|
|
Loetje
|
|
|
Locatie: Aker Stadion Aanvang: 21.05 uur Scheidsrechter: n.n.b
De Europa League tot nu toe Ajax moest al dit jaar al vroeg beginnen in Europa. Na dat Rapid Wien in de 3e voorronde van de Champions League over 2 wedstrijden te sterk bleek, moest Ajax het in de play-offs van de Europa League opnemen tegen FK Jablonec uit Tsjechiƫ.
Gelukkig wist Ajax zich wel te kwalificeren voor de groepsfase van de Europa League. Na een 1-0 thuisoverwinning en een doelpuntloos gelijkspel in de uitwedstrijd werd de poulefase veiliggesteld.
Tijdens de loting werd Ajax gekoppeld aan mooie tegenstanders. Celtic uit Schotland, Fenerbahce uit Turkije en Molde FK uit Noorwegen zijn de tegenstanders.
Terugblik op Ajax - Celtic Ajax speelde haar eerste thuiswedstrijd tegen een eigenlijk slap Celtic. Weer waren persoonlijke fouten de aanleiding voor de 2 Schotse doelpunten. Door een 2e gele, en dus rode kaart voor de linksback van Celtic kon Ajax op de valreep een punt pakken tegen de Schotten, 2-2.
Molde FK Molde, voor velen een grote onbekende tegenstander. Maar Molde is wel de ploeg die sc Heerenveen nog niet al te lang geleden wist te verslaan met 5-0 over 2 wedstrijden. Molde is ook de ploeg die hun eerste wedstrijd wisten te winnen bij Fenerbahce. In Istanbul werd het 1-3 en daardoor zijn de Noren de koploper in poule A. Alle reden dus op waakzaam te zijn in het Aker Stadion. Een overwinning van ons Ajax zal dan ook nodig zijn.
Ons aller Ajax Ons cluppie zal dus op de hoede moeten zijn. Niet alleen omdat Molde hun eerste wedstrijd al wist te winnen, ook omdat we het al vaker lastig hebben met relatief onbekende tegenstanders de laatste jaren.
Ajax kan bovendien goede zaken doen. Bij een zege neemt het de koppositie vermoedelijk over in poule A. Als je daarbij meeneemt dat Fenerbahce de ploeg is die in de 2 speelrondes erna de tegenstander zal zijn, is een overwinning bijna noodzakelijk.
Ajax speelt over het algemeen niet zo veel tegen Scandinavische ploegen. Soms een potje in de voorbereiding op het seizoen maar voor de laatste keer moeten we terug naar het seizoen 2006/2007. Onder toenmalig coach Henk Ten Cate verloor Ajax ondanks een uitzege, van Kopenhagen. Zijn er dan helemaal geen goede herinneringen tegen Scandinaviers? Jawel hoor, voor de voorronde van de Champions League op woensdag 24 augustus 2005 won Ajax thuis onder leiding van de Duitse topscheidsrechter Markus Merk met 3-1 van Brondby. Na een 2-2 in Denemarken was dat ruimschoots voldoende om door te gaan naar de groepsfase van de Champions League.
Speelronde 2 Behalve Molde - Ajax, kent poule A nog een belangrijke wedstrijd. Op Celtic Park treffen Celtic en Fenerbahce elkaar. Ook dit duel begint net als die van Ajax, om 21.05!
Het archief
Deze keer een iets minder groot archief, maar we sluiten toch af met een paar filmpjes tegen Scandinavische tegenstanders.
Ajax werd in het seizoen 2006/2007 uitgeschakeld door Kopenhagen, echter werd de heenwedstrijd in Kopenhagen wel gewonnen. 2 goals van Klaas Jan Huntelaar waren genoeg voor een 1-2 zege!
Een jaar ervoor ging het gelukkig wel goed. Ajax won met 3-1 thuis van Brondby, na de 2-2 in de heenwedstrijd betekende dat een plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions Leagiue. Bekijk hier de samenvatting van die wedstrijd.
Ik wens iedereen een fijne wedstrijd en tot Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Doet bij iedereen dat filmpje van de wedstrijd tegen Kopenhagen het? Bij mij namelijk niet?
Edit; Nu wel!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 september 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En alweer prachtig Loetje! Bij mij doet het filmpje het wel.
Een klein foutje... Molde komt uit Noorwegen en niet uit Denemarken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2015 - 18:19 schreef Pietje het volgende:En alweer prachtig Loetje! Bij mij doet het filmpje het wel. Een klein foutje... Molde komt uit Noorwegen en niet uit Denemarken. Fuck je hebt gelijk. Daar gaat me topic. Helemaal daar uit opgemaakt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Je kunt het toch aanpassen? Ik denk dat niemand daar een probleem mee heeft, hoor want Denemarken is ook een fijn land ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2015 - 18:24 schreef Pietje het volgende:[..] Je kunt het toch aanpassen? Ik denk dat niemand daar een probleem mee heeft, hoor want Denemarken is ook een fijn land ;-) Hahaha, dat ga ik ook doen. Denk je ook vaak iets te weten. Wat een blunder |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Heb er maar Scandinavie van gemaakt. Klinkt een stuk logischer |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee joh, niks blunder. We zijn hier met z'n allen veel te blij met jou!!
Er is een Engelse cheograaf die vaak in jury's van spelletjes zat en die zei (als aanmoediging) altijd in krom Nerderlands: "voowall soo doargoahn". Dat geldt voor jou dubbel! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha! Klasse vriend. Handig gedaan. Perfect. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2015 - 18:32 schreef Pietje het volgende:[..] Nee joh, niks blunder. We zijn hier met z'n allen veel te blij met jou!! Er is een Engelse cheograaf die vaak in jury's van spelletjes zat en die zei (als aanmoediging) altijd in krom Nerderlands: "voowall soo doargoahn". Dat geldt voor jou dubbel! Was het geen Fries? Hahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee hoor, Nederlands op z'n Engels. Die cheograaf is legendarisch: Barry Stevens.
Maarrrrr... we gaan zo eten, dus stop ik er even mee. Nogmaals, m'n complimenten voor al die prachtige topic. Fijne avond. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 september 2015 - 18:46 schreef Pietje het volgende:[..] Nee hoor, Nederlands op z'n Engels. Die cheograaf is legendarisch: Barry Stevens. Maarrrrr... we gaan zo eten, dus stop ik er even mee. Nogmaals, m'n complimenten voor al die prachtige topic. Fijne avond. Ik zal het eens opzoeken.
Smakelijk vriend en een fijne avond! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ehmmmmmm is het nog een verrassing??
Nee???
Ok dan!!!
1-3!! 3x Milik!! Bam!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Gewoon prutswerk Loetje. Lijkt helemaal nergens op dit wedstrijdtopic ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Potje gaat lastig zat worden.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Gaatje in de deksel slaan....schroef je het met 1 hand open ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dat zeker. Speelde uit bij Fener echt goed en vooral slim |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Die Noren zijn echte kerels. En de junioren van Ajax hebben het altijd moeilijk tegen kerels. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: tegen kerels had je zelfs weg kunnen laten.. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Lastige wedstrijd. 1-1. Meer zit er niet in ben ik bang. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Das waar, maar wie heeft de kracht om dat gaatje te slaan? |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
0-1 De muur van Ajax gaat beroemd worden. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
De Muur van Mokum ouwe! 🈺🈺🈺🈺🈚🈚🈚🈚🈚🔯🔯🔯🔯🔯🔯🔯🈚🈚🈚🈚🈚🈺🈺🈺🈺 |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Muur van Mokum ...👊👊👊ik vind hem top😎 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Fisher voor younes, verder geen wijzigen |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik hou het op een 1-2 winst. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Op voorhand zeg ik dikke prima😉 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En achteraf zou dat ook prima zijn.. Winnen in Europa is per definitie altijd goed.. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Precies..sluit ik me helemaal bij aan. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Kom maar op met die pot. Ik ben er klaar voor. Succes mannen 👊 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Och, och. Wat makkelijk weggegeven zeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heerlijk verdedigd, en Cilissen moet die voorzet er al uit halen, gaat vlak voor hem langs..
Wat een domme sukkels.. |
|
|
|
|
Sebastiaan79
|
|
|
Maar er staat ook wel wind zei De Boer,hij is echt lachwekkend ah worden |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Niet te geloven, door een rotte balverlies. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En wat een bijna nog dommere overtreding, dat is bijna gewoon bewust geel pakken terwijl die knakker er helemaal niet langs kon.. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Onvoorstelbaar dat ie hem er zo in kan lopen idd |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik denk dat FdB het heel anders had voorgesteld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Echt, wat kan ik me aan zoiets doms dood irriteren zeg, dom balverlies, en daarna gaat weer gewoon alles fout, en Cilissen moet gewoon duiken op die zachte voorzet, die rolt bijna bij hem langs.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Voetbal...wat een kutsport eigenlijk...vooral op kunstgras |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Maar ik krijg niet de indruk dat we hier hoeven te verliezen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat een domme opmerking, nee de Boer had gedacht dat we zo snel achter zouden staan.. Man man man.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Vraag me alleen af wrm dijks aan de binnenkant stond toen riedewald opstoomde die hoort dan toch gewoon ten alle tijden tegen de zijlijn aan te staan?! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|