|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Cruijff: 'Ik stop ermee' (De Telegraaf)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Dit nieuws verdient een eigen topic.
quote: Johan Cruijff trekt zijn handen af van Ajax. "Ik stop ermee." Dat schrijft de legendarische nummer 14 vandaag in zijn exclusieve column voor De Telegraaf/Telesport.
"Al jarenlang stel ik vast dat de kern van mijn visie niet binnen Ajax wordt uitgevoerd. Daar komt bij dat ik steeds sterker het gevoel heb gekregen dat dit bewust gebeurt. En aan spelletjes doe ik niet mee", vervolgt Cruijff.
bron: Telegraaf |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Dat zijn nu de leiders (bestuurders en trainers) van deze tijd. Ze zijn te laf om Cruijff persoonlijk uit te nodigen en hem in het gezicht te zeggen dat ze het niet eens zijn met zijn plan, maar ze werken iedereen tegen die achter het plan staat. En de meeste mensen hebben hun huidige functie nog aan Cruijff te danken ook. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Pijnlijk...
quote:Johan Cruijff neemt afstand van Ajax, waarmee een einde komt aan de Fluwelen Revolutie bij de Amsterdamse club. In zijn column verklaart Cruijff vandaag, dat hij ermee stopt ,,omdat de kern van zijn visie niet binnen Ajax wordt uitgevoerd.
Na het afserveren van zijn trouwe volgeling Wim Jonk bij Ajax trekt de legendarische nummer veertien hier samen met Jonk na de historische ledenvergadering in 2010 zijn handen af van de Amsterdamse club.
Op dezelfde plek gaf Cruijff in de herfst van 2010 het startsein voor de Fluwelen Revolutie. In zijn column van 20 september 2010 haalde de legendarische nummer veertien ongenadig hard uit naar de toenmalige Ajax-leiding. Dit is Ajax niet meer. Er moet een grote bezem door Ajax, concludeerde Cruijff, die aangaf dat wat hem betreft clubvoorzitter en president-commissaris Uri Coronel, algemeen directeur Rik van den Boog en trainer Martin Jol direct het veld moesten ruimen.
De column had veel impact en zou een periode van grote veranderingen inluiden bij Ajax. Vooral ook omdat Cruijff de handschoen oppakte en niet aan de zijlijn bleef staan. De Amsterdammer, die zijn club eerder als speler en als trainer opstuwde in de vaart der volkeren, zette nog één keer zijn schouders eronder om Ajax terug te brengen naar de top. Ditmaal als drijvende kracht op de achtergrond om grondige hervormingen door te voeren bij Ajax en de voetballers aan de macht te brengen.
Op 15 november 2010 lanceerde Cruijff in zijn column een belangrijke bouwsteen voor het nieuwe Ajax. Bij de algemene ledenvergadering van begin december zouden de acht vrijkomende plaatsen ingenomen moeten worden door oud-voetballers. Nu bestaat die vooral uit vrienden en kennissen, zei Cruijff daarover. Die opzet slaagde, want onder meer Dick Schoenaker, Peter Boeve, Barry Hulshoff, Keje Molenaar en Aron Winter wisten een plaatsje in de ledenraad te verwerven.
In diezelfde periode viel de eerste pion, die Cruijff omver wilde werpen. Na tegenvallende resultaten moest Jol het veld ruimen voor Frank de Boer, die als oud-Ajacied en kenner van de clubcultuur als hoofdtrainer naadloos paste in het toekomstplaatje dat Cruijff voor zich zag.
Waar Ajax op het veld onder De Boer de weg naar boven inzette en uiteindelijk in 2011 voor het eerst in zeven seizoenen weer kampioen wist te worden, beijverde Cruijff zich op de achtergrond voor de door hem gewenste hervormingen.
Een belangrijk ijkpunt daarin was het rapport van maart 2011 dat Cruijff had samengesteld met clubcoryfeeën als Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Frank Rijkaard, Marco van Basten, Piet Keizer en Aron Winter.
In het rapport werd de nadruk gelegd op verbeteringen binnen de jeugdopleiding, waar de focus meer op de individuele ontwikkeling van jeugdspelers gericht zou moeten worden. Ook werd het belang van meer ex-voetballers binnen de organisatie benadrukt.
Met dit rapport als splijtzwam botste Cruijff als voorzitter van de klankbordgroep technische zaken frontaal met het Ajax-bestuur, wat grote gevolgen zou hebben. Op de ledenvergadering van 30 maart 2011 maakten het Ajax-bestuur onder voorzitterschap van Uri Coronel en de raad van commissarissen bekend op te stappen onder druk van de voortdurende onrust rond Ajax.
In de zomer van 2011 werd een nieuwe raad van commissarissen benoemd met daarin behalve Cruijff ook voorzitter Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer. In de voetbalorganisatie werden tal van hervormingen doorgevoerd volgens het plan-Cruijff, waaronder de instelling van een Technisch Hart met daarin behalve hoofdtrainer De Boer ook assistent-trainer Bergkamp en Jonk.
Een discussie in de raad van commissarissen tussen enerzijds Cruijff en anderzijds de overige commissarissen over de beoogde opvolger van de vertrekkende algemeen directeur Van den Boog zette de verhoudingen direct op scherp. Het streven van Cruijff om Tscheu La Ling op die functie te krijgen, werd tegengewerkt door de overige commissarissen. Ook een mislukte poging om Marco van Basten technisch directeur te maken zorgde voor de nodige onrust. Cruijff-vertrouweling Jonk kreeg als hoofd opleiding wel de leiding over De Toekomst, de levensader van de club.
De strubbelingen in de raad van commissarissen bereikten een climax toen in november 2011 buiten medeweten van Cruijff werd besloten dat Louis van Gaal per 1 juli 2012 directievoorzitter zou worden. Tot die tijd zouden Martin Sturkenboom en Danny Blind de interim-directie vormen.
Deze contrarevolutie ervoer het kamp-Cruijff als een dolkstoot in de rug en Cruijff maakte de gang naar de rechter. De rechtszaak werd door Cruijff gewonnen, omdat de rechter oordeelde dat de aanstellingen van Van Gaal en Sturkenboom niet rechtsgeldig waren. Sturkenboom en Blind vertrokken op 9 februari 2012 en ook de raad van commissarissen werd ontbonden.
Na de loopgravenoorlog had Cruijff het pleit in zijn voordeel beslecht en kon er worden gebouwd aan het nieuwe Ajax volgens zijn ideeën. Er kwam een nieuwe rvc met daarin Theo van Duivenbode als voetbalman en de oud-voetballers Marc Overmars en Edwin van der Sar werden aangesteld als respectievelijk directeur voetbalzaken en directeur marketing.
Hoewel Ajax de daarop volgende seizoenen sportieve successen kende met vier opeenvolgende landstitels ontstonden er toch barstjes in het volgens het plan-Cruijff opgetrokken bouwwerk. De ambitie om met zelf opgeleide exceptionele talenten door te dringen tot de hogere echelons in het Europese clubvoetbal liep spaak vanwege de te grote kloof met de echte Europese top.
Ook ontstond er hoe langer hoe meer gemor over het resultaatgerichte voetbal dat het keurkorps van Ajax liet zien en de discrepantie met het voetbal op jeugdcomplex De Toekomst, waar trouw volgens de filosofie van Cruijff werd gewerkt. Cruijff-vertrouweling Ling kreeg een functie als adviseur, stelde een snoeihard rapport op over de technische leiding, maar vertrok alweer snel, omdat hij te weinig gehoor kreeg. Onenigheid in het Technisch Hart, waar Jonk als trouwe Cruijff-discipel zich buitenspel gezet voelde en niet meer kwam opdagen, leidde het begin van het einde in voor Cruijff.
Na het afserveren van Jonk door Ajax trekt Cruijff, die zoals onlangs bekend is geworden een strijd tegen longkanker voert, zijn handen af van de club. Daarmee komt een einde aan de betrokkenheid van de legendarische nummer veertien met Ajax, de club waarvan hij in 1957 lid werd, waarvoor hij op 15 november 1964 in het eerste zou debuteren en waarmee hij als speler en trainer acht landstitels, zeven KNVB-bekers, vier Europacups en de Wereldbeker won. Bron Telegraaf |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
In naam van van JC een fluwelen revolutie beginnen om vervolgens een mes in zijn rug te steken.. Hulde voor de incompetente bonus opstrijkende ratten! |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Als JC de arena uitgewerkt wordt dan worden de heertjes bedankt, ik ga ik hier over na denken. Want dit gaat een rare kant op. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wel een moment om stil bij te staan..
De grootste Ajacied aller tijden distantieert zich van deze club..
Wat is er dan nog over van deze club.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Goed nieuws! JC heeft nooit zijn verantwoordelijkheid genomen om daadwerkelijk (mede) leiding te geven aan zijn zogenaamde revolutie. Bij een beursgenoteerd bedrijf kan zoiets niet. De naam van JC als voetballer zal terecht voor altijd verbonden blijven aan Ajax, maar als beleidsbepaler was hij een groot drama voor de club. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 10:36 schreef biebie het volgende:Goed nieuws! JC heeft nooit zijn verantwoordelijkheid genomen om daadwerkelijk (mede) leiding te geven aan zijn zogenaamde revolutie. Bij een beursgenoteerd bedrijf kan zoiets niet. De naam van JC als voetballer zal terecht voor altijd verbonden blijven aan Ajax, maar als beleidsbepaler was hij een groot drama voor de club. Euh JC is nooit beleidsbepaler geweest. Kon gewoon niet meer aanzien hoe zijn club naar de klote ging. Dat de opleiding naar de klote ging. Dat et belachelijke bedragen werden werden betaald voor zeer beperkte spelers die de jeugd in de weg stonden. Daarom is hij er destijds ingestapt. Kijk eens waar de jeugd nu AL staat. Tete, Riedewald zij een product van de nieuwe aanpak. Die veel meer op hey individu is toegespitst. De a1 die heel Europa naar huis speelt met echt Ajax spel. Kortom het zag er weer beter uit maar die vieze bloedhonden hebben zowel Jonk als JC keihard genaaid. JC heeft kanker en steekt terecht zij energie in zijn ziekte en dat weten die gasten. Dit was HET moment om Jonk eruit te flikkeren en JC volgt dan want die heeft wel wat anders aan zijn hoofd zijn in zijn rug te worden gestoken door de slangen die onze club nu leiden. Ik hoop zo dat de echte pleuris uit gaat breken en laten we daar zaterdag mee beginnen want de fans moeten zich nu laten horen. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 11:11 schreef Brandje het volgende:[..] Euh JC is nooit beleidsbepaler geweest. Kon gewoon niet meer aanzien hoe zijn club naar de klote ging. Dat de opleiding naar de klote ging. Dat et belachelijke bedragen werden werden betaald voor zeer beperkte spelers die de jeugd in de weg stonden. Daarom is hij er destijds ingestapt. Kijk eens waar de jeugd nu AL staat. Tete, Riedewald zij een product van de nieuwe aanpak. Die veel meer op hey individu is toegespitst. De a1 die heel Europa naar huis speelt met echt Ajax spel. Kortom het zag er weer beter uit maar die vieze bloedhonden hebben zowel Jonk als JC keihard genaaid. JC heeft kanker en steekt terecht zij energie in zijn ziekte en dat weten die gasten. Dit was HET moment om Jonk eruit te flikkeren en JC volgt dan want die heeft wel wat anders aan zijn hoofd zijn in zijn rug te worden gestoken door de slangen die onze club nu leiden. Ik hoop zo dat de echte pleuris uit gaat breken en laten we daar zaterdag mee beginnen want de fans moeten zich nu laten horen. Achter de schermen was JC wel degelijk een (informele) beleidsbepaler. Was dat niet het geval dan zou hij er nu niet mee hoeven te stoppen. Verder ben ik het niet met je oneens, al is het feit dat de A1 het zo goed doet in Europa geen enkele garantie voor toekomstige successen van het eerste niet in NL en al helemaal niet in Europa. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 11:44 schreef biebie het volgende:[..] Achter de schermen was JC wel degelijk een (informele) beleidsbepaler. Was dat niet het geval dan zou hij er nu niet mee hoeven te stoppen. Verder ben ik het niet met je oneens, al is het feit dat de A1 het zo goed doet in Europa geen enkele garantie voor toekomstige successen van het eerste niet in NL en al helemaal niet in Europa. Oneens want als hij wel een beleidsbepaler was geweest dan was het nooit zo uit de klauwen gelopen. De enige "fout" die je hem kan aanrekenen is dat hij vetrouwen heeft gehad in de verkeerde mensen. Mensen die nu macht hebben en dus alleen hun eigen ego willen strelen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 12:05 schreef Brandje het volgende:[..] Oneens want als hij wel een beleidsbepaler was geweest dan was het nooit zo uit de klauwen gelopen. De enige "fout" die je hem kan aanrekenen is dat hij vetrouwen heeft gehad in de verkeerde mensen. Mensen die nu macht hebben en dus alleen hun eigen ego willen strelen. Hij heeft helaas de 'verkeerde' mensen naar voren geschoven. En deze mensen werken Ajax nu tegen. Dus is er maar 1 oplossing; en dat is verlost worden van deze mensen.
Dat hij nu voor zichzelf kiest, is meer dan begrijpelijk gezien zijn gezondheid. Alleen betekent dat niet dat de supporter dit accepteert en over zich heen laat lopen.
De egocentrische mensen zijn juist de mensen die Ajax moeten verlaten om verder te kunnen komen. Zij remmen het proces en zij hebben gefaald.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 09:57 schreef remco k het volgende:Wel een moment om stil bij te staan.. De grootste Ajacied aller tijden distantieert zich van deze club.. Wat is er dan nog over van deze club.. ik ben geb in 1962 en 7jr later speelde AJAX zijn eerste europa cup finale AC MILAAN-AJAX 4-1 met CRUIJFF
de 3 daarop volgende finales AJAX-PANATHINAIKOS 2-0 MET CRUIJFF
AJAX-INTER MILAAN 2-0 MET CRUIJFF
AJAX-JUVENTUS 1-0 MET CRUIJFF
natuurlijk weet iedereen die uitslagen en europa cup 1 overwinningen,maar voor mijn was het die tijd van bewust zijn wat AJAX was en waar het voor stond (qua voetbal) en hoe apart en bijzonder JOHAN was en is voor mijn nog steeds de beste voetballer en aanvoerder ooit ik was/ben en zal altijd loyaal aan JOHAN zijn raar persoonlijk iets nu,maar ik weet nog goed hoe ik met mijn vader naar mijn tante (zijn zus) al die europa cup 1 wedstrijden ging kijken tot en met de finale,omdat zij een kleuren tv had dat was eind 1960 begin 1970 nog niet zo gewoon. en dat ik een tekenboek op de lagere school won door als enige de juiste uitslag te raden van AJAX-INTER MILAAN 2-0 waarin CRUIJFF 2 keer scoorde (nu win je een computer) nostalgie van tijden die nooit meer terug komen en daarom doet deze huidige tijd zo'n pijn,hoe er met JOHAN zijn plan/visie is omgegaan en met AJAX JOPIE BEDANKT VOOR ALLES EN STERKTE ,,14..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Loyaliteit en respect staat boven alles, daarom denk ik ook dat de mensen die Ajax nu leiden het onderspit zullen delven. Puur omdat het belang Ajax boven alles staat en daardoor zal het recht zege vieren. Ik denk dat de mensen hem nu al knijpen...... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik begin dat gezeik een beetje zat te worden......ben er wel klaar mee ondertussen |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 10:36 schreef biebie het volgende:Goed nieuws! JC heeft nooit zijn verantwoordelijkheid genomen om daadwerkelijk (mede) leiding te geven aan zijn zogenaamde revolutie. Bij een beursgenoteerd bedrijf kan zoiets niet. De naam van JC als voetballer zal terecht voor altijd verbonden blijven aan Ajax, maar als beleidsbepaler was hij een groot drama voor de club. mee eens |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: wil je het gedogen? Van jammer dan en we gaan nu weer verder met waar we gebleven zijn....zonder de ideeën van Cruyff, zonder Jonk en dus verder met de klaverjas club die er nu zit.... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 11:11 schreef Brandje het volgende:[..] Euh JC is nooit beleidsbepaler geweest. Kon gewoon niet meer aanzien hoe zijn club naar de klote ging. Dat de opleiding naar de klote ging. Dat et belachelijke bedragen werden werden betaald voor zeer beperkte spelers die de jeugd in de weg stonden. Daarom is hij er destijds ingestapt. Kijk eens waar de jeugd nu AL staat. Tete, Riedewald zij een product van de nieuwe aanpak. Die veel meer op hey individu is toegespitst. De a1 die heel Europa naar huis speelt met echt Ajax spel. Kortom het zag er weer beter uit maar die vieze bloedhonden hebben zowel Jonk als JC keihard genaaid. JC heeft kanker en steekt terecht zij energie in zijn ziekte en dat weten die gasten. Dit was HET moment om Jonk eruit te flikkeren en JC volgt dan want die heeft wel wat anders aan zijn hoofd zijn in zijn rug te worden gestoken door de slangen die onze club nu leiden. Ik hoop zo dat de echte pleuris uit gaat breken en laten we daar zaterdag mee beginnen want de fans moeten zich nu laten horen. spelers als Tete en Riedewald waren al bij Ajax voordat Jonk begon. dus wie zegt dat ze anders niet waren doorgebroken. en wie zegt dat voor die tijd geen spelers doorbraken. volgens mij heeft Ajax nu een dikke bankrekening door spelers die voordietijd al doorgebroken waren. voor die tijd had je nog spelers van Ajax die in de echte europese top speelde. nu alleen nog maar in de europese subtop. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:18 schreef Bobby1972 het volgende:[..] wil je het gedogen? Van jammer dan en we gaan nu weer verder met waar we gebleven zijn....zonder de ideeën van Cruyff, zonder Jonk en dus verder met de klaverjas club die er nu zit.... Cruijff had veel meer aanwezig moeten zijn er veel meer bovenop moeten zitten...met Overmars Bergkamp en Jonk 1 x per maand aan de tafel zitten om te evalueren....dan kan je potten breken |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:27 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Cruijff had veel meer aanwezig moeten zijn er veel meer bovenop moeten zitten...met Overmars Bergkamp en Jonk 1 x per maand aan de tafel zitten om te evalueren....dan kan je potten breken Inderdaad, en als ik dan lees:
AMSTERDAM, De Telegraaf - Edwin van der Sar betreurt dat Johan Cruijff zijn rol als adviseur bij Ajax neerlegt. "Ik heb hem zelf niet gesproken. Ik heb het in de krant gelezen en het is ontzettend zonde dat het zo ver is gekomen", laat de statutair directeur van de Amsterdamse club weten. "Ik had liever gezien dat we iedereen aan boord hadden gehouden."
Dan weet je ook precies wat een groot deel van het probleem is, wel commentaar leveren en communiceren via de Telegraaf maar niet persoonlijk aanwezig zijn. Dan kan ik best begrijpen dat het bestuur op een gegeven moment hun eigen weg inslaat van wat zij vinden dat goed is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:33 schreef Boudewijn het volgende:[..] Inderdaad, en als ik dan lees: AMSTERDAM, De Telegraaf - Edwin van der Sar betreurt dat Johan Cruijff zijn rol als adviseur bij Ajax neerlegt. "Ik heb hem zelf niet gesproken. Ik heb het in de krant gelezen en het is ontzettend zonde dat het zo ver is gekomen", laat de statutair directeur van de Amsterdamse club weten. "Ik had liever gezien dat we iedereen aan boord hadden gehouden." Dan weet je ook precies wat een groot deel van het probleem is, wel commentaar leveren en communiceren via de Telegraaf maar niet persoonlijk aanwezig zijn. Dan kan ik best begrijpen dat het bestuur op een gegeven moment hun eigen weg inslaat van wat zij vinden dat goed is. Er is destijds een plan gemaakt waar men zich aan zou gaan houden. En diezelfde mensen zijn op de schouders van Cruijff de club binnen gewandeld.. Het niet voortzetten van dat plan is een messen steek in de rug van Cruijff.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] Er is destijds een plan gemaakt waar men zich aan zou gaan houden. En diezelfde mensen zijn op de schouders van Cruijff de club binnen gewandeld.. Het niet voortzetten van dat plan is een messen steek in de rug van Cruijff.. die mensen waren allemaal onderdeel van dat plan. de manier waarop de club nu word geleid was ook onderdeel van het plan. maar als je zelf er nooit bent en zoals Boudewijn al opmerkte alleen communiseerd via de telegraaf. dat hele plan kraakte al voordat het werd ingevoerd. had je nou echt verwacht dat mensen die zich alleen nog op het voetbalveld hebben bewezen gelijk een club als Ajax konden leiden. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:27 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Cruijff had veel meer aanwezig moeten zijn er veel meer bovenop moeten zitten...met Overmars Bergkamp en Jonk 1 x per maand aan de tafel zitten om te evalueren....dan kan je potten breken Ik denk dat iedereen het hier daar wel mee eens is. Alleen los van Cruyff blijft de vraag of de manier van hoe Ajax nu geleid wordt wel de juiste is. En de vraag of men wel als een collectief werkt in het belang van Ajax. Je kunt toch niet zomaar het rapport van Ling wegschuiven omdat het een negatief beeld schets van bepaalde mensen die nu bij Ajax werkzaam zijn. Omdat je daarmee een vervolg geeft van waar je nu staat en bent. En daarmee akkoord gaat dat Ajax geleid wordt door mensen die ieder hun persoonlijk stukje macht kan blijven uitdragen.
Ik zie de huidige staf van Ajax als individuen en niet als een collectief. Ik denk dat Ajax meer dan ooit een leider nodig heeft die Ajax uitdraagt zoals wij Ajax wensen te zien. De mensen die er nu zijn beschikken niet over die eigenschappen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:27 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Cruijff had veel meer aanwezig moeten zijn er veel meer bovenop moeten zitten...met Overmars Bergkamp en Jonk 1 x per maand aan de tafel zitten om te evalueren....dan kan je potten breken Dat is precies wat ik al vanaf het begin heb geroepen. Dat is ook het enige wat ik hem kwalijk neem. Hij had er bovenop kunnen blijven zitten, maar hij heeft het wel zo ver laten komen. Het moment van Ling was eigenlijk al te laat. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:43 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik denk dat iedereen het hier daar wel mee eens is. Alleen los van Cruyff blijft de vraag of de manier van hoe Ajax nu geleid wordt wel de juiste is. En de vraag of men wel als een collectief werkt in het belang van Ajax. Je kunt toch niet zomaar het rapport van Ling wegschuiven omdat het een negatief beeld schets van bepaalde mensen die nu bij Ajax werkzaam zijn. Omdat je daarmee een vervolg geeft van waar je nu staat en bent. En daarmee akkoord gaat dat Ajax geleid wordt door mensen die ieder hun persoonlijk stukje macht kan blijven uitdragen. Ik zie de huidige staf van Ajax als individuen en niet als een collectief. Ik denk dat Ajax meer dan ooit een leider nodig heeft die Ajax uitdraagt zoals wij Ajax wensen te zien. De mensen die er nu zijn beschikken niet over die eigenschappen. dat is het probleem nu dit Ajax is stuurloos. maar dat komt door de constructie van het plan. meeste hier zijn allemaal achter die revolutie aangelopen. maar wat heeft het ons nu 5 jaar later opgeleverd? moeten we nu weer daar blind achterna gaan? en maar afwachten wat het ons over 5 jaar opleverd? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] Er is destijds een plan gemaakt waar men zich aan zou gaan houden. En diezelfde mensen zijn op de schouders van Cruijff de club binnen gewandeld.. Het niet voortzetten van dat plan is een messen steek in de rug van Cruijff.. Wat hij had kunnen voorkomen door er meer bovenop te zitten, wat hij Barca wel deed.....Cruijff was tegoed van vertrouwen wat Ajax befreft Ik blijf zeggen dat hij dit deels aan zichzelf te danken heeft |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:55 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat hij had kunnen voorkomen door er meer bovenop te zitten, wat hij Barca wel deed.....Cruijff was tegoed van vertrouwen wat Ajax befreft Ik blijf zeggen dat hij dit deels aan zichzelf te danken heeft Zijn we het mee eens....geen discussie. Alleen gaat het er nu om; hoe moet Ajax nu op korte termijn verder? Denk je dat Ajax nu zonder een enkele bemoeienis van Cruyff en zonder Jonk er beter op wordt? En dat hun denk en werkwijze Ajax op korte termijn naar een beter niveau gaat brengen. Kunnen deze mensen zonder sturing en leider het huidige Ajax leiden?
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 20:04 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Zijn we het mee eens....geen discussie. Alleen gaat het er nu om; hoe moet Ajax nu op korte termijn verder? Denk je dat Ajax nu zonder een enkele bemoeienis van Cruyff en zonder Jonk er beter op wordt? En dat hun denk en werkwijze Ajax op korte termijn naar een beter niveau gaat brengen. Kunnen deze mensen zonder sturing en leider het huidige Ajax leiden? Enige wat ik kan bedenken....van Praag terug halen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik ben en blijf ajacied. Voor het leven. Ook Johan zal altijd ajacied zijn. Het is jammer dat hij zo weinig echt aanwezig was. Nu tijd voor een frisse wind en:
WZAWZDB samen met WZASWZDB*** |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:33 schreef Boudewijn het volgende:[..] Inderdaad, en als ik dan lees: AMSTERDAM, De Telegraaf - Edwin van der Sar betreurt dat Johan Cruijff zijn rol als adviseur bij Ajax neerlegt. "Ik heb hem zelf niet gesproken. Ik heb het in de krant gelezen en het is ontzettend zonde dat het zo ver is gekomen", laat de statutair directeur van de Amsterdamse club weten. "Ik had liever gezien dat we iedereen aan boord hadden gehouden." Dan weet je ook precies wat een groot deel van het probleem is, wel commentaar leveren en communiceren via de Telegraaf maar niet persoonlijk aanwezig zijn. Dan kan ik best begrijpen dat het bestuur op een gegeven moment hun eigen weg inslaat van wat zij vinden dat goed is. Nee bij die vieze slang en zijn billenmaatjes is de vlag uit gegaan. Eerst Jonk eruit gewerkt de enige die de lijn JC echt volgde met in het achterhoofd wetende dat JC zelf ook handdoek zou werpen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:55 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat hij had kunnen voorkomen door er meer bovenop te zitten, wat hij Barca wel deed.....Cruijff was tegoed van vertrouwen wat Ajax befreft Ik blijf zeggen dat hij dit deels aan zichzelf te danken heeft Hij heeft Bergkamp laten debuteren. Leo van Wijk en van Duivenbode waren jeugdvrienden van hem. Hij vetrouwde deze mensen blind. Deze mensen hebben hem zo ongelooflijk hard genaaid. JC wilde nooit zeggenschap. Wilde geen verantwoordelijkheid. Wilde Ajax terug net als de fans. Maar je kan iemand niet verwijten dat hij tegoed van vertrouwen is geweest. Hij heeft de revolutie ontketend en was ervan uit gegaan dat de mensen die hun baantje aan hem te danken hebben zijn lijn zouden volgen. Helaas zijn het vieze achterbakse en kille mensen die onze club nu leiden |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat verwijt ik hem dus wel....en ik hoop dat die man nu zich volledig op zijn gezondheid gaat richten.... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik weet al wat het met Cruijff is, hij denkt dat er ergens anders nog wel een fuif is! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] Er is destijds een plan gemaakt waar men zich aan zou gaan houden. En diezelfde mensen zijn op de schouders van Cruijff de club binnen gewandeld.. Het niet voortzetten van dat plan is een messen steek in de rug van Cruijff.. Dan had hij maar zelf zijn mening elke dag in Amsterdam moeten geven. Zelf altijd aanwezig zijn bij vergaderingen en evaluaties van zijn eigen plan. Niet alleen maar achteraf iets zeggen over wat er fout gaat want dat is lekker makkelijk. Wat heeft hij zelf gezegd in al die jaren dat hij zelf fout heeft gedaan? Foutloos is niemand maar ik zou graag willen lezen in zijn column waar hij zelf de fout in is gegaan.
Zoals eigenlijk altijd schuift hij de schuld op iemand anders terwijl hij zelf voor de helft verantwoordelijk is voor de ontstane chaos. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 20:04 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Zijn we het mee eens....geen discussie. Alleen gaat het er nu om; hoe moet Ajax nu op korte termijn verder? Denk je dat Ajax nu zonder een enkele bemoeienis van Cruyff en zonder Jonk er beter op wordt? En dat hun denk en werkwijze Ajax op korte termijn naar een beter niveau gaat brengen. Kunnen deze mensen zonder sturing en leider het huidige Ajax leiden? Hoe nu verder?
Van Gaal technisch directeur maken... Met hem aan het roer was deze miscommunicatie nooit gebeurd!
/sarcasme |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:04 schreef Boudewijn het volgende:[..] Zoals eigenlijk altijd schuift hij de schuld op iemand anders terwijl hij zelf voor de helft verantwoordelijk is voor de ontstane chaos. Bam..... dit klinkt mij bekend in de oren...is hetzelfde hoe jij je regime hier op het forum hebt....jij bent geen haar beter |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:22 schreef bully het volgende:[..] spelers als Tete en Riedewald waren al bij Ajax voordat Jonk begon. dus wie zegt dat ze anders niet waren doorgebroken. en wie zegt dat voor die tijd geen spelers doorbraken. volgens mij heeft Ajax nu een dikke bankrekening door spelers die voordietijd al doorgebroken waren. voor die tijd had je nog spelers van Ajax die in de echte europese top speelde. nu alleen nog maar in de europese subtop. Tsja zo kan je alles wel krom praten en waar zeg ik die jongens er niet al waren. Feit is wel dat spelers hebben aangegeven de individuele aanpak fijn vinden. Dus ik snap wat je duidelijk wil maken. De bankrekening van Ajax wordt nog dikker door jongens als Tete en Riedewald want die gaan pas echt geld opbrengen en die spelers plus Bazoer gaan de absolute top halen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:40 schreef Brandje het volgende:[..] Tsja zo kan je alles wel krom praten en waar zeg ik die jongens er niet al waren. Feit is wel dat spelers hebben aangegeven de individuele aanpak fijn vinden. Dus ik snap wat je duidelijk wil maken. De bankrekening van Ajax wordt nog dikker door jongens als Tete en Riedewald want die gaan pas echt geld opbrengen en die spelers plus Bazoer gaan de absolute top halen. Bazoer is geen speler uit de opleiding. ik zeg ook niet dat jij dat heb gezegt maar jij beweerd dat hun nu zo goed zijn door de nieuwe aanpak. dat ze de individuele aanpak leuk vinden zegt niet of ze daadwerkelijk daardoor beter zijn geworden. en er zal ongetwijfelt best wat verbeterd zijn. maar om een topspeler teworden geloof ik toch meer in talent. dus goede jeugdscouting. ook in verleden hebben we niet constant topspelers afgeleverd maar ging vaak gepaard met goede lichting. en kansen in eerste team krijgen. dat is wel verbeterd maar ook doorgeslagen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:14 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Bam..... dit klinkt mij bekend in de oren...is hetzelfde hoe jij je regime hier op het forum hebt....jij bent geen haar beter Groot verschil is dat ik hier alleenheerser ben dus mijn wil is wet als ik dat nodig vind. Maar verder heeft het natuurlijk niets met Cruijff te maken. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Cruijff was een adviseur en geen directeur, en daarom is het fout gegaan en ja Ajax gaat gewoon verder zonder Cruijff en op de zelfde voet en dat is de realiteit. |
|
|
|
|
roagma
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 23:30 schreef Boudewijn het volgende:[..] Groot verschil is dat ik hier alleenheerser ben dus mijn wil is wet als ik dat nodig vind. Maar verder heeft het natuurlijk niets met Cruijff te maken. daarom bem jij ook een vieze dictator vieze hufter ben jij rot op man |
|
|
|
|
roagma
|
|
|
boudewijn is een hufter eersteklassssss |
|
|
|
|
roagma
|
|
|
jahhhh boudewijn hoessein |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 19:42 schreef bully het volgende:[..] die mensen waren allemaal onderdeel van dat plan. de manier waarop de club nu word geleid was ook onderdeel van het plan. maar als je zelf er nooit bent en zoals Boudewijn al opmerkte alleen communiseerd via de telegraaf. dat hele plan kraakte al voordat het werd ingevoerd. had je nou echt verwacht dat mensen die zich alleen nog op het voetbalveld hebben bewezen gelijk een club als Ajax konden leiden. Nee dat had ik niet verwacht, ik had wel verwacht dat de RVC zich beter zou opstellen en meer op de voorgrond binnen de club zou gaan adviseren en ingrijpen waar nodig.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:07 schreef Boudewijn het volgende:[..] Hoe nu verder? Van Gaal technisch directeur maken... Met hem aan het roer was deze miscommunicatie nooit gebeurd! /sarcasme Van Gaal voelt zich groter dan de club, die zal een rol als TD nooit voldoende vinden.. Die wil de volmacht van de club..
En dat is geen sarcasme.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:04 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dan had hij maar zelf zijn mening elke dag in Amsterdam moeten geven. Zelf altijd aanwezig zijn bij vergaderingen en evaluaties van zijn eigen plan. Niet alleen maar achteraf iets zeggen over wat er fout gaat want dat is lekker makkelijk. Wat heeft hij zelf gezegd in al die jaren dat hij zelf fout heeft gedaan? Foutloos is niemand maar ik zou graag willen lezen in zijn column waar hij zelf de fout in is gegaan. Zoals eigenlijk altijd schuift hij de schuld op iemand anders terwijl hij zelf voor de helft verantwoordelijk is voor de ontstane chaos. Ben ik het pertinent niet mee eens, dat ie er meer bij had kunnen of moeten zijn is iedereen het wel over eens, maar dat is nog voor geen 10% de reden van het mislukken..
Hij geeft namelijk ook aan wel degelijk aan de bel getrokken te hebben bij de club over de gang van zaken. En hij had natuurlijk "slechts" de rol van adviseur over een plan dat zijn naam weliswaar draagt, maar heel erg breed binnen de club gedragen werd en gezamenlijk gemaakt is... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 23:30 schreef Boudewijn het volgende:[..] Groot verschil is dat ik hier alleenheerser ben dus mijn wil is wet als ik dat nodig vind. Maar verder heeft het natuurlijk niets met Cruijff te maken. Het is dat je hier amper nog komt, dat is de hele reden van het succes van je eigen forum, want in de tijd met jou groeide het hier voor geen meter..
Overigens wel weer heel erg grappig, je kan Cruijff weer eens aanvallen en je bent weer van de partij hier.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 22:07 schreef Boudewijn het volgende:[..] Hoe nu verder? Van Gaal technisch directeur maken... Met hem aan het roer was deze miscommunicatie nooit gebeurd! /sarcasme ik vraag me af en weet eigenlijk wel zeker dat het geen sarcasme van jou kant is,want ik weet nog donders goed hoe jij er destijds instond,met je pro van gaal houding,..je meende het echt toen ja ik ben een cruijff mannetje,maar dat is inmiddels wel duidelijk en toen ook (sorry,maar dit moest ik ff kwijt)....gheheheheheh .... (ff voor de duidelijkheid roagma uitspraken zijn niet de mijne al lok je wel reacties uit met alleenheerserschap)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
ja ik heb ook al eerder aangegeven dat hij er misschien meer bovenop had moest zitten,zoals hij bij barcelona deed,maar als je duidelijke instructies en plannen en visies doorgeeft aan je volgelingen.'(.die met de wetenschap..dat je verder geen verantwoordelijkheid en zeggenschap wilt,zoals al eerder is aangegeven)... toevertrouwd aan al de bekende namen hoe achterlijk moeten die dan wel niet zijn omdat niet te begrijpen ..en dan is de eindconclusie als het faalt: dat er zoals cruijff ook al zeg ..het bewust niet opvolgen van het bovenstaande kijk eens naar een gewoon ander bedrijf of daar de hoofd directeur overal te plekke is,daar wordt het toch ook zo gedaan met andere medewerkers in een bepaalde functie..met afspraken en vergaderingen nee, cruijff is bewust verraden door gasten die elkaar niet meer op de vingers kunnen tikken door alle fouten die ze hebben gemaakt ....en daarvoor moet hij bloeden ....niets anders wat een klucht.... cruijff heeft zelf meerdere keren gezegd dat hij afstand zou houden en via jonk tussendoor laten weten hoe of wat,nou we weten hoe daar naar is geluisterd...(.en eens met brandje post 21.16) het gaat om afspraken en loyaliteit,....meer niet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Iemand als van der Sar heeft feitelijk ook voor een belangrijk deel zijn functie aan Cruyff te danken. Bij Ajax is toch geen plaats voor schijnheilige mensen mag ik hopen? |
|
|
|