|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:16 schreef Ztjes het volgende:Positieve Arrogantie, Ik zeg toch ook, dat het een elftal moet zijn die op een mooie manier wedstrijden "kan" winnen. Wat je zegt roep ik al jaren, Ëen goede mix van oudere en jongere spelers, dat moet je hebben." Kapitaal van een voetbalclub hoort op het veld te staan en nergens anders. Eredivisieclubs met veel minder kwaliteit zijn wel in staat om een attractieve pot voetbal te spelen. Dat de wereld veranderd is nooit anders geweest, maar je moet je als bedrijf/voetbalclub wel willen aanpassen en meegroeien en niet stil blijven staan in het verleden. In elk vierkant passen 2 driehoeken, er zijn altijd mogelijkheden, maar je moet ze wel wiilen zien en durven aan te pakken. Niks aan toe te voegen plus je slaat twee vliegen in een klap. Denk jij dat een Klaassen, el Ghazi, Veltman niet nu al verder waren geweest als er meer routine was. 1000% zeker van wel. Je kan niet met elf pupillen de wei in gaan. Nu niet, straks niet en nooit!!!! Dan haken ze ervaring met Zimling en Heitinga en dan speken ze niet. Op zich wel te begrijpen. Hey idee van oud spelers in de directie is prima alleen zijn het wel allemaal nieuwe gezichten op die posities. Die hebben nog geen jarenlange ervaring met andere clubs en scouts. Ze hebben amper een netwerk. Ja of je moet een Overmars bedoelen die zich in zijn zak laat schijten door Arsenal inzake Sanogo. Ze komen niet verder dan jaar Barcelona en Arsenal bellen of we aub wat spelers mogen huren. Maak gvd meer gebruikt van Van der Zee die kerel bracht het ene naar het andere talent naar eindhoven en bij ons niks.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Van gaal vond dat verdediging bij oranje de zwakste linie, dus hij zet daar een extra man neer.
Ik vraag mij af wat de boer bij Ajax de zwakste linie vind.
Als je donderdag niet scherp bent, dan kan je toch niet verdedigend spelen, want dan moet je juist scherp in de aanval zijn.
Probleem zit hem niet de aanval, maar op het middenveld. 3 harde werkers met zeer veel loopvermogen, maar heel weinig creativiteit. het zijn 3 spelers die te veel op elkaar lijken. sinkgraven of schone moet gewoon op het middenveld spelen en de andere 2 in dienst van hem.
Desnoods spelen we 3-4-3 en is dijks het slachtoffer, niet dat hij slecht speelt. maar een voorzet dat opzich prima is, daarmee niks word gedaan, dan moet je ook niet met voorzetten komen. Als dijks geen voorzetten geeft dan word zijn kracht al snel nutteloos. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:24 schreef Brandje het volgende:[..] Niks aan toe te voegen plus je slaat twee vliegen in een klap. Denk jij dat een Klaassen, el Ghazi, Veltman niet nu al verder waren geweest als er meer routine was. 1000% zeker van wel. Je kan niet met elf pupillen de wei in gaan. Nu niet, straks niet en nooit!!!! Dan haken ze ervaring met Zimling en Heitinga en dan speken ze niet. Ook helemaal mee eens. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Van gaal vond dat verdediging bij oranje de zwakste linie, dus hij zet daar een extra man neer. Ik vraag mij af wat de boer bij Ajax de zwakste linie vind. Als je donderdag niet scherp bent, dan kan je toch niet verdedigend spelen, want dan moet je juist scherp in de aanval zijn. Probleem zit hem niet de aanval, maar op het middenveld. 3 harde werkers met zeer veel loopvermogen, maar heel weinig creativiteit. het zijn 3 spelers die te veel op elkaar lijken. sinkgraven of schone moet gewoon op het middenveld spelen en de andere 2 in dienst van hem. Desnoods spelen we 3-4-3 en is dijks het slachtoffer, niet dat hij slecht speelt. maar een voorzet dat opzich prima is, daarmee niks word gedaan, dan moet je ook niet met voorzetten komen. Als dijks geen voorzetten geeft dan word zijn kracht al snel nutteloos. Hahahahaha Schöne. Hou eens op jongen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 12:41 schreef Eide het volgende:Het is nu dinsdag en ben ik nog steeds ziek van die pot tegen PSV. Wat een wanvertoning. Ajax leek na de 0-1 achterstand wel in het spel te komen en in die fase, tot ongeveer de 25e minuut was er niets aan de hand, viel de 1-1 en leek Ajax op de goede weg... maar na die 25e minuut leek het echt helemaal nergens meer op. En echt niet omdat PSV nu zo vreselijk goed voetbalde. Hendrikx was eigenlijk de enige bij PSV die echt goed speelde want ook bij hun was het verre van goed. Maar Ajax alweer traag, voorspelbaar, slordig... gewoon ordinair slecht. Kutzooi. Ik heb dat ook altijd Eide, zoals je weet. Wanneer Ajax punten verspeelt ben ik er ziek van. Ik heb het hier al heel vaak geschreven: ik ben Ajax-supporters sinds mijn 6e jaar en ik hoop in februari 67 jaar te worden. Ajax zit in mijn bloed en in mijn genen.
En dan komt nu ook dat waardeloze Ajax-spel, dat zo voorspelbaar is als de neten om de hoek kijken. Het is allemaal Ajax-onwaardig, het doet pijn aan mijn ogen. Het is al een paar jaar aan de gang en ik zie geen enkele verbetering. Zowel spelers als trainers geven steeds aan dat ze weten waar het aan ligt, dat het per se beter moet, etc. Nou, ik zou zeggen: doe er wat aan... Maar nee hoor! Week in week uit: weer niet. Het is te triest voor woorden. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Van gaal vond dat verdediging bij oranje de zwakste linie, dus hij zet daar een extra man neer. Ik vraag mij af wat de boer bij Ajax de zwakste linie vind. Als je donderdag niet scherp bent, dan kan je toch niet verdedigend spelen, want dan moet je juist scherp in de aanval zijn. Probleem zit hem niet de aanval, maar op het middenveld. 3 harde werkers met zeer veel loopvermogen, maar heel weinig creativiteit. het zijn 3 spelers die te veel op elkaar lijken. sinkgraven of schone moet gewoon op het middenveld spelen en de andere 2 in dienst van hem. Desnoods spelen we 3-4-3 en is dijks het slachtoffer, niet dat hij slecht speelt. maar een voorzet dat opzich prima is, daarmee niks word gedaan, dan moet je ook niet met voorzetten komen. Als dijks geen voorzetten geeft dan word zijn kracht al snel nutteloos. Dit zeg ik ook effe terug in deze topic: "Het grootste probleem ligt toch echt op ons middenveld. Geen echte ervaring, Niet genoeg aanspeelbaar, niemand met een goede inspeelpaas. Neem onze aanvoerder Klaassen loopt altijd te verdedigen als een spits i.p.v. zijn positie op het middenveld in te nemen. Zonder echte ervaring in het veld gaat het niet veel beter worden."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:16 schreef Ztjes het volgende:Positieve Arrogantie, Ik zeg toch ook, dat het een elftal moet zijn die op een mooie manier wedstrijden "kan" winnen. Wat je zegt roep ik al jaren, Ëen goede mix van oudere en jongere spelers, dat moet je hebben." Kapitaal van een voetbalclub hoort op het veld te staan en nergens anders. Eredivisieclubs met veel minder kwaliteit zijn wel in staat om een attractieve pot voetbal te spelen. Dat de wereld veranderd is nooit anders geweest, maar je moet je als bedrijf/voetbalclub wel willen aanpassen en meegroeien en niet stil blijven staan in het verleden. In elk vierkant passen 2 driehoeken, er zijn altijd mogelijkheden, maar je moet ze wel wiilen zien en durven aan te pakken. Van dat eerste, dat wil ik dus ook niet. Ik wil dat er gewonnen word, desnoods op een heel lelijke manier, daar zit namelijk ook de schoonheid ervan in. Het moet eerst functioneel zijn en daarna pas mooi. Eerst winnen daarna pas kijken of er mooi is gevoetbald. Ik ga niet voor de schoonheidsprijs als ik 11 sta. Ajax sta voor mij altijd op 1 ook al is dat met Italiaans voetbal. Jij wilt het mooie belangrijker maken dan de winst.
Ouderen die iets toevoegen en in nederland willen spelen zijn zeer zeldzaam, zeer zeldzaam.
Kapitaal staat op de bankrekening en niet op het veld. Sorry, maar dat is een sprookje. Roda staat het kapitaal op het veld, maar kan de rekening van de stadion niet betalen. Zo zijn er wel meer clubs geweest die hun hele vermogen op het veld hadden gezet en bijna ten onder gingen. Ajax moet investeren in de accommodatie en in het stadion(aankopen van aandelen), dat is achterhaald en te oud. Dan kan Ajax er weer jaren op vooruit en kan Ajax weer stappen maken. Kapitaal op het veld, dat is echt een sprookje.
De andere kleine clubs die mooi voetbal spelen, daar zit meestal iets bij van dat je dat niet had verwacht omdat ze klein zijn. Spelers waarvan je niet had verwacht dat ze zo konden spelen. Dan is dat altijd leuk om naar te kijken, naar iets wat je niet had verwacht. Er is totaal geen verwachtingspatroon en ze hebben een doelstelling dat niet altijd om winst vraagt. Ajax haalt spelers waarvan iets moet worden verwacht, van Ajax word iets verwacht. Ajax moet kampioen worden, dat vraagt om winst. Zwolle dat gelijk speelt tegen Excelsior, dat is geen ramp. Dat kan gebeuren, bij Ajax kan dat niet.
Die verwachtingspatroon dat is gewoon niet reëel. Kampioen worden, met mooi voetbal. Mooi voetbal zonder kampioenschap, dan krijg je kritiek. Kampioenschap met lelijk voetbal, dan krijg je kritiek. En allebei is gewoon niet te doen, of moeten we na 5 jaar nog een jaartje proberen want misschien lukt het nu wel. Dit is ook een sprookje.
Ajax fans moeten zich uitspreken, willen we de schaal of de schoonheidsprijs. Beide dat kan niet, daar hebben wij en heel nederland geen team voor. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Laten we hopen dat we lekker na zomeren dan:) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Hij staat wel anders vrijwel altijd aan de basis van een doelpunt. Kan andere middenvelders dat zeggen??? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:33 schreef Ztjes het volgende:[..] Dit zeg ik ook effe terug in deze topic: "Het grootste probleem ligt toch echt op ons middenveld. Geen echte ervaring, Niet genoeg aanspeelbaar, niemand met een goede inspeelpaas. Neem onze aanvoerder Klaassen loopt altijd te verdedigen als een spits i.p.v. zijn positie op het middenveld in te nemen. Zonder echte ervaring in het veld gaat het niet veel beter worden." Spelers met creativiteit ontbreekt.
En spelen met een 10 breekt het elftal in 2. Daar kan je voor kiezen, zoals bij het wk2010. een blok van 6 man in de verdediging en 4 man in de aanval. Nu willen we als 1 team spelen waar het team in 2 ligt, dat kan gewoon niet.
Ajax moet gewoon weer met een 6 spelen en creativiteit op het middenveld terug brengen. Dan moet het gewoon goed gaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Jij bent ook een lul ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:31 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb dat ook altijd Eide, zoals je weet. Wanneer Ajax punten verspeelt ben ik er ziek van. Ik heb het hier al heel vaak geschreven: ik ben Ajax-supporters sinds mijn 6e jaar en ik hoop in februari 67 jaar te worden. Ajax zit in mijn bloed en in mijn genen. En dan komt nu ook dat waardeloze Ajax-spel, dat zo voorspelbaar is als de neten om de hoek kijken. Het is allemaal Ajax-onwaardig, het doet pijn aan mijn ogen. Het is al een paar jaar aan de gang en ik zie geen enkele verbetering. Zowel spelers als trainers geven steeds aan dat ze weten waar het aan ligt, dat het per se beter moet, etc. Nou, ik zou zeggen: doe er wat aan... Maar nee hoor! Week in week uit: weer niet. Het is te triest voor woorden. Weet je Pietje. Als je gewoon wordt verslagen door een betere tegenstander heb ik er veel minder moeite mee. Als je strijd op het uiterste van je kunnen maar het is gewoon niet genoeg kan je in ieder geval met opgeheven hoofd naar de kleedkamer.
Maar dit Ajax haalt bij lange na niet dat hoge niveau. Ik kom later deze week nog met een column denk ik, eens wat dingen van me afschrijven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:[..] Weet je Pietje. Als je gewoon wordt verslagen door een betere tegenstander heb ik er veel minder moeite mee. Als je strijd op het uiterste van je kunnen maar het is gewoon niet genoeg kan je in ieder geval met opgeheven hoofd naar de kleedkamer. Maar dit Ajax haalt bij lange na niet dat hoge niveau. Ik kom later deze week nog met een column denk ik, eens wat dingen van me afschrijven. Ik ben het volstrekt met je eens. En ik kijk uit naar je column. Ik zal er zeker op reageren. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:31 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb dat ook altijd Eide, zoals je weet. Wanneer Ajax punten verspeelt ben ik er ziek van. Ik heb het hier al heel vaak geschreven: ik ben Ajax-supporters sinds mijn 6e jaar en ik hoop in februari 67 jaar te worden. Ajax zit in mijn bloed en in mijn genen. En dan komt nu ook dat waardeloze Ajax-spel, dat zo voorspelbaar is als de neten om de hoek kijken. Het is allemaal Ajax-onwaardig, het doet pijn aan mijn ogen. Het is al een paar jaar aan de gang en ik zie geen enkele verbetering. Zowel spelers als trainers geven steeds aan dat ze weten waar het aan ligt, dat het per se beter moet, etc. Nou, ik zou zeggen: doe er wat aan... Maar nee hoor! Week in week uit: weer niet. Het is te triest voor woorden. Problemen zien, dat kan iedereen. dat is geen kunst. Problemen oplossen dat is veel moeilijker. problemen die wij en hij ook ziet, zit hem niet in de problemen maar in de oorzaak van het probleem en ik heb nog niet gehoord van de boer, waar de oorzaak van het probleem zit. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:[..] Weet je Pietje. Als je gewoon wordt verslagen door een betere tegenstander heb ik er veel minder moeite mee. Als je strijd op het uiterste van je kunnen maar het is gewoon niet genoeg kan je in ieder geval met opgeheven hoofd naar de kleedkamer. Maar dit Ajax haalt bij lange na niet dat hoge niveau. Ik kom later deze week nog met een column denk ik, eens wat dingen van me afschrijven. Ik heb wel degelijk strijd gezien. Ik heb wel degelijk spelers gezien die alles deden wat ze konden.
maar is het moeilijk om toe te geven dat PSV gewoon beter is en terecht heeft gewonnen.
Begin van de wedstrijd schrijft loetje: prima opstelling. Dijks zijn wapen is zijn voorzet, er is geen speler die dat kan afmaken. dat zie je al aan de opstelling. Middenveld met een 10, dat kan gewoon niet. Middenveld is waardeloos, al tijden. Op de aanval is niet zo groot probleem.
De boer wisselde klaassen niet, had al na 20 moeten worden gewisseld, na de 1ste tik.
Ajax wilde wel, maar kan niet beter dan dit. Vanwege dat de boer een tactiek kiest met de verkeerde mensen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 14:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik heb wel degelijk strijd gezien. Ik heb wel degelijk spelers gezien die alles deden wat ze konden. maar is het moeilijk om toe te geven dat PSV gewoon beter is en terecht heeft gewonnen. Begin van de wedstrijd schrijft loetje: prima opstelling. Dijks zijn wapen is zijn voorzet, er is geen speler die dat kan afmaken. dat zie je al aan de opstelling. Middenveld met een 10, dat kan gewoon niet. Middenveld is waardeloos, al tijden. Op de aanval is niet zo groot probleem. De boer wisselde klaassen niet, had al na 20 moeten worden gewisseld, na de 1ste tik. Ajax wilde wel, maar kan niet beter dan dit. Vanwege dat de boer een tactiek kiest met de verkeerde mensen. Wat is er nou weer? Snap je weer voor geen meter. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Eigenlijk was alles fout hoe Ajax de wedstrijd begon.
Spelopvatting, PSV het spel laten maken(hebben zij lastig mee), bij ons ontbreekt de scherpte om dat af te straffen en dus de spelopvatting tot winst om te zetten, dat ging sowieso niet gebeuren. Gelijkspel was het maximaal haalbare, met deze tactiek.
Formatie: middenveld met een 10, dat breekt het elftal in 2 of je moet met een 4 mans middenveld spelen en dus met een ruit. Of je moet er voor kiezen om je elftal in 2 laten vallen. Zoals wk2010 het geval was. maar als je team tactiek is: met zijn alle aanvallen en met ze alle verdedigen dan moet je niet willen dat je elftal in 2 breekt, dat is niet te belopen. Dus of 3-4-3 of 4-3-3 met 6 en geen 10.
Opstelling: Dijks opstellen zonder een echte spits, dan heb je niet veel aan zijn voorzetten en ook ziet zoveel aan hem. Middenveld, waar gewoon 3 van de zelfde soort spelers spelen. Creativiteit ontbreekt.
Spelers hebben wel strijd geleverd maar als op je zo'n manier het veld in word gestuurd dat vraag om een pak slaag.
En je moest lachen om de woorden van de Boer, ik hou van gedurfd voetbal. gedurfd heeft hij zeker, in eigen huis psv aan de bal te laten. Dat noem ik gedurfd, zeker met de kritiek die hij al kreeg over het slechte spel.
ik had al eerder in de post wat dingen geschreven. vandaar dat het karig werd en dus niet meer duidelijk wat ik bedoelde. hopelijk is dat nu wel het geval.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hij staat wel anders vrijwel altijd aan de basis van een doelpunt. Kan andere middenvelders dat zeggen??? PA dit moet je gewoon vergeten Schone een toffe peer maar niet goed genoeg voor Ajax en dat hij belangrijk is geweest voor Ajax dat zegt genoeg over het afgelopen niveau van Ajax en daar willen we vanaf. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Eigenlijk was alles fout hoe Ajax de wedstrijd begon. Spelopvatting, PSV het spel laten maken(hebben zij lastig mee), bij ons ontbreekt de scherpte om dat af te straffen en dus de spelopvatting tot winst om te zetten, dat ging sowieso niet gebeuren. Gelijkspel was het maximaal haalbare, met deze tactiek. Formatie: middenveld met een 10, dat breekt het elftal in 2 of je moet met een 4 mans middenveld spelen en dus met een ruit. Of je moet er voor kiezen om je elftal in 2 laten vallen. Zoals wk2010 het geval was. maar als je team tactiek is: met zijn alle aanvallen en met ze alle verdedigen dan moet je niet willen dat je elftal in 2 breekt, dat is niet te belopen. Dus of 3-4-3 of 4-3-3 met 6 en geen 10. Opstelling: Dijks opstellen zonder een echte spits, dan heb je niet veel aan zijn voorzetten en ook ziet zoveel aan hem. Middenveld, waar gewoon 3 van de zelfde soort spelers spelen. Creativiteit ontbreekt. Spelers hebben wel strijd geleverd maar als op je zo'n manier het veld in word gestuurd dat vraag om een pak slaag. En je moest lachen om de woorden van de Boer, ik hou van gedurfd voetbal. gedurfd heeft hij zeker, in eigen huis psv aan de bal te laten. Dat noem ik gedurfd, zeker met de kritiek die hij al kreeg over het slechte spel. ik had al eerder in de post wat dingen geschreven. vandaar dat het karig werd en dus niet meer duidelijk wat ik bedoelde. hopelijk is dat nu wel het geval. Hele lap tekst en weer alleen maar hetzelfde. Ga je dus weer.
Opzich is het namelijk logisch dat je met een bewegelijke spits speelt tussen 2 redelijk statische verdedigers. Hetgeen wat alleen niet klopte was de uitvoering ervan. Dat is wat anders. Wordt nu al weer moe ervan |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het is gedeeltelijk wel een feit met Bazoer en Gudelj en Klaasen heb je eigenlijk 3 dezelfde middenvelders en ook heb je gelijk dat er 1 zal moeten afvallen en Sinkgraven erbij zetten, dat is de uitzondering met creativiteit, dus stel ik voor om Gudelj op de bank te zetten en Klaasen met Bazoer als blok achter Sinkgraven en een achterhoede die aansluit achter dat blok zo dat ook Klaasen indien nodig aan kan sluiten zodat Milik niet de eenzame strijder is tegen een blok verdedigers, en bij bal verlies net als Barca op de tegenstander duiken zodat ze niet die bal kunnen spelen met zelf vertrouwen bluf en indien nodig met een overtreding. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 15:37 schreef p111 het volgende:Het is gedeeltelijk wel een feit met Bazoer en Gudelj en Klaasen heb je eigenlijk 3 dezelfde middenvelders en ook heb je gelijk dat er 1 zal moeten afvallen en Sinkgraven erbij zetten, dat is de uitzondering met creativiteit, dus stel ik voor om Gudelj op de bank te zetten en Klaasen met Bazoer als blok achter Sinkgraven en een achterhoede die aansluit achter dat blok zo dat ook Klaasen indien nodig aan kan sluiten zodat Milik niet de eenzame strijder is tegen een blok verdedigers, en bij bal verlies net als Barca op de tegenstander duiken zodat ze niet die bal kunnen spelen met zelf vertrouwen bluf en indien nodig met een overtreding. 3 dezelfde middenvelders? Leg me dat eens uit? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
--
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 15:29 schreef p111 het volgende:[..] PA dit moet je gewoon vergeten Schone een toffe peer maar niet goed genoeg voor Ajax en dat hij belangrijk is geweest voor Ajax dat zegt genoeg over het afgelopen niveau van Ajax en daar willen we vanaf. Schone is niet een speler hele grote ruimtes moet belopen. dus als ajax met de punt naar achteren speelt dan is schone niet geschikt als middenvelder. als Ajax met de punt naar voren speelt, is schone wel degelijk geschikt als 10, zeker als andere middenvelders in dienst van schone spelen. vrijwel exact het zelfde als met sneijder. Zijn wk van 2010 speelde hij op de 10 en met 2 mensen achter zich die de vuilste klusjes voor opknapte, de jong en van bommel.
Schone op 10, Bazoer en Serero die zijn klusjes doen, ik weet vrijwel zeker dat het beter gaat dan het middenveld wat we nu hebben. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 15:36 schreef Loetje het volgende:[..] Hele lap tekst en weer alleen maar hetzelfde. Ga je dus weer. Opzich is het namelijk logisch dat je met een bewegelijke spits speelt tussen 2 redelijk statische verdedigers. Hetgeen wat alleen niet klopte was de uitvoering ervan. Dat is wat anders. Wordt nu al weer moe ervan Wat is dan het zelfde?
Normaal is een spits je eind station. Begin ging het al fout, dat weet je vooraf al. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Bazoer fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. Geen bijster sterke techniek(uitzondering die bal op de paal, was goed geschoten)
Gudelj fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. het schijnt dat hij een goede traptechniek heeft, laat het eigenlijk niet zien.
Klaassen fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen.
Als dit geen herhaling was, dan weet ik het niet. Natuurlijk zijn er verschillen, maar ze lijken te veel op elkaar. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Bazoer fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. Geen bijster sterke techniek(uitzondering die bal op de paal, was goed geschoten) Gudelj fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. het schijnt dat hij een goede traptechniek heeft, laat het eigenlijk niet zien. Klaassen fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. Als dit geen herhaling was, dan weet ik het niet. Natuurlijk zijn er verschillen, maar ze lijken te veel op elkaar. Maar leg mij dan eens uit waarom Serero dan moer spelen? Je noemt hem wel maar onderbouwd niks |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:14 schreef Brandje het volgende:[..] Maar leg mij dan eens uit waarom Serero dan moer spelen? Je noemt hem wel maar onderbouwd niks Is eigenlijk ook zo'n type speler. Maar serero noemde ik als vervanger van gudelj en sinkgraven als vervanger van Klaassen. Serero speelt met meer pit, ik vind gudelj gewoon van flauwtjes overkomen. Serero valt gewoon goed in, maar goed het is lood om oud ijzer.
1 van de 3 moet er uit, voor iemand die creatief is.
Als het aan mij had gelegen, speelde we. Bazoer, serero en Sinkgraven(10) of Bazoer(6), Klaassen en sinkgraven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wat is dan het zelfde? Normaal is een spits je eind station. Begin ging het al fout, dat weet je vooraf al. Hoevaak moet je jou duidelijk maken dat er in dit systeem geen plaats is voor een echte 9? Reageer alsjeblieft alleen met waarheden in plaats van die walgelijke onzin en Lappen tekst van je |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Bazoer fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. Geen bijster sterke techniek(uitzondering die bal op de paal, was goed geschoten) Gudelj fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. het schijnt dat hij een goede traptechniek heeft, laat het eigenlijk niet zien. Klaassen fysiek sterk, lekker in de duel, groot uithoudingsvermogen. Als dit geen herhaling was, dan weet ik het niet. Natuurlijk zijn er verschillen, maar ze lijken te veel op elkaar. Wat een gelul zeg... Ongelooflijk gewoon.
Je noemt nu alleen eigenschappen die ze een klein beetje hetzelfde hebben. Noem nu dan eens de eigenschappen per positie die daar nodig zijn? Dan zie je dat er een prima balans zou moeten zijn |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 13:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Van dat eerste, dat wil ik dus ook niet. Ik wil dat er gewonnen word, desnoods op een heel lelijke manier, daar zit namelijk ook de schoonheid ervan in. Het moet eerst functioneel zijn en daarna pas mooi. Eerst winnen daarna pas kijken of er mooi is gevoetbald. Ik ga niet voor de schoonheidsprijs als ik 11 sta. Ajax sta voor mij altijd op 1 ook al is dat met Italiaans voetbal. Jij wilt het mooie belangrijker maken dan de winst. Ouderen die iets toevoegen en in nederland willen spelen zijn zeer zeldzaam, zeer zeldzaam. Kapitaal staat op de bankrekening en niet op het veld. Sorry, maar dat is een sprookje. Roda staat het kapitaal op het veld, maar kan de rekening van de stadion niet betalen. Zo zijn er wel meer clubs geweest die hun hele vermogen op het veld hadden gezet en bijna ten onder gingen. Ajax moet investeren in de accommodatie en in het stadion(aankopen van aandelen), dat is achterhaald en te oud. Dan kan Ajax er weer jaren op vooruit en kan Ajax weer stappen maken. Kapitaal op het veld, dat is echt een sprookje. De andere kleine clubs die mooi voetbal spelen, daar zit meestal iets bij van dat je dat niet had verwacht omdat ze klein zijn. Spelers waarvan je niet had verwacht dat ze zo konden spelen. Dan is dat altijd leuk om naar te kijken, naar iets wat je niet had verwacht. Er is totaal geen verwachtingspatroon en ze hebben een doelstelling dat niet altijd om winst vraagt. Ajax haalt spelers waarvan iets moet worden verwacht, van Ajax word iets verwacht. Ajax moet kampioen worden, dat vraagt om winst. Zwolle dat gelijk speelt tegen Excelsior, dat is geen ramp. Dat kan gebeuren, bij Ajax kan dat niet. Die verwachtingspatroon dat is gewoon niet reëel. Kampioen worden, met mooi voetbal. Mooi voetbal zonder kampioenschap, dan krijg je kritiek. Kampioenschap met lelijk voetbal, dan krijg je kritiek. En allebei is gewoon niet te doen, of moeten we na 5 jaar nog een jaartje proberen want misschien lukt het nu wel. Dit is ook een sprookje. Ajax fans moeten zich uitspreken, willen we de schaal of de schoonheidsprijs. Beide dat kan niet, daar hebben wij en heel nederland geen team voor. Geen enkel argument, dat hout snijdt. Als je met het hoogste budget in de Eredivisie geen elftal in het veld kan zetten, die gemiddeld niet meer dan 1,5 kans per helft kunnen creëren, dan zit het toch echt goed fout. En een wedstrijd op slot gooien, omdat het niet loopt of het op dat moment het maximale haalbare is, heb ik geen enkel probleem mee.
Ik snap ook dat, het niet makkelijk is om ervaren spelers te contracteren, maar waarom niet, als het voor andere eredivisieteams wel mogelijk is.
Als je een budget (2014/2015) van 65 miljoen hebt en hetzelfde bedrag of misschien wel meer als dood kapitaal op de bank, dan doe je het niet goed als bedrijf/club. Je houdt als club natuurlijk rekening met de cashflow voor de maandelijks te betalen rekeningen.
Clubs als PEC Zwolle, AZ, etc. spelen na hun vermogen en soms boven hun vermogen. Wij spelen inmiddels het 3e seizoen onder ons kwalitatief vermogen en budget.
Wat is er vreemd aan om tegen clubs van het rechterrijtje (Teletekst) met een 10-tal kansen meestal de wedstrijd in je voordeel te beslissen. En thuis niet door PSV, Vitesse, Feyenoord, Zwolle te worden weggespeeld en natuurlijk kun je deze wedstrijden ook verliezen.
Ik wil met regelmaat de schaal met voor de eredivisie een Ajax-waardig team.
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:47 schreef Loetje het volgende:[..] Hoevaak moet je jou duidelijk maken dat er in dit systeem geen plaats is voor een echte 9? Reageer alsjeblieft alleen met waarheden in plaats van die walgelijke onzin en Lappen tekst van je Welk systeem bedoel je?
Maar verander het woord spits in speler in de punt van de aanval.
Best vreemd dat je daarover hebt, maar goed ik ben het met je eens dat spitsen en Ajax niet werkt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 17:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Welk systeem bedoel je? Maar verander het woord spits in speler in de punt van de aanval. Best vreemd dat je daarover hebt, maar goed ik ben het met je eens dat spitsen en Ajax niet werkt. Dat Siem de Jong onze beste spits was zegt toch alles?
Bazoer beheerst het balveroveren prima. Fysiek sterk in de duels. Gudelj zou een verbindingspeler moeten zijn tussen middenveld achter en middenveld voor. Dingen die de gasten prima beheersen. Klaassen lijkt sterk maar die wint niet heel veel duels. Die moet het druk zetten en de laatste man tussen middenveld en aanval zijn. En dan ben je in principe prima in balans en niet dat gejank wat jij opnoemt. Alleen het wordt nauwelijks uitgevoerd en dat is iets totaal anders |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 16:49 schreef Loetje het volgende:[..] Wat een gelul zeg... Ongelooflijk gewoon. Je noemt nu alleen eigenschappen die ze een klein beetje hetzelfde hebben. Noem nu dan eens de eigenschappen per positie die daar nodig zijn? Dan zie je dat er een prima balans zou moeten zijn Was het niet waar dan wat ik schreef?
Per positie, dat ligt eraan of we met de punt naar voren spelen of met de punt naar achteren. Wat je moet hebben op het middenveld, is loopvermogen(check), kunnen verdedigen fysiek(check) en creativiteit.
Maar als jij vind dat Klaassen een creatieve speler vind, prima. Ik vind hem een box to box speler en zeker geen 10. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 18:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Was het niet waar dan wat ik schreef? Per positie, dat ligt eraan of we met de punt naar voren spelen of met de punt naar achteren. Wat je moet hebben op het middenveld, is loopvermogen(check), kunnen verdedigen fysiek(check) en creativiteit. Maar als jij vind dat Klaassen een creatieve speler vind, prima. Ik vind hem een box to box speler en zeker geen 10. Vorige post geef ik hier antwoord op.
Klaassen is een valse 10 die je met een hangende spits prima benut. Net zoals De Jong en Pantelic toen. De Jong en Klaassen zijn redelijk identiek aan elkaar. Aangezien wij niet zo'n spits hebben kom je al snel bij zo'n type uit als Fischer. Dus is de keuze gewoon vrij logisch op dit moment |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 17:33 schreef Ztjes het volgende:[..] Geen enkel argument, dat hout snijdt. Als je met het hoogste budget in de Eredivisie geen elftal in het veld kan zetten, die gemiddeld niet meer dan 1,5 kans per helft kunnen creëren, dan zit het toch echt goed fout. En een wedstrijd op slot gooien, omdat het niet loopt of het op dat moment het maximale haalbare is, heb ik geen enkel probleem mee. Ik snap ook dat, het niet makkelijk is om ervaren spelers te contracteren, maar waarom niet, als het voor andere eredivisieteams wel mogelijk is. Als je een budget (2014/2015) van 65 miljoen hebt en hetzelfde bedrag of misschien wel meer als dood kapitaal op de bank, dan doe je het niet goed als bedrijf/club. Je houdt als club natuurlijk rekening met de cashflow voor de maandelijks te betalen rekeningen. Clubs als PEC Zwolle, AZ, etc. spelen na hun vermogen en soms boven hun vermogen. Wij spelen inmiddels het 3e seizoen onder ons kwalitatief vermogen en budget. Wat is er vreemd aan om tegen clubs van het rechterrijtje (Teletekst) met een 10-tal kansen meestal de wedstrijd in je voordeel te beslissen. En thuis niet door PSV, Vitesse, Feyenoord, Zwolle te worden weggespeeld en natuurlijk kun je deze wedstrijden ook verliezen. Ik wil met regelmaat de schaal met voor de eredivisie een Ajax-waardig team. Het budget is niet van belang. Volgens mij wonnen wij ooit van city, een veel groter begroting. Het gaat erom wat je met het geld doet en met wat je gaat doen met de spelers die je tot je beschikking hebt. De mensen van de jeugdopleiding hebben al heel lang aangegeven dat er geïnvesteerd moet worden in de toekomst, dat doet het bestuur niet omdat de toekomst mogelijk moet verhuizen. Alleen die kak gemeente wil niet beslissen, waardoor Ajax niet verder kan. Toekomst is 20 jaar oud en moet flink aangepakt worden, daar is flink wat geld voor nodig. Slob zei zelf dat Ajax te weinig geld heeft op de bank, hij was bang dat Ajax in de loop van de tijd de rekeningen niet zouden kunnen betalen.
Wat andere doen dat is ook niet van belang. Als al die clubs op hun kop willen staan dan moet ajax dat ook niet doen. Wat je moet doen is naar je zelf kijken en niet naar de tegenstander of wat andere doen. Leuk voor Zwolle en Az dat ze het goed doen, zeker voor de neutrale supporter. Maar ik ben ajacied en ik kijk naar Ajax. De rest boeit mij geen ene flikker. En resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Als je nou eens wist wat Ajax van plan was, dan weet je ook waarom Ajax zo met het geld omgaat. Maar bestuur houd zijn kaken stijf op elkaar. Er komt een tijd dat je weet waar al dat geld naar toe gaat.
Verder wil ik zeggen dat Ajax met dit elftal echt veel beter kan spelen. Als de juiste mensen op de juiste plek komen te staan in de juiste formatie. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
hahahahah zooh jullie hebben er alweer wat lappen tekst opzitten auw lachen als een boer met kiespijn (of was het nou de boer) nouja......... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Niet zo moeilijk Gudellj en Bazoer zijn bijna de zelfde type spelers fysiek niet echt creatief en Klaasen is in feite een lopende middenvelder veel bal afpakken een steun voor de spits een box to box speler, daar in tegen heeft Sinkgraven een aantal bewegingen en diepgang die de Boer even er uitgesloopt hebt, dus Frank gok dit keer een aantal wedstrijden met Sinkgraven en Bazoer en Klaasen, dat werkte in het begin ook prima maar 2 mindere wedstrijden en hij is geslacht zo krijg je veel vertrouwen zo,n jonge speler. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 15:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Schone is niet een speler hele grote ruimtes moet belopen. dus als ajax met de punt naar achteren speelt dan is schone niet geschikt als middenvelder. als Ajax met de punt naar voren speelt, is schone wel degelijk geschikt als 10, zeker als andere middenvelders in dienst van schone spelen. vrijwel exact het zelfde als met sneijder. Zijn wk van 2010 speelde hij op de 10 en met 2 mensen achter zich die de vuilste klusjes voor opknapte, de jong en van bommel. Schone op 10, Bazoer en Serero die zijn klusjes doen, ik weet vrijwel zeker dat het beter gaat dan het middenveld wat we nu hebben. Schone zijn handelingssnelheid is te traag !!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 18:03 schreef Loetje het volgende:[..] Dat Siem de Jong onze beste spits was zegt toch alles? Bazoer beheerst het balveroveren prima. Fysiek sterk in de duels. Gudelj zou een verbindingspeler moeten zijn tussen middenveld achter en middenveld voor. Dingen die de gasten prima beheersen. Klaassen lijkt sterk maar die wint niet heel veel duels. Die moet het druk zetten en de laatste man tussen middenveld en aanval zijn. En dan ben je in principe prima in balans en niet dat gejank wat jij opnoemt. Alleen het wordt nauwelijks uitgevoerd en dat is iets totaal anders Je vergeet een ding Loetje Gudelj en Bazoer hebben beide geen creativiteit !! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat ze die Gudelj gehaald hebben...Pffff |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dan zit je er gigantisch naast. Bazoer geeft nogal eens een geweldige pass en Gudelj kan het ook. Alleen die laat het niet zien. Echt gelul van de bovenste plank |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 oktober 2015 - 19:10 schreef p111 het volgende:[..] Niet zo moeilijk Gudellj en Bazoer zijn bijna de zelfde type spelers fysiek niet echt creatief en Klaasen is in feite een lopende middenvelder veel bal afpakken een steun voor de spits een box to box speler, daar in tegen heeft Sinkgraven een aantal bewegingen en diepgang die de Boer even er uitgesloopt hebt, dus Frank gok dit keer een aantal wedstrijden met Sinkgraven en Bazoer en Klaasen, dat werkte in het begin ook prima maar 2 mindere wedstrijden en hij is geslacht zo krijg je veel vertrouwen zo,n jonge speler. Klopt ook niet. Het middenveld heeft balans genoeg. Maar De Boer haalt de balans eruit qua opdrachten. Dat is iets geheel anders. Dit middenveld zou alles moeten hebben wat je nodig hebt. Sterker nog, op papier hebben wij het beste middenveld van allemaal |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Die had gewoon op 6 gemoeten |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dan nog. Hij beheerst niet wat wij nodig hebben. Al zou je een prima middenveld kunnen hebben met hem, wat ik ook zeg. Maar dan moet je veel gaan omdraaien wat betreft het systeem |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Hummel10