|
|
VVout
|
|
|
quote: Moet je bbq'en op een stukkie folie dan, of plain naar binnen snorkelen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Om de haverklap. Ze hadden daar ook weer een paar teams met uithalers te pakken he. Die kwamen voor een partij van 50 kilo die al in de kluis bij de kit lagen.. Zaten trouwens ook weer een paar verschrikkelijk jonge gastjes tussen, eentje was pas 15. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
😂😂😂 Blijven toppers die filmpjes.
Krijg je wel een gigantische vreetkick van, ik wel in ieder geval.
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Die wisten dondersgoed dat ze knetter zouden worden. Als ik daar stond had ik ook flink gepookt |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Yup , zo lekker..maar helaas niet altijd hetzelfde vaak krijg je hem met feta kaas maar het lekkerst vind ik hem met graviera, kasseri of kefalotyri, krokant van buiten en gesmolten van binnen.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 - 20:16 schreef RenatoBos het volgende:[..] Yup , zo lekker..maar helaas niet altijd hetzelfde vaak krijg je hem met feta kaas maar het lekkerst vind ik hem met graviera, kasseri of kefalotyri, krokant van buiten en gesmolten van binnen.. Daar heb ik me ff 10 minuten ingelezen wat de kaas betreft en de graviera of kasseri lijkt me een interessante variant. Heb hem eigenlijk alleen maar met feta of halloumi gegeten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Iemand ervaring met een beukenhouten rookplank ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat wil je erop doen Piet.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Leg ik deze plank op het rooster van een gas bbq, en wat voor vlees kan er op.... En bruint het dan wel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juni 2023 door piet de paler -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 - 21:35 schreef piet de paler het volgende:Leg ik deze plank op het rooster van een gas bbq, en wat voor vlees kan er op.... En bruint het dan wel Ik ken het wel van markten hier, waar Finnen staan. Ff een foto gezocht om het wat duidelijker te maken. In princiepen heb je alles zelf in de hand hoe schuin en ver het van het vuur en rook hangt. Een beetje spelen en proeven dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juni 2023 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik heb eigenlijk enkel nog maar zalm op een plank gerookt, die leg ik zo op het rooster.. Barbequen doe je op kolen niet op gas maat😃 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
He bedankt ik ga het morgen doen, en met een stukje zalm Je hoort het van me Ik kan wel bbqen op kool maar dat doe ik boven de open haard en daar is het nu een beetje te warm voor hahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2023 door piet de paler -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Plankje wel eerst laten weken in het water hè anders verbrand het.. Ben benieuwd hoe het gegaan is.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Net n pond kersen op en twee ons frambozen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Net een vers geklopte schnitzel gegeten met preiselberen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Goed idee voor morgen , lang geleden een echte schnitzel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Preiselberen moest ik effe opzoeken, prima idee, lekker. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Jep een tik die ik heb over gehouden toen ik in Passau woonde. Had daar een goede kennis net over de grens daar in Oostenrijk en die had een restaurant daar in de bergen. Die liet de koe slachten bij zijn buurman en klopte ze aansluitend zelf met van die grove paneer van oud brood gemaakt. Dat met preiselberen en een maß bier, veel meer is er dan niet nodig buiten wat lokale schoonheden :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Die heten rode bosbessen allochtoon.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Nee een Zeeuw is altijd te verstaan :-b |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
De plank werkte goed, zit een redelijke rooksmaak aan het visje
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 juni 2023 door piet de paler -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mooi man..😃
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 juni 2023 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos