|
|
ar
|
|
|
Nice! Binnenkort voor mij ook een nieuwe. ( smoker) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Heb net een Napoleon kogelgrill binnen met een deelbaar gietijzer rooster en toebehoor voor indirect vuur en spies met motor. Simpel maar vind ze lekker compact en snel te gebruiken als er ergens een lekker stukje vlees in het oog springt :). BTW, mijn leverancier had weer een batch tommahawks binnen, gelijk maar 8 afhandig gemaakt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Butterfly drumsticks lemon garlic op de BBQ..
free image hosting
Met salade en stokbrood en kruidenboter
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 augustus 2025 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Oooohhh dat is goud..😋 Leg het overige maar in de koeling. Maak ik ff een tussenstop ja.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vrouw kookt dus pot au feu ( dikke maaltijdsoep) Omdat ik voetbal wil kijken ........ |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Taco’s vanavond op de BBQ.. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Net een week camping erop zitten, bijna elke dag BBQ haha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik heb vlees ( karbonade zonder bot) nu wil ik een zoete sate ervan maken. Er zijn veel marinades, maar weet iemand hier een zoete pittige sate marinade ? K |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Voor een kilo vlees, 1 ui, 2 tenen knoflook, 1 TL Ketoembar, 1 TL Djahe, 1 TL Laos, 1/2 TL Djinten, 1 TL Palm/bruine suiker, 1 TL Sambal, 4 EL ketjap manis, 1 EL ketjap asin, Sap van een halve citroen.
Is redelijk zoet |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Bedankt ga even boodschappen doen bij de toko |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja mocht je ooit indo-recepten willen ik heb daar een laptop vol mee
Ook dingen die eigenlijk nooit meer echt gemaakt worden |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Staan nu uit te lekken. Dadelijk rijgen 2 kg vlees, stokjes staan in het water..... Dat wordt lekker , marinade geproeft lekker hoor. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Top, ben benieuwd Piet. Ik gebruik deze zelf ook vaak |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Waren prima , zelfs vrouw at ze ( eet alleen geitevlees en mais hahaha) Nog een x aantal in de vriezer gelegd . Bedankt |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 18:44 schreef piet de paler het volgende:[..] Waren prima , zelfs vrouw at ze ( eet alleen geitevlees en mais hahaha) Nog een x aantal in de vriezer gelegd . Bedankt Mooi Piet 👍 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Heb hem ook ff genoteerd, alleen de Laos is nog ff zoeken hier. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Pas ook gemaakt met varkenshaas en een iets simpelere recept voor de marinade . Die van Stylzz lijkt mij nog beter . Was echt lekker maar achteraf jammer dat ik ook niet zelf de saté saus had gemaakt maar een pot weko saus kant en klaar. Dus de volgende keer probeer ik ook de satésaus zelf te maken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 22:42 schreef Leon FR1908 het volgende:Pas ook gemaakt met varkenshaas en een iets simpelere recept voor de marinade . Die van Stylzz lijkt mij nog beter . Was echt lekker maar achteraf jammer dat ik ook niet zelf de saté saus had gemaakt maar een pot weko saus kant en klaar. Dus de volgende keer probeer ik ook de satésaus zelf te maken. Heb ik wel een recept voor 😉 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Dat dacht ik al ,graag man!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2025 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Z'n eentje met pinda's bruin bakken in de pan en dan met wat olie in de blender? Gefruit uitje, knoflook en pepertjes er bij met wat bruine suiker en citroensap en ketjap-manis. Zo ziet hij er bij mij meestal uit. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 23:02 schreef VVout het volgende:Z'n eentje met pinda's bruin bakken in de pan en dan met wat olie in de blender? Gefruit uitje, knoflook en pepertjes er bij met wat bruine suiker en citroensap en ketjap-manis. Zo ziet hij er bij mij meestal uit. Mooie! Is een beetje wat je wil. En vooral de principiële discussie, wat is nu precies een satehsaus of een pindasaus! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 - 14:11 schreef Stylzz het volgende:Ja mocht je ooit indo-recepten willen ik heb daar een laptop vol mee Ook dingen die eigenlijk nooit meer echt gemaakt worden Houd ik me ook aanbevolen als het kan. Laatst nog rendang gemaakt op de Bastard. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik zal wel even wat delen |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik heb ook nog een mooi kookboek over Ron Blaauw. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Vol verwachting wacht ik geduldig 😃 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Lekker man dankjewel 😉 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Haha ja ik moet even op mijn privé laptop zijn, moe vanavond wel lukken |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Katjangsaus
½ el (zonnebloem)olie 1 kleine ui, gesnipperd 4 knoflookteentjes, fijngehakt ½ tl trassi 200 g pindakaas 2 el ketjap manis 1 tl sambal oelek (eventueel) 15 g santen (van een blok, eventueel) ½ el suiker ½ el limoen- of citroensap Verhit de olie in een steelpan met antiaanbaklaag en roerbak de ui, knoflook en trassi 1 minuut. Roer de pindakaas, ketjap, sambal (eventueel), santen (eventueel), suiker, het limoen- of citroensap en 1 dl water erdoor. Breng de saus al roerende aan de kook en laat hem op heel laag vuur of op een vlamverdeler 10 minuten pruttelen; blijf roeren. Verdun de saus zo nodig met 3 à 4 eetlepels water. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Satésaus
Benodigdheden: 2 rode uien ½ eetl. sambal oelek 1 eetl. olie 2 eetl. ketjap manis ¼ blok goela djawa 2 bolletjes stemgember ½ bouillonblokje 3 eetl. water 2 teentjes knoflook zout 350 gr pindakaas 2 à 3 eetl. tomatenketchup ¼ blok santen 1 kopje melk 1 theel. vetsin
Voorbereiding: snipper de uien en knoflook heel fijn, smelt in een pannetje de goela djawa in 3 el water.
Bereiding: Fruit de uien en knoflook in hete olie in ongeveer 2 minuten, voeg pindakaas, melk, ketjap, tomatenketchup, zout, ½ bouillonblokje en vetsin toe. Haal de saus van het vuur en roer haar glad. Snijd de bolletjes gember heel fijn en voeg toe aan de saus. Voeg tenslotte de sambal, santen en goela djawa toe.
Variatie: i.p.v. goela djawa kan ook 2 eetl. bruine basterdsuiker gebruikt worden. Voor een nog pittiger variant i.p.v. gewone pindakaas Surinaamse pindakaas gebruiken.
Bereidingstijd inclusief de voorbereidingen: ongeveer 10-20 minuten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Voor de rest heb ik zo veel, dan moeten jullie maar precies aan geven wat je zoekt :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dit is inspirerend, ga er mee aan de slag als ik de tijd heb. Tnx ZZ, hier worden we echt blij van ja :)) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Top Stylzz! Ga ik binnenkort ook wel het nodig mee doen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Graag gedaan. Vooral de eerste is echt een verborgen schat |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Hmm lekker water loopt me al in de mond...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Thanks man ,iedereen gaat aan de Saté !😂 Ga opzoek naar wat ingrediënten en dat moet te doen zijn hier in de stad. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vanavond lekker ouderwets chinees halen. Vrouw kookt Afrikaans brrrrrrrrrrrrrrrrrr |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Of geit met pindasaus kan ook piet. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Of vrouw in stukjes, met pinda Satésaus
Lekkah lekkah
Ben je meteen van dat geiten vreten af 🙈🙈🙈
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 augustus 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het rook weer smerig , mijn ouderwetse babi pangang was heerlijk . Vanavond mijn keuze. Hache rode kool en aardappeltje |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 22:42 schreef Leon FR1908 het volgende:Pas ook gemaakt met varkenshaas en een iets simpelere recept voor de marinade . Die van Stylzz lijkt mij nog beter . Was echt lekker maar achteraf jammer dat ik ook niet zelf de saté saus had gemaakt maar een pot weko saus kant en klaar. Dus de volgende keer probeer ik ook de satésaus zelf te maken. De wijko satésaus die je met water moet toevoegen is lekkerder dan de kant en klare. Dat smaakt gewoon chemisch. Die andere is prima |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gewoon een pot pindakaas van een huismerk, uitjes, ketjap, sambal, knoflook, citroensap, bruine suiker en melk/water 50/50 en klaar. Kant en klaar heb ik nog nooit in huis gehaald hiervoor. |
|
|
|