|
|
Stylzz
|
|
|
Gisteren asperges meegenomen uit Limbabwe, vanavond gaan ze dr an |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mare , lekker ! Wat doe je erbij ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eitje, aardappeltje, boterjus en goede ham. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Heerlijk hoor , dat is echt smullen . |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Een paar asperges meer mee en met de schillen een boullion trekken en die de volgende dag met wat aspergestukken en ballies en een worteltje met wat aangezette bloem indikken tot een soepie. Wat vers gemalen peper en wat fijn gesneden peterselie er over en een volkoren boterham met kaas, altijd lekker de volgende dag. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dol op asperges. Net als ZZ zegt, maar dan aspergesaus en gegrilde kaas |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wat ook lekker is asperge schillen, omwikkelen met ontbijtspek en dan op de bbq...mmmmmmmmm |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
ik heb ze al liggen, vers uit braboland |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ga deze week ook nog wel op zekers naar een lokale boer in Baden Würtenberg. Ook heeft ie al lekkere aardbeien staan en een lekkere aardbeien sekt. De wereld is fantastisch tot aan de weegschaal -.- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 mei 2019 - 19:23 schreef VVout het volgende:Ga deze week ook nog wel op zekers naar een lokale boer in Baden Würtenberg. Ook heeft ie al lekkere aardbeien staan en een lekkere aardbeien sekt. De wereld is fantastisch tot aan de weegschaal -.- Maat. Wij willen event. daarheen op vakantie. Weet je nog een mooi stekkie met een grote plas?
Of regio Bodensee?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 mei 2019 door ar -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik ben zelf hier vaak te vinden, echt ff bijkomen daar eens in de maand. https://www.miramar-bad.de/ als je van thermen en sauna's houdt een aanrader.
Verder is het hele Neckargebied, met natuurlijk Heidelberg een aanrader en als je van techniek houdt Sinsheim/Spayer het techniek museum.
Als je een plas zoekt die wat minder toeristisch is kan je kijken bij de Altrhein rond Meißenheim, daar wordt ook aardig wat afgevist mocht dat je ding zijn.
Rond de Bodensee is het uiteraard mooi, watervalletje van Schaffhausen natuurlijk ff meepakken, daar waar de Rhein vauit de Bodensee zijn oorsprong heeft. Als je met een Camper/Caravan daar onderweg bent heel veel te zien en staanplaatsen genoeg in de omgeving.
Horeca betaalbaar, hier ga je met plezier nog uit eten en drinken, scheelt echt de helft met Rotterdam/Antwerpen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 mei 2019 door VVout -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Pannenkoeken, voor mij met appel,spek en stroop en brie met walnoten voor het vrouwtje en voor de kids alles wat zoet is en plakt. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
A cup of tea my dear? Milk or lemon? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Alleen thee met warm water graag, eventueel een scheut rum als er zo nog wat te vieren is :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Doe maar een flinke scheut rum dan ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Steak Fiorentina, daarvoor steek ik bij weer en wind de bbq nog aan. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vandaag steak tartaar lekker en makelijk |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als we op die tour gaan...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 mei 2019 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik eet niets ben er ziek van, waardeloos stel. Bah |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik ook farfalle, met Garnalen saganaki. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Daar is Henk ook dol op :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Shrimp saganaki gisteren gegeten heerlijk.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik maak t zelf, super simpel en heerlijk! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Fetta se fillo al eens gegeten..? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee, maar zijn dat die filodeeg rolletjes? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Nee een dikke plak fetta kaas in de filodeeg met als het gebakken is honing, sesamzaadjes erover en van die donkere balsamico eromheen.. Is wel zoiets als die rolletjes maar veel lekkerder.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heb wel eens geprobeerd gewone saganaki te maken maar krijg het niet voor elkaar, suggestie misschien..? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2019 - 19:39 schreef RenatoBos het volgende:Heb wel eens geprobeerd gewone saganaki te maken maar krijg het niet voor elkaar, suggestie misschien..? Een lekkere feta, ook daar is nog al wat keus een uurtje in de ouzo leggen. Daarna met paneermeel, liefst wat dikkere kruim er tussen en met wat tijm oregano peper en zout goed paneren aan alle kanten.
Ovenschaaltje met wat olijfolie er in en aan beide kanten in de oven op 200 graden mooi goudgeel tot bruin bakken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En laat je feta goed uitlekken!! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Thanx vooral namens de vrouw.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2019 - 19:53 schreef VVout het volgende:[..] Een lekkere feta, ook daar is nog al wat keus een uurtje in de ouzo leggen. Daarna met paneermeel, liefst wat dikkere kruim er tussen en met wat tijm oregano peper en zout goed paneren aan alle kanten. Ovenschaaltje met wat olijfolie er in en aan beide kanten in de oven op 200 graden mooi goudgeel tot bruin bakken. O o dat word knutselen thuis, thanx..jij doet het met fetta dus want de meeste saganakis hier in Griekenland is met kaas namelijk.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2019 - 20:26 schreef RenatoBos het volgende:[..] O o dat word knutselen thuis, thanx..jij doet het met fetta dus want de meeste saganakis hier in Griekenland is met kaas namelijk.. Check dit ff en het komt goed, deze kaas is wat stugger en zal dan je grootste probleem oplossen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Feta |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lekker visschoteltje voor tussen de middag, ansjovis, garnalen, octopus..
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Niet mijn ding, maar 't ziet er wel top uit. Wat een kudt leven toch :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Op de octopus na lijkt het mij heerlijk |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Die Renato heeft n bloeddoorlopen lul ,met al die vis oliën en vetten die hij binnenkrijgt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 13 mei 2019 - 19:49 schreef van geil het volgende:Die Renato heeft n bloeddoorlopen lul ,met al die vis oliën en vetten die hij binnenkrijgt. De vrouw plukt de vruchten straks.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat weet ik wel zeker ja :) |
|
|
|