|
|
p111
|
|
|
Had ik voorspeld 0-2 alleen niemand weet het ha ha tweede helft had je er nog wel een paar kunnen maken maar goed qua punten gaat het prima en dat is alles.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 september 2015 door p111 -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Nu even serieus....weer de 0 gehouden, weer gewonnen, bovenaan en geen blessures.
Heerlijk weekend zo! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 16:35 schreef Loetje het volgende:[..] Dat roep ik al heel lang. Maar dit is geen doodmaken. Kwamen nog een aantal haggelijke momenten. Haggelijke momenten heb ik eigenlijk niet gezien, maar makkelijk uitspelen is het niet geweest, daar heb je gelijk aan.. Daarom zeg ik ook dat Nederlandse ploegen dat echt eens moeten leren.... Dan kan je sommige wedstrijden ook gewoon makkelijker doorkomen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 16:35 schreef Loetje het volgende:[..] Het is niet eens het druk maken, meer de gevolgen als dit zo blijft. Jij wil toch ook de schaal of niet dan? Dat is precies het hele punt, het moet gewoon beter wil je die schaal pakken en ver komen in de EL.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar ja, de meeste goals gemaakt, de minste tegengoals... Als je op dit tempo doorgaat, ben je in April kampioen, maar ik denk echt dat het spel beter moet om dit tempo vol te kunnen houden..
En he, 85 goals en 85 punten is niks mis mee toch... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 16:51 schreef remco k het volgende:[..] Haggelijke momenten heb ik eigenlijk niet gezien, maar makkelijk uitspelen is het niet geweest, daar heb je gelijk aan.. Daarom zeg ik ook dat Nederlandse ploegen dat echt eens moeten leren.... Dan kan je sommige wedstrijden ook gewoon makkelijker doorkomen.. Klopt wel redelijk hoor. Maar haggelijke momenten zijn voor mij ook ballen die in de 16 worden gepompt en daar blijven liggen. Dat gebeurde een aantal keer. Gelukkig wel steeds een Ajacied als eerst bij de bal, maar dat kan ook anders zijn en dat weet jij ook. Verder klopt het gewoon. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 16:52 schreef remco k het volgende:[..] Dat is precies het hele punt, het moet gewoon beter wil je die schaal pakken en ver komen in de EL.. Dat bedoel ik. En dan mag je toch zeggen wat er minder is? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ben volgende week toch wel benieuwd met Groningen, Molde en 3 dagen daarna PSV thuis. PSV 4 dagen eerder in Moskou. Ben heel benieuwd naar die wedstrijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Prima reactie trouwens van Fischer..Hij zegt namelijk precies waar het aan schort..
Ajax won met 0-2 van Excelsior en is terug op de eerste plaats in de Eredivisie, maar Viktor Fischer heeft geen goed gevoel aan het duel in Rotterdam overgehouden. De Deen speelde donderdag tegen Celtic nog als aanvallende middenvelder, maar werd tegen Excelsior weer opgesteld als linksbuiten. Daar kreeg hij voor zijn gevoel veel te weinig ballen.
Fischer was na afloop van de zege op Excelsior opvallend kritisch op zijn ploeggenoten. Als je steeds denkt dat je stil kunt blijven staan en de bal zo rond kunt laten gaan, dat werkt gewoon niet, bromde hij in gesprek met Ajax Life. Ik kreeg gewoon te weinig ballen. Dat mag ik toch zeggen? Ik liep van het veld met het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Ik moet gewoon eerder ingespeeld worden, zodat ik meer kan laten zien wat ik kan.
Fischer zegt dat hij niet alleen veel van zichzelf, maar ook van zijn ploeggenoten eist. Vandaag vond ik het echt niet goed, mopperde hij verder. Ik denk dat ik dat ook wel een keer mag zeggen. Ons baltempo lag veel te laag. We moeten meer indribbelen en een man durven uitspelen. Gewoon meer durf en lef tonen. Fischer werd uiteindelijk vervangen door Lasse Schöne en de aanvaller verliet zichtbaar geïrriteerd van het veld.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=256730&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl |
|
|
|
|
Sebastiaan79
|
|
|
Zegt wel iets gevaarlijks "indribbelen en een man durven uitspelen " , ben je gek geworden dan zit je volgende week op de bank als je dat doet. Stel je voor je verliest de bal, teveel risico. Misschien moet hij ook nog ff een tijdje het Ajax spel leren. Eindeloos rond spelen Fischer, zorgen dat je (weer) de minst slechte bent aan het einde vh seizoen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En de Boer vind dat Ajax niet goed speelde door vermoeidheid en het kunstgras..
Ongelooflijk.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ja want met een beetje zon erop was het een beetje stroperig pff. Ja Frank daar lag het aan.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Of ze zijn weer overtraind |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik ben bang dat we weer niet heel veel frisse wedstrijden gaan zien van Ajax.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Vind het vanaf het begin al weer zo ogen hoor. Op ADO uitgezonderd. Maar als je om de 3 dagen een pot hebt, heb je gewoon rust nodig |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind dat zo'n typisch voetbalargument. In de meeste sporten ligt de trainingsintentsiteit en -hoeveelheid zo vreselijk veel hoger als in het voetbal. Kom op man, ze trainen één uurtje per dag. Laat het af en toe 90 minuten zijn. Daar raak je niet oververmoeid of overtraind van.
Reizen is pittig en het mentale opladen na een Europese pot, maar laten we eens ophouden over vermoeidheid door overtrainen. Dat is de grootste kolder die er bestaat als je kijkt naar voetbal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 22:24 schreef Eide het volgende:Ik vind dat zo'n typisch voetbalargument. In de meeste sporten ligt de trainingsintentsiteit en -hoeveelheid zo vreselijk veel hoger als in het voetbal. Kom op man, ze trainen één uurtje per dag. Laat het af en toe 90 minuten zijn. Daar raak je niet oververmoeid of overtraind van. Reizen is pittig en het mentale opladen na een Europese pot, maar laten we eens ophouden over vermoeidheid door overtrainen. Dat is de grootste kolder die er bestaat als je kijkt naar voetbal. Toch loopt het elftal er al een ruim jaar bij met de tong op de schoenen, sommigen lijken wel al in de eerste helft soms helemaal op...
Ik denk dat je wel degelijk de ploeg kan overtrainen, en dat dit ook gebeurt is, of het dit jaar weer zo is weet ik niet, maar afgelopen jaar leek me dat zelfs overuidelijk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 22:27 schreef remco k het volgende:[..] Toch loopt het elftal er al een ruim jaar bij met de tong op de schoenen, sommigen lijken wel al in de eerste helft soms helemaal op... Ik denk dat je wel degelijk de ploeg kan overtrainen, en dat dit ook gebeurt is, of het dit jaar weer zo is weet ik niet, maar afgelopen jaar leek me dat zelfs overuidelijk Mij niet. En dat Verheijen dat roept bewijst helemaal niets. Ik heb geen enkel bewijs gezien dat Ajax aan overtraindheid zou leiden. Bovendien zijn met de huidige trainingsmethodes symptomen van overtraindheid heel eenvoudig te herkennen adhv bijvoorbeeld hartslag bij rust en natuurlijk prestatiestatistieken. Statistieken die Ajax altijd verzameld. Dat gecombineerd met een lage trainingshoeveelheid maakt het vrijwel uitgesloten dat je als profvoetballer bij Ajax overtraind raakt.
Er is geen enkel zichtbaar bewijs, en wat wij niet kunnen zien is voor een professionele organisatie makkelijk te herkennen en voorkomen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Laat ik het anders zeggen: als je van 1x per dag 60 a 90 minuten trainen en 2x per week 90 minuten voetbal overtraind raakt heb je geen enkele toekomst af profsporter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 22:37 schreef Eide het volgende:[..] Mij niet. En dat Verheijen dat roept bewijst helemaal niets. Ik heb geen enkel bewijs gezien dat Ajax aan overtraindheid zou leiden. Bovendien zijn met de huidige trainingsmethodes symptomen van overtraindheid heel eenvoudig te herkennen adhv bijvoorbeeld hartslag bij rust en natuurlijk prestatiestatistieken. Statistieken die Ajax altijd verzameld. Dat gecombineerd met een lage trainingshoeveelheid maakt het vrijwel uitgesloten dat je als profvoetballer bij Ajax overtraind raakt. Er is geen enkel zichtbaar bewijs, en wat wij niet kunnen zien is voor een professionele organisatie makkelijk te herkennen en voorkomen. Ik heb het ook helemaal niet over Verheijen. Ajax was vorig seizoen gewoon niet wedstrijdfit leek het wel. En dat heeft met training te maken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 22:51 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het ook helemaal niet over Verheijen. Ajax was vorig seizoen gewoon niet wedstrijdfit leek het wel. En dat heeft met training te maken. Ik geloof daar ook niet zo in. Tegenwoordig kunnen ze alles zien. Als spelers te zwaar worden belast, hartslag. Noem het maar op. Ik denk en dat is nog veel ernstiger dat ze er helemaal geen plezier in hebben. Waar dat door komt weet ik niet maar ook al ben je moe dan nog kan je je best doen. Heb je er geen lol in dan doe je er ook automatisch niks aan. Neem nou eens de technische staf. Allemaal dezelfde dooie lullen. Ze zullen best kwaliteit hebben maar ik ze niet aan dat ze lolletje maken. Ze zitten emotieloos op de bank. De trainingen zijn allemaal besloten. Dus wat is er dan ook nog leuk aan. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Het artikel van fischer gelezen en ik moet zeggen eindelijk iemand die gewoon zegt dat het niet werkt de spelopvatting en dus indirect is dat kritiek op zijn trainer. De rest lijkt maar bang om te zeggen dat ze structureel niks laten Zien, weinig creeëren, en gewoon saai tempoloos risicoloos voetbal op de mat leggen. Het ligt altijd weer aan iets anders. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 22:38 schreef Eide het volgende:Laat ik het anders zeggen: als je van 1x per dag 60 a 90 minuten trainen en 2x per week 90 minuten voetbal overtraind raakt heb je geen enkele toekomst af profsporter. Zo is dat. ( Voor dat salaris zou ik de longen uit mijn lijf rennen 😂😂😂) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 23:15 schreef Brandje het volgende:[..] Ik geloof daar ook niet zo in. Tegenwoordig kunnen ze alles zien. Als spelers te zwaar worden belast, hartslag. Noem het maar op. Ik denk en dat is nog veel ernstiger dat ze er helemaal geen plezier in hebben. Waar dat door komt weet ik niet maar ook al ben je moe dan nog kan je je best doen. Heb je er geen lol in dan doe je er ook automatisch niks aan. Neem nou eens de technische staf. Allemaal dezelfde dooie lullen. Ze zullen best kwaliteit hebben maar ik ze niet aan dat ze lolletje maken. Ze zitten emotieloos op de bank. De trainingen zijn allemaal besloten. Dus wat is er dan ook nog leuk aan. Klopt er is geen sfeer(hoe dat op trainingen is weet ik niet). Daardoor is er ook weinig plezier en echt knokken voor elkaar zie je ook te weinig. Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe Frank verder naar zijn spelers is want dat geschreeuw langs de lijn met chagerijnige kop helpt ook niks. Los zand is het. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 01:41 schreef 3sterren het volgende:Het artikel van fischer gelezen en ik moet zeggen eindelijk iemand die gewoon zegt dat het niet werkt de spelopvatting en dus indirect is dat kritiek op zijn trainer. De rest lijkt maar bang om te zeggen dat ze structureel niks laten Zien, weinig creeëren, en gewoon saai tempoloos risicoloos voetbal op de mat leggen. Het ligt altijd weer aan iets anders. Dat krijg je dus dat je allemaal braafste jongetjes van de klas in je selectie hebt. Dan ook nog eens assistenten hebt die geen tegengas geven. Dus niemand die tegen frankie in durft te gaan. Doe je dat wel dan mag je gelijk vertrekken. Zivko, Hamdaoui en kishna. Je miet in keurslijf van de trainer lopen. Geen ruimte voor eigen initiatief. Doodziek wordt je ervan. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Waar we op wachten zijn de schoffies zoals Snijder en Wouters en Suarez die maken het verschil met een elftal zondags kinderen die 800x de bal kunnen hooghouden en braaf ja kikken naar meneer Frank daar win je geen moeilijke wedstrijden mee. Ik had hoop op Gudelj maar die zakt ook steeds verder weg met terugspeel ballen en foute ballen vooruit en weinig gif nee mensen ik moet helaas met de meute meegaan Frank maakt het voetbal dood. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Waar we op wachten zijn de schoffies zoals Snijder en Wouters en Suarez die maken het verschil met een elftal zondags kinderen die 800x de bal kunnen hooghouden en braaf ja kikken naar meneer Frank daar win je geen moeilijke wedstrijden mee. Ik had hoop op Gudelj maar die zakt ook steeds verder weg met terugspeel ballen en foute ballen vooruit en weinig gif nee mensen ik moet helaas met de meute meegaan Frank maakt het voetbal dood. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 september 2015 - 23:15 schreef Brandje het volgende:[..] Ik geloof daar ook niet zo in. Tegenwoordig kunnen ze alles zien. Als spelers te zwaar worden belast, hartslag. Noem het maar op. Ik denk en dat is nog veel ernstiger dat ze er helemaal geen plezier in hebben. Waar dat door komt weet ik niet maar ook al ben je moe dan nog kan je je best doen. Heb je er geen lol in dan doe je er ook automatisch niks aan. Neem nou eens de technische staf. Allemaal dezelfde dooie lullen. Ze zullen best kwaliteit hebben maar ik ze niet aan dat ze lolletje maken. Ze zitten emotieloos op de bank. De trainingen zijn allemaal besloten. Dus wat is er dan ook nog leuk aan. Dat zou ook nog mogelijk zijn, en dat heeft ook zijn weerslag op de frisheid en wedstrijdfitheid.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 09:54 schreef p111 het volgende:Waar we op wachten zijn de schoffies zoals Snijder en Wouters en Suarez die maken het verschil met een elftal zondags kinderen die 800x de bal kunnen hooghouden en braaf ja kikken naar meneer Frank daar win je geen moeilijke wedstrijden mee. Ik had hoop op Gudelj maar die zakt ook steeds verder weg met terugspeel ballen en foute ballen vooruit en weinig gif nee mensen ik moet helaas met de meute meegaan Frank maakt het voetbal dood. En Frank klaat al die "aparte" jongens vertrekken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 09:54 schreef p111 het volgende:Waar we op wachten zijn de schoffies zoals Snijder en Wouters en Suarez die maken het verschil met een elftal zondags kinderen die 800x de bal kunnen hooghouden en braaf ja kikken naar meneer Frank daar win je geen moeilijke wedstrijden mee. Ik had hoop op Gudelj maar die zakt ook steeds verder weg met terugspeel ballen en foute ballen vooruit en weinig gif nee mensen ik moet helaas met de meute meegaan Frank maakt het voetbal dood. Bazoer speelde ook alles terug laatste wedstrijd.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja en vergeet Tete niet is al net als van Rhijn geworden geen bal naar voren alleen maar terug gelukkig verdedigt hij wel beter. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja en vergeet Tete niet is al net als van Rhijn geworden geen bal naar voren alleen maar terug gelukkig verdedigt hij wel beter. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tete is helemaal niet zo geworden. Tete is aanvallend nooit een hoogvlieger geweest. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: En toch vind ik het een prima back! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Met alle respect dan vind ik Tete ook geen complete back, hij zou toch zeker ook moeten kunnen aanvallen jammer misschien toch van Rijn weer een kans geven ? |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Met alle respect dan vind ik Tete ook geen complete back, hij zou toch zeker ook moeten kunnen aanvallen jammer misschien toch van Rijn weer een kans geven ? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 16:18 schreef p111 het volgende:Met alle respect dan vind ik Tete ook geen complete back, hij zou toch zeker ook moeten kunnen aanvallen jammer misschien toch van Rijn weer een kans geven ? De voorzetten van Van Rhijn wel eens gezien?? Daarvan is ook 90% zwaar onder de maar. Tete staat net 6 westrijden in de basis en maakt verdedigend een meer dan prima indruk. Dat komt mooi uit want de eerste taak van een back is nog altijd verdedigen. Maar een back die hij wil zo compleet zijn er niet. Marcelo, Daniel alves, Jordi Alba, Willems, janmaat, vd Wiel. Kunnen allemaal weer niet verdedigen. Ivanovic van Chelsea kan weer niet aanvallen. Backs die zowel goed kunnen aanvallen als verdedigen zijn er niet. Het is of het een of het ander. Maar laten we nu aub gaan kappen met hey meteen weer dingen zoeken bij Tete.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 september 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Maar het is wel een terechte constatering natuurlijk. Op basis van wat tete bij Jong Ajax en Ajax 1 heeft laten zien brengt hij in aanvallend opzicht minder als Van Rhijn. Daar staan andere kwaliteiten tegenover. Dijks kan weer wel verdedigen en effectief zijn in de aanval maar die is dan af en toe weer iets te naïef in de duels.
Tete staat volkomen terecht in de basis, hij doet het gewoon heel erg goed. Maar aanvallend is hij vooralsnog wel minder dan Van Rhijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 17:30 schreef Eide het volgende:[..] Maar het is wel een terechte constatering natuurlijk. Op basis van wat tete bij Jong Ajax en Ajax 1 heeft laten zien brengt hij in aanvallend opzicht minder als Van Rhijn. Daar staan andere kwaliteiten tegenover. Dijks kan weer wel verdedigen en effectief zijn in de aanval maar die is dan af en toe weer iets te naïef in de duels. Tete staat volkomen terecht in de basis, hij doet het gewoon heel erg goed. Maar aanvallend is hij vooralsnog wel minder dan Van Rhijn. Je pakt nu een zin uit een veel langere reactie. Beetje jammer. Van rhijn was dramatisch. Er is hier zovaak commentaar op hem geweest. Zeker over zijn voorzetten en nu willen een paar azijnzeikerds hem weer in de basis omdat hij zogenaamd aanvallend weer wat beter is dan Tete.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 september 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 17:59 schreef Brandje het volgende:[..] Je pakt nu een zin uit een veel langere reactie. Beetje jammer. Van rhijn was dramatisch. Er is hier zovaak commentaar op hem geweest. Zeker over zijn voorzetten en nu willen een paar azijnzeikerds hem weer in de basis omdat hij zogenaamd aanvallend weer wat beter is dan Tete. Wat zegt hij verkeerd dan? Hij zegt toch dat hij terrecht in de basis staat maar dat er nog verbeter punten zijn. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 17:59 schreef Brandje het volgende:[..] Je pakt nu een zin uit een veel langere reactie. Beetje jammer. Van rhijn was dramatisch. Er is hier zovaak commentaar op hem geweest. Zeker over zijn voorzetten en nu willen een paar azijnzeikerds hem weer in de basis omdat hij zogenaamd aanvallend weer wat beter is dan Tete. Je moet beter lezen azijn zeiker hij doet het verdedigend goed maar het is jammer dat hij aanvallend niks doet en volgens mij de azijnzeiker hoort dat ook bij Ajax !!!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 17:59 schreef Brandje het volgende:[..] Je pakt nu een zin uit een veel langere reactie. Beetje jammer. Van rhijn was dramatisch. Er is hier zovaak commentaar op hem geweest. Zeker over zijn voorzetten en nu willen een paar azijnzeikerds hem weer in de basis omdat hij zogenaamd aanvallend weer wat beter is dan Tete. Je moet beter lezen azijn zeiker hij doet het verdedigend goed maar het is jammer dat hij aanvallend niks doet en volgens mij de azijnzeiker hoort dat ook bij Ajax !!!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 21 september 2015 - 19:00 schreef p111 het volgende:[..] Je moet beter lezen azijn zeiker hij doet het verdedigend goed maar het is jammer dat hij aanvallend niks doet en volgens mij de azijnzeiker hoort dat ook bij Ajax !!!! Zozo, jij zevert nooit wil je zeggen? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nou inderdaad. je bent nu wel heel erg aan het zoeken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik vind het zelfs tot nu toe een hele goede back.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja hij is een goede back verdedigend, maar helaas aanvallend niks en dat vind ik als Ajacied jammer sorry. |
|
|
|