BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zondag 22 november 2015 - 20:38   quote  deeplink  
Wie betaald, bepaald. Een uitspraak van mijn vader. Wie baas is bakt koek. Nog een. 1 kapitein op het schip hebben..

Bepaal maar, Sar.
Jij bent iedere dag op de club. Jij ziet ook met lede ogen aan dat het fout gaat, neem ik aan. Je schuift niet voor niks aan bij het technisch hart van de club. Jij bent op dit moment de kapitein. Bepaal je koers en laat je luitenanten het schip de juiste weg invaren. Maar jij bepaalt de koers. Alle neuzen in de wind en voorwaarts.

Het is heel sneu dat Jonk en Cruijf niet voor de club behouden zijn. Maar waar twee vechten hebben twee schuld. En wie baas is bakt koek. Vd Sar gooit niemand buiten, hij zegt niet tegen Cruijf en Jonk dat ze weg moeten blijven. Hij vertelt Jonk dat hij mee moet werken, hij doet dat niet. Cruijf trekt zijn handen terug omdat hij wel meer aan zijn hoofd heeft op dit moment, begrijpelijk.

Vd Sar stuurt, rolt zijn visie uit. Een keeper heeft altijd overzicht, het spel voor zich. Nou Ed, spelen maar!

Als het hem lukt om de besluitvorming qua transfers op een lijn te krijgen, krijgen we weer gouden jaren.

Wedden?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 november 2015 - 20:42   quote  deeplink  
Ja is goed...
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2015 - 20:50   quote  deeplink  
Oorlog bij Ajax is een prima topic om deze discussie te starten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 22 november 2015 - 21:36   quote  deeplink  
Wat betaald hij dan ??....Messi is beter als Ronaldo ...van Praag beter als van der Sar....ik vind van de Sar het tweelingbroertje van Bergkamp...beide slappe lauwe thee en ik haat thee
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 november 2015 - 21:37   quote  deeplink  
Uiteindelijk gaat het om feiten en resultaten. Die bepalen of iemand als dan niet geschikt is en goed is voor Ajax.
JOOD
 JOOD - zondag 22 november 2015 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2015 - 20:50 schreef Loetje het volgende:
Oorlog bij Ajax is een prima topic om deze discussie te starten.
Ik wil het graag over Edwin vd Sar hebben, in mijn ogen de nieuwe leider van ajax. Geen algemeen topic, vd Sar verdiend een eigen topic in mijn ogen.
Bedankt voor je inzichtelijke mening trouwens..
JOOD
 JOOD - zondag 22 november 2015 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2015 - 21:36 schreef Nenam_tiL het volgende:
Wat betaald hij dan ??....Messi is beter als Ronaldo ...van Praag beter als van der Sar....ik vind van de Sar het tweelingbroertje van Bergkamp...beide slappe lauwe thee en ik haat thee
Ik denk dat je dus mis zit wat betreft die flauwe thee, maar we zullen zien!
JOOD
 JOOD - zondag 22 november 2015 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2015 - 21:37 schreef Bobby1972 het volgende:
Uiteindelijk gaat het om feiten en resultaten. Die bepalen of iemand als dan niet geschikt is en goed is voor Ajax.
En het eerste bestuurlijk besluit is een feit. Jonk eruit.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2015 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2015 - 23:03 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik wil het graag over Edwin vd Sar hebben, in mijn ogen de nieuwe leider van ajax. Geen algemeen topic, vd Sar verdiend een eigen topic in mijn ogen.
Bedankt voor je inzichtelijke mening trouwens..
Van mij mag er een slotje op want de hele discussie daar gaat daar over. En daar heb ik mijn mening al gegeven, ook over Van der Sar
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2015 - 20:38 schreef JOOD het volgende:
Wie betaald, bepaald. Een uitspraak van mijn vader. Wie baas is bakt koek. Nog een. 1 kapitein op het schip hebben..

Bepaal maar, Sar.
Jij bent iedere dag op de club. Jij ziet ook met lede ogen aan dat het fout gaat, neem ik aan. Je schuift niet voor niks aan bij het technisch hart van de club. Jij bent op dit moment de kapitein. Bepaal je koers en laat je luitenanten het schip de juiste weg invaren. Maar jij bepaalt de koers. Alle neuzen in de wind en voorwaarts.

Het is heel sneu dat Jonk en Cruijf niet voor de club behouden zijn. Maar waar twee vechten hebben twee schuld. En wie baas is bakt koek. Vd Sar gooit niemand buiten, hij zegt niet tegen Cruijf en Jonk dat ze weg moeten blijven. Hij vertelt Jonk dat hij mee moet werken, hij doet dat niet. Cruijf trekt zijn handen terug omdat hij wel meer aan zijn hoofd heeft op dit moment, begrijpelijk.

Vd Sar stuurt, rolt zijn visie uit. Een keeper heeft altijd overzicht, het spel voor zich. Nou Ed, spelen maar!

Als het hem lukt om de besluitvorming qua transfers op een lijn te krijgen, krijgen we weer gouden jaren.

Wedden?
Jij zegt dat vd Sar niemand buiten gooit.. Hoe verklaar je de situatie met Jonk dan?
JOOD
 JOOD - maandag 23 november 2015 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 08:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij zegt dat vd Sar niemand buiten gooit.. Hoe verklaar je de situatie met Jonk dan?
Ik denk dat het aan Jonk ligt. Als in mijn bedrijf drie maanden lang niet met een leidingevend persoon gesproken kan worden, omdat hij niet aanschuift bij vergaderingen. (Gele kaart van v Kinsbergen en berisping van Colle buiten beschouwing gelaten) werkt hij tegen, niet mee. En vd Sar heeft echt wel geluisterd naar Jonk hoor. Ze verschillen waarschijnlijk alleen van mening. En Sarretje is de baas, dus mag Jonk aan de kant gaan staan.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:01 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan Jonk ligt. Als in mijn bedrijf drie maanden lang niet met een leidingevend persoon gesproken kan worden, omdat hij niet aanschuift bij vergaderingen. (Gele kaart van v Kinsbergen en berisping van Colle buiten beschouwing gelaten) werkt hij tegen, niet mee. En vd Sar heeft echt wel geluisterd naar Jonk hoor. Ze verschillen waarschijnlijk alleen van mening. En Sarretje is de baas, dus mag Jonk aan de kant gaan staan.
Sarretje is GEEN baas. Die moet nog steeds handjes vasthouden.
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:01 schreef JOOD het volgende:

[..]

Sar is de baas niet...

En heb je de berichtgeving van Jonk zelf wel gelezen..

Hij heeft namelijk structureel de leiding van Ajax gevraagd om functie omschrijvingen duidelijker en beter te maken zodat het duidelijker wordt wie waar voor verantwoordelijk is..

Nee sorry, ik denk namelijk dat Jonk binnen Ajax veruit het beste heeft gefuntioneert van alle Cruijff adepten..
JOOD
 JOOD - maandag 23 november 2015 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Sar is de baas niet...

Hij heeft namelijk structureel de leiding van Ajax gevraagd om functie omschrijvingen duidelijker en beter te maken zodat het duidelijker wordt wie waar voor verantwoordelijk is..

Nee sorry, ik denk namelijk dat Jonk binnen Ajax veruit het beste heeft gefuntioneert van alle Cruijff adepten..
Dat kan, maar ik ben wel blij met een persoon die keuzes durft te maken. Jonk zeurt al langer, maar dus niet bij de juiste persoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van plan Cruijf en Jonk. Maar bovenal van Ajax. En de directeur heeft het voor het zeggen, geen verre adviseur die er nooit is of een dwarse hoofd jeugdopleidingen. Je bent niet voor niks hoofd jeugdopleidingen.
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik ben wel blij met een persoon die keuzes durft te maken. Jonk zeurt al langer, maar dus niet bij de juiste persoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van plan Cruijf en Jonk. Maar bovenal van Ajax. En de directeur heeft het voor het zeggen, geen verre adviseur die er nooit is of een dwarse hoofd jeugdopleidingen. Je bent niet voor niks hoofd jeugdopleidingen.
Jonk zeurt niet, hij maakt melding van zaken die niet kloppen en dat is alleen maar goed..
En doet dat wel degelijk bij de juiste mensen..

En nogmaals, vd Sar is geen directeur..

Overigens is een directeur slechts directeur en is die er slechts om het beleid uitvoering te geven.. Net zoals een ieder zijn eigen functie heeft..
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 23 november 2015 - 09:18   quote  deeplink  
Michels heeft het altijd al gezegd :
" VOETBAL IS OORLOG "
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 09:19   quote  deeplink  
Goede inhoudelijke post man.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:19 schreef remco k het volgende:
Goede inhoudelijke post man.
Mensen zeggen dat ze van een brug moeten springen is dat inderdaad wel :)
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mensen zeggen dat ze van een brug moeten springen is dat inderdaad wel :)
Dat is toch heel erg inhoudelijk.. Ik geef er zelfs nog tips bij dat ie het van een brug kan doen..
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Eerst zeggen dat Sar wel heeft geluisterd naar Jonk en vervolgens zeggen dat Jonk bij de verkeerde mensen zeurt. beste Jood. Sar heeft 0,0 invloed op Jonk. Heeft dus niet het gezag om hem eruit te gooien. Dus je praat jezelf mooi tegen. Verder is heel duidelijk naar buiten gekomen in het interview dat Jonk na het rapport Ling wel degelijk weer aan wilde schuiven.Dat hij zaken bij de RVC heeft aangekaart en daar is vervolgens niks mee gedaan. Die zelfde RvC die Overmars eruit wilde werken maar door Ling kreeg Marc een tweede kans.
Er is destijds een jeugdspeler aangetrokken zonder dat Jonk ervan wist. Kan niet en hoort niet. Jonk als Hoofd Opleiding hoort bij zulke beslissingen aanwezig te zijn. Verder was hij tegen veel aankopen zoals Hoorn, Viergever, Duarte, Zimling, Onana. Daar heeft hij gelijk gekregen want hij weet wat er uit de jeugd komt en vele aankopen zijn mislukt.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch heel erg inhoudelijk.. Ik geef er zelfs nog tips bij dat ie het van een brug kan doen..
Op een voetbalforum iemand dood wensen is zeer inhoudelijk
p111
 p111 - maandag 23 november 2015 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Sar is de baas niet...

Ondanks dat je niet tevreden bent over je functie omschrijving je als werknemer gewoon je werk moet doen, en als dat vergaderen is moet je er zijn !!
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Op een voetbalforum iemand dood wensen is zeer inhoudelijk
Ach ja. Het zinnetje "val dood" is toch heel normaal gebruik. Of ben ik gek.
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:36 schreef p111 het volgende:

[..]

Ondanks dat je niet tevreden bent over je functie omschrijving je als werknemer gewoon je werk moet doen, en als dat vergaderen is moet je er zijn !!
Ik vind ook dat hij daarbij had moeten zijn. Dat staat buiten kijf. Maar er is niets gedaan met zijn vragen en klachten. En dan kan je hem niet om die reden ontslaan.
JOOD
 JOOD - maandag 23 november 2015 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 09:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eerst zeggen dat Sar wel heeft geluisterd naar Jonk en vervolgens zeggen dat Jonk bij de verkeerde mensen zeurt. beste Jood. Sar heeft 0,0 invloed op Jonk. Heeft dus niet het gezag om hem eruit te gooien. Dus je praat jezelf mooi tegen. Verder is heel duidelijk naar buiten gekomen in het interview dat Jonk na het rapport Ling wel degelijk weer aan wilde schuiven.Dat hij zaken bij de RVC heeft aangekaart en daar is vervolgens niks mee gedaan. Die zelfde RvC die Overmars eruit wilde werken maar door Ling kreeg Marc een tweede kans.
Er is destijds een jeugdspeler aangetrokken zonder dat Jonk ervan wist. Kan niet en hoort niet. Jonk als Hoofd Opleiding hoort bij zulke beslissingen aanwezig te zijn. Verder was hij tegen veel aankopen zoals Hoorn, Viergever, Duarte, Zimling, Onana. Daar heeft hij gelijk gekregen want hij weet wat er uit de jeugd komt en vele aankopen zijn mislukt.
Hij was toch hoofd jeugdopleidingen, wat moet hij dan met transfers?
enough
 enough - maandag 23 november 2015 - 10:36   quote  deeplink  
gelukkig is v/d sar geen kapitein en hopelijk nooit
ik zie de kop in de telegraaf al staan
titanic 2 gekelderd
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 10:35 schreef JOOD het volgende:

[..]

Misschien eens inlezen hoe het technisch hart zou moeten functioneren.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 13:34   quote  deeplink  
Wat mij enorm stoort is het feit dat ze net doen of het rapport van Ling niet eens bestaat. En we gaan gewoon verder waar we gebleven zijn. Van der Sar heeft nog niks laten zien, ik zie nog nergens iets wat mij overtuigt. En kom alsjeblieft niet met de sponsor contracten. Want dat zegt me niks.

Het is duidelijk dat er geen controle en spiegeling is op de mensen die binnen Ajax werken. Hoe kun je dat nu normaal vinden en gedogen. Dat naïeve gedrag hier van mensen heb ik helemaal niks mee.

Er is nauwelijks structuur. Kijk hoe er gescout wordt. Ze doen net of er niks is gebeurd. Het feit dat bepaalde mensen in het stadion gingen fluiten irriteerde me ook mateloos. Ik vind het bijna slaafs en zwak.

Ajax is te laf om de feiten onder ogen te komen. En hiermee moeten we verder....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Bobby1972 --
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 10:35 schreef JOOD het volgende:

[..]

Tuurlijk moet hij betrokken zijn met transfers van spelers die op de Toekomst komen. Ik ga solliciteren bij een bedrijf voor een verkoopfunctie en iemand van de salarisadministratie neemt mij aan zonder hoofd verkoop daarvan op de hoogte te stellen.
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 13:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Van der Sar heeft nog niks laten zien, ik zie nog nergens iets wat mij overtuigt. En kom alsjeblieft niet met de sponsor contracten. Want dat zegt me niks.
Maar dat is, tot nu toe, wel het werk van Van der Sar geweest. Je kan daar wel steeds omheen blijven draaien, maar je kan iemand niet afrekenen of werk wat hij niet in z'n takenpakket heeft zitten.

Het lijkt wel alsof jij denkt dat jou mening over Van der Sar minder waard is als je erkent dat Van der Sar op sponsorgebied gewoon goed werk heeft gedaan. Ik begrijp niet helemaal waar je wat dat betreft zo moeilijk over doet.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 15:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat is, tot nu toe, wel het werk van Van der Sar geweest. Je kan daar wel steeds omheen blijven draaien, maar je kan iemand niet afrekenen of werk wat hij niet in z'n takenpakket heeft zitten.

Het lijkt wel alsof jij denkt dat jou mening over Van der Sar minder waard is als je erkent dat Van der Sar op sponsorgebied gewoon goed werk heeft gedaan. Ik begrijp niet helemaal waar je wat dat betreft zo moeilijk over doet.
Waaruit blijkt dat vd Sar die sponsorcontracten zoals Ziggo en ABN in zijn eentje heeft binnen gehaald?
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 15:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat vd Sar die sponsorcontracten zoals Ziggo en ABN in zijn eentje heeft binnen gehaald?
Hij is er vanuit zijn functie hoofdverantwoordelijk voor..
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is er vanuit zijn functie hoofdverantwoordelijk voor..
Geen antwoord op mijn vraag. Doe nog eens een poging.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Brandje --
Peterhs
 Peterhs - maandag 23 november 2015 - 16:11   quote  deeplink  
*slotje*
remco k
 remco k - maandag 23 november 2015 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je stelt een onzin vraag, en krijgt een dito antwoord..

Een directeur doet nooit iets alleen, en daarom is de vraag stellen hem beantwoorden, ook totaal niet relevant..

Hij is daar hoofdverantwoordelijk voor, en dat is wat telt..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 23 november 2015 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:11 schreef Peterhs het volgende:
*slotje*
+1
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat is wel het antwoord. Van der Sar is in zijn functie als directeur marketing hoofd- en eindverantwoordelijk van het onderhouden van contacten, onderhandelen met en afsluiten van sponsorpartners. Of hij die gesprekken persoonlijk heeft gevoerd of daar mandaten voor heeft afgegeven maakt daarin niet zo heel veel uit.

Feit is dat er nieuwe sponsoren zijn aangetrokken en dat in een periode waar Nederlandse clubs met teruglopende inkomsten uit sponsoring te kampen hadden, Ajax tegen die stroom in nieuwe en zeer lucratieve contracten wist binnen te slepen. En dat was en is het werkterrein van Edwin van der Sar. En de conclusie dat hij dat goed heeft gedaan is meer dan terecht.

Dat zegt niets over zijn geschiktheid als algemeen directeur, wat deels andere vaardigheden vraagt. Toegeven dat hij dat goed heeft gedaan doet ook niets af aan eventuele, goed onderbouwde, twijfel aan zijn geschiktheid voor de functie van AD. Sterker nog, de successen van Vd Sar als directeur marketing ontkennen verzwakt een eventuele negatieve houding ten aanzien van zijn geschiktheid als AD eerder omdat je dan overduidelijk met oogkleppen op naar een dergelijke situatie kijkt.

Kritiek is niet alleen een kwestie van naar het slechte wijzen. Het is ook een kwestie van het positieve erkennen en dan tot een afgewogen, eerlijk oordeel komen. Ballen tonen dus en durven de nuance te zoeken.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Je stelt een onzin vraag, en krijgt een dito antwoord..

Een directeur doet nooit iets alleen, en daarom is de vraag stellen hem beantwoorden, ook totaal niet relevant..

Hij is daar hoofdverantwoordelijk voor, en dat is wat telt..
Maar jij en Eide geven hem wel de credits terwijl hij amper heeft bijgedragen misschien. Sar kan volgens mij nog niet eens pissen zonder Collee of eerder Kinsbergen.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is wel het antwoord. Van der Sar is in zijn functie als directeur marketing hoofd- en eindverantwoordelijk van het onderhouden van contacten, onderhandelen met en afsluiten van sponsorpartners. Of hij die gesprekken persoonlijk heeft gevoerd of daar mandaten voor heeft afgegeven maakt daarin niet zo heel veel uit.

Feit is dat er nieuwe sponsoren zijn aangetrokken en dat in een periode waar Nederlandse clubs met teruglopende inkomsten uit sponsoring te kampen hadden, Ajax tegen die stroom in nieuwe en zeer lucratieve contracten wist binnen te slepen. En dat was en is het werkterrein van Edwin van der Sar. En de conclusie dat hij dat goed heeft gedaan is meer dan terecht.

Dat zegt niets over zijn geschiktheid als algemeen directeur, wat deels andere vaardigheden vraagt. Toegeven dat hij dat goed heeft gedaan doet ook niets af aan eventuele, goed onderbouwde, twijfel aan zijn geschiktheid voor de functie van AD. Sterker nog, de successen van Vd Sar als directeur marketing ontkennen verzwakt een eventuele negatieve houding ten aanzien van zijn geschiktheid als AD eerder omdat je dan overduidelijk met oogkleppen op naar een dergelijke situatie kijkt.

Kritiek is niet alleen een kwestie van naar het slechte wijzen. Het is ook een kwestie van het positieve erkennen en dan tot een afgewogen, eerlijk oordeel komen. Ballen tonen dus en durven de nuance te zoeken.
Maakt wel degelijk uit want hij krijgt wel de credits(van jou en de doodwenser) voor iets waar hij misschien amper aan heeft bijgedragen.
Het hele verhaal Ziggo hoor/lees je vooral Kinsbergen. Dus leuk dat Sar daar dan hoofdverantwoordelijke voor is op PAPIER. Als hij amper iets heeft toegevoegd dan is dat wel zeker belangrijk voor zijn toekomstige functioneren.
Sar komt op mij en vele anderen over als een slappe zak die nog steeds niet klaar is voor het directeurschap.
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 18:10   quote  deeplink  
Je grijpt naar denkbeeldige strohalmen in een poging iets onlogisch te bewijzen... terwijl de logische conclusie niets af doet aan eventuele reserveringen. Raar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 15:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat ik altijd voor de beste oplossing zou kiezen op het moment zelf. Iedere functie die je hebt moet je altijd kijken wie dat het beste kan invullen. Dan kies je niet voor een rookie.

Waar is de controle van deze mensen, wie beoordeeld hen op hun functioneren?

Ik vraag me af wanneer Ajax mensen had aangenomen die per direct hun functie optimaal hadden kunnen invullen deze mensen hadden aangenomen?

Er is geen spiegeling/controle van de mensen die nu binnen de staf werken, zeker niet adequaat. Nergens lees ik dat er een vorm van controle is.

We gaan gewoon verder en de meesten accepteren het. Jezus hoe naïef ben je verdomme? Een bedrijf die structureel fouten maakt die duidelijk in een rapport staan en gewoon verder gaan zonder de juiste controle neem ik niet serieus!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 19:09   quote  deeplink  
Die controle heet de Raad van Commissarissen in een bedrijf
Dat is letterlijk de exacte taak van een RvC.
Brandje
 Brandje - maandag 23 november 2015 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 18:10 schreef Eide het volgende:
Je grijpt naar denkbeeldige strohalmen in een poging iets onlogisch te bewijzen...
Hoeft niks te bewijzen. Geef slechts een mening maar jij en remco hebben jarenlang het beleid verdedigd. Overmars deed zulk goed werk met het oa verlengen van de contracten. Echter sinds het verhaal Jonk is geëscaleerd zijn jullie beide ook om.
Nu weer over Sar dat hij zo goed werk levert en ik heb daar mijn twijfels over wat hij daadwerkelijk toevoegt.
Ik heb vanaf dag een gezegd dat het bezopen is dat Ajax een AD moet opleiden. We zijn bijna vier jaar verder en nog moet hij handjes vasthouden. Ik durf te beweren dat het niet hebben van een krachtige AD, iemand die boven de partijen staat, een van de grootste oorzaken is van de zooi die het nu is.
AD is een ervaringsfunctie. Dat leer je na een jaar 10.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 19:50   quote  deeplink  
In het Ling rapport zie je dat er geen eenheid/controle is bij beslissingen die genomen worden. Jonk is straks eruit en dan hebben de andere mensen minder tegenspraak. Maar we hebben nog steeds geen controle. En los hiervan wordt er niks aan de tekortkomingen bij Ajax gedaan zoals nodig is.

Of gaan we nu opnieuw met de wind meewaaien? En als het straks toch verkeerd gaat ga je dat straks weer lopen verdedigen. Ik vind dat ronduit zwak.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de 'klaverjas' club bij Ajax. En ik zie nergens punten waarop ik daar ineens anders over zou gaan denken. Het is een naïef ongecontroleerd egocentrisch clubje van mensen die structureel fouten maken. En hun functie niet goed uitvoeren. De enige uitzondering vind ik de Boer ondanks de fouten in opstelling en speelwijze die je hem kunt verwijten.
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 19:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoeft niks te bewijzen. Geef slechts een mening maar jij en remco hebben jarenlang het beleid verdedigd. Overmars deed zulk goed werk met het oa verlengen van de contracten. Echter sinds het verhaal Jonk is geëscaleerd zijn jullie beide ook om.
Pardon?

Overmars heeft ook goed werk gedaan op het gebied van contracten. Gewoon een feit. En het transferbeleid is een drama. Ook dat is een feit en dat roep ik net zo goed al tijden. Daarom is het takenpakket van Overmars ingekort tot de elementen waar hij het erg goed op deed.

Ik wijs slechts op feiten. Feit is dat het qua marketing erg goed is gegaan met Van der Sar als directeur marketing. Daar kan je allerlei gedachten bij hebben of meningen over formuleren, maar dit zijn toch wel feiten.

Daarnaast vraag ik mij af of AD een ervaringsfunctie is. Een oud-collega van mij is na zijn defensietijd in dienst gegaan bij een bedrijf in de haven. heeft daar 3 jaar projecten gedaan en is toen toegetreden tot de directe. Heeft geen 10 jaar ervaring maar doet het uitstekend in een commercieel bedrijf. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Dat gebrek aan ervaring vind ik een kul argument. Dat is een pseudoreden om gestalte te geven aan gevoel zonder dat daar een goede onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een directeur selecteer je op capaciteiten, niet op basis van anciënniteit.

Daarmee hoor je mij niet beweren dat Van der Sar DE man is. heb ik ook nooit gezegd. Maar ik zeg wel dat hij het als directeur marketing gewoon goed heeft gedaan en dat er, voor ons buitenstaanders, geen aanleiding is te twijfelen aan zijn geschiktheid. En dat jij of Bobby daar anders over denkt; prima. Je kan zelfs gelijk krijgen. Maar ik zie daar niet direct een aanleiding voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 20:55   quote  deeplink  
"Dat gebrek aan ervaring vind ik een kul argument. Dat is een pseudoreden om gestalte te geven aan gevoel zonder dat daar een goede onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een directeur selecteer je op capaciteiten, niet op basis van anciënniteit."

ik draai het opnieuw om; waaruit blijkt dat Van der Sar de beste keuze is op zijn positie? Of in de toekomst.........

Het gaat niet om gelijk krijgen, het gaat erom dat je andere keuzes moet maken. Keuzes die minder risico met zich meebrengen. Ajax neemt gewoon veel risico in heel veel dingen. dat blijkt ook weer uit het Ling rapport. Bij Ajax kennen ze dat Ling rapport niet eens. Want wij kijken niet zelf in die spiegel, want dat hebben wij niet nodig!

Hoe langer je naïef gedrag blijft tolereren ( dat is wat men nu doet) hoe groter de kans wordt dat het uiteindelijk echt verkeerd gaat. Ik heb nergens gelezen dat ze het nu anders gaan doen. En juist in diverse onderdelen moet Ajax veranderen. Dan weet je toch ook dat de kans groot is dat het verkeerd gaan lopen?

Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 23 november 2015 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 20:55 schreef Bobby1972 het volgende:
"Dat gebrek aan ervaring vind ik een kul argument. Dat is een pseudoreden om gestalte te geven aan gevoel zonder dat daar een goede onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een directeur selecteer je op capaciteiten, niet op basis van anciënniteit."

ik draai het opnieuw om; waaruit blijkt dat Van der Sar de beste keuze is op zijn positie? Of in de toekomst.........

Het gaat niet om gelijk krijgen, het gaat erom dat je andere keuzes moet maken. Keuzes die minder risico met zich meebrengen. Ajax neemt gewoon veel risico in heel veel dingen. dat blijkt ook weer uit het Ling rapport. Bij Ajax kennen ze dat Ling rapport niet eens. Want wij kijken niet zelf in die spiegel, want dat hebben wij niet nodig!

Hoe langer je naïef gedrag blijft tolereren ( dat is wat men nu doet) hoe groter de kans wordt dat het uiteindelijk echt verkeerd gaat. Ik heb nergens gelezen dat ze het nu anders gaan doen. En juist in diverse onderdelen moet Ajax veranderen. Dan weet je toch ook dat de kans groot is dat het verkeerd gaan lopen?
Wtf is een pseudoreden ???
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 21:26   quote  deeplink  
Moet je Eide vragen.......
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 21:32   quote  deeplink  
" Een directeur selecteer je op capaciteiten"

dus selecteer je van der Sar.....helemaal logisch Eide.......

Fucking 'klaverjas" club en ja ik vervloek ze en het interesseert me niet wat een ander hiervan vind.......als het straks verkeerd gaat is Ajax zelf schuldig omdat ze niet de feiten onder ogen durven zien!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 23 november 2015 - 21:33   quote  deeplink  
Jij gaat er toch op in dus jij weet ook wat het is anders lul je maar wat maar goed.....hey Eide wat is een pseudoreden

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar

0.0097908