BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - zondag 27 november 2016 - 19:39   quote  deeplink  
Als je echt kampioen wil worden versterk je in de winterstop
CobusIII
 CobusIII - zondag 27 november 2016 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 19:31 schreef tomson het volgende:

[..]

Van Beek al lang niet meer gezien. En was de laatste periode dat ie speelde ook niet de van Beek die jij nu voor ogen hebt imo..
Gaat mij er om dat er een snellere CV bij komt...
legrande
 legrande - zondag 27 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
Met dit elftal worden we nooit kampioen wie anders durft te zeggen moet zijn ogen eens open doen. Momenteel gewoon bar slecht.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 27 november 2016 - 21:59   quote  deeplink  
De grauwe monsters verschijnen weer uit de spelonken.
Azijn bij enig zuur.
Nibke
 Nibke - zondag 27 november 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Met deze selectie wel?
MMM
 MMM - zondag 27 november 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 19:09 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, maar geile zegt het terecht, winterstop versterkingen.
Denk alleen en dat het budget voor andere doeleinden wordt ingezet.
Ayoub??
Is er nog budget?
van geil
 van geil - zondag 27 november 2016 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:07 schreef MMM het volgende:

[..]

Is er nog budget?
30 miljoen op de bank.
Alleen de directie schijnt andere prioriteiten te hebben.
MMM
 MMM - zondag 27 november 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:10 schreef van geil het volgende:

[..]

30 miljoen op de bank.
Alleen de directie schijnt andere prioriteiten te hebben.
Geen versterkingen is plek 2/3, vrees ik..
van geil
 van geil - zondag 27 november 2016 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:11 schreef MMM het volgende:

[..]

Geen versterkingen is plek 2/3, vrees ik..
Eerder 3/4 denk ik
En dan ben ik positief.
Dit kan weer gigantisch in elkaar storten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 27 november 2016 - 22:14   quote  deeplink  
Nee. Alleen als Europees doorgaat.
MMM
 MMM - zondag 27 november 2016 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:12 schreef van geil het volgende:

[..]

Eerder 3/4 denk ik
En dan ben ik positief.
Dit kan weer gigantisch in elkaar storten.
Plek 3 komt niet in gevaar denk ik. Of het moet weer gigantisch misgaan maar daar ga ik niet vanuit.
Stylzz
 Stylzz - zondag 27 november 2016 - 22:43   quote  deeplink  
Dan moet t nu doorzetten
MMM
 MMM - zondag 27 november 2016 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:43 schreef Stylzz het volgende:
Dan moet t nu doorzetten
Vanaf zondag tegen Sparta weer de stijgende lijn hoop ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door MMM --
ar
 ar - zondag 27 november 2016 - 23:09   quote  deeplink  
Gewoon weer lekker 14.30.
Knallen met die handel.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 27 november 2016 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:15 schreef MMM het volgende:

[..]

Plek 3 komt niet in gevaar denk ik. Of het moet weer gigantisch misgaan maar daar ga ik niet vanuit.
Ik ook niet, vond het al zo typisch dat ze vandaag in de laatste fase Utrecht tegen de muur konden zetten.
CobusIII
 CobusIII - maandag 28 november 2016 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 23:40 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik ook niet, vond het al zo typisch dat ze vandaag in de laatste fase Utrecht tegen de muur konden zetten.
Je kan niet een heel seizoen alleen op kracht spelen...
Stylzz
 Stylzz - maandag 28 november 2016 - 08:31   quote  deeplink  
Kracht, die is er alleen zonder bal.
Met bal is die er totaal niet. Geen tempo. Geen balcirculatie. Niets.
Zou prima zijn wanneer je voorzetten niet vanaf de achterlijn goed zijn en je een goede bezetting in de zestienmeter hebt. Maar dat is niet het geval.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 28 november 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 22:12 schreef van geil het volgende:

[..]

Eerder 3/4 denk ik
En dan ben ik positief.
Dit kan weer gigantisch in elkaar storten.
Je staat 9 punten voor op plek 4. Dat dat de naaste concurrent is, vind jij positief? Dan wil ik niet weten wat je jouw realistische en negatieve inschattingen zijn. Ouwe zwartkijkert ;)
van geil
 van geil - maandag 28 november 2016 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2016 - 16:36 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Je staat 9 punten voor op plek 4. Dat dat de naaste concurrent is, vind jij positief? Dan wil ik niet weten wat je jouw realistische en negatieve inschattingen zijn. Ouwe zwartkijkert ;)
Die staat in het puntenklassement Topic.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 december 2016 - 17:08   quote  deeplink  
jfvhfm.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 december 2016 - 17:09   quote  deeplink  
Hoppaaaaaa
van geil
 van geil - zondag 04 december 2016 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 december 2016 - 17:09 schreef RenatoBos het volgende:
Hoppaaaaaa
.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 december 2016 - 13:23   quote  deeplink  
WE LIGGEN OP KOERS

2rzdh5l.jpg

De 6-1 overwinning die Feyenoord zondag boekte op Sparta was een evenaring van de grootste zege ooit op de stadgenoot. De Rotterdamse derby leverde nog meer interessante statistieken en weetjes op. Een terugblik aan de hand van zes feiten.

Beste doelsaldo, hoogste rendement

Met de zes treffers van zondag bracht Feyenoord haar doelpuntentotaal op veertig. Daarmee blijft het niet alleen de meest scorende ploeg van de Eredivisie, maar ook het team met het beste doelsaldo (+29). Geen enkele ploeg heeft bovendien zo'n hoog rendement als Feyenoord: 16% van alle doelpogingen wordt omgezet in een goal. Sc Heerenveen (15%), Excelsior en FC Utrecht (beide 14%) komen het dichtst in de buurt van de ploeg van Giovanni van Bronckhorst.

Eerste zesklapper in drie jaar

Voor het legioen was het al weer even geleden dat het zes keer kon juichen tijdens een thuiswedstrijd. De laatste keer vóór afgelopen zondag was op 28 april 2013, toen Heracles Almelo met 6-0 werd verslagen. De keer daarvoor was op 17 april 2011 tegen Willem II (6-1).

Jørgensen topschutter

Met zijn twee goals in de stadsderby schudde Nicolai Jørgensen zijn naaste concurrent Enes Ünal af op de topscorerslijst. De aanvaller van FC Twente kwam niet tot scoren en bleef op negen doelpunten staan, waardoor de spits van Feyenoord nu met elf treffers alleen topscorer van Nederland is.

Toornstra koning van de assist

Ook een andere ranglijst wordt aangevoerd door een Feyenoorder. De assist die Jens Toornstra gaf bij de 3-0 van Jørgensen was al weer zijn zevende beslissende voorzet van het seizoen. Daarmee heeft hij nu één assist meer dan nummer twee Hakim Ziyech.

Wanneer Vilhena als eerste scoort, wint Feyenoord

Met een heerlijke afstandsknal opende Tonny Vilhena zondagmiddag de score. Het was al de derde keer dit seizoen dat de middenvelder de eerste Feyenoord-treffer van een wedstrijd maakte. En net als tegen FC Groningen (0-5) en Manchester United (1-0) leverde dat uiteindelijk een overwinning op.

Eerste goal Elia sinds rentree

Met een geplaatst schot in de lange hoek zorgde Eljero Elia zondag voor het slotakkoord. Het was voor de aanvaller zijn eerste competitiegoal sinds 7 augustus, toen hij drie keer trefzeker was in de seizoensouverture tegen FC Groningen. De aanvaller was bijna twee maanden uit de roulatie met een schouderblessure en scoorde na zijn rentree al wel in de bekerwedstrijd tegen Excelsior. 
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 december 2016 - 19:54   quote  deeplink  
Lof voor Feyenoord-duo: 'De samenwerking tussen die twee vind ik geweldig'

1zzmm3l.jpg

Feyenoord heeft met de overtuigende zege op Sparta de ontstane twijfels volledig weggenomen. Dat stelt Kenneth Perez. De equipe van Giovanni van Bronckhorst maakte na enkele mindere optredens weer de nodige indruk zondag in De Kuip.

"Als je met 6-1 wint en je maakt zes hele mooie goals, de ene was nog mooier dan de ander, dan doe je het echt goed", zegt Perez bij FOX Sports. "Ze kwamen geen enkel moment in gevaar. Feyenoord is terug op het juiste spoor", concludeert de analist. "Er waren toch een beetje twijfels na Go Ahead en FC Utrecht, maar ze hebben nu zeer overtuigend gewonnen."

Dat Feyenoord aan het doelsaldo werkte en geen gas terugnam met het oog op het belangrijke Europa League-duel met Fenerbahçe, begrijpt de Deen. "Het zijn jonge goed getrainde mensen en je speelt een vrij makkelijke wedstrijd tegen Sparta. Dan hoef je toch niet het laatste kwartier op de bank, dan kan je ook wel spelen. Dat heeft geen enkele invloed op donderdag."

Evgeniy Levchenko was vooral onder de indruk van Jens Toornstra en Rick Karsdorp. "De samenwerking tussen de twee vind ik echt geweldig. Toornstra heeft zeven assists en vijf doelpunten op het moment en Karsdorp drie assists en één doelpunt."
van geil
 van geil - maandag 05 december 2016 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2016 - 19:54 schreef RenatoBos het volgende:
Lof voor Feyenoord-duo: 'De samenwerking tussen die twee vind ik geweldig'

[ afbeelding ]

Feyenoord heeft met de overtuigende zege op Sparta de ontstane twijfels volledig weggenomen. Dat stelt Kenneth Perez. De equipe van Giovanni van Bronckhorst maakte na enkele mindere optredens weer de nodige indruk zondag in De Kuip.

"Als je met 6-1 wint en je maakt zes hele mooie goals, de ene was nog mooier dan de ander, dan doe je het echt goed", zegt Perez bij FOX Sports. "Ze kwamen geen enkel moment in gevaar. Feyenoord is terug op het juiste spoor", concludeert de analist. "Er waren toch een beetje twijfels na Go Ahead en FC Utrecht, maar ze hebben nu zeer overtuigend gewonnen."

Dat Feyenoord aan het doelsaldo werkte en geen gas terugnam met het oog op het belangrijke Europa League-duel met Fenerbahçe, begrijpt de Deen. "Het zijn jonge goed getrainde mensen en je speelt een vrij makkelijke wedstrijd tegen Sparta. Dan hoef je toch niet het laatste kwartier op de bank, dan kan je ook wel spelen. Dat heeft geen enkele invloed op donderdag."

Evgeniy Levchenko was vooral onder de indruk van Jens Toornstra en Rick Karsdorp. "De samenwerking tussen de twee vind ik echt geweldig. Toornstra heeft zeven assists en vijf doelpunten op het moment en Karsdorp drie assists en één doelpunt."
Hij heeft gelijk vind ik.
Aan de andere kant echter met Nelom en Elia , loopt het voor geen meter.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 17:11   quote  deeplink  
Hoppaaaaaaaaaa..

w059qq.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 17:46   quote  deeplink  
''Dat is voor Feyenoord schijnbaar ook wennen''

348hdgk.jpg

Gertjan Verbeek en Kenneth Perez zijn onder de indruk van de prestatie van Feyenoord in Alkmaar. Afgelopen donderdag verloor Feyenoord kansloos van Fenerbahce. Drie dagen later won de ploeg van Giovanni van Bronckhorst overtuigend van AZ: 0-4.

''Groot compliment voor Feyenoord dat ze na donderdag zo'n wedstrijd op de mat leggen,’’ begint Verbeek op Fox Sports. ''Het rare is dan dat AZ wel doorgaat in Europa en Feyenoord niet. Als je dan het contrast ziet vandaag. Het verschil in voetballen van dit Feyenoord met AZ is schrikbarend.''

''Natuurlijk heeft dat ook met loten te maken,'' weet Perez. ''Vandaag een zeer goed Feyenoord tegen een ongelofelijk zwak AZ. Dat nergens was deze wedstrijd. Het is maar 0-4 geworden, want Feyenoord had kansen op meer. Zeer goed Feyenoord, bijna frivool. Kommer en kwel voor AZ, wat waren ze slecht.''

De afgelopen weken is er ook veel kritiek op de ploeg. ''Het is voor Feyenoord schijnbaar ook wennen dat je kritisch gevolgd wordt,'' vertelt Verbeek. ''Het verwachtingspatroon groeit naarmate je goed presteert. Ze doen gewoon goed mee. Met deze ploeg en de wijze waarop ze voetballen zijn ze gewoon een grote kandidaat voor het kampioenschap.''
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 18:38   quote  deeplink  
WINTERKAMPIOEN..!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2016 door RenatoBos --
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 11 december 2016 - 18:39   quote  deeplink  
Haha ik wilde het net typen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 18:39 schreef Vincent1970 het volgende:
Haha ik wilde het net typen
Hoppaaaaaaa mooi he..d:-)
ar
 ar - zondag 11 december 2016 - 18:43   quote  deeplink  
Hopppaaaaaa
van geil
 van geil - zondag 11 december 2016 - 18:43   quote  deeplink  
Ik vind het echt n top-prestatie !!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 18:44   quote  deeplink  
Lof voor Feyenoord: ''Het was echt een galavoorstelling''

357eip1.jpg

Het ontbreken van Dirk Kuyt in de basiself was geen probleem voor Feyenoord. Althans, dat vindt Iwan van Duren, Feyenoord-watcher van Voetbal International. De Katwijker moest, met het oog op de bekerwedstrijd tegen ADO Den Haagg, plaatsmaken voor Steven Berghuis, die direct trefzeker was.

“De afwezigheid van Kuyt zorgde er voor dat Berghuis weer kon spelen, maar ook dat er van Toornstra veel meer energie uitgaat vanaf die '10' positie. AZ wist bij God niet wat ze er mee moesten: Feyenoord was dynamischer. Ik vind het hun beste optreden van dit jaar dat ik heb gezien. Op een moment dat iedereen dacht 'Feyenoord is koploper af' slaan ze drie keer zo hard terug."

Hij vervolgt op VI Radio: "Kijk, het had ook 0-8 kunnen zijn, het was echt een galavoorstelling. Ik denk dat iedereen de kracht van Feyenoord nu nogmaals heeft gezien."

De wisselbeurt van Kuyt is niet alleen goed voor Feyenoord, maar ook voor Kuyt zelf. "Ik denk dat Kuyt hier heel blij mee moet zijn. Het is zijn laatste seizoen, al weet hij het nog niet, maar ik denk dat als hij als kampioen op de Coolsingel wil eindigen, dat hij zal moeten accepteren dat hij niet altijd meer in de basis staat. Als jij op de bank zit en de ploeg zet dit neer, dan weet Kuyt als geen ander wat dat betekent."

Ten slotte stipt Van Duren de belangrijkheid van Jorgensen aan. "Ach man! Heel Nederland heeft het al de hele tijd over 'die ene Deen', maar die andere Deen heeft de meeste assists en doelpunten. En hij kan nog veel beter. Deze jongen buigt niet en dat is precies iemand die je nodig hebt."
tomson
 tomson - zondag 11 december 2016 - 18:46   quote  deeplink  
Nog effe een paar maandjes wachten met feesten. Maar dit is wel heeeeel erg fijn.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 19:18   quote  deeplink  
30c7hhw.jpg
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 11 december 2016 - 19:31   quote  deeplink  
Oeh mooi ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 december 2016 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 19:31 schreef Vincent1970 het volgende:
Oeh mooi ;-)
icon_rolleyes.gif
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 00:05   quote  deeplink  
30w1rut.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 00:05   quote  deeplink  
HOPPAAAAAAAAAAAAAAA..

happy-dance-o.gif
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 11:55   quote  deeplink  
j9bozr.jpg
tomson
 tomson - zondag 18 december 2016 - 12:28   quote  deeplink  
Feestbeest :)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 12:35   quote  deeplink  
Is me dan ook geen reden ook om te feesten maat..!!
piet de paler
 piet de paler - zondag 18 december 2016 - 12:50   quote  deeplink  
Lekker van iddag kijken naar pisvee en 020
tomson
 tomson - zondag 18 december 2016 - 12:52   quote  deeplink  
Ik probeer toch te tempereren dit is alleen statistiek.
Als we dit niet volhouden staan we in mei nog met lege handen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 december 2016 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 12:52 schreef tomson het volgende:
Ik probeer toch te tempereren dit is alleen statistiek.
Als we dit niet volhouden staan we in mei nog met lege handen.
Gelijk heb je !!!
van geil
 van geil - zondag 18 december 2016 - 13:01   quote  deeplink  
Maar voorlopig ben ik BLIJ.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 13:13   quote  deeplink  
Heel blij..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 december 2016 - 13:44   quote  deeplink  
Ik ook al is het nog niks..hoppaaaaa
Milo
 Milo - zondag 18 december 2016 - 13:49   quote  deeplink  
Maar voor al het doelsaldo dat valt op
tomson
 tomson - zondag 18 december 2016 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 13:44 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik ook al is het nog niks..hoppaaaaa
Doe ik ook lekker mee :D

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5148
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024









0.0163438