|
|
VVout
|
|
|
quote: Ziet er top uit en zo aangesneden klopt het toch, lekker hoor. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ja, alleen te vroeg verorberd |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lasagne gemaakt gaat nu op de bbq.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dus dat wordt pastasoep :)) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Lekker pizza besteld, hoppetee |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Haha nee joh, heerlijk geeft het een extra smaak.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor vanavond heb ik een tomahawk aangeschaft..kan niet wachten eigenlijk.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als ik dat zo hoor, heb ik nog steeds een keer zin aan een gezellige BBQ met Boes & Co. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Barbecue aan..
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Knap op een houtskool vuur, werk je meet een kerntemperatuur meter, of op gevoel? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ja met zulke stukken vlees moet je wel meten zonde als dat fout gaat.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Is ook de bedoeling dat het deksel dicht blijft, hebt eigenlijk weinig keus. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Yep en dan roken met whiskey snippers |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zo de bbq gaat weer aan, ga me vanmiddag uitleven op een buikspek. Langzaam aan laten garen..gisteren in de marinade gezet, lekker oosters met hoisin. Moet wel een uurtje of vier op de keu..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2020 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Twee kogelbiefstuk van bijna elk 500 gram, aardappelraclette en groene asperges..op de bbq uiteraard.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Aardappel raclette is ook lekker, had ik laats ook onder de kap met stukje broccoli er in.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 september 2020 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Echt lekker hè, eet het 1 A 2 keer in de week |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Bbq weer aan gestoken voor de chateaubriand, vrdomme dat was lekker.. |
|
|
|
|
boes
|
|
|
quote: Ik doe mee hoor! :-) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ik ook dus, nog ff die Corona shit afwachten en dan zou het gewoon eens moeten gebeuren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
pat
|
|
|
oh dan bent ik ook van de partij :) |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Partijtje???? Ben je jarig maat? felis hè.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Heeee gefeliciteerd Pat !!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Van harte gefeliciteerd Patty! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dit ga ik vanavond proberen Op de bbq..
MET SPEK OMWIKKELDE GEGRILDE REGENBOOGFOREL
1.Verwarm de Big Green Egg met de Cast Iron Grid tot 220 °C. Snijd intussen de forellen aan beide kanten 3 keer schuin in. Bestrooi de buikholtes en de inkepingen met peper en zout.
2.Snijd de citroen in dunne plakjes. Halveer 6 van de plakjes en steek deze samen met een toefje dille in de inkepingen. Vul de buikholte van beide forellen met de resterende plakjes citroen en een aantal takjes dille.
3.Leg 8 stukken slagerstouw van circa 30 centimeter lang klaar. Leg 4 stukken verticaal op je werkblad en leg hier horizontaal en overlappend 2 plakken ontbijtspek op. Leg een forel op het spek en dek af met 2 plakken spek. Knoop het slagerstouw dicht zodat het spek goed om de forellen blijft zitten.
4.Leg de forellen op het rooster en sluit de deksel van de EGG. Open de deksel na 2 minuten en draai de vissen een kwartslag voor een mooie grilruit op het spek. Sluit de deksel opnieuw en keer de forellen na 2 minuten om. Gril ook deze zijde 2 keer 2 minuten en neem de forellen van de EGG. De gegrilde forellen zijn onder andere erg lekker in combinatie met worteltjes, doperwtjes, geroosterde aardappeltjes en dillemayonaise. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik ga wel naar de frituur vandaag ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 september 2020 - 14:07 schreef RenatoBos het volgende:Dit ga ik vanavond proberen Op de bbq.. MET SPEK OMWIKKELDE GEGRILDE REGENBOOGFOREL [ afbeelding ] 1.Verwarm de Big Green Egg met de Cast Iron Grid tot 220 °C. Snijd intussen de forellen aan beide kanten 3 keer schuin in. Bestrooi de buikholtes en de inkepingen met peper en zout. 2.Snijd de citroen in dunne plakjes. Halveer 6 van de plakjes en steek deze samen met een toefje dille in de inkepingen. Vul de buikholte van beide forellen met de resterende plakjes citroen en een aantal takjes dille. 3.Leg 8 stukken slagerstouw van circa 30 centimeter lang klaar. Leg 4 stukken verticaal op je werkblad en leg hier horizontaal en overlappend 2 plakken ontbijtspek op. Leg een forel op het spek en dek af met 2 plakken spek. Knoop het slagerstouw dicht zodat het spek goed om de forellen blijft zitten. 4.Leg de forellen op het rooster en sluit de deksel van de EGG. Open de deksel na 2 minuten en draai de vissen een kwartslag voor een mooie grilruit op het spek. Sluit de deksel opnieuw en keer de forellen na 2 minuten om. Gril ook deze zijde 2 keer 2 minuten en neem de forellen van de EGG. De gegrilde forellen zijn onder andere erg lekker in combinatie met worteltjes, doperwtjes, geroosterde aardappeltjes en dillemayonaise. Geweldig gerecht naat! Die ga ik doen binnenkort. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Doe je ar de groeten dan.. |
|
|
|