BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 maart 2017 - 15:44   quote  deeplink  
Als ik de KNVB was zou ik hopen op een kampioenschap van PSV.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 30 maart 2017 - 16:50   quote  deeplink  
Als ik knvb was ging ik een samenwerkingsververband aan met de knbv
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 maart 2017 - 17:00   quote  deeplink  
Ik ben blij dat ik de KNVB niet ben..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 30 maart 2017 - 17:05   quote  deeplink  
Das nog beter idd
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 maart 2017 - 17:08   quote  deeplink  
''Dit is zo'n speciale wedstrijd. Die mag je niet missen''

2a5ar9j.jpg

Oud-Feyenoorder Bruno Martins Indi kwam bij het Nederlands Elftal verschillende Feyenoorders tegen. "Wat ik die jongens heb verteld? Dat ze moeten winnen in de aRENa. Dan kan het niet meer mis gaan. Dat kan het voor mijn gevoel eigenlijk nu al niet meer, maar bij winst zondag is het klaar."

Ondanks zijn lege prijzenkast bij Feyenoord kan de verdediger zich voorstellen hoe een landskampioenschap moet voelen, zo vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. "Iedereen weet hoe gek van blijdschap de supporters van Feyenoord kunnen worden. Ik heb ook de andere kant van de medaille meegemaakt bij de club, ook met mindere resultaten. Maar dan nog was er altijd die steun van de mensen."

"Natuurlijk had ik zelf ook graag een keer op de Coolsingel gestaan, maar in die tijd gaven we het nog met domme nederlagen tegen met clubs die laag op de ranglijst stonden. Maar eerlijk is eerlijk, zo dichtbij als de ploeg nu bij een grote prijs is, zijn wij toen nooit geweest."

De huidige succesreeks vindt wellicht zijn wortels in de periode van Ronald Koeman bij Feyenoord. "Daar plukken ze nu de vruchten van. Ze zijn nu stabiel. Ik ben enorm trots op deze ploeg. Ik heb nog contact met vrienden en familie in Rotterdam, door hun weet ik hoe het gevoel is in de stad. En die paar keer dat ik zelf even terugben, voel je het zelf. Die hunkering is prachtig. En ik voel ook dat ik zelf nog een beetje geliefd ben in mijn stad, dat de mensen mij nog niet zijn vergeten. Dat is ook Feyenoord."

Zondag zit Indi gekluisterd aan de buis. "Absoluut, ik kijk nog vaak naar wedstrijden van Feyenoord. Dit is zo’n speciale wedstrijd. Die mag je niet missen."
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 30 maart 2017 - 17:12   quote  deeplink  
Grote held!!!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 30 maart 2017 - 17:49   quote  deeplink  
Eens Feyenoorder, altijd Feyenoorder.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 31 maart 2017 - 10:42   quote  deeplink  
Voor alles is een eerste keer. Ook voor winnen. Mijn eerste keer was in 1988 toen Nederland Europees Kampioen werd. Het staat me nog helder voor de geest. Ik was 12. Samen met mijn zus, die toen 14 was, keken we thuis de wedstrijd. Na het eindsignaal bárstte in de straat een gejúich los. Wij wilden ook meedoen, maar we wisten niet hoe.

Koortsachtig zochten we naar oranje kleding of doeken om mee te zwaaien. Toen we niks konden vinden, renden we met sinaasappels naar het raam. Het moet er heel aandoenlijk hebben uitgezien. Twee van die kleine Turkse koppies die uit de flat staken, uitzinnig van vreugde, schreeuwend: 'Holland, Holland!' Mijn hart klopte in mijn keel. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Mijn god, wat voelde het goed.

Sinds die dag jaag ik altijd op dát gevoel. Ik kan totaal niet tegen mijn verlies. Misschien heb ik daarom mijn ziel nooit verbonden aan een voetbalclub. Met Feyenoord kan ik er niet meer omheen. Sinds ik me vorig jaar na een omzwerving (Istanbul-Den Haag-Amsterdam) weer in Rotterdam vestigde, lonkt de magie van de trotse volksclub. Waar ik ook kom in deze stad, overal heerst het verlangen om te winnen. En de angst om te verliezen: ik heb nog nooit zóveel bijgelovige mensen bij elkaar gezien: ,,Ik ga niet kijken hoor, dan verliezen ze.''

Toen ik het Nederlands elftal zag spelen in Sofia dacht ik maar een ding: dit elftal mist alles wat Feyenoord zo sterk maakt. Onbuigzaamheid en onverzettelijkheid. Feyenoord jaagt hongerig op dát gevoel. Het gevoel van winnen. Datzelfde doorzettingsvermogen zie ik bij de hondstrouwe fans, die de club zo uniek maken.

Ik heb een ticket voor Biergarten Rotterdam, waar ik zondag met mijn buurvrouw Nika de cruciale klassieker in de titelstrijd ga kijken. Nika is Legioen-lid én nichtje van Sjaak Troost. Voor zijn team heb ik in '88 nog staan zwaaien met sinaasappels!

Ik wil niet bijgelovig doen, maar ik ben het wel. Je hebt me Feyenoord. En het voelt goed. Maar waag het niet om te verliezen.
Wordt vervolgd.

Fidan Ekiz 30-03-17
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 01 april 2017 - 11:19   quote  deeplink  

(https://youtu.be/02o5W4ToMT0)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 01 april 2017 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 maart 2017 - 10:42 schreef Stylzz het volgende:
Voor alles is een eerste keer. Ook voor winnen. Mijn eerste keer was in 1988 toen Nederland Europees Kampioen werd. Het staat me nog helder voor de geest. Ik was 12. Samen met mijn zus, die toen 14 was, keken we thuis de wedstrijd. Na het eindsignaal bárstte in de straat een gejúich los. Wij wilden ook meedoen, maar we wisten niet hoe.

Koortsachtig zochten we naar oranje kleding of doeken om mee te zwaaien. Toen we niks konden vinden, renden we met sinaasappels naar het raam. Het moet er heel aandoenlijk hebben uitgezien. Twee van die kleine Turkse koppies die uit de flat staken, uitzinnig van vreugde, schreeuwend: 'Holland, Holland!' Mijn hart klopte in mijn keel. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Mijn god, wat voelde het goed.

Sinds die dag jaag ik altijd op dát gevoel. Ik kan totaal niet tegen mijn verlies. Misschien heb ik daarom mijn ziel nooit verbonden aan een voetbalclub. Met Feyenoord kan ik er niet meer omheen. Sinds ik me vorig jaar na een omzwerving (Istanbul-Den Haag-Amsterdam) weer in Rotterdam vestigde, lonkt de magie van de trotse volksclub. Waar ik ook kom in deze stad, overal heerst het verlangen om te winnen. En de angst om te verliezen: ik heb nog nooit zóveel bijgelovige mensen bij elkaar gezien: ,,Ik ga niet kijken hoor, dan verliezen ze.''

Toen ik het Nederlands elftal zag spelen in Sofia dacht ik maar een ding: dit elftal mist alles wat Feyenoord zo sterk maakt. Onbuigzaamheid en onverzettelijkheid. Feyenoord jaagt hongerig op dát gevoel. Het gevoel van winnen. Datzelfde doorzettingsvermogen zie ik bij de hondstrouwe fans, die de club zo uniek maken.

Ik heb een ticket voor Biergarten Rotterdam, waar ik zondag met mijn buurvrouw Nika de cruciale klassieker in de titelstrijd ga kijken. Nika is Legioen-lid én nichtje van Sjaak Troost. Voor zijn team heb ik in '88 nog staan zwaaien met sinaasappels!

Ik wil niet bijgelovig doen, maar ik ben het wel. Je hebt me Feyenoord. En het voelt goed. Maar waag het niet om te verliezen.
Wordt vervolgd.

Fidan Ekiz 30-03-17
Dit vind ik echt mooi..
Zo jammer dat zij met een paar andere de enige zijn die zien dat Nederland hun
leven is ,hun Nederland.
ar
 ar - zaterdag 01 april 2017 - 14:05   quote  deeplink  
Mooi stukje inderdaad.
Het feyenoord gevoel is zo mooi, maar ook zo frustrerend.
Hopelijk dit jaar anders.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 02 april 2017 - 16:43   quote  deeplink  
Hoppaaaaaaaaaaaaa
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 april 2017 - 16:44   quote  deeplink  
Hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 16:45   quote  deeplink  
Aldus een echte supporter..
MightyAce
 MightyAce - zondag 02 april 2017 - 16:45   quote  deeplink  
Woensdag winnen, en het kampioenschap is weer dichterbij.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 16:46   quote  deeplink  
Hoppaaaaaaa
MMM
 MMM - zondag 02 april 2017 - 16:50   quote  deeplink  
Pffff
MightyAce
 MightyAce - zondag 02 april 2017 - 16:51   quote  deeplink  
MMM is alvast de ballonnen aan het opblazen voor het feest :)
MMM
 MMM - zondag 02 april 2017 - 16:52   quote  deeplink  
Karsdorp (knie) en Jørgensen (hamstring) missen de wedstrijd tegen Go Ahead en waarschijnlijk ook PEC Zwolle #Feyenoord
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 16:53   quote  deeplink  
We lopen echt op het tandvlees..
CobusIII
 CobusIII - zondag 02 april 2017 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:53 schreef RenatoBos het volgende:
We lopen echt op het tandvlees..
Eens
MightyAce
 MightyAce - zondag 02 april 2017 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:53 schreef RenatoBos het volgende:
We lopen echt op het tandvlees..
Komt goed. De eindstreep is in zicht. En in 020 denken ze nu weer dat ze het voetballen hebben uitgevonden, dus die gaan hard op hun bek.
Appie53
 Appie53 - zondag 02 april 2017 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:54 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Komt goed. De eindstreep is in zicht. En in 020 denken ze nu weer dat ze het voetballen hebben uitgevonden, dus die gaan hard op hun bek.
Wij anders ook!
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:53 schreef RenatoBos het volgende:
We lopen echt op het tandvlees..
Dat wordt nog erger.
De kleine (volwaardige)selectie wreekt zich meer en meer.
MMM
 MMM - zondag 02 april 2017 - 17:10   quote  deeplink  
Ik voorzie heel veel problemen met al die blessures. Niet te doen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:12   quote  deeplink  
Goed mogelijk. Maar de kans bestaat dat komend weekend een hoop spelers weer terugkomen. Vilhena sowieso. Elia waarschijnlijk. Bilal, Kongolo en Jorgensen mogelijk.
tomson
 tomson - zondag 02 april 2017 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Goed mogelijk. Maar de kans bestaat dat komend weekend een hoop spelers weer terugkomen. Vilhena sowieso. Elia waarschijnlijk. Bilal, Kongolo en Jorgensen mogelijk.
Zal wel heel hard nodig zijn.
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 17:14   quote  deeplink  
Dan komen ze geheid op het randje terug, en vallen weer uit etc etc.
MMM
 MMM - zondag 02 april 2017 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Goed mogelijk. Maar de kans bestaat dat komend weekend een hoop spelers weer terugkomen. Vilhena sowieso. Elia waarschijnlijk. Bilal, Kongolo en Jorgensen mogelijk.
Jorgensen onvervangbaar en hamstring he, kans dat ie PEC mist al groot
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:14 schreef MMM het volgende:

[..]

Jorgensen onvervangbaar en hamstring he, kans dat ie PEC mist al groot
mja, goed, dat ie er dan al bij is is wishful thinking inderdaad. Maar goed, die anderen zijn wellicht realistischer.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Goed mogelijk. Maar de kans bestaat dat komend weekend een hoop spelers weer terugkomen. Vilhena sowieso. Elia waarschijnlijk. Bilal, Kongolo en Jorgensen mogelijk.
Hard nodig maar niks forceren aub..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 april 2017 - 17:17   quote  deeplink  
Wordt wel erg dramatisch gedaan.
020 speelt z'n beste wedstrijd, waren compleet kapot aan het eind, en wij hebben wat tegenslag met blessures?
Tsjonge, we hebben het kampioenschap verspeeld...
Tsjonge.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:14 schreef van geil het volgende:
Dan komen ze geheid op het randje terug, en vallen weer uit etc etc.
Sure, maar het seizoen loopt nog maar 6 wedstrijden. Uit tegen Vitesse kan je met sommige spelers misschien een risico nemen bijvoorbeeld..
MMM
 MMM - zondag 02 april 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:17 schreef FR-Henk het volgende:
Wordt wel erg dramatisch gedaan.
020 speelt z'n beste wedstrijd, waren compleet kapot aan het eind, en wij hebben wat tegenslag met blessures?
Tsjonge, we hebben het kampioenschap verspeeld...
Tsjonge.
Blessures van teveel spelers, belangrijke spelers. Bank te matig
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 17:20   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 april 2017 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:17 schreef FR-Henk het volgende:
Wordt wel erg dramatisch gedaan.
020 speelt z'n beste wedstrijd, waren compleet kapot aan het eind, en wij hebben wat tegenslag met blessures?
Tsjonge, we hebben het kampioenschap verspeeld...
Tsjonge.
Ajax speelde redelijk tot goed, maar ze hoefden niet fantastisch te zijn om ons helemaal ondersteboven te lopen. Je kan je niet blindstaren op de 2-1 en zeggen dat het wel meeviel. 4-0 was een normale uitslag geweest.

En natuurlijk is het kampioenschap niet verspeeld. Wij zijn nog altijd favoriet, maar er zijn wel wat obstakels bijgekomen, dat kan je niet ontkennen.
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 17:21   quote  deeplink  
020 speelde ontzettend slordig .
4/ 5/ 6/ -0 was de verhouding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 april 2017 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:21 schreef van geil het volgende:
020 speelde ontzettend slordig .
Bij vlagen, maar ze voetbalden veel makkelijker.
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Bij vlagen, maar ze voetbalden veel makkelijker.
Ik doelde eigenlijk op dat het hun beste wedstrijd zou zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:24 schreef van geil het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op dat het hun beste wedstrijd zou zijn.
Ik snapte m. Ben het met je eens.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 april 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ajax speelde redelijk tot goed, maar ze hoefden niet fantastisch te zijn om ons helemaal ondersteboven te lopen. Je kan je niet blindstaren op de 2-1 en zeggen dat het wel meeviel. 4-0 was een normale uitslag geweest.

En natuurlijk is het kampioenschap niet verspeeld. Wij zijn nog altijd favoriet, maar er zijn wel wat obstakels bijgekomen, dat kan je niet ontkennen.
Ik zeg ook niet dat 020 geweldig speelde, maar de beste wedstrijd. Voor het eerst lieten ze 2 helften vol vuur zien, waar(door) Feyenoord zelf niet in het vertrouwde spel kwam.

Dit is een wedstrijd die je kunt verliezen. En met enige tegenslag (snelle 1-0, wegvallen Jorgensen) tegen je gaat werken.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 april 2017 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:24 schreef van geil het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op dat het hun beste wedstrijd zou zijn.
Speltechnisch was het in brede fases ondermaats, maar qua inzet, kracht, power hun beste wedstrijd.
Daarin troefden ze Feyenoord regelmatig af.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:28 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat 020 geweldig speelde, maar de beste wedstrijd. Voor het eerst lieten ze 2 helften vol vuur zien, waar(door) Feyenoord zelf niet in het vertrouwde spel kwam.

Dit is een wedstrijd die je kunt verliezen. En met enige tegenslag (snelle 1-0, wegvallen Jorgensen) tegen je gaat werken.
Je kan hem verliezen inderdaad. Dat doen we elk seizoen zo'n beetje, dus wat dat betreft niet onverwacht. Maar de manier waarop is wel enigszins zorgwekkend. Zonder in paniek te raken, want de rest van de ploegen die we treffen zijn (veel) minder dan Ajax.
Stylzz
 Stylzz - zondag 02 april 2017 - 17:42   quote  deeplink  
Ajax - Az
Nec - Ajax
Ajax - Heerenveen
Psv _ ajax
Ajax - Go Ahead
Willem 2 - Ajax

Feyenoord - go Ahead
Zwolle - Feyenoord
Feyenoord - Utrecht
Vitesse - Feyenoord
Excelsior - Feyenoord
Feyenoord - Heracles

Twente - Psv
Psv - Willem 2
Ado den Haag - Psv
Psv - Ajax
Groningen - Psv
Psv - Zwolle
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 april 2017 - 17:48   quote  deeplink  
Eigenlijk vind ik pisvee een grotere concurrent.
020 gaat het zware programma komende weken niet overleven.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 17:53   quote  deeplink  
PSV heeft ook nog een aantal lastige wedstrijden, dus ik moet het nog maar zien. Misschien dat wijzelf nog wel het eenvoudigste programma hebben.
piet de paler
 piet de paler - zondag 02 april 2017 - 18:09   quote  deeplink  
Az zal wel,weer 020helpen voor een paar huurspelers
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:53 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
PSV heeft ook nog een aantal lastige wedstrijden, dus ik moet het nog maar zien. Misschien dat wijzelf nog wel het eenvoudigste programma hebben.
Zou je zeggen maar ik moet het nog maar zien. Te beginnen met go ahead die hebben ook hard de punten nodig..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 april 2017 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 18:10 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zou je zeggen maar ik moet het nog maar zien. Te beginnen met go ahead die hebben ook hard de punten nodig..
Klopt. Misschien dat Manu de boel weer kan saboteren net als een paar jaar terug, toen ie voor dacht ik Cambuur speelde. En na een half uur gewisseld werd in De Kuip. ;)
van geil
 van geil - zondag 02 april 2017 - 18:24   quote  deeplink  
Staan nu voor bij Twente

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD KAMPIOEN 2024









0.0243039