BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Invloed van de engelse taal

Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Nemo
 Nemo - woensdag 21 oktober 2015 - 10:08   quote  deeplink  
Ik vroeg me af of anderen de verspreiding van het engels in Nederland en Europa ook met argusogen bekijken zoals ik dat doe, want voor mij lijkt het er sterk op dat ten minste een deel van de huidige problematiek omtrent vluchtelingen, overgevoeligheid (en dus censuur dan wel algemene beperking van meningsuiting) en algemene stupiditeit (in de vorm van vatbaarheid voor enerzijds politiek liegen en anderzijds ouderwets populisme) met engelse invloeden is mee komen waaien.

Als men bijvoorbeeld naar België kijkt is de hele discussie over Zwarte Piet daar niet eens van toepassing, wat ook niet zo vreemd is gezien het feit dat de beperking daarvan eigenlijk niet meer dan een slecht onderbouwde poging tot censuur is aangezien onze problematiek omtrent zwarte mensen (het schijnt dat we niet meer negers mogen zeggen omdat amerikanen dit woord ooit vertieft hebben) niet echt van een noemenswaardige grote zijn en zijn geweest, zeker niet in vergelijking tot de problematiek die vooral de VS bezig houdt.

Wat voor een deel ook weer illustratief is voor de neiging naar taboes omtrent rassen maar vooral geloof, want we mogen vooral niet impliceren dat, ondanks een vrij voortdurende stroom aan incidenten met mensen van een zeker ander geloof wij niet aan de kaak mogen stellen of dit geloof misschien deel van het probleem is en wij bijvoorbeeld ook niet redelijk kunnen bediscussiëren of een zekere mate van racisme niet mens-eigen is en dat het dus misschien niet al te slim is om een overgrote hoeveelheid andersoortige immigranten door de huidige bevolking te husselen als je stabiliteit, sociale cohesie en acceptatie wil behouden.

Wat me bij mijn laatste punt brengt dat pogingen mensen blind te houden voor dit soort discussie geen positieve bijdrage levert aan de democratie aangezien deze vooral rust op de mentale weerbaarheid van het volk, proberen hen blind te maken is een aantasting van één van onze fundamentele waarden.

Daarnaast is er bijvoorbeeld ook de degradatie van kwalitatief betrouwbare publieke informatievoorziening in de engelstalige delen van de wereld te noemen als een oorzaak van de wildgroei aan online onzinkanalen zoals de vele complotsites, de echo-kamers van de sociale media en de veelvuldigheid aan aan sites die voor één of ander doel een enkelzijdig beeld willen schetsen, wat naast een pleidooi voor het behoud van kwalitatieve publieke nieuwszenders in Nederland vooral een indicatie is om de engelse invloeden in ons land misschien enigszins te beperken aangezien het qua informatievervuiling naar de kroon steekt van het russisch en arabische dialecten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Invloed van de engelse taal

0.0048758