BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ArenA wordt voor 50 miljoen euro verbouwd: 'Het gaat lijken op de Allianz Arena'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - woensdag 30 september 2015 - 14:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

ArenA wordt voor 50 miljoen euro verbouwd: "Het gaat lijken op de Allianz Arena" (AjaxPrimeur.nl)

remco k
 remco k - woensdag 30 september 2015 - 14:53   quote  deeplink  
De Amsterdam Arena zal de komende jaren een metamorfose ondergaan. De verbouwing, die vijftig miljoen euro gaat kosten, moet leiden tot een stadion dat lijkt op dat van Bayern München. Door de verbreding van de omlopen op de tweede ring en vernieuwing van de gevel wordt de Arena bol in plaats van hol.

"Uiteindelijk gaat het stadion op een grote kaas lijken met op zes plekken inkepingen waar de trappenhuizen het dak schragen. Het gaat een beetje lijken op de Allianz Arena van Bayern München", zegt stadiondirecteur Henk Markerink tegen het Parool.

De verbouwing begint volgend jaar aan de oostkant van het stadion. De noordkant (2018) en de zuidkant (2019) volgen later. Het gaat om de grootste verbouwing sinds de opening in 1996. Aan de capaciteit van 53.000 wordt niets gedaan. De naam Amsterdam ArenA blijft voorlopig bestaan, maar een naamsverandering wordt niet uitgesloten door Markerink. Mogelijk verbindt een commerciële partij zijn naam aan het stadion. "Maar dat zal in overleg met Ajax zijn."

"De plannen van de Arena passen bij Ajax. Het is vernieuwend en ambitieus, maar ook functioneel. Met deze aanpassingen is de Arena, net zoals bij de opening in 1996, haar tijd weer ver vooruit", reageert Edwin van der Sar namens Ajax.
Loetje
 Loetje - woensdag 30 september 2015 - 15:24   quote  deeplink  
Had alleen gehoopt op meer zitplaatsen. Verder zeer interessant
Peter1956
 Peter1956 - woensdag 30 september 2015 - 16:45   quote  deeplink  
Iemand een idee wie deze investering doet, Ajax?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 15:24 schreef Loetje het volgende:
Had alleen gehoopt op meer zitplaatsen. Verder zeer interessant
ik denk dat Ajax en de Arena alle mogelijkheden tot uitbreiding van de zitplaatsen heeft onderzocht. Bovenin het stadion zit je al zo ver weg van het veld dat het niet zinvol is om een 3de ring daarbovenop te bouwen.
De hoeken gaan niet dicht in verband met evenementen in het stadion.
Grachten dichtbouwen bij de F-side en aan de andere kant, kunnen niet of willen ze dat niet. Ajax vind dat er tussen Fside en het veld een ruimte moet zijn.
Aan de andere kant zitten de gehandicapten achter het doel, dat gaat niet worden veranderd.

Waar zou je die meer plaatsen hadden verwacht?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 16:45 schreef Peter1956 het volgende:
Iemand een idee wie deze investering doet, Ajax?
Arena maakt de plannen en legt dat vervolgens neer bij de aandeelhouders.

Als de rekening bij de aandeelhouders word neergeld voor een investering en enkel Ajax betaald de rekening dan gaat wel de aandeel van Arena omhoog.

Dus ik denk dat de Arena dit zelf betaald.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 17:15   quote  deeplink  
Wat ik mij afvraag is? wat gaat er gebeuren met het aandeel van Ajax in de Arena.
Gemeente Amsterdam wil er van af, als Ajax dat in zijn geheel overneemt moet volgens mij Ajax een bod doen op alle aandelen, omdat het rond de 50 % komt.

Worden de stoeltjes nou een keer rood of niet? Gebeurd dat voor of na de verbouwing? Voor of na het EK2020?
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 30 september 2015 - 17:15   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd.
Ook ik had gedacht aan een verdere uitbreiding.
Verder zal het wel mooier worden, denk ik zo.
Pietje
 Pietje - woensdag 30 september 2015 - 17:27   quote  deeplink  
Ik vermoed dat dit dus het antwoord is op alle vragen van supporters, pers etc. wat Ajax met al zijn miljoenen wil gaan doen.
Loetje
 Loetje - woensdag 30 september 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 17:27 schreef Pietje het volgende:
Ik vermoed dat dit dus het antwoord is op alle vragen van supporters, pers etc. wat Ajax met al zijn miljoenen wil gaan doen.
Komt het volledig in eigen handen dan?
Pietje
 Pietje - woensdag 30 september 2015 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 17:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Komt het volledig in eigen handen dan?
Of het hiermee volledig in eigen beheer komt weet ik niet, maar het gaat wel aardig die richting op.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
lijkt mij niet.

Ajax wil de toekomst renoveren. Heeft dat ook deels gedaan. maar zou weer meer willen doen, enkel gemeente Ouder-Amstel heeft andere plannen met de grond waar de toekomst nu ligt.

Toekomst gaat verhuizen en opnieuw worden opgebouwd. Daar gaat het grootste geld in zitten.

Vervolgens wil Cruijff dat Ajax het Stadion zelf ooit weer gaat beheren.
Hij zei: Baas in eigen huis.

Ajax heeft dus flink wat geld nodig om dit te kunnen realiseren.

Deze verbouwing komt uit de koker van Arena, dit is in opdracht de van Uefa.
Arena is namelijk speelplek voor het EK2020.
Pas na het EK gaat Ajax investeren rondom de Arena en in de Arena zelf.
Omdat het te kort tijd is om dit voor 2020 klaar te hebben.

Dus Ajax gaat de komende jaren nog flink wat meer sparen.
Pietje
 Pietje - woensdag 30 september 2015 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 17:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

lijkt mij niet.

Ajax wil de toekomst renoveren. Heeft dat ook deels gedaan. maar zou weer meer willen doen, enkel gemeente Ouder-Amstel heeft andere plannen met de grond waar de toekomst nu ligt.

Toekomst gaat verhuizen en opnieuw worden opgebouwd. Daar gaat het grootste geld in zitten.

Dat zou ook goed kunnen. Ik heb geen idee. Vandaar mijn oorspronkelijke woorden "ik vermoed...".
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 20:45   quote  deeplink  
Het voegt voor mij als Ajax supporter bijzonder weinig toe. De verschrikkelijke hoeken achter de goals blijven gewoon open en ook aan de akoestiek wordt niks gedaan dus het blijft een galmbak. Ook commercieel niet slim want dan hadden ze weer veeel vaker concerten en dus ook meer inkomsten.
remco k
 remco k - woensdag 30 september 2015 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
het plan wordt niet door Ajax gepresenteerd, dus ik vraag me oprecht af of Ajax dit wel gaat betalen?

en 50 miljoen om een al modern stadion op te knappen, ik vind het nogal wat..
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 17:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

lijkt mij niet.

Waarom zou ajax in vredesnaam gaan investeren rondom de arena en in de arena zelf als het slechts huurder is? Ten tweede moet de toekomst weg en gaat ajax niet vrijwillig dus het opbouwen van de toekomst gaat Ajax echt niet zoveel.kosten en komt gewoon voor rekening van de gemeente
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 17:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Arena maakt de plannen en legt dat vervolgens neer bij de aandeelhouders.

Als de rekening bij de aandeelhouders word neergeld voor een investering en enkel Ajax betaald de rekening dan gaat wel de aandeel van Arena omhoog.

Dus ik denk dat de Arena dit zelf betaald.
Dat weet ik wel zeker. Dit kost Ajax echt geen geld. Ze zouden pas meebetalen als ze de arena konden kopen maar dat lijkt mij een fabel als eerst 50 miljoen gaan verbouwen
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Vertel want deze verbouwing staat daar los van. Het bevestigd voor mij Juist des te meer dat Ajax de arena niet gaat kopen. De Arena nv gaat eerst voor 50 miljoen verbouwen om vervolgens de boel aan ajax te verkopen. Lijkt mij niet.
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 20:45 schreef remco k het volgende:

[..]

het plan wordt niet door Ajax gepresenteerd, dus ik vraag me oprecht af of Ajax dit wel gaat betalen?

Ajax gaat dit niet betalen. Waarom zouden ze
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 20:45 schreef Brandje het volgende:
Het voegt voor mij als Ajax supporter bijzonder weinig toe. De verschrikkelijke hoeken achter de goals blijven gewoon open en ook aan de akoestiek wordt niks gedaan dus het blijft een galmbak. Ook commercieel niet slim want dan hadden ze weer veeel vaker concerten en dus ook meer inkomsten.
Hoeken blijven Open juist vanwege commercieel oogpunt.

En ik weet niet of door de aanpassingen de akoestiek veranderd.
Want waar komt de galm vandaan, dat kan wel eens van de gang komen.

En ik heb het idee dat er redelijk veel dingen gebeuren als er niet word gevoetbald, of er dan nog meer concerten kunnen worden gepland.
Ik vraag mij af hoeveel ruimte de arena heeft tot meer..
Eide
 Eide - woensdag 30 september 2015 - 21:12   quote  deeplink  
Leuk voor commerciële doeleinden. Er zal dan wel reclame aan de buitenkant komen en zo. Voor Ajax zal het niet veel opleveren initieel lijkt me.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 20:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vertel want deze verbouwing staat daar los van. Het bevestigd voor mij Juist des te meer dat Ajax de arena niet gaat kopen. De Arena nv gaat eerst voor 50 miljoen verbouwen om vervolgens de boel aan ajax te verkopen. Lijkt mij niet.
Arena verkoopt niks. Het is de gemeente Amsterdam die zijn aandeel verkoopt.
Daar heeft de Arena niks over te zeggen, tenzij zelf een partij zijn on te kopen.

Maar volgens mij heeft de nv geen aandeel in het eigen bedrijf.

Nv word waarschijnlijk ook niet opgegeven. Ajax word wellicht grootaandeelhouder, omdat de gemeente Amsterdam wil verkopen.

Ik weet alleen dat de gemeente Amsterdam van het aandeel afwil.
Ik weet dat Cruijff ooit zei dat ze baas in eigen huis moeten zijn.
Dat is voor mij 1+1 maar zegt niks over of Ajax daadwerkelijk het aandeel wil en kan kopen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 21:12 schreef Eide het volgende:
Leuk voor commerciële doeleinden. Er zal dan wel reclame aan de buitenkant komen en zo. Voor Ajax zal het niet veel opleveren initieel lijkt me.
Volgens mij gebeurd dat bij alianz arena ook niet.

Ze kleuren de buitenkant als er wedstrijd word gespeeld.
Blauw voor 1860 en rood voor Bayern.

Overigens gebeurd dat nu ook al.

Stadion word rood wit als Ajax erin speelt en oranje als oranje erin speelt.
Geheel wit als sention white er is en alle andere kleuren voor andere evenementen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 september 2015 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 30 september 2015 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 21:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Stadion word rood wit als Ajax erin speelt en oranje als oranje erin speelt.
Geheel wit als sention white er is en alle andere kleuren voor andere evenementen.
Dat is dus al een verkapte vorm van reclame. Een doorstap naar zichtbare reclame of een sponsornaam is niet ondenkbaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 21:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is dus al een verkapte vorm van reclame. Een doorstap naar zichtbare reclame of een sponsornaam is niet ondenkbaar.
Zoals de ziggo dome dat gaat het denk ik niet worden.

Gewoon het zelfde als wat nu ook al het geval is.
Alleen gewoon beter verlicht.

Wat wel kan is dat de naam word veranderd.
De naam Amsterdam Arena zou volgens de foto's op de gevel komen te staan.
Maar de directeur zei wel dat de naamverandering met Ajax word besproken.

Dat het stadion wit verlicht is bij sention White dat vind ik niet zo probleem.
Dus bij elk evenement een kleur krijgt, dat vind ik wel wat hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 september 2015 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - woensdag 30 september 2015 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 21:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoeken blijven Open juist vanwege commercieel oogpunt.

En ik weet niet of door de aanpassingen de akoestiek veranderd.
Want waar komt de galm vandaan, dat kan wel eens van de gang komen.

En ik heb het idee dat er redelijk veel dingen gebeuren als er niet word gevoetbald, of er dan nog meer concerten kunnen worden gepland.
Ik vraag mij af hoeveel ruimte de arena heeft tot meer..
De enige rede voor die hoeken is dat er dan vrachtwagens en andere voertuigen naar binnen kunnen rijden. Maar met de de huidige technieken moet dat op een andere manier op te lossen zijn.
Verder dienen die hoeken helemaal nergens voor. Bovendien kunnen die hoeken wannneer ze dicht zijn zeker plaats bieden aan 2500 extra plekken. Dus niks commercieels aan die hoeken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 september 2015 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 21:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

De enige rede voor die hoeken is dat er dan vrachtwagens en andere voertuigen naar binnen kunnen rijden. Maar met de de huidige technieken moet dat op een andere manier op te lossen zijn.
Verder dienen die hoeken helemaal nergens voor. Bovendien kunnen die hoeken wannneer ze dicht zijn zeker plaats bieden aan 2500 extra plekken. Dus niks commercieels aan die hoeken.
Voor evenementen moet je decor en alle andere duren en zware spullen naar binnen brengen.
Alles door de voordeur naar binnen brengen en met mankracht dat alles gaan doen dat lijkt mij niks.
Elke keer een hijskraan opzetten, dat lijkt mij niet.

Als je een alternatief weet, hoe je een decor opbouwt zonder een vrachtwagen naar binnen te brengen. Vertel het, misschien leest de Arena directie wel mee?

Brandje
 Brandje - donderdag 01 oktober 2015 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 22:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voor evenementen moet je decor en alle andere duren en zware spullen naar binnen brengen.
Alles door de voordeur naar binnen brengen en met mankracht dat alles gaan doen dat lijkt mij niks.
Elke keer een hijskraan opzetten, dat lijkt mij niet.

Als je een alternatief weet, hoe je een decor opbouwt zonder een vrachtwagen naar binnen te brengen. Vertel het, misschien leest de Arena directie wel mee?
Las net op ajaxshowtime dat er toch wordt gedacht om de hoeken te dichten en dat het te maken zou hebben met luchtstromingen dat ze daar maar aan het kijken zijn.
In de Kuip werden ook concerten gegeven. Guus meeuwis doet het jaarlijks in Eindhoven. Daar kom je ook niet met een vrachtwagen binnen.
En je maakt mij niet wijs dat ze met de technieken van tegenwoordig het niet voor elkaar kunnen krijgen om met grote voertuigen naar binnen te rijden. De spelers bussen komen ook gewoon via de hoofdingang naar binnen en daar is ruimte zat voor.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 09:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Las net op ajaxshowtime dat er toch wordt gedacht om de hoeken te dichten en dat het te maken zou hebben met luchtstromingen dat ze daar maar aan het kijken zijn.
In de Kuip werden ook concerten gegeven. Guus meeuwis doet het jaarlijks in Eindhoven. Daar kom je ook niet met een vrachtwagen binnen.
En je maakt mij niet wijs dat ze met de technieken van tegenwoordig het niet voor elkaar kunnen krijgen om met grote voertuigen naar binnen te rijden. De spelers bussen komen ook gewoon via de hoofdingang naar binnen en daar is ruimte zat voor.
Ik las het! Prima dat ze daar naar aan het kijken zijn.

Ik zou het prima vinden als de hoeken dicht gaan, mits er niks negatief veranderd.
Brandje
 Brandje - donderdag 01 oktober 2015 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 10:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik las het! Prima dat ze daar naar aan het kijken zijn.

Ik zou het prima vinden als de hoeken dicht gaan, mits er niks negatief veranderd.
Wat zou er negatief kunnen zijn als die hoeken dicht gaan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 oktober 2015 door Brandje --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 11:47   quote  deeplink  
De Arena gaat dan wel steeds mooier worden.
Toch vraag ik me af, of Ajax wel in De Arena wil blijven spelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 11:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat zou er negatief kunnen zijn als die hoeken dicht gaan?
Het kan een broeikast gaan worden als het dak dicht is.

Het moet gewoon onderzocht worden, of er problemen optreden.
En of de problemen die er komen kunnen worden opgelost
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 11:47 schreef Onze Ajax het volgende:
De Arena gaat dan wel steeds mooier worden.
Toch vraag ik me af, of Ajax wel in De Arena wil blijven spelen.
Waarom zouden ze de arena gaan verlaten? Als het stadion steeds meer op een Ajax stadion gaat lijken.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 12:02   quote  deeplink  
Een broeikast is De Arena wel vindt ik. Ook de ijle lucht blijft aanwezig.
Dit komt door de ontwerp van de dakconstructie.
Niet door de ( voormalige ) grachten of de steile tribunes.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 11:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waarom zouden ze de arena gaan verlaten? Als het stadion steeds meer op een Ajax stadion gaat lijken.
Ik geloof nooit dat Ajax daar blijft spelen. Mede omdat Ajax ook niet investeert in de 50 miljoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 12:03 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat Ajax daar blijft spelen. Mede omdat Ajax ook niet investeert in de 50 miljoen.
Ik zie de reden niet.

Investering van de arena, maakt de arena niet minder van Ajax
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 12:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zie de reden niet.

Investering van de arena, maakt de arena niet minder van Ajax
Sinds Ajax in De Arena speelt, speelt Ajax minder goed voetbal dan in stadion De Meer. In 1996 toen Ajax in De Arena ging spelen, had ik al bij voorbaat De Arena afgekeurd als een voetbalstadion.

Ik heb dit met Ajax besproken toen Ajax me uitnodigde voor een gesprek, hierover. Omdat de dakrand van de boven tribune rust, en daardoor de lucht buiten houd, ontstaat daardoor een verkeerde luchtstroom.

Ook de boven schuifdak zorgt ervoor dat de buitenlucht er niet in komt waardoor de ijle lucht blijft hangen in De Arena. De Arena is van oorsprong GEEN voetbalstadion, maar nog steeds een evenementenplaats voor vele doeleinden. Van mij mag alles daar plaatsvinden, maar zeker geen voetbal.

Al met al is de ontwerp van De Arena ongeschikt voor voetbal, zolang De Arena niet is aangepast. Dit kan slechts gedaan worden om de hele dak slechts 1 meter van de boven- dakrand te halen. Qua ontwerp zijn er dus twee fouten / vergissingen gemaakt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 12:30   quote  deeplink  
Weten jullie welke stadion in Europa is nagebouwd van stadion De Meer ?
De stadion van Olympiakos Piraeus.

Op één punt na is het bijna hetzelfde, namelijk dat het hele voorgevel van stadion De Meer bij Olympiakos intern is gebouwd, en niet aan de buitenkant van het stadion.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 12:26 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Sinds Ajax in De Arena speelt, speelt Ajax minder goed voetbal dan in stadion De Meer. In 1996 toen Ajax in De Arena ging spelen, had ik al bij voorbaat De Arena afgekeurd als een voetbalstadion.

Ik heb dit met Ajax besproken toen Ajax me uitnodigde voor een gesprek, hierover. Omdat de dakrand van de boven tribune rust, en daardoor de lucht buiten houd, ontstaat daardoor een verkeerde luchtstroom.

Ook de boven schuifdak zorgt ervoor dat de buitenlucht er niet in komt waardoor de ijle lucht blijft hangen in De Arena. De Arena is van oorsprong GEEN voetbalstadion, maar nog steeds een evenementenplaats voor vele doeleinden. Van mij mag alles daar plaatsvinden, maar zeker geen voetbal.

Al met al is de ontwerp van De Arena ongeschikt voor voetbal, zolang De Arena niet is aangepast. Dit kan slechts gedaan worden om de hele dak slechts 1 meter van de boven- dakrand te halen. Qua ontwerp zijn er dus twee fouten / vergissingen gemaakt.
Dat er minder gevoetbald word ligt niet aan het stadion.
Het is een leuke constatering maar er zijn wel meer dingen veranderd dan alleen dat Ajax in een ander stadion is gaan spelen.

De luchtstroom dat zou best heel goed kunnen, daar kan je dingen voor verzinnen om het te verbeteren.

Je noemt een reden op die ook bij festivals gelden en andere evenementen.
En die aanpassingen die kunnen gedaan worden, dan maakt de arena niet meer of niet minder een voetbalstadion van.

Ik ben wel met je eens dat de arena geen Ajax stadion is of was.
Ajax heeft het stadion zich meer toegeëigend, geen festivals tijdens het seizoen.
Stoeltjes worden rood wit. Muurschilderingen, Ajax museum in het stadion.

Arena was een multifunctioneel gebouw, daar zijn ze achter gekomen dat dat niet werkt.
Langzaam aan word Ajax meer en meer een voetbal stadion.

Totaal geen reden om dit stadion met deze locatie te verlaten.
Pietje
 Pietje - donderdag 01 oktober 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 20:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Tussen mijn werkzaamheden voor een nieuwe planning / rooster voor de voedselbank door, lees ik zo nu en dan wat nieuws hier. Toen ik "verbouwing" las dacht ik direct aan de spaarrekening van Ajax. Dat blijkt onjuist te zijn, want de verbouwing wordt grotendeels bekostigd door de ArenA zelf en niet door "huurder" Ajax. Zo zie je maar, een mens kan beter goed en geconcentreerd lezen (en dan pas reageren) dan half lezen en prematuur reageren. Sorry...
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 13:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat er minder gevoetbald word ligt niet aan het stadion.
Het is een leuke constatering maar er zijn wel meer dingen veranderd dan alleen dat Ajax in een ander stadion is gaan spelen.

De luchtstroom dat zou best heel goed kunnen, daar kan je dingen voor verzinnen om het te verbeteren.

Je noemt een reden op die ook bij festivals gelden en andere evenementen.
En die aanpassingen die kunnen gedaan worden, dan maakt de arena niet meer of niet minder een voetbalstadion van.

Met het minder doen voetballen is niet de reden, maar wel minder goed voetballen. Dat komt weer door de aanhoudende grasproblemen.

Ik ben wel met je eens dat de arena geen Ajax stadion is of was.
Ajax heeft het stadion zich meer toegeëigend, geen festivals tijdens het seizoen.
Stoeltjes worden rood wit. Muurschilderingen, Ajax museum in het stadion.

Arena was een multifunctioneel gebouw, daar zijn ze achter gekomen dat dat niet werkt.
Langzaam aan word Ajax meer en meer een voetbal stadion.

Totaal geen reden om dit stadion met deze locatie te verlaten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 13:38 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Dat er qua totaliteit minder gevoetbald wordt zal niet de reden zijn. Maar dat er minder goed gevoetbald wordt wel. Dat is wat ik bedoelde. Het grasveld van stadion De Meer was vele malen beter dan de grasveld van De Arena.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 13:40 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Dat er qua totaliteit minder gevoetbald wordt zal niet de reden zijn. Maar dat er minder goed gevoetbald wordt wel. Dat is wat ik bedoelde. Het grasveld van stadion De Meer was vele malen beter dan de grasveld van De Arena. En geloof me. Als er iets niet goed is bedacht of ont worpen. Het probleem begint altijd op de tekentafel.
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 09:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een vrachtwagen is normaal maximaal 4 meter hoog, kranen en hoogwerkers zijn lager, laatstgenoemde heb ik vanuit mijn werk in beide stadions geleverd... Daar is dus ook ruimte voor, dus moet het hier ook kunnen, die gaten in de hoeken zijn ook een stuk groter dan nodig zou zijn..
Brandje
 Brandje - donderdag 01 oktober 2015 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 13:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Een vrachtwagen is normaal maximaal 4 meter hoog, kranen en hoogwerkers zijn lager, laatstgenoemde heb ik vanuit mijn werk in beide stadions geleverd... Daar is dus ook ruimte voor, dus moet het hier ook kunnen, die gaten in de hoeken zijn ook een stuk groter dan nodig zou zijn..
Dus gewoon dichtbouwen die handel!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 14:11   quote  deeplink  
Wel hoop ik dat ze ervan geleerd hebben hoe De Arena niet gebouwd had moeten worden op voetbalgebied. Want De Arena is en blijft een evenementenhal, zeg maar. Maar dan in het groot. En als Ajax graag daar wil blijven spelen, dan denk ik wel dat er ook andere plannen / eisen op tafel waren gekomen.

Nu gaat Ajax eerst kijken hoe De Arena na de verbouwing functioneert vanuit hun positie gezien, voordat Ajax De Arena definitief zou ( wild ) overnemen om het naar zich toe te kopen. Misschien een verstandige keuze van ze. Een nieuwe stadion bouwen kan altijd nog wel, daarna.
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2015 - 14:40   quote  deeplink  
Volgens mij gaat Ajax uberhaubt niet bekijken of het stadion overgenomen kan worden.. H
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 13:42 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Grasveld is niet echt een groot probleem meer.

Ik hoor in ieder geval weinig klachten.
Gras ziet er ook een stuk beter uit dan vroeger, of zou het door mijn nieuwe tv en nieuwe camera's komen
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 14:40 schreef remco k het volgende:
Volgens mij gaat Ajax uberhaubt niet bekijken of het stadion overgenomen kan worden.. H
Dus blijf Ajax daar niet spelen ( denk ik ).
Het geeft aan dat er twijfels zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 01 oktober 2015 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 14:40 schreef remco k het volgende:
Volgens heeft Ajax ook heel weinig gezegd of het aankopen van de Arena.

Wat ik weet is dat de gemeente van het aandeel afwil.

Als Ajax het aandeel niet koopt, wie koopt het 49% van de aandelen.

De opties zijn, Ajax koopt niks en andere partij(en) kopen de aandelen.
Optie 2: Ajax koopt een aandeel tot 49%, de andere 14% gaan naar andere partijen.
Optie 3: Ajax koopt de hele 49% procent, moet dan ook een bod doen op de rest van de aandelen.
Optie 4: Gemeente Amsterdam verkoopt de aandelen niet.

Optie 3 is volgens mij financieel niet haalbaar.
Optie 4 lijkt mij ook niet. Gemeente heeft al vaker gezegd dat ze van het aandeel af wil en dat ze geld nodig hebben.

1 en 2 kunnen eigenlijk wel maar is er een partij die voor veel geld willen neerleggen zonder dat ze de baas worden, want Ajax is de baas.

Is een andere optie?
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 01 oktober 2015 - 15:16   quote  deeplink  
Optie 2 en 3 is niet haalbaar voor Ajax. Dat gaat Ajax erg veel geld kosten.
Zoals eerder beschreven, kan Ajax beter zijn aandelen verkopen en zelf een nieuw stadion bouwen. Is ook nog goedkoper voor ze, denk ik.

Mijn mening zegt ook dat De Arena niet zal worden uitgebreid, wat wel eerst een optie was. Zijn er twijfels binnen Ajax ? Lekker botert het ook niet bij ze, in de directie / bestuurskamer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ArenA wordt voor 50 miljoen euro verbouwd: 'Het gaat lijken op de Allianz Arena'

0.0136270