|
|
RenatoBos
|
|
|
Pec Zwolle - Feyenoord (Zondag 14 februari 2016, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 14 februari 2016, 14:30uur Locatie: IJsseldelta Stadion, Zwolle Scheidsrechter: Serdar Gözübüyük
In speelronde 23 treffen we de blauwvingers, de nummer 10 van de eredivisie. Laten we hopen dat we daar het tij kunnen keren.
Feyenoord speelde in haar historie slechts 13 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Feyenoord er 9 (69,2%) en gingen er 3 (23,1%) verloren. 1 (7,7%) Duel eindigde in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 31 keer, een gemiddelde van 2,38 goals per wedstrijd. PEC Zwolle stelde daar 11 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,85 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 3,0 punten gehaald hebben en uit 1,2. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 2003-2004: 7-1. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2003-2004, toen Feyenoord won met 0-3. In 2014-2015 ging Feyenoord onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij PEC Zwolle, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in de Zwolle: Datum Wedstrijd Uitslag 20-04-2003 Pec Zwolle-Feyenoord 1-3 28-09-2003 Pec Zwolle-Feyenoord 0-3 17-02-2013 Pec Zwolle-Feyenoord 3-2 04-08-2013 Pec Zwolle-Feyenoord 2-1 17-05-2015 Pec Zwolle-Feyenoord 3-0
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 15-09-2012 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0 21-12-2013 Feyenoord-Pec Zwolle 3-0 01-11-2014 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0 24-09-2015 Feyenoord-Pec Zwolle 3-0 (KNVB Beker) 27-09-2015 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0
Verslag van de thuiswedstrijd van dit seizoen:
FEYENOORD OPNIEUW TE STERK VOOR PEC
Feyenoord heeft de volle buit overgehouden aan twee thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle op rij. Nadat afgelopen donderdag in het bekertoernooi een 3-0 overwinning werd geboekt, was de ploeg van Giovanni van Bronckhorst zondag opnieuw te sterk voor de bekerfinalist van vorig seizoen. Door doelpunten van Dirk Kuyt en Eljero Elia werd het in De Kuip 2-0.
Feyenoord speelde de eerste helft niet zo overtuigend als drie dagen eerder in de bekerontmoeting met PEC Zwolle het geval was, maar toch zullen de supporters in de wederom uitverkochte Kuip tot de rust het gevoel hebben gehad dat een Feyenoord-doelpunt in de lucht hing. De ploeg van Van Bronckhorst had de controle over de wedstrijd en bracht de verdediging van Zwolle geregeld in problemen, zo bleek ook uit de vier gele kaarten die scheidsrechter Kuipers al in de eerste helft uitdeelde aan de bezoekers.
Hoewel Feyenoord bij vlagen goede aanvallen liet zien, bleef het aantal grote kansen tot aan de rust voor de ploeg beperkt tot één. Die kwam na ruim een half uur spelen op naam van Michiel Kramer, die zichzelf met de bal los worstelde van zijn tegenstander en vervolgens oog in oog met keeper Mickey van der Hart naast schoot.
Feyenoord maakte daarmee de meeste aanspraak op een doelpunt, maar kwam op slag van rust zelf met de schrik vrij. Zwolle-spits Lars Veldwijk werkte toen de bal in het doel na een knappe voorzet vanaf de rechterflank, maar scheidrechter Kuiper constateerde terecht dat dit met de hand was gebeurd en keurde het doelpunt af.
Juist omdat het aantal kansen voor rust niet overhield, was het doelpunt dat vroeg in de tweede helft viel zeer welkom. De voorzet kwam niet voor het eerst dit seizoen van Rick Karsdorp, die zag hoe Kramer de bal handig liet lopen waarna Kuyt hem in het dak van het doel kon schieten. Voor de aanvaller was het zijn 75ste Eredivisie-doelpunt voor Feyenoord.
Zeker omdat in de slotfase de vermoeidheid een rol ging spelen met de bekerwedstrijd nog in de benen, was het voor heel Feyenoord een grote opluchting dat de sterk spelende Elia tien minuten voor tijd de beslissing bracht. De assist voor dat doelpunt kwam op naam van Kramer, maar Kuyt en Karsdorp mochten evengoed delen in de eer.
Juist op het moment dat PEC Zwolle zich begon op te richten, veroverde de onvermoeibare Kuyt net buiten zijn eigen zestienmetergebied met een uiterste krachtsinspanning de bal, die Karsdorp vervolgens richting Kramer stuurde. De spits bracht op zijn beurt Elia in stelling, die na een prima actie de bal hard in de korte hoek schoot en daarmee de eindstand bepaalde: 2-0.
Samenvatting van deze wedstrijd
(http://youtu.be/O0NCFopINA0) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Met weer een 5-3-2 winnen we met 2-1 |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Goed bezig grote KENNER |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Klopt, maar dan met 0-2 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Door veel blessures van pec spelers misschien de manier om het zelfvertrouwen op te krikken ik zeg 1-4 |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Wordt weer niks met Gio aan het roer: 2-0 |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
nou als ze zo niet winnen moetten er een paar zichzelf toch eens af gaan vragen of het niet beter is een voorbeeld aan henk de jonge te nemen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geen flauw idee, dit keer. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Met Jan-Arie en Nelom 100% verliezen, anders misschien spannend |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Niet winnen is geen plek 3.
Dus tijd om weer eens te winnen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 februari 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Herhaling van Heerenveen uit, maar dan wel doordrukken: 0-7! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Dit wordt de wedstrijd waar het zelfvertrouwen terugkomt bij de fans en de spelers pec heeft veel blessures en een zwakke verdediging. Dit gaat gewoon lukken , eerst proberen voor te komen met 0-2 en dan het oude systeem gaan voetballen met Kramer in de spits en Tootnstra op de flanken |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Spelen we weer met 10 man. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nee hee dit wordt de ommekeer en eerst voorkomen zonder Kramer |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ben wel erg benieuwd naar de opstelling. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zal wel weer een andere worden dan afgelopen week. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T wordt kut of treurig dus |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Zondag tegen PEC wordt de ommekeer''
Met zes nederlagen in de competitie op rij wordt de druk op Feyenoord wekelijks groter. Afgelopen weekend was er de pijnlijke nederlaag tegen aartsrivaal Ajaks, komende zondag wacht een lastig uitduel bij PEC Zwolle.
Voormalig Feyenoord-verdediger Rinus Israel heeft er desondanks wel vertrouwen in. "Ik denk dat zondag wel eens de ommekeer kan betekenen voor Feyenoord. Als ze dezelfde instelling hebben als tegen Ajaks, dan zie ik een positief resultaat in het verschiet liggen", vertelt hij in De Telegraf.
De malaise na de winter had Israel niet voorspeld. "Nee, dat zag ik niet aankomen. Ik heb een aantal wedstrijden van ze gezien in De Kuip. Het is geen wonderelftal, maar de manier van spelen in de eerste seizoenshelft zag er veel beter uit. Er zat duelkracht in."
"Als je de spelers van bijvoorbeeld Heracles Almelo en NEC vergelijkt met die van Feyenoord, zijn die minder. Maar zij kunnen ontspannen een wedstrijd spelen. Bij Feyenoord is er altijd druk, ze gaan er altijd vanuit dat ze moeten winnen. Niet alle spelers kunnen met die druk omgaan. Ik had er in mijn tijd geen last van. Maar onze spelers waren kwalitatief beter en die konden er tegen als er een nederlaag werd geleden", besluit IJzeren Rinus, die ook een verleden heeft als speler bij PEC. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
13 jaar geleden dat we daar wonnen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat biedt perspectief, want ooit moet t lukken. Zie PSV bij ons. |
|
|
|
|
sambo
|
|
|
Wordt lastig laatste jaren niet gewonnen daar , gok op 0-1maar als ze verliezen wordt het tijd dat gio vertrekt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Uitslag zie ik wel. Ik wil weer spel zien dat er toe doet. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Laten we eerst maar punten pakken voordat we naar het spel kijken, vind ik. Sprankelend spel zullen we ook zondag niet zien, maar die 3 punten zijn zo belangrijk.
Ik denk echt dat als we niet winnen de 3e plek onhaalbaar word. |
|
|
|
|
sambo
|
|
|
Vermeer karsdorp van beek botteghin kongolo toornstra vejo tapia gufstason Bilal achabar |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op woensdag 10 februari 2016 - 19:10 schreef MMM het volgende:[..] Laten we eerst maar punten pakken voordat we naar het spel kijken, vind ik. Sprankelend spel zullen we ook zondag niet zien, maar die 3 punten zijn zo belangrijk. Ik denk echt dat als we niet winnen de 3e plek onhaalbaar word. Hoeveel wedstrijden dan nog? Kom op ten eerste winnen we en ten tweede mocht het een debakel worden dan nog zat tijd om een inhaal race in te zetten |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kunstgras , ideaal voor Anass |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dan speelt die dus al niet. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
anass, kramer , kuijt al is het mn grootmoeder winnen zullen we tjakkkaaaaaa |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 10 februari 2016 - 19:19 schreef piet de paler het volgende:[..] Hoeveel wedstrijden dan nog? Kom op ten eerste winnen we en ten tweede mocht het een debakel worden dan nog zat tijd om een inhaal race in te zetten Nog 11. Waarvan een hoop moeilijke uitwedstrijden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
14-02-2016 14:30 PEC Zwolle - Feyenoord IJsseldeltastadion, Zwolle - 21-02-2016 16:45 Feyenoord - Roda JC De Kuip, Rotterdam - 28-02-2016 14:30 FC Utrecht - Feyenoord Galgenwaard, Utrecht - 03-03-2016 20:45 Feyenoord - AZ De Kuip, Rotterdam - 06-03-2016 16:45 Feyenoord - Cambuur Leeuwarden De Kuip, Rotterdam - 13-03-2016 14:30 Vitesse - Feyenoord Gelredome, Arnhem - 19-03-2016 19:45 Feyenoord - De Graafschap De Kuip, Rotterdam - 02-04-2016 20:45 Feyenoord - Excelsior De Kuip, Rotterdam - 10-04-2016 16:45 FC Twente - Feyenoord De Grolsch Veste, Enschede - 16-04-2016 19:45 Feyenoord - FC Groningen De Kuip, Rotterdam - 21-04-2016 20:45 Heracles - Feyenoord Polman Stadion, Almelo - 01-05-2016 14:30 Willem II - Feyenoord Koning Willem II Stadion, Tilburg - 08-05-2016 14:30 Feyenoord - NEC Nijmegen De Kuip, Rotterdam - |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
tijd om weer eens een potje te winnen, 1-2 maar doen dan? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Na veelregen komtzonne schijn, als je de wedstrijd gaat kijken zet dan het nummer thunderstruck va ac/dc er onder zo gaan we vlammen |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Dan moeten we echt een andere trainer hebben. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op woensdag 10 februari 2016 - 18:53 schreef RenatoBos het volgende:''Zondag tegen PEC wordt de ommekeer''[ afbeelding ] Met zes nederlagen in de competitie op rij wordt de druk op Feyenoord wekelijks groter. Afgelopen weekend was er de pijnlijke nederlaag tegen aartsrivaal Ajaks, komende zondag wacht een lastig uitduel bij PEC Zwolle.Voormalig Feyenoord-verdediger Rinus Israel heeft er desondanks wel vertrouwen in. "Ik denk dat zondag wel eens de ommekeer kan betekenen voor Feyenoord. Als ze dezelfde instelling hebben als tegen Ajaks, dan zie ik een positief resultaat in het verschiet liggen", vertelt hij in De Telegraf. De malaise na de winter had Israel niet voorspeld. "Nee, dat zag ik niet aankomen. Ik heb een aantal wedstrijden van ze gezien in De Kuip. Het is geen wonderelftal, maar de manier van spelen in de eerste seizoenshelft zag er veel beter uit. Er zat duelkracht in." "Als je de spelers van bijvoorbeeld Heracles Almelo en NEC vergelijkt met die van Feyenoord, zijn die minder. Maar zij kunnen ontspannen een wedstrijd spelen. Bij Feyenoord is er altijd druk, ze gaan er altijd vanuit dat ze moeten winnen. Niet alle spelers kunnen met die druk omgaan. Ik had er in mijn tijd geen last van. Maar onze spelers waren kwalitatief beter en die konden er tegen als er een nederlaag werd geleden", besluit IJzeren Rinus, die ook een verleden heeft als speler bij PEC. EN ALS TRAINER |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: ja, of 1 van die anderen moet zijn muil eens opentrekken ipv zitten en zakken vullen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Die weten het ook niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Mwah, ik verwacht van Wouters wel iets meer. Maar goed, dat is ook geen type die zijn muil opentrekt. Die schopt iemand liever doormidden, dat kan weer niet he. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik verwacht een ontketend Feyenoord. Die spelen alle frustratie eruit. Zwolle wordt overlopen. Jaja, hier zit erg veel hoop in... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik verwacht tranen met tuiten. De positiviteit van velen is mij een raadsel. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Dat komt omdat zij wèl verstand van voetbal hebben beste Stylzz ;) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geen peil op te trekken. Elke voorspelling acht ik nergens op gebaseerd. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Nou, je kon afgelopen zondag wel zien dat er wel degelijk wat stond. Organisatorisch was het niet slecht, hooguit niet doortastend genoeg in verdedigend opzicht, maar het klopte wel aan onze kant. Het was niet voor niets dat zij er moeilijk doorheen konden komen. Hier halen ze zeker hoop uit en dat krijgt nog meer gestalte als het publiek er ook achter gaat staan. Dan komt die ommekeer waar we te lang op zitten te wachten.
.. maar er zit inderdaad ook zeer veel hoop in....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wedstrijden tegen 020 staan op zich. Maakt net wat meer los. |
|
|
|