BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax introduceert 'focuscoach' voor spelers: 'Dan word je ook niet verrast'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 30 oktober 2015 - 14:09
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax introduceert 'focuscoach' voor spelers: "Dan word je ook niet verrast" (AjaxPrimeur.nl)

Pietje
 Pietje - vrijdag 30 oktober 2015 - 17:21   quote  deeplink  
Ajax heeft sinds kort een focuscoach. Dat bevestigt Frank de Boer, die het besluit heeft genomen door het grote aantal jonge spelers in de Amsterdamse selectie.

De Boer was in de eerste maanden van het seizoen vaak kritisch over het concentratieniveau van zijn spelers. Dat wordt nu aangepakt. "Jonge spelers hebben vaak niet het besef hoe je een wedstrijd moet beleven. Wat Louis van Gaal altijd zei: het imagineren van een wedstrijd. Het is belangrijk dat als je even uit je focus bent, dat je er snel weer in komt", aldus de Ajax-trainer tijdens het persmoment op vrijdag.

De Boer ziet de opstootjes in de verloren bekerklassieker tegen Feyenoord als perfect voorbeeld. "Dan kunnen sommige jongens daar nog een minuut of twee in blijven hangen. Maar je moet er na een paar seconden uit zien te komen. Je moet je focussen, je moet je inbeelden hoe een wedstrijd is. Dan heb je echt een voordeel. Je moet het allemaal al ingebeeld hebben, dan word je ook niet verrast."

Inmiddels hebben alle Ajacieden een individueel gesprek gehad, in groepjes van zes. Drie sessies met de focuscoach staan op het programma. "Aan het einde van vorig seizoen hebben we hem eigenlijk geïntroduceerd. Dit seizoen is hij echt begonnen", aldus De Boer, die verwijst naar Rafael Nadal. "Ik vind het irritant hoor, al die dingetjes van Nadal. Maar voor hem is het de manier om in z'n focus te komen, in z'n concentratie. Dat is zijn houvast. Daarmee heeft hij jarenlang op topniveau gepresteerd."
Pietje
 Pietje - vrijdag 30 oktober 2015 - 17:22   quote  deeplink  
Ik vind dit een schitterende oplossing. Ik had al vaker het idee dat er momenten waren dat sommige spelers wat problemen hadden met de concentratie. Goed gedaan Ajax!
enough
 enough - vrijdag 30 oktober 2015 - 17:46   quote  deeplink  
zijn ze wel een beetje laat mee.
het inmagineren van een wedstrijd hadden de huidige trainers en coach allang die jongens
bij moeten brengen ,maar daar zit nu het probleem ,geen ervaren spelers die hun dat bijbrengen.tijdens
de wedstrijd
en frank riep ze ook niet tot de orde tijden feye -ajax.
ik weet wel het begint voordat de wedstrijd begint, en het moet in de speler zelf zitten
anders kan je lullen wat je wilt
remco k
 remco k - vrijdag 30 oktober 2015 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2015 - 17:46 schreef enough het volgende:
het inmagineren van een wedstrijd hadden de huidige trainers en coach allang die jongens
bij moeten brengen ,maar daar zit nu het probleem ,geen ervaren spelers die hun dat bijbrengen.tijdens
de wedstrijd
ik weet wel het begint voordat de wedstrijd begint, en het moet in de speler zelf zitten
Je zou eens moeten leren dat het glas half vol is..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 31 oktober 2015 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2015 - 17:46 schreef enough het volgende:
de wedstrijd
Gelijk iets positiefs weer negatief lullen!! Pffff zo klaar met sommigen hier!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 31 oktober 2015 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2015 - 17:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gelijk iets positiefs weer negatief lullen!! Pffff zo klaar met sommigen hier!
;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax introduceert 'focuscoach' voor spelers: 'Dan word je ook niet verrast'

0.0076367