|
|
FR-Henk
|
|
|
Een visie die laat zien waar Feyenoord naar toe moet (kampioen, top 3, Europees?), hoe zij dat gaat doen, welk spelsysteem, en de verhouding jeugd en aankopen. En wat hierin dus ook van een trainer wordt verwacht. Betekent dat ie in die visie ook werk maakt van het schonen van een selectiedeel dat nog voortkomt uit minder ruime financiële tijden. En dat in de zomer. En durf tonen door twee prijziger aankopen te plegen.
Het laatste stapje maken? Dat klinkt als kampioenschap halen, terwijl je de helft minder begroting hebt. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Kortzichtig gedoe allemaal. Iedereen weet toch waar we vandaan komen: Een vijfjarenplan duurt niet voor niets 5 jaar. Het is mede aan Gudde en Van Geel te danken dat het überhaupt gebeurd is. Laat ze hun karwei afmaken voor ze op basis van frustratie en kortzichtigheid het offerblok op gaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door Barabas -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Je kunt natuurlijk stellen: Gudde en van Geel hebben het goed gedaan, dankzij de vrienden van Feyenoord en de jeugdopleiding, financieel althans. Maar er is de laatste jaren ook aan kapitaalvernietiging gedaan: wat hebben Immers, Toornstra, Bilal, Vormer, Goossens, Kazim, Elia, van der Heidenen en nog een aantal miskopen aan transfers, huursommen en salarissen gekost zonder dat er van rendement gesproken kon worden. En wat brengen ze nu nog op. Dan heb ik het nog niet eens over toppers als Fer en Wijnaldum die voor een appel en een ei verkocht zijn en waar Twenthe en PSV hoge transferbedragen voor incasseerden en zelfs spelers zoals de Guzman en nu weer Vilhena die gratis de deur uitlopen. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
zo slecht doen gudde en v geel het nog niet , schuld aflossen en spelers aan trekken zonder geld valt niet mee , belangrijker is dat er rust is rond de club en we schrijven zwarte cijfers ok v geel is niet heel gelukkig met zijn aankopen en dat zal een heel stuk beter moeten de komende jaren maar naarmate we meer geld verdienen kunnen er ook duurdere spelers aangetrokken worden |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
De transfers van De Guzman, Fer en Wijnaldum waren teleurstellend, maar dat valt Van Geel echt niet aan te rekenen. Allemaal consequenties van beleid uit een ander tijdperk. We hadden simpelweg geen middelen tot onze beschikking om in te grijpen of iets te bieden. Elia en Van der Heijden hebben niets gekost, Vormer en Kazim volgens mij ook niet. Je maakt hierin dus een onterechte beschuldiging, net als velen hier. Als je een parallel trekt met de Tweede Wereldoorlog dan zijn Van Geel en Gudde op weg naar een vernietigingskamp terwijl ze alleen maar een rare neus hebben.
Wat wel klopt is dat we er zonder de jeugdopleiding (hulde aan Brard), de VvF en de inzet van Gudde en Van Geel nu nog veel verder in de ellende zouden zitten.
Laat deze heren hun karwei afmaken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door Barabas -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 11:29 schreef kenny het volgende:zo slecht doen gudde en v geel het nog niet , schuld aflossen en spelers aan trekken zonder geld valt niet mee , belangrijker is dat er rust is rond de club en we schrijven zwarte cijfers ok v geel is niet heel gelukkig met zijn aankopen en dat zal een heel stuk beter moeten de komende jaren maar naarmate we meer geld verdienen kunnen er ook duurdere spelers aangetrokken worden That's the way to go! |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 11:21 schreef daan limbos het volgende:Je kunt natuurlijk stellen: Gudde en van Geel hebben het goed gedaan, dankzij de vrienden van Feyenoord en de jeugdopleiding, financieel althans. Maar er is de laatste jaren ook aan kapitaalvernietiging gedaan: wat hebben Immers, Toornstra, Bilal, Vormer, Goossens, Kazim, Elia, van der Heidenen en nog een aantal miskopen aan transfers, huursommen en salarissen gekost zonder dat er van rendement gesproken kon worden. En wat brengen ze nu nog op. Dan heb ik het nog niet eens over toppers als Fer en Wijnaldum die voor een appel en een ei verkocht zijn en waar Twenthe en PSV hoge transferbedragen voor incasseerden en zelfs spelers zoals de Guzman en nu weer Vilhena die gratis de deur uitlopen. Fer en Wijnaldum voor een appel en een ei? Dik 5 mln per speler met een contract voor minder dan een jaar en die perse weg wilden? |
|
|
|
|
het kale mannetje
|
|
|
Kan allemaal wel zo zijn maar als het goed met feyenoord gaat staan vooraan met de borst vooruit en nu het zwaar klote gaat zie of hoor je er niets van en geven totaal geen steun aan Gio. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Zes wedstrijden en 1 puntje? En hij mag blijven zitten. Hoezo geen steun? |
|
|
|
|
King - 010
|
|
|
Ondanks alle negatieve geluiden, staan we nog wel vierde en hebben we halve finale KNVB gehaald. Velen vergelijken nu al met Cocu maar wat had hij het eerste seizoen behaald en hoeveel nieuwe spelers had hij? Juist, halverwege het seizoen 9de en op de laatste speeldag 4de geëindigd. De winterstop heeft bij ons tol geëist en nu moeten we weer opkrabbelen. Ik durf te wedden dat het nu beter zal gaan nu de selectie weer compleet is. Hopelijk dat Botteghin niet meer geblesseerd raakt of geschorst wordt. Vanaf nu gaan we knallen en vlammen, let maar op. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 13:39 schreef het kale mannetje het volgende:Kan allemaal wel zo zijn maar als het goed met feyenoord gaat staan vooraan met de borst vooruit en nu het zwaar klote gaat zie of hoor je er niets van en geven totaal geen steun aan Gio. Dat noemen ze ook wel opportunistisme. Overigens valt dat gebrek aan steun voor Van Bronckhorst best mee. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 10:49 schreef Barabas het volgende:Kortzichtig gedoe allemaal. Iedereen weet toch waar we vandaan komen: Een vijfjarenplan duurt niet voor niets 5 jaar. Het is mede aan Gudde en Van Geel te danken dat het überhaupt gebeurd is. Laat ze hun karwei afmaken voor ze op basis van frustratie en kortzichtigheid het offerblok op gaan. Zo kortzichtig is t niet. Die vijf jaar zijn deze zomer voorbij. Als je nu kritisch naar de selectie kijkt, weet wat er weg moet en er minstens nog bij zou moeten komen, plus rekening houdt met wat er weg gaat op gaat brengen. Kan je volgend jaar nauwelijks vooruitgang boeken. Of je moet van Beek, Kongolo en Vermeer ook nog verkopen. Dan heb je wat munten te verspijkeren. De lichting qua jeugd die er nu achter zit, is ook niet zo best op hier en daar een uitzondering na. Dat duurt wel weer een paar jaar nog.
Dus de signalen voor dit seizoen en volgend seizoen, staan vooralsnog op rood. En dat is achteruitgang. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Ho, ho. De vijf jaren zijn exclusief de vier overgangsjaren waar we nu inzitten. Dus eigenlijk is er pas één jaar verstreken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Je mag hopen dat je wijf uiteindelijk korter in de overgang zit dan Feyenoord. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 15:18 schreef Stylzz het volgende:[..] Zo kortzichtig is t niet. Die vijf jaar zijn deze zomer voorbij. Als je nu kritisch naar de selectie kijkt, weet wat er weg moet en er minstens nog bij zou moeten komen, plus rekening houdt met wat er weg gaat op gaat brengen. Kan je volgend jaar nauwelijks vooruitgang boeken. Of je moet van Beek, Kongolo en Vermeer ook nog verkopen. Dan heb je wat munten te verspijkeren. De lichting qua jeugd die er nu achter zit, is ook niet zo best op hier en daar een uitzondering na. Dat duurt wel weer een paar jaar nog. Dus de signalen voor dit seizoen en volgend seizoen, staan vooralsnog op rood. En dat is achteruitgang. Dat ben ik in zijn geheel met je eens. Heb ook nooit beweerd dat het anders zou zijn. De uitgangspositie is inderdaad niet enorm florissant, maar zoveel kunnen Gudde en Van Geel daar niet aan doen. Wel staat als een paal boven water dat we vanaf nu niet meer achterom hoeven te kijken of dat er nog lijken uit de kast komen vallen: Dat is dus een normale situatie en (bijna) niemand die op dit moment bij de club werkt heeft dat ooit meegemaakt. Dus geven we de mensen die puin hebben geruimd de kans die ze verdienen of gaan we ze op basis van emoties opzij schuiven? En dan met anderen de toekomst in, waarbij ook geen enkele sprake is van zekerheden. Ik ben waarschijnlijk wat loyaler naar deze mensen dan andere forumgangers.
Tuurlijk heeft Van Geel niet alles goed gedaan en hetzelfde geldt voor Gudde, maar gezien de situatie geef ik het je te doen. |
|
|
|
|
het kale mannetje
|
|
|
Inderdaad...opzouten met de middemaat (van Geel en gudde)bedankt voor de club uit de rode cijfers te helpen maar nu moeten er winnaars aan het roer komen om die extra stappen te maken. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Mag je vinden, maar kom dan ook met een paar namen die passen. En graag ook een motivatie waarom het met hun goed zou gaan..... Is wel zo sportief. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vind ik altijd zo flauw. Supporters zijn er om te bewonderen en te beoordelen. Niet om n bestuur TD trainer of spelers aan te stellen. Daar zijn goed betaalde mensen voor in dienst die er dagelijks mee bezig zijn. Dus daar mag aan alle kanten best kritisch naar gekeken worden zonder oplossingen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dat vind ik nou flauw... Weinig constructief en bovendien lekker makkelijk. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zo kun je mensen die de verantwoordelijkheid nemen beschadigen. En dat op basis van redenen die feitelijk onjuist zijn.
Is precies wat er mankeert aan Nederland: Allemaal roepen en boosheid en frustraties uiten, maar er zelf niks aan willen doen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ik ben Nederland niet. En vice versa. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Uiteraard mag je je niet aangesproken voelen. |
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Bas, goed lezen. Ik heb het over aaankoop, huur en salarissen. Daarnaast: hart voor je club hebben betekent niet dat je het klakkeloos overal mee eens bent zonder commentaar te leveren. Dan boots je het systeem Noord-Korea na. En kritiek is ook geen afzeiken. Diverse mensen op dit forum hebben al geruime tijd moeite met het functioneren van de directie. dat mag gelukkig in een vrij land. Elkaar verketteren terwijl we toch geen invloed hebben op het beleid is dus gewoon kortzichtig. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Tsja Daan.... klopt helemaal wat je zegt. Maar onterechte kritiek en het verdraaien van feiten zijn geen basis voor een discussie. Dat is ook kortzichtig. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is echt niet aan jou om te bepalen of kritiek onterecht is. het kale mannetje heeft n mening, en die is anders dan die van jezelf. So what? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 17:15 schreef het kale mannetje het volgende:Inderdaad...opzouten met de middemaat (van Geel en gudde)bedankt voor de club uit de rode cijfers te helpen maar nu moeten er winnaars aan het roer komen om die extra stappen te maken. Niets mis mee. Ik ben het er mee eens maar dat boeit niet. Dit mag zijn mening zijn, zonder daarvoor andere bestuurders voor te dragen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Jij bent net zo rechtlijnig als de vaderlandse arbitrage.... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Die werd juist wat losser. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Prima. Volgens mij moet jij er mee leren leven dat er anders denkenden op de wereld zijn. Jij vindt t n prima prestatie, en anderen niet, maak je niet zo druk. Als jij v Geel prima vindt zitten als TD vind ik dat prima. Maar ik vind dat niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dat mag uiteraard, maar niet met onzin aan komen zetten zoals: het is de schuld van Van Geel dat bepaalde spelers niet bij Feyenoord spelen. Messi en Vardy en Robben spelen ook niet voor ons. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Uiteraard , maar dat zei hij ook niet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik lees berichten over n aanstaande protestmars van supporters. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 09:21 schreef Stylzz het volgende:Feyenoord is aan een dramatische serie bezig in de competitie en daardoor staat de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst op een teleurstellende vierde plek in de Eredivisie. Martijn Krabbendam zet zijn vraagtekens bij het gevoerde beleid in Rotterdam. "Feyenoord is verworden tot een topclub die niet wil verliezen en daarmee alle ambitie op ontwikkelen overboord heeft gegooid", constateert hij. "Want wat is nou het perspectief van Feyenoord? De club verlengde weliswaar de contracten van een aantal jeugdspelers, maar de vraag is: waar gaan ze straks spelen? De beloftenploeg maakt geen deel uit van de voetbalpiramide en is veroordeeld tot een soort competitie met oefenduels. Het plan de talenten dan maar te laten oefenen tegen die van topclubs uit Duitsland en België, staat ook on hold", weet Krabbendam. "Maar er is meer. Ook de selectie zal komende zomer opnieuw moeten worden gerenoveerd", legt de verslaggever uit in de nieuwste papieren editie van Voetbal International. "Je kunt spelers als Jens Toornstra, Bilal Basaçikoglu, Miquel Nelom en Anass Achahbar niet nog langer op de bank houden. Tonny Vilhena vertrekt. Wat gebeurt er met de aan Cardiff City verhuurde Lex Immers? Komt er naast Kramer nog een spits? Bovendien: wat zijn die spelers nog waard en wie gaat die renovatie voor zn rekening nemen?" Eens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Iedereen in t bestuur moet weg!
LOL.
Zo ongelooflijk naïef
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik las het ja. Tja , als t netjes gaat moet t kunnen, maar ben er niet echt n voorstander van. Schijnbaar zijn er geen anderen wegen ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Natuurlijk wel. Ik ben t er overigens wel mee eens dat je moet gaan verversen hoor. Nieuwe inzichten lijken me goed, maar de botte bijl erin is geen goed idee.
De RvC lijkt me een prima samenstelling zo. Maar misschien zit er wel iets mis in de structuur. Dat kan ik slecht beoordelen. |
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
Hou alstjeblieft op over Kazim! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 21:12 schreef Stylzz het volgende:Natuurlijk wel. Ik ben t er overigens wel mee eens dat je moet gaan verversen hoor. Nieuwe inzichten lijken me goed, maar de botte bijl erin is geen goed idee. De RvC lijkt me een prima samenstelling zo. Maar misschien zit er wel iets mis in de structuur. Dat kan ik slecht beoordelen. Dat laatste weet ik ook niet natuurlijk, maar het heeft er wel alle schijn van. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Eens, Stylzz. Verversing nodig voor een ondernemender klimaat. Meer durf is mogelijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Met verversing haal je de structuur er niet uit. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat hangt van je beleid af. Als de structuur er wel is, maar tegengewerkt wordt door cultuur, kan t prima door keypersonen te vervangen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Of er moet n duidelijk afvloeiingsplan komen waarbij in etappes mensen afscheid nemen. Met n nieuwe lijn van de club als leidraad. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Eens. Poppetjes wisselen verandert beleid niet wezenlijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee, maar volgens mij is er wel een proven concept voor een BVO toch? Ik neem aan dat Feyenoord op die wijze gemodelleerd is. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
gudde en v geel doen het zo slecht nog niet , je moet maar weer afwachten wat nieuwe beleid bepalers ervan bakken ok v geel en gudde hebben ook echt wel fouten gemaakt voordeel hiervan is dat ze die niet gouw weer maken daarbij maakt de club winst en er is rust en dat is al heel wat bij deze roerige club
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door kenny -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 11 februari 2016 - 21:41 schreef kenny het volgende:gudde en v geel doen het zo slecht nog niet , je moet maar weer afwachten wat nieuwe beleid bepalers ervan bakken ok v geel en gudde hebben ook echt wel fouten gemaakt voordeel hiervan is dat ze die niet gouw weer maken daarbij maakt de club winst en er is rust en dat is al heel wat bij deze roerige club Ik wil wel even n kanttekening maken. Rode cijfers in de jaarcijfers dreigen weer. Geen inkomsten Europees, geen vergoedingen voor interlands en waarschijnlijk n negatief transferbeleid aanstaande . Daar de waarde van veel spelers zwaar is gereduceerd en sportief gezien Toch versterking nodig is. |
|
|
|