BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zondag 15 januari 2017 - 17:55   quote  deeplink  
Dirk is gewoon nog heel belangrijk
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 januari 2017 - 17:58   quote  deeplink  
Daar twijfelt niemand over denk ik..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 15 januari 2017 - 18:10   quote  deeplink  
deur.jpg
ar
 ar - zondag 15 januari 2017 - 18:11   quote  deeplink  
Das geen kier
Nibke
 Nibke - zondag 15 januari 2017 - 20:02   quote  deeplink  
Het aftellen is begonnen, nog 16(=48 punten) te gaan!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Nibke --
van geil
 van geil - zondag 15 januari 2017 - 20:14   quote  deeplink  
BAM
Milo
 Milo - zondag 15 januari 2017 - 22:57   quote  deeplink  
Hoppa
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 januari 2017 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 januari 2017 - 12:47 schreef Stylzz het volgende:
ik ben er even ingedoken
Alle wedstrijden op rij gezet en objectief gekeken naar de zwaarte van die wedstrijden.

Staatje:
Thuiswedstrijden:
Ajax en PSV 9
Feyenoord 8
Zwaarte programma (1 lichte wedstrijd, 3 topwedstrijd)
Cumulatief:
Feyenoord: 32
Ajax: 31
PSV: 29

Mogelijke beslissende competitiedagen (relatief zware wedstrijden van minstens 2 top 3)
Speelronde 21
Twente Feyenoord
Roda JC Ajax
AZ PSV

Speelronde 23
PSV NEC
Vitesse Ajax
ADO Den Haag Feyenoord
Speelronde 26
Feyenoord AZ
Ajax Twente
Go Ahead PSV

Speelronde 32 
Vitesse Feyenoord
PSV Ajax
Deze ronde was heel belangrijk voor Feyenoord om door te komen. Moeilijke uitwedstrijd levert drie punten op. De volgende drie speelronden kunnen scherprechter zijn. Waar Feyenoord twee relatief eenvoudige thuiswedstrijden krijgt en een mogelijke taaie wedstrijd bij Twente, gaat Ajax uit naar Utrecht en Roda, terwijl ze thuis ADO ontvangen. PSV ontvangt thuis Heerenveen en gaat op bezoek bij Heracles en AZ.

Speelronde 19
Feyenoord - Willem II
Utrecht - Ajax
PSV - Heerenveen

Speelronde 20
Feyenoord - NEC
Ajax - ADO Den Haag
Heracles - PSV

Speelronde 21
Twente - Feyenoord
Roda JC - Ajax
AZ - PSV

PSV en Feyenoord hebben in totaal nog 8 thuiswedstrijden, tegenover Ajax 9. Na de aankomende speelronde waarin Feyenoord en PSV beide thuis spelen, is dit verschil nog groter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 januari 2017 door Stylzz --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 22 januari 2017 - 01:21   quote  deeplink  
121350w.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 22 januari 2017 - 01:21   quote  deeplink  
HOPPAAAAAAAAAAAAAAA..

happy-dance-o.gif
Stylzz
 Stylzz - zondag 22 januari 2017 - 07:25   quote  deeplink  
Nog 12 wedstrijden winnen en 1 gelijk tegen ajax
ar
 ar - zondag 22 januari 2017 - 10:42   quote  deeplink  
Feesssieeeee!!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 22 januari 2017 - 11:52   quote  deeplink  
Je zou bijna vergeten dat het verdomde knap is waar Feyenoord nu staat. Helpt ook om nuchter te blijven.
Wel met Jorgensen eens. Na februari zo staan en wordt het echt serieus.
Stylzz
 Stylzz - zondag 22 januari 2017 - 21:45   quote  deeplink  
Van de drie favorieten kwamen we voetballend het slechtst uit de startblokken
van geil
 van geil - zondag 22 januari 2017 - 22:08   quote  deeplink  
De kampioen verliest normaliter nauwelijks punten na de winterstop.
Het wordt n dubbeltje op zijn kant lijkt het.
Milo
 Milo - maandag 23 januari 2017 - 04:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 21:45 schreef Stylzz het volgende:
Van de drie favorieten kwamen we voetballend het slechtst uit de startblokken
Klopt helemaal maar ik heb nooit het gevoel gehad dat we niet zouden winnen. Dat maakt de ploeg zo sterk. Je ziet ook dat bijna elke ploeg handbal voetbal spelen tegen Feijenoord krijgt Feijenoord de ruimte zijn ze de klos dat zag je tegen roda en Willem II dat zal tegen nec niet anders zijn.
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 07:15   quote  deeplink  
Ajax speelt nog 9 thuiswedstrijden, om Feyenoord en PSV 7.
Van de drie ploegen heeft Feyenoord nu gewogen nog het zwaarste programma.
Aankomende speelronde hebben alle drie een relatief eenvoudige wedstrijd, met Heracles - PSV als lastigste. De speelronde erna wordt weer interessant:

Speelronde 21
Twente - Feyenoord
Roda JC - Ajax
AZ - PSV
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 08:20   quote  deeplink  
Kan ook een interessante ronde worden toch, az thuis lastig voor PSV. En Roda thuis is ook geen makkie..
CobusIII
 CobusIII - maandag 23 januari 2017 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 21:45 schreef Stylzz het volgende:
Van de drie favorieten kwamen we voetballend het slechtst uit de startblokken
Daar staat tegenover dat psv en ajaks het meeste geluk hadden in de wedstrijd en Feyenoord een goal en strafschop is onthouden...
CobusIII
 CobusIII - maandag 23 januari 2017 - 08:24   quote  deeplink  
Ben het wel eens met Willem. Denk dat we tweede worden...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 08:24   quote  deeplink  
''Speltempo bij Feyenoord moet omhoog''

11raamb.jpg

Feyenoord heeft tegen Roda JC en Willem II de drie punten binnen weten te slepen, maar het spel was niet altijd even goed. Oud-Feyenoorder Joop van Daele zag Feyenoord gisteren in De Kuip moeizaam spelen tegen De Tilburgers. ''Het speltempo moet omhoog,'' zegt hij in FC Rijnmond.

''Als Feyenoord tien meter op de helft van Willem II is, dan gaat de bal weer twintig meter terug naar Terence Kongolo. Aan de rechterkant was dat precies hetzelfde. Zo komt er geen tempo in het spel en krijg je de verdedigende lijn van een tegenstander ook niet uitgespeeld. Dat is precies de kwaliteit die Karim El Ahmadi wel in het spel brengt.''
Joop van Daele heeft nog altijd vertrouwen dat het goed gaat komen met de Rotterdammers.

''Het winnen van wedstrijden wordt steeds lastiger als Feyenoord niet top is. Als er drie of vier spelers niet goed spelen, dan hebben ze een probleem. De twee vleugelaanvallers kwamen tegen Willem II bijna niet in het stuk voor en daardoor kwamen Dirk Kuijt en Nicolai Jorgensen niet aan kansen.''
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 08:25   quote  deeplink  
Of niet Stylzz..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 08:27   quote  deeplink  
Dat concluderen we bijna iedere week..
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 09:19   quote  deeplink  
Klopt, zelfs Bijlo ziet dat.
Ligt aan de middenvelders hoor, die spelen niet snel diep.
De verdedigers schuiven ook minder in.

Maar moet ik wel zeggen, dat de teams waar we nu tegen spelen ook gewoon een dubbele bus bijna parkeren. Als je dan inschuift wordt het alleen maar drukker. Dus het is dan zaak bij balwinst zo snel mogelijk de diepte te zoeken en aansluiten.
VVout
 VVout - maandag 23 januari 2017 - 09:22   quote  deeplink  
Als er 3 of 4 spelers niet goed spelen is het moeilijk voor Feyenoord om top te zijn en wedstrijden te winnen. Is weer z'n typische open deur stelling die voor iedere club toepasbaar is. Zo kan Real zelf van Sevilla verliezen en bij Feyenoord wordt er voorlopig alleen gewonnen dus. Echt weer een gevalletje van dark matter.
MMM
 MMM - maandag 23 januari 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 07:15 schreef Stylzz het volgende:
Ajax speelt nog 9 thuiswedstrijden, om Feyenoord en PSV 7.
Van de drie ploegen heeft Feyenoord nu gewogen nog het zwaarste programma.
Aankomende speelronde hebben alle drie een relatief eenvoudige wedstrijd, met Heracles - PSV als lastigste. De speelronde erna wordt weer interessant:

Speelronde 21
Twente - Feyenoord
Roda JC - Ajax
AZ - PSV
Poeh, pittige speelronde zeg. Ajax de makkelijkste.

Iemand die een lijst heeft per speelronde met alle 3 de wedstrijden van de 3 clubs?
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:30 schreef MMM het volgende:

[..]

Poeh, pittige speelronde zeg. Ajax de makkelijkste.

Iemand die een lijst heeft per speelronde met alle 3 de wedstrijden van de 3 clubs?
ja heb ik gemaakt.
zal t even posten zo.
MMM
 MMM - maandag 23 januari 2017 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ja heb ik gemaakt.
zal t even posten zo.
Klasse, thanks!
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 09:35   quote  deeplink  
DSj1nOa.png

Ik heb de zwaarte beoordelingen zelf gemaakt. Gewoon om de programma's te kunnen vergelijken.
T is volledig subjectief, uiteraard.
MMM
 MMM - maandag 23 januari 2017 - 09:38   quote  deeplink  
Mooi lijstje, thanks!

Valt allemaal nog niet veel over te zeggen, nog flink wat pittige wedstrijden. Hopen dat El Ahmadi terug is bij FC Twente uit.
VVout
 VVout - maandag 23 januari 2017 - 09:47   quote  deeplink  
Mooi lijstje idd, maar denk je niet dat Heerenveen het in de aRENa ze niet moeilijker gaat maken dan 2 zwaartepunten. Die zullen ze toch nog wel een keer het leven zuur willen maken.
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:47 schreef VVout het volgende:
Mooi lijstje idd, maar denk je niet dat Heerenveen het in de aRENa ze niet moeilijker gaat maken dan 2 zwaartepunten. Die zullen ze toch nog wel een keer het leven zuur willen maken.
Uit had ik t drie gevonden, thuis twee.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:19 schreef Stylzz het volgende:
Klopt, zelfs Bijlo ziet dat.
Ligt aan de middenvelders hoor, die spelen niet snel diep.
De verdedigers schuiven ook minder in.

Maar moet ik wel zeggen, dat de teams waar we nu tegen spelen ook gewoon een dubbele bus bijna parkeren. Als je dan inschuift wordt het alleen maar drukker. Dus het is dan zaak bij balwinst zo snel mogelijk de diepte te zoeken en aansluiten.
Zelfs hij ziet dat d:-))))
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 januari 2017 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:38 schreef MMM het volgende:
Mooi lijstje, thanks!

Valt allemaal nog niet veel over te zeggen, nog flink wat pittige wedstrijden. Hopen dat El Ahmadi terug is bij FC Twente uit.
Kan die wel he die lange..
Nibke
 Nibke - maandag 23 januari 2017 - 12:02   quote  deeplink  
Heel mooi gemaakt Stylzz!
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 januari 2017 - 12:17   quote  deeplink  
Zo lang ik het nog relevant vind houd ik t voor mezelf bij.
Gewoon voor de leuk en om een beetje inschatting te kunnen maken.
VVout
 VVout - maandag 23 januari 2017 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 10:00 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Uit had ik t drie gevonden, thuis twee.
I's Ajaks he, daar kan het publiek zo heerlijk negatief voor de club aanwezig zijn als het niet wil lopen :)
CobusIII
 CobusIII - maandag 23 januari 2017 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 09:35 schreef Stylzz het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb de zwaarte beoordelingen zelf gemaakt. Gewoon om de programma's te kunnen vergelijken.
T is volledig subjectief, uiteraard.
Mooie lijst met realistische inschattingen...Maar hoe vertaal je dit naar de eindstand?
Als ik dit zou moeten inschatten dan zou ajaks Feyenoord inhalen op de ranglijst en zal psv net te kort komen op Feyenoord aangezien de achterstand die ze al hebben. Feyenoord zal dan 2e worden...
ras
 ras - maandag 23 januari 2017 - 23:06   quote  deeplink  
De concurrentie gaat zich versterken in de winterstop en feyenoord doet helemaal niets. Met vijf punten voorsprong ben je er gewoon nog niet en voetballend gezien is het nog niet goed genoeg. Ik vind het te makkelijk om te denken dat je er met dit spelersmateriaal al bent. Hier kan en mag technisch directeur Martin van Geel niet zo maar van uitgaan. Versterking juist uitgerekend nu lijkt mij van groot belang.
Nibke
 Nibke - maandag 23 januari 2017 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 23:06 schreef ras het volgende:
De concurrentie gaat zich versterken in de winterstop en feyenoord doet helemaal niets. Met vijf punten voorsprong ben je er gewoon nog niet en voetballend gezien is het nog niet goed genoeg. Ik vind het te makkelijk om te denken dat je er met dit spelersmateriaal al bent. Hier kan en mag technisch directeur Martin van Geel niet zo maar van uitgaan. Versterking juist uitgerekend nu lijkt mij van groot belang.
Ben het wel met je eens, maar v. Geel denkt er niet zo over! Misschien nog een koopje op één van de laatste dagen?(wel voor heel weinig natuurlijk) Oftewel een buitenkansje zoals v.Geel dat noemt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 januari 2017 door Nibke --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 januari 2017 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 22:31 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Mooie lijst met realistische inschattingen...Maar hoe vertaal je dit naar de eindstand?
Als ik dit zou moeten inschatten dan zou ajaks Feyenoord inhalen op de ranglijst en zal psv net te kort komen op Feyenoord aangezien de achterstand die ze al hebben. Feyenoord zal dan 2e worden...
Dat is hoe het nu theoretisch is ja.
Kijken hoe dit zich in de praktijk gaat aftekenen
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 24 januari 2017 - 07:59   quote  deeplink  
Wel is het zo dat ajaks wellicht nog een aantal zware europese wedstrijden moet spelen. De ervaring leert dat dit effect heeft de competitiewedstrijden...Dit zou nog meegewogen kunnen worden...
VVout
 VVout - dinsdag 24 januari 2017 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 07:59 schreef CobusIII het volgende:
Wel is het zo dat ajaks wellicht nog een aantal zware europese wedstrijden moet spelen. De ervaring leert dat dit effect heeft de competitiewedstrijden...Dit zou nog meegewogen kunnen worden...
Knock out tegen Legia Warschau of niet, kunnen nog wel een ronde verder komen misschien maar dan is het toch wel gedaan schat ik in. Het zal zeker nog wel zijn tol eisen in de competitie, van dat gereis word je er niet fitter op.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 29 januari 2017 - 19:14   quote  deeplink  
HOPPAAAAAAAAAAA

ou8ndv.jpg
Peter V.
 Peter V. - zondag 29 januari 2017 - 22:29   quote  deeplink  
Topic voor positivo's:

irriteer me mateloos aan het gemor op Nelom en Bassie. Boys zijn niet zo maar nummer 13 t/m 15 en doen hun stinkende best.
Komt af en toe allemaal wat ongelukkig over maar we hebben deze gasten de komende 3 1/2 maand keihard nodig.

Hand in hand ook op de tribune, vanmiddag weer eens fijn gezongen met z'n allen!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 29 januari 2017 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2017 - 22:29 schreef Peter V. het volgende:
Topic voor positivo's:

irriteer me mateloos aan het gemor op Nelom en Bassie. Boys zijn niet zo maar nummer 13 t/m 15 en doen hun stinkende best.
Komt af en toe allemaal wat ongelukkig over maar we hebben deze gasten de komende 3 1/2 maand keihard nodig.

Hand in hand ook op de tribune, vanmiddag weer eens fijn gezongen met z'n allen!
Als een speler slecht is mag dat gezegd worden. Deze twee die jij aanhaalde verdienen dat best vaak. Vandaag zo ook..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 29 januari 2017 - 22:35   quote  deeplink  
Maar ook dat ze goede dingen hebben laten zien vandaag..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 29 januari 2017 - 22:37   quote  deeplink  
Tis te flegmatiek bij beiden.
En beiden al langer in de selectie, 3 jaar (bijna) en meer.

Als je het dan nog niet geheel laat zien: jammer maar helaas.
Stylzz
 Stylzz - maandag 30 januari 2017 - 08:54   quote  deeplink  
Komt ie weer:
Thuiswedstrijden
Feyenoord: 6
ajax: 8
PSV: 7

Zwaartes wedstrijden
Feyenoord: 28
ajax: 25
PSV: 24

Gewogen (subjectief, heeft PSV het eenvoudigste programma. Feyenoord het zwaarst.
Komende speelronde:
Speelronde 21
Twente - Feyenoord zwaarte 2
Roda JC - Ajax zwaarte 1
AZ - PSV zwaarte 3

PSV verreweg de zwaarste wedstrijd. Feyenoord is blij dat Karim terug is. Ajax kan nog wel eens een zware dobber krijgen bij Roda als het lang niet op voorsprong komt. Maar theoretisch moet het geen probleem zijn. De verwachting is dat PSV na aankomend weekend definitief afhaakt, Feyenoord en ajax overblijven in de titelstrijd. Het gat tussen de twee blijft hopelijk minimaal vijf punten, maar kan zo maar teruggebracht worden tot 3.

Speelronde 22 zal weinig verrassingen opleveren, de volgende interessante ronde is 23. Met Vitesse - ajax en ADO - Feyenoord, de laatste is historisch gezien voor Feyenoord een gewogen wedstrijd met zwaarte 3.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door Stylzz --
van geil
 van geil - maandag 30 januari 2017 - 12:47   quote  deeplink  
Ik zie 020 niet makkelijk winnen bij Roda

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door van geil --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024









0.0196828