|
|
JOOD
|
|
|
Wie, wat , waar, waarom?
Spits, de meest belangrijke pion in het voetbal. De positie die wedstrijden kan beslissen. De positie waar je een team omheen kunt zetten. De positie waar je een team aan op kan hangen. De positie die zorgt voor doelpunten waardoor je van je tegenstanders gaat winnen.
Milik en Sanogo. Geweldig.
talent is leuk, maar ik ben er wel klaar mee. Shone en Heitinga lekker op de bank houden. Jeugd, jeugd, jeugd. Aanvoerder van 22 jaar.
Niet investeren in kwaliteit en maar hopen dat onze talenten net zo goed worden als Veltman of Klaassen. Geweldig niveau zeg.. Prima, maar meer niet.
Ambitie, Eto'o willen dat hoorden we allemaal graag! Ook al is hij onhaalbaar.
Is Beenhakker nog beschikbaar voor de aankopen?
Wat doet de scouting? Sinkgraven, Gudelj, Cillessen, vd Hoorn, Milik, Sanogo, Heitinga, Serero, enz.
Kom op man, zet die neuzen dezelfde kant op en ga eens echt voor het eerste team. Niet voor dat eeuwige talentontwikkeling verhaal. Dat loopt, en nog goed ook! Lekker laten lopen en zorgen dat het niveau nog hoger komt te liggen door ervaring en kwaliteit!
Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Alleen niet meer op ieder vlak. Kom op man! Gas er op! Vuur! En dat begint in de bestuurskamer, presteren!
Loze woorden, maar mijn frustratie is structureel. Slechte zaak. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
We moeten het er allemaal mee doen helaas. Iedereen ziet hoe traag het voetbal gaat, maar zo traag gaan feitelijk de veranderingen die nodig zijn ook. Ondanks dat Ajax ruim 110 miljoen op de bank heeft, krijgen de toeschouwers een spel voorgeschoteld waar nog weinig te genieten valt. En ik zie nergens veranderingen die Ajax op korte termijn weer naar een Ajax waardig niveau kunnen brengen.
Iedereen heeft wel zijn eigen op en aanmerkingen over spelers, het beleid en de mensen die Ajax leiden. Persoonlijk denk ik dat het diverse factoren samen zijn die de doelstelling die men had om weer aansluiting bij de Europese top te vinden verder weg hebben gebracht dan een een aantal jaar geleden.
Dan moet je helaas toch de conclusie trekken dat het huidige beleid en speler de mensen die Ajax leiden samen te weinig brengen om een gewenst resultaat te bereiken. Je kunt doorgaan met waar je nu mee bezig bent, maar ik zie geen enkel teken dat er hoop is op verbetering. Hoe graag ik dat ook zou willen zien. En ik denk dat dit voor een ieder hier geldt.
Ik vraag me af wie instaat is of zijn om een verandering en daarmee een verbetering naar een Ajax waardig niveau te brengen. Wie controleert wie en wie stuurt wie aan.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Helemaal mee eens Jood roep ik al jaren. Ik kan er niet eens meer gefrustreerd van worden. Het gaat gewoon bijna wennen. Kijk veel wedstrijden met een half oog. Dit is niet het Ajax waar ik als kleine jongen fan van ben geworden.. Tegenwoordig ben je al blij als ze een half uurtje goedspelen tegen Heracles of Excelsior onder druk kunnen zetten. Ajax schaam je! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 02:21 schreef Bobby1972 het volgende:We moeten het er allemaal mee doen helaas. Iedereen ziet hoe traag het voetbal gaat, maar zo traag gaan feitelijk de veranderingen die nodig zijn ook. Ondanks dat Ajax ruim 110 miljoen op de bank heeft, krijgen de toeschouwers een spel voorgeschoteld waar nog weinig te genieten valt. En ik nergens veranderingen die Ajax op korte termijn weer naar een Ajax waardig niveau kunnen brengen. Iedereen heeft wel zijn eigen op en aanmerkingen over spelers, het beleid en de mensen die Ajax leiden. Persoonlijk denk ik dat het diverse factoren samen zijn die de doelstelling die men had om weer aansluiting bij de Europese top te vinden verder weg hebben gebracht dan een een aantal jaar geleden. Dan moet je helaas toch de conclusie trekken dat het huidige beleid en speler de mensen die Ajax leiden samen te weinig brengen om een gewenst resultaat te bereiken. Je kunt doorgaan met waar je nu mee bezig bent, maar ik zie geen enkel teken dat er hoop is op verbetering. Hoe graag ik dat ook zou willen zien. En ik denk dat dit voor een ieder hier geldt. Ik vraag me af wie instaat is of zijn om een verandering en daarmee een verbetering naar een Ajax waardig niveau te brengen. Wie controleert wie en wie stuurt wie aan..... Helemaal mee eens. Hummel10, ik maak me nog steeds druk over dit waanzinnig slecht elftal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 09:51 schreef Ztjes het volgende:[..] Helemaal mee eens. Hummel10, ik maak me nog steeds druk over dit waanzinnig slecht elftal. Met alle respect voor bv. een Schöne maar zulke spelers in je basis is allesbepalend. Sanogo waarom huur je hem? Een Uth kosste 3 miljoen was topscoorder van de eredivisie kon er direct staan of in ieder geval met Milik concureren. Zo maken ze tal van keuzes die beroerd uitpakken. Sinkgraven, Gudelj en Youness wil ik nog niet afschrijven. Een Fischer kan me ook totaal niet bekoren. Ghazi spits was het toch ook niet echt helemaal. Veltman vind ik wel sterker spelen de laatste wedstrijden maar de absolute leider is het ook niet. Dan verwacht je er een routinier naast dan komen ze met Riedewald. Riedewald heeft zelf een leider naast hem nodig. Klaassen is het ook al een tijd niet. |
|
|
|
|
ajaxhenk
|
|
|
ik heb gisteren een uur naar de wedstrijd zitten kijken en wat ik bij voorbaat al wist dat de pasing weer eens helemaal niet goed ging en dit bij dik betaalde profs als je als prof het niet voor elkaar krijgt om naar de zelfde kleur te spelen dan zal het nooit iets worden met dit ajax en dit is elke week weer het zelfde verhaal |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 11:38 schreef ajaxhenk het volgende:ik heb gisteren een uur naar de wedstrijd zitten kijken en wat ik bij voorbaat al wist dat de pasing weer eens helemaal niet goed ging en dit bij dik betaalde profs als je als prof het niet voor elkaar krijgt om naar de zelfde kleur te spelen dan zal het nooit iets worden met dit ajax en dit is elke week weer het zelfde verhaal Ik mis ook de wil om te winnen bij de meeste! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Dit is een probleem dat typisch Nederlands eigen is. Laksheid zie je overal. Op de 1 of andere manier hebben wij Nederlanders minder discipline. Ik denk dat je vanaf de jeugd dat erin moet slijpen. Lijkt wel of het kwartje niet wil vallen bij veel spelers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 - 15:30 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dit is een probleem dat typisch Nederlands eigen is. Laksheid zie je overal. Op de 1 of andere manier hebben wij Nederlanders minder discipline. Ik denk dat je vanaf de jeugd dat erin moet slijpen. Lijkt wel of het kwartje niet wil vallen bij veel spelers. 1 Woord
Dienstplicht |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat lijkt me inderdaad niet verkeerd! Daar word je wel degelijk discipline bijgebracht. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Is ze bij mij nooit gelukt.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: De uitzondering bevestigt de regel... ;-) |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote: Ik mocht ook eerder weg;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat niet.... maar het heeft mij niets opgeleverd |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Duurde voor mij maar 9 maanden :-) |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: mijn wel 6mnd libanon, maar daar word je meer beest van, 14 mnd totaal, lichting 80/6/ toen waren er nog mannen ;-) van de 6mnd kregen we 2keer 2 weken verlof , ben bijde keren naar israel gegaan . mijn mening, daar zijn de lekkerste en mooiste vrouwen,die hadden toendertijd ook diensplicht 18 mnd lang geen zeik wijven, maar karakter wijven sorry ik dwaal weer af van het topic.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
zijn wat post verwijderd ,libanon geduurendetijd, 1979 /1983 tot 85 ik zei havelte , maar bedoelde zuid-laren, zal wel met een snol te maken hebben heb ik het over de laaste 2 weken he,,,voorheen assen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2015 door enough -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
2,5 jaar beroeps geweest, heb daar dingen geleerd die je in het dagelijks leven nooit mee zal maken. Mensenkennis en dan vooral van jezelf.
Neem nou Depay met zijn cowboyhoed. Die is zichzelf nog niet zo heel vaak tegengekomen denk ik, anders zou hij toch wel normaal doen? Of proberen een voorbeeld te zijn. In plaats daarvan denk hij dat hij een god is.. :( Lekker voor de toekomstige voetballers |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 - 09:34 schreef JOOD het volgende:2,5 jaar beroeps geweest, heb daar dingen geleerd die je in het dagelijks leven nooit mee zal maken. Mensenkennis en dan vooral van jezelf. 13 jaar ondertussen en ik vermoed dat ik wel tot m'n pensioen zal blijven. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Waarom nemen we Hendriks mee? De enige nummer 9 in de selectie? Waarom staat Sinkgraven rechtsbuiten? Schone weer op de bank. Heitinga bank en Fisher in de spits..
Veel vragen voor Frank de Boer... |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Schone op 10, mooi. Laat maar zien hoe je de afgelopen seizoenen in de basis terecht gekomen bent! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Schone en Bazoer maken veel goed vandaag. Tijd voor actie in de winterstop, spitsentijd! Geld over de balk, 20 miljoen voor 1 spits die nu net een zetje nodig heeft. Laat maar komen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Whahaha, als jij denkt dat Ajax dat gaat doen leef je in een droomwereld |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is in ieder geval duidelijk na vandaag ;) Die jongen viel goed in. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Stiekem bedoel ik:
Ga maar lekker door zoals we nu bezig zijn. Lekker aanfrotten europees! Gaat toch prima zo? Het verval gaat gestaag en subtiel, waarom zouden we dan eens een beproefde voetbalstrategie volgen? Beetje dom toch? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Idd, lijkt wel een kerel 😉 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 19:35 schreef JOOD het volgende:[..] Stiekem bedoel ik: Ga maar lekker door zoals we nu bezig zijn. Lekker aanfrotten europees! Gaat toch prima zo? Het verval gaat gestaag en subtiel, waarom zouden we dan eens een beproefde voetbalstrategie volgen? Beetje dom toch? En jij denkt dat als we wat spelers halen van 20 miljoen dat het even geregeld word? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 20:40 schreef remco k het volgende:[..] En jij denkt dat als we wat spelers halen van 20 miljoen dat het even geregeld word? Voor 20 miljoen haal ik van Praag terug...Veni Vidi Vici....opbokken met de lusteloze |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 20:40 schreef remco k het volgende:[..] En jij denkt dat als we wat spelers halen van 20 miljoen dat het even geregeld word? Nou, dan zou het gaan over 1 speler in plaats van spelers.
Suarez bijvoorbeeld? Wil zelf nog een keer terug. Zet m maar in de spits. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 17:33 schreef JOOD het volgende:Schone en Bazoer maken veel goed vandaag. Tijd voor actie in de winterstop, spitsentijd! Geld over de balk, 20 miljoen voor 1 spits die nu net een zetje nodig heeft. Laat maar komen... Zlatan Ibrahimovic! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 17:33 schreef JOOD het volgende:Schone en Bazoer maken veel goed vandaag. Tijd voor actie in de winterstop, spitsentijd! Geld over de balk, 20 miljoen voor 1 spits die nu net een zetje nodig heeft. Laat maar komen... Ja joh nieuwe spits. Waarom niet. De ouwe is na 10 wedstrijden al weer afgeschreven! NEXT!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 21:08 schreef JOOD het volgende:[..] Nou, dan zou het gaan over 1 speler in plaats van spelers. Suarez bijvoorbeeld? Wil zelf nog een keer terug. Zet m maar in de spits. Suarez is op dit moment ver over de 100 miljoen waard en behoort tot de 5 beste spelers van de wereld.. Je leeft dus echt in een droomwereld.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 oktober 2015 - 21:38 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ja joh nieuwe spits. Waarom niet. De ouwe is na 10 wedstrijden al weer afgeschreven! NEXT!!! We hebben helemaal geen ouwe spits! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 08:30 schreef remco k het volgende:[..] Suarez is op dit moment ver over de 100 miljoen waard en behoort tot de 5 beste spelers van de wereld.. Je leeft dus echt in een droomwereld.. Ja in geen 20 miljoen jaar. Hij gaat Barcelona op dit moment echt niet inruilen voor een zwalkend Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Naast dat Ajax zeer waarschijnlijk geen 20 miljoen wil betalen voor een enkele speler, is een tweede vraag wat voor spelers zich willen laten palmen voor de Eredivisie. Laten we wel wezen, er worden voor dat geld zat goede spitsen verhandeld in de topcompetities.
Probleem is ten eerste dat de salarissen in de Eredivisie zich niet kunnen meten met die in andere landen (zeker niet als je bruto//netto mee neemt). Ten tweede is de Eredivisie niet echt een aansprekende competitie.
Je zoekt dus in 3 categorieën: 1 - Jong talent dat via Nederland wil doorbreken 2 - Ervaren spelers die komen afsluiten 3 - Goede spitsen op een zijspoor die via Nederland weer omhoog willen
PSV heeft die derde groep met De Jong en Guardado bijvoorbeeld goed aangeboord. Wel duidelijk dat dergelijke jongens echt geen 20 miljoen kosten of ooit gaan kosten. Geen van de opties trouwens, er is geen enkele reden om 20 miljoen uit te geven voor een speler voor de Nederlandse competitie.
Ajax moet "gewoon" z'n scouting beter op orde krijgen. Als je hoort dat Overmars zeker 10 spitsen heeft gepolst deze zomer (waaronder b.v. Oscar Cardozo) en uiteindelijk strand bij een kansloze huurling van Arsenal moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Maar om daar dan 20 miljoen tegenaan te gooien is ook onzin. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik heb het hier over Milik! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 09:34 schreef Eide het volgende:Naast dat Ajax zeer waarschijnlijk geen 20 miljoen wil betalen voor een enkele speler, is een tweede vraag wat voor spelers zich willen laten palmen voor de Eredivisie. Laten we wel wezen, er worden voor dat geld zat goede spitsen verhandeld in de topcompetities. Probleem is ten eerste dat de salarissen in de Eredivisie zich niet kunnen meten met die in andere landen (zeker niet als je bruto//netto mee neemt). Ten tweede is de Eredivisie niet echt een aansprekende competitie. Je zoekt dus in 3 categorieën: 1 - Jong talent dat via Nederland wil doorbreken 2 - Ervaren spelers die komen afsluiten 3 - Goede spitsen op een zijspoor die via Nederland weer omhoog willen PSV heeft die derde groep met De Jong en Guardado bijvoorbeeld goed aangeboord. Wel duidelijk dat dergelijke jongens echt geen 20 miljoen kosten of ooit gaan kosten. Geen van de opties trouwens, er is geen enkele reden om 20 miljoen uit te geven voor een speler voor de Nederlandse competitie. Ajax moet "gewoon" z'n scouting beter op orde krijgen. Als je hoort dat Overmars zeker 10 spitsen heeft gepolst deze zomer (waaronder b.v. Oscar Cardozo) en uiteindelijk strand bij een kansloze huurling van Arsenal moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Maar om daar dan 20 miljoen tegenaan te gooien is ook onzin. Misschien moet je dan gewoon een hoger salaris bieden, waarom kunnen nietszeggende Turkse clubs hogere salarissen bieden dan Ajax? Waarom kan Ajax niet net als PSV gewoon een uitzondering maken voor z'n speler. Geef dan gewoon een keer 2 miljoen aan z'n speler, wat maakt dat nou uit, een speler als bijvoorbeeld Cardozo is dat wel waard. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 09:57 schreef NatjosFC het volgende:[..] Misschien moet je dan gewoon een hoger salaris bieden, waarom kunnen nietszeggende Turkse clubs hogere salarissen bieden dan Ajax? Waarom kan Ajax niet net als PSV gewoon een uitzondering maken voor z'n speler. Geef dan gewoon een keer 2 miljoen aan z'n speler, wat maakt dat nou uit, een speler als bijvoorbeeld Cardozo is dat wel waard. Misschien, heel misschien, vanwege scheefgroei in je selectie. Helemaal als zo'n speler het uiteindelijk niet blijkt waar te maken. Is voorheen te vaak gebeurt en zorgt voor onrust binnen je elftal. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 09:34 schreef Eide het volgende:Naast dat Ajax zeer waarschijnlijk geen 20 miljoen wil betalen voor een enkele speler, is een tweede vraag wat voor spelers zich willen laten palmen voor de Eredivisie. Laten we wel wezen, er worden voor dat geld zat goede spitsen verhandeld in de topcompetities. Probleem is ten eerste dat de salarissen in de Eredivisie zich niet kunnen meten met die in andere landen (zeker niet als je bruto//netto mee neemt). Ten tweede is de Eredivisie niet echt een aansprekende competitie. Je zoekt dus in 3 categorieën: 1 - Jong talent dat via Nederland wil doorbreken 2 - Ervaren spelers die komen afsluiten 3 - Goede spitsen op een zijspoor die via Nederland weer omhoog willen PSV heeft die derde groep met De Jong en Guardado bijvoorbeeld goed aangeboord. Wel duidelijk dat dergelijke jongens echt geen 20 miljoen kosten of ooit gaan kosten. Geen van de opties trouwens, er is geen enkele reden om 20 miljoen uit te geven voor een speler voor de Nederlandse competitie. Ajax moet "gewoon" z'n scouting beter op orde krijgen. Als je hoort dat Overmars zeker 10 spitsen heeft gepolst deze zomer (waaronder b.v. Oscar Cardozo) en uiteindelijk strand bij een kansloze huurling van Arsenal moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Maar om daar dan 20 miljoen tegenaan te gooien is ook onzin. Dan liever 20 miljoen extra in het scoutingsnetwerk pompen! 😉 |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 10:00 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Misschien, heel misschien, vanwege scheefgroei in je selectie. Helemaal als zo'n speler het uiteindelijk niet blijkt waar te maken. Is voorheen te vaak gebeurt en zorgt voor onrust binnen je elftal. Als z'n speler toch al grote dingen gedaan heeft in het verleden. Cardozo is een naam die aanspreekt en een heel goed doelpuntengemiddelde heeft gehaald bij al z'n clubs. Voor z'n speler zou ik wel wat meer willen neerleggen. Bij Zwolle is een Lars Veldwijk toch ook niet het buitenbeentje van de selectie ondanks dat hij op z'n minst 3x zoveel verdient als de rest? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 10:07 schreef NatjosFC het volgende:[..] Als z'n speler toch al grote dingen gedaan heeft in het verleden. Cardozo is een naam die aanspreekt en een heel goed doelpuntengemiddelde heeft gehaald bij al z'n clubs. Voor z'n speler zou ik wel wat meer willen neerleggen. Bij Zwolle is een Lars Veldwijk toch ook niet het buitenbeentje van de selectie ondanks dat hij op z'n minst 3x zoveel verdient als de rest? Geloof mij, je krijgt echt scheve gezichten op Den duur. Helemaal als andere spelers uiteindelijk de beslissende factor blijken te zijn, maar 3x zo weinig verdienen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 09:57 schreef NatjosFC het volgende:[..] Misschien moet je dan gewoon een hoger salaris bieden, waarom kunnen nietszeggende Turkse clubs hogere salarissen bieden dan Ajax? Omdat Ajax een budget heeft en binnen dat budget een X bedrag kan uitgeven aan spelersalarissen. Ajax kan niet zomaar hogere salarissen bieden zonder dat daar iets tegenover staat.
Komt bij dat de belastingen over salarissen in, bijvoorbeeld, Turkije veel lager zijn. In Turkije betaald voetballer Y 35% belasting over z'n salaris waarbij nog allerlei vrijstellingen gelden waardoor hij ruim onder de 30% komt. In Nederland betaald diezelfde voetballer 52% over z'n inkomen. Om als Nederlandse club te kunnen concurreren met die Turkse club moet die Nederlandse club dus 20% meer salaris bieden.
Dat geldt over de hele breedte trouwens, een veel groter gedeelte van de inkomsten van Ajax gaan naar de staatskas als dat bij een Turkse club gebeurt. Het bruto/netto verhaal is gewoon heel relevant voor de concurrentiepositie van Nederlandse clubs. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 12:13 schreef Eide het volgende:[..] Omdat Ajax een budget heeft en binnen dat budget een X bedrag kan uitgeven aan spelersalarissen. Ajax kan niet zomaar hogere salarissen bieden zonder dat daar iets tegenover staat. Komt bij dat de belastingen over salarissen in, bijvoorbeeld, Turkije veel lager zijn. In Turkije betaald voetballer Y 35% belasting over z'n salaris waarbij nog allerlei vrijstellingen gelden waardoor hij ruim onder de 30% komt. In Nederland betaald diezelfde voetballer 52% over z'n inkomen. Om als Nederlandse club te kunnen concurreren met die Turkse club moet die Nederlandse club dus 20% meer salaris bieden. Dat geldt over de hele breedte trouwens, een veel groter gedeelte van de inkomsten van Ajax gaan naar de staatskas als dat bij een Turkse club gebeurt. Het bruto/netto verhaal is gewoon heel relevant voor de concurrentiepositie van Nederlandse clubs. Eigenlijk betaal je hier in Nederland dus meer geld om turken te onderhouden dan in Turkije zelf. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 16:17 schreef NatjosFC het volgende:[..] Eigenlijk betaal je hier in Nederland dus meer geld om turken te onderhouden dan in Turkije zelf. Goh, en ik maar denken dat we over voetbal spraken. Rare uitspraak, offtopic en bovendien volslagen onzin. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 16:19 schreef Eide het volgende:[..] Goh, en ik maar denken dat we over voetbal spraken. Rare uitspraak, offtopic en bovendien volslagen onzin. Russtaagh
Maar ik bedoel eigenlijk, hoe komt z'n turkse laagvlieger dan aan dat geld? Als een Groningen 20% - 35% minder belasting moest betalen kunnen ze toch ook geen toppers aantrekken? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik weet niet hoe die budgetten daar liggen. Volgens mij is het ook met name Fener, Besiktas en Gala wat gewoon grote clubs met grote budgetten zijn. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Topspelers die voor Ajax een versterking zouden zijn, maar onbetaalbaar zoals: Dzsudszak, Eto'o, Cardozo en zelfs Douglas spelen bij Trabzonspor, Antalyaspor en Bursaspor... Clubs die vrijwel nooit CL halen. EDIT: Babel vertrok zelfs naar Kasimpasa voor het geld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2015 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 17:50 schreef NatjosFC het volgende:Topspelers die voor Ajax een versterking zouden zijn, maar onbetaalbaar zoals: Dzsudszak, Eto'o, Cardozo en zelfs Douglas spelen bij Trabzonspor, Antalyaspor en Bursaspor... Clubs die vrijwel nooit CL halen. EDIT: Babel vertrok zelfs naar Kasimpasa voor het geld. Wat is onbetaalbaar?
Adebayor is ook transfervrij geloof ik. Huntelaar en Nigel de Jong waren dat ook. (en ja Remco, die had je voor 20 miljoen wel een jaar of 2-3 vast kunnen leggen) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Adebayor is inderdaad transfervrij, lijkt me wel een lastige jongen. Die wil ook wel veel salaris ben ik bang. Is top premier league salarissen gewend.
Michu van Swansea is misschien een goede. Krediet bij Swansea is wel op en heeft laten zien technisch een sterke speler te zijn. Zeker voor Ajax een absolute topper. Als je die nou probeert te huren met optie tot koop... Is ook pas 29, kan Ajax nog lang plezier van beleven. |
|
|
|