BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Wat is er mis met Klaassen?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 11:48   quote  deeplink  
Wat is er mis met Klaassen?

Davy Klaassen lijkt dit seizoen symbool te staan voor het voetbal van Ajax. De jonge Hilversumse middenvelder wordt sinds zijn doorbraak als vervanger van Siem de Jong gezien als één van de meest veelbelovende voetballers die Nederland rijk is. Vorig seizoen was hij één van de weinige lichtpuntjes bij Ajax in een seizoen waarin het voetbal slechter en slechter werd. Van zijn vertrouwde positie achter de spitsen kwam Klaassen als controleur te spelen waarbij hij veelal de man was die Ajax overeind hield. Die Davy Klaassen zien we echter niets van terug dit seizoen.

[...]

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - woensdag 07 oktober 2015 - 13:02   quote  deeplink  
Ik denk dat Klaassen op Tien gewoon een miskleun is geweest. Daar het de bedoeling was dat hij vaker in de zestien zou komen blijkt daar vaak niks van te komen. Dat komt omdat Klaassen een speler is die "ergens moet komen" dus meer een box to box speler. Nu staat hij er vaak al.
Hij is gewoon niet happy lijkt het wel want de dingen die hij zo goed beheerst, balaanname en passing, lijken helemaal nergens meer op.
Ik denk JC gelijk heeft dat we met de punt naar achteren moeten gaan spelen. Ik zou dan met Klaassen, Sinkgraven en Bazoer gaan spelen. Gudelj mag even banken.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 07 oktober 2015 - 13:08   quote  deeplink  
Vind hem inderdaad geen schim meer van de Klaassen die we vorig seizoen aan het werk zagen. Toch niet helemaal fit misschien? Geen klik met de spelers om hem heen? Fischer, Milik, Gudelj en Ghazi bedoel ik voornamelijk dan.

Hele team staat slecht kan eigenlijk genoeg oorzaken verzinnen helaas..
Belangrijkste redenen in mijn ogen zijn:

Zijn fitheid
Positie spel van Milik
Egoïstische vleugels
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 oktober 2015 - 13:14   quote  deeplink  
Er is helemaal niks met Klaassen. Het hele team oogt onzeker.
Bazoer en met name Tete zijn eigenlijk de enige 2 die in positieve zin opvallen
Cyprioot
 Cyprioot - woensdag 07 oktober 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 13:02 schreef Brandje het volgende:
Ik denk dat Klaassen op Tien gewoon een miskleun is geweest. Daar het de bedoeling was dat hij vaker in de zestien zou komen blijkt daar vaak niks van te komen. Dat komt omdat Klaassen een speler is die "ergens moet komen" dus meer een box to box speler. Nu staat hij er vaak al.
Hij is gewoon niet happy lijkt het wel want de dingen die hij zo goed beheerst, balaanname en passing, lijken helemaal nergens meer op.
Ik denk JC gelijk heeft dat we met de punt naar achteren moeten gaan spelen. Ik zou dan met Klaassen, Sinkgraven en Bazoer gaan spelen. Gudelj mag even banken.
Ik ben het er volledig mee eens. Het is heel leuk om Klaassen dichterbij de spits te zetten maar het probleem is nu dat er niemand op het middenveld is die voor aanvoer kan zorgen. Bazoer enigszins, maar Gudelj heeft totaal geen opbouwende inbreng waardoor Klaassen (en de spits) geisoleerd komen te staan. Dus mijn idee is om Klaassen dan toch maar CVM te zetten, voor de opbouw, met Bazoer erbij en dan maar Fischer dicht achter de spits. Het kan echt niet met Gudelj, tegen Molde ook al een aanfluiting.
Pietje
 Pietje - woensdag 07 oktober 2015 - 14:55   quote  deeplink  
Zoals gisteren al geschreven, Eide, ik keek uit naar je column. Het is weer een stukje vakwerk geworden.

Tja, Davy Klaassen. Laten we in eerste instantie niet vergeten dat ook hij pas 22 jaar is. In mijn ogen dus nog een jongetje. Daar wordt in het huidige Ajax veel van gevraagd. TE veel, vind ik. Daarnaast heeft hij aan het eind van het vorige seizoen een uiterst vervelende blessure opgelopen (buikwand). Hij kwam in de voorbereiding naar het huidige seizoen met een achterstand bij de groep. Ik denk dat dat allemaal meespeelt. Wat volgens mij wel degelijk ook meespeelt is de aanvoerdersband... Hij heeft alles in zich om een echte leider te worden, maar mag/kun je dat verlangen van een jongen van slechts 22 jaar? Bovendien van een elftal dat totaal niet goed draait?
En dan al die overige jeugdspelers (o.a. Riedewald, Tete, El Ghazi, Bazoer, et cetera). Het is jong, jonger, jongst. Volgens mij veel te jong en dat zonder een echte ervaren speler. Ik heb het al veel vaker geschreven, maar Ajax ontbeert een of twee zeer ervaren spelers om al die jonge jongens op te vangen (figuurlijk...) en te begeleiden binnen en buiten het veld.
Tot slot, weliswaar niet gemeld in je column) wil ik ook de trainer daarin betrekken. Frank de Boer... ik snap werkelijk helemaal niks meer van hem. Zijn opstellingen en wissels. Volgens mij is hij ook de weg kwijt en weet hij het ook niet meer.

Op dit moment loopt er helemaal niks (meer) goed bij Ajax. Het is triest om dat te constateren. Als het aan mij ligt:
- dan moet Frank de Boer afscheid nemen van Ajax;
- dan zal Ajax toch echt die ervaren (en wat duurdere) spelers moeten halen;
- dan moet Ajax haar tactisch strijdplan in wedstrijden moeten aanpassen (minder heilig balbezit en meer druk naar voren (aanvallender, dwingender, attractiever).

Je zult zien dat Davy Klaassen vervolgens gaat opbloeien en we weer "de oude" Davy zullen terugzien.
RonB
 RonB - woensdag 07 oktober 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Er is geen systeem waar iedereen aan kan wennen, want het systeem en de opstelling veranderen doorlopend. Als ik op mijn werk iedereen elke keer op een andere manier laat werken weet ook niemand meer waar hij aan toe is, is iedereen zoekende en kruipen ze terug in hun comfortzone.

Dat wordt nog versterkt doordat de spelers volgens mij teveel opdrachten mee krijgen, waardoor niemand meer lekker vrijuit durft te ballen. Niet voor niets dooft bij alle creatieve Ajax spelers langzaam het vlammetje. Dat is al jaren het geval.
Helaas zien we dat ook bij Klaassen gebeuren.

De oorzaak ligt bij de technische staf. Die moet zorgen voor een duidelijk systeem dat past bij de beschikbare kwaliteiten van de spelers en voor hanteerbare opdrachten waarbij de creatieve spelers genoeg vrijheid krijgen om ook fouten te mogen maken.
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 14:55 schreef Pietje het volgende:
Tot slot, weliswaar niet gemeld in je column) wil ik ook de trainer daarin betrekken.
Het doel van deze column is natuurlijk ook een beetje discussie aanwakkeren. Daarom wil ik niet alle ideeën wegschrijven die ik in m'n hoofd heb. Overigens is dit nog niet het stukje proza dat ik nog wil schrijven Pietje, maar deze kwam toevallig even uit de pen ;)
Ztjes
 Ztjes - woensdag 07 oktober 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Zoals gisteren al geschreven, Eide, ik keek uit naar je column. Het is weer een stukje vakwerk geworden.

Tja, Davy Klaassen. Laten we in eerste instantie niet vergeten dat ook hij pas 22 jaar is. In mijn ogen dus nog een jongetje. Daar wordt in het huidige Ajax veel van gevraagd. TE veel, vind ik. Daarnaast heeft hij aan het eind van het vorige seizoen een uiterst vervelende blessure opgelopen (buikwand). Hij kwam in de voorbereiding naar het huidige seizoen met een achterstand bij de groep. Ik denk dat dat allemaal meespeelt. Wat volgens mij wel degelijk ook meespeelt is de aanvoerdersband... Hij heeft alles in zich om een echte leider te worden, maar mag/kun je dat verlangen van een jongen van slechts 22 jaar? Bovendien van een elftal dat totaal niet goed draait?
En dan al die overige jeugdspelers (o.a. Riedewald, Tete, El Ghazi, Bazoer, et cetera). Het is jong, jonger, jongst. Volgens mij veel te jong en dat zonder een echte ervaren speler. Ik heb het al veel vaker geschreven, maar Ajax ontbeert een of twee zeer ervaren spelers om al die jonge jongens op te vangen (figuurlijk...) en te begeleiden binnen en buiten het veld.
Tot slot, weliswaar niet gemeld in je column) wil ik ook de trainer daarin betrekken. Frank de Boer... ik snap werkelijk helemaal niks meer van hem. Zijn opstellingen en wissels. Volgens mij is hij ook de weg kwijt en weet hij het ook niet meer.

Op dit moment loopt er helemaal niks (meer) goed bij Ajax. Het is triest om dat te constateren. Als het aan mij ligt:
- dan moet Ajax haar tactisch strijdplan in wedstrijden moeten aanpassen (minder heilig balbezit en meer druk naar voren (aanvallender, dwingender, attractiever).

Je zult zien dat Davy Klaassen vervolgens gaat opbloeien en we weer "de oude" Davy zullen terugzien.
Helemaal mee eens
p111
 p111 - woensdag 07 oktober 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
exact gelukkig denken er meer zo ik begon al aan mezelf te twijfelen, nou Frank nog even zo ver te krijgen dat hij dat gaat uit proberen.
p111
 p111 - woensdag 07 oktober 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
exact gelukkig denken er meer zo ik begon al aan mezelf te twijfelen, nou Frank nog even zo ver te krijgen dat hij dat gaat uit proberen.
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 16:48 schreef p111 het volgende:

[..]

En dat terwijl vorig jaar allerlei mensen hier juist riepen dat Ajax met de punt naar voren moest gaan spelen. Conclusie dus dat die mensen er allemaal naast zaten?
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 17:05   quote  deeplink  
netjes eide

door de komst van gudelj is er veel veranderd voor klaassen er wordt maar wat gerommeld met hem.
zie tegen psv.
zoals eerder vermeld is het meer een komende speler dan een spits.
hij stoor als middenvelder vaak eerder als milik en niet allen tegelijk druk zetten zoals het
hoort,het is los zand,zoals tegen psv was toch belachelijk.
het moet compacter en sinkgraven op 10.
vastigheden ontbreken en door dat eindeloze gepuzzel van frank weet niemand het meer.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 07 oktober 2015 - 17:10   quote  deeplink  
quote:

Ik wilde ook een heel stuk typen maar er gaat zoveel fout dat ik de moeite niet eens meer genomen hebt.

De verdediging mist een leider wat geresulteerd heeft dat we alle grote wedstrijden punten verloren hebben. Positioneel stonden we bij bijna alle tegen goals verkeerd. Rapid wien en Psv 1-2 zijn daar voorbeelden van.

Middenveld staat constant anders waardoor iedereen aan het zwemmen is.

De voorhoede kan met een doelpunt wat druk eraf halen maar ook daar loopt de samenwerking erg stroef. Met alle respect voor Milik kan ik zeggen dat hij nu nog niet de topper is die wedstrijden naar zich toe trekt.

De conclusie is dat deze selectie wederom niet stabiel genoeg is om ook de wat moeilijkere wedstrijden in het voordeel te beslissen.

Ook lijkt Frank zijn beste tijd gehad te hebben want hij krijgt het elftal niet aan de gang.
Hij laat het team zo behoudend spelen dat na twee seizoenen het bijna iedere Ajacied
zijn strot uitkomt. Eindelijk is er dan bij iedereen het besef dat dit niet te lang meer moet doorgaan..

Dus heren het wordt nu echt tijd dat Ajax snel zijn gezicht terugkrijgt.
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 17:00 schreef Eide het volgende:

[..]

En dat terwijl vorig jaar allerlei mensen hier juist riepen dat Ajax met de punt naar voren moest gaan spelen. Conclusie dus dat die mensen er allemaal naast zaten?
maar met de punt naar achter stond de spits meestal op een eiland.
het positieve met de punt naar voren is dat er meer spelers in de 16 komen.
het moet beter afgestemd worden .
en misschien is dat nog gewenning.
Pietje
 Pietje - woensdag 07 oktober 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 16:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Het doel van deze column is natuurlijk ook een beetje discussie aanwakkeren. Daarom wil ik niet alle ideeën wegschrijven die ik in m'n hoofd heb. Overigens is dit nog niet het stukje proza dat ik nog wil schrijven Pietje, maar deze kwam toevallig even uit de pen ;)
Hahaha. Is goed, Eide. Ik wacht af ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door Pietje --
p111
 p111 - woensdag 07 oktober 2015 - 17:36   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waarschijnlijk wel, ik denk dat dit ook te maken heeft met het type spelers die je hebt lopen.
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 17:38   quote  deeplink  
ik ken me nog een opmerking herinneren van vorig jaar van een speler van az
(ik weet niet meer van precies wie),maar het ging erom dat ajax opeens helemaal
geen druk meer zette en dat was vroeger juist ons sterke punt.
ja er is een hoop veranderd en helaas niet ten goedde
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 17:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Is goed, Eide. Ik wacht af ;)
er is in iedergeval al aardig wat gepost we zijn zo als eide al aangaf
van ons af aan het schrijven ;-)
(was dinsdag geloof ik de opzet van zijn column vanwege de nog steeds overheersende kater);-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door enough --
Sebastiaan79
 Sebastiaan79 - woensdag 07 oktober 2015 - 18:24   quote  deeplink  
Niemand kan spelen in zo een kansloos systeem, geen spelvreugde iedereen vol met opdrachten.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 07 oktober 2015 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 18:24 schreef Sebastiaan79 het volgende:
Niemand kan spelen in zo een kansloos systeem, geen spelvreugde iedereen vol met opdrachten.
Inderdaad
Brandje
 Brandje - woensdag 07 oktober 2015 - 19:51   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niet perse maar wel met Klaassen op tien. Dat werkt gewoon niet. Ik was zelf ook voorstander ervan maar het ik ben van mening veranderd.
Brandje
 Brandje - woensdag 07 oktober 2015 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 18:24 schreef Sebastiaan79 het volgende:
Volgens Ronald vetrekt Frank aan het einde van het seizoen. Meestal worden zulke beslissingen vaak eerder bekend gemaakt met als gevolg dat de spelers het ook wel geloven en wij de fans dus weer een rukseizoen krijgen.
Brandje
 Brandje - woensdag 07 oktober 2015 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 17:38 schreef enough het volgende:
ik ken me nog een opmerking herinneren van vorig jaar van een speler van az
(ik weet niet meer van precies wie),maar het ging erom dat ajax opeens helemaal
geen druk meer zette en dat was vroeger juist ons sterke punt.
ja er is een hoop veranderd en helaas niet ten goedde
Er is naar mijn mening een ding cruciaal bij druk zetten en dat is da iedereen mee doet. Dat is nu totaal niet het geval. Dus dan wordt je weggespeeld/overlopen. Frank was een verdediger en dat zie je terug in zijn manier van coachen.
Ons spel was dat wannneer de eigen keeper de bal had de backs rond de middenlijn stonden. Nu staan ze halverwege de eigen helft. Dan liet een middenvelder zich inzakken en we gingen voetballen. Frank is gewoon een schijtlijster. Enerzijds wil hij wel druk zetten maar durft het toch niet aan en dan krijg je als gevolg de tweede helften tegen Molde en Rapid. Je heb niks meer in te brengen. Het is gewoon tijd om te gaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 20:13   quote  deeplink  
Ik denk oprecht dat Klaassen nooit is hersteld van vorig seizoen. Dit is niet gebaseerd op een feit, maar dat denk ik echt.

Er waren klachten bij Klaassen en ook tot op heden zie je hem voortdurend pijnlijk kijken. Dus of er zijn nieuwe klachten of hij is nooit volledig hersteld. Daarbij als ik het interview afgelopen week zag met Verheijen, zou ook de voorbereiding wellicht veel en veel te zwaar kunnen zijn geweest.

Dan wat ik vvoetballend zie. Klaassen is 9 van de 10 keer de enige die druk zet. Heel soms doet Fischer mee maar in je eentje werkt natuurlijk voor geen meter. Dit moet ook ontzettend veel kracht kosten. Dan het middenveld zelf, wat ik al zei, het zou in balans moeten kunnen zijn maar dat is het totaal niet. Klaassen moet daardoor ook belachelijk veel onnodige meters maken en ook dit zal niet ten goede komen.

Er zal ook zeker een stukje vormverlies zijn, ongetwijfeld. Maar ik denk dat hier voornamelijk de bovengenoemde problemen achter zitten. En dat is enkel en alleen op gevoel hoor

Dan is het natuurlijk van de zotte dat jij als 22 jarige het elftal moet dragen. Niemand anders doet dit ook. Plus de Klaassen van vorig jaar en die van nu is wel zo anders. Ik denk dat het geen toeval is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door Loetje --
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:13 schreef Loetje het volgende:
Ik denk oprecht dat Klaassen nooit is hersteld van vorig seizoen. Dit is niet gebaseerd op een feit, maar dat denk ik echt.

Er waren klachten bij Klaassen en ook tot op heden zie je hem voortdurend pijnlijk kijken. Dus of er zijn nieuwe klachten of hij is nooit volledig hersteld. Daarbij als ik het interview afgelopen week zag met Verheijen, zou ook de voorbereiding wellicht veel en veel te zwaar kunnen zijn geweest.

Dan wat ik vvoetballend zie. Klaassen is 9 van de 10 keer de enige die druk zet. Heel soms doet Fischer mee maar in je eentje werkt natuurlijk voor geen meter. Dit moet ook ontzettend veel kracht kosten. Dan het middenveld zelf, wat ik al zei, het zou in balans moeten kunnen zijn maar dat is het totaal niet. Klaassen moet daardoor ook belachelijk veel onnodige meters maken en ook dit zal niet ten goede komen.

Er zal ook zeker een stukje vormverlies zijn, ongetwijfeld. Maar ik denk dat hier voornamelijk de bovengenoemde problemen achter zitten. En dat is enkel en alleen op gevoel hoor

Dan is het natuurlijk van de zotte dat jij als 22 jarige het elftal moet dragen. Niemand anders doet dit ook. Plus de Klaassen van vorig jaar en die van nu is wel zo anders. Ik denk dat het geen toeval is
denk het laatste.
op deze leeftijd al een zwalkent team op sleeptouw nemen gaat denk ook ten kosten van zijn eigen prestatie.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:22 schreef bully het volgende:

[..]

denk het laatste.
op deze leeftijd al een zwalkent team op sleeptouw nemen gaat denk ook ten kosten van zijn eigen prestatie.
Ik denk dat het een stukje van allemaal is.
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 20:36   quote  deeplink  
0Verheijen geloof ik niet in. Voetballers trainen zo vreselijk weinig en zo vreselijk licht vergeleken met individuele sporters. Ook met individuele sporters in contactsporten.

Een voetballer traint 60 a 90 minuten per dag waarvan het overgrote deel op een vrij lage intensiteit is. Zelfs in een voorbereiding is dat niet veel anders, hoewel de accenten daar anders liggen. Als je dat afzet tegen individuele sporters waar rustig 3 a 4 uur per dag getraind wordt geloof ik gewoon niet in overtrainen.

In mijn optiek zwetst Verheijen maar een eind raak. En ik niet alleen want ik heb verschillende sporters (schaatsers, wielrenners) gehakt horen maken van de uitspraken van Verheijen. Sterker nog, toppers uit die sporten verbazen zich regelmatig over de matige fysieke gesteldheid van veel voetballers (overgewicht, weinig spiermassa etc.).
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:36 schreef Eide het volgende:
0Verheijen geloof ik niet in. Voetballers trainen zo vreselijk weinig en zo vreselijk licht vergeleken met individuele sporters. Ook met individuele sporters in contactsporten.

Een voetballer traint 60 a 90 minuten per dag waarvan het overgrote deel op een vrij lage intensiteit is. Zelfs in een voorbereiding is dat niet veel anders, hoewel de accenten daar anders liggen. Als je dat afzet tegen individuele sporters waar rustig 3 a 4 uur per dag getraind wordt geloof ik gewoon niet in overtrainen.

In mijn optiek zwetst Verheijen maar een eind raak. En ik niet alleen want ik heb verschillende sporters (schaatsers, wielrenners) gehakt horen maken van de uitspraken van Verheijen. Sterker nog, toppers uit die sporten verbazen zich regelmatig over de matige fysieke gesteldheid van veel voetballers (overgewicht, weinig spiermassa etc.).
Dat mag jij vinden. Wat hij vertelde klopte gewoon. Ik denk echt dat Klaassen nooit volledig hersteld is
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:36 schreef Eide het volgende:

ik ben ook geen liefhebber van hem maar bepaalde dingen klonken wel logisch.
een wielrenner pompt zijn conditie op.
maar een voetballer doet het met explosies.
een bokser die slaat zich helemaal leeg in rondes van 3 minuten.
dat is denk ik met voetballers hetzelfde alleen die verdelen het.
verder geloof ik ook niet in hem.
maar hier kon ik me wel beetje in vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door bully --
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:44 schreef bully het volgende:

[..]

ik ben ook geen liefhebber van hem maar bepaalde dingen klonken wel logisch.
een wielrenner pompt zijn conditie op.
maar een voetballer doet het met explosies.
een bokser die slaat zich helemaal leeg in rondes van 3 minuten.
dat is denk ik met voetballers hetzelfde alleen die verdelen het.
verder geloof ik ook niet in hem.
maar hier kon ik me wel beetje in vinden.
Dat bedoel ik ja. Niet zijn uitspraken over voetbal. Puur over de inspanningen etc. Hij zal daar ook meer verstand van hebben dan wij
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 07 oktober 2015 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 19:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Volgens Ronald vetrekt Frank aan het einde van het seizoen. Meestal worden zulke beslissingen vaak eerder bekend gemaakt met als gevolg dat de spelers het ook wel geloven en wij de fans dus weer een rukseizoen krijgen.
Van de winter dus een nieuwe trainer en ervaren kwalitatief sterke spits erbij..
Heitinga of nieuwe leider in de defensie en we hebben nog kans.
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja. Niet zijn uitspraken over voetbal. Puur over de inspanningen etc. Hij zal daar ook meer verstand van hebben dan wij
of het de waarheid is weet ik niet maar klonk mij wel logisch.
ook uit eigen ervaring heb meerdere sporten gedaan.
en weet wel dat conditie voor elke sport anders is.
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar overtrainen is zijn stokpaardje en ik geloof daar gewoon niet in. Het is godsonmogelijk dat voetballers overtraind raken, puur op basis van wat ze bij profclubs aangeboden krijgen. Daarvoor moet je langer en met name veel intensiever trainen.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar overtrainen is zijn stokpaardje en ik geloof daar gewoon niet in. Het is godsonmogelijk dat voetballers overtraind raken, puur op basis van wat ze bij profclubs aangeboden krijgen. Daarvoor moet je langer en met name veel intensiever trainen.
Ik denk dat Remco dit al eens uitgelegd heeft.

Spelers kunnen wel degelijk overtraind zijn. En dat zag je afgelopen week ook weer. Na 25 minuten stonden spelers met de handen in hun zij. Vorig jaar het einde was het ook overduidelijk zichtbaar
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 20:59 schreef bully het volgende:

[..]

of het de waarheid is weet ik niet maar klonk mij wel logisch.
ook uit eigen ervaring heb meerdere sporten gedaan.
en weet wel dat conditie voor elke sport anders is.
Dat klopt. Hij is zelf begaafd in het vak dus durf ik daarover dingen wel te geloven. Legde het ook prima uit
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:01 schreef Eide het volgende:

[..]

dat weet ik niet heb daar niet voor geleerd.
kan alleen over mezelf praten.
weet dat ik ook periodes van vermoeidheid heb gehad.
was in die tijd nogal fanatiek.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:10   quote  deeplink  
Maar nogmaals, het is niet puur dat trouwens
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat Remco dit al eens uitgelegd heeft.

Spelers kunnen wel degelijk overtraind zijn. En dat zag je afgelopen week ook weer. Na 25 minuten stonden spelers met de handen in hun zij. Vorig jaar het einde was het ook overduidelijk zichtbaar
denk dat ze met hun handen in hun zij stonden van de machteloosheid.
want ze werden vanaf minuut 1 al overlopen.
dus geloof niet dat overtraind op deze wedstrijd van toepassing was
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:11 schreef bully het volgende:

[..]

denk dat ze met hun handen in hun zij stonden van de machteloosheid.
want ze werden vanaf minuut 1 al overlopen.
dus geloof niet dat overtraind op deze wedstrijd van toepassing was
Na 25 minuten lagen er al 4 plat. Dat is vrij veel
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 21:24   quote  deeplink  
en is natuurlijk ook wel zo dat als er groot tournooi was.
een ek of wk dat spelers vaak in eerste seisoenshelft uit vorm zijn.
dus toch een soort van overbelasting.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:24 schreef bully het volgende:
en is natuurlijk ook wel zo dat als er groot tournooi was.
een ek of wk dat spelers vaak in eerste seisoenshelft uit vorm zijn.
dus toch een soort van overbelasting.
Nu is dat niet he. Doel enkel op uitstraling van de gasten
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Na 25 minuten lagen er al 4 plat. Dat is vrij veel
machteloosheid is ook een zware belasting.
als je hoofd niet meer wil wat je lichaam moet doen.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:27 schreef bully het volgende:

[..]

machteloosheid is ook een zware belasting.
als je hoofd niet meer wil wat je lichaam moet doen.
Maar spelers die continu op de grond liggen... Tja ik denk er het mijne van
Eide
 Eide - woensdag 07 oktober 2015 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:10 schreef Loetje het volgende:
Maar nogmaals, het is niet puur dat trouwens
Maar dat is wel specifiek hetgeen wat gewoon niet kan kloppen aan het verhaal van Verheijen. Nogmaals: voetballers halen gewoon niet het trainingsvolume en -intensiteit om fysiek overtraind te raken. Dat bestaat simpelweg niet. Dat is iets heel anders dan vermoeidheidsverschijnselen of psychologische redenen. Maar vanuit fysiologische gronden is overtraind raken voor voetballers gewoon onmogelijk tenzij ze zelf heel specifiek en heel intensief extra trainen.

In sporten als het schaatsen en het hardlopen zie je overtraindheid wel. Mensen die elke training keihard maken en elke trainen weer de 100% opzoeken en dat dan meer als 2 uur per dag. Maar dat is in het voetbal niet aan de orde. Bovendien is zoiets ook geen verklaring voor het slechte en slordige spel. Voor het zwakke positionele spel. Voor de gebrek aan vertrouwen dat Ajax al tijden uitstraalt.

Daarnaast is overtraindheid buitengewoon eenvoudig te constateren voor een club als Ajax dat met instrumentering traint (GPS, hartslagmeters, etc). Overtraindheid zorgt namelijk voor een afname van het fysieke prestatievermogen. Er vanuit gaande dat men van elke speler bijhoudt (en dat doet Ajax) wat het prestatievermogen is kan je iets dergelijke heel eenvoudig constateren. Het idee dat Ajax met haar medische staf, ondersteunt door Adidas, dat al meer dan een jaar over het hoofd ziet is onmogelijk.

Ofterwijl, puur het stokpaardje overtraindheid, waar Verheijen al tijden mee schermt, geloof ik niet in. Sterker nog, ik acht die kans nul. Dat er misschien andere fysieke en psychologische problemen zijn is een heel ander verhaal. Ik vind Klaassen bijvoorbeeld ook niet fit ogen, maar dat staat los van overtraindheid. Sterker, als ik zie hoe jongens als Tete en Bazoer overeind blijven en zich fysiek ontwikkelen, jongens die vanwege hun leeftijd fysiek kwetsbaar zijn, denk ik dat iedereen duidelijk kan zien dat van overtraindheid geen enkele sprake kan zijn.
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 21:33   quote  deeplink  
stel nu dat er een andere coach zal komen ,ongeacht wie zou die het team nou zoveel
beter kunnen laten spelen
natuurlijk met meer lef,maar we hebben gezien waar dat toe leidde meer tegen goals en
buiten dat ze zijn zo gehersenspoeld dat krijg je er niet zomaar uit.
dit team zal ook met een nieuwe spelopvatting en andere tactiek op der bek gaan.
weer gepaard gaan met vallen en opstaan.
dus goede aankopen zijn gewenst.
frank speel niet alleen zo laf,omdat hij ook weet dat je dan geslacht word wanneer je meer risico
in je spel leg en daar zijn ze niet(nog niet )toe in staat.dus echtte ervaring is vereist.
want je kan wel met meer bravoer gaan spelen,maar als je elke week op je donder krijg zijn de
rapen ook gaar.en dat kan zeker bij ajax niet.het is allemaal niet zo eenvoudig als we denken.
zeker europees niet.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2015 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat is wel specifiek hetgeen wat gewoon niet kan kloppen aan het verhaal van Verheijen. Nogmaals: voetballers halen gewoon niet het trainingsvolume en -intensiteit om fysiek overtraind te raken. Dat bestaat simpelweg niet. Dat is iets heel anders dan vermoeidheidsverschijnselen of psychologische redenen. Maar vanuit fysiologische gronden is overtraind raken voor voetballers gewoon onmogelijk tenzij ze zelf heel specifiek en heel intensief extra trainen.

In sporten als het schaatsen en het hardlopen zie je overtraindheid wel. Mensen die elke training keihard maken en elke trainen weer de 100% opzoeken en dat dan meer als 2 uur per dag. Maar dat is in het voetbal niet aan de orde. Bovendien is zoiets ook geen verklaring voor het slechte en slordige spel. Voor het zwakke positionele spel. Voor de gebrek aan vertrouwen dat Ajax al tijden uitstraalt.

Daarnaast is overtraindheid buitengewoon eenvoudig te constateren voor een club als Ajax dat met instrumentering traint (GPS, hartslagmeters, etc). Overtraindheid zorgt namelijk voor een afname van het fysieke prestatievermogen. Er vanuit gaande dat men van elke speler bijhoudt (en dat doet Ajax) wat het prestatievermogen is kan je iets dergelijke heel eenvoudig constateren. Het idee dat Ajax met haar medische staf, ondersteunt door Adidas, dat al meer dan een jaar over het hoofd ziet is onmogelijk.

Ofterwijl, puur het stokpaardje overtraindheid, waar Verheijen al tijden mee schermt, geloof ik niet in. Sterker nog, ik acht die kans nul. Dat er misschien andere fysieke en psychologische problemen zijn is een heel ander verhaal. Ik vind Klaassen bijvoorbeeld ook niet fit ogen, maar dat staat los van overtraindheid. Sterker, als ik zie hoe jongens als Tete en Bazoer overeind blijven en zich fysiek ontwikkelen, jongens die vanwege hun leeftijd fysiek kwetsbaar zijn, denk ik dat iedereen duidelijk kan zien dat van overtraindheid geen enkele sprake kan zijn.
Verheijen heeft zeer duidelijk gemaakt hoe een voetballer oververmoeid kan raken en daarover gaan we het dus niet eens worden.
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 21:39   quote  deeplink  
net wat je zeg eide het is een schande dat je na 15 wedstijde inclusief el
al aan het zuurstof moet
ook daar zit een kern van waarheid in loetje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2015 door enough --
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2015 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:33 schreef enough het volgende:
stel nu dat er een andere coach zal komen ,ongeacht wie zou die het team nou zoveel
beter kunnen laten spelen
natuurlijk met meer lef,maar we hebben gezien waar dat toe leidde meer tegen goals en
buiten dat ze zijn zo gehersenspoeld dat krijg je er niet zomaar uit.
dit team zal ook met een nieuwe spelopvatting en andere tactiek op der bek gaan.
weer gepaard gaan met vallen en opstaan.
dus goede aankopen zijn gewenst.
frank speel niet alleen zo laf,omdat hij ook weet dat je dan geslacht word wanneer je meer risico
in je spel leg en daar zijn ze niet(nog niet )toe in staat.dus echtte ervaring is vereist.
want je kan wel met meer bravoer gaan spelen,maar als je elke week op je donder krijg zijn de
rapen ook gaar.en dat kan zeker bij ajax niet.het is allemaal niet zo eenvoudig als we denken.
zeker europees niet.
in het nederlandse elftal kunnen ze ook anders spelen.
nu zit die dan ook even in een dip.
maar kan me een hele goede wedstrijd van Klaasen herinneren.
dus denk dat het gehersenspoeld niet veel uitmaakt.
ze hebben allemaal vroeger ook anders gespeeld.
en is volgens mij net als met schaatsen dat verleer je niet.
maar ben het van die ervaring wel eens.
je voorkomt ook doelpunten met druk naar voren.
dus denk niet dat het veel slechter zou gaan.
enough
 enough - woensdag 07 oktober 2015 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2015 - 21:44 schreef bully het volgende:

[..]

in het nederlandse elftal kunnen ze ook anders spelen.
nu zit die dan ook even in een dip.
maar kan me een hele goede wedstrijd van Klaasen herinneren.
dus denk dat het gehersenspoeld niet veel uitmaakt.
ze hebben allemaal vroeger ook anders gespeeld.
en is volgens mij net als met schaatsen dat verleer je niet.
maar ben het van die ervaring wel eens.
je voorkomt ook doelpunten met druk naar voren.
dus denk niet dat het veel slechter zou gaan.
ja maar het spel van a1 om een raar voorbeeld te noemen ,die schitterende wedstrijden speelde zie je geen donder meer van terug. net als schaatsen zou je dat toch niet verleerd zijn .
ongeacht wat de boer zijn opdrachten zijn of waren

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Wat is er mis met Klaassen?

0.0064549