiten te laten starten, waarbij ik denk dat Schone gaat starten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 12:45 schreef remco k het volgende:[..] Dan had je de laatste wedstrijden echt wat beter moeten opletten, want waar hij normaal alleen maar binnendoor ging, wisselde hij dat de laatste twee wedstrijden dat ie linksbuiten speelde wel degelijk af, dat werd hier ook telkens benoemd door een aantal mensen.. Blijf gewoon lekker eigenwijs. Wannneer Fisher donderdag linksbuiten speelt dan heb je niks aan Klaassen en Milik. Zie Rapid thuos en de de hele reeks voor hij geblesseerd was. Dat jij nu een punt probeert te maken over de twee keer een kwartier dat hij meedeed vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Ik ben fan van Fisher maar niet als linksbuiten. Gewoon in de as. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Gudelj heeft ook al een paar keer een verdedigende fout gemaakt. Lijkt mij dat frank hem dan de meest verdedigende rol op het middenveld toe vertrouwd. Gudelj riedewald en klaasen dat zou mijn middenveld zijn. Sinkgraven millik en el ghazi ervoor. Middenveld heeft zo een mix van power en voetballend vermogen. Middenveld met Sinkgraven Klaassen en gudelj is verdedigend te zwak. Het beste middenveld van dit seizoen speelde in de voorbereiding met Klaassen Bazoer en Sinkgraven. En aangezien Bazoer niet in beste vorm verkeert, denk ik dat het best mogelijke middenveld op dit moment bestaat uit Gudelj Klaassen en Sinkgraven, in mijn optiek is dat middenveld perfect in balans. Riedewald is onze beste verdediger, die gaat de Boer meer dan terecht daar gewoon niet weghalen, beide keren dat het dit seizoen gebeurde was het om een probleem op te lossen veroorzaakt door de afwezigheid van Dijks, nu hij weer aanwezig is, zal er geen enkele aanleiding zijn om Riedewald daar weer weg te halen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:45 schreef Brandje het volgende:[..] Verdedigend re zwak tegen een team wat met 9 man voor de eigen gaat hangen. Laat Riedewald aub gewoon staan. Ik kan die Viergever niet meer zien. Wat een wijf is dat in het veld. Als je dan toch zekerheid wil inbouwen zet dat Heitinga op CVM. Maar ga niet gelijk alles weer omgooien en zeker geen nick viergever meer. Wat een verschrikking is dat. Heb je Heitinga zien lopen bij Jong Ajax?? Die komt helemaal niet meer mee kerel, dus al helemaal niet op CVM |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Daar ben ik het volkomen mee eens. Dat Sinkgraven op het middenveld thuis hoort. Maar je zet gudelj niet op de meest verdedigende rol. En je gaat bazoer op het middenveld niet door Sinkgraven laten vervangen. Als je met een 10 gaat spelen en Sinkgraven en gudelj erachter dan vraag dat om problemen. Of Sinkgraven moet op 10 spelen en Klaassen en gudelj er achter. Anders zie ik guldelj en Sinkgraven niet op 1 middenveld. Maar ik laat mij graag verrassen. Maar ik waarschuw alvast Sinkgraven en gudelj achter een nummer 10 dat vraagt om problemen Gudelj moet juist de meest verdedigende rol spelen, en dat vult die hartstikke goed in, hij wint vrijwel al zijn duels en is verdedigend juist heel goed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 12:50 schreef Brandje het volgende:[..] Blijf gewoon lekker eigenwijs. Wannneer Fisher donderdag linksbuiten speelt dan heb je niks aan Klaassen en Milik. Zie Rapid thuos en de de hele reeks voor hij geblesseerd was. Dat jij nu een punt probeert te maken over de twee keer een kwartier dat hij meedeed vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Ik ben fan van Fisher maar niet als linksbuiten. Gewoon in de as. Ik vond hem afgelopen weekend in de as waardeloos, vrijwel geen bal gehad en alleen maar in de weg gelopen, of hij daar uiteindelijk terecht moet komen weet ik niet..
Maar ik eigenwijs? Kijk eens in de spiegel joh, je doet toch precies hetzelfde of niet?
Ik vind Fischer op dit moment de beste mogelijkheid op linksbuiten, en dat jij wat anders vind, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 12:47 schreef remco k het volgende:[..] Ik weet vrijwel zeker dat de Boer Riedewald gewoon laat staan achterin. Hij was afgelopen weekend ook al niet te spreken over Viergever.. Het is veel makkelijker en logischer om Sinkgraven op zijn normale positie te laten spelen. En dan eventueel Schone of Fischer als linksbuiten te laten starten, waarbij ik denk dat Schone gaat starten. De boer was wel meer spelers niet te spreken. Je kan niet het halve elftal er naast zetten.
Je kan ook zeggen dat het makkelijker is om Sinkgraven de positie te geven waar hij de laatste 5 wedstrijden ook al speelde. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 12:52 schreef remco k het volgende:[..] Het beste middenveld van dit seizoen speelde in de voorbereiding met Klaassen Bazoer en Sinkgraven. En aangezien Bazoer niet in beste vorm verkeert, denk ik dat het best mogelijke middenveld op dit moment bestaat uit Gudelj Klaassen en Sinkgraven, in mijn optiek is dat middenveld perfect in balans. Riedewald is onze beste verdediger, die gaat de Boer meer dan terecht daar gewoon niet weghalen, beide keren dat het dit seizoen gebeurde was het om een probleem op te lossen veroorzaakt door de afwezigheid van Dijks, nu hij weer aanwezig is, zal er geen enkele aanleiding zijn om Riedewald daar weer weg te halen. In balans is het niet. Doelpunt van Twente uit de corner, was zijn man.
Zo zijn er meer voorbeelden dat gudelj zijn man wel vaker liet lopen. Het was dat de andere dit opvingen en zo geen schade veroorzaakte.
Maar ik denk dat wij hier van mening verschillen. Ik vind gudelj niet geschikt als meest verdedigende middenvelder |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 13:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] De boer was wel meer spelers niet te spreken. Je kan niet het halve elftal er naast zetten. Je kan ook zeggen dat het makkelijker is om Sinkgraven de positie te geven waar hij de laatste 5 wedstrijden ook al speelde. De positie waar die zeker niet uitblonk, terwijl hij de wedstrijden waarin die later op het middenveld wam te spelen wel beter ging voetballen.
We zullen het wel zien kerel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 13:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] In balans is het niet. Doelpunt van Twente uit de corner, was zijn man. Zo zijn er meer voorbeelden dat gudelj zijn man wel vaker liet lopen. Het was dat de andere dit opvingen en zo geen schade veroorzaakte. Maar ik denk dat wij hier van mening verschillen. Ik vind gudelj niet geschikt als meest verdedigende middenvelder Whahahahahaha, en dan kom je met een spelhervatting als voorbeeld..
Laat maar kerel.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
3 aanvallende spelers op het middenveld, dat noem ik niet in balans.
Ik vond gudlej al niet goed spelen naast bazoer. Hem zie ik het liefst dicht bij het doel. Maar daar hebben wij genoeg van.
Gudelj nog meer laten verdedigen, dat is niet goed voor hem en niet voor Ajax.
Bazoer is er niet dan kan je moeilijk Sinkgraven er voor terug zetten. Sinkgraven is geen bazoer en bazoer is geen sinkgraven |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 12:58 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond hem afgelopen weekend in de as waardeloos, vrijwel geen bal gehad en alleen maar in de weg gelopen, of hij daar uiteindelijk terecht moet komen weet ik niet.. Maar ik eigenwijs? Kijk eens in de spiegel joh, je doet toch precies hetzelfde of niet? Ik vind Fischer op dit moment de beste mogelijkheid op linksbuiten, en dat jij wat anders vind, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. HIj kwam waar ik graag een nummer tien wil zien en waar hij moet komen. Namelijk in de zestien. Maakt een zeer knappe goal na een even zo mooie pass. Een nummer tien met diepgang, en dat heeft Fisher, zal je eigen speelveld veel groter maken en dat wil je juist. Als hij diep gaat dan neemt hij in ieder geval een tegenstander mee dus meer ruimte. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Spelhervatting hoor bij het spel. Het is niet opeens iets heel anders ofzo.
Maar na de 1ste in de Arena in de competitie. Toen werd door de analisten gudelj uit gelicht. Toen zag je dat hij een zeer ongelukkige wedstrijd speelde. Zowel in de opbouw als verdedigend opzicht.
Dus er zijn wel meerdere voorbeelden |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 13:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Bazoer is er niet dan kan je moeilijk Sinkgraven er voor terug zetten. Sinkgraven is geen bazoer en bazoer is geen sinkgraven Dit is een heel zwak argument natuurlijk. Bovendien is Gudelj in de huidige systematiek een controlerende speler. En dat doet hij prima, met uitzondering van dat moment tegen Twente (verslagen door de loopactie vooraf) en een slecht moment tegen Rapid Wien.
Het probleem van Gudelj is helemaal niet zijn vermeende gebrek aan defensieve kwaliteiten, maar dat hij juist in de opbouw en aanvallend veel te weinig brengt. Daarin moet hij veel meer kunnen, ook vanuit een rol als controleur.
En als Sinkgraven dan tussen Gudelj en Klaassen in komt te spelen als verbindingsspeler en van daaruit steeds zoekt naar de diepte heb je juist een prachtige balans op het middenveld. De power, mentaliteit en duelkracht van Gudelj, de dynamiek en creativiteit van Sinkgraven en de dreiging en het scorend vermogen van Klaassen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 14:06 schreef Eide het volgende:[..] Dit is een heel zwak argument natuurlijk. Bovendien is Gudelj in de huidige systematiek een controlerende speler. En dat doet hij prima, met uitzondering van dat moment tegen Twente (verslagen door de loopactie vooraf) en een slecht moment tegen Rapid Wien. Het probleem van Gudelj is helemaal niet zijn vermeende gebrek aan defensieve kwaliteiten, maar dat hij juist in de opbouw en aanvallend veel te weinig brengt. Daarin moet hij veel meer kunnen, ook vanuit een rol als controleur. En als Sinkgraven dan tussen Gudelj en Klaassen in komt te spelen als verbindingsspeler en van daaruit steeds zoekt naar de diepte heb je juist een prachtige balans op het middenveld. De power, mentaliteit en duelkracht van Gudelj, de dynamiek en creativiteit van Sinkgraven en de dreiging en het scorend vermogen van Klaassen. Hij word in een controleerde rol gedwongen terwijl hij dat niet is. Er vraagt namelijk wel meer dan alleen fysiek, wat hem natuurlijk in zijn voordeel spreekt. Maar defensief positie kiezen dat zou hij echt beter kunnen.
Iets wat blind perfect deed terwijl hij niet fysiek sterk is.
Maar blijkbaar ben ik de enige dus ik hou ermee op!!!
Edit: Is duelkracht en power niet het zelfde?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Hopen op een mooie pot, ik zit in het stadion. Hopen dat Milik gewoon in de spits staat, echte afmaker doet gewoon wat hij moet doen. Fischer op 10 geen slecht idee, als Younes op links komt en Klaassen dan Rechtshalf en Gudelj links. Zou mooi zijn als Ajax Emanuelson ofzo contracteert voor linksback, dat kan geen mindere back-up zijn dan viergever. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 14:03 schreef Brandje het volgende:[..] HIj kwam waar ik graag een nummer tien wil zien en waar hij moet komen. Namelijk in de zestien. Maakt een zeer knappe goal na een even zo mooie pass. Een nummer tien met diepgang, en dat heeft Fisher, zal je eigen speelveld veel groter maken en dat wil je juist. Als hij diep gaat dan neemt hij in ieder geval een tegenstander mee dus meer ruimte. Ach kom op man, hij heeft verder geen bal geraakt in die hele invalbeurt..
Klaassen komt op tien net zo veel of meer in de 16, dus Ajax zal er niet sterker op worden met Fischer op 10..
Overigens weet ik niet of hij dat wel of niet zou kunnen, hij speelde er in de A1 wel regelmatig, maar heeft ook hele goede wedstrijden gespeeld op linksbuiten..
Maar wat dan weer wel grappig is aan jou.. Jij veroordeelt mij over twee invalbeurten van een kwartier dat ik zeg dat ie daar wel buitenom gaat, en nu ga jij op basis van een kwartier wel even roepen dat ie op tien goed is.... Lekker hypocriet kerel..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 14:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hij word in een controleerde rol gedwongen terwijl hij dat niet is. Er vraagt namelijk wel meer dan alleen fysiek, wat hem natuurlijk in zijn voordeel spreekt. Maar defensief positie kiezen dat zou hij echt beter kunnen. Iets wat blind perfect deed terwijl hij niet fysiek sterk is. Maar blijkbaar ben ik de enige dus ik hou ermee op!!! Edit: Is duelkracht en power niet het zelfde? Dat was ie ook bij AZ wel degelijk, hij speelde daar als box to box met meer defensieve taken dan aanvallende.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heitinga en Sanogo buiten Ajax-selectie
Trainer Frank de Boer heeft Amin Younes opgenomen in de selectie van Ajax voor het thuisduel donderdag met Celtic in de Europa League. "Ik ben erg tevreden over hem", motiveerde de oefenmeester zijn keuze voor de Duitse aanvaller. "Hij heeft het vermogen iemand uit te spelen en een ploeggenoot alleen voor het doel te zetten."
Linksbuiten Younes verruilde Borussia Mönchengladbach afgelopen zomer voor Ajax maar raakte al snel geblesseerd aan een bovenbeen. Hij speelde maandag een goede wedstrijd voor Jong Ajax tegen Telstar.
Mitchell Dijks kan tegen Celtic als linksback starten. Hij is hersteld van een liesblessure. Thulani Serero zit voor het eerst dit seizoen bij de selectie van het eerste elftal. De Zuid-Afrikaan vervangt de geschorste Riechedly Bazoer. De lichtgeblesseerde John Heitinga en Yaya Sanogo bekijken het duel met Celtic vanaf de tribune van de zo goed als uitverkochte Arena.
Selectie Ajax: Jasper Cillessen, Diederik Boer, Ricardo van Rhijn, Joël Veltman, Mike van der Hoorn, Jairo Riedewald, Kenny Tete, Nick Viergever, Mitchell Dijks, Davy Klaassen, Thulani Serero, Nemanja Gudelj, Daley Sinkgraven, Lasse Schöne, Viktor Fischer, Arek Milik, Amin Younes, Anwar El Ghazi. Bron |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 21:48 schreef remco k het volgende:[..] Dat was ie ook bij AZ wel degelijk, hij speelde daar als box to box met meer defensieve taken dan aanvallende.. En theo Jansen was immers ook een defensie middenvelder. Twente speelde met een nummer 10. Jansen speelde naast brama. Laatste seizoen is jansen zelf op 10 komende te spelen. Theo als nummer 6 is niet goed, dat heeft te maken met 2 verdedigen anders is dan in je 1tje.
Bazoer is de meest verdedigende man dan moet je die niet vervangen voor nog een speler die meer aanvallend denkt dan verdedigend.
Maar nogmaals Bazoer is de verdedigend man en gudelj heeft dan wel meer verdedigende taken dan aanvallende taken. Gudelj speelt ook niet naast Klaassen maar daarachter. Logisch dat hij meer verdedigende taken heeft dan aanvallend.
Bazoer moet niet worden vervangen door een aanvallende middenvelder maar door een verdedigende middenvelder. Gudelj en Sinkgraven kunnen naast verdedigende middenvelder zetten. Zelfde gold dat voor Jansen kan prima ernaast maar niet alleen... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 september 2015 - 21:46 schreef remco k het volgende:[..] Ach kom op man, hij heeft verder geen bal geraakt in die hele invalbeurt.. Klaassen komt op tien net zo veel of meer in de 16, dus Ajax zal er niet sterker op worden met Fischer op 10.. Overigens weet ik niet of hij dat wel of niet zou kunnen, hij speelde er in de A1 wel regelmatig, maar heeft ook hele goede wedstrijden gespeeld op linksbuiten.. Maar wat dan weer wel grappig is aan jou.. Jij veroordeelt mij over twee invalbeurten van een kwartier dat ik zeg dat ie daar wel buitenom gaat, en nu ga jij op basis van een kwartier wel even roepen dat ie op tien goed is.... Lekker hypocriet kerel.. Ik dacht dat jij Fischer al langere tijd op 10 wou zien, al voor zijn blessure zeg maar. Persoonlijk vind ik het geen slecht idee, maar Sinkgraven is een betere 10 dan een linksbuiten. Eventueel Younes linksbuiten als die er wat van bakt... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 16 september 2015 - 16:29 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ik dacht dat jij Fischer al langere tijd op 10 wou zien, al voor zijn blessure zeg maar. Persoonlijk vind ik het geen slecht idee, maar Sinkgraven is een betere 10 dan een linksbuiten. Eventueel Younes linksbuiten als die er wat van bakt... Precies mijn idee. Hij was juist geen fan van Fisher als linksbuiten. Maar dwars liggen puur om dwars te liggen denk ik altijd bij hem. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Vermoedelijke opstelling na het perspraatje: Cilissen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Gudelj, Sinkgraven, Fisher, Younes, Klaassen, El Ghazi.
Ik vind dit gewaagd maar niet onmogelijk. Gewaagd omdat er 3 spelers terug van blessures komen.
Deze wedstrijd moet je winnen. Moet, als je door Wilt. Thuis en uit tegen molden, daar winnen de andere waarschijnlijk ook. Dan kan je niet met zo aanvallende en gewaagde opstelling komen. Loop je dan juist niet in het mes van de schotten?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 september 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gewaagt maar ook niet onlogisch gezien het verleden van De Boer. |
|
|
|