BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 november 2015 - 21:43   quote  deeplink  
hahahahahahahahaha.........
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 23 november 2015 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 21:43 schreef Bobby1972 het volgende:
hahahahahahahahaha.........
Het is gewoon een vraag hoor...
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 21:32 schreef Bobby1972 het volgende:
" Een directeur selecteer je op capaciteiten"

dus selecteer je van der Sar.....helemaal logisch Eide.......
Jij weet dus iets wat de rest niet weet, namelijk op basis van welke capaciteiten men Van der Sar heeft geselecteerd en welke capaciteiten Ajax dus specifiek op gezocht heeft?

En zo niet bewijs je met deze uitspraak dus precies wat ik bedoel, namelijk schijnargumenten waar geen enkel rationeel argument aan ten grondslag ligt. En nogmaals; ook prima, maar doe dan niet net alsof je geweldige redenen hebt zoals jij doet voorkomen, terwijl je alleen gevoelens vertolkt.
Eide
 Eide - maandag 23 november 2015 - 22:46   quote  deeplink  
En wat ik al eerder schreef; kan best zijn dat Van der Sar inderdaad niet de juiste AD voor Ajax is. Ik heb nergens beweerd dat hij dat wel is. Ik geef alleen een tegengeluid op allerlei uitspraken die worden gedaan zonder dat daar een fatsoenlijk argument aan ten grondslag ligt.

Als je uiting geeft aan jou mening of gevoel, zeg dat dan ook. En kom niet met "gevoel" verpakt als onderbouwt argument. Met dat gevoel is trouwens niets mis hoor, wie ben ik om daar wat van te vinden. Maar wees daar dan wel zuiver mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 november 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 02:14   quote  deeplink  
Ik heb het zeer duidelijk uitgelegd. Het gaat erom dat je beter nadenkt voordat je een keuze maakt. En dat je eerder kiest voor mensen die de gevraagde functie direct en goed kunnen invullen. Maar op de 1 of andere manier is men bij Ajax een ster om zowel spelers als stafleden aan te nemen die lang niet altijd functioneren zoals ze zouden hopen.

Zonder controle kan en mag er een hoop bij Ajax. Of denk jij dat het nu ineens beter gaat Eide en dat men nu wel beter gaat kijken naar het functioneren van de staf? Of gaan we verder zoals we de afgelopen paar jaar dat gedaan hebben?
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 16:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar jij en Eide geven hem wel de credits terwijl hij amper heeft bijgedragen misschien. Sar kan volgens mij nog niet eens pissen zonder Collee of eerder Kinsbergen.
Hij is verantwoordelijk voor wat er wat sponsorcontracten is binnengehaald..

Wat jij doet is wederom slechts een aanname..
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 19:06 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Omdat ik altijd voor de beste oplossing zou kiezen op het moment zelf. Iedere functie die je hebt moet je altijd kijken wie dat het beste kan invullen. Dan kies je niet voor een rookie.

Waar is de controle van deze mensen, wie beoordeeld hen op hun functioneren?

Ik vraag me af wanneer Ajax mensen had aangenomen die per direct hun functie optimaal hadden kunnen invullen deze mensen hadden aangenomen?

Er is geen spiegeling/controle van de mensen die nu binnen de staf werken, zeker niet adequaat. Nergens lees ik dat er een vorm van controle is.

We gaan gewoon verder en de meesten accepteren het. Jezus hoe naïef ben je verdomme? Een bedrijf die structureel fouten maakt die duidelijk in een rapport staan en gewoon verder gaan zonder de juiste controle neem ik niet serieus!
Je trapt echt alleen maar open deuren in, en roept enkel maar zaken die allemaal bekend zijn.. Of lees je het nieuws rondom Ajax niet??

Die controle is er inderdaad niet, en daarom neemt Cruijff de RVC dat kwalijk, die had moeten ingrijpen.. En die controleerd..

En voor jouw beeldvorming, Overmars had zichzelf in deze functie al bewezen, dus gaat je vlieger alleen op bij vd Sar, en die heeft laten zien in de functie die hij heeft bekleed tot nu toe prima te functioneren..
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 19:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoeft niks te bewijzen. Geef slechts een mening maar jij en remco hebben jarenlang het beleid verdedigd. Overmars deed zulk goed werk met het oa verlengen van de contracten. Echter sinds het verhaal Jonk is geëscaleerd zijn jullie beide ook om.
Nu weer over Sar dat hij zo goed werk levert en ik heb daar mijn twijfels over wat hij daadwerkelijk toevoegt.
Ik heb vanaf dag een gezegd dat het bezopen is dat Ajax een AD moet opleiden. We zijn bijna vier jaar verder en nog moet hij handjes vasthouden. Ik durf te beweren dat het niet hebben van een krachtige AD, iemand die boven de partijen staat, een van de grootste oorzaken is van de zooi die het nu is.
AD is een ervaringsfunctie. Dat leer je na een jaar 10.
Je moet woorden niet verdraaien..

Ik sta achter het beleid Cruijff en dat heb ik altijd gestaan. En Overmars heeft goed werk geleverd voor wat betreft het aantrekken van jeugdig talent en de verlenging van contracten. De kwaliteit die hij voor het eerste heeft aangetrokken heb ik ook altijd al mijn twijfels bij gehad en dat heb ik ook niet verdedigd.

Maar niemand hier heeft voorzien dat Overmars het beleid Cruijff helemaal niet meer volgt net zo min als dat Ajax dat dus blijkbaar niet meer doet.. Dat is pas aan het licht gekomen nadat het rapport Ling is uitgelekt in combinatie met de uitspraken van Cruijff hierover..

En of iemand dan wel of niet goed werk levert, dan ben je een misselijkmakend mannetje die over de rug van de grootste Ajacied aller tijden een goede baan heeft bemachtigd en behoor je dus gewoon op te rotten.. Want er is gekozen door de Ajacieden voor het plan Cruijff..
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 19:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoeft niks te bewijzen. Geef slechts een mening maar jij en remco hebben jarenlang het beleid verdedigd. Overmars deed zulk goed werk met het oa verlengen van de contracten. Echter sinds het verhaal Jonk is geëscaleerd zijn jullie beide ook om.
Nu weer over Sar dat hij zo goed werk levert en ik heb daar mijn twijfels over wat hij daadwerkelijk toevoegt.
Ik heb vanaf dag een gezegd dat het bezopen is dat Ajax een AD moet opleiden. We zijn bijna vier jaar verder en nog moet hij handjes vasthouden. Ik durf te beweren dat het niet hebben van een krachtige AD, iemand die boven de partijen staat, een van de grootste oorzaken is van de zooi die het nu is.
AD is een ervaringsfunctie. Dat leer je na een jaar 10.
En je laatste zin is de grootste kolder die er bestaat.. Dat is de gedachtengang van een bestuurslid van 78 jaar oud..

Er zijn hele jonge hele goede directeuren die echt meer dan prima werk leveren en dat echt nog geen 10 jaar doen.. Verre van zelfs..
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 02:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb het zeer duidelijk uitgelegd. Het gaat erom dat je beter nadenkt voordat je een keuze maakt. En dat je eerder kiest voor mensen die de gevraagde functie direct en goed kunnen invullen. Maar op de 1 of andere manier is men bij Ajax een ster om zowel spelers als stafleden aan te nemen die lang niet altijd functioneren zoals ze zouden hopen.

Zonder controle kan en mag er een hoop bij Ajax. Of denk jij dat het nu ineens beter gaat Eide en dat men nu wel beter gaat kijken naar het functioneren van de staf? Of gaan we verder zoals we de afgelopen paar jaar dat gedaan hebben?
Om in jouw woorden te blijven..

Wat heeft vd Sar de afgelopen jaren dat hij er zit verkeerd gedaan in zijn huidige functie waardoor jij hem een complete mislukking vind..

Ik denk dat ik het antwoord wel weer kan invullen..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 13:46   quote  deeplink  
Je kunt nog steeds slecht lezen, ik heb exact aangegeven waarom ik hem niet zou kiezen. Moet ik gaan liplezen of zo!!

Het is een feit dat hij de functie niet direct kon bekleden, dat hij nu nog steeds in opleiding is. En hij geen ervaring heeft in de functie die hij moet gaan bekleden.

Zijn 'klaverjas' vrienden hebben hem een soort 'stage' plek gegeven.

Als serieus bedrijf kies je altijd iemand die per direct geschikt is voor een functie en ervaring reeds heeft in die functie! Ajax houdt echter van risico nemen en de controle of iemand al dan niet geschikt is komt niet zo precies!!
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 13:46 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt nog steeds slecht lezen, ik heb exact aangegeven waarom ik hem niet zou kiezen. Moet ik gaan liplezen of zo!!

Het is een feit dat hij de functie niet direct kon bekleden, dat hij nu nog steeds in opleiding is. En hij geen ervaring heeft in de functie die hij moet gaan bekleden.

Als serieus bedrijf kies je altijd iemand die per direct geschikt is voor een functie en ervaring reeds heeft in die functie! Ajax houdt echter van risico nemen en de controle of iemand al dan niet geschikt is komt niet zo precies!!
Jij geeft gewoon geen antwoord, precies wat ik al verwacht had..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 14:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij geeft gewoon geen antwoord, precies wat ik al verwacht had..
je blijft gewoon slecht kunnen lezen.....
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 15:03   quote  deeplink  
Jij legt mij altijd woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind hem totaal geen logische keuze op basis van zijn kennis en inzicht voor de gevraagde functie. Er blijkt nergens uit dat hij de functie uiteindelijk goed zal kunnen bekleden. Het is en blijft een risico. Ajax moet eens leren om mensen die ze aannemen beter te screenen. Daarmee heb je meer kans dat de persoon die je aanneemt ook de functie goed zal kunnen bekleden.
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 14:58 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

je blijft gewoon slecht kunnen lezen.....
Ik lees heel goed zelfs. Ik lees namelijk dat jij geen antwoord hebt op de vraag waaruit blijkt dat hij ongeschikt is voor de functie die hij op dit moment bekleed..
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 15:03 schreef Bobby1972 het volgende:
Jij legt mij altijd woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind hem totaal geen logische keuze op basis van zijn kennis en inzicht voor de gevraagde functie. Er blijkt nergens uit dat hij de functie uiteindelijk goed zal kunnen bekleden. Het is en blijft een risico. Ajax moet eens leren om mensen die ze aannemen beter te screenen. Daarmee heb je meer kans dat de persoon die je aanneemt ook de functie goed zal kunnen bekleden.
En dan de vraag die je bij Eide ook al niet beantwoord hebt..

Wat vraagt Ajax voor die functie dan? Hoe weet jij wat ze daarvoor vragen en op basis waarvan is hij ongeschikt voor binnen deze kaders??

En iemand aannemen die het een en ander gepresteerd heeft in het bedrijfsleven op vergelijkbare functies heeft Ajax na van Praag constant geprobeerd, en die zijn stuk voor stuk allemaal door het ijs gezakt..

Dus kom nou eens conctreet met een goed verhaal waar die persoon aan zou moeten voldoen, waarom vd Sar op feiten niet de jusite man is voor die plek, en geef daarbij eens aan waar Ajax op heeft gescreend..

Het enige dat ik namelijk zie, is dat hij verantwoordelijk is voor de marketing, en dat deze afdeling van de club steeds beter is gaan draaien, met goede sponsorcontracten en steeds meer inkomsten buiten de transfers om.

Dat zijn gewoon keiharde feiten, feiten waar ik jou over deze kwestie nog niet 1 x mee heb zien komen..

Benieuwd of dat nu anders zal zijn, maar ik denk dat ik het antwoord al weet..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 16:08   quote  deeplink  
Ik kan aan jou de tegenvragen stellen waar ik ook geen antwoord op krijg:

Waaruit blijkt dat van der Sar de meest geschikte kandidaat is?

Waaruit blijkt dat van der Sar voldoet aan de eisen van deze functie?

zo kunnen we nog wel even doorgaan.......
remco k
 remco k - dinsdag 24 november 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 16:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik kan aan jou de tegenvragen stellen waar ik ook geen antwoord op krijg:

Waaruit blijkt dat van der Sar de meest geschikte kandidaat is?

Waaruit blijkt dat van der Sar voldoet aan de eisen van deze functie?

zo kunnen we nog wel even doorgaan.......
Dat antwoord heb ik al meerdere malen gegeven.

Dat blijkt uit de prestaties van de afdeling marketing waar hij voor verantwoordelijk is.

Al het andere doet er niet toe..

Zo heb jij je antwoord. Nu kijken wat jij gaat posten.. En niet zoals je vanaf dag 1 op dit forum al doet om de vraag heen gaan draaien.. Geef eens gewoon antwoord, je mengt je in iedere discussie, maar discussieert helemaal niet en geeft echt nooit een antwoord op de gestelde vraag.

Dus zou het leuk zijn om dat eens te doorbreken, kijken of je een antwoord hebt op de gestelde vraag..

Wat heeft vd Sar gedaan en laten zien waardoor hij niet geschikt is voor de functie die hij nu bekleed..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 17:13   quote  deeplink  
Ajax heeft naar buiten gebracht dat ze nieuwe sponsoren erbij hebben. Je doet nu net of dat zo bijzonder is. Dat van der Sar zijn naam erbij genoemd zegt niet alles.

Ik blijf erbij dat Ajax de keuzes die ze nemen bij het aanstellen van zowel stafleden als nieuwe spelers vaak zonder controle en overleg aannemen. Hier zijn genoeg voorbeelden geweest de laatste tijd. ( blijkt ook uit het Ling rapport)

De vraag is nu: zou het niet verstandig zijn om een onafhankelijk bedrijf onderzoek te laten doen naar het functioneren van de diverse stafleden binnen Ajax? Of vind je Remco dat we gewoon door moeten gaan zonder controle?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 november 2015 - 17:17   quote  deeplink  
Het is duidelijk dat hij nog niet zelfstandig kan werken en de functie alleen kan bekleden. Hoe lang mag en kun je hier nog mee wachten.......

Persoonlijk blijf ik het amateuristisch vinden dat ze het zo hebben ingevuld!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 24 november 2015 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 13:46 schreef Bobby1972 het volgende:

Je kunt nog steeds geen zelfbedachte naam geven aan het "clubje"????
remco k
 remco k - woensdag 25 november 2015 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 17:13 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax heeft naar buiten gebracht dat ze nieuwe sponsoren erbij hebben. Je doet nu net of dat zo bijzonder is. Dat van der Sar zijn naam erbij genoemd zegt niet alles.

Ik blijf erbij dat Ajax de keuzes die ze nemen bij het aanstellen van zowel stafleden als nieuwe spelers vaak zonder controle en overleg aannemen. Hier zijn genoeg voorbeelden geweest de laatste tijd. ( blijkt ook uit het Ling rapport)

De vraag is nu: zou het niet verstandig zijn om een onafhankelijk bedrijf onderzoek te laten doen naar het functioneren van de diverse stafleden binnen Ajax? Of vind je Remco dat we gewoon door moeten gaan zonder controle?
Het aanstellen van de functies waaronder de directie is niet over gesproken in het plan Ling...

Maar zoals al verwacht, je geeft gewoon helemaal geen antwoord op de gestelde vraag..
remco k
 remco k - woensdag 25 november 2015 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 november 2015 - 17:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is duidelijk dat hij nog niet zelfstandig kan werken en de functie alleen kan bekleden. Hoe lang mag en kun je hier nog mee wachten.......

Persoonlijk blijf ik het amateuristisch vinden dat ze het zo hebben ingevuld!
Hij bekleed zijn huidige functie gewoon volledig zelfstandig.. Ken je feiten kerel..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 november 2015 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 21:33 schreef Nenam_tiL het volgende:
Jij gaat er toch op in dus jij weet ook wat het is anders lul je maar wat maar goed.....hey Eide wat is een pseudoreden
Dat was na een gala avond met Ajacieden, toen PS & EU door reden toen ze moesten wachten...

Petterson Stefan en Emanuelson Urby = PSEUdoreden
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 november 2015 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 09:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij bekleed zijn huidige functie gewoon volledig zelfstandig.. Ken je feiten kerel..
zelfstandig.....als je goed gelezen dan zegt hij zelf dat hij nog niet klaar is voor de functie. Dan betekent dat ook dat hij nog niet zelfstandig de functie zonder hulp kan invullen. Ik ben benieuwd hoe jij straks gaat reageren wanneer blijkt dat hij niet geschikt is en Ajax gaat verlaten. Dan waai je opnieuw met de wind mee......lekker makkelijk!!
remco k
 remco k - woensdag 25 november 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 11:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

zelfstandig.....als je goed gelezen dan zegt hij zelf dat hij nog niet klaar is voor de functie. Dan betekent dat ook dat hij nog niet zelfstandig de functie zonder hulp kan invullen. Ik ben benieuwd hoe jij straks gaat reageren wanneer blijkt dat hij niet geschikt is en Ajax gaat verlaten. Dan waai je opnieuw met de wind mee......lekker makkelijk!!
Nee kerel, je weet er echt niets van..

De functie van algemeen directeur acht hij zichzelf nog niet klaar voor. Maar hij is geen algemeen directeur, hij is directeur marketing, en heeft er nu nog een aantal andere taken bij heeft gekregen.. En dat doet hij gewoon goed.

En ik waai met geen enkele wind mee, heb altijd al mijn eigen mening gehad.

En dus geef je weer geen antwoord op de gestelde vraag..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 november 2015 door remco k --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 november 2015 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 11:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee kerel, je weet er echt niets van..

De functie van algemeen directeur acht hij zichzelf nog niet klaar voor. Maar hij is geen algemeen directeur, hij is directeur marketing, en heeft er nu nog een aantal andere taken bij heeft gekregen.. En dat doet hij gewoon goed.

En ik waai met geen enkele wind mee, heb altijd al mijn eigen mening gehad.

En dus geef je weer geen antwoord op de gestelde vraag..
Dat je de moeite nog steeds neemt...
Brandje
 Brandje - woensdag 25 november 2015 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 november 2015 - 20:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Pardon?

Overmars heeft ook goed werk gedaan op het gebied van contracten. Gewoon een feit. En het transferbeleid is een drama. Ook dat is een feit en dat roep ik net zo goed al tijden. Daarom is het takenpakket van Overmars ingekort tot de elementen waar hij het erg goed op deed.

Ik wijs slechts op feiten. Feit is dat het qua marketing erg goed is gegaan met Van der Sar als directeur marketing. Daar kan je allerlei gedachten bij hebben of meningen over formuleren, maar dit zijn toch wel feiten.

Daarnaast vraag ik mij af of AD een ervaringsfunctie is. Een oud-collega van mij is na zijn defensietijd in dienst gegaan bij een bedrijf in de haven. heeft daar 3 jaar projecten gedaan en is toen toegetreden tot de directe. Heeft geen 10 jaar ervaring maar doet het uitstekend in een commercieel bedrijf. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Dat gebrek aan ervaring vind ik een kul argument. Dat is een pseudoreden om gestalte te geven aan gevoel zonder dat daar een goede onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een directeur selecteer je op capaciteiten, niet op basis van anciënniteit.

Daarmee hoor je mij niet beweren dat Van der Sar DE man is. heb ik ook nooit gezegd. Maar ik zeg wel dat hij het als directeur marketing gewoon goed heeft gedaan en dat er, voor ons buitenstaanders, geen aanleiding is te twijfelen aan zijn geschiktheid. En dat jij of Bobby daar anders over denkt; prima. Je kan zelfs gelijk krijgen. Maar ik zie daar niet direct een aanleiding voor.
Hoe kan je iemand op zijn capaciteiten selecteren als hij geen ervaring heeft??? Onmogelijk!!
De voetballerij is zon beetje de enige branch waar mensen zonder ervaring de hoogste functies krijgen. In het normale leven zijn CEO's vaak de wat oudere mannen. Die hun sporen hebben verdiend. Die vaak 20/25 jaar ervaring hebben opgebouwd om de baas te worden.
Van Gaal is een toptrainer maar faalde hopeloos als TD bij Ajax. MvB kreeg haast een blanco cheque bij Ajax en faalde hopeloos en zo zijn er nog legio voorbeelden.
Een AD moet met iedereen kunnen lullen. Moet een netwerk hebben. Moet het onderhandelen beheersen. Moet een duidelijk uithangbord zijn. De club kunnen verkopen. Ik zie in Sar helemaal geen van die eigenschappen hebben.
Eide
 Eide - woensdag 25 november 2015 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 18:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoe kan je iemand op zijn capaciteiten selecteren als hij geen ervaring heeft??? Onmogelijk!!
Headhunters, selectiebureaus en meer van dergelijke organisaties doe niet anders. Hoe denk je dat men militairen selecteert? Dus verre van onmogelijk, maar gewoon een doodgewone gang van zaken. Capaciteitentests en assessments worden juist in toenemende mate belangrijk in sollicitaties voor allerlei functies.

quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 18:31 schreef Brandje het volgende:
De voetballerij is zon beetje de enige branch waar mensen zonder ervaring de hoogste functies krijgen. In het normale leven zijn CEO's vaak de wat oudere mannen. Die hun sporen hebben verdiend. Die vaak 20/25 jaar ervaring hebben opgebouwd om de baas te worden.
De gemiddelde leeftijd van een directeur in Nederland is 53. De jongste CEO is 40, de oudste 69. Edwin van der Sar valt met z'n 45 (volgend jaar al weer 46) dus prima binnen die bandbreedte. En inderdaad, vaak komt een directeur op via een organisatie, maar dat is zeker geen voorwaarde op vereiste. Er zijn ruim voldoende voorbeelden waar dit totaal niet opgaat, of waar andersoortige ervaring ruim voldoende is om als CEO te functioneren.

Van der Sar is al sinds zijn periode bij United bezig zich voor te bereiden. Hij heeft relevante opleidingen gevolgd, is gepokt en gemazzeld in de voetbalwereld en heeft een prachtig netwerk. Hij doet nu ervaring op al bestuurder. Daarmee voldoet hij aan eigenlijk aan elke eis die jij stelt, behalve die arbitraire ervaringsduur van 20/25 jaar. Het antwoord daarop is dat anciënniteit nooit een reden mag zijn de juiste man te weren.

En voordat weer de verkeerde conclusies worden verbonden aan het bovenstaande betoog: Nee, ik weet niet of Van der Sar de juiste man is. Maar hij KAN het wel zijn. Jij en ik weten namelijk niet op basis van welke kwaliteiten en capaciteiten de RvC hem hebben aangesteld als directeur marketing met een baan als algemeen directeur in het verschiet. En zonder kennis van die eisen valt niet, op basis van objectiviteit en feiten, te stellen dat Van der Sar niet de juiste persoon is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 november 2015 door Eide --
enough
 enough - woensdag 25 november 2015 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 16:49 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dat je de moeite nog steeds neemt...
Tis hardleers!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar

0.0086791