BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - De Graafschap (zondag 20 december 2015, 16:45); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 10:00   quote  deeplink  
ajax-de-graafschap.jpg

Ook voor Ons Aller Ajax zijn de feestdagen bijna aangebroken en daarmee de winterstop en, traditiegetrouw, het trainingskamp. Ajax reist dit seizoen af naar het Turkse Belek en zal daar van 4 tot en met 10 januari verblijven. In Belek zal Ajax op 9 januari nog een oefenwedstrijd spelen tegen Hamburger SV. Maar ruim voordat het zover is zal Ajax moeten afrekenen met De Graafschap. Bij winst is Ajax de winterkampioen. Daarnaast zal Ajax de slechte smaak van het gelijkspel tegen Molde en verlies tegen Utrecht willen wegspoelen met een overwinning.

Er waren 41 voorgaande edities van Ajax tegen De Graafschap. Daarvan won Ajax er 30 en gingen er 2 verloren. De Doetinchemmers wisten 9 maal de schade te beperken tot een gelijkspel. Het laatste onderlinge treffen was dit seizoen voor de KNVB beker toen Ajax met 2-0 won. Tussen 2002 en nu speelde Ajax en de Graafschap 12 maal tegen elkaar. Alle wedstrijden werden gewonnen door Ajax met een totaal doelsaldo van 52 voor en 5 tegen. De laatste grote uitslag dateert van 2010 toen Ajax met 0-5 won.

Ondanks alle bestuurlijke problemen doet Frank de Boer wat hij al die jaren al doet, onverstoorbaar en ogenschijnlijk volledig ontastbaar voor alle ophef die nog altijd heerst bij Ajax. Desondanks zal ook Frank de Boer wat druk voelen. In de wedstrijden waar het er echt om gaat speelt Ajax uiterst beroert. In de Europa League werd Ajax uitgeschakeld in een poule die gewonnen had moeten worden. In Nederland bleken juist de zwaarbeladen duels met Feyenoord, PSV en Utrecht de momenten dat Ajax door het ijs zakte. Met dat in het achterhoofd is afsluiten tegen de nummer laatst misschien wel even prettig.

Bij Ajax is Youness een vraagteken voor het duel met De Graafschap. De Duitser heeft een blessure aan het onderbeen. Sinkgraven is ook nog altijd geblesseerd. Daarmee lijkt de opstelling al vroeg duidelijk, ware het niet dat De Graafschap dit seizoen veelvuldig in 4-4-2 heeft gespeeld. Dan ligt een 3-4-3 opstelling voor Ajax meer voor de hand als de traditionele 4-3-3 formatie. De vraag is een beetje of FdB kiest om Riedewald door te schuiven naar het middenveld of Dijks op te offeren voor bijvoorbeeld Van de Beek.

De Graafschap maakt een zeer moeizaam seizoen door. De dit seizoen gepromoveerde Superboeren wonnen alleen van Cambuur, speelden 2 maal gelijk en verloren alle andere duels. Met 37 goals tegen heeft de ploeg van Jan Vreman de op één na meest gepasseerde verdediging van de Eredivisie (alleen Cambuur doet het slechter) en het heeft de minst productieve aanval met slechts 14 goals in 16 wedstrijden. De Graafschap heeft 4 topscorers die allemaal op 2 goals staan waaronder voormalig Jong Ajax speler Vincent Vermeij. Ook Will heeft een Ajax verleden. Verder bestaat de selectie van het armlastige De Graafschap voornamelijk uit Jupiler League spelers die eigenlijk het niveau van de Eredivisie niet aankunnen. Daarmee zijn de Superburen, samen met Cambuur, de gedoodverfde degradatiekandidaten.

De beelden zijn afkomstig van het bekerduel toen Ajax met 2-0 won in een wedstrijd waar Ajax maar moeizaam tot scoren kwam en John Heitinga MotM werd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2015 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 18 december 2015 - 10:03   quote  deeplink  
Vanaf nu de knop omdraaien bij Ajax.
We gaan voor de overwinning. Denk 3-1.
enough
 enough - vrijdag 18 december 2015 - 11:49   quote  deeplink  
Oke Eide

met een monsterscore het jaar uit
het zal wel afkicken worden zonder foebele
en onze frank luid het jaar uit met weer een tech hoogstandje,wat hem zo kenmerkte in 2015
Heitinga in de spits.........
en spijkerman op doel
remco k
 remco k - vrijdag 18 december 2015 - 12:17   quote  deeplink  
Er is voetbal zat, Engeland gaat gewoon door gelukkig..
enough
 enough - vrijdag 18 december 2015 - 12:32   quote  deeplink  
ja dat is ook weer zo
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 12:37   quote  deeplink  
Ajax - Hamburger SV wordt door Ziggo live uitgezonden op het gratis sportkanaal. Dus voor de Ziggo klanten is het wachten na deze pot wat korter dan voor de rest.

Verder moet Ajax tegen De Graafschap "gewoon" fors uithalen. Een overwinning met minimaal 4 goals moet echt de minimale eis zijn vind ik.
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 22:21   quote  deeplink  
Younes is fit, herstel Sinkgraven ligt op schema

Hij was donderdagavond nog een vraagteken, maar vrijdagmiddag zijn alle twijfels al verdwenen. Amin Younes is fit genoeg om zondag van de partij te kunnen zijn bij Ajax - De Graafschap. Het blijft natuurlijk wel, zoals altijd, afwachten of hij een basisplaats krijgt.

De linksbuiten speelde in Utrecht als een van de weinigen een verdienstelijke eerste helft, maar in de rust moest hij de strijd staken. Younes had een schop gekregen en liep daarbij een vleeswond op.

Die wond drukte deze week nog een tijdje op de plek waar zijn scheenbeschermer zit, maar die last is verdwenen en dus is Younes gewoon present tijdens de vrijdagtraining richting het laatste duel van het jaar, met De Graafschap.

Daley Sinkgraven is nog niet fit, maar zijn herstel verloopt wel volgens schema. De middenvelder werd geopereerd aan zijn knie en daarmee was het voor hem vervroegd winterstop, maar hij wordt begin 2016 volgens planning terug verwacht.

De terugkeer van Sinkgraven zou straks wel eens gevolgen kunnen hebben voor Donny van de Beek. De Boer gunt jongeling Van de Beek deze weken geregeld speeltijd, maar als er straks een extra middenvelder terugkeert, is de kans groot dat hij minuten moet maken bij Jong Ajax.

Van de Beek maakt officieel nog altijd deel uit van de selectie van Jong Ajax en niet van het eerste. In die zin is het dus ook allemaal weer niet zo gek. Het is wel al zeker dat Van de Beek in de winter meegaat op trainingskamp, naar Turkije.

Er gaan meer jongelingen mee, maar dat wil De Boer eerst de jongelingen zelf vertellen voordat hij de media inlicht.

Bron
Brandje
 Brandje - vrijdag 18 december 2015 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 22:21 schreef Eide het volgende:
Younes is fit, herstel Sinkgraven ligt op schema

Hij was donderdagavond nog een vraagteken, maar vrijdagmiddag zijn alle twijfels al verdwenen. Amin Younes is fit genoeg om zondag van de partij te kunnen zijn bij Ajax - De Graafschap. Het blijft natuurlijk wel, zoals altijd, afwachten of hij een basisplaats krijgt.

De linksbuiten speelde in Utrecht als een van de weinigen een verdienstelijke eerste helft, maar in de rust moest hij de strijd staken. Younes had een schop gekregen en liep daarbij een vleeswond op.

Die wond drukte deze week nog een tijdje op de plek waar zijn scheenbeschermer zit, maar die last is verdwenen en dus is Younes gewoon present tijdens de vrijdagtraining richting het laatste duel van het jaar, met De Graafschap.

Daley Sinkgraven is nog niet fit, maar zijn herstel verloopt wel volgens schema. De middenvelder werd geopereerd aan zijn knie en daarmee was het voor hem vervroegd winterstop, maar hij wordt begin 2016 volgens planning terug verwacht.

De terugkeer van Sinkgraven zou straks wel eens gevolgen kunnen hebben voor Donny van de Beek. De Boer gunt jongeling Van de Beek deze weken geregeld speeltijd, maar als er straks een extra middenvelder terugkeert, is de kans groot dat hij minuten moet maken bij Jong Ajax.

Van de Beek maakt officieel nog altijd deel uit van de selectie van Jong Ajax en niet van het eerste. In die zin is het dus ook allemaal weer niet zo gek. Het is wel al zeker dat Van de Beek in de winter meegaat op trainingskamp, naar Turkije.

Er gaan meer jongelingen mee, maar dat wil De Boer eerst de jongelingen zelf vertellen voordat hij de media inlicht.

Bron
Ik denk eerder dat het terug komen van Sinkgraven gevolgen heeft voor Serero. Tenminste als het aan mij ligt.
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 22:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het terug komen van Sinkgraven gevolgen heeft voor Serero. Tenminste als het aan mij ligt.
Dat lijkt mij ook. Met de aanstormende Van de Beek en Nouri lijkt mij dat Serero z'n langste tijd bij Ajax wel heeft gehad. Een zomers vertrek van Schone zou mij ook niets verbazen trouwens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 december 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 12:17 schreef remco k het volgende:
Er is voetbal zat, Engeland gaat gewoon door gelukkig..
Spanje ook begreep ik gehoord te hebben tijdens de halve finalewedstrijd van Barcelona in de wereldbeker!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 december 2015 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 13:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Spanje ook begreep ik gehoord te hebben tijdens de halve finalewedstrijd van Barcelona in de wereldbeker!
Yep...hoorde ik ook
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 december 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 13:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Yep...hoorde ik ook
Zijn wij niet doof ouwe! ;-)
p111
 p111 - zaterdag 19 december 2015 - 14:13   quote  deeplink  
tegen de superboeren altijd lastig een benauwde 4-0
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 13:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Daar worden nog wel wat wedstrijden gespeeld, maar niet de dubbele programma's zoals in Engeland..
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 13:17   quote  deeplink  
Younes is er definitief niet bij. De wond aan z'n been is niet voldoende herstelt. Voorhoede is daarmee duidelijk. Nu eens kijken of Frank een 4-3-3 of een 3-4-3 uit de hoge hoed tovert.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 20 december 2015 - 16:12   quote  deeplink  
Ik zeg: 5-0.......lalalalalalalalalala en die sterf kakkerlakken hebben verloren........ik ga er zo eens lekker voor zitten......dit wordt een leuk weekend! Veel plezier allemaal.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2015 door Bobby1972 --
enough
 enough - zondag 20 december 2015 - 16:30   quote  deeplink  
ja jij ook Bobby geniet er maar eens flink van
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 16:34   quote  deeplink  
Opstelling Ajax: twijfelgeval afwezig, De Boer neemt media in de maling

Ajax begint toch in een 4-3-3 formatie aan het duel met De Graafschap. De trainer van de Amsterdammers gaf afgelopen week in de media aan wellicht toch weer voor 3-4-3 te kiezen.

Echter verwacht De Boer een verdedigend De Graafschap, waardoor backs Kenny Tete en Mitchell Dijks snelle voorzetten moeten gaan geven. Amin Younes blijkt niet op tijd fit te zijn. De aanvaller wordt vervangen door Viktor Fischer. Vaclav Cerny zit door afwezigheid van Younes op de bank. Ook Donny van de Beek mag zich wellicht opmaken voor een invalbeurt.

Voor de rest kiest De Boer voor de gebruikelijke namen. Indien Ajax het duel wint, kroont het zich tot winterkampioen. Ajax en De Graafschap trappen om 16.45 uur af.

Opstelling Ajax: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Milik, Fischer

Bank: Boer, vd Hoorn, Viergever, vd Beek, Serero, Schöne, Cerny

Bron

4-3-3 dus. Eens kijken of Riedewald voor de verdediging komt te spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2015 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2015 - 16:40   quote  deeplink  
Lekker 3 punten op Feyenoord uitlopen, daar zij met 3-1 verloren hebben van NEC.
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 16:46   quote  deeplink  
Dat sowieso. Hopelijk een mooie wedstrijd nu en ff flink aan het doelsaldo werken. Ook niet onbelangrijk :)
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 16:12 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zeg: 5-0.......lalalalalalalalalala en die sterf kakkerlakken hebben verloren........ik ga er zo eens lekker voor zitten......dit wordt een leuk weekend! Veel plezier allemaal.....
Succes en have fun :)
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 december 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 16:46 schreef ZerauS het volgende:
Dat sowieso. Hopelijk een mooie wedstrijd nu en ff flink aan het doelsaldo werken. Ook niet onbelangrijk :)
Zware onderschatting van jouw kant. De Graafschap gaat er enorm veel strijd ingooien.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2015 - 16:49   quote  deeplink  
Ik zal De Graafschap niet onderschatten, daar we allen weten dat dit 3 punten moet opleveren. Geen probleem dus.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Zo, het is bijna 5 uur. Wakker worden boys.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Riedewald strooit met slechte passes in de beginfase.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 17:01   quote  deeplink  
Ja, Ajax moet wat mij betreft snel om in een 3-4-3. Eerder druk zetten en meer druk naar voren. De Graafschap vooral geen millimeter ruimte geven achterin en op het middenveld.
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:05   quote  deeplink  
Dat zou idd geen kwaad kunnen
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:07   quote  deeplink  
El ghazi mag ook wel wat feller zijn. Beetje te nonchalant ook..
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2015 - 17:08   quote  deeplink  
De eerste vijftien minuten had Ajax het best even beetje moeilijk,
omdat De Graafschap meteen vanaf begin al vel begon.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 17:09   quote  deeplink  
Gelukkig gaat iedere eerste bal na een verovering achteruit, want stel je voor dat dit eens niet zo zou zijn.. Dan zou je misschien weleens een echte kans kunnen creeeren...
En dat moeten we natuurlijk niet hebben..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2015 door remco k --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2015 - 17:12   quote  deeplink  
Eindelijk 1-0. Nu doorzetten.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 17:12   quote  deeplink  
Knappe kopbal van Milik. Dat is waar hij goed in is.
enough
 enough - zondag 20 december 2015 - 17:13   quote  deeplink  
mooie goal milik en strakke trap gudelj
Brandje
 Brandje - zondag 20 december 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Ik mis weer niks lees ik al.
Het is toch gvd niet te geloven. Vorige week kon je goede zaken doen. Deze week uitlopen op feyenoord en na de winterstop heb je direct feyenoord-psv. Met veel meer inzet en een beetje geluk kon je Maar zo 8 punten voorstaan tegen die tijd.

Hahahaha en net tijdens hey typen maken ze de 1-0
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Lekker hoor..en nu doorgaan!!
Brandje
 Brandje - zondag 20 december 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:13 schreef enough het volgende:
mooie goal milik en strakke trap gudelj
Dat is al zijn vijfde/zesde assist. Netjes voor een cvm
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:14 schreef Brandje het volgende:
Ik mis weer niks lees ik al.
Het is toch gvd niet te geloven. Vorige week kon je goede zaken doen. Deze week uitlopen op feyenoord en na de winterstop heb je direct feyenoord-psv. Met veel meer inzet en een beetje geluk kon je Maar zo 8 punten voorstaan tegen die tijd.

Hahahaha en net tijdens hey typen maken ze de 1-0
Typ nog eens wat :) :)
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 17:17   quote  deeplink  
Hele fijne treffer zeg, puike voorzet en idem kopbal..
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:17   quote  deeplink  
Yep :)
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat is al zijn vijfde/zesde assist. Netjes voor een cvm
Met z'n traptechniek is niets mis. Begon moeilijk bij Ajax maar is momenteel bepaald niet de minste.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 17:21   quote  deeplink  
Jezus wat knap van Klaassen. Zo jammer dat Fischer die bal dan niet afmaakt, was toch niet zo heel moeilijk.
Brandje
 Brandje - zondag 20 december 2015 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:15 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Typ nog eens wat :) :)
Ghèhè
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2015 - 17:24   quote  deeplink  
Klote. 1-1.
enough
 enough - zondag 20 december 2015 - 17:24   quote  deeplink  
die shit zag je de hele tijd al aankomen
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 17:24   quote  deeplink  
En wederom een houdbare bal...

Wat een waardeloos Ajax staat hier weer te voetballen zeg..
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:25   quote  deeplink  
Nou .... dat hadden we niet afgesproken pfff
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Whahahahahaha... Het blijft je wel verassen. Zou helemaal het toppunt zijn om hier punten te morsen.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Cerny voor El Ghazi lijkt mij inderdaad heel terecht.
ZerauS
 ZerauS - zondag 20 december 2015 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:26 schreef Loetje het volgende:
Whahahahahaha... Het blijft je wel verassen. Zou helemaal het toppunt zijn om hier punten te morsen.
Dan vreet ik me schoen op
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2015 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 17:27 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Dan vreet ik me schoen op
En je verneukt al je kansen zo he. 17 januari is het Feyenoord - PSV. Met vorige week en nu was dit de kans geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - De Graafschap (zondag 20 december 2015, 16:45); 2 - 1

0.0072848