|
|
RenatoBos
|
|
|
GUSTAVO HAMER TEKENT NIEUW CONTRACT
Gustavo Hamer (18) heeft dinsdagmiddag in De Kuip een nieuw contract getekend, waardoor de aanvoerder van Feyenoord onder 19 tot medio 2019 aan de club verbonden is. Een mooi moment voor de middenvelder, wiens oude verbintenis tot de zomer van 2017 liep. Het vertrouwen vanuit de club in mij is mooi, zei Hamer na het zetten van zijn handtekening. Ik speel nu nog in de jeugdopleiding en heb nog veel stappen te zetten. De eerste is die naar Feyenoord 1, waar ik in de toekomst mooie jaren hoop mee te maken.
Feyenoords technisch directeur Martin van Geel noemde Hamer bij de contractondertekening een groot talent en liet weten dat de club veel vertrouwen heeft in de jeugdspeler. Gustavo maakt een prima ontwikkeling door, zei hij. Hij is een multifunctionele middenvelder, die technisch zeer vaardig is en het spelletje ziet. Dat zijn spelers die we graag langer aan de club binden, waardering willen geven.
Hamer bezet met Feyenoord onder 19 de tweede plaats in de Eredivisie voor A-junioren. De tweedejaars A-junior hoopt in de nabije toekomst het voorbeeld te volgen van onder meer Sven van Beek, Rick Karsdorp en Bart Nieuwkoop. Allemaal spelers die vanuit de jeugd zijn doorgebroken, zei hij in het bijzijn van onder meer zijn ouders en vriendin. Ik hoop dat ik ze snel kan volgen, al concentreer ik me nu op Feyenoord onder 19. We willen kampioen worden en ik denk dat we daar de ploeg voor hebben.
Volgens Van Geel biedt de meerjarige verbintenis rust aan Hamer, waardoor het talent zich volledig kan focussen op zijn persoonlijke ontwikkeling. Gustavo bezit de kwaliteiten om door te groeien tot volwaardige Feyenoord-speler, zei de technisch directeur. Hij heeft drive en ambitie en zal zeker zijn kansen krijgen. Gustavo heeft de jeugdopleiding bijna doorlopen, maar daarna begint het pas echt. De belangrijkste stap is die naar De Kuip en wij hebben er vertrouwen in dat hij die kan zetten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Het lijkt me geweldig om met de naam Guga op mijn shirt te voetballen''
Gustavo Hamer heeft dinsdag een nieuw contract bij Feyenoord getekend. De 18-jarige middenvelder ligt nu tot medio 2019 vast bij de club uit Rotterdam.
"Dit geeft mij een heel goed gevoel", reageert hij op de website van Wasserman. "Feyenoord is mijn club en het liefst wil ik in de toekomst in een volle Kuip spelen. Ik heb een goed contact met de trainers van de opleiding van de club. Voor mijn ontwikkeling is het natuurlijk goed dat ik af en toe kan aansluiten bij de training van de selectie van Feyenoord", beseft Hamer.
"Toen de club een paar weken geleden aangaf mijn huidige contract te willen openbreken, gaf me dat een fantastisch gevoel", blikt hij terug. "Ik kijk nu al uit naar de volgende stap in mijn carrière. Er spreekt veel vertrouwen uit de aanbieding. Ik denk dat mijn Braziliaanse achtergrond een goede combinatie kan vormen met de Nederlandse mentaliteit. Het lijkt me geweldig om in de toekomst met de naam Guga, want dat is mijn Braziliaanse bijnaam, op mijn shirt te voetballen. Dat is echt een droom van mij", besluit Hamer ambitieus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Deze jongen al eens aan het werk gezien, echt een groot talent.. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Schijnt een speler te zijn met een heel goed ontwikkelde techniek. Hopen dart we er heel veel plezier aan gaan beleven. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
Een groot talent en er komen er meer aan! Hopen dat we ze wel aan boord kunnen houden, |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Klopt aan de deur. 1 van mijn favoriete jeugdspelers.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Mooi ventje. Zeer goede mentaliteit. Doet me wat dat betreft een beetje aan Karsdorp denken. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Leuke broek geile... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hamer: ''Hoop dat ik wat minuten mee kan pakken''
Gustavo Hamer mag zich voorlopig in de eerste selectie van hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst bewijzen. De jonge middenvelder wordt in tegenstelling tot enkele leeftijdsgenoten niet verhuurd. Afgelopen zaterdag begon hij nog in de basis tegen Rijnsburgse Boys (1-5).
''We hadden vrijdag een training van elf tegen elf'', zegt Hamer in gesprek met het Leidsch Dagblad. ''Die twee teams mochten nu allebei spelen. Op mijn positie moet ik veel in de duels komen. Ik heb er redelijk wat gewonnen. Niet allemaal natuurlijk, maar ik heb mijn best gedaan.''
De ploeg van de eerste helft 'verloor' echter. De ruststand was in het voordeel van de topklasser. ''Het spel was slordig'', erkent de controleur, die dit seizoen zijn officiële debuut wil maken. ''Ik verwacht geen basisplaats. Maar het zou mooi zijn als ik wat minuten mee kan pakken.'' |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Heb ik geschout voor Feyenoord, zodat in de topic kwam. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
TALENT OP TRAININGSKAMP: GUSTAVO HAMER
Vorig jaar kwamen ze nog uit in Feyenoord Onder 19, deze zomer maken ze de voorbereiding mee bij de eerste selectie en zijn er dus ook bij op het trainingskamp in Oostenrijk. Vanuit Bad Waltersdorf vertellen de talenten Gustavo Hamer, Emil Hansson en Mo El Hankouri tegenover Feyenoord.nl over hun ervaringen. In deel I: Gustavo Hamer, vorig jaar aanvoerder van Feyenoords hoogste jeugdelftal. Ik voel me al echt onderdeel van het team.
Voor Hamer is het niet zijn eerste trainingskamp met Feyenoord 1. De jonge middenvelder was er in januari ook bij in Albufeira, waar de selectie van trainer Giovanni van Bronckhorst zich voorbereidde op de tweede seizoenshelft. Het is voor mij nu anders dan toen, zegt Hamer dinsdag na afloop van de ochtendtraining. In Portugal kwam ik er echt bij als nieuwe jongen, terwijl ik inmiddels het gevoel heb dat ik echt bij het team hoor. Dat is ook te danken aan de andere jongens, door wie ik goed ben opgenomen. Ik voel me echt thuis in deze groep.
Omdat het voor mij niet de eerste keer is dat ik een trainingskamp meemaak, kan ik de andere jongens die vanuit de jeugd doorkomen een beetje wegwijs maken. Op mijn beurt vraag ik ook nog steeds dingen aan de oudere spelers, dat lijkt me logisch. De eerste training in Oostenrijk was zwaar, ook vanwege het warme weer. Toch kan ik daar goed tegen, ik hou er juist van. Dat komt deels door mijn afkomst, ik heb de eerste twee jaar van mijn leven in Brazilië gewoond. Ik vind het heerlijk om in hogere temperaturen te voetballen.
Tussen de trainingen door is het belangrijk om veel te rusten. Ik doe dat door op de kamer te slapen of een potje FIFA te spelen. Verder hou ik ook van kaarten. Ik doe dat veel met Justin Bijlow en Rick Karsdorp, ook in het vliegtuig hier naartoe nog. Welk spel we dan spelen? Meestal pesten.
Voor mijn gevoel hou ik me goed staande op de trainingen. Ik ben tevreden, al zijn er altijd dingen die beter kunnen. Mijn favoriete positie is verdedigende middenvelder, daarom kijk ik veel naar Karim El Ahmadi. Als hij de bal heeft, straalt hij zó veel rust uit. Voor mij is hij echt een voorbeeld, van wie ik veel wil en kan leren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gustavo Hamer is verrassend op proef bij het Zweedse Helsingborgs IF.
De middenvelder zat in de voorbereiding bij de selectie, maar heeft nog geen uitzicht op speeltijd. Hamer kwam maandag bij de ploeg en zal ook vandaag nog meetrainen.
Een beslissing of hij de overstap maakt naar de Zweedse ploeg zal snel moeten vallen. De transfermarkt sluit in Zweden al op 11 augustus, aanstaande donderdag. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Jammer is het maar als ie daar wel aan spelen toe komt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Tuurlijk vanuit zijn positie begrijp ik het heel goed, het middenveld bij ons is dusdanig bezet dat hij echt geen minuten gaat maken onder deze trainer die het niet zo op jeugd heeft. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Idd en misschien beter dan een club uit de jupiler |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dan niet, zou mij ik een meer logische stap vinden. Vind dit namelijk echt een pareltje.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Talentvolle speler. Wordt echt niet verkocht. Verhuur lijkt mij prima, maar waarom niet gewoon in de Kleredivisie? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Meh, weet niet of hij goed genoeg is. Hij heeft wel talent, maar als ik hem zag spelen was het vaak toch ook niet helemaal overtuigend. Maar goed, jaartje verhuren aan RKC/Den Bosch, waarmee Feyenoord samenwerkt, zou misschien wel het meest logisch zijn. Hij is inmiddels ook al 19 dus het wordt langzamerhand tijd om op profniveau minuten te gaan maken. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Kebab in de aanbieding T ? ;-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2016 - 18:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Meh, weet niet of hij goed genoeg is. Hij heeft wel talent, maar als ik hem zag spelen was het vaak toch ook niet helemaal overtuigend. Maar goed, jaartje verhuren aan RKC/Den Bosch, waarmee Feyenoord samenwerkt, zou misschien wel het meest logisch zijn. Hij is inmiddels ook al 19 dus het wordt langzamerhand tijd om op profniveau minuten te gaan maken. Is dat rond? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Weet ik eigenlijk niet. Dacht min of meer van wel, maar de echte bevestiging daarvan kan ik zo gauw niet vinden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2016 - 10:28 schreef RenatoBos het volgende:Gustavo Hamer is verrassend op proef bij het Zweedse Helsingborgs IF. De middenvelder zat in de voorbereiding bij de selectie, maar heeft nog geen uitzicht op speeltijd. Hamer kwam maandag bij de ploeg en zal ook vandaag nog meetrainen. Een beslissing of hij de overstap maakt naar de Zweedse ploeg zal snel moeten vallen. De transfermarkt sluit in Zweden al op 11 augustus, aanstaande donderdag. Is dus niks geworden want speelt vanavond met het tweede mee tegen NAC.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: dat vind ik ook zeer groot talent rustig mee aandoen |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Wat rustig aan. Ze willen toch spelen in het 1e? Knallen! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Precies, en als je een wedstrijd in handen hebt eens laten invallen.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Wordt tijd dat hij dit filmpje kan gaan verlengen :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Viel me niet tegen deze speler. |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
Mee eens. Eerste helft had hij wat moeite met die snelle buitenspeler van Dordrecht. Tweede helft was een stuk beter voor Gustavo. Veel opkomende acties en zelfs gevaar voor het doel. Prima ventje, lijkt mij. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Ja prima ventje, maar niet genoeg in huis voor Feyenoord 1, vrees ik. Zelfde geldt volgens mij voor zijn 3 collega-verdedigers van gisteren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zullen er allemaal een tandje bij moeten doen, hopelijk ontwikkelen ze zich allemaal nog een stuk verder en worden het grote spelers.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 16:41 schreef RenatoBos het volgende:GUSTAVO HAMER TEKENT NIEUW CONTRACT[ afbeelding ] Gustavo Hamer (18) heeft dinsdagmiddag in De Kuip een nieuw contract getekend, waardoor de aanvoerder van Feyenoord onder 19 tot medio 2019 aan de club verbonden is. Een mooi moment voor de middenvelder, wiens oude verbintenis tot de zomer van 2017 liep. Het vertrouwen vanuit de club in mij is mooi, zei Hamer na het zetten van zijn handtekening. Ik speel nu nog in de jeugdopleiding en heb nog veel stappen te zetten. De eerste is die naar Feyenoord 1, waar ik in de toekomst mooie jaren hoop mee te maken.Feyenoords technisch directeur Martin van Geel noemde Hamer bij de contractondertekening een groot talent en liet weten dat de club veel vertrouwen heeft in de jeugdspeler. Gustavo maakt een prima ontwikkeling door, zei hij. Hij is een multifunctionele middenvelder, die technisch zeer vaardig is en het spelletje ziet. Dat zijn spelers die we graag langer aan de club binden, waardering willen geven. Hamer bezet met Feyenoord onder 19 de tweede plaats in de Eredivisie voor A-junioren. De tweedejaars A-junior hoopt in de nabije toekomst het voorbeeld te volgen van onder meer Sven van Beek, Rick Karsdorp en Bart Nieuwkoop. Allemaal spelers die vanuit de jeugd zijn doorgebroken, zei hij in het bijzijn van onder meer zijn ouders en vriendin. Ik hoop dat ik ze snel kan volgen, al concentreer ik me nu op Feyenoord onder 19. We willen kampioen worden en ik denk dat we daar de ploeg voor hebben. Volgens Van Geel biedt de meerjarige verbintenis rust aan Hamer, waardoor het talent zich volledig kan focussen op zijn persoonlijke ontwikkeling. Gustavo bezit de kwaliteiten om door te groeien tot volwaardige Feyenoord-speler, zei de technisch directeur. Hij heeft drive en ambitie en zal zeker zijn kansen krijgen. Gustavo heeft de jeugdopleiding bijna doorlopen, maar daarna begint het pas echt. De belangrijkste stap is die naar De Kuip en wij hebben er vertrouwen in dat hij die kan zetten. Best n enge foto. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat is daar eng aan dan.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
HAMER DERDE DEBUTANT UIT EIGEN JEUGDOPLEIDING
Na Mo El Hankouri en Emil Hansson kan ook Gustavo Hamer binnenkort zijn portret ophangen aan de ‘Wall of Talents’ van Feyenoord Academy. De 19-jarige middenvelder maakte zondagmiddag in de Klassieker namelijk zijn officiële debuut voor Feyenoord 1. Daarmee is hij de derde speler uit de jeugdopleiding die dit seizoen debuteert.
Hamer kwam in de Amsterdom aFENa na 89 minuten in het veld als vervanger van Bart Nieuwkoop. Anderhalve week eerder speelde Hamer al negentig minuten mee als rechtsback in de benefietwedstrijd tegen FC Dordrecht. Dat was zijn eerste optreden in De Kuip namens Feyenoord 1.
Hamer maakt al het hele seizoen deel uit van de eerste selectie. Hij maakte, net als Emil Hansson en Mo El Hankouri, afgelopen zomer de overstap vanuit Feyenoord Academy. El Hankouri (thuis tegen Excelsior) en Hansson (thuis tegen AZ) maakten al eerder dit seizoen hun officiële debuut voor Feyenoord 1. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wanneer komt er nu eens een talent op het veld waar ik warm voor loop, allemaal woorden maar ik wil daden. Bij bijna elke ploeg komt er een verrassing op het veld bij ons .........nooit alleen met woorden zijn het toppers op het forum en in de kroeg. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Nou Gustavo Hamer viel leuk in Piet.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja maar bij andere ploegen ben ik altijd verrast door de kwaliteit, kijk het is een eng ventje maar die Kluivert en de Ligt staan er. Het zijn neuzen maar tja |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 03 april 2017 - 18:06 schreef piet de paler het volgende:Ja maar bij andere ploegen ben ik altijd verrast door de kwaliteit, kijk het is een eng ventje maar die Kluivert en de Ligt staan er. Het zijn neuzen maar tja De Ligt heeft 2x geblunderd,en Karsdorp snap ik niet.. 1 keer een goeie schraap langs zijn enkel of een schop wat geel opleverd ,had beter geweest dan je kruisband verrekken. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 03 april 2017 - 17:54 schreef piet de paler het volgende:Wanneer komt er nu eens een talent op het veld waar ik warm voor loop, allemaal woorden maar ik wil daden. Bij bijna elke ploeg komt er een verrassing op het veld bij ons .........nooit alleen met woorden zijn het toppers op het forum en in de kroeg. We zitten te wachten op Vente maar zolang jij om Kramert blijft schreeuwen komt ie niet aan spelen.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nee Vente gaat het verschil maken ? Wakker worden en blijven. En als hij zooooooooo goed is staat hij er toch in |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vente heeft nog geen kans gehad dus daar kunnen we niet over oordelen nu.. |
|
|
|