|
|
Loetje
|
|
|
Locatie: Þükrü Saracoðlu Aanvang: 21.05 uur Scheidsrechter: David Fernández Borbalán
De Europa League tot nu toe Ajax kent een merkwaardige en matige start in poule A van de Europa League 2015. Voor Fenerbahce is het nog slechter begonnen dan voor Ajax.
Ajax is al een tijdje bezig ik Europa. 6 wedstrijden zitten er op en slechts 1 van die 6 wedstrijden werd winnend afgesloten. In de ArenA werd Jablonec met 1-0 verslagen.
In de groepsfase is Ajax tot op heden niet verder gekomen dan 2 gelijke spelen. Thuis tegen Celtic begon Ajax pas laat met voetballen en kon in de slotfase ternauwernood een punt worden behaald en in Noorwegen, uit bij Molde kwam Ajax ook niet verder dan een punt. Molde dat 2 weken daarvoor nog verassend wist te winnen bij Fenerbahce, moest toezien hoe Ajax bij vlagen kans op kans kreeg. Ondanks de vele kansen kwam Ajax niet verder dan 1-1 en bleef de ploeg van Frank de Boer dus op 2 punten achterstand op de Noorse koploper van poule A.
Fenebahce kent zoals gezegd een nog slechtere start dan Ajax. Verloren thuis met 1-3 van Molde en uit bij Celtic leek er ook lang geen resultaat in te zitten. De Schotten kwamen met 2-0 voor en een nieuwe deceptie leek in de maat. Echter kwamen de Turken terug tot 2-2 en is een goede eindklassering in te groep dus nog altijd mogelijk.
Tegurgblik op de wedstrijd Molde FK - Ajax Ajax kwam 3 weken geleden dus niet verder dan een 1-1 gelijkspel in het Noorse Akerstadion in Molde. De thuisploeg kwam al redelijk snel door matig Amsterdams verdedigen op 1-0 en leek na de overwinning eerder op Fenerbahce opnieuw op weg naar een grote stunt.
Ajax pakte het gelukkig echter snel op en drong aan. Maakte snel 1-1 door een van richting veranderd schot van Viktor Fischer en kreeg vervolgens legio kansen om de score te beslissen in Amsterdams voordeel. Echter ondanks bij vlagen zeer goed en verzorgd voetbal bleef het bij 1-1 in de eerste helft.
De 2e helft was een heel ander verhaal. Ajax begon nog enigszins aardig met een goede kans maar verloor gaandeweg de grip op de wedstrijd. Even leken de gemiste kansen Ajax fataal te worden toen de Noren ineens aardig wat kansen kregen en al helemaal toen hun vrije trap op de paal belande. Echter was het Ajax dat in de slotfase opnieuw aandrong en de 1-2 zeker had moeten maken. Zeker El Ghazi miste diep in blessuretijd een dot van een kans op de winnende binnen te schieten, hij faalde echter op de doellijn.
Fenerbahce SK De tegenstander van Ajax geldt al jaren als een van de grootste clubs uit Turkije. Deze zomer maakte Fenerbahce hun intenties duidelijk naar aartsrivaal Galatatsaray. De titel moet dit jaar worden herovert en trok daarom flink in de buidel door jongens als Simon Kjaer, Robin van Persie en Nani naar Istanbul te halen. Waar de titelstrijd in Turkije weer direct gaat tussen Fenerbahce, Galatasaray en Besiktas is de club Europees al ver van de ambities verwijderd. In de voorronde van de Champions League werd met maarliefst 3-0 verloren bij Shakthar Donetsk en waren de Turken direct een illusie armer. Men moet verder in de Europa League en daar gaat het de club zoals gezegd nog niet zo goed af. Wel moet erbij gezegd worden wanneer het stadion van Fenerbahce uitverkocht zal zijn, Ajax een zeer heet avondje mag verwachten.
Ons aller Ajax Ons cluppie is dus in alle opzichten gebaat bij een goed resultaat. De wedstrijd in Istanbul is deel 1 van de tweeluik die zich 2 weken later in Amsterdam zal voortzetten. Eigenlijk moet Ajax minimaal een punt overhouden aan dit duel om de kansen op Europees overwinteren aanwezig te houden.
Ajax wint de laatste jaren niet zo heel vaak meer buitenshuis in Europa en het wordt hoog tijd daar verandering in te brengen. Een overwinning hier zal de Ajacieden ook een enorme boost geven. Het is voor Ajax de 2e van 3 uitwedstrijden in 8 dagen tijd.
Na gelijke spelen dus tegen Celtic en Molde zal Ajax er alles aan doen om deze keer wel met 3 punten huiswaarts te keren naar Amsterdam.
Speelronde 3 Behalve het extreem belangrijke duel tussen Fenerbahce en Ajax is er op dezelfde tijd nog een belangrijk duel in poule A. Molde speelt dan thuis tegen Celtic en kan al een aardige stap zetten naar de 16e finale van Europa.
Stand poule A 1. Molde FK 2-4 (4-2) 2. Celtic 2-2 (4-4) 3. AJAX 2-2 (3-3) 4. Fenerbahce 2-1 (3-5)
Het archief
Heel veel historie heeft Ajax niet tegen Turkse clubs. In jaruari 2014 speelde Ajax een oefenduel bij Galatatsaray. Deze ging verloren. Bekijk hier de beelden
Enkele dagen later speelde Ajax opnieuw vriendschappelijk tegen een Turkse ploeg. Ditmaal was Trabzonspor de tegenstander. Bekijk hier de samenvatting.
Ajax won wel 2x van Fenerbahce. Dit dateert uit 1969 en hiervan krijg ik het beeld niet gevonden. Wel speelde de A! in september 2011 voor de Next Gen Series tegen de Turken. En hoe, met 5-1 wordt Fenerbahce teruggestuurd naar Turkije. Bekijk hier de beelden.
Iedereen een geweldige Europese wedstrijd toegewenst en tot Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee hoor, maar Europees hoeft het allemaal niet zo van mij!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kijk, dat zijn de mooiste supporters.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Omdat ik de voorkeur geef aan de nationale competitie??? Indrukwekkend! Aangezien dat al jaren mijn mening is! Het hele Europese voetbal is verneukt door de UEFA. Die discussie kan ik 20 keer voeren, maar mijn mening blijft daarin hetzelfde! We hebben er niets te zoeken, en het is leuk dat je een wedstrijd wint tegen Barca ofzo maar als je vervolgens qua niveau 200% terugvalt in de nationale competitie is zo'n overwinning eigenlijk nietszeggend en kan je enkel concluderen dat spelers zich voor dit soort wedstrijden blijkbaar wel 150% kunnen inzetten! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Alsof de turken zo geweldig spelen. In Europa zijn maar 5 competities waarvan je lastig kunt winnen. De rest stelt, net als wij weinig voor. Met uitzondering dat de andere wel van de kleintjes kunnen winnen en wij niet!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 10:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Alsof de turken zo geweldig spelen. In Europa zijn maar 5 competities waarvan je lastig kunt winnen. De rest stelt, net als wij weinig voor. Met uitzondering dat de andere wel van de kleintjes kunnen winnen en wij niet! Spanje, Engeland en Duitsland. Andere landen vind ik niet zo veel meer. In Frankrijk heb je PSG en in Italië Juventus. De rest vind ik allemaal niks in die 2 laatstgenoemde competities |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 10:29 schreef Loetje het volgende:[..] Spanje, Engeland en Duitsland. Andere landen vind ik niet zo veel meer. In Frankrijk heb je PSG en in Italië Juventus. De rest vind ik allemaal niks in die 2 laatstgenoemde competities Dat Kan je ook vertellen over Spanje en Duitsland. onder de topploegen het niveau ook zoveel minder word dat het niet meer voorstelt. Dan hou je eigenlijk Engeland over maar die speelt europees een slecht seizoen, in ieder geval het begin.
Wat ik nou bedoelde te zeggen is dat die competities een groter aantrekkingskracht hebben en gewoon meer mensen naar kijken. Martial word voor een hoog bedrag verkocht aan manu terwijl depay in dat licht voor een schijntje ging.
Overigens is Ac millan gewoon nog meer waard dan de eredivisie. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Die turken zullen van ons opeens wel kunnen winnen gok ik.. Maar goed wat Warrior zegt in Europa hebben we momenteel toch niks te zoeken en is het beter ons te richten op de competitie.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 10:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat Kan je ook vertellen over Spanje en Duitsland. onder de topploegen het niveau ook zoveel minder word dat het niet meer voorstelt. Dan hou je eigenlijk Engeland over maar die speelt europees een slecht seizoen, in ieder geval het begin. Wat ik nou bedoelde te zeggen is dat die competities een groter aantrekkingskracht hebben en gewoon meer mensen naar kijken. Martial word voor een hoog bedrag verkocht aan manu terwijl depay in dat licht voor een schijntje ging. Overigens is Ac millan gewoon nog meer waard dan de eredivisie. Meer waard of niet, ze zijn lang niet allemaal beter.
In Engeland verslaat iedereen elkaar. Die competitie onderling is enorm sterk en ook in Spanje komen er steeds betere ploegen bij. Dus oneens |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 11:05 schreef Loetje het volgende:[..] Meer waard of niet, ze zijn lang niet allemaal beter. In Engeland verslaat iedereen elkaar. Die competitie onderling is enorm sterk en ook in Spanje komen er steeds betere ploegen bij. Dus oneens We mogen blij zijn als we Rusland en Portugal voor ons hadden gehouden. Ipv dat we naar hun kruipen lopen zij eerder weg van ons.
Ze zijn wel beter dan ons omdat wij nog slechter zijn. Kijk maar gewoon naar het behaalde punten(zie uefa ranking) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 11:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] We mogen blij zijn als we Rusland en Portugal voor ons hadden gehouden. Ipv dat we naar hun kruipen lopen zij eerder weg van ons. Ze zijn wel beter dan ons omdat wij nog slechter zijn. Kijk maar gewoon naar het behaalde punten(zie uefa ranking) Zoveel Russische clubs zijn niet beter. Een paar. En de compitie is lang niet zo goed. En Portugal al helemaal niet. Die hebben Benfica en Porto. In mindere mate Sporting. En de rest zou hier meedoen voor degradatie. De doorgaans nummer 4, Victoria Guimaeres of Braga is niet beter dan een SC Heerenveen hier. Kijk ze tegen Groningen, wat waren die slecht. Meeste competities zijn niks meer. Dat geef ik je op een briefje. Nagenoeg alle competities zijn niks meer |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 11:26 schreef Loetje het volgende:[..] Zoveel Russische clubs zijn niet beter. Een paar. En de compitie is lang niet zo goed. En Portugal al helemaal niet. Die hebben Benfica en Porto. In mindere mate Sporting. En de rest zou hier meedoen voor degradatie. De doorgaans nummer 4, Victoria Guimaeres of Braga is niet beter dan een SC Heerenveen hier. Kijk ze tegen Groningen, wat waren die slecht. Meeste competities zijn niks meer. Dat geef ik je op een briefje. Nagenoeg alle competities zijn niks meer Toch staan ze hoger, dus als ze niks zijn dan zijn wij nog altijd minder. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Als je op basis van een lijst kijkt wel. Verder neem ik dat gelul niet serieus want ik volg alles en weet dus wel waarover ik praat!
10x liever de charme van de Eredivisie dan die competities waarvan jij beweert dat ze zo goed zijn. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 11:47 schreef Loetje het volgende:[..] Als je op basis van een lijst kijkt wel. Verder neem ik dat gelul niet serieus want ik volg alles en weet dus wel waarover ik praat! 10x liever de charme van de Eredivisie dan die competities waarvan jij beweert dat ze zo goed zijn. Prima, dat heb ik ook maar europees stellen we niks voor.
Ik vind de eredivisie ook leuker om te zien. Italië en in Portugal zijn de tribunes leeg. In Duitsland is de competitie niet leuk omdat je weet wie er kampioen word. In Spanje is het verschil tussen de top en de rest zo groot dat dat niet leuk is om naar te kijken.
In Engeland en in eredivisie kunnen de topploegen van de kleintjes verliezen als ze een slechte dag hebben.
Maar in Europa stelt de eredivisie niets voor, ja een competitie waar je goede spelers voor weinig geld kan op halen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Prima, dat heb ik ook maar europees stellen we niks voor. Ik vind de eredivisie ook leuker om te zien. Italië en in Portugal zijn de tribunes leeg. In Duitsland is de competitie niet leuk omdat je weet wie er kampioen word. In Spanje is het verschil tussen de top en de rest zo groot dat dat niet leuk is om naar te kijken. In Engeland en in eredivisie kunnen de topploegen van de kleintjes verliezen als ze een slechte dag hebben. Maar in Europa stelt de eredivisie niets voor, ja een competitie waar je goede spelers voor weinig geld kan op halen. We winnen ook nog vaak zat van behoorlijke tegenstanders. Ondanks nederlagen tegen kleintjes. Wij verslaan 4 topclubs en PSV ook weer.
De Bundesliga is juist zeer leuk om naar te kijken. Vrijwel iedere wedstrijd is zeer boeiend.
Spanje sluiten steeds meer ploegen aan. Atletico heeft zich al bewezen en ook Valencia, Atletic en Villareal zetten steeds vaker goede resultaten neer tegen de toppers. Wij hebben ook vaste titelkandidaten, maar dan kunnen de wedstrijden nog altijd uiterst vermakelijk zijn. Zoals in Spanje ook is. En dus ook in Duitsland |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 12:41 schreef Loetje het volgende:[..] We winnen ook nog vaak zat van behoorlijke tegenstanders. Ondanks nederlagen tegen kleintjes. Wij verslaan 4 topclubs en PSV ook weer. De Bundesliga is juist zeer leuk om naar te kijken. Vrijwel iedere wedstrijd is zeer boeiend. Spanje sluiten steeds meer ploegen aan. Atletico heeft zich al bewezen en ook Valencia, Atletic en Villareal zetten steeds vaker goede resultaten neer tegen de toppers. Wij hebben ook vaste titelkandidaten, maar dan kunnen de wedstrijden nog altijd uiterst vermakelijk zijn. Zoals in Spanje ook is. En dus ook in Duitsland Ondanks dat we van de grote winnen, worden we door de kleintjes ingehaald.
De rest, daar ga ik wel in mee! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ondanks dat we van de grote winnen, worden we door de kleintjes ingehaald. De rest, daar ga ik wel in mee! Dus is er sprake van de Nederlandse mentaliteit. Jij kan niet Barcelona 45 minuten vernederen en uitgeschakeld worden door Rapid. Ik denk dat we niet zo slecht zijn maar de gehele mentaliteit, de vechtersmentaliteit kwijt zijn. Het moet resultaatgerichter zijn en dan zullen wij daar weer boven komen. Ben ik heilig van overtuigd |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:03 schreef Loetje het volgende:[..] Dus is er sprake van de Nederlandse mentaliteit. Jij kan niet Barcelona 45 minuten vernederen en uitgeschakeld worden door Rapid. Ik denk dat we niet zo slecht zijn maar de gehele mentaliteit, de vechtersmentaliteit kwijt zijn. Het moet resultaatgerichter zijn en dan zullen wij daar weer boven komen. Ben ik heilig van overtuigd Ja, maar 1-0 winst is niet goed genoeg. Dat wordt altijd gezegd. Daar ben ik het niet mee eens. 1-0 winst is winst en winst dat telt.
Winst is goed, winst met mooi voetbal is beter. Maar al het andere is slecht.
1-0 tegen de graafschap thuis en met zeer slecht voetbal is gewoon goed.
Dat is een mentaliteit dat we niet of nauwelijks zien. Want we willen goed voetbal zien, ook al lijd dat tot verlies.
Van gaal stelde winst boven alles. Veranderde van tactiek, kreeg kritiek. Oranje won, kritiek verdween. Oranje moest tijdens deze kwalificatie weer gewoon 433 moeten spelen. Oranje heeft bewezen dat ze daarvoor niet goed genoeg is. Als resultaat dat oranje niet naar een toernooi gaat waar 24 landen aan mee doet.
Nederland lijd aan zelf overschatting. Oh dat doen we wel even.
Dus ik ben het met je eens dat het een mentale kwestie is |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ja, maar 1-0 winst is niet goed genoeg. Dat wordt altijd gezegd. Daar ben ik het niet mee eens. 1-0 winst is winst en winst dat telt. Winst is goed, winst met mooi voetbal is beter. Maar al het andere is slecht. 1-0 tegen de graafschap thuis en met zeer slecht voetbal is gewoon goed. Dat is een mentaliteit dat we niet of nauwelijks zien. Want we willen goed voetbal zien, ook al lijd dat tot verlies. Van gaal stelde winst boven alles. Veranderde van tactiek, kreeg kritiek. Oranje won, kritiek verdween. Oranje moest tijdens deze kwalificatie weer gewoon 433 moeten spelen. Oranje heeft bewezen dat ze daarvoor niet goed genoeg is. Als resultaat dat oranje niet naar een toernooi gaat waar 24 landen aan mee doet. Nederland lijd aan zelf overschatting. Oh dat doen we wel even. Dus ik ben het met je eens dat het een mentale kwestie is Dit is voor het eerst dat ik het echt voetbalinhoudelijk volledig met je eens ben. Resultaat boven alles en zeker in Europa moet dat de insteek zijn omdat de tegenstander ook wat sterker is. Goed onderbouwd PA!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 13:54 schreef Loetje het volgende:[..] Dit is voor het eerst dat ik het echt Voetbalinhoudelijk volledig met je eens ben. Resultaat boven alles en zeker in Europa moet dat de insteek zijn omdat de tegenstander ook wat sterker is. Goed onderbouwd PA! Dan gaan we donderdag voor 0-1 met beton voetbal?
Of gaan we aanvallend voetballen met de kans dat we overlopen worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 04:43 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Omdat ik de voorkeur geef aan de nationale competitie??? Indrukwekkend! Aangezien dat al jaren mijn mening is! Het hele Europese voetbal is verneukt door de UEFA. Die discussie kan ik 20 keer voeren, maar mijn mening blijft daarin hetzelfde! We hebben er niets te zoeken, en het is leuk dat je een wedstrijd wint tegen Barca ofzo maar als je vervolgens qua niveau 200% terugvalt in de nationale competitie is zo'n overwinning eigenlijk nietszeggend en kan je enkel concluderen dat spelers zich voor dit soort wedstrijden blijkbaar wel 150% kunnen inzetten! Precies de reden waarom er Europees wel gespeeld zal moeten worden, zo worden ze namelijk gewezen op hun eigen kwaliteiten die wel degelijk aanwezig zijn.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dan gaan we donderdag voor 0-1 met beton voetbal? Of gaan we aanvallend voetballen met de kans dat we overlopen worden. In vind Fener zo goed niet op het moment hoor. Gewoon voetballen waar het kan. En anders de linies kort op elkaar en terugtrekken als het nodig is.
Het is ook wat Remco al zei, Europees moet je eerste kans raak zijn. En die kans gaat Ajax heus wel krijgen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:29 schreef Loetje het volgende:[..] In vind Fener zo goed niet op het moment hoor. Gewoon voetballen waar het kan. En anders de linies kort op elkaar en terugtrekken als het nodig is. Het is ook wat Remco al zei, Europees moet je eerste kans raak zijn. En die kans gaat Ajax heus wel krijgen. Dat klopt maar ik vind Ajax ook niet zo goed dus dan houden we 2 teams die niet zo goed spelen. 532 betekend niet meteen dat je verdedigend speelt, je kan zelfs dan heel aanvallend spelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat klopt maar ik vind Ajax ook niet zo goed dus dan houden we 2 teams die niet zo goed spelen. 532 betekend niet meteen dat je verdedigend speelt, je kan zelfs dan heel aanvallend spelen. 5-3-2 zal Ajax niet spelen. Zeker Bazoer en Gudelj gaan een belangrijke rol spelen in deze wedstrijd. Er ligt namelijk enorm veel ruimte tussen hun linies en deze jongens moeten dan ook snel vooruit spelen wanneer ze aan de bal zijn. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 14:36 schreef Loetje het volgende:[..] 5-3-2 zal Ajax niet spelen. Zeker Bazoer en Gudelj gaan een belangrijke rol spelen in deze wedstrijd. Er ligt namelijk enorm veel ruimte tussen hun linies en deze jongens moeten dan ook snel vooruit spelen wanneer ze aan de bal zijn. Bazoer en gudelj kunnen juist aanvallender gaan spelen met 532.
Ik denk dat Ajax dat ook niet doet.
Maar ik zie dit heel graag. Ik ga nu ook vertellen waarom.
5 mans verdediging. Dijks riedewald Veltman tete en een dijks voor de rechterkant(ik weet nog niet wie). Dijks en de andere rechtsback zijn aanvallend ingesteld, komen continu op. De ruimte die dan ontstaan worden verdedigend door tete en riedewald. Bazoer en gudelj hoeven niet meer de ruimte achter hun te verdedigen. Waardoor ze aanvallender kunnen gaan staan. Daardoor word het gat tussen hun en de 10 kleiner. Klaassen Fisher en el ghazi houden zich voornamelijk bezig met aanvallen en zetten druk op de tegenstander. Ze hoeven dan niet meer de backs te ondersteunen, waardoor er meer energie overblijft om te kunnen aanvallen. El ghazi en Fisher kunnen breed gaan aanbieden waardoor er ruimte komt voor klaasen
Hierdoor benut je meer kwaliteiten van de spelers.
Maar ik denk dat de boer vast houd aan 433
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 15:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Bazoer en gudelj kunnen juist aanvallender gaan spelen met 532. Ik denk dat Ajax dat ook niet doet. Maar ik zie dit heel graag. Ik ga nu ook vertellen waarom. 5 mans verdediging. Dijks riedewald Veltman tete en een dijks voor de rechterkant(ik weet nog niet wie). Dijks en de andere rechtsback zijn aanvallend ingesteld, komen continu op. De ruimte die dan ontstaan worden verdedigend door tete en riedewald. Bazoer en gudelj hoeven niet meer de ruimte achter hun te verdedigen. Waardoor ze aanvallender kunnen gaan staan. Daardoor word het gat tussen hun en de 10 kleiner. Klaassen Fisher en el ghazi houden zich voornamelijk bezig met aanvallen en zetten druk op de tegenstander. Ze hoeven dan niet meer de backs te ondersteunen, waardoor er meer energie overblijft om te kunnen aanvallen. El ghazi en Fisher kunnen breed gaan aanbieden waardoor er ruimte komt voor klaasen Hierdoor benut je meer kwaliteiten van de spelers. Maar ik denk dat de boer vast houd aan 433 Je laatste zin is mijn antwoord. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Maar denk je dat 532 of aanvallender gezien 352 niet beter is dan 433.
Millik is er toch niet. Sanogo zal niet spelen denk ik.
Opstelling. Doelman(boer of onana) Bazoer, tete, Veltman, riedewald, dijks Sinkgraven, gudelj Klaassen El ghazi, Fisher
Dijks en bazoer bestrijken de hele linker en rechterkant.
Wat kan hier fout aan zijn. Overigens is met deze 11 zo 433 gemaakt en kan je makkelijk switchen. Zo word het wat meer onvoorspelbaarder en ik denk beter |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 - 15:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Maar denk je dat 532 of aanvallender gezien 352 niet beter is dan 433. Millik is er toch niet. Sanogo zal niet spelen denk ik. Opstelling. Doelman(boer of onana) Bazoer, tete, Veltman, riedewald, dijks Sinkgraven, gudelj Klaassen El ghazi, Fisher Dijks en bazoer bestrijken de hele linker en rechterkant. Wat kan hier fout aan zijn. Overigens is met deze 11 zo 433 gemaakt en kan je makkelijk switchen. Zo word het wat meer onvoorspelbaarder en ik denk beter Bespaar jezelf de moeite nou jongen. Ik snap het wel maar het gebeurd gewoon niet. Alles kan werken, Utrecht speelt ook zo. Maar voorlopig speelt De Boer 4-3-3, zo niet altijd zolang hij er is |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nani er niet bij tegen Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Tete doet niet mee. Begrijpelijk gezien zijn vele wedstrijden. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote: Inderdaad. Bovendien lijkt Vitesse uit zondag me een stuk belangrijker.Wat dat betreft had hij nog wel wat jongens 'rust' mogen geven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 20:04 schreef biebie het volgende:[..] Inderdaad. Bovendien lijkt Vitesse uit zondag me een stuk belangrijker.Wat dat betreft had hij nog wel wat jongens 'rust' mogen geven. Waarom is Vitesse belangrijker? Ik vind Europees voetbal namelijk enorm belangrijk. Niet alleen voor de uitstraling van de club, maar ook zeker voor de ontwikkeling van de spelers. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 20:12 schreef Loetje het volgende:[..] Waarom is Vitesse belangrijker? Ik vind Europees voetbal namelijk enorm belangrijk. Niet alleen voor de uitstraling van de club, maar ook zeker voor de ontwikkeling van de spelers. De boer vind Vitesse belangrijker anders had hij tete wel opgesteld en tegen Vitesse hem rust gegeven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 oktober 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
belachelijke beslissing van de Boer..
van Rhijn wordt tegen Nani helemaal dolgetikt... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Als Nani speelt... Was nog niet zeker dacht ik. Maar vind Tete ook vele malen sterker |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, Gudelj, Schone, El Ghazi, Fischer |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ha mijn vriend Schöne staat er in....mooi |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Fener op oorlogsterkte. Nou Ajax, zet weer eens een keertje een fraai resultaat neer in Europa. Zeker uit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Gozübüyük? 😂
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL