|
|
Loetje
|
|
|
Locatie: Amsterdam ArenA Aanvang: 19.45 uur Scheidsrechter: Björn Kuipers
De wedstrijd Ajax en Roda JC hebben al veel doelpuntrijke wedstrijden tegen elkaar gespeeld. Zowel in Amsterdam als in Kerkrade leveren de duels altijd fraaie beelden op. 4 goals van Suarez of het droomdebuut van Jaïro Riedewald, het is allemaal onderdeel geweest in ontmoetingen tussen deze clubs. Vandaag beschouwen we voor op de wedstrijd van aanstaande zaterdag.
De historie tussen Ajax en Roda JC Ajax speelde in haar historie maar liefst 85 duels tegen Roda JC. Daarvan won Ajax er 52 (61,2%) en gingen er 11 (12,9%) verloren. 22 (25,9%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 187 keer, een gemiddelde van 2,20 goals per wedstrijd. Roda JC stelde daar 89 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,05 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,5 punten gehaald hebben en uit 1,7. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1984-1985: 7-0. In 1999-2000, 1978-1979, 1976-1977 leed Ajax met 1-2 haar grootste thuisnederlaag tegen Roda JC. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2011-2012, toen Ajax won met 0-4. In 1999-2000 ging Ajax onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Roda JC, een record.
De tegenstander (Roda JC) Roda JC is net terug in de Eredivisie en begon zeer goed. De laatste wedstrijden hapert de Limburgse motor weliswaar een beetje maar dat wil niet zeggen dat de huidige 10e plaats in de Eredivisie niet zeer knap is.
Ruim een jaar geleden degradeerde Roda JC uit de Eredivisie. Na dat op de laatste speelronde met 1-0 werd gewonnen bij Go Ahead Eagles waren de Limburgers afhankelijk van het duel tussen Ajax en NEC. Ajax was al kampioen en liet het duel wat lopen. Alireza Jahanbaksh dompelde Roda JC 4 minuten voor tijd in diepe rouw door de 2-2 binnen te schieten in de ArenA waardoor rechtstreekse degradatie een feit was voor de club uit Limburg.
Roda JC had maar een doel; Direct terug naar de Eredivisie! Het leek na een goed begin niet te gaan lukken. Toenmalig trainer Rene Trost was de grip kwijt op 'zijn' Roda JC en de Limburgers gleden af, ver af. Uiteindelijk werd Trost dan ook ontslagen en nam assistent trainer Rick Plum de honneurs waar voor de rest van het seizoen. Na een 2e plek, mijlenver achter kampioen NEC volgde de nacompetitie. Na een veldslag in Breda wist Roda JC door een goal in de verlenging van Tom van Hyfte terug te keren op het hoogste niveau van Nederland. Onder leiding van de begaafde middenvelder Hicham Faik is Roda JC hard op weg weer een stabiele club in de Eredivisie te worden. Enkele weken geleden werd Feyenoord nog knap op 1-1 gehouden. Een club die stijgende is dus.
Ons Aller Ajax Dan het belangrijkste, ons aller Ajax! Ajax boekte vandaag een zeer knappe en tevens verdiende overwinning in Arnhem. Voor het eerst in lange tijd was de wilskracht en daadkracht zo groot bij Ajax dat zelfs het in bloedvorm verkerende Vitesse geen antwoord had.
Na dat komende week de bekerkraker in Rotterdam wacht voor Ajax, staat dus de 11e competitiewedstrijd van het seizoen tegen Roda JC op het programma. Natuurlijk afhankelijk van die bekerwedstrijd lijken we toch een Ajax met vertrouwen te kunnen verwachten.
De vraag is of Davy Klaassen inzetbaar zal zijn tegen de Limburgers. Frank de Boer gaf vandaag aan dat de middenvelder en aanvoerder woensdag tegen Feyenoord niet zal spelen. Of deze wedstrijd haalbaar is zullen we dus af moeten wachten. Datzelfde geldt voor Milik en Sanogo. Beide waren de afgelopen tijd al niet inzetbaar voor Ajax.
Het archief
Ajax en Roda JC hebben al vele leuke wedstrijden gespeeld tegen elkaar. In 2010 won Ajax met liefst 4-0! Luis Suarez was verantwoordelijk voor de gehele Amsterdamse productie die avond. Kijk en geniet!
In het seizoen 2010/2011 stonden Ajax en Roda JC ook tegenover elkaar. Ajax won die wedstrijd met 3-0. Het beoogde droomkoppel van toen, Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui speelde die avond samen. Bekijk hier de samenvatting.
In november 2007 maakte Ajax en Roda JC er een fraai spektakel van. Ajax won die middag met 4-2. Bekijk hier de beelden.
De Eredivisie
De Eredivisie is aangekomen bij speelronde 11. Die ziet er als volgt uit;
Vrijdag 30 oktober 20.00 uur: Heracles Almelo - Willem II 2-1
Zaterdag 31 oktober 18.30 uur: FC Groningen - PEC Zwolle 2-0
19.45 uur: Ajax - Roda JC 6-0 Excelsior - Vitesse 0-3
20.45 uur: De Graafschap - PSV 3-6
Zondag 1 november 12.30 uur: ADO Den Haag - Feyenoord 1-0
14.30 uur: FC Utrecht - FC Twente 4-2 SC Heerenveen - SC Cambuur 2-0
16.45 uur: AZ - NEC 2-4
Iedereen een fijne wedstrijd en tot Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik gooi er straks de wedstrijden tegen Fener en Feyenoord in. En dan is het even een tijdje niks geloof ik. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Je bedoelt 1-8 toch! 😉 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nee man...bek houwe...8-1 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe 8-0 ook goed? Cillessen is onze man! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Niet die van mij...maar goed we doen het ermee |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dus 8-0 staat? Nu maar biertje dan? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Godverdomme, valt me internet uit als dat vorige topic klaar is. Dacht dat ik het gekopieerd had. Niet dus. Van de week een keer opnieuw |
|
|
|
|
enough
|
|
|
gelukkig weer een thuiswedstijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
bazoer en Dijks er definitief niet bij..
Klaassen zal dan wel als rechtshalf gaan spelen met Sinkgraven op 10 als de Boer verstandig is..
Dijks zou ik persoonlijk vervangen voor Riedewald, die is aanvallend een stuk beter dan de andere opties, en vd Hoorn en Veltman deden het erg goed tegen Feyenoord.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Inderdaad. Had dezelfde gedachte. Vind Viergever op links niet alles. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 - 16:09 schreef remco k het volgende:bazoer en Dijks er definitief niet bij.. Klaassen zal dan wel als rechtshalf gaan spelen met Sinkgraven op 10 als de Boer verstandig is.. Dijks zou ik persoonlijk vervangen voor Riedewald, die is aanvallend een stuk beter dan de andere opties, en vd Hoorn en Veltman deden het erg goed tegen Feyenoord.. Geen Heitinga ipv van der Hoorn...?
Ik zou Serero overigens op plek van Bazoer zetten, Klaassen sparen voor Fener en Feyenoord. Geen risico nemen. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 - 18:48 schreef NatjosFC het volgende:[..] Geen Heitinga ipv van der Hoorn...? Ik zou Serero overigens op plek van Bazoer zetten, Klaassen sparen voor Fener en Feyenoord. Geen risico nemen. Zou ook nog kunnen..Maar vd Hoorn speelde wel goed, en ook die wil minuten maken en is er voor de toekomst.. Je Zou dan ook Heitinga op de plek van Gudelj kunnen neerzetten en dan Gudelj op de plek van Bazoer en Sinkgraven op 10... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 - 19:58 schreef remco k het volgende:[..] Zou ook nog kunnen..Maar vd Hoorn speelde wel goed, en ook die wil minuten maken en is er voor de toekomst.. Je Zou dan ook Heitinga op de plek van Gudelj kunnen neerzetten en dan Gudelj op de plek van Bazoer en Sinkgraven op 10... Heitinga op het middenveld lijkt me een interessante optie. Ik zie liever Serero want die vind ik vaak goed invallen en is een echte middenvelder. Hij heeft echter weinig rendement dus door Gudelj verder naar voren te schuiven komt hij vaker bij de 16 om z'n afstand schot te lossen. Overigens weet ik niet of van der Hoorn er voor de toekomst is. Hij heeft zelf toch al aan gegeven weg te willen en ik verwacht niet dat Veltman komende winter/zomer vertrekt. Sinkgraven op 10 zou ik sowieso doen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
De eerste gaat open.... Hoe ken ik nou zo gespannen zijn? ? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Whaha jij gespannen ouwe? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Ja juist tegen de kleintjes ben ik vaak extra gespannen.... Denk omdat dan verliezen nog erger is!!!
Ach blik 2 gaat er nu in en zo de stad in.... weg spanning 😁 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 - 14:27 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Ja juist tegen de kleintjes ben ik vaak extra gespannen.... Denk omdat dan verliezen nog erger is!!! Ach blik 2 gaat er nu in en zo de stad in.... weg spanning 😁 8-4! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Opstelling Ajax,
Cillesen, Tete, Veltman, Riedewald, ----Gudelj--- Klaassen--Serero ----Sinkgraven--- El ghazi--Milik-- Fischer.
Kan zijn dat het middenveld iets anders staat. Maar we gaan starten in een 3-4-3 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 - 18:59 schreef Loetje het volgende:Opstelling Ajax, Cillesen, Tete, Veltman, Riedewald, ----Gudelj--- Klaassen--Serero ----Sinkgraven--- El ghazi--Milik-- Fischer. Kan zijn dat het middenveld iets anders staat. Maar we gaan starten in een 3-4-3 MILIK!!!!! Dat wordt 4-0 en 3x MILIK!!! ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
3-4-3 met Sinkgraven als 10. Opvallend en terecht denk ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Sinkgraven blijft sowieso terecht staan |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Vooral opvallend. Hopen dat het wat wordt. Hadden wel beter 433 kunnen blijven spelen denk ik. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ajax heeft altijd goede resultaten gehaald tegen Roda JC. Ik denk ook dat dit vanavond zal gaan gebeuren. Ik hou het op 3-1 voor Ajax. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Dat is goed werk. Meteen 1-0. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Voetbalgek
|
|
|
Die combo Veltman paal fisher loopt wel bij jullie of niet?😂😂😜😜 |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Oke. Lekker zo doorgaan na de 2-0. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lekker begin zo. Laat Ajax eindelijk maar weer eens uithalen hoop ik. Nu 2-0 voor, moet je voor minder dan 5-0 niet tevreden zijn. Knallen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
MILIK!!!!! 1ste van 3 is binnen!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Het is een keer een goed begin!! |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niet inzakken, vol erop bij dat Roda |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Milik doet goed mee. Gevaarlijk, veel aanspeelbaar. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Laat ie er volgende week ook maar 3 in leggen dan hoor je mij niet klagen. Kan er niks aan doen maar zit alleen maar aan revanche te denken.. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Oké. De 3-0 is binnen. De 4-0 ruststand, moet haalbaar kunnen zijn. Toch jammer dat De Arena niet vol zit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 - 20:09 schreef ZerauS het volgende:[..] Laat ie er volgende week ook maar 3 in leggen dan hoor je mij niet klagen. Kan er niks aan doen maar zit alleen maar aan revanche te denken.. Hehehehe graag zelfs en dan even 3 vingers richting het publiek! En dan 2 laten zakken en de middelste overlaten! ;-) |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Maar goed..Ajax speelt aardig vanavond en ik geloof nog steeds dat wij kampioen gaan worden dit jaar |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 - 20:11 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hehehehe graag zelfs en dan even 3 vingers richting het publiek! En dan 2 laten zakken en de middelste overlaten! ;-) 😂😂😂 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Keurige counter, goed gezien ook van Milik. |
|
|
|