BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Super De Boer

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 oktober 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 11:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Kritiek was er al toen we wel kampioen werden.

Ajax speelt te veel als team, waardoor de individuele prestaties van spelers onderlijden.
Ajax speelt zonder een echte topscoorder in de gelederen.
Ajax heeft geen spelers die een man kunnen passeren.
Ajax heeft geen echte mannelijke verdedigers.

El ghazi is topscoorder, Ajax heeft spelers die een man kunnen passeren.
Met tete heeft Ajax een echte verdediger.
Ajax heeft nu ego's in het team.

4 jaar lang werd er gezegd dat Ajax kampioen werd van de armoede.
Werd wel kampioen op basis van teamprestatie.
Meeste spelers gebruikt, meeste spelers die een doelpunt maakte.
Collectief werd geprezen, maar ze vonden het te veel.

Wat je juist nu ziet is dat het collectief er niet meer is.
De boer kreeg van van gaal kritiek dat hij vermeer had gewisseld, wat ik op dat moment terecht vond. Wellicht een reden waarom hij daarna niet meer zo snel wisselde, als een speler slecht presteerde(lees boillissen)
De Boer kreeg kritiek van Van Gaal omdat hij Vermeer wisselde? Ben je dingen aan hey verzinnen nu? Van gaal had ooit wat kritiek op de Boer inzake Hamdaoui en over het technisch hart maar nooit over de wissel van Vermeer. Beetje jammer dat je op zo'n manier een punt wil maken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

De Boer kreeg kritiek van Van Gaal omdat hij Vermeer wisselde? Ben je dingen aan hey verzinnen nu? Van gaal had ooit wat kritiek op de Boer inzake Hamdaoui en over het technisch hart maar nooit over de wissel van Vermeer. Beetje jammer dat je op zo'n manier een punt wil maken.
Doet ie altijd en daarom is er ook geen discussie mee te voeren
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

En ook toen hadden we ze. Vertonghen en Alderweireld als beste voorbeelden.
En toch was er kritiek. Ook op die spelers. Juist in europees verband stonden ze er niet.
Dat daarna toen Ajax europees uitgeschakeld was vertonghen als een man ging verdedigen, dat doet er niets aan af aan de kritiek.
Hij heeft daarna het op Europese velden voor Ajax niet laten zien, want hij vertrok.
Hij vond zich te goed voor Nederland.

Maar ik denk dat jij niet eens was met die kritiek van toen.
Zoals wel vaker bij Ajax zijn er 50 % voor en 50% tegen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Van gaal zei dat vermeer zijn 1ste keeper voor Oranje was.
Van gaal kon vermeer niet meer opstellen omdat vermeer zijn basisplek kwijt was geraakt aan cillissen.

Dus voor van gaal was vermeer de nummer 1, dat heeft hij gezegd.
Dat zie ik als kritiek want hij was daar niet mee eens.

Dat zie jij dus anders, prima
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

En toch was er kritiek. Ook op die spelers. Juist in europees verband stonden ze er niet.
Dat daarna toen Ajax europees uitgeschakeld was vertonghen als een man ging verdedigen, dat doet er niets aan af aan de kritiek.
Hij heeft daarna het op Europese velden voor Ajax niet laten zien, want hij vertrok.
Hij vond zich te goed voor Nederland.

Maar ik denk dat jij niet eens was met die kritiek van toen.
Zoals wel vaker bij Ajax zijn er 50 % voor en 50% tegen
Omdat er kritiek is, is dat dus meteen de waarheid?

Kampioensjaar 1 was geluk. 2 was al veel beter en in jaar 3 was Ajax onder leiding van Eriksen en de Jong echt bij vlagen enorm goed. In jaar 4 is het minder geworden en in die neerwaartse spiraal zitten we nog steeds.

Wat jij doet is medialand napraten en dat is ook wat me zo enorm irriteert van je mocht er discussie over komen. Je onderbouwt niets en praat alles na.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Doet ie altijd en daarom is er ook geen discussie mee te voeren
Het is wel te prijzen dat je het wel altijd probeert.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het is wel te prijzen dat je het wel altijd probeert.
En elke keer heb ik weer spijt 😂
Hebben we toch nog wat gemeen... Ik hou me kop ook niet. Onderbouw dingen beter!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat er kritiek is, is dat dus meteen de waarheid?

Kampioensjaar 1 was geluk. 2 was al veel beter en in jaar 3 was Ajax onder leiding van Eriksen en de Jong echt bij vlagen enorm goed. In jaar 4 is het minder geworden en in die neerwaartse spiraal zitten we nog steeds.

Wat jij doet is medialand napraten en dat is ook wat me zo enorm irriteert van je mocht er discussie over komen. Je onderbouwt niets en praat alles na.
Ik heb nergens vermeld dat die kritiek die er toen was, ook waarheid is.

Ik zei dat er toen al kritiek was, of dat terecht is of niet daar heb ik niks over gezegd.

En ja kritiek kwam vooral van de media, dat klopt.
Maar ik praat dat niet na.
Voor 80% ben ik het niet mee eens wat er toen werd geschreven en gezegd.
En daarom heb ik juist kritiek op de boer dat hij zijn filosofie te grabbel heeft gegooid
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

En elke keer heb ik weer spijt 😂
Hebben we toch nog wat gemeen... Ik hou me kop ook niet. Onderbouw dingen beter!
Dat kan ik best begrijpen.
Ik verwoord het gewoon niet goed, waardoor mensen mij niet begrijpen en gaan dan voor mij lopen denken, wat vaak gewoon niet overeenkomt met wat ik denk.

Dat lijd dan tot innemen van stellingen en niet komen tot oplossingen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb nergens vermeld dat die kritiek die er toen was, ook waarheid is.

Ik zei dat er toen al kritiek was, of dat terecht is of niet daar heb ik niks over gezegd.

En ja kritiek kwam vooral van de media, dat klopt.
Maar ik praat dat niet na.
Voor 80% ben ik het niet mee eens wat er toen werd geschreven en gezegd.
En daarom heb ik juist kritiek op de boer dat hij zijn filosofie te grabbel heeft gegooid
Je zou eerder zeggen dat je het er voor 80% wel mee eens bent. Je zegt echt voortdurend wat die zeiksnorren uit de media zeggen.

Ik heb aan dat soort mensen helemaal een hekel. En zeker aan Van Hanegem. Zal niet goed vallen maar walg van die vent. Wat een jankerd zeg. Lekker in een verzorgingshuis laten verblijven
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Van gaal zei dat vermeer zijn 1ste keeper voor Oranje was.
Van gaal kon vermeer niet meer opstellen omdat vermeer zijn basisplek kwijt was geraakt aan cillissen.

Dus voor van gaal was vermeer de nummer 1, dat heeft hij gezegd.
Dat zie ik als kritiek want hij was daar niet mee eens.

Dat zie jij dus anders, prima
Nee van Gaal heeft gezegd dat Vermeer het beste in hey profiel past. Nooit gezegd dat hij eerste doelman zou zijn.
Verder heeft Van Gaal NOOIT kritiek gegeven over de beslissing van De Boer. Je lult maar wat of je maakt er weer een eigen verhaal van. Met zo iemand kan je niet discussiëren en daarom nemen naar weinige jou hier serieus.
Hou je gewoon eens bij de feiten. Voor jezelf en voor de andere forumleden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je zou eerder zeggen dat je het er voor 80% wel mee eens bent. Je zegt echt voortdurend wat die zeiksnorren uit de media zeggen.

Ik heb aan dat soort mensen helemaal een hekel. En zeker aan Van Hanegem. Zal niet goed vallen maar walg van die vent. Wat een jankerd zeg. Lekker in een verzorgingshuis laten verblijven
Nee sorry ik ben helemaal niet eens wat de media zeggen of schrijven.

Om een voorbeeld te noemen, oranje zou volgens de media in 433 moeten kwalificeren.
3de van de wereld zou toch wel op het ek waar 24 landen aan mee doen, daar wel bij horen?
Ook in een 433 formatie? Er werd zelfs niets over geschreven dat dat een mogelijkheid zou zijn.

Nee, dat blijkt dus dat de media een totaal verkeerd beeld heeft van de werkelijkheid.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee sorry ik ben helemaal niet eens wat de media zeggen of schrijven.

Om een voorbeeld te noemen, oranje zou volgens de media in 433 moeten kwalificeren.
3de van de wereld zou toch wel op het ek waar 24 landen aan mee doen, daar wel bij horen?
Ook in een 433 formatie? Er werd zelfs niets over geschreven dat dat een mogelijkheid zou zijn.

Nee, dat blijkt dus dat de media een totaal verkeerd beeld heeft van de werkelijkheid.
Volgens mij wil de media er juist vanaf. En dat hoor ik jou ook steeds zeggen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee van Gaal heeft gezegd dat Vermeer het beste in hey profiel past. Nooit gezegd dat hij eerste doelman zou zijn.
Verder heeft Van Gaal NOOIT kritiek gegeven over de beslissing van De Boer. Je lult maar wat of je maakt er weer een eigen verhaal van. Met zo iemand kan je niet discussiëren en daarom nemen naar weinige jou hier serieus.
Hou je gewoon eens bij de feiten. Voor jezelf en voor de andere forumleden
Nou vooruit. Beste in zijn profiel.
Als iemand beste in zijn profiel past dan stel je die op!
Diegene die je opstelt is zijn 1ste keus.

Of vangaal na tactiek wijzingen nog steeds vermeer had opgesteld, dat weet ik niet.
Want van gaal pasten zijn profiel aan.

De beslissing van de boer om cillissen op doel te zetten, dat kwam voor hem nadelig uit.
Want anders zou hij dat nooit hebben gezegd.

Ik zie dat als kritiek, dat op zeer nette wijzen is gezegd.
Van gaal kan ook geen kritiek leveren op de boer omdat het hier ging over Ajax.
Dat is de keuze van de boer. Van gaal heeft door dit te zeggen geprobeerd vermeer weer in het doel te krijgen omdat dat beter zou zijn voor hem.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij wil de media er juist vanaf. En dat hoor ik jou ook steeds zeggen
Tegen de grote landen dat vond men dat dat wel kon.
Maar tegen de kleintjes moet je toch 433 kunnen.
Dat werd er gezegd.
Opzich logisch van gaal had zich ook met 433 gekwalificeerd.
Dan kan je afvragen waarom dat nu niet hebben gekund.
Blijkbaar kan dat niet

Ik vertel wat de media heeft gezegd, maar dat betekend niet dat ik daar mee eens ben.
Resultaat staat voorop.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Tegen de grote landen dat vond men dat dat wel kon.
Maar tegen de kleintjes moet je toch 433 kunnen.
Dat werd er gezegd.
Opzich logisch van gaal had zich ook met 433 gekwalificeerd.
Dan kan je afvragen waarom dat nu niet hebben gekund.
Blijkbaar kan dat niet
Iedereen jankt in de media over die 4-3-3 dat dat weg moet en ben het er zolangzamerhand mee eens. Resultaatgericht spelen en de zwaktes camoufleren. Ken je beperking en je kwaliteit. Ondanks ik het niet graag zeg is PSV vorig jaar op die manier ook kampioen geworden. Beste spelers het beste benutten en je angel proberen te dempen.

Overigens zit er wel een maar aan. 4-3-3, 4-4-2, 3-4-3, 5-4-1 of 5-3-2, je blijft hetzelfde houden als de mentaliteit hetzelfde blijft. Dat moet echt veranderen. Resultaatgericht spel, niks meer en niks minder

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 oktober 2015 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iedereen jankt over die 4-3-3 en ben het er zolangzamerhand mee eens. Resultaatgericht spelen en de zwaktes camoufleren. Ken je beperking en je kwaliteit. Ondanks ik het niet graag zeg is PSV vorig jaar op die manier ook kampioen geworden. Beste spelers het beste benutten en je angel proberen te dempen.
Daar ben ik het mee eens.

Als club moet je spelers zoeken. Die in het plaatje passen van hoe je Wilt spelen en daarmee resultaat haalt.
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 oktober 2015 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iedereen jankt in de media over die 4-3-3 dat dat weg moet en ben het er zolangzamerhand mee eens. Resultaatgericht spelen en de zwaktes camoufleren. Ken je beperking en je kwaliteit. Ondanks ik het niet graag zeg is PSV vorig jaar op die manier ook kampioen geworden. Beste spelers het beste benutten en je angel proberen te dempen.

Overigens zit er wel een maar aan. 4-3-3, 4-4-2, 3-4-3, 5-4-1 of 5-3-2, je blijft hetzelfde houden als de mentaliteit hetzelfde blijft. Dat moet echt veranderen. Resultaatgericht spel, niks meer en niks minder
433,451,541 wat je ook speelt zegt 0,0 over je intenties. PSV speelde op papier gewoon 433 maar deed dat vanuit een gesloten/compacte manier van spelen en zakten vrij ver in. Barcelona/Bayern spelen ook 433 maar staan veel "hoger" zetten dus veel sneller druk.

Ons grootste manco is dat wij als team niks als team doen. Bij Ajax zetten de voorste vier druk maar Gudelj plus de achterste vier doen daar nauwelijks aan mee met als gevolg dat je je team in tweeëen splijt met daar weer als gevolg van dat je regelmatig wordt overlopen/weg gespeeld.
Het staat bij Ajax tactisch zo ongelooflijk zwak dat is niet normaal. Dus of met zijn alleen druk zetten. Dus de achterse vier doordekken of met zijn allen terugzakken en reactievoetbal gaan spelen. Zulke dingen is een technische staf verantwoordelijk voor!!
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2015 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 17:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

433,451,541 wat je ook speelt zegt 0,0 over je intenties. PSV speelde op papier gewoon 433 maar deed dat vanuit een gesloten/compacte manier van spelen en zakten vrij ver in. Barcelona/Bayern spelen ook 433 maar staan veel "hoger" zetten dus veel sneller druk.

Ons grootste manco is dat wij als team niks als team doen. Bij Ajax zetten de voorste vier druk maar Gudelj plus de achterste vier doen daar nauwelijks aan mee met als gevolg dat je je team in tweeëen splijt met daar weer als gevolg van dat je regelmatig wordt overlopen/weg gespeeld.
Het staat bij Ajax tactisch zo ongelooflijk zwak dat is niet normaal. Dus of met zijn alleen druk zetten. Dus de achterse vier doordekken of met zijn allen terugzakken en reactievoetbal gaan spelen. Zulke dingen is een technische staf verantwoordelijk voor!!
Systeem maakt daarom ook weinig uit. Dat is toch ook precies wat ik zeg. Je moet in eerste instantie resultaatgericht voetballen. En in welk systeem dan ook, je zult je taken uit moeten voeren, iedere keer weer.

Daarintegen ben ik het niet eens over dat druk zetten. Dat doet er doorgaans maar een en dat is Klaassen. Heel soms nog een maar dat doen er veel en veel te weinig.
remco k
 remco k - dinsdag 13 oktober 2015 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 17:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 14 oktober 2015 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2015 - 17:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Systeem maakt daarom ook weinig uit. Dat is toch ook precies wat ik zeg. Je moet in eerste instantie resultaatgericht voetballen. En in welk systeem dan ook, je zult je taken uit moeten voeren, iedere keer weer.

Daarintegen ben ik het niet eens over dat druk zetten. Dat doet er doorgaans maar een en dat is Klaassen. Heel soms nog een maar dat doen er veel en veel te weinig.
En waar moet het druk zetten beginnen? Juist bij Milik en die doet alsof..
Sanogo toonde in die halve wedstrijd meer inzet(twente)..
Toch heeft Ajax in Nederland de bal toch vaak redelijk snel terug. Alleen tegen Psv ging dat flink mis.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 oktober 2015 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2015 - 07:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En waar moet het druk zetten beginnen? Juist bij Milik en die doet alsof..
Sanogo toonde in die halve wedstrijd meer inzet(twente)..
Toch heeft Ajax in Nederland de bal toch vaak redelijk snel terug. Alleen tegen Psv ging dat flink mis.
Waarom quote je nu als ik dit al zeg dat alleen Klaassen en soms Fischer druk zetten? Niet verkeerd bedoeld hoor. Maar dan bedoelen er toch hetzelfde?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 14 oktober 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2015 - 08:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waarom quote je nu als ik dit al zeg dat alleen Klaassen en soms Fischer druk zetten? Niet verkeerd bedoeld hoor. Maar dan bedoelen er toch hetzelfde?
Klopt.. Was ook geen aanval hoor. Was meer een bevestiging. Met Siggie kon je al geen druk zetten maar Milik is daar in niet heel veel beter.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 oktober 2015 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2015 - 16:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt.. Was ook geen aanval hoor. Was meer een bevestiging. Met Siggie kon je al geen druk zetten maar Milik is daar in niet heel veel beter.
Aah zo. Maar dat komt ook omdat hij een andere type spits is. Aanspeelpunten zetten vaker druk. Alhoewel het niet zo hoort te zijn
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 oktober 2015 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2015 - 19:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Aah zo. Maar dat komt ook omdat hij een andere type spits is. Aanspeelpunten zetten vaker druk. Alhoewel het niet zo hoort te zijn
Ligt ook meer aan de speler zijn instelling zelf denk ik.
Toch ligt het ook aan het collectief met 1,2 of 3 spelers heeft het weinig zin.
Als dan ook het veld groot gehouden wordt zoals tegen Psv dan ben je kansloos.
Loetje
 Loetje - donderdag 15 oktober 2015 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 07:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ligt ook meer aan de speler zijn instelling zelf denk ik.
Toch ligt het ook aan het collectief met 1,2 of 3 spelers heeft het weinig zin.
Als dan ook het veld groot gehouden wordt zoals tegen Psv dan ben je kansloos.
Heeft net zo goed met het type spits maken. Je ziet het gewoon structureel gebeuren.

Dat het anders kan van zon speler heb ik al gezegd.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 oktober 2015 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 07:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heeft net zo goed met het type spits maken. Je ziet het gewoon structureel gebeuren.

Dat het anders kan van zon speler heb ik al gezegd.
Anders moet.. Helaas hebben we geen bewaker iemand die het team aanstuurt en bij elkaar houd.
Los zand dit seizoen..
remco k
 remco k - donderdag 15 oktober 2015 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 09:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Anders moet.. Helaas hebben we geen bewaker iemand die het team aanstuurt en bij elkaar houd.
Los zand dit seizoen..
Ik vind het alles behalve los zand..

Ajax staat over het algemeen prima, krijgt weinig kansen tegen en dus ook weinig goals, ze maken voldoende goals..

Het spel is alleen niet attractief, en dus niet meer leuk om naar te kijken..
Loetje
 Loetje - donderdag 15 oktober 2015 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 09:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax staat over het algemeen prima, krijgt weinig kansen tegen en dus ook weinig goals, ze maken voldoende goals..

Vind jij niet dat Ajax met een beetje serieuze tegenstand de kansen toch niet vrij gemakkelijk weggeeft? Ik namelijk wel. Vind wel dat de tegenstander er wat meer voor mag doen om door de defensie heen te komen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 oktober 2015 - 12:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

Kijk tegen wat voor flut ploegjes je prima gespeeld hebt..
Zodra er iets druk op kwam viel het als los zand uit elkaar.
Brandje
 Brandje - donderdag 15 oktober 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:

[..]

Psv weggespeeld en veel kansen weg gegeven. Rapid thuis. Niks in te brengen. Molde de tweede helft overlopen. Twente eerste helft overlopen. Jablonec uit heel slecht.
Hij spiegelt je aan de wedstrijden tegen waardeloze tegenstanders. Elke ploeg die er maar iets toedoet hadden we weinig tegen vertellen.
Loetje
 Loetje - donderdag 15 oktober 2015 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 12:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

Psv weggespeeld en veel kansen weg gegeven. Rapid thuis. Niks in te brengen. Molde de tweede helft overlopen. Twente eerste helft overlopen. Jablonec uit heel slecht.
Hij spiegelt je aan de wedstrijden tegen waardeloze tegenstanders. Elke ploeg die er maar iets toedoet hadden we weinig tegen vertellen.
Twente kreeg niet veel kansen trouwens. Rapid kreeg er 3 en scoorde er 3. Dat is trouwens al te veel hoor. PSV kreeg echt veel kansen. Molde in een fase van een kwartier ook.

Maar kansen komen te makkelijk tot stand. Dat vind ik erger
Brandje
 Brandje - donderdag 15 oktober 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 12:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Twente kreeg niet veel kansen trouwens. Rapid kreeg er 3 en scoorde er 3. Dat is trouwens al te veel hoor. PSV kreeg echt veel kansen. Molde in een fase van een kwartier ook.

Maar kansen komen te makkelijk tot stand. Dat vind ik erger
Heb het niet alleen over de kansen maar wel dat hey absoluut wel los zand is.
remco k
 remco k - donderdag 15 oktober 2015 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 12:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik heb Rapied niet veel kansen zien krijgen..

Ajax speelt georganiseerd en doet dat best aardig, ik vind het spel alleen niet om aan te zien, maar los zand vind ik het zeker niet..

De lijn van de Boer lijkt me duidelijk zichtbaar, oersaai weinig creativiteit en niet te snel..
Brandje
 Brandje - donderdag 15 oktober 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb Rapied niet veel kansen zien krijgen..

Ajax speelt georganiseerd en doet dat best aardig, ik vind het spel alleen niet om aan te zien, maar los zand vind ik het zeker niet..

De lijn van de Boer lijkt me duidelijk zichtbaar, oersaai weinig creativiteit en niet te snel..
Waar heb ik het over kansen op psv na. Heb het erover dat het wel.los zand is. Dat we bepaalde wedstrijden en/of grote delen ervan niks in te brengen hadden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 oktober 2015 door Brandje --
Loetje
 Loetje - donderdag 15 oktober 2015 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 13:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over de kansen maar wel dat hey absoluut wel los zand is.
Eerder te veel voetballend op willen lossen achterin vind ik iets beter verwoord
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 16 oktober 2015 - 02:59   quote  deeplink  
"De lijn van de Boer lijkt me duidelijk zichtbaar, oersaai weinig creativiteit en niet te snel"

Precies Remco want anders kan Frank niet meer zien wat er gebeurd en hij wil wel duidelijk weten tegen wie hij nu moet schelden!
p111
 p111 - vrijdag 16 oktober 2015 - 09:00   quote  deeplink  
Te weinig winnaars gasten die tot het gaatje gaan om te winnen !!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 oktober 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 oktober 2015 - 15:00 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar heb ik het over kansen op psv na. Heb het erover dat het wel.los zand is. Dat we bepaalde wedstrijden en/of grote delen ervan niks in te brengen hadden
Inderdaad en bijna bij alle tegendoelpunten stonden vaak 3 of 4 spelers uit positie..
Er wordt gewoon als collectief gefaald. Zo ie zo met druk zetten, met verdedigen en aanvallend lijkt ook iedereen maar wat voor zichzelf te doen. Imo heet dat los zand maar goed.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 16 oktober 2015 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 02:59 schreef Bobby1972 het volgende:
"De lijn van de Boer lijkt me duidelijk zichtbaar, oersaai weinig creativiteit en niet te snel"

Precies Remco want anders kan Frank niet meer zien wat er gebeurd en hij wil wel duidelijk weten tegen wie hij nu moet schelden!
Ligt er aan hoe je het uitlegt.
Je kan ook zeggen:"Geeft weinig kansen weg, controle over de wedstrijd en de tegenstander kapot spelen."
remco k
 remco k - vrijdag 16 oktober 2015 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 17:36 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je het uitlegt.
Je kan ook zeggen:"Geeft weinig kansen weg, controle over de wedstrijd en de tegenstander kapot spelen."
Sorry, maar dat laatste ben ik echt niet met je eens.. Tegenstanders spelen we dus niet kapot, dat kan echt niet met dit tempo, we winnen door individuele acties van spelers die vlagen laten zien van hun echte kwaliteiten..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 oktober 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dat laatste ben ik echt niet met je eens.. Tegenstanders spelen we dus niet kapot, dat kan echt niet met dit tempo, we winnen door individuele acties van spelers die vlagen laten zien van hun echte kwaliteiten..
In de begin jaren van Frank moest iedereen in dienst van het elftal spelen, waardoor geen enkele speler iets op eigen houtje ging doen. Daar kreeg Frank dan ook kritiek op, daar heeft hij op aangepast, waardoor spelers voorin vrijheid kregen.

Vergeet niet dat Jol kritiek kreeg dat Ajax afhankelijk was van de bevlieging van Suarez.

Dus het klopt wat je zegt, maar dat was vanwege de kritiek die de boer kreeg! Eerst was dit niet het geval.
remco k
 remco k - vrijdag 16 oktober 2015 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 20:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

In de begin jaren van Frank moest iedereen in dienst van het elftal spelen, waardoor geen enkele speler iets op eigen houtje ging doen. Daar kreeg Frank dan ook kritiek op, daar heeft hij op aangepast, waardoor spelers voorin vrijheid kregen.

Vergeet niet dat Jol kritiek kreeg dat Ajax afhankelijk was van de bevlieging van Suarez.

Dus het klopt wat je zegt, maar dat was vanwege de kritiek die de boer kreeg! Eerst was dit niet het geval.
Spelers voorin meer vrijheid kregen????? In welke wereld???? Niet in deze namelijk..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 oktober 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Spelers voorin meer vrijheid kregen????? In welke wereld???? Niet in deze namelijk..
Ik zie geen patroon. Het is enkel de individuele actie van de spelers, die vrijheid krijgen ze.

Maar als jij een patroon ziet? Mij best, ik zie dat niet
remco k
 remco k - vrijdag 16 oktober 2015 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 20:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zie geen patroon. Het is enkel de individuele actie van de spelers, die vrijheid krijgen ze.

Maar als jij een patroon ziet? Mij best, ik zie dat niet
Een patroon, iedere speler die debuteert onder de Boer doet dat flitsend, met veel beweging, bravoure en veel acties.. Na die eerste paar wedstrijden zie je gewoon dat die jongens in een keurslijf gedrukt worden.

Die gasten zitten helemaal vol met opdrachten, heel de wereld ziet dat en erkend dat, maar jij ziet geen patroon.. Ik vind het wel weer geschoten..
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 16 oktober 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het waar is, maar als je met 60% 2-0 is dat wel wat de Boer zal zeggen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 oktober 2015 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Een patroon, iedere speler die debuteert onder de Boer doet dat flitsend, met veel beweging, bravoure en veel acties.. Na die eerste paar wedstrijden zie je gewoon dat die jongens in een keurslijf gedrukt worden.

Die gasten zitten helemaal vol met opdrachten, heel de wereld ziet dat en erkend dat, maar jij ziet geen patroon.. Ik vind het wel weer geschoten..
Dat patroon van goed beginnen en vervolg minder is dat zie ik wel. Maar die patroon bedoelde ik niet.

Vervolgens maak je een aanname dat het aan de opdrachten van de boer ligt.
daar ga ik niet in mee. Niet voor dit probleem.
remco k
 remco k - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 21:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het waar is, maar als je met 60% 2-0 is dat wel wat de Boer zal zeggen.
Ow zo. dan heb je helemaal gelijk..
remco k
 remco k - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 22:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat patroon van goed beginnen en vervolg minder is dat zie ik wel. Maar die patroon bedoelde ik niet.

Vervolgens maak je een aanname dat het aan de opdrachten van de boer ligt.
daar ga ik niet in mee. Niet voor dit probleem.
je leest weer eens niet, het gaat toch niet om minder goed gaan voetballen, het gaat toch om het wel of niet frivool blijven spelen. En dat stopt direct na een paar wedstrijden in het eerste...

Je ziet spelers gewoon eigen beslissingen in het veld terugdraaien.. En dat doen ze niet als ze niet vol zitten met opdrachten..
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:58   quote  deeplink  
Jup. Je ziet dat alles in opdracht gaat en er zelden nog een spontane actie vanuit de speler komt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Super De Boer

0.0111839