BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wij geloven nog steeds in onze club....sta er dan ook achter !!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 oktober 2015 - 00:18   quote  deeplink  
Het is bijna honderd jaar geleden dat Feyenoord en Ajax voor het eerste tegen elkaar speelden. De Amsterdamse sporthistoricus Jurryt van de Vooren sprak met NRC over de hoogte- en dieptepunten van De Klassieker.

Van Vooren stelt dat de wedstrijd vanaf de eerste 'clash' al beladen was. "Het waren altijd al twee van de beste teams. Dat ze in de media aartsrivalen genoemd worden, komt omdat ze op elkaar lijken. Echt fel was de strijd oorspronkelijk niet. Supporters stonden elkaar niet naar het leven."

Volgens de kenner ontstond de echte strijd tussen de clubs zo rond de jaren zeventig. "Toen zijn hooligans mee gaan doen en is het voetbalgeweld zichtbaar geworden. Die jaren waren dramatisch, met echt overal voetbalgeweld." Dit geweld in 1997 kende een absoluut dieptepunt met de dood van Ajax-hooligan Carlo Picornie. "Vanaf dat moment mochten Amsterdammers niet meer naar wedstrijden in De Kuip, en omgekeerd. Het liep ook gelijk weer uit de hand toen die maatregel heel even ongedaan werd gemaakt."

De enige verliezer van de wedstrijd Ajax-Feyenoord is volgens Van de Vooren daarom de geschiedenis. Die wordt constant geweld aangedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 oktober 2015 - 00:20   quote  deeplink  
Stop met azijn zeiken...de kruiken zijn vol
Sta godverdomme achter je clup

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Nenam_tiL --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 25 oktober 2015 - 00:26   quote  deeplink  
De meesten hier geloven in de club en staan nog steeds achter de club. Alleen niet achter de huidige manier van spelen, de spelers, het transferbeleid en/of de coach. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met de klassieker. Tenzij ik het volledig verkeerd begrepen heb.

Zelf kan ik me niet meer vinden in de keuzes die Frank maakt... Niet dat ik het geen goede trainer meer vind, maar ik irriteer mij aan de manier van spelen en de controversiële beslissingen die hij steeds weer maakt.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 oktober 2015 - 00:31   quote  deeplink  
Tenzij ik het volledig verkeerd begrepen heb.

dat heb je niet....maar ik zie alleen maar negativiteit op het forum
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 oktober 2015 - 00:37   quote  deeplink  
Warrior en Apik zijn de gene die overzicht houden...maar man man wat is die Pietje een drama Queen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 oktober 2015 - 00:38   quote  deeplink  
.....en niet alleen hij
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 25 oktober 2015 - 00:41   quote  deeplink  
Europees wil het gewoon niet lukken. Geen reden tot paniek, maar zorgt wel voor frustratie. Zie ook de manier waarop we weer verliezen...

Warrior voorspelt zelf ook van te voren een verlies, die vindt het toch ook allemaal maar niks.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 25 oktober 2015 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

maar man man wat is die Pietje een drama Queen
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:38 schreef Nenam_tiL het volgende:
.....en niet alleen hij
Als je dit nu zegt om weer reactie uit te lokken ben je naar mijn mening op recht dom bezig. De boel op scherp zetten op deze manier heeft geen zin...
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2015 - 00:47   quote  deeplink  
Deze keer hou ik heel wijselijk mijn bek dicht...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 oktober 2015 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:41 schreef NatjosFC het volgende:
Europees wil het gewoon niet lukken. Geen reden tot paniek, maar zorgt wel voor frustratie. Zie ook de manier waarop we weer verliezen...

Warrior voorspelt zelf ook van te voren een verlies, die vindt het toch ook allemaal maar niks.
Ik voorspel verlies omdat ik het niet eens ben met de huidige gang van zaken met betrekking tot Europees voetbal. Eigenlijk zijn alle toernooien geheel verneukt door de UEFA, die overal maar geld in ziet. En de enige wedstrijd die ik daarna voorspelde als verlies was het duel tegen Heracles. En dat was 1 dag na de verloren topper tegen pisvee. Dus wat is je punt in deze???

Ik zie een ploeg die het probeert maar realiseer me ook dat we gewoonweg niet beter kunnen. Misschien heb ik daarom mijn verwachtingen ook wel bijgeschaafd. Uiteindelijk gaat het om de punten. En donderdag zat het er 88 minuten in en toen kwam er een dwarrelende kopbal en was het voorbij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Ajax Warrior --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 25 oktober 2015 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik voorspel verlies omdat ik het niet eens ben met de huidige gang van zaken met betrekking tot Europees voetbal. Eigenlijk zijn alle toernooien geheel verneukt door de UEFA, die overal maar geld in ziet. En de enige wedstrijd die ik daarna voorspelde als verlies was het duel tegen Heracles. En dat was 1 dag na de verloren topper tegen pisvee. Dus wat is je punt in deze???
Jij voorspelt een verlies tegen Heracles 1 dag na de wedstrijd tegen PSV... hoezo zou jij dan wel het overzicht houden?

Maar laat maar, ga die discussie niet eens aan, maakt me ook niet uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 oktober 2015 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:54 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Jij voorspelt een verlies tegen Heracles 1 dag na de wedstrijd tegen PSV... hoezo zou jij dan wel het overzicht houden?

Maar laat maar, ga die discussie niet eens aan, maakt me ook niet uit.
Puur verdriet op dat moment. Maar voor de wedstrijd geloof ik gewoon weer in winst. Elke wedstrijd opnieuw heb ik vertrouwen. Straks ook weer. Gewoonweg omdat het mijn club is. Ik heb de jaren 95 meegemaakt en weet dat Ajax die nooit meer zal bereiken. De generatie voetballer is anders.

Trouwens wel raar, eerst een vraag stellen en in dezelfde post aangeven dat je de discussie niet aan wil gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2015 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Warrior en Apik zijn de gene die overzicht houden...maar man man wat is die Pietje een drama Queen
Die overzicht houden? Rot toch op man.. Die zijn nog veel erger..

Ik sta ook voor de volle 100% achter de revolutie, maar wat Frank met Ajax laat zien, hoort absoluut niet bij deze revolutie..
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2015 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zie een ploeg die het probeert maar realiseer me ook dat we gewoonweg niet beter kunnen. Misschien heb ik daarom mijn verwachtingen ook wel bijgeschaafd. Uiteindelijk gaat het om de punten. En donderdag zat het er 88 minuten in en toen kwam er een dwarrelende kopbal en was het voorbij.
Het zat erin?? Wat zat erin, want we hadden daar MOETEN winnen, dus het resultaat wat we nodig hebben heeft er uberhaubt geen enkele seconde in gezeten..
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2015 - 10:30   quote  deeplink  
Misschien is het verhaal met het trainen wel compleet andersom, en zijn ze niet overtraind, maar gewoon zwaar onder traint.

Je hoort steeds meer mensen dat ze gewoon moeten wennen aan de training intensiteit in het buitenland.

Als dat zo is, zou ik dat nog veel erger vinden, want je ziet het bij de gehele top van Nederland dat ze Europees gewoon wat tempo betreft niet mee kunnen in de intensiteit van wedstrijden.. En dat terwijl we trainers hebben die allemaal bij die topclubs weg komen, en dus prima zouden moeten weten wat er nodig is om fysiek een zwaar seizoen aan te kunnen..
Pietje
 Pietje - zondag 25 oktober 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:26 schreef NatjosFC het volgende:
De meesten hier geloven in de club en staan nog steeds achter de club. Alleen niet achter de huidige manier van spelen, de spelers, het transferbeleid en/of de coach. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met de klassieker. Tenzij ik het volledig verkeerd begrepen heb.

Zelf kan ik me niet meer vinden in de keuzes die Frank maakt... Niet dat ik het geen goede trainer meer vind, maar ik irriteer mij aan de manier van spelen en de controversiële beslissingen die hij steeds weer maakt.
Jij begrijpt het!
Pietje
 Pietje - zondag 25 oktober 2015 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Sorry, maar ik vind mezelf toch echt meer een realist hoor.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 oktober 2015 - 11:57   quote  deeplink  
Ja, realistisch ben ik ook, als ik ziet hoe Ajax speelt en hoe ons hele Nederlandse voetbal veel te zwak is vergeleken met de beste 5 competities in Europa.

Ooit hebben we in het verleden op de 6e plaats gestaan, en nu, nu gaan we denkelijk naar de 11e plaats toe. Dat betekend bijna zo goed als GEEN Champions League meer als het aan de UEFA / FIFA ligt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 oktober 2015 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:26 schreef NatjosFC het volgende:

Inderdaad en Ajax zal altijd mijn club zijn..
De trainer en zijn keuzes en de selectie vind ik op het moment gewoon niet top.
Spelen nu al meer dan 1,5 jaar grotendeels voetbal wat pijn aan de ogen doet.
Het moet gewoon helemaal anders want dit Ajax is onherkenbaar en heeft helemaal niks meer met de Ajax filosofie te maken.
ZerauS
 ZerauS - zondag 25 oktober 2015 - 12:30   quote  deeplink  
Achter je club staan en mede forumleden afzeiken?Huh? Ik snap bet verband niet zo goed!
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2015 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 11:57 schreef Onze Ajax het volgende:
Ja, realistisch ben ik ook, als ik ziet hoe Ajax speelt en hoe ons hele Nederlandse voetbal veel te zwak is vergeleken met de beste 5 competities in Europa.

Ooit hebben we in het verleden op de 6e plaats gestaan, en nu, nu gaan we denkelijk naar de 11e plaats toe. Dat betekend bijna zo goed als GEEN Champions League meer als het aan de UEFA / FIFA ligt.
We hebben zelfs op de tweede plaats gestaan.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 25 oktober 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 12:30 schreef ZerauS het volgende:
Achter je club staan en mede forumleden afzeiken?Huh? Ik snap bet verband niet zo goed!
Ik denk, ZerauS, dat Pietje de meest verstandige is door niet erop in te gaan bij die relnichten op dit forum.
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2015 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 13:03 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik denk, ZerauS, dat Pietje de meest verstandige is door niet erop in te gaan bij die relnichten op dit forum.
Zegt onze Rus....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 november 2015 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Ik lees dit nu pas...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 november 2015 - 22:45   quote  deeplink  
Maareh...overzicht? Das niet mn sterkste kant hoor online...
Ik lul meestal maar wat, wel heb ik een hele sterke/vaste EIGEN MENING.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 18 november 2015 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 november 2015 - 22:45 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Maareh...overzicht? Das niet mn sterkste kant hoor online...
Ik lul meestal maar wat, wel heb ik een hele sterke/vaste EIGEN MENING.
Niks mis mee....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 november 2015 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 10:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Die overzicht houden? Rot toch op man.. Die zijn nog veel erger..

Ik sta ook voor de volle 100% achter de revolutie, maar wat Frank met Ajax laat zien, hoort absoluut niet bij deze revolutie..
Eeejjj bek houden papa remco!
Ik ben wel vaak bang voor een slecht resultaat, maar zelden ben ik negatief over de jongens op t veld.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 18 november 2015 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 november 2015 - 22:47 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Eeejjj bek houden papa remco!
Ik ben wel vaak bang voor een slecht resultaat, maar zelden ben ik negatief over de jongens op t veld.
Klopt....je voorspellingen zijn wel vaak ruk
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 november 2015 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 november 2015 - 22:54 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Klopt....je voorspellingen zijn wel vaak ruk
Hahahaha gelukkig maar!!
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 19 november 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 12:52 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben zelfs op de tweede plaats gestaan.
We hebben onder Van Marwijk zelfs even eerste gestaan.
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 19 november 2015 - 12:49   quote  deeplink  
Als Ajax definitief breekt met Cruijff moet ik mezelf serieus afvragen of ik er nog in geloof. Ik denk het eigenlijk niet, ik verwacht dan weer lange, magere jaren met dominatie van die irritante Eindhovenaren.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 november 2015 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 november 2015 - 12:49 schreef Cyprioot het volgende:
Als Ajax definitief breekt met Cruijff moet ik mezelf serieus afvragen of ik er nog in geloof. Ik denk het eigenlijk niet, ik verwacht dan weer lange, magere jaren met dominatie van die irritante Eindhovenaren.
Wat voegde Cruyff op dit moment dan toe? Snap ook wel dat Jonk zijn positie niet meer houdbaar was na zijn werkweigering..Toch was er al iets vooruitgang met aankopen als Zivkovic, Sinkgraven, Milik, Youness enz. Jonge talentvolle jongens die nog kunnen groeien. Lijkt mij niks mis mee. Heitinga begreep ik ook wel in de zin van Ooijer rol(die heeft hij nu ook de bank). Sanogo is gehaald voor back up van Milik en ook geen gekke gedachte alleen kun je bij deze jongen nog wel twijfelen omdat hij niet inzetbaar is. Als de steigende lijn in aankopen wordt voortgezet is het helemaal zo negatief nog niet. Enige punt is dan nog wel dat Ajax 1 eens moet gaan voetballen zoals we het graag zien! Frivool, gretig en dominant!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 11 december 2015 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 00:20 schreef Nenam_tiL het volgende:
Stop met azijn zeiken...de kruiken zijn vol
Sta godverdomme achter je clup
+1900!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 11 december 2015 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2015 - 11:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind mezelf toch echt meer een realist hoor.
Sorry piet, ik weet dat je meeleest en op dit moment ben jij helemaal geen realist, maar een vluchteling!

Weggelopen om een paar woorden...

Wees een beetje een vent en kom weer meebabbelen!
Eide
 Eide - vrijdag 11 december 2015 - 20:49   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2015 door Eide --
p111
 p111 - zaterdag 12 december 2015 - 00:12   quote  deeplink  
O op deze topic mag ik mij uitleven dus, niet dus want ik ben de grootste azijn zeiker !!
Maar ik ga bijna dood als ze zo makkelijk punten verspelen zoals gisteravond en ik het idee heb dat ze niet kapot waren na die wedstrijd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 12 december 2015 - 11:02   quote  deeplink  
Als het niet goed is wat ONZE club laat zien, mag je balen en je frustraties uitten, maar je kunt ook niets zeggen en denken:

Say Nothing, Be Strong!!!

Wij Zijn Ajax, Wij Zijn De Beste en
Wij Zijn Ajax Supporters, Wij Zijn De Beste!!!

Maar Bovenal, Wees realist: Geen enkele club in welk land dan ook, heeft alleen maar fantastisch gespeeld en alleen maar kampioenschappen gehad.
Dat Bayern met 5(vijf) sterren op het shirt speelt, komt omdat ze daar na vijf kampioenschappen al een ster op hun shirt krijgen en wij pas na 10 kampioenschappen...

Kom op:

Eens Ajacied, Altijd Ajacied!
Een Ajacied ben je niet voor even, Een Ajacied ben je voor het LEVEN!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 januari 2016 door Ronald 1960 --
p111
 p111 - zaterdag 12 december 2015 - 11:43   quote  deeplink  
Klopt vanaf mijn geboorte tot aan het eind ben ik en blijf ik Ajacied.Maar af en toe mag je volgens mij best je frustaties naar buiten tonen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 12 december 2015 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 december 2015 - 11:43 schreef p111 het volgende:
Klopt vanaf mijn geboorte tot aan het eind ben ik en blijf ik Ajacied.Maar af en toe mag je volgens mij best je frustaties naar buiten tonen.
Naar buiten ja! Niet alleen maar na puntverlies online komen en 'ons' met je frustraties opschepen pikkie.

Of je bent al vanaf je geboorte een zeikerd?

En aan het gas, is een uitspraak. Heeft niets te maken met of ik wel of niet mijn respect naar de 2e wereldoorlog heb.

Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurde in de oorlog en dat gun ik niemand.

Aan het gas, betekent gewoon de kolere krijgen.

Nu naar bed jij aap!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 13 december 2015 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2015 - 20:49 schreef Eide het volgende:
-
Dank voor deze nuttige bijdrage! ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wij geloven nog steeds in onze club....sta er dan ook achter !!

0.0072090