|
|
ar
|
|
|
Wat vinden we zoal lekker om te eten, maar ook om te bereiden natuurlijk. Gooi hier je inspiratie's neer. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wij gaan voor wild eten deze feestdagen. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2015 door ar -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vanavond eten we de grootste kogelbiefstukken die ik kon krijgen en daar maak ik een roquefortsaus bij, een frisse salade en aardappels gekruid uit de oven. Morgen word het spare ribs en kipstukken, daar heb ik een heerlijke marinade voor. Heb bijna 5 meter spare ribs leggen. De rest van mijn familie zorgt voor de rest.. Overmorgen ga ik naar mijn schoonfamilie en staat konijn op het menu.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Kerstavond dat is vanavond, bloedwordt met appeltjes rijst, stukje wild met kastanjes en na kaas met heerlijke wijn Morgen een sobere maaltijd met brood en worsten en dan als diner uitgenodigd in een restaurant in een heel klein dorpje |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Voortreffelijk heren,hoe meer vlees hoe meer vreugd. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Buk maar eens dan..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 november 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Boudewijn houd blijkbaar niet van koosjer eten..😜 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Van dat chipolataworstje voel ik niks van..:) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Joh heb jij zoveel ruimte, bij mij past er nog niet eens een naald in.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op donderdag 24 december 2015 - 15:20 schreef RenatoBos het volgende:Vanavond eten we de grootste kogelbiefstukken die ik kon krijgen en daar maak ik een roquefortsaus bij, een frisse salade en aardappels gekruid uit de oven. Morgen word het spare ribs en kipstukken, daar heb ik een heerlijke marinade voor. Heb bijna 5 meter spare ribs leggen. De rest van mijn familie zorgt voor de rest.. Overmorgen ga ik naar mijn schoonfamilie en staat konijn op het menu.. Kom er aan |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Stukje fruit er bij,
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 24 december 2015 - 15:20 schreef RenatoBos het volgende:Vanavond eten we de grootste kogelbiefstukken die ik kon krijgen en daar maak ik een roquefortsaus bij, een frisse salade en aardappels gekruid uit de oven. Morgen word het spare ribs en kipstukken, daar heb ik een heerlijke marinade voor. Heb bijna 5 meter spare ribs leggen. De rest van mijn familie zorgt voor de rest.. Overmorgen ga ik naar mijn schoonfamilie en staat konijn op het menu.. Eten per meter... goed idee voor de volgende kerst!
Hier wordt het een garnalencocktail, heldere ossenstaartsoep, ossehaas met paddestoelen en haricot vert met ijs en fruit na. De dag erop heel veel vis, oesters, mosselen en vissoep. Uiteraard met dikke patatten en verse groenten. Sticky Apple Pie met kaneelijs en caramelsaus na. Alles geserveerd met grote sloten goede wijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Hoop werk.... maar komt goed 😉
2e kerstdag voor 25 man koken... ben maar vast begonnen! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Goeie genade.. Respect! Veel plezier en eet smakelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: 25 man pffff, ik voor dertien, stress stress stress, je wilt toch kwaliteit afleveren natuurlijk. Ben ook vandaag al begonnen, vlees ontvlieden en marinades maken.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik doe dit jaar helemaal niets. 1 dag schoonouders. 1 dag uit eten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En die andere 358 dagen helemaal niks dus.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
In Zeeland hebben ze overigens 5 dagen per jaar minder? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nou ik trok erbij voorbaat de dagen dat je naar Feyenoord was al af.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En de mosselfeestdagen tel ik niet mee want die lust ik niet.. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Eerste Kerstdag: Vooraf antipasta van vleeswaren, dan tomaten-parikasoep, hoofdgerecht ossenhaas langzaam gegaard in de oven, kreiel met knolflook i de oven, gegrilde groenten, haricots verts en sla, dan kaasplankje, vervolgnes tiramisu en als afsluiuer een scropino. Tweede Kerstdag: heldere ossenstaartbouillon, wildstoofschotel met aardappel-knolselderij puree, rode kool na tiramisu.
Wellicht gaat er nog iets van wijn doorheen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Patat oorlog met uitjes,met een fernandez groen en een frikandelletje speciaal (ketjup) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik kook hier elke dag he, de vrouw laat nog net geen water aanbranden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Die van mij vergat het kerstdessert vanavond uit der werk mee te nemen. Sta ik me dan voor uit te sloven.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Lukt ie Bas, hier geen plek meer in de keuken.. |
|
|
|
|
Rdamnoord
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Wat is er mis met friet van Piet.. Gewoon lekker een bereklauw pinda op eerste kerst. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Heb net ff pauze genomen. Voor vandaag is alles klaar, behalve het braadwerk. Morgen is ook al ongeveer op de helft. Heb gelukkig de beschikking over 2 grote koelkasten en 2 ovens. En veel werkruimte, dus dat scheelt.
Zometeen ff een kerstmuts uitpakken en dan weer verder...
Succes daar in het Zeeuwse en dat het mag smaken! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Is die open dan? Goed plan |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 december 2015 - 13:41 schreef Barabas het volgende:[..] Heb net ff pauze genomen. Voor vandaag is alles klaar, behalve het braadwerk. Morgen is ook al ongeveer op de helft. Heb gelukkig de beschikking over 2 grote koelkasten en 2 ovens. En veel werkruimte, dus dat scheelt. Zometeen ff een kerstmuts uitpakken en dan weer verder... Succes daar in het Zeeuwse en dat het mag smaken! Thanx hier komt het goed. Ben al klaar straks nog ff opwarmen in de oven en dan nassen.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zo weer een gewone dag dadelijk lunch met ach ja wat zieleg foie gras |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik denk dat Bas nog steeds aan het schoonmaken is..:)) |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Pfff is het al zondag? Vanmorgen met een kater begonnen, inmiddels de eerste fles wijn op! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En dan moeten de eters nog komen..(?) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Lopend buffet en liggend zuipen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: En je de kolere rennen achter dat buffet aan, wat je lekker vind. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Was inderdaad de lichtelijk aangeschoten kok... maar het was weer een succes. Er is flink ingenomen. Hele familie weer voldaan huiswaarts gegaan. Nu nog een paar weken werken en dan lekker op vakantie! |
|
|
|