BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (dinsdag 26 januari 2016, 20:45); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 25 januari 2016 - 21:42   quote  deeplink  
CZl1EvkWAAAaJbi.jpg

Je verwacht het eigenlijk niet als zowel het Europees avontuur als beker al klaar is, maar Ajax werkt op dinsdag een duel af tegen Heracles. De ploeg uit Almelo komt naar Amsterdam voor een Eredivisie duel. Speelronde 20 wordt in z'n geheel op dinsdag, woensdag en donderdag afgewerkt. Geen toppers deze speelronde, wel zaak om vooral PSV niet dichterbij te laten komen in de strijd op de titel.

Ajax speelde in haar historie slechts 32 duels tegen Heracles Almelo dat pas de afgelopen jaren een stabiele Eredivisieploeg is. Daarvan won Ajax er 24 en gingen er 3 verloren. De overige 5 duels eindigden in een gelijk spel. Eerder dit seizoen won Ajax met 0-2 in Almelo, evenals de uitwedstrijd van 2014/15. De thuiswedstrijd eindigde vorig seizoen in 2-1 voor Ajax. Het is overigens al even geleden dat Ajax voor de laatste keer van Heracles verloor. In in het seizoen 1964/64 verloor Ajax 2 maal van Heracles, sindsdien hield Ajax altijd ten minste een punt over aan onderlinge duels.

Heracles speelt een uitstekend seizoen en staat op een fantastische 4e plek in de Eredivisie. Dat gaat vreemd genoeg niet eens met een goed doelsaldo. Met 29 voor en 26 tegen is het doelsaldo van de Heraclieden gewoon matig te noemen. De ploeg blinkt echter uit een kleine overwinningen en af en toe een fiks pak slaag bij een verliespartij. De afgelopen speelronde won Heracles met 2-1 van De Graafschap.

Heracles speelt dit seizoen normaliter in een 4-3-3 systeem met 1 controleur en 2 aanvallend ingestelde spelers. De topscorer bij Heracles is Tannane die naast 7 goals ook 3 assists op z'n naam heeft en de smaakmaker in de ploeg van Stegeman is. Andere veel scorende spelers zijn middenvelder Hassani (5) en spits Weghorst (6). Bruns is de aanvoerder qua assists met 4 assists.

Bij Ajax was het slechte nieuws het wegvallen van Kenny Tete. De revelatie van dit seizoen scheurde z'n enkelband af en is 3 maanden uitgeschakeld. Door het wegvallen van Tete keert Van Rhijn mogelijk terug in de basis, hoewel Veltman en Van der Hoorn zich uitstekend lieten zien tegen Vitesse. Dat is dus zeker ook een optie voor Frank de Boer. Mogelijk keert Davy Klaassen terug nadat hij 2 duels miste met een blessure. Dan wordt het middenveld weer zoals dat dit seizoen gebruikelijk is, met Gudelj, Bazoer en Klaassen. Voorin blijft het kwakkelen met Milik. Younes en El Ghazi waren behoorlijk op dreef tegen Vitesse, maar verre van geweldig. Desondanks lijkt met name Milik zich zorgen te moeten maken voor z'n basisplek en is een variant met Younes, El Ghazi en Fischer een mogelijkheid.

De beelden zijn van de 1e wedstrijd dit seizoen. In Almelo werd het 0-2 voor Ajax in een wedstrijd waar El Ghazi en Gudelj van grote afstand het net teisterde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 januari 2016 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 25 januari 2016 - 21:46   quote  deeplink  
Dit is typisch een wedstrijd waar ik geen idee heb hoe dit eindigt...ik denk een 2-2
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 25 januari 2016 - 21:58   quote  deeplink  
4-1 1 x Gudelje en 3 x Sanogo
enough
 enough - dinsdag 26 januari 2016 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2016 - 21:58 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
ik denk niet dat Frank zo goed kan rekenen,want dan weet hij echt niet wat die met die ene die overblijft
aan moet.;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 januari 2016 door enough --
enough
 enough - dinsdag 26 januari 2016 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2016 - 21:58 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 januari 2016 door enough --
enough
 enough - dinsdag 26 januari 2016 - 01:17   quote  deeplink  
Mooie topic Eide
enough
 enough - dinsdag 26 januari 2016 - 01:28   quote  deeplink  
Denk nog niet dat Klaassen fit genoeg is.
Achterin moet nu wel weer vastigheid ingebouwd worden.
Of het weer veldman rb wordt?,maar geef deze tijd v/d Hoorn zijn kans als rcv.
Al hoop ik niet dat het in de coaching fout zou gaan,want achterin stond als een huis
Van Rhijn heb ik geen vertrouwen in ..mischien wel tegen Heracles,maar niet wat ons nog te wachten staat
enough
 enough - dinsdag 26 januari 2016 - 01:34   quote  deeplink  
Riedewald staat ook op scherp en dus achterin kan veel veranderen naar grun uit of
feye thuis.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 januari 2016 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2016 - 21:46 schreef Nenam_tiL het volgende:
Dit is typisch een wedstrijd waar ik geen idee heb hoe dit eindigt...ik denk een 2-2
Ajax thuis onverslaanbaar Heracles redelijk uit vorm.
3-1
p111
 p111 - dinsdag 26 januari 2016 - 07:37   quote  deeplink  
Heracles wordt overschat ook tegen Graafschap kwamen ze goed weg 2-0
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 januari 2016 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 07:37 schreef p111 het volgende:
Heracles wordt overschat ook tegen Graafschap kwamen ze goed weg 2-0
Daarom hebben een goede reeks gehad maar zijn nu een stuk minder aan het worden.
Tannane ook verkocht dus ook zwakker. Komt goed! Hopelijk kunnen we nu twee helften goed spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 12:32   quote  deeplink  
Oh ja, Tannane is naar Frankrijk of zo? Was ik helemaal vergeten. Dan valt er wel wat weg bij Heracles.

Heracles heeft dit seizoen 1 keer fors uitgehaald maar blinkt verder uit in kleine winstpartijen. Als ze verliezen gaat dat ook vaak spectaculair. 4-2 tegen Utrecht en 4-0 tegen Twente bijvoorbeeld. Bovendien was het eerste deel van de 1e seizoenshelft nadrukkelijk beter dan het 2e deel van de 1e seizoenshelft. Bovendien heeft Heracles uit pas 3 keer gewonnen, van ADO, Cambuur en De Graafschap...
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 12:53   quote  deeplink  
'Heracles is Ajax dankbaar'

Heracles Almelo heeft verheugd gereageerd op het 'gastvrije aanbod' van Ajax om de supporters van de club uit Overijssel dinsdagavond onder te brengen in twee skyboxen van de Amsterdam ArenA.

"Heracles Almelo is Ajax dankbaar voor het aanbod. In het kader van normalisatie in het voetbal is dit een prachtig voorbeeld van de Amsterdamse club", laat de club in een op de website reactie weten.

Het duel in Amsterdam begint om 20.45 uur. Mede vanwege dat late tijdstip reizen er slechts vijftien supporters van Heracles mee naar de hoofdstad.

Bron

--------------------------

Zo kan je ook omgaan met gasten. Het is misschien wat over the top maar een leuk gebaar is het zeker. Zouden ze in Utrecht notities maken?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 januari 2016 - 13:03   quote  deeplink  
3-0!!! En jullie raden het waarschijnlijk al? 3x MILIK!!! BAM!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 januari 2016 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 12:53 schreef Eide het volgende:
'Heracles is Ajax dankbaar'

Heracles Almelo heeft verheugd gereageerd op het 'gastvrije aanbod' van Ajax om de supporters van de club uit Overijssel dinsdagavond onder te brengen in twee skyboxen van de Amsterdam ArenA.

"Heracles Almelo is Ajax dankbaar voor het aanbod. In het kader van normalisatie in het voetbal is dit een prachtig voorbeeld van de Amsterdamse club", laat de club in een op de website reactie weten.

Het duel in Amsterdam begint om 20.45 uur. Mede vanwege dat late tijdstip reizen er slechts vijftien supporters van Heracles mee naar de hoofdstad.

Bron

--------------------------

Zo kan je ook omgaan met gasten. Het is misschien wat over the top maar een leuk gebaar is het zeker. Zouden ze in Utrecht notities maken?
Het is inderdaad een net gebaar en geeft Ajax de mogelijkheid om het verkleinde uitvak ook nog te verkopen. Dus uiteindelijk een win-win situatie!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 januari 2016 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Oh ja, Tannane is naar Frankrijk of zo? Was ik helemaal vergeten. Dan valt er wel wat weg bij Heracles.

Heracles heeft dit seizoen 1 keer fors uitgehaald maar blinkt verder uit in kleine winstpartijen. Als ze verliezen gaat dat ook vaak spectaculair. 4-2 tegen Utrecht en 4-0 tegen Twente bijvoorbeeld. Bovendien was het eerste deel van de 1e seizoenshelft nadrukkelijk beter dan het 2e deel van de 1e seizoenshelft. Bovendien heeft Heracles uit pas 3 keer gewonnen, van ADO, Cambuur en De Graafschap...
Ja klopt volgens mij wel. Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat we deze over de streep trekken.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 januari 2016 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 13:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
2x Milik 1x Schöne! Bam
p111
 p111 - dinsdag 26 januari 2016 - 14:30   quote  deeplink  
2-0 en 2xGillissen
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 januari 2016 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 14:30 schreef p111 het volgende:
2-0 en 2xGillissen
Boer keept kan Cillisen mooi spits
remco k
 remco k - dinsdag 26 januari 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 13:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hahaha, op hoeveel goals staat Millik inmiddels al?
jodocus
 jodocus - dinsdag 26 januari 2016 - 16:15   quote  deeplink  
3x vd hoorn bam
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 januari 2016 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 16:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha, op hoeveel goals staat Millik inmiddels al?
Stuk of 30! Echte topspits! 😉
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 26 januari 2016 - 17:37   quote  deeplink  
5-1. Wat een sensatie.
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 januari 2016 - 17:48   quote  deeplink  
2-2. Ajax maakt 3 minuten voor tijd de gelijkmaker.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 26 januari 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Wordt een belangrijke pot...

We MOETEN winnen, hoe maakt niet uit
Hoop geblesserde en zomaar op dinsdagavond....kunnen rare dingen gebeuren
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 26 januari 2016 - 19:37   quote  deeplink  
2-0........Ik denk dat Ajax niet zo snel tegen Heracles in de problemen komt. Ajax won daar ook met 0-2. Thuis moet dat te doen zijn!!
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 20:20   quote  deeplink  
CZqpvOEVIAALbEM.jpg:large

Ajax dus met Veltman en Van der Hoorn. El Ghazi op rechts en Milik mag blijven staan. Geen Klaassen, wel Sinkgraven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 januari 2016 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 26 januari 2016 - 20:21   quote  deeplink  
4-0...
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 januari 2016 - 20:29   quote  deeplink  
2-1, in blessuretijd.
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 januari 2016 - 21:20   quote  deeplink  
Wat een niveau weer maar gelukkig staan we goed en heeft Heracles nog geen kans gehad :)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 26 januari 2016 - 21:25   quote  deeplink  
Blij dat ik brei.......pfffff
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 januari 2016 - 21:27   quote  deeplink  
Daar alleen de eerste 4 minuten belovend uitzag, is het vanaf dat moment tot heden matig voetbal. Uitglijders door het slechte veld bied ook geen positieve perspectief om Ajax goed te laten spelen.

Met bijna 70% balbezit, en toch geen twee doelpunten kunnen maken in 40 minuten tijd, dat zegt al genoeg over de wedstrijd vindt ik.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 26 januari 2016 - 21:33   quote  deeplink  
Het komt niet vanuit het niets, dit is een beeld wat er al langer is. Te weinig rust en structuur in het spel. En ja dat veld is en blijft een grof schaal. Inmiddels een structureel probleem waar ze snel een oplossing voor moeten zien te vinden.
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 26 januari 2016 - 21:33   quote  deeplink  
Ik moest het grootste deel van de eerste helft missen maar volgensmij is dat niet zo'n ramp als ik naar de stand en statistieken kijk..
jodocus
 jodocus - dinsdag 26 januari 2016 - 21:36   quote  deeplink  
alweer KUT
p111
 p111 - dinsdag 26 januari 2016 - 21:37   quote  deeplink  
Bal tempo veeeeels te laag aub risico nemen voor in.
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 21:41   quote  deeplink  
Pfff, Ajax heer en meester maar buiten 2 schotjes geen enkele kans. Goede acties van El Ghazi waar de voorzetten dan in het niemandsland. Alle dode spelmomenten van Gudelj vallen te kort en Milik loopt ongeïnteresseerd bij. Hij doet niet eens de moeite om voor z'n man te komen waardoor El Ghazi geen fatsoenlijke bal kan geven daar waar die mogelijkheid er was.

Bazoer en Sinkgraven beide goed op het middenveld in de controle maar onvoldoende in de voorwaartse voortzetting.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 januari 2016 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 januari 2016 - 21:47   quote  deeplink  
Had minimaal al 2-0 moeten staan.
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 januari 2016 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 21:47 schreef Onze Ajax het volgende:
Had minimaal al 2-0 moeten staan.
Waarom dan? Als je wil scoren zal je eerst kansen moeten creëren en die heb IK niet gezien.
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 21:52   quote  deeplink  
Milik loopt er echt als een zak hooi bij. Haal die vent alsjeblieft van het veld. Gewoon El Ghazi in de spits en Fischer op rechts.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 januari 2016 - 21:58   quote  deeplink  
Ik hoop dat de komst van Fisher verandering brengt voor iets beter voetbal ( met doelpunten ).
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 januari 2016 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 - 21:52 schreef Eide het volgende:
Milik loopt er echt als een zak hooi bij. Haal die vent alsjeblieft van het veld. Gewoon El Ghazi in de spits en Fischer op rechts.
De beste jongen weet totaal niet hoe hij moet lopen. Gaat diep als hij moet komen en komt in de bal als hij diep moet gaan. Naar de eerste paal gaam doet ie ook veel te weinig.
Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 22:01   quote  deeplink  
Fischer komt zo. Ik kan mij niet anders voorstellen dat Milik mag gaan zitten, hoewel Younes ook niet goed in de wedstrijd zit.

Eide
 Eide - dinsdag 26 januari 2016 - 22:01   quote  deeplink  
Younes dus.
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 januari 2016 - 22:06   quote  deeplink  
Dat veld. Dat veld. Is gvd ook een grof schandaal hoor. Levensgevaarlijk voor de spelers.
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 26 januari 2016 - 22:06   quote  deeplink  
Vlammend schot van Milik...
remco k
 remco k - dinsdag 26 januari 2016 - 22:07   quote  deeplink  
Wat een verschrikking van een wedstrijd. Kan iemand Ajax en de Boer uitleggen dat de bedoeling is dat de bal in de goal geschoten moet worden. En dat je daarom dus moet schieten? Jezus wat een zaaddodend Ajax weer zeg. Pfff
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 26 januari 2016 - 22:08   quote  deeplink  
Ben bang dat het 0-0 blijft. Zou ook zeker niet onterecht zijn aangezien Ajax niets maar dan ook letterlijk niets creëert. Ik blijf hopen op een nieuwe (betere) spits. Iemand het telefoon nummer van Klaas Jan?
remco k
 remco k - dinsdag 26 januari 2016 - 22:12   quote  deeplink  
Sorry. Maar dit kan toch echt niet meer. Wat een wanvertoningen keer op keer.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 26 januari 2016 - 22:12   quote  deeplink  
Verder MOET Ajax maatregelen nemen dat ze op een goede voetbalveld spelen. Het voetbalveld van De Meer was drie klasse beter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (dinsdag 26 januari 2016, 20:45); 0 - 0

0.0085191