|
|
RenatoBos
|
|
|
Groningen - Feyenoord (Zondag 13 december 2015, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 13 december 2015, 14:30 uur Locatie: De Euroborg, Groningen Scheidsrechter: Van Boekel
Heracles was geen makkelijke wedstrijd maar toch weer drie punten bij kunnen schrijven. De volgende wedstrijd brengt ons naar Groningen voor speelronde 16.
De laatste wedstrijden overtuigd Groningen alles behalve makkelijk, getuige de 0-0 van afgelopen weekend tegen Roda. Desalniettemin hebben we het standaard moeilijk in Groningen en willen we mee blijven doen om de bovenste plaatsen zal deze wedstrijd toch ook weer drie punten op moeten leveren. Helaas pakten onze concurrenten voor de titel ook de volle buit waardoor er bovenin weinig veranderde.
Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst kan de rest van dit kalenderjaar niet meer beschikken over Eric Botteghin. De centrale verdediger liep zondag in de tweede helft van de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo een hamstringblessure op.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 78 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Feyenoord er 40 (51,3%) en gingen er 18 (23,1%) verloren. 20 (25,6%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 152 keer, een gemiddelde van 1,95 goals per wedstrijd. FC Groningen stelde daar 97 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,24 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,3 punten gehaald hebben en uit 1,3. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1973-1974: 7-0. In 2006-2007 leed Feyenoord met 0-4 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Groningen. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1992-1993, toen Feyenoord won met 0-5. In 2011-2012 ging Feyenoord onderuit met 6-0 in een uitwedstrijd bij FC Groningen, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Groningen: Datum Wedstrijd Uitslag 21-11-2010 FC Groningen - Feyenoord 2-0 30-10-2011 FC Groningen - Feyenoord 6-0 07-10-2012 FC Groningen - Feyenoord 2-2 09-03-2014 FC Groningen - Feyenoord 0-2 26-04-2015 FC Groningen - Feyenoord 1-1
Laatste 5 ontmoetingen in De Kuip: Datum Wedstrijd Uitslag 27-02-2011 Feyenoord - FC Groningen 5-1 04-03-2012 Feyenoord - FC Groningen 1-0 23-12-2012 Feyenoord - FC Groningen 21 15-12-2013 Feyenoord - FC Groningen 1-0 05-10-2014 Feyenoord - FC Groningen 4-0
Verslag van de laatste heenwedstrijd tegen Groningen
FEYENOORD SCHIET WEINIG OP MET PUNT IN GRONINGEN
Feyenoord heeft zondag in de uitwedstrijd tegen FC Groningen genoegen moeten nemen met een punt. Dat betekende voor de ploeg van trainer Fred Rutten na het gelijkspel tegen Willem II en de nederlaag tegen Go Ahead Eagles van de afgelopen weken opnieuw duur puntenverlies in de strijd om de derde plaats in de Eredivisie. Jordy Clasie zette de ploeg nog wel op voorsprong, maar nog voor rust maakte Tjaronn Chery gelijk. Feyenoord eindigde het duel met tien man, als gevolg van een rode kaart voor Khalid Boulahrouz.
Ondanks de gelijke stand halverwege het duel, zullen de spelers van Feyenoord, die voor het eerst het nieuwe uittenue van komend seizoen droegen, tijdens de rust met een veel minder bevredigend gevoel aan de thee hebben gezeten dan die van de thuisploeg. Dat had alles te maken met het buitengewoon vervelende moment waarop de ploeg een Groningse treffer had moeten toestaan. Op slag van rust kegelde Tjaronn Chery een vrije trap van grote afstand tegen de touwen, waarmee hij Feyenoord de voorsprong van 0-1 ontnam.
Die tussenstand was op dat moment misschien ook wel iets teveel van het goede, aangezien de kansenverhouding in de eerste 45 minuten van de wedstrijd niet in Rotterdams voordeel was geweest. Het was vooral aan Kenneth Vermeer te danken dat FC Groningen niet al eerder had weten te scoren. Halverwege de eerste helft liet de doelman zich in de korte hoek niet verrassen door Chery, terwijl hij niet veel later uitstekend op de been bleef in een één tegen één duel met Mimoun Mahi.
Feyenoord toonde zich aan de andere kant een stuk effectiever, door een van de eerste goed lopende aanvallen om te zetten in een doelpunt. Dat gebeurde nota bene kort nadat Vermeer tweemaal handelend had opgetreden. In een tegenstoot was Elvis Manu zijn directe tegenstander op snelheid de baas, behield Jens Toornstra het overzicht en aarzelde Jordy Clasie geen seconde toen de bal in het strafschopgebied ietwat gelukkig voor zijn voeten kwam.
Als gevolg van de rake vrije trap van Chery moest Feyenoord in de tweede helft opnieuw beginnen. Hoewel de ploeg evenals voor rust moeite had het initiatief naar zich toe te trekken en te domineren, had het wel iets meer controle over de wedstrijd. De slag op het middenveld werd wat vaker gewonnen. De grootste mogelijkheid die daaruit ontstond was twintig minuten voor tijd voor Toornstra, maar de bal sprong iets te ver van zijn voet om goed te kunnen schieten.
Aan de andere kant bleef het oppassen geblazen voor Feyenoord, zeker toen de ploeg in de jacht op de overwinning meer risicos ging nemen. Zo werd een doelpunt van invaller Hans Hateboer afgekeurd wegens buitenspel en zag Juninho Bacuna, koud in het veld als vervanger van Mahi, vijf minuten voor tijd een fraaie poging net naast de paal eindigen.
Zo werd langzaam duidelijk dat Feyenoord niet bij machte was om het duel nog definitief naar zich toe te trekken, zeker toen Khalid Boulahrouz in de slotfase de rode kaart krijg. Scheidsrechter Dennis Higler zag tijdens een opstootje een slaande beweging van de verdediger en stuurde hem hierop uit het veld. Met tien man kwam Feyenoord in de resterende minuten niet meer in de problemen, al verloor het wel opnieuw kostbare punten in de strijd om de derde plaats in de Eredivisie.
FC Groningen Feyenoord 1-1
Scoreverloop: 26 0-1 Clasie 44 1-1 Chery
Scheidsrechter: Higler
Geel: Kieftenbeld (FC Groningen), Vermeer, Clasie, Kazim-Richards, El Ahmadi (Feyenoord)
Rood: Boulahrouz (89, Feyenoord)
Opstellingen FC Groningen: Padt; Kappelhof, Botteghin, Lindgren, Burnet (46 Hateboer); Mahi (83 Bacuna), Tibbling, Kieftenbeld, Rusnak (61 Antonia); Chery en De Leeuw. Feyenoord: Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Mathijsen (64 Boulahrouz), Nelom; Clasie, Immers, El Ahmadi; Toornstra, Kazim-Richards (83 Achahbar) en Manu (64 Boëtius).
Statistieken FC Groningen: 57 % Balbezit 5 Hoekschoppen 2 Buitenspel 25 Inworpen 19 Vrije trappen 12 Doelpogingen 11 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Feyenoord: 43 % Balbezit 6 Hoekschoppen 1 Buitenspel 19 Inworpen 13 Vrije trappen 11 Doelpogingen 20 Overtredingen 4 Gele Kaarten 1 Rode Kaarten
Samenvatting van deze wedstrijd
(http://youtu.be/LGxXZZc4uDE)
Alle wedstrijden speelronde 16:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 december 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Angstgegner in uitwedstrijden dus ik denk een lastige 0-5.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Mijn dochter mag aan de hand van een speler van Feyenoord het veld op die dag. Alleen daarom al, plus het feit dat ik in t stadion aanwezig ben, verwacht ik een 0-3. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Leuk man, wat een ervaring voor die kleine.. Weet ze ook al met welke speler ze het veld op mag. Ik ga kapot als ik ze aan de hand van Vilhena ziet.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 07 december 2015 - 11:06 schreef RenatoBos het volgende:Leuk man, wat een ervaring voor die kleine.. Weet ze ook al met welke speler ze het veld op mag. Ik ga kapot als ik ze aan de hand van Vilhena ziet.. Dan zegt ze waarschijnlijk wie ben jij? Horen ze dan pas :) |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Meen je dat nou Grote KENNER wij missen Eric Botteghin en misschien Gustafson ik houd het op 1-2 weer 3 punten |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 07 december 2015 - 10:34 schreef Stylzz het volgende:Mijn dochter mag aan de hand van een speler van Feyenoord het veld op die dag. Alleen daarom al, plus het feit dat ik in t stadion aanwezig ben, verwacht ik een 0-3. Ze weten nog niet welke speler maar welke topspeler heeft ze een voorkeur om mee op het veld te komen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 december 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kijk eens naar de statistieken van de afgelopen jaren in Groningen..dat word geen makkie,. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe, ik wil je kop wel zien als het gebeurt..😂 |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Geen enkele uitwedstrijd is makkelijk ook deze niet Grote KENNER maar ik zeg toch dat we met 2-1 winst naar huis gaan en dat zonder Botteghin en misschien wel met Gustafson maar dan wel me hoop ik Vilhena |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik ben een stuk geruster erop nu..hup Vilhena.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Dus Grote KENNER moet hij a.s. zondag in de basis staan |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 07 december 2015 - 10:34 schreef Stylzz het volgende:Mijn dochter mag aan de hand van een speler van Feyenoord het veld op die dag. Alleen daarom al, plus het feit dat ik in t stadion aanwezig ben, verwacht ik een 0-3. Dat wordt een onvergetelijke dag voor jullie. Geweldig! En dan is die winst mooi meegenomen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik ga Gio bellen bluffie.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Botteghin gaan we niet heel erg missen, met vd Heijden en van Beek staat er nog steeds een prima centrum. Hoop dat Gustafson er wel is, dat is wel echt een extra wapen voorin. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 07 december 2015 - 12:00 schreef de bluffer het volgende:[..] Ze weten nog niet welke speler maar welke topspeler heeft ze een voorkeur om mee op het veld te komen Dirk Kuyt wil ze graag. Voor de rest maakt t haar niet uit. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Gweldig leuk, Stylzz. Meld het hier wel eventjes met wie ze oploopt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Top.. Maar hier winnen we zelden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op maandag 07 december 2015 - 11:06 schreef RenatoBos het volgende:Leuk man, wat een ervaring voor die kleine.. Weet ze ook al met welke speler ze het veld op mag. Ik ga kapot als ik ze aan de hand van Vilhena ziet.. Dat zou toch geniaal zijn, hahaha.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: T gaat er toch om wat zij er van vindt, uiteindelijk is mijn mening dan niet relevant. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dat sowieso, maar wij willen ook wat genieten te hebben he..😉 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FC Groningen - Feyenoord staat zondagmiddag onder leiding van scheidsrechter Pol van Boekel. Scheidsrechter voor de wedstrijd Feyenoord - Willem ll voor de beker is Ed Janssen. Zijn assistenten zijn J. Balder en D.H.A Otto. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: De kans is 1 op 11.
Dus t zal wel. Hopelijk is de tuchtcommissie een beetje traag .. :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote: tuurlijk tuurlijk......... |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik zat d'r ook nog aan te twijfelen.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
0-6 dan, tegen Duitsland hielden ze nog in maar met 6 doelpuntjes houden ze het nu voor gezien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik kan me niet voorstellen dat we deze winnen. 020 zie ik ook niet winnen. Denk dat PSV de winnaar van het weekend gaat worden. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ga je mond wassen met zeep joh, dit kan niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk eerlijk gezegd dat t gewoon weer mee gaat zitten. Soms heb je t geluk gewoon aan je kont hangen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
0-2, Kramer en Ome Dirk scoren. Niet uit een vrije trap of corner. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1-2, omdat Kongolo en Karsdorp er zin in hebben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is niet zeker of dat de topscoorder en de Leeuw mee doen bij Groningen. |
|
|
|
|
Voetbalgek
|
|
|
pffff groningen uit... zolang we maar winnen goed voetbal zullen we voor de stop denk ik toch niet meer te zien krijgen. iig niet achterop raken. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Maar jij zegt wel 0-5 |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Nee Stylzz zijn prinsesje aan de hand van Tony.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ghèhè, lag me de pleuris als dat waar zou zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ongezien de tyfus voor jullie :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Giovanni van Bronckhorst kan komend weekeinde niet beschikken over de geblesseerde Eric Botteghin en de geschorste Simon Gustafson. Beide spelers komen dit kalenderjaar niet meer in actie voor Feyenoord. Van Bronckhorst gaat niet al te veel schuiven in de basisopstelling en kiest voor twee logische vervangers. Jan-Arie van der Heijden en Tonny Vilhena verschijnen zondag aan de aftrap. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz