|
|
Loetje
|
|
|
Lijdenswegen dit. En Frank straks weer dat ze dominant waren. Wat een miskleun in die bent zeg. Leer je ploeg voetballen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Gaat dit nog beter worden? Dit moet kampioen worden??? |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Gewoon een weggegeven overwinning. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Persoonlijke fouten en wanprestatie van spelers die totaal niet in vorm zijn.
Maar jah iedereen wou Sinkgraven naast gudelj zien.
En dan verwijten dat de trainer de schuldig is.
Iedereen wilde Sinkgraven zien op het middenveld. Sommige vinden gudelj fysiek sterk, maar gaat gewoon de fout in bij de corner.
Dus Remco nu van overtuigd dat dit niet kan. Gudelj is niet geschikt als meest verdedigende man. Als je zegt dat dit een spelhervatting is, daar moet je ook je duel winnen en je man niet laten scoren. Gudelj gaat daar gewoon hopeloos de fout in.
Sinkgraven is gewoon dramatisch. Na zijn migraine totaal uit vorm. Gewoon ernaast zetten, totaal geen zelfvertrouwen. Alles wat hij deed ging 80% fout
Maar jah ik zal wel de enige zijn. Maar hier kan de boer niks aan doen. Ja ze niet opstellen, dat had hij moeten doen. Of de vervanger dan beter is tja |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik zou niet één speler als de beste kunnen zeggen. Ik vond heel Ajax matig spelen. Ajax onwaardig. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Hoezo?
Fisher en youness kunnen geen 90 min spelen.
Sinkgraven was de slechtste van het hele veld. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Maar tegen Celtic niet meer kunnen winnen.... Dat is wel zo'n zwakke ploeg.
Ik ga het weer zeggen, ik wil positief zijn, maar wordt echt kwaaier en kwaaier. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hoezo? Fisher en youness kunnen geen 90 min spelen. Sinkgraven was de slechtste van het hele veld. Dacht dat wij niet meer quoten op elkaar?
Op het einde wissel je een aanvaller voor een verdediger. Zeker wanneer Celtic met een man minder staat |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Niemand van Ajax kan 90 minuten spelen, omdat Ajax daar fysiek en mentaal daar geen club voor is. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ja Dijks, die was vrij goed. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:03 schreef Loetje het volgende:[..] Dacht dat wij niet meer quoten op elkaar? Op het einde wissel je een aanvaller voor een verdediger. Zeker wanneer Celtic met een man minder staat Beter quoten dan neuken.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:03 schreef Loetje het volgende:[..] Dacht dat wij niet meer quoten op elkaar? Op het einde wissel je een aanvaller voor een verdediger. Zeker wanneer Celtic met een man minder staat Dat wilde jij. Ik niet! Jij hoeft ook niet te reageren. Zelfs als ik vraag stel. Ik wil je niet in het harnas jagen, dat doet Ajax al namelijk.
Ja, dat had gekund. Maar fisher heeft in het hele seizoen nog geen 90 min gespeeld. Zegt zelf niet wedstrijd fit te zijn. Volkomen logisch dat hij er dan uit word gehaald ongeacht de stand. Speler moet namelijk langer mee dan deze kut wedstrijden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik ga tv kijken met me dochter die wakker is. Dat vrolijkt me op. Ajuus! |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
En ik kijk nu even AZ. Gewoon voor afleiding. Even de boel bij Ajax vergeten. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Nou, dat begint ook lekker, 1-0 achter. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Een ander vraag : Hoe vonden jullie Cillissen en Younes ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Persoonlijke fouten en wanprestatie van spelers die totaal niet in vorm zijn. Maar jah iedereen wou Sinkgraven naast gudelj zien. En dan verwijten dat de trainer de schuldig is. Iedereen wilde Sinkgraven zien op het middenveld. Sommige vinden gudelj fysiek sterk, maar gaat gewoon de fout in bij de corner. Dus Remco nu van overtuigd dat dit niet kan. Gudelj is niet geschikt als meest verdedigende man. Als je zegt dat dit een spelhervatting is, daar moet je ook je duel winnen en je man niet laten scoren. Gudelj gaat daar gewoon hopeloos de fout in. Sinkgraven is gewoon dramatisch. Na zijn migraine totaal uit vorm. Gewoon ernaast zetten, totaal geen zelfvertrouwen. Alles wat hij deed ging 80% fout Maar jah ik zal wel de enige zijn. Maar hier kan de boer niks aan doen. Ja ze niet opstellen, dat had hij moeten doen. Of de vervanger dan beter is tja Sinkgraven doet het normaal juist heel goed op het middenveld. En Gudelj gaat de fout niet in door iets Fysieks, en je vergeet even dat Cilissen daar ook gewoon de fout in gaat bij de tweede goal..
De Boer kan alles doen aal spelopvatting motivatie en de frisheid van de ploeg..
Lekker makkelijk scoren omdat we niet goed spelen, maar dat kwam echt niet daardoor.. Verdedigend op het middenveld ging het om, en daar was Gudelj gewoon de baas vandaag zonder bal, dus op het verdedigende vlak.. 'Dat jij dat niet ziet zegt echt meer over jou dan Gudelj..
heel Ajax was slecht, op Youness Dijks en Tete na, de rest allemaal onvoldoende, en dan ga jij proberen je gelijk te halen omdat Guelj zijn man laat lopen bij een corner.. En ja dat is een fout die hij niet mag maken, maar dat zegt toch helemaal niets over zijn positie.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hoezo? Fisher en youness kunnen geen 90 min spelen. Sinkgraven was de slechtste van het hele veld. Als ze dat niet kunnen moet je ze niet opstellen of er slechts 1 op stellen.. Anders ben je op voorhand twee wissels kwijt, en dat is dus de schuld van de trainer die er volgens jou niets aan kan doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Cilissen waardeloos, Youness met Dijks de beste man van het veld.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Baal er echt weer van hoor, we hebben echt een prima selectie, maar alle spelers blokkeren gewoon.. Er komt helemaal niets meer uit.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vond Youness prima spelen. Sinkgraven en Fischer naast elkaar is te kwetsbaar, misschien is Fischer en Klaassen wat dat betreft beter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:32 schreef Eide het volgende:Ik vond Youness prima spelen. Sinkgraven en Fischer naast elkaar is te kwetsbaar, misschien is Fischer en Klaassen wat dat betreft beter. Of Fischer op 9 met Klaassen en Sinkgraven erachter en Youness links.. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ben ik er wel mee eens, dat Cillissen onder de maat speelde. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niet alleen onder maat speelde hoor, gewoon onder de maat is.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op thursday 17 september 2015 - 21:26 schreef remco k het volgende:[..] Sinkgraven doet het normaal juist heel goed op het middenveld. En Gudelj gaat de fout niet in door iets Fysieks, en je vergeet even dat Cilissen daar ook gewoon de fout in gaat bij de tweede goal.. De Boer kan alles doen aal spelopvatting motivatie en de frisheid van de ploeg.. Lekker makkelijk scoren omdat we niet goed spelen, maar dat kwam echt niet daardoor.. Verdedigend op het middenveld ging het om, en daar was Gudelj gewoon de baas vandaag zonder bal, dus op het verdedigende vlak.. 'Dat jij dat niet ziet zegt echt meer over jou dan Gudelj.. heel Ajax was slecht, op Youness Dijks en Tete na, de rest allemaal onvoldoende, en dan ga jij proberen je gelijk te halen omdat Guelj zijn man laat lopen bij een corner.. En ja dat is een fout die hij niet mag maken, maar dat zegt toch helemaal niets over zijn positie.. Sinkgraven ging al eerder de fout in. Ook al in andere wedstrijden. Tegen Rapid ging hij ook al de fout in en dat zorgde voor de goal. Dan andere daar ook fouten maakte. Dat klopt maar het begint toen met Sinkgraven. Dat hij ook goede wedstrijden speelde. Dat klopt ook. Maar het gaat om de fouten die hij maakt. Als hij verder aanvallend niks tegen overstelt dan heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld.
Gudelj word bij de corner fysiek weggezet. Dat bij die corner meer mensen de fout in gingen. Dat klopt. Neemt niet weg dat gudelj daar zijn man liet lopen. Fout van cillisen komt dan pas daarna. Als gudelj zijn man had dan was de fout van cillissen niet bestraft.
Dat gudelj verder in het spel het goed doet prima. Verdedigende was het niet het probleem. Zijn aanvallende inbreng, vooral zijn spelhervatting was dramatisch. Daarbij de fout bij de corner. Dan kan je hele middenveld gedomineerd hebben, uiteindelijk heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Alweer eens....maar dat was al bekent ;-) Volgens mij zijn wij de enige 2 die dat regelmatig zeggen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Sinkgraven ging al eerder de fout in. Ook al in andere wedstrijden. Tegen Rapid ging hij ook al de fout in en dat zorgde voor de goal. Dan andere daar ook fouten maakte. Dat klopt maar het begint toen met Sinkgraven. Dat hij ook goede wedstrijden speelde. Dat klopt ook. Maar het gaat om de fouten die hij maakt. Als hij verder aanvallend niks tegen overstelt dan heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld. Gudelj word bij de corner fysiek weggezet. Dat bij die corner meer mensen de fout in gingen. Dat klopt. Neemt niet weg dat gudelj daar zijn man liet lopen. Fout van cillisen komt dan pas daarna. Als gudelj zijn man had dan was de fout van cillissen niet bestraft. Dat gudelj verder in het spel het goed doet prima. Verdedigende was het niet het probleem. Zijn aanvallende inbreng, vooral zijn spelhervatting was dramatisch. Daarbij de fout bij de corner. Dan kan je hele middenveld gedomineerd hebben, uiteindelijk heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld Hier begin het met de bal van Fischer op Sinkgraven, tegen Raied met de bal van Bazoer op Sinkgraven..
maar je bent echt grapig, je discussie basseerde je op de verdedigende kwaliteiten van Gudelj, en nu zeg je dat dit niet het probleem was maar aanvallend..
Succes weer verder.. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ja, het klopt wel dat Ajax al een lange tijd onder de maat speelt. Daar ben ik het zeker mee eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ach ja.. Al zou je de enige op de wereld zijn die het vond, dan nog zou jij je eigen mening houden, datzelfde geld voor mij.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:27 schreef remco k het volgende:[..] Als ze dat niet kunnen moet je ze niet opstellen of er slechts 1 op stellen.. Anders ben je op voorhand twee wissels kwijt, en dat is dus de schuld van de trainer die er volgens jou niets aan kan doen.. Het is zelfs erger. Dijks kwam ook terug van een blessure. Dus geen 2 maar 3 spelers die wellicht geen 90 konden spelen.
De boer nam een risico, dat zeker. Maar alle 3 spelers waren wel de beste.
Als je de fouten niet hadden gemaakt dan had je gewonnen. Dan had je gerust die spelers kunnen wisselen.
Dat die fouten gemaakt werden lagen niet aan de spelers die terug kwamen van een blessure.
Dus dat Ajax niet won lag niet aan de boer, in ieder geval niet aan deze 3 spelers. Dat Ajax gelijkspeelde lag wel aan die spelers. Youness zette op en fisher rond af.
Ook een pre voor de boer is dat hij schone erin bracht. Zorgde voor met de spelhervatting voor meer gevaar dan gudelj. Daar viel de goal ook uit. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Schöne is een speler die ( meestal ) wat extra's meebrengt in de groep. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:47 schreef remco k het volgende:[..] Ach ja.. Al zou je de enige op de wereld zijn die het vond, dan nog zou jij je eigen mening houden, datzelfde geld voor mij.. Dat vormt een mens...couna couna.... is niet aan mij besteed |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:45 schreef remco k het volgende:[..] Hier begin het met de bal van Fischer op Sinkgraven, tegen Raied met de bal van Bazoer op Sinkgraven.. maar je bent echt grapig, je discussie basseerde je op de verdedigende kwaliteiten van Gudelj, en nu zeg je dat dit niet het probleem was maar aanvallend.. Succes weer verder.. Als jij een onderscheid wil maken tussen een spelhervatting en het gewone spel, prima dat kan. Dan wil ik best toegeven dat hij verdedigend in het spel prima was. Misschien zelfs aanvallend ook.
Maar als je dan kijkt naar zowel aanvallend als verdedigend de spelhervatting dan was dat drama.
Jij maakt de onderscheid wat ik niet wil, ik zie dat als geheel. Maar ik ga met jou mee in het onderscheid.
Dan ga je toch niet zeggen dat gudelj goed deed bij de spelhervatting? Ik neem dat mee in de beoordeling van gudelj in zijn geheel. Dat is wat jij niet maakt. Prima, geen probleem |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 21:31 schreef remco k het volgende:[..] Baal er echt weer van hoor, we hebben echt een prima selectie, maar alle spelers blokkeren gewoon.. Er komt helemaal niets meer uit.. Misschien eens zoeken naar een oorzaak waarom zoveel spelers "blokkeren" bij Ajax. De lijst van spelers is te lang om op te noemen.
Mogelijke oorzaken:
- de Ajaxschool aanleren, wat dat ook moge zijn - FdB - scouting - etc. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 22:13 schreef Peter1956 het volgende:[..] Misschien eens zoeken naar een oorzaak waarom zoveel spelers "blokkeren" bij Ajax. De lijst van spelers is te lang om op te noemen. Mogelijke oorzaken: - de Ajaxschool aanleren, wat dat ook moge zijn - FdB - scouting - etc. Technische staf...billematen onder elkaar(ons kent ons) daar moet een bom op |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Maar Remco. Je hebt het over dat gudelj de baas was op het middenveld.
Celtic zet 2x aan. 1ste 5 min en de laatste 5 min van de wedstrijd. Celtic scoort 2x.
Dan word het toch heel makkelijk om het middenveld te domineren als de tegenstander er niet meer uitkomt. En waarom zou celtic, ze stonden immers voor.
Celtic zet 2x aan en Ajax bezwijkt. Maar stel Celtic scoorde niet, dan zou celtic toch wel vaker dan 2x eruit zijn gekomen. Want Ajax was daar niet tegen bestand.
Toen celtic druk zetten kwamen ook de ruimte bij hun achterin. Als je voorstaat dan neem je niet de risico dat het weer gelijk word.
Maar mijn vraag is, je kan toch niet beweren dat gudelj de baas was, als er niemand was. En toen ze er wel waren was hij niet de baas. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Zo goed zijn ze niet bevriend, anders zou de ruzie ook nooit zo lang hebben geduurd.
Dus billenmaten zijn ze niet.
Misschien spreekt niemand de boer tegen, dat kan. Omdat ze wellicht geen eigen mening hebben.
Jonk De boer en Overmars hebben wel een eigen mening, vandaar de ruzie. Maar echte vrienden dat zijn ze niet. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 22:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Zo goed zijn ze niet bevriend, anders zou de ruzie ook nooit zo lang hebben geduurd. Dus billenmaten zijn ze niet. Misschien spreekt niemand de boer tegen, dat kan. Omdat ze wellicht geen eigen mening hebben. Jonk De boer en Overmars hebben wel een eigen mening, vandaar de ruzie. Maar echte vrienden dat zijn ze niet. Ruzie....dat doet de media....ik denk dat er een hoog "we hebben het toch geflikt" sfeer heerst...incl Johan Cruijff...juist Cruijff |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Van mij mag van Praag de boel weer overnemen....dat is echt een Ajax man |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Je ziet toch aan alles dat onder deze trainer geen enkele speler beter wordt ? Als het ook weer billenknijpen word tegen Excelsior, dan moet er toch iets gebeuren? Hadden ze Cillessen maar aan ManU verkocht voor 25 miljoen, dit soort keepers is niks beter als Vermeer. Ik vind het logisch dat Wim Jonk woest is op FdB en Bergkamp, alles wat uit de opleiding komt knapt af onder dit opgedrongen kutspel van Frank. Het wordt een straf om naar te kijken zo onderhand. Geen enkele ploeg is meer bang voor dit AJAX, nee dit AJAX isbang voor iedere ploeg, omdat het geen team is. Een trainer maakt van voetballers een team, en niemand anders. Wegwezen dus met dit zooitje of eerst alle spelers verhuren/verkopen om bij PEC of Willem 2 en zo beter te worden en weer terug te kopen. Bezopen !! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De vraag is nu hoe Ajax dit kan doorbreken en wanneer dat gaat gebeuren en of het gaat gebeuren...... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Frank haalt het voetbal uit ajax...... |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Als je onze AJAX selectie één seizoen aan Ron Jans, Streppel, Peter Bosz geeft worden ze daar kampioen mee en is het een team. Heel veel spelers hebben geen klik meer met Frank, dat zie je gewoon. De moedeloosheid druipt er van af. Bah ! weer een verpeste avond. Begrijp me niet verkeerd AUB, maar PSV was dinsdag wel een team en de nieuwkomers daar draaien gewoon prima mee in de groep. Die zijn trots op 3 punten tegen ManU in de CL. Zijn nu al bijna 2 jaar alle AJAX spelers waardeloos? NEE zet er maar een ander voor deze groep met een gedurfde aanvallende AJAX speelstijl, dan wordt het weer leuk om te kijken. Dit voetbal hou ik niet lang meer vol, maar afhaken : NOOIT. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Kort en krachtig. Komt redelijk in de buurt van de waarheid denk ik. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 17 september 2015 - 22:40 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ruzie....dat doet de media....ik denk dat er een hoog "we hebben het toch geflikt" sfeer heerst...incl Johan Cruijff...juist Cruijff Nou als je niet meer aanschuif bij een vergadering, dan heb je toch echt een probleem met elkaar. Of dat ruzie is dat weet ik niet. In ieder geval hoog oplopende mening verschil, waardoor ze niet meer met elkaar praten.
De media speelt hierin gewoon een bij rol, vergroten de zaken die er zijn.
Het botert niet, vandaar de wijzigingen. Dat doe je niet als de media een probleem verzint |
|
|
|