|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben voorvandaag een Belgische stoof schotel aan het maken, het probleem is wel dat in Nederland niet echt goed rundvles te koop is. Het is allemaal zeer mager. Maar het pruttelt lekker in het huisje aan zee, dadelijk even kijken of ik nog een visje kan vangen. En morgen weer terug naar mijn grote huis in Marseille en dan direct wijn inslaan voor mijn volgende trip naar Nederland. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
SPARERIBS á la Co
Bereidingswijze:
-Je legt de spareribs plat neer en 'rubt' ze in met Argentijnse kruiden en een beetje piri-pirikruiden aan beide zijden in (met beleid, anders worden ze te zout) -Je maakt er een rol van en met een sateprikker fixeer je de sparerib. -Je kan er twee kwijt in zo'n alubakje van AH of Weber. -In het bakje strooi je wat grof gesneden peper, ui en knoflook -Tegelijkertijd maak je een liter runderbouillon -Schenk hiervan een beetje in de bakjes, zodat de spareribs in een klein voetenbadje staan -Zorg er voor dat de BBQ aan staat en ergens tussen de 150 graden en 200 graden heet is -Zet de bakjes niet op het vuur, maar verwarm ze indirect (weber of smoker) -Je kan de spareribs nu tussen de 3 en 4 uur laten staan -Schenk af en toe nog wat bouillon in de bakjes indien de bakjes droog staan -Vanaf ongeveer 30-45 minuten voordat de spareribs van de BBQ gaan, kwast je ze af en toe in met de moppingsauce (als je dit te vroeg doet, worden de spareribs zwart) -Als je de spareribs gaat opdienen, kan je ze nog een keer in kwasten met moppingsauce
Als je de spareribs op de BBQ hebt staan kun je de moppingsauce gaan maken.
Bereiden van de 'moppingsauce: for mopping & Dipping op BBQ: (warm houden op het vuur in pannetje)
½ kopje Tomatenketchup 1 ½ kop Appelsap ¼ kop Appelcider-azijn ¼ kop Bruine basterdsuiker (4 theelepels) 4 eetlepels Worcestershire Sauce 1 theelepel Knoflookpoeder 1 Ui fijngesneden 3 teentjes Knoflook fijngesneden Chilisaus naar smaak (your favourite Hot Pepper Sauce to taste)
Af en toe even de moppingsaus proeven en naar smaak evt. ingrediënten toevoegen. Succes! |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Hoe krijg ik er een foto op? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Rundvlees was lekker nu en visje vangen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Geen visje toen maar 2 mooie tongen gekocht |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Lekkere zoute en lekkerbek.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Grote pan op t vuur. Van Geel er in. Niet te vreten , maar t ruimt lekker op. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha Stylzz heeft een crematorium in zijn tuin staan.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vandaag elzasser zuurkool lekker |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Gevulde paprika,witte rijst en rode saus. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hapjes uit de frituurpan :) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Lekker. Vooral die kleine bami\'s. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, geen puf om te koken. Heb wel nog slagroomijs, met chocolatechip cookie kruim en gebakken peren in reine claude jam voor de dames gemaakt na t eten. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kip in de pan, met witlof/oude kaas uit de oven met wat rundvlees salade van de slager. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Oeh rundvlees salade van de slager, altijd goed gevuld..👌 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Aardappeltjes uit de oven, gemengde salade en kogelbieven.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Wat versta jij onder gemengde salade? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik doe graag wat tips op namelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zo'n salade bak met een komkommersalade en een farmersalade erdoor.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Komkommersalade die ken ik, lekker. Doe zelf altijd rucola babyspinazie alfalfa en n noten mix erbij. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil