BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1 + 1 = 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - maandag 26 oktober 2015 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 21:05 schreef NatjosFC het volgende:
Adebayor is inderdaad transfervrij, lijkt me wel een lastige jongen. Die wil ook wel veel salaris ben ik bang. Is top premier league salarissen gewend.

Michu van Swansea is misschien een goede. Krediet bij Swansea is wel op en heeft laten zien technisch een sterke speler te zijn. Zeker voor Ajax een absolute topper. Als je die nou probeert te huren met optie tot koop... Is ook pas 29, kan Ajax nog lang plezier van beleven.
Adebayor is een naam.

Als we tegen Fenerbache spelen, spelen we tegen van Persie.. Als je tegen ajax moet speel je tegen..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 27 oktober 2015 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 23:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Adebayor is een naam.

Als we tegen Fenerbache spelen, spelen we tegen van Persie.. Als je tegen ajax moet speel je tegen..
Acht adebayor niet van het niveau van Persie, nooit geweest. Wel een speler met internationale bekendheid, maar het gaat er om dat hij iets toevoegde en niet of hij bekend is. Zie Guardado.
JOOD
 JOOD - dinsdag 27 oktober 2015 - 01:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 00:02 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Acht adebayor niet van het niveau van Persie, nooit geweest. Wel een speler met internationale bekendheid, maar het gaat er om dat hij iets toevoegde en niet of hij bekend is. Zie Guardado.
Van Persie is minder dan iedereen denkt. En een naam kan veel toevoegen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 oktober 2015 - 01:22   quote  deeplink  
Haller, echt een typische Ajax spits heeft maar weinig ruimte nodig, verwacht een grote toekomst voor hem!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 oktober 2015 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 09:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb het hier over Milik!
Snap ik joh! :p
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 oktober 2015 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 01:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Haller, echt een typische Ajax spits heeft maar weinig ruimte nodig, verwacht een grote toekomst voor hem!
Ja en nog zo jong ook. Scoort al vanaf de dag dat hij bij Utrecht binnen liep.
Groot, Sterk, Redelijk snel en heeft een eigen actie.
Kost je nu denk 10 miljoen maar wel een goede concurrent voor Milik.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 oktober 2015 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 12:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat Ajax een budget heeft en binnen dat budget een X bedrag kan uitgeven aan spelersalarissen. Ajax kan niet zomaar hogere salarissen bieden zonder dat daar iets tegenover staat.

Komt bij dat de belastingen over salarissen in, bijvoorbeeld, Turkije veel lager zijn. In Turkije betaald voetballer Y 35% belasting over z'n salaris waarbij nog allerlei vrijstellingen gelden waardoor hij ruim onder de 30% komt. In Nederland betaald diezelfde voetballer 52% over z'n inkomen. Om als Nederlandse club te kunnen concurreren met die Turkse club moet die Nederlandse club dus 20% meer salaris bieden.

Dat geldt over de hele breedte trouwens, een veel groter gedeelte van de inkomsten van Ajax gaan naar de staatskas als dat bij een Turkse club gebeurt. Het bruto/netto verhaal is gewoon heel relevant voor de concurrentiepositie van Nederlandse clubs.
We hebben het nu weer over geld maar een Psv haalt ook de Jong, Guardado en Moreno in die categorie is er zat mogelijk. Dan heb je ook nog de Lestiennes en Pereiro's waar er ook zat van lopen. Maar bij ons gaat het altijd over geld en onhaalbaar en Psv lukt het al jaren wel.
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

We hebben het nu weer over geld maar een Psv haalt ook de Jong, Guardado en Moreno in die categorie is er zat mogelijk. Dan heb je ook nog de Lestiennes en Pereiro's waar er ook zat van lopen. Maar bij ons gaat het altijd over geld en onhaalbaar en Psv lukt het al jaren wel.
Moreno is niet veel anders dan een Viergever of een Moisander..

Die laatste twee vind ik ook nog helemaal niet bijzonder.. De Jong en Guardado zijn echt goede aankopen gebleken, met name de laatste is echt heel erg belangrijk en de beste speler van hun club..

Ik vind Youness Sinkgraven en Gudelj ook aankopen die in datzelfde rijtje passen overigens.. Gewoon goede aankopen

Dat we beter moeten zijn in het inkopen klopt overigens..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2015 door remco k --
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 oktober 2015 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Die laatste twee vind ik ook nog helemaal niet bijzonder.. De Jong en Guardado zijn echt goede aankopen gebleken, met name de laatste is echt heel erg belangrijk en de beste speler van hun club..

Ik vind Youness Sinkgraven en Gudelj ook aankopen die in datzelfde rijtje passen overigens.. Gewoon goede aankopen

Ik vind de vergelijking zeker niet in het rijtje passen.
Moreno, De Jong en Guardado zijn gemiddeld veel ouder (27 tegenover 21 jaar gemiddeld) en hebben samen veel meer internationale ervaring. PSV haalt daarmee een brok aan ervaring binnen tegenover ons.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2015 door Ztjes --
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 09:34 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking zeker niet in het rijtje passen.
Moreno, De Jong en Guardado zijn gemiddeld veel ouder (27 tegenover 21 jaar gemiddeld) en hebben samen veel meer internationale ervaring. PSV haalt daarmee een brok aan ervaring binnen tegenover ons.
Youness en Sinkgraven zie ik niet anders dan Lestienne en Perreiro.

De Jong en Guardado zeg ik net toch zelf ook of niet??

En Moisander, Viergever en Moreno zijn wel degelijk vergelijkbaar, zowel in leeftijd als kwaliteit.. Allemaal namelijk niet heel bijzonder.

En Moreno overtuigt ook nog eens allerminst.

Daarnaast zeg ik ook dat Ajax echt stappen moet gaan maken in de transfers, PSV is hier namelijk beter in..
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 oktober 2015 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Youness en Sinkgraven zie ik niet anders dan Lestienne en Perreiro.

De Jong en Guardado zeg ik net toch zelf ook of niet??

En Moisander, Viergever en Moreno zijn wel degelijk vergelijkbaar, zowel in leeftijd als kwaliteit.. Allemaal namelijk niet heel bijzonder.

En Moreno overtuigt ook nog eens allerminst.

Daarnaast zeg ik ook dat Ajax echt stappen moet gaan maken in de transfers, PSV is hier namelijk beter in..
Zoals je nu de vergelijking maakt, ben ik het wel met je eens.
In de vorige bericht spreek je nl. niet over Lestienne en Perreiro.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2015 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 oktober 2015 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Moreno schat ik toch hoger in dan Moisander en Viergever al is Moisander ook international.
Lestienne is wel vanaf het begin bepalender dan Youness(ben er niet ontevreden over) Met een Sinkgraven en Gudelj is inderdaad wel hoger ingezet dat ben ik met je eens. Alleen als ik moest kiezen tussen Guardado en Gudelj dan is dat best lastig.

Maar goed wat je zelf al zegt het aankoopbeleid kan nog stappen maken.
Eide
 Eide - dinsdag 27 oktober 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens, dat schreef ik in mijn eerdere reactie ook al.

quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 09:34 schreef Eide het volgende:
Naast dat Ajax zeer waarschijnlijk geen 20 miljoen wil betalen voor een enkele speler, is een tweede vraag wat voor spelers zich willen laten palmen voor de Eredivisie. Laten we wel wezen, er worden voor dat geld zat goede spitsen verhandeld in de topcompetities.

Probleem is ten eerste dat de salarissen in de Eredivisie zich niet kunnen meten met die in andere landen (zeker niet als je bruto//netto mee neemt). Ten tweede is de Eredivisie niet echt een aansprekende competitie.

Je zoekt dus in 3 categorieën:
1 - Jong talent dat via Nederland wil doorbreken
2 - Ervaren spelers die komen afsluiten
3 - Goede spitsen op een zijspoor die via Nederland weer omhoog willen

PSV heeft die derde groep met De Jong en Guardado bijvoorbeeld goed aangeboord. Wel duidelijk dat dergelijke jongens echt geen 20 miljoen kosten of ooit gaan kosten. Geen van de opties trouwens, er is geen enkele reden om 20 miljoen uit te geven voor een speler voor de Nederlandse competitie.

Ajax moet "gewoon" z'n scouting beter op orde krijgen. Als je hoort dat Overmars zeker 10 spitsen heeft gepolst deze zomer (waaronder b.v. Oscar Cardozo) en uiteindelijk strand bij een kansloze huurling van Arsenal moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Maar om daar dan 20 miljoen tegenaan te gooien is ook onzin.
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 10:25 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Zoals je nu de vergelijking maakt, ben ik het wel met je eens.
In de vorige bericht spreek je nl. niet over Lestienne en Perreiro.
Dat was een bericht richting de persoon die ik Quote, en die had het over Lestienne en Perreiro.. Misschien niet helemaal duidelijk van mijn kant..
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 10:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Moreno schat ik toch hoger in dan Moisander en Viergever al is Moisander ook international.
Lestienne is wel vanaf het begin bepalender dan Youness(ben er niet ontevreden over) Met een Sinkgraven en Gudelj is inderdaad wel hoger ingezet dat ben ik met je eens. Alleen als ik moest kiezen tussen Guardado en Gudelj dan is dat best lastig.

Maar goed wat je zelf al zegt het aankoopbeleid kan nog stappen maken.
Moreno heeft nog helemaal niets laten zien waardoor hij dat niveau ontstijgt, anders dan een paar harde tackels.. Niet voor niets is de verdediging van PSV gewoon nog steeds de achilleshiel van de ploeg.

en 1 goal in 7 competitie wedstrijden van Lestienne, sorry hoor maar dat is nou niet bepaald bepalender dan Youness..

En ja PSV koopt beter in, maar dat wordt ook met regelmaat overdreven...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 oktober 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 11:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Moreno heeft nog helemaal niets laten zien waardoor hij dat niveau ontstijgt, anders dan een paar harde tackels.. Niet voor niets is de verdediging van PSV gewoon nog steeds de achilleshiel van de ploeg.

en 1 goal in 7 competitie wedstrijden van Lestienne, sorry hoor maar dat is nou niet bepaald bepalender dan Youness..

En ja PSV koopt beter in, maar dat wordt ook met regelmaat overdreven...
Psv heeft met Arias, Bruma en Brenet ook geen hoogvliegers.
Toch vind ik een Moreno meer uitstraling hebben dan een Moisander of Viergever.

Lestienne heeft ook nog twee keer gescoord in de Champions Leugue dus staat hij op 3 goals
die zie ik Youness nog niet maken.

Maar goed zoals we allebei zeggen Ajax moet beter inkopen.
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 13:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Psv heeft met Arias, Bruma en Brenet ook geen hoogvliegers.
Toch vind ik een Moreno meer uitstraling hebben dan een Moisander of Viergever.

Lestienne heeft ook nog twee keer gescoord in de Champions Leugue dus staat hij op 3 goals
die zie ik Youness nog niet maken.

Maar goed zoals we allebei zeggen Ajax moet beter inkopen.
Ach ja inderdaad, 3 goals in 10 wedstrijden.. Sorry hoor maar dan ben je helemaal niet bepalend.. En waarom zou Youness dat niet kunnen dan?? Vind ik echt een hele rare opmerking..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 oktober 2015 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 07:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En een goede investering...niet twijfelen zoals toen met Dost en Narsingh...
In Eindhoven pakken ze door...denk zelfs dat de Boer daar droevig van wordt, want sommige aankopen werden en worden nog niet opgesteld door hem...waren zeer waarschijnlijk niet zijn keuze spelers
Eide
 Eide - dinsdag 27 oktober 2015 - 21:49   quote  deeplink  
Narsingh vind ik niets beter als El Ghazi hoor. En voor afgelopen seizoen was Narsingh alles behalve lekker bezig in Eindhoven. Daar vind weinig aan gemist (achteraf).
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2015 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 21:49 schreef Eide het volgende:
Narsingh vind ik niets beter als El Ghazi hoor. En voor afgelopen seizoen was Narsingh alles behalve lekker bezig in Eindhoven. Daar vind weinig aan gemist (achteraf).
Sterker nog, ik acht El Ghazi 2 klassen beter en hij heeft nog potentie. Buiten dat zijn ze eigenlijk niet met elkaar te vergelijken trouwens. Heel ander type.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 27 oktober 2015 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 21:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sterker nog, ik acht El Ghazi 2 klassen beter en hij heeft nog potentie. Buiten dat zijn ze eigenlijk niet met elkaar te vergelijken trouwens. Heel ander type.
Narsing en Maher.....pffff ben blij dat ze in eindhoven zitten en niet bij ons
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 21:54 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Achteraf wel. Al denk ik wel dat Maher als een echte 10 daar beter tot zijn recht zou komen. Maar dat is gebaseerd op gevoel. Niks meer dan dat
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

Juist..
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 21:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Achteraf wel. Al denk ik wel dat Maher als een echte 10 daar beter tot zijn recht zou komen. Maar dat is gebaseerd op gevoel. Niks meer dan dat
Maar ook dan, is een Sinkgraven minder dan Maher?? Ik denk het niet..
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op tuesday 27 october 2015 - 22:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar ook dan, is een Sinkgraven minder dan Maher?? Ik denk het niet..
Vooralsnog vind ik ze beiden niet overtuigen. Maar beiden ook niet op hun positie. Het ligt nu nauwelijks uit elkaar.
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vooralsnog vind ik ze beiden niet overtuigen. Maar beiden ook niet op hun positie. Het ligt nu nauwelijks uit elkaar.
Het gaat mij er om dat men hier net doet alsof iedere aangekochte PSV speler beter is dan iedere Ajax speler ofzo.. Wordt ik echt een beetje moe van..

En ja, PSV is beter dan Ajax geweest op de transfermarkt..

Maar iemand als Moreno is niets beter dan jongens als Viergever of een Moisander destijds..
JOOD
 JOOD - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 07:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.. 10 miljoen voor wat? Voor zn zaakwaarnemer, oude club, beetje naar de speler. En dan? Alsnog een contract van 2-3 miljoen voor 2-3 jaar?

Dan kun je toch beter een goede volwassen, gevestigde naam halen? Transfervrij en bied maar 3 miljoen per jaar..
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat men hier net doet alsof iedere aangekochte PSV speler beter is dan iedere Ajax speler ofzo.. Wordt ik echt een beetje moe van..

Maar iemand als Moreno is niets beter dan jongens als Viergever of een Moisander destijds..
Wie zegt dat dan? Ik vind 2 aankopen van PSV echt aantoonbaar goed. Spelers die PSV echt dragen en dat zijn Guardado en De Jong. Verder overtuigen ze me niet. Ook Pröpper niet. Had Pröpper en Gudelj ook liever de omgekeerde weg zien bewandelen
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan? Ik vind 2 aankopen van PSV echt aantoonbaar goed. Spelers die PSV echt dragen en dat zijn Guardado en De Jong. Verder overtuigen ze me niet. Ook Pröpper niet. Had Pröpper en Gudelj ook liever de omgekeerde weg zien bewandelen
Het halve forum als ik hier zo een beetje rond lees..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Moreno staat mij bij op die tackel op shaw....anders was hij mij niet eens opgevallen maar dat zal wel aan mij liggen
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Moreno staat mij bij op die tackel op shaw....anders was hij mij niet eens opgevallen maar dat zal wel aan mij liggen
I rest my case..
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2015 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Het halve forum als ik hier zo een beetje rond lees..
Dan letten er een hoop niet op. PSV neemt wat meer risico maar zoals gezegd zijn er 2 aankopen echt goed. De rest moet ik nog zien. Lestienne heeft ook wel wat
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 06:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

Narsingh heeft een flinke blessure gehad. Maher tja met Duarte hadden we ook niks en Maher is nog te verkopen..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.. 10 miljoen voor wat? Voor zn zaakwaarnemer, oude club, beetje naar de speler. En dan? Alsnog een contract van 2-3 miljoen voor 2-3 jaar?

Dan kun je toch beter een goede volwassen, gevestigde naam halen? Transfervrij en bied maar 3 miljoen per jaar..
Weet ik 10 miljoen is ook veel geld. Enige voordeel heb je mocht je hem nog door kunnen verkopen. Een oudere speler is dan wel goedkoper maar levert op lange termijn niets op.
Tja dat is een keuze..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 06:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bij een verdediger is het toch alleen maar goed dat hij niet opvalt?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 22:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan letten er een hoop niet op. PSV neemt wat meer risico maar zoals gezegd zijn er 2 aankopen echt goed. De rest moet ik nog zien. Lestienne heeft ook wel wat
Pereiro, De Jong, Lestienne, Moreno, Pröpper en Guardado lijkt me gewoon prima ingekocht.
Zet daar Youness, Sanogo, Gudelj, Heitinga en Sinkgraven maar tegenover.

Daarbij kan niet iedere aankoop slagen kijk maar naar bv. Berg Matavsz Maher(kan nog) Narsingh(twijfel)

Dan hebben ze ook nog een Wijnaldum, Strootman, Mertens en Lens enz. gekocht.

Sulejmani aankopen moet je niet willen maar iets meer risico mag best. Dan had je bv een Honda, Tadic, Musa, Atsu,Kostic,Uth,Ziyech, Promes, Aissaidi, van Dijk, Finbogasson enz enz wel op kunnen pikken. Had je op langere termijn echt niet slechter van geworden omdat de meeste een transfersom op leverden en sportief had je ook verder geweest.
JOOD
 JOOD - woensdag 28 oktober 2015 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 06:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Weet ik 10 miljoen is ook veel geld. Enige voordeel heb je mocht je hem nog door kunnen verkopen. Een oudere speler is dan wel goedkoper maar levert op lange termijn niets op.
Tja dat is een keuze..
En juist die balans is belangrijk denk ik. Kan gewoon allebei. Dan is de winst structureel lager, maar de kwaliteit in de selectie structureel hoger. Je kunt best Gudelj kopen en Nigel de Jong transfervrij aantrekken. Kwaliteit voor kwantiteit. De Boilessen, Viergevers en Sereros uit de selectie filteren.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 08:20 schreef JOOD het volgende:

[..]

En juist die balans is belangrijk denk ik. Kan gewoon allebei. Dan is de winst structureel lager, maar de kwaliteit in de selectie structureel hoger. Je kunt best Gudelj kopen en Nigel de Jong transfervrij aantrekken. Kwaliteit voor kwantiteit. De Boilessen, Viergevers en Sereros uit de selectie filteren.
N. de Jong is niet tevreden, Zlatan zijn contract loopt af(haha), Cardozo is ongelukkig stuur dan Sanogo terug en huur Cardozo!
Opties om zeker te proberen. Moet je eens kijken wat een impuls dat geeft Nigel en Cardozo..
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 06:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Narsingh heeft een flinke blessure gehad. Maher tja met Duarte hadden we ook niks en Maher is nog te verkopen..
Tsja, die blessure doet toch niets af aan het feit dat ie niet goed genoeg is..

Hij ligt ook nu weer onder vuur, wordt in het NL elftal gepasseerd door Ghazi en gaat denk ik straks zijn basisplaats verliezen bij PSV..

Maher kan verkocht worden, maar ik weet alleen zo een niet aan wie, want ik denk echt niet dat er veel clubs geinteresseerd zullen zijn..
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 10:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

N. de Jong is niet tevreden, Zlatan zijn contract loopt af(haha), Cardozo is ongelukkig stuur dan Sanogo terug en huur Cardozo!
Opties om zeker te proberen. Moet je eens kijken wat een impuls dat geeft Nigel en Cardozo..
En voor wie ga je Nigel brengen dan?? Voor de goed spelende Bazoer of Gudelj?? Beiden spelen op het moment namelijk gewoon erg goed.. En is een de Jong dan wel echt beter??? Die zit namelijk op de bank bij een ploeg waar wij op het moment wel van zouden winnen..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

En voor wie ga je Nigel brengen dan?? Voor de goed spelende Bazoer of Gudelj?? Beiden spelen op het moment namelijk gewoon erg goed.. En is een de Jong dan wel echt beter??? Die zit namelijk op de bank bij een ploeg waar wij op het moment wel van zouden winnen..
Ja tuurlijk Milan winnen wij van? Misschien spelen ze slecht maar zijn op bijna elke positie sterker. Gudelj was nog niemand tevreden over volgens mij. Klaassen kan op dit moment slachtoffer worden van zijn slechte periode. Met Gudelj--De Jong--Bazoer durf ik het wel aan hoor.
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 11:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk Milan winnen wij van? Misschien spelen ze slecht maar zijn op bijna elke positie sterker. Gudelj was nog niemand tevreden over volgens mij. Klaassen kan op dit moment slachtoffer worden van zijn slechte periode. Met Gudelj--De Jong--Bazoer durf ik het wel aan hoor.
Leuk dat ze sterker zijn, maar heb je de laatste jaren weleens naar ze gekeken..

Is gewoon een middenmotor in Italie..

Maar een leuk middenveld hoor, maar wie gaat er voor de aanvallende inpulsen zorgen? En je aanvoerder er dan maar afhalen?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk dat ze sterker zijn, maar heb je de laatste jaren weleens naar ze gekeken..

Maar een leuk middenveld hoor, maar wie gaat er voor de aanvallende inpulsen zorgen? En je aanvoerder er dan maar afhalen?
Rouleren? Nu geef je je betere spelers rust omdat ze het nodig hebben en verzwak je jezelf tijdens een belangrijke periode.
Pietje
 Pietje - woensdag 28 oktober 2015 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk voor de volle 100% gelijk. Ik heb een paar Italiaanse vrienden en ik kom nogal eens in Italië. Zodoende volg ik het Italiaanse voetbal nauwgezet. AC Milan is al een aantal jaren zoekende en is op dit moment een ploeg die van iedereen kan verliezen. Wat je schrijft: een middenmoter, een uiterst modale middenmoter. En bij die modale ploeg zit Nigel de Jong op de bank... Daarnaast, niet voor niets wordt De Jong niet meer opgeroepen voor Oranje. Sneu voor de voetballer, maar het is wel de realiteit van dit moment. Vandaar dat ik ook van mening ben, dat deze De Jong niets gaat toevoegen aan het middenveld van Ajax. Hooguit wat extra gele en rode kaarten. Ik zit niet op hem, te wachten.
Eide
 Eide - woensdag 28 oktober 2015 - 11:59   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax iemand als Nigel de Jong altijd kan gebruiken maar de opmerking wie je dan op de bank zet is natuurlijk wel terecht. Neemt niet weg dat ik denk dat je wel typisch een gozer is waar Ajax veel aan kan hebben. Fysiek en qua mentaliteit ijzersterk en iemand die een tegenstander lachend over de boarding schopt als de situatie daar om vraagt.

Gudelj begint net een beetje in z'n spel te komen. Waar ik de eerste weken zeer kritisch was vind ik dat hij de laatste 3 a 4 wedstrijden eindelijk ook voetballend beter begint te draaien. Hij zal ook niet meteen aankomende zomer vertrekken schat ik dus tja....

Vergeet niet dat Ajax voor die positie in Carel Eiting en Matthijs de Ligt (centrale verdediger die ook op het middenveld kan spelen) ook twee hele talentvolle jongens heeft die er hard aankomen. Eiting spelen als 16 jarige al als CVM bij de Youth League en De Ligt was afgelopen zomer zeer terecht de beste speler van zowel de Future Cup als de Copa Amsterdam.

Maar goed, ik denk dat als je de kans krijgt iemand als De Jong vast te leggen dat je niet moet twijfelen. Dat vond ik ook van Heitinga trouwens die nog weinig of niets heeft kunnen betekenen tussen de krijtlijnen... en toch.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 11:59 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax iemand als Nigel de Jong altijd kan gebruiken maar de opmerking wie je dan op de bank zet is natuurlijk wel terecht. Neemt niet weg dat ik denk dat je wel typisch een gozer is waar Ajax veel aan kan hebben. Fysiek en qua mentaliteit ijzersterk en iemand die een tegenstander lachend over de boarding schopt als de situatie daar om vraagt.

Gudelj begint net een beetje in z'n spel te komen. Waar ik de eerste weken zeer kritisch was vind ik dat hij de laatste 3 a 4 wedstrijden eindelijk ook voetballend beter begint te draaien. Hij zal ook niet meteen aankomende zomer vertrekken schat ik dus tja....

Vergeet niet dat Ajax voor die positie in Carel Eiting en Matthijs de Ligt (centrale verdediger die ook op het middenveld kan spelen) ook twee hele talentvolle jongens heeft die er hard aankomen. Eiting spelen als 16 jarige al als CVM bij de Youth League en De Ligt was afgelopen zomer zeer terecht de beste speler van zowel de Future Cup als de Copa Amsterdam.

Maar goed, ik denk dat als je de kans krijgt iemand als De Jong vast te leggen dat je niet moet twijfelen. Dat vond ik ook van Heitinga trouwens die nog weinig of niets heeft kunnen betekenen tussen de krijtlijnen... en toch.
Dat bedoel ik zulke spelers kunnen altijd iets toevoegen.
Of ze wel of niet spelen. En wie garandeert mij dat Bazoer blijft?
Dat Klaassen fit wordt? en ook blijft?
Het gaat mij ook niet zo zeer om de Jong maar noemde ook Cardozo..
Gewoon nu je financieel goed zit mag je besteen nieuw jasje aanschaffen.
En dat geneuzel waar moeten ze spelen? Of voor wie? Kom op man beste speelt en er zijn genoeg wedstrijden om iedereen te rouleren.
Eide
 Eide - woensdag 28 oktober 2015 - 12:15   quote  deeplink  
Ajax heeft naar Cardozo geïnformeerd, die had geen trek in Nederland. Laat dat soort figuren dan ook los denk ik dan. Ik ben wat dat betreft van mening dat je niets allerlei namen erbij moet trekken op die manier. Maar feit is wel dat Ajax op een aantal vlakken echt zou kunnen profiteren van een gearriveerde speler en dat je dan niet moet piepen over allerlei andere dingen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 oktober 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 12:15 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft naar Cardozo geïnformeerd, die had geen trek in Nederland. Laat dat soort figuren dan ook los denk ik dan. Ik ben wat dat betreft van mening dat je niets allerlei namen erbij moet trekken op die manier. Maar feit is wel dat Ajax op een aantal vlakken echt zou kunnen profiteren van een gearriveerde speler en dat je dan niet moet piepen over allerlei andere dingen.
Cardozo heeft het niet naar zijn zin in Turkije..
Maar ook die hoeft van mij niet specifiek.
Waar Milik redelijk vaak in de lappenmand ligt en Sanogo schijnbaar echt uit de gratie is is daar ruimte voor een oude topper. Van mij part haal je Ronaldinho
Loetje
 Loetje - woensdag 28 oktober 2015 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 07:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Pereiro, De Jong, Lestienne, Moreno, Pröpper en Guardado lijkt me gewoon prima ingekocht.
Zet daar Youness, Sanogo, Gudelj, Heitinga en Sinkgraven maar tegenover.

Daarbij kan niet iedere aankoop slagen kijk maar naar bv. Berg Matavsz Maher(kan nog) Narsingh(twijfel)

Dan hebben ze ook nog een Wijnaldum, Strootman, Mertens en Lens enz. gekocht.

Sulejmani aankopen moet je niet willen maar iets meer risico mag best. Dan had je bv een Honda, Tadic, Musa, Atsu,Kostic,Uth,Ziyech, Promes, Aissaidi, van Dijk, Finbogasson enz enz wel op kunnen pikken. Had je op langere termijn echt niet slechter van geworden omdat de meeste een transfersom op leverden en sportief had je ook verder geweest.
Pereiro en Lestienne niet oordelen op een waar wedstrijden. Net als Moreno. Zo goed speelt die al niet. Sana begon ook geweldig. Einde van het jaar, dan heb je een rieel oordeel
Loetje
 Loetje - woensdag 28 oktober 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Nogmaals, al die spitsen beheersen niet wat Frank wil. Ik wil echt Jonathan Soriano. Balvast, zeer goed in de combinatie en routine. Maar wel een die nog even mee kan. Zal niet bijster veel kosten. Dat is echt op alle fronten een speler die wij nodig hebben

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1 + 1 = 2

0.0069611