|
|
Loetje
|
|
|
Locatie: Amsterdam ArenA Aanvang: 19.45 uur Scheidsrechter: Richard Liesveld
De week van Ajax De week van Ajax in aanloop naar deze wedstrijd lijkt vrij rustig te zijn. Of je moet de kritiek van oud topspits Marco van Basten meewegen. San Marco haalde uit over het plan Cruijff. Het zo min of meer een lachwekkend toneelspel zijn. Verder is natuurlijk de bekerwedstrijd tegen De Graafschap het hoogtepunt van deze week. Hoe dat zal verlopen is morgenavond vanaf 20.45 te volgen op FOX Sports.
De wedstrijd Ajax en FC Groningen hebben in het verleden fraaie wedstrijden met elkaar uitgevochten, wel moet daarbij gezegd worden dat het meeste spektakel doorgaans in Groningen is. Vorig jaar won Ajax met de grootst mogelijke moeite met de Trots van het noorden. Kishna en een eigen goal in de slotfase leverde een zwaarbevochten 2-0 zege op.
Een speler die zowel voor Groningen tegen Ajax, als voor Ajax tegen Groningen scoorde is Luis Suarez. De Uruguaan, inmiddels in dienst van Barca heeft zijn belangrijkste stappen in zijn carriere toch wel bij deze clubs gemaakt.
De historie tussen Ajax en FC Groningen Ajax speelde in haar historie maar liefst 103 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 69 (67,0%) en gingen er 14 (13,6%) verloren. 20 (19,4%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 259 keer, een gemiddelde van 2,51 goals per wedstrijd. FC Groningen stelde daar 112 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,09 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 2,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1973-1974: 9-0. In 1993-1994 leed Ajax met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Groningen. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1966-1967, toen Ajax won met 3-8. In 2014-2015 ging Ajax onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij FC Groningen, een record.
De tegenstander FC Groningen kennen we al sinds jaar en dag als een zeer stabiele middenmotor. Thuis ijzersterk en eindigen vaak wel op een play-off positie voor Europees voetbal. Vorige week wist de plaatselijke FC de wedstrijd van het jaar tegen SC Heerenveen te winnen. In een kolkende Euroborg won de ploeg van Erwin van der Looi met 3-1. Oud Ajacied Danny Hoesen was een van de Groningse doelpuntenmakers.
Groningen is ook de bekerwinnaar van afgelopen jaar. In een spannende finale werd PEC Zwolle met 2-0 verslagen. Albert Rusnak was de grote man met 2 goals.
FC Groningen is tot nu dit seizoen gewoon weer netjes te vinden in de middenmoot van de Eredivisie. Waar afgelopen zomer topspeler Tjaronn Chery en aanvoerder Michael Kieftenbeld vertrokken, wist directeur Hans Nijland dit prima op te vangen door spelers als Bryan Linssen, Jesper Drost en Abel Tamata naar het hoge noorden te halen. Kortom, een geduchte tegenstander waar we zeker voor moeten oppassen.
Ons aller Ajax Dan zoals altijd weer even over onze trots. Wat moeten we er nog van zeggen? Het is niet om aan te gluren maar toch staan we aan kop met concurrent PSV al op 5 punten. Eerder deze week gaf Frank de Boer in zijn wekelijkse interview aan er heilig van overtuigd te zijn dat het spel snel zal gaan sprankelen.
Afgelopen zondag na afloop van Excelsior - Ajax (0-2 winst) gaf De Boer aan dat het elftal vermoeid was. Iets wat vorig seizoen een van de redenen was dat het snel bergafwaarts ging met Ajax. Zouden dit dan weer voortekenen daarvan zijn? Ook lijkt De Boer nog altijd niet zeker te zijn van de voorhoede. Wekelijks wordt er veel gewijzigd en alleen El Ghazi is zeker van een plekje. Is dat niet gewoon de spits die we nodig hebben?
Maargoed, vragen genoeg dus. Toch staan we zoals gezegd bovenaan. De concurrentie speelt ook niet overtuigend maar laat in tegenstelling tot Ajax dus wel de punten liggen. Na afloop van Ajax - ADO leek iedereen eensgezind, dit is immers wat we willen zien, zo waren de reacties na afloop. Tijd op tegen Groningen dus weer gewoon op die lijn verder te gaan!
Het archief
Vorig seizoen won Ajax in de eerste wedstrijd na de winterstop thuis met 2-0 van FC Groningen. Hier de samenvatting van de wedstrijd.
In het seizoen 2006/2007 was Ajax - FC Groningen een waar spektakelstuk. Na een 2-1 achterstand wist Ajax in de slotfase toch nog met 3-2 te winnen. De winnende van Urby Emanuelson was er een om in te lijsten. Hier de thriller uit 2006/2007.
Misschien wel de meest krankzinnige wedstrijd tussen Ajax en FC Groningen is toch wel deze. in 1983 werd het 5-5! Bekijk hier alle 10 de goals uit die wedstrijd.
De Eredivisie
Het programma voor speelronde 7 in de eredivisie
Zaterdag 26 september 2015;
18.45 uur sc Heerenveen - Vitesse 0-0 FC Utrecht - SC Cambuur 3-3
19.45 uur AJAX - FC Groningen 2-0
20.45 uur PSV - NEC 2-1 AZ - Heracles Almelo 3-1
Zondag 27 september;
12.30 uur De Graafschap - Willem II 2-2
14.30 uur Feyenoord - PEC Zwolle 2-0 ADO Den Haag - Excelsior 3-3
16.30 uur FC Twente - Roda JC 2-1
Iedereen veel succes en tot Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dat topic voor volgende week tegen PSV, zal ik dat gewoon de dinsdag doen of het weekend al, aangezien het een vrij grote wedstrijd is? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 20:05 schreef Loetje het volgende:Dat topic voor volgende week tegen PSV, zal ik dat gewoon de dinsdag doen of het weekend al, aangezien het een vrij grote wedstrijd is? Alvast maken man!!
Spanning een beetje delen met elkaar☺ |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Prachtig topic trouwens pik!! Topper! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Maak ik hem denk ik donderdag. Morgen al vroeg werken |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Mooi topic weer Loetje. Je vrije dinsdag nog een beetje doorgekomen? Mijn voorkeur zou gewoon Zondag voor het wedstrijd topic tegen PSV.
Ik voorspel opnieuw een redelijk makkelijke overwinning voor Ajax tegen een waarschijnlijk uitgeput Groningen, zij spelen een zware bekerwedstrijd tegen Twente en ik ga er vanuit dat ze hun sterkste elf gaan gebruiken. Wat zou het mooi zijn, 4-0 en een heerlijke aanloop voor de wedstrijd tegen PSV. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
3-0 Groningen is totaal uit vorm en Ajax speelt niet groots maar wint toch zijn wedstrijden en misschien gaat Tete ook wel aanvallen ha ha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 21:10 schreef NatjosFC het volgende:Mooi topic weer Loetje. Je vrije dinsdag nog een beetje doorgekomen? Mijn voorkeur zou gewoon Zondag voor het wedstrijd topic tegen PSV. Ik voorspel opnieuw een redelijk makkelijke overwinning voor Ajax tegen een waarschijnlijk uitgeput Groningen, zij spelen een zware bekerwedstrijd tegen Twente en ik ga er vanuit dat ze hun sterkste elf gaan gebruiken. Wat zou het mooi zijn, 4-0 en een heerlijke aanloop voor de wedstrijd tegen PSV. Thuis veel gedaan. Zowel me moeder, me zusje en me dochter ziek. Hebben elkaar allemaal aangestoken. Dus beetje het huishouden bijgehouden. Wat heb jij gedaan?
Ik denk toch dat het donderdag wordt. Lekker die spanning opbouwen. Net wat APIK zegt
4-0? Wij winnen zelden zo ruim van ze... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wil toch me oude avatars terug. Kan alleen die CL met Ajax niet meer vinden |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 21:48 schreef Loetje het volgende:[..] Thuis veel gedaan. Zowel me moeder, me zusje en me dochter ziek. Hebben elkaar allemaal aangestoken. Dus beetje het huishouden bijgehouden. Wat heb jij gedaan? Ik denk toch dat het donderdag wordt. Lekker die spanning opbouwen. Net wat APIK zegt 4-0? Wij winnen zelden zo ruim van ze... Oei.. klinkt niet best. Zorg er maar voor dat jij niet ziek wordt. Ik moest vandaag naar school man, daarna gewerkt en nu voetbal kijken. Nu mooi twee dagen vrij :)
Ja ik hoop op 4-0, maar met een 2-0 zou ik al tevreden zijn en ik denk eigenlijk ook dat het zoiets zal worden. Groningen heeft moeite met scoren, pas 8 keer gescoord. Ik verwacht in ieder geval dat Ajax weer de 0 zal houden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 21:55 schreef NatjosFC het volgende:[..] Oei.. klinkt niet best. Zorg er maar voor dat jij niet ziek wordt. Ik moest vandaag naar school man, daarna gewerkt en nu voetbal kijken. Nu mooi twee dagen vrij :) Ja ik hoop op 4-0, maar met een 2-0 zou ik al tevreden zijn en ik denk eigenlijk ook dat het zoiets zal worden. Groningen heeft moeite met scoren, pas 8 keer gescoord. Ik verwacht in ieder geval dat Ajax weer de 0 zal houden. Nja heb vorige week 2 dagen met 40 graden koorts gewerkt. Kan dus ook van mij af komen. Maar komt wel goed man. Hoe ging het op school?
Ik zie Groningen nog wel een goaltje maken |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 21:59 schreef Loetje het volgende:[..] Nja heb vorige week 2 dagen met 40 graden koorts gewerkt. Kan dus ook van mij af komen. Maar komt wel goed man. Hoe ging het op school? Ik zie Groningen nog wel een goaltje maken Das echt kut man. Het is dan ook iets waar ik me aan erger als anderen het niet doen, dat doorwerken terwijl ze ziek zijn. Bij ons op het werk heb je echt mensen die zich dan een uur van te voren ziek melden en dus kan de leiding geen vervanging meer regelen. De mensen die het wel doen respecteer ik dus des te meer! School was prima. Heb pas over 5 weken tentamens ofzo dus doe het lekker rustig aan en probeer het huiswerk bij te houden in de vrije dagen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Heb voor je gezocht op google, maar kan hem ook niet vinden. Heb je hem niet nog ergens op je PC staan? Anders boudewijn even vragen, in mijn ervaring worden dat soort gegevens vaak niet helemaal van de server verwijdert maar wordt het slechts onzichtbaar gemaakt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 22:04 schreef NatjosFC het volgende:[..] Das echt kut man. Het is dan ook iets waar ik me aan erger als anderen het niet doen, dat doorwerken terwijl ze ziek zijn. Bij ons op het werk heb je echt mensen die zich dan een uur van te voren ziek melden en dus kan de leiding geen vervanging meer regelen. De mensen die het wel doen respecteer ik dus des te meer! School was prima. Heb pas over 5 weken tentamens ofzo dus doe het lekker rustig aan en probeer het huiswerk bij te houden in de vrije dagen. Gewoon doorgaan. Voel je je toch het beste. Tenzij je zo misselijk bent en geen kant meer op kan man..
Je bent goed bezig kerel! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 september 2015 - 22:06 schreef NatjosFC het volgende:[..] Heb voor je gezocht op google, maar kan hem ook niet vinden. Heb je hem niet nog ergens op je PC staan? Anders boudewijn even vragen, in mijn ervaring worden dat soort gegevens vaak niet helemaal van de server verwijdert maar wordt het slechts onzichtbaar gemaakt. Thanks gap |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wil je het horen Loetje???? Ok dan, daar komt ie!!!!
4-0, 3x MILIK!!! BAM!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Mooi topic Loetje! Ga voor een 3-0 winst. El Ghazi Milik en Klaassen scoren. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Heb je tijd over de laatste tijd Loetje? Goed bezig, Groningen staat momenteel 8e en dat is waar ze vaak ook eindigen. Geen gemakkelijke ploeg en ook een ploeg met relatief weinig tegengoals.
Ik zeg 2-1 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 september 2015 - 12:38 schreef Bobby1972 het volgende:Heb je tijd over de laatste tijd Loetje? Goed bezig, Groningen staat momenteel 8e en dat is waar ze vaak ook eindigen. Geen gemakkelijke ploeg en ook een ploeg met relatief weinig tegengoals. Ik zeg 2-1 Me vrije dagen benut ik goed. Dat is iets anders ;-) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Goud gedaan gap;-)
Ik ga voor een regelmatige 3-0 overwinning |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wordt een zware pot met weinig goals denk ik...
Iets van 1-0 of misschien 1-1 en max. 2-1 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Younes erin! Niet verkeerd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Opstellingen Ajax - FC Groningen
Ajax neemt het vanavond op tegen FC Groningen. De wedstrijd tegen de Groningers begint om 19:45 uur en wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA. Scheidsrechter: Liesveld
Opstelling Ajax: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Milik, Younes.
Wissels Ajax: Boer, Van Rhijn, Van der Hoorn, Fischer, Sinkgraven, Schöne, Serero. Ajax.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Heb een slecht gevoel ;-) |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Laten we maar hopen dat het 3-1 wordt voor Ajax. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Waarom is het zo leeg int stadion.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Rare tijd misschien... Of mensen zijn dit spel spuugzat |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Daar zijn er velen van, die het spel spuugzat zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Nou, ik kan niet zeggen dat het goed voetbal is. Dit, ondanks de 1-0. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Klopt. Maar, behalve Europees gezien is het wel weer als aantal jaren geleden dat we ook totaal niet in de problemen komen. Ik hoop dat ze wat meer kansen creëren |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 20:09 schreef Loetje het volgende:[..] Klopt. Maar, behalve Europees gezien is het wel weer als aantal jaren geleden dat we ook totaal niet in de problemen komen. Ik hoop dat ze wat meer kansen creëren Ja, dat klopt wel. Overigens vraag ik me ook ten stelligste af of Ajax er niet onder lijd, dat het Nederlandse voetbalniveau minder is geworden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 20:13 schreef Onze Ajax het volgende:[..] Ja, dat klopt wel. Overigens vraag ik me ook ten stelligste af of Ajax er niet onder lijd, dat het Nederlandse voetbalniveau minder is geworden. Hoger tempo ben je zelf verantwoordelijk voor he |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat speelt Tete alweer een prima wedstrijd. Hij gaat zich zowaar ook aanvallend roeren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Bazoer ook. Veel intercepties. De voetballer laten het weer afweten |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
quote: Ja, dat wel. Maar FdB moet daar nog veel meer aandacht aan besteden, om Ajax in een hoger tempo te laten spelen en minder met de punt naar achter. Na mijn mening windt Ajax dan ook vaker. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 20:19 schreef Onze Ajax het volgende:[..] Ja, dat wel. Maar FdB moet daar nog veel meer aandacht aan besteden, om Ajax in een hoger tempo te laten spelen en minder met de punt naar achter. Na mijn mening windt Ajax dan ook vaker. Heeft daar niks mee te maken. De jongens die het tempo moeten maken doen het niet. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
De eerste helft was toch matig, ondanks deze 1-0 voorsprong. Had minimaal 2-0 MOETEN staan, als Millik had gescoord. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 20:30 schreef Onze Ajax het volgende:De eerste helft was toch matig, ondanks deze 1-0 voorsprong. Had minimaal 2-0 MOETEN staan, als Millik had gescoord. Anderzijds lijdt Ajax 2x dom balverlies wat PSV af zou straffen |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ajax is nog steeds zoekende. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Niet hetzelfde blijven zeggen jongen.
De enige die zoekende is, is die geweldige trainer van ons |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Geen goede eerste helft en toch doet Ajax veel goed. Groningen komt totaal niet aan voetballen toe komt. Ajax zet enorm veel druk en speelt eigenlijk de hele eerste helft op de helft van Groningen. Dat vind ik erg goed aan Ajax vandaag. Aanvallend is het weer het hetzelfde verhaal. Ik ben ontzettend blij met Youness die durft en onvoorspelbaar is. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ja, die Younes doet het na mijn mening goed. Alleen ontbreekt er nog de maximale Ajaxspel / gevoel en rendement bij hem in de eerste team. Maar hij komt er zeker wel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 20:40 schreef Eide het volgende:Geen goede eerste helft en toch doet Ajax veel goed. Groningen komt totaal niet aan voetballen toe komt. Ajax zet enorm veel druk en speelt eigenlijk de hele eerste helft op de helft van Groningen. Dat vind ik erg goed aan Ajax vandaag. Aanvallend is het weer het hetzelfde verhaal. Ik ben ontzettend blij met Youness die durft en onvoorspelbaar is. Jup. De aanvallend ingestelde spelers vallen tegen. Younes heeft af en toe tenminste een actie. Al is het niet altijd goed, je gaat dat al gauw waarderen. Hoelang zou het duren voor hij het niet meer mag? |
|
|
|