|
|
Loetje
|
|
|
Locatie: GelreDome Aanvang: 14.30 uur Scheidsrechter: Richard Liesveld
De wedstrijd Vitesse tegen Ajax is op basis van de afgelopen jaren toch wel een topper te noemen. Niet alleen wint de ploeg van Peter Bosz met enige regelmaat van Ajax, Vitesse laat ook vaak fraai voetbal zien. Vitesse en Ajax zijn ook de meest productieve clubs op het moment te noemen. Ajax scoorde 21 keer, Vitesse nog een keer meer. Ajax kreeg er het minste tegen van de hele Eredivisie, 4 stuks. Vitesse staat daarin op plaats 2 met pas slechts 7 tegengoals uit 9 wedstrijden. Deze wedstrijd is dan ook zeker een interessante om naar uit te kijken en staat doorgaans garant voor doelpunten. Zowel in Arnhem, als ik Amsterdam.
De historie tussen Vitesse en Ajax Ajax speelde in haar historie maar liefst 64 duels tegen Vitesse SBV. Daarvan won Ajax er 39 (60,9%) en gingen er 16 (25,0%) verloren. 9 (14,1%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 158 keer, een gemiddelde van 2,47 goals per wedstrijd. Vitesse SBV stelde daar 73 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,14 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1971-1972: 12-1. In 2014-2015 leed Ajax met 0-4 haar grootste thuisnederlaag tegen Vitesse SBV. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2009-2010, toen Ajax won met 1-5. In 1999-2000 ging Ajax onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Vitesse SBV, een record.
De tegenstander (Vitesse) Vitesse wordt ook wel het 2e Chelsea genoemd. Vele spelers uit de jeugd van Chelsea mogen gaan rijpen in Arnhem. Ondanks dat is het zeer knap dat de trainer, Peter Bosz, ieder jaar weer een geheel nieuwe selectie ter beschikking heeft en ook ieder jaar het elftal snel op de rails heeft en herkenbaar volgens zijn stijl laat spelen. Fris en aanvallend met soms het beste positiespel uit de Eredivisie.
Overigens zal Bosz niet op de bank zitten tegen Ajax. Hij kreeg na aanleiding van zijn wangedrag in de bekerwedstrijd tegen Heracles een schorsing van 4 wedstrijden opgelegd. Deze werd vorige week verminderd naar 4 wedstrijden maar daarvan wel 2 voorwaardelijk. Daardoor mist hij de wedstrijden tegen PEC Zwolle en Ajax.
Vitesse beschikt ook over veel scorend vermogen. De laatste 2 wedstrijden werden ruim gewonnen (5-0 tegen FC Groningen en 5-1 bij PEC Zwolle) en daarmee kunnen we de stempel 'bloedvorm' wel koppelen aan de Arnhemmers. Ook wint Vitesse de laatste tijd geregeld van Ajax. Met fraai spel hebben de Amsterdammers niet altijd veel in te brengen gehad. Dieptepunt was de 0-4 nederlaag in de KNVB Beker van vorig jaar. Ook had Ajax het de laatste 2 seizoenen erg lastig in Arnhem. 2 seizoenen geleden werd het 1-1 en kreeg Ajax alle hoeken van het veld te zien in de eerste helft. Afgelopen jaar werd er verloren en had Ajax ook niet bijster veel in te brengen. Drurdjevic scoorde 5 minuten voor tijd de winnende. Kortom, alle reden om rekening te houden met Vitesse en zeker tijd om de rollen eens om te draaien.
Ons aller Ajax Dan het belangrijkste. Namelijk ons aller Ajax! Ajax is de competitie alleraardigst gestart met 22 punten uit 9 wedstrijden en in daarmee op basis van doelsaldo de koploper in de Eredivisie. Ajax zal na het mislopen van de 5e titel op een rij zo snel mogelijk zijn titel terug willen. Vooralsnog lijkt Ajax goed op weg.
Een opmerkelijk feit dit jaar bij Ajax is dat Ajax of de 0 houdt, of de wedstrijd niet wint. Wanneer Ajax een tegengoal krijgt is het ook altijd dat Ajax op achterstand komt. Enkel in de uitwedstrijd tegen Rapid Wien was dit niet het geval. In alle wedstrijden behalve tegen Molde zou Ajax ook een 2e tegengoal krijgen.
2 weken geleden kreeg Ajax eigenlijk haar eerste echte test. In Amsterdam won PSV en dat was een flinke tik voor Ajax. Het gat met de regerend kampioen had toen al naar 8 punten kunnen gezet. Gelukkig wist Ajax zich het afgelopen weekend uitstekend te hervatten door midden van een 0-2 zege in Almelo. Heracles was voorafgaand aan de wedstrijd immers de nummer 3 van de Eredivisie. Ajax scoorde via 2 wereldgoals van El Ghazi en Gudelj en lijkt daarmee het nodige vertrouwen te hebben getankt. Ook kregen de Amsterdammers nog de nodige kansen om een ruimere zege te behalen op het kunstgras in Almelo. Helaas werden deze gemist maar dat mocht de pret niet drukken. Alle reden om de wedstrijden tegen Fenerbahce en Vitesse met vertrouwen tegemoet te gaan!
Het archief
Ajax en Vitesse hebben een rijk verleden met tal van spectaculaire wedstrijden. Vandaag gaan we weer 3 wedstrijden terughalen waar we als Ajacieden weer een glimlach van op ons gezicht krijgen.
op 29-11-09 won Ajax onder leiding van Martin Jol met 5-1 in Arnhem. Marko Patelic was die middag de grote man aan Ajax kant met 3 goals. Het is tevens de grootste zege ooit van Ajax bij Vitesse. Bekijk hier de heerlijke beelden.
Op de laatste speelronde uit het seizoen 2011/2012 speelde Vitesse en Ajax ook tegen elkaar. 4 dagen ervoor had Ajax zijn landstitel geprolongeerd en kreeg het een erehaag van het Vitesse van John van den Brom. Jan Vertonghen en Andre Ooijer namen in deze wedstrijd afscheid van Ajax en deden dat in stijl. Mede door de goals van deze kanjers van verdedigers won Ajax met 1-3. Ook dit zijn heerlijke beelden.
2 seizoenen geleden won Ajax weliswaar niet in Arnhem. Maar door de 1-1 van Kolbeinn Sigthorsson was Ajax dichtbij haar 33e landstitel en de 4e op rij. Enkele weken later zou deze binnengesleept worden. Bekijk hier de beelden.
De eredivisie
We zijn alweer aangekomen bij speelronde 10 in de Eredivisie. Deze speelronde zal een aantal zeer fraaie potjes op papier opleveren en is dan ook zeker het kijken waard.
Vrijdag 23 oktober, 20.00 uur PEC Zwolle - FC Utrecht 1-2
Zaterdag 24 oktober, 18.30 uur Willem II - SC Heerenveen 2-2
19.45 uur FC Twente - PSV 1-3 De Graafschap - Heracles Almelo 0-1
20.45 uur Roda JC - Excelsior 1-2
Zondag 25 oktober, 12.30 uur SC Cambuur - ADO Den Haag 1-1
14.30 uur Vitesse - AJAX 1-3 NEC - FC Groningen 1-1
16.45 uur Feyenoord - AZ 3-1
Iedereen een fijne wedstrijd toegewenst en tot ons aller Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik hoop dat we winnen....maar ga niet kijken. Vitesse is de meest walgelijke ploeg van Nederland...opbokken met Chelsea c...die moeten ze gvd de eredivisie uitflikkeren |
|
|
|
|
enough
|
|
|
weer prachtig loetje.
(lig je ook wel eens op je nest het gaat maar door en door ja ik weet het is een druk programma ,maar toch....). oke hoor |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik hoop dat we winnen....maar ga niet kijken. Vitesse is de meest walgelijke ploeg van Nederland...opbokken met Chelsea c...die moeten ze gvd de eredivisie uitflikkeren ik kijk wel ,wil ze afgeslacht zien |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Als je daarom kijkt kun je wel eens een rotdag tegemoet gaan. Dit wordt een zware week en een goede test om te kijken waar we staan. Zowel in de Europa League en de Eredivisie moeten we knallen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 07:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je daarom kijkt kun je wel eens een rotdag tegemoet gaan. Dit wordt een zware week en een goede test om te kijken waar we staan. Zowel in de Europa League en de Eredivisie moeten we knallen. 4 uitwedstrijden op rij. Seizoen kan heel mooi worden. Andere kant, verlies je Fenerbahce en Feyenoord uit, is de KNVB Beker sowieso voorbij en de Europa League met een beetje pech ook. Ik durf het daarom ook wel de wedstrijden van de waarheid te noemen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 07:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je daarom kijkt kun je wel eens een rotdag tegemoet gaan. Dit wordt een zware week en een goede test om te kijken waar we staan. Zowel in de Europa League en de Eredivisie moeten we knallen. ja daar heb je gelijk in ,maar die goal de vorige keer zit me nog een beetje dwars er ging toch echt hands vooraf. het wordt zeker een zware periode de komende maand en dan kunnen we zien waar we staan. de eerste helft tegen heracles geef moed ,laten we daar maar op verder bouwen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Dat vreemdelingenlegioen uit Arnhem heeft heel veel aanvallende kwaliteiten dit wordt een test voor onze verdediging,ik denk dat dit de moeilijkste uitwedstrijd qua competitie is dit jaar.De beker zal me een worst zijn,ik hoop wel dat we die Turken minimaal op een gelijkspel kunnen houden uiteraard liefst winnen. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik ga ervan uit voor de 3 punten. Ajax is gewoon beter dan Vitesse. Dus zeg ik 1-2 of 1-3 voor Ajax. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 10:59 schreef p111 het volgende:Dat vreemdelingenlegioen uit Arnhem heeft heel veel aanvallende kwaliteiten dit wordt een test voor onze verdediging,ik denk dat dit de moeilijkste uitwedstrijd qua competitie is dit jaar.De beker zal me een worst zijn,ik hoop wel dat we die Turken minimaal op een gelijkspel kunnen houden uiteraard liefst winnen. el vind ik ook het belangrijk en dan de competitie,alhoewel we wel kampioen moeten worden natuurlijk anders flip ik ook de pan uit, geef wel weer recht op cl en dat blijft mooi of we nu een kans hebben of niet,we moeten erbij zijn. de beker is mooi als je hem wint ,maar hoeft niet. laat ons anders maar de ronde hierna maar er uitvliegen,maar wel eerst die kakkies eruit trappen, want dat vind ik het aller belangrijks,en ze ouderwets weer vernederen in de competitie. sorry ik dwaal af van het topic, laten we fietstasse dan ook maar gelijk oprollen ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik hoop dat we winnen....maar ga niet kijken. Vitesse is de meest walgelijke ploeg van Nederland...opbokken met Chelsea c...die moeten ze gvd de eredivisie uitflikkeren +989859995665654646849999978798799
jij snapt het. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Mooi topic👍 ik ga voor 1-3 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 10:59 schreef p111 het volgende:Dat vreemdelingenlegioen uit Arnhem heeft heel veel aanvallende kwaliteiten dit wordt een test voor onze verdediging,ik denk dat dit de moeilijkste uitwedstrijd qua competitie is dit jaar.De beker zal me een worst zijn,ik hoop wel dat we die Turken minimaal op een gelijkspel kunnen houden uiteraard liefst winnen. euh we moeten 8 november ook nog naar Rotterdam voor de competitie. Daarbij zal de beker mij, zeker dit jaar, wel een worst wezen. Ik wil ten alle tijde winnen dat volk uit Rotterdam maar de beker winnen betekend wel directe plaatsing voor de groepsfase EL. Daarbij krijgen ze daar weer praatjes, en terecht trouwens, dus het wordt weer tijd om ze even ouderwets op hun plek te zetten al heb ik daar best een hard hoofd in. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ik durf er niks van te zeggen maar vind het echt knap dat Bosz ze weer aan het voetballen heeft gekregen. Winnen met 1-5 in Zwolle dus elke overwinning van Ajax zou ik zeer knap vinden. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 18:58 schreef Brandje het volgende:Ik durf er niks van te zeggen maar vind het echt knap dat Bosz ze weer aan het voetballen heeft gekregen. Winnen met 1-5 in Zwolle dus elke overwinning van Ajax zou ik zeer knap vinden. Ja, Bosz doet het meer dan uitstekend. Bovendien heeft hij de afgelopen jaren laten zien dat hij met Vitesse Ajax goed kan bespelen. Plus dat Ajax donderdag een zware pot heeft in Turkije. Kortom: een gelijkspel zou op voorhand al een goed resultaat voor ons zijn. Enne, kan die Bosz geen trainer van Ajax worden als FdB vertrekt? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Liesveld onze arbiter zondag. Vind ik een prima scheids die vaak wel de rust heeft om dingen simpel te houden. Probeert vaak te laten spelen waar het kan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 07:36 schreef Loetje het volgende:[..] 4 uitwedstrijden op rij. Seizoen kan heel mooi worden. Andere kant, verlies je Fenerbahce en Feyenoord uit, is de KNVB Beker sowieso voorbij en de Europa League met een beetje pech ook. Ik durf het daarom ook wel de wedstrijden van de waarheid te noemen. Inderdaad alleen dit seizoen als het erop aankwam gaven we niet thuis. Heb er hard hoofd in maar het kan ook voor de ommekeer zorgen. Selectie is gewoon goed alleen moeten ze eens zo gaan voetballen. Fenerbache, Vitesse en twee keer Feyenoord tja erg benieuwd. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 09:26 schreef enough het volgende:[..] ja daar heb je gelijk in ,maar die goal de vorige keer zit me nog een beetje dwars er ging toch echt hands vooraf. het wordt zeker een zware periode de komende maand en dan kunnen we zien waar we staan. de eerste helft tegen heracles geef moed ,laten we daar maar op verder bouwen. Twee afstandsschoten die gelukkig raak waren anders was het ook in Almelo weer billenknijpen. Tot nu toe vond ik alleen tegen Ado echt goed de rest heeft me weinig kunnen bekoren. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Kan het ook niet aanzien, dat Ajax vaak ondermaats speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Niet zo negatief remco. Deze winnen we gewoon. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Kansloze verliespartij. De verdediging is niet onze achillespees. Op het middelveld en in de voorhoede is geen beweging zonder bal. Met mislukte middenvelders onze voorhoede bemannen, nog geen echte kans in een wedstrijd kunnen creƫren. De goals vallen tegenwoordig bijna allemaal uit afstandsschoten. Ik schaam me diep na meer dan 50 jaar trouwe supporter te zijn en nog steeds. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Gewoon wat wij als amateurs ook deden als we geen zin hadden of zeker waren van een kansloze nederlaag. Iemand van Ajax naar Arnhem sturen en een 3-0 verliespartij op hey wedstrijdformulier invullen. Dan hebben die mietjes weet een dagje vrij om hun beentjes te scheren. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 14:28 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad alleen dit seizoen als het erop aankwam gaven we niet thuis. Heb er hard hoofd in maar het kan ook voor de ommekeer zorgen. Selectie is gewoon goed alleen moeten ze eens zo gaan voetballen. Fenerbache, Vitesse en twee keer Feyenoord tja erg benieuwd. Onmogelijk met deze laffe trainer die ook nog spelers structureel op de verkeerde positie zet. Elke wedstrijd een andere opstelling maakt en gewoon een taktisch onbenul is. Vergeet het maar. Dit wordt net zo seizoen als het vorige. Ik kan niet wachten om twee keer klop te krijgen van Feyenoord in twee weken tijd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 10:41 schreef Brandje het volgende:[..] Onmogelijk met deze laffe trainer die ook nog spelers structureel op de verkeerde positie zet. Elke wedstrijd een andere opstelling maakt en gewoon een taktisch onbenul is. Vergeet het maar. Dit wordt net zo seizoen als het vorige. Ik kan niet wachten om twee keer klop te krijgen van Feyenoord in twee weken tijd. Dat laatste hoop ik toch niet. Al zit het er dik in op deze manier. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 10:41 schreef Brandje het volgende:[..] Onmogelijk met deze laffe trainer die ook nog spelers structureel op de verkeerde positie zet. Elke wedstrijd een andere opstelling maakt en gewoon een taktisch onbenul is. Vergeet het maar. Dit wordt net zo seizoen als het vorige. Ik kan niet wachten om twee keer klop te krijgen van Feyenoord in twee weken tijd. Had er al een hard hoofd in maar na gisteren ben ik niet heel veel positiever gestemd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Op basis waarvan? We worden al twee jaar omver geblazen door Vitesse.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Overdrijven is ook een vak. Vorig seizoen 4-1 winst thuis. Seizoensopening. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: En voetballend eigenlijk overlopen worden. Verder 0-4 en 1-0. Jaar ervoor in de ArenA verloren. Zal een pittig potje worden! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ach ja sorry, 1 potje van de laatste 5 gewonnen, en ook die 4-1 was Vitesse de betere ploeg.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 11:41 schreef remco k het volgende:[..] Ach ja sorry, 1 potje van de laatste 5 gewonnen, en ook die 4-1 was Vitesse de betere ploeg.. Maar bovenin draaien ze niet mee! Dus wat is het probleem?? Leuk dat ze tegen Ajax zichzelf kunnen opladen, blijkbaar doet onze club dus toch nog iets goed! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar bovenin draaien ze niet mee! Dus wat is het probleem?? Leuk dat ze tegen Ajax zichzelf kunnen opladen, blijkbaar doet onze club dus toch nog iets goed! Probleem is dat je deze wedstrijd verliest zeer wrs, terwijl dat juist niet zou moeten omdat ze niet meedraaien bovenin. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:16 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Probleem is dat je deze wedstrijd verliest zeer wrs, terwijl dat juist niet zou moeten omdat ze niet meedraaien bovenin. Er van tevoren al uitgaan dat we verliezen hoeft ook niet. Dachten we namelijk ook van de wedstrijd tegen Heracles en die wonnen we volgens mij ook gewoon. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:21 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Er van tevoren al uitgaan dat we verliezen hoeft ook niet. Dachten we namelijk ook van de wedstrijd tegen Heracles en die wonnen we volgens mij ook gewoon. "We".
Vitesse doet het al jaren goed tegen Ajax, dus is daar meer reden voor om te denken dat het fout gaat (niet het geval bij Heracles), plus het feit dat Ajax simpelweg gewoon dramatisch speelt is ook niet echt bevorderend voor de hoop op een goed resultaat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Exact Hasjkoph. Sowieso winnen we zelden met spel waarvan je zegt 'oh hier zit een stijgende lijn in'. Dat nog daar aan toe. Maar het huidige spel biedt voorafgaand echt geen enkele zekerheid meer op winst. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:25 schreef Loetje het volgende:Exact Hasjkoph. Sowieso winnen we zelden met spel waarvan je zegt 'oh hier zit een stijgende lijn in'. Dat nog daar aan toe. Maar het huidige spel biedt voorafgaand echt geen enkele zekerheid meer op winst. Doet het het hele seizoen al niet. Letterlijk moeite hebben met elke Eredivisieclub. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:23 schreef Hasjkoph het volgende:[..] "We". Vitesse doet het al jaren goed tegen Ajax, dus is daar meer reden voor om te denken dat het fout gaat (niet het geval bij Heracles), plus het feit dat Ajax simpelweg gewoon dramatisch speelt is ook niet echt bevorderend voor de hoop op een goed resultaat. Misschien omdat Vitesse zich tegen Ajax wel kan opladen? Net als Utrecht. Maar inderdaad, als je vooraf al uitgaat van een negatief resultaat kan je zondag beter iets anders gaan doen. Heb je tenminste nog wat aan je dag. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Zaten een paar simpele overwinningen bij. Echt, tegen ADO en de 2e helft tegen Groningen was ik blij met het spel. Dan zou je zeggen dat dat vertrouwen moet geven. Als je de wedstrijd erna zo bagger speelt is er toch weinig om positief over te zijn. Iedereen die het volgt weet toch dat je op deze manier geen koploper gaat blijven? Ik hou echt wel ban me club en iedereen hier. Maar de realiteit moet je kunnen benoemen toch |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:28 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Misschien omdat Vitesse zich tegen Ajax wel kan opladen? Net als Utrecht. Maar inderdaad, als je vooraf al uitgaat van een negatief resultaat kan je zondag beter iets anders gaan doen. Heb je tenminste nog wat aan je dag. Dan klopt dat toch niet, of ligt dat nou aan mij? Je hoort toch een Vitesse te kunnen verslaan en niet de gedachte te hebben dat we daar heel goed zouden kunnen verliezen?
Als je koploper bent in de Eredivisie en velen van je achterban (schatting) denken dat we daar punten gaan verspelen, dan is er toch iets mis? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:29 schreef Loetje het volgende:[..] Zaten een paar simpele overwinningen bij. Echt, tegen ADO en de 2e helft tegen Groningen was ik blij met het spel. Dan zou je zeggen dat dat vertrouwen moet geven. Als je de wedstrijd erna zo bagger speelt is er toch weinig om positief over te zijn. Iedereen die het volgt weet toch dat je op deze manier geen koploper gaat blijven? Ik hou echt wel ban me club en iedereen hier. Maar de realiteit moet je kunnen benoemen toch True. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:30 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Dan klopt dat toch niet, of ligt dat nou aan mij? Je hoort toch een Vitesse te kunnen verslaan en niet de gedachte te hebben dat we daar heel goed zouden kunnen verliezen? Als je koploper bent in de Eredivisie en velen van je achterban (schatting) denken dat we daar punten gaan verspelen, dan is er toch iets mis? Hij mag ook zeker denken dat we gaan winnen. Maar zodra een ander dat niet denkt ben je negatief en kan je beter andere dingen gaan doen. Dat slaat echt werkelijk nergens op! Je moet dus verplicht positief zijn want anders ben je geen echte supporter ofzo? Meer haal ik er niet uit |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:30 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Dan klopt dat toch niet, of ligt dat nou aan mij? Je hoort toch een Vitesse te kunnen verslaan en niet de gedachte te hebben dat we daar heel goed zouden kunnen verliezen? Als je koploper bent in de Eredivisie en velen van je achterban (schatting) denken dat we daar punten gaan verspelen, dan is er toch iets mis? Zoals gezegd zijn dit wedstrijden waarin Ajax altijd op passie wordt afgetroefd. Ook zo tegen Utrecht. Daar is geen geleerde voor nodig! Maar om voor de wedstrijd al te denken dat je verliest, lijkt me zinloos en kan je net zo goed een andere dagbesteding gaan doen zondag! Of je moet zin hebben om jezelf weer 105 minuten kapot te ergeren! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:32 schreef Loetje het volgende:[..] Hij mag ook zeker denken dat we gaan winnen. Maar zodra een ander dat niet denkt ben je negatief en kan je beter andere dingen gaan doen. Dat slaat echt werkelijk nergens op! Je moet dus verplicht positief zijn want anders ben je geen echte supporter ofzo? Meer haal ik er niet uit Ik zeg nergens dat je negatief bent, maar als je inderdaad uit gaat van een verlies waarom zou je aankomende zondag jezelf dan 105 minuten gaan zitten ergeren? Ik zou dan een andere dagbesteding zoeken en pas aan het eind van de wedstrijd kijken wat de uitslag is. Bespaart je een hoop negatieve energie! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:38 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zoals gezegd zijn dit wedstrijden waarin Ajax altijd op passie wordt afgetroefd. Ook zo tegen Utrecht. Daar is geen geleerde voor nodig! Maar om voor de wedstrijd al te denken dat je verliest, lijkt me zinloos en kan je net zo goed een andere dagbesteding gaan doen zondag! Of je moet zin hebben om jezelf weer 105 minuten kapot te ergeren! Dan komen we dus uit waar we het onder andere gisteren over hebben. Een mentaliteitskwestie. Als hun vol passie spelen moet je daar in mee gaan. Daar ben je toch zelf verantwoordelijk voor om diezelfde passie in de wedstrijd te leggen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik zeg nergens dat je negatief bent, maar als je inderdaad uit gaat van een verlies waarom zou je aankomende zondag jezelf dan 105 minuten gaan zitten ergeren? Ik zou dan een andere dagbesteding zoeken en pas aan het eind van de wedstrijd kijken wat de uitslag is. Bespaart je een hoop negatieve energie! Iets van houden van... Ken je vast wel ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:38 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zoals gezegd zijn dit wedstrijden waarin Ajax altijd op passie wordt afgetroefd. Ook zo tegen Utrecht. Daar is geen geleerde voor nodig! Maar om voor de wedstrijd al te denken dat je verliest, lijkt me zinloos en kan je net zo goed een andere dagbesteding gaan doen zondag! Of je moet zin hebben om jezelf weer 105 minuten kapot te ergeren! Dan klopt het toch alsnog niet dat je op passie wordt afgetroefd?
En idd, ik kan nog maar enkele wedstrijden bekijken door drukke schema's, maar wanneer ik dan wel een wedstrijd kijk, heb ik wel zoiets van waar verdoe ik m'n tijd aan? Niet helemaal de gedachte die je hoort te krijgen bij een wedstrijd van Ajax. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:40 schreef Loetje het volgende:[..] Dan komen we dus uit waar we het onder andere gisteren over hebben. Een mentaliteitskwestie. Als hun vol passie spelen moet je daar in mee gaan. Daar ben je toch zelf verantwoordelijk voor om diezelfde passie in de wedstrijd te leggen? En als Ajax een keer meegaat in die passie en ze verliezen wordt er weer geroepen dat ze hun eigen spel hadden moeten blijven spelen! Zoals gezegd is het dus nooit goed! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:42 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Dan klopt het toch alsnog niet dat je op passie wordt afgetroefd? En idd, ik kan nog maar enkele wedstrijden bekijken door drukke schema's, maar wanneer ik dan wel een wedstrijd kijk, heb ik wel zoiets van waar verdoe ik m'n tijd aan? Niet helemaal de gedachte die je hoort te krijgen bij een wedstrijd van Ajax. Dei gedachte heb ik nou nooit bij een wedstrijd van Ajax, en als ik de kans had qua werk zou ik elke week geld overhebben om zelfs in het stadion te zitten! Ook met dit "slechte" spel van de laatste tijd!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar bovenin draaien ze niet mee! Dus wat is het probleem?? Leuk dat ze tegen Ajax zichzelf kunnen opladen, blijkbaar doet onze club dus toch nog iets goed! Wat kan mij het nou schelen waar ze mee draaien.. Wij verliezen er constant van, en worden al twee jaar volledig van het veld geblazen.. Dus dat is het probleem.. En aangezien er bij ons niets veranderd is, en hun beter en beter gaan spelen dit seizoen zie ik de bui al weer hangen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 13:44 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En als Ajax een keer meegaat in die passie en ze verliezen wordt er weer geroepen dat ze hun eigen spel hadden moeten blijven spelen! Zoals gezegd is het dus nooit goed! Het is inderdaad nu niet goed.. Wat ze ook proberen, en dat ligt in mijn optiek voor de volle 100% aan de trainer.. |
|
|
|