|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Slecht nieuws voor Ajax: Milik uit de roulatie door spierscheuring (AjaxPrimeur.nl)
|
|
|
Pietje
|
|
|
Arek Milik komt zondagavond niet in actie, als Polen het in de laatste wedstrijd van de EK-kwalificatiereeks opneemt tegen Ierland. Dat laat de Pool weten via Twitter.
Milik viel donderdagavond in de ontmoeting tegen Schotland (2-2) uit met een heupblessure, die niet snel genoeg is genezen om drie dagen later al weer in actie te komen. De bedroefde spits bevestigt dat via zijn Twitter-account. 'Ik speel niet mee tegen Ierland. Ik weet dat het team het kan redden zonder mij en ga ervan uit dat we morgen de kwalificatie kunnen vieren. Ik steun jullie!'
Polen heeft plaatsing voor het EK van 2016 in Frankrijk volledig in eigen hand. Na negen wedstrijden staat het land op de tweede plek in groep D, met achttien punten. Dat zijn er evenveel als Ierland, de tegenstander van zondagavond. Duitsland heeft één punt meer.
Bij Ajax wacht men ondertussen in spanning af. Milik keert na het weekend terug naar Amsterdam, waar de medische staf hem zal onderzoeken. Dan komt ook de exacte ernst van de heupblessure aan het licht. De 21-jarige spits is de laatste tijd niet meer zeker van zijn basisplaats onder trainer Frank de Boer.
Update 16.11: Slecht nieuws voor Ajax. De medische staf van Polen heeft een spierscheuring ontdekt bij Arek Milik, die daardoor zeker twee weken uit de roulatie is. Hij mist daardoor volgende week zaterdag de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo en de ontmoeting in de Europa League tegen Fenerbahçe op 22 oktober. Milik kan ook niet in actie komen voor Polen, dat het zondag opneemt tegen Ierland.
Nou, we zitten nogal lekker ruim in onze spitsen... Dit is toch wel waar een aantal van ons voor hebben gewaarschuwd. Dit is het risico van interlands. Moeten we blij zijn met zoveel Ajacieden in Oranje?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 oktober 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, dan blijft Sanogo over hoewel ik denk dat FdB dan liever voor Davy Klaassen kies. En dan mogelijk Sinkgraven als vervanger voor Klaassen op 10. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:01 schreef Eide het volgende:Tja, dan blijft Sanogo over hoewel ik denk dat FdB dan liever voor Davy Klaassen kies. En dan mogelijk Sinkgraven als vervanger voor Klaassen op 10. Ik zie het totaal niet zitten in Sanogo. Ik snap absoluut niet wie hem gehaald heeft. Wat ik tot nu van hem heb gezien stemt mij bepaald niet positief. En wat betreft Klaassen, je moet nog maar afwachten hoe het met zijn hersenschudding afloopt op korte termijn en zijn toch wel behoorlijk vormverlies.
Het zal me niet verbazen wanneer de Boer Lasse Schöne of El Ghazi gaat opstellen als "negen". Of misschien toch weer Fischer. Het blijkt maar weer hoe kwetsbaar we zijn op die positie. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:25 schreef Pietje het volgende:[..] Ik zie het totaal niet zitten in Sanogo. Ik snap absoluut niet wie hem gehaald heeft. Wat ik tot nu van hem heb gezien stemt mij bepaald niet positief. En wat betreft Klaassen, je moet nog maar afwachten hoe het met zijn hersenschudding afloopt op korte termijn en zijn toch wel behoorlijk vormverlies. Het zal me niet verbazen wanneer de Boer Lasse Schöne of El Ghazi gaat opstellen als "negen". Of misschien toch weer Fischer. Het blijkt maar weer hoe kwetsbaar we zijn op die positie. Klaassen in de spits. Sinkgraven op tien. Sla je twee vliegen in een klap. De tien positie heeft nu wel de benodigde creativiteit en Milik is weg uit de spits hoe lullig ook voor hem |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:25 schreef Pietje het volgende:[..] Het zal me niet verbazen wanneer de Boer Lasse Schöne of El Ghazi gaat opstellen als "negen". Of misschien toch weer Fischer. Het blijkt maar weer hoe kwetsbaar we zijn op die positie. Schone op 10 wil ik wel eens zien eigenlijk. Op 9 lijkt mij vreselijk onzinnig. Maar zoals FdB momenteel bezig is weet je het maar nooit. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
of het momenteel zoveel uitmaakt. frb steldt hem de laatste tijd toch zelden op. ik zie hem wel graag spelen. het is een schande als die mee doet krijg hij geen bal , en tegen psv begonnen ze met voorzetten en was hij erniet bij . milik beterschap gewenst. en laat next year je kwaliteiten maar zien ,want die heb je wel degelijk. misschien het zelfde als in polen een andere spits en hij eromheen spelend. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:41 schreef Eide het volgende:[..] Schone op 10 wil ik wel eens zien eigenlijk. Op 9 lijkt mij vreselijk onzinnig. Maar zoals FdB momenteel bezig is weet je het maar nooit. Schöne werd vorig seizoen al een paar keer op 9 gezet en dat was bepaald geen succes. Ach en de Boer is natuurlijk wel een tikkie eigenwijs... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:45 schreef enough het volgende:of het momenteel zoveel uitmaakt. frb steldt hem de laatste tijd toch zelden op. ik zie hem wel graag spelen. het is een schande als die mee doet krijg hij geen bal , en tegen psv begonnen ze met voorzetten en was hij erniet bij . milik beterschap gewenst. en laat next year je kwaliteiten maar zien ,want die heb je wel degelijk. misschien het zelfde als in polen een andere spits en hij eromheen spelend. En laten we daarbij vooral niet vergeten dat Arek Milik pas 21 jaar is!! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
ff iets anders ik hoop dat cillissen niet teveel mankeerdt |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ja en....hoe oud was Kluivert ? |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Jongens stop is een keer met die Schone te traag voor Ajax, zet gewoon Sinkgraven er bij en Klaasen in de spits. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 21:44 schreef p111 het volgende:Jongens stop is een keer met die Schone te traag voor Ajax, zet gewoon Sinkgraven er bij en Klaasen in de spits. Ik zou Schöne er altijd bij houden.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Schone is inderdaad traag. Veel te traag. Handelingssnelheid van een schildpad en wanneer het tempo wel een keer omhoog gaat is deze jongen de eerste die verzaakt.. Desalniettemin een prima 12e man. Meer ook niet |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 17:41 schreef Eide het volgende:[..] Schone op 10 wil ik wel eens zien eigenlijk. Op 9 lijkt mij vreselijk onzinnig. Maar zoals FdB momenteel bezig is weet je het maar nooit. Hou eens op met je Schöne op tien. Met zulke opmerkingen vraag ik mij wie meer de weg kwijt is. Jij of De Boer:)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 oktober 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ik ook maar niet voor de basis. Op geen enkele positie |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:11 schreef Brandje het volgende:[..] Hou eens op met je Schöne op tien. Met zulke opmerkingen vraag ik mij wie meer de weg kwijt is. Jij of De Boer:) Schone op 10 is helemaal je aankoopbeleid ter schande maken. Je haalt Schone die bij NEC op 10 speelt. Speelt alleen maar op de flanken of op 6. Haal je Sinkgraven voor een godsvermogen en stel je Schone daar op.
Maar nogmaals, deze jongen is te traag voor de basis. Zou hem wel altijd laten invallen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niets eens Loetje. Daar kunnen ook hele gedegen tactische redenen aan ten grondslag liggen, zoals de traptechniek van Schone en de ervaring die hij brengt. Sinkgraven zou overigens ook prima kunnen hoor maar die leek de laatste wedstrijden dat hij speelde, ook op het middenveld, niet lekker in z'n vel te zitten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:26 schreef Eide het volgende:Niets eens Loetje. Daar kunnen ook hele gedegen tactische redenen aan ten grondslag liggen, zoals de traptechniek van Schone en de ervaring die hij brengt. Sinkgraven zou overigens ook prima kunnen hoor maar die leek de laatste wedstrijden dat hij speelde, ook op het middenveld, niet lekker in z'n vel te zitten. En toch, wanneer Sinkgraven tegen ADO een kwartier op 10 mag spelen lukt het ineens allemaal weer wel!
Traptechniek of een goede technische regisseur vind ik een wereld van verschil. Schone kan je prima brengen als je voor staat en de ruimte hebt. Of als je achter staat en gaan forceren. Wellicht dat er een vrije trap uit voort komt en hij kan scoren. Buiten zijn vrije trappen mag je mij ook zijn laatste goede voetbalmoment geven? Want die is heel lang geleden.
Als het tempo omhoog gaat is hij de eerste die verzaakt. Lijdt snel balverlies en weet in de kleine ruimte vaker niet dan wel wat te doen op die momenten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:26 schreef Eide het volgende:Niets eens Loetje. Daar kunnen ook hele gedegen tactische redenen aan ten grondslag liggen, zoals de traptechniek van Schone en de ervaring die hij brengt. Sinkgraven zou overigens ook prima kunnen hoor maar die leek de laatste wedstrijden dat hij speelde, ook op het middenveld, niet lekker in z'n vel te zitten. Je kan Schone niet in de basis gaan zetten met de hoop dat hij heel misschien een vrije trap gaat krijgen op een mooie plek. De beste man kon het als rechtsbuiten al niet belopen en jij wil hem in de as gaan zetten. Daarbij is zijn handelingssnelheid gewoon te laag net als zijn loopsnelheid. Maar De Boer kennende zal jij wel gelijk gaan krijgen en gaat Schone inderdaad op tien spelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 oktober 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:34 schreef Brandje het volgende:[..] Je kan Schone niet in de basis gaan zetten met de hoop dat hij heel misschien een vrije trap gaat krijgen op een mooie plek. De beste man kon het als rechtsbuiten al niet belopen en jij wil hem in de as gaan zetten. Daarbij is zijn handelingssnelheid gewoon te laag net als zijn loopsnelheid. Maar De Boer kennende zal jij wel gelijk gaan krijgen en gaat Schone inderdaad op tien spelen Loopsnelheid is wel te compenseren hoor, vrij goed zelfs. Maar hij heeft het inderdaad beiden niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:29 schreef Loetje het volgende:[..] En toch, wanneer Sinkgraven tegen ADO een kwartier op 10 mag spelen lukt het ineens allemaal weer wel! En tegen Twente ook en toen leek het nergens op.
quote: Maar Sinkgraven is die regisseur ook niet.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:29 schreef Loetje het volgende:Als het tempo omhoog gaat is hij de eerste die verzaakt. Lijdt snel balverlies en weet in de kleine ruimte vaker niet dan wel wat te doen op die momenten. En dus moet je Schone inderdaad niet in de kleine ruimte gebruiken. Hij is op z'n sterkst met een meter of 2, want dan is hij gewoon erg goed met z'n steekpass en traptechniek. En inderdaad, Sinkgraven is beter in de kleine ruimte maar die is buiten de 16 weer nauwelijks gevaarlijk.
Kortom: de keuze voor Schone is even zo goed te verdedigen als die voor Sinkgraven. Dat hier een aantal personen zijn die het niet in Schone zien zitten gaat daar geheel aan voorbij. Punt is dat eventueel kiezen voor Schone absoluut geen diskwalificatie va het aankoopbeleid is (is per slot van rekening ook een aangetrokken speler) als dat om gedegen tactische overwegingen is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:39 schreef Eide het volgende:En tegen Twente ook en toen leek het nergens op En dus moet je Schone inderdaad niet in de kleine ruimte gebruiken. Hij is op z'n sterkst met een meter of 2, want dan is hij gewoon erg goed met z'n steekpass en traptechniek. En inderdaad, Sinkgraven is beter in de kleine ruimte maar die is buiten de 16 weer nauwelijks gevaarlijk. Kortom: de keuze voor Schone is even zo goed te verdedigen als die voor Sinkgraven. Dat hier een aantal personen zijn die het niet in Schone zien zitten gaat daar geheel aan voorbij. Punt is dat eventueel kiezen voor Schone absoluut geen diskwalificatie va het aankoopbeleid is (is per slot van rekening ook een aangetrokken speler) als dat om gedegen tactische overwegingen is. Wat een onzin man. Echt totaal mee oneens.
Schone heeft altijd verzaakt bij Ajax in de kleine ruimte want die meter of 2 krijg je gewoon niet. En zoals zo vaak ziet hij de oplossing wel maar eer dat het uitgevoerd is zit daar veel en veel te veel tijd tussen.
Daarom vraag ik ook, noem het laatste moment eens van Schone waar hij voetballend echt goed in een aanval betrokken was?
Overigens is het voor mij niet eens de vergelijking Schone of Sinkgraven maar meer dat ik Sinkgraven daar onderhand toch maar eens zou gaan neerzetten. Een echte 10 is namelijk ook gevaarlijk buiten de 16 en lanceert de voorhoede dus dat maakt ook totaal niet uit.
Schone is en blijft te traag. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 22:44 schreef Loetje het volgende:[..] Wat een onzin man. Echt totaal mee oneens. Schone heeft altijd verzaakt bij Ajax in de kleine ruimte want die meter of 2 krijg je gewoon niet. En zoals zo vaak ziet hij de oplossing wel maar eer dat het uitgevoerd is zit daar veel en veel te veel tijd tussen. Daarom vraag ik ook, noem het laatste moment eens van Schone waar hij voetballend echt goed in een aanval betrokken was? Overigens is het voor mij niet eens de vergelijking Schone of Sinkgraven maar meer dat ik Sinkgraven daar onderhand toch maar eens zou gaan neerzetten. Een echte 10 is namelijk ook gevaarlijk buiten de 16 en lanceert de voorhoede dus dat maakt ook totaal niet uit. Schone is en blijft te traag. Schöne heeft zijn waarde bewezen...nu Guddelj nog...ik vind het bagger |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als dat van mij onzin is daag ik je toch eens uit je eigen reactie daarna te lezen. Slaat werkelijk nergens op als reactie op wat ik schreef. Bovendien ga je geen moment in op waarom Sinkgraven daar dan beter tot z'n recht gaat komen dan Schone, die net zo min kansen op 10 heeft gehad.
Je diskwalificeert jezelf wel een beetje zo.
En mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit wie FdB daar neerzet. Schone of Sinkgraven is mij om het even, als daar maar de juiste beweegreden aan ten grondslag ligt. En om dan helemaal terug te komen op wat jij initieel riep: een keuze voor Schone is dus absoluut geen diskwalificatie van het aankoopbeleid. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:06 schreef Eide het volgende:[..] Als dat van mij onzin is daag ik je toch eens uit je eigen reactie daarna te lezen. Slaat werkelijk nergens op als reactie op wat ik schreef. Bovendien ga je geen moment in op waarom Sinkgraven daar dan beter tot z'n recht gaat komen dan Schone, die net zo min kansen op 10 heeft gehad. Je diskwalificeert jezelf wel een beetje zo. En mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit wie FdB daar neerzet. Schone of Sinkgraven is mij om het even, als daar maar de juiste beweegreden aan ten grondslag ligt. En om dan helemaal terug te komen op wat jij initieel riep: een keuze voor Schone is dus absoluut geen diskwalificatie van het aankoopbeleid. Als je namelijk leest schrijf ik nergens dat hij beter is op 10 maar dat hij ervoor gehaald is en hij technisch gewoon sterker is dan Schone. Zo simpel is het. Van mij mag Klaassen er ook blijven staan.
Maar hij roept een speler die daar bij ons nog nooit gespeeld heeft en al maanden geen moment heeft gehad waar hij voetballend ook maar iets toevoegd. En als jij dan in je column gaat schrijven dat je Ajax traag vind snap ik je optie voor Schone al helemaal niet |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Met vrije trappen. Soms een leuke goal hoor. Altijd een ideale 12e man geweest en ook nooit meer dan dat |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:21 schreef Loetje het volgende:[..] Met vrije trappen. Soms een leuke goal hoor. Altijd een ideale 12e man geweest en ook nooit meer dan dat Wat Schóne betreft bedoel je ......en nu Guddlej |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Die heeft helemaal niks gepresteerd. Maar ik snap de toegevoegde waarde van Gudelj in deze discussie ook niet |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:25 schreef Loetje het volgende:[..] Die heeft helemaal niks gepresteerd. Maar ik snap de toegevoegde waarde van Gudelj in deze discussie ook niet Komt omdat ik een iq van 130 heb en jij niet..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 oktober 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Gauw aanpassen van 10 naar 130.... Eerste zat er dichterbij slome |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Eerst afvegen dan slome |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:21 schreef Loetje het volgende:[..] En als jij dan in je column gaat schrijven dat je Ajax traag vind snap ik je optie voor Schone al helemaal niet Westrijdtempo maak je niet met heel hard rennen hoor. Dat maak je door de bal rond laten gaan, ruimntes zien en goed inpassen. En daarin kan Schone absoluut goede rol spelen bij Ajax. Sinkgraven trouwens ook maar die heeft wel iets minder rendement. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:52 schreef Eide het volgende:[..] Westrijdtempo maak je niet met heel hard rennen hoor. Dat maak je door de bal rond laten gaan, ruimntes zien en goed inpassen. En daarin kan Schone absoluut goede rol spelen bij Ajax. Sinkgraven trouwens ook maar die heeft wel iets minder rendement. Ik zeg nergens nogmaals dat Sinkgraven de ideale 10 is. Maar de dingen die jij opnoemt heeft Schone dus niet. Schone maakt geen tempo aan de bal. Zo heel af en toe een fraaie aanval maar veel en veel te weinig. Niemand heeft het over hard rennen hoor. En daarbij wordt op 10 nog meer loopvermogen geëist van je. En dat heeft hij al helemaal niet |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Kut interlands tijdens competitie. Gelijk afschaffen, net als die corrupte FIFA en UEFA. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Vreselijk he. Komt geen einde aan en is meestal niet om aan te gluren |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:58 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zeg nergens nogmaals dat Sinkgraven de ideale 10 is. Maar de dingen die jij opnoemt heeft Schone dus niet. Schone maakt geen tempo aan de bal. Zo heel af en toe een fraaie aanval maar veel en veel te weinig. Niemand heeft het over hard rennen hoor. En daarbij wordt op 10 nog meer loopvermogen geëist van je. En dat heeft hij al helemaal niet Jij moet ff dimmen slome.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Want? Zeg maar wat er niet klopt dan....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat jij Schöne als een Zimmling neer zet en dat irriteerd mij |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik zeg 100 keer dat hij een prima 12e man is en meer is hij niet en daar blijf ik bij. Hij heeft een wapen en dat is zijn vrije trap. Verder komt hij soms tot een leuke aanval maar lijdt hij als eerste balverlies als het tempo omhoog gaat. Zijn gewoon de feiten. Dat het je irriteert maakt me dan ook niet zoveel uit en brengt mij ook niet tot het besluit om die mening in te trekken! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:06 schreef Eide het volgende:[..] Als dat van mij onzin is daag ik je toch eens uit je eigen reactie daarna te lezen. Slaat werkelijk nergens op als reactie op wat ik schreef. Bovendien ga je geen moment in op waarom Sinkgraven daar dan beter tot z'n recht gaat komen dan Schone, die net zo min kansen op 10 heeft gehad. Je diskwalificeert jezelf wel een beetje zo. En mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit wie FdB daar neerzet. Schone of Sinkgraven is mij om het even, als daar maar de juiste beweegreden aan ten grondslag ligt. En om dan helemaal terug te komen op wat jij initieel riep: een keuze voor Schone is dus absoluut geen diskwalificatie van het aankoopbeleid. Er is een punt wat al genoeg is het verschil tussen Schone en Sinkgraven en dat is handelingssnelheid. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 11 oktober 2015 - 00:35 schreef p111 het volgende:[..] Er is een punt wat al genoeg is het verschil tussen Schone en Sinkgraven en dat is handelingssnelheid. Blijft toch lastig om de ideale opstelling te maken. Wie ga je slachtofferen als je met 10 gaat spelen? Schone komt zo ie zo niet in mijn verhaal voor. Ik denk dat zolang Frank zijn aankopen op moet stellen het niet beter wordt. Hij kan gewoon niet kiezen en rommelt maar wat aan om ze allemaal te laten spelen. Denk dan aan Fischer, Gudelj, Klaassen en Bazoer.
Nu met de blessure van Milik zou ik er toch een echte spits neerzetten Sanogo dus. Mogelijk wordt in mijn ideale opstelling met een 10 Klaassen of Bazoer slachtoffer. Ook moet je voor 10 kiezen tussen Sinkgraven of Fischer.
---------Cilissen----------- Tete-Veltman-Riedewald-Dijks ---Bazoer(Klaasen)--Gudelj-- -----Fischer(Sinkgraven)----------- Ghazi------Sanogo-----Youness
Met een 6 of verkapte 4-3-3 wordt Fischer en Sinkgraven slachtoffer
----------Cilissen--------- Tete-Veltman-Riedewald-Dijks Klaassen----Bazoer----Gudelj Ghazi-------Sanogo----Youness
(Niet meegenomen in mijn opstelling is Heitinga voor Veltman om de organisatie beter bij elkaar te houden is dan ook mogelijk een optie. In alle grote wedstrijden stond het slecht en werden doelpunten kinderlijk weg gegeven) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Maar als je Schöne als 12e man wil en dan nu met Milik die geblesseerd is, dan vind ik het helemaal niet zo gek om hem op 10 te zetten en Klaassen in de spits. Ik denk alleen dat Frank de Boer El Ghazi in de spits zet, Klaassen op 10 en met Fischer en Younes op de vleugels zal starten. Op deze manier blijft Schöne je 12e man ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 11 oktober 2015 - 09:26 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Maar als je Schöne als 12e man wil en dan nu met Milik die geblesseerd is, dan vind ik het helemaal niet zo gek om hem op 10 te zetten en Klaassen in de spits. Ik denk alleen dat Frank de Boer El Ghazi in de spits zet, Klaassen op 10 en met Fischer en Younes op de vleugels zal starten. Op deze manier blijft Schöne je 12e man ;-) Ik vind dat je beter met een echte spits kan starten. Er gaat al zo weinig op doel met al die dribbelaars. Tegen Twente ging het druk zetten ook beter met een Sanogo voorin die vecht tenminste voor de bal. Schone moet je echt niet meer willen en Klaassen als spits zie ik ook niet zitten is ook al bijna het hele seizoen uit vorm. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 11 oktober 2015 - 09:26 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Maar als je Schöne als 12e man wil en dan nu met Milik die geblesseerd is, dan vind ik het helemaal niet zo gek om hem op 10 te zetten en Klaassen in de spits. Ik denk alleen dat Frank de Boer El Ghazi in de spits zet, Klaassen op 10 en met Fischer en Younes op de vleugels zal starten. Op deze manier blijft Schöne je 12e man ;-) Het is voor mij onbegrijpelijk dat een Schone een breedte aankoop voor Sinkgraven staat die is in alles beter (buiten de vrije trap misschien maar dat is niet genoeg om hem daarom alleen op te stellen.) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wel grappig, Millik wordt afgekraakt, Kluivert de hemel in geprezen, en beide spelers hebben gewoon ongeveer hetzelfde goal wedstrijd gemiddelde....
En Kluivert had gewoon het geluk in een geweldig draaiend elftal te komen, waar hij onder de vleugels van Rijkaard fouten mocht maken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 - 23:21 schreef Loetje het volgende:[..] Als je namelijk leest schrijf ik nergens dat hij beter is op 10 maar dat hij ervoor gehaald is en hij technisch gewoon sterker is dan Schone. Zo simpel is het. Van mij mag Klaassen er ook blijven staan. Maar hij roept een speler die daar bij ons nog nooit gespeeld heeft en al maanden geen moment heeft gehad waar hij voetballend ook maar iets toevoegd. En als jij dan in je column gaat schrijven dat je Ajax traag vind snap ik je optie voor Schone al helemaal niet Beide spelers zijn niet voor de 10 positie gehaald, die hadden we namelijk bij het aantrekken van beide spelers helemaal niet, we speelden toen niet met een 10 maar twee aanvallende middenvelders, dat is een wereld van een verschil..
Overigens zou ik Schone er nu ook weleens willen zien. Men roept dat ie niet goed is in de kleine ruimte, en toch is hij bij vrijwel alle mooie combinatie goals met 1 keer raken betrokken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 oktober 2015 - 00:35 schreef p111 het volgende:[..] Er is een punt wat al genoeg is het verschil tussen Schone en Sinkgraven en dat is handelingssnelheid. Ik neem aan dat je de twee grove fouten van SInkgraven dit seizoen gezien hebt? Ook dat is een gebrek aan handelingssnelheid.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 oktober 2015 - 16:11 schreef remco k het volgende:[..] Beide spelers zijn niet voor de 10 positie gehaald, die hadden we namelijk bij het aantrekken van beide spelers helemaal niet, we speelden toen niet met een 10 maar twee aanvallende middenvelders, dat is een wereld van een verschil.. Overigens zou ik Schone er nu ook weleens willen zien. Men roept dat ie niet goed is in de kleine ruimte, en toch is hij bij vrijwel alle mooie combinatie goals met 1 keer raken betrokken.. Ik zeg dat ze beiden een nummer 10 zijn. Schone heeft er nooit gespeeld en hoeft er van mij dan ook nummer te komen. Overigens vond jij zijn handelingssnelheid ook aardig traag. Hij zal op 10 zeer snel moeten handen en enorm veel moeten lopen. Ook daar acht ik hem niet sterk genoeg voor. Druk zetten bij Ajax komt ook vaak als eerst van de 10 af bij ons. Dat zie ik hem ook niet doen.
Mag ik sowieso vragen wat jou middenveld zou zijn?
Ik denk namelijk dat wanneer je dit middenveld beter gebruikt het prima in balans kan zijn maar aangezien dit niet gebeurd neig ik eerder naar Bazoer, Sinkgraven en Klaassen. Gewoon weer met de punt naar achteren. |
|
|
|