|
|
romano
|
|
|
Veel belangrijker na het slappe plichtmatige (kunnen ze eigenlijk wel iets anders?) potje van vandaag: volgende week thuis tegen AZ. Moeilijk. En PSV avond ervoor tegen ADO. Jammer dat dat geen uitwedstrijd is, na Atletico. Zou zomaar kunnen dat we volgende weekend een vorentscheidung krijgen, zoals onze Duitse vrienden het noemen. En ik vrees het ergste... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op zondag 21 februari 2016 - 17:32 schreef remco k het volgende:[..] Dat is ook zeker waar.. Ik denk dat de ploeg en Millik elkaar gewoon heel vaak niet goed begrijpen.. Want hij kan echt wel wat.. Dat bedoelde ik ook laatst Remco ..is het allemaal zijn fout? ..ook gister zag je het weer of het Younes/milik is die ballen vragen achter de verdediging (want die ruimte is er gewoon),maar je kan rennen wat je wilt ,maar krijgen ho maar. Het probleem in mijn ogen is nog steeds dat ze nog steeds niet weten wat ze voorin doen. (ook(juist) als ze bij de 16 komen(warboel). Milik is ook geen spits die kapstok is/of moet gebruikt worden,maar meer vanuit de (voor) actie zoals gister en zoals hij in poolse elftal speelt gaat niet op bij ajax ,..waar hij weer in een 2 spitsen systeem speel,maar wel daar ook vaak vanuit de actie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 februari 2016 door enough -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 22 februari 2016 - 22:09 schreef enough het volgende:[..] Dat bedoelde ik ook laatst Remco ..is het allemaal zijn fout? ..ook gister zag je het weer of het Younes/milik is die ballen vragen achter de verdediging (want die ruimte is er gewoon),maar je kan rennen wat je wilt ,maar krijgen ho maar. Het probleem in mijn ogen is nog steeds dat ze nog steeds niet weten wat ze voorin doen. (ook(juist) als ze bij de 16 komen(warboel). Milik is ook geen spits die kapstok is/of moet gebruikt worden,maar meer vanuit de actie zoals gister en zoals hij in poolse elftal speelt gaat niet op bij ajax ,..waar hij weer in een 2 spitsen systeem speel,maar wel daar ook vaak vanuit de actie. Toch kreeg El Ghazi die ballen zondag wel een aantal keer van Bazoer en Gudelj. Waar lukt dat bij hem zondag wel, en bij de rest niet?
Hij speelt overigens niet vanuit de actie, of wij begrijpen elkaar niet. de goals komen van het zoeken van diepte in het spel. Een actie heeft ie namelijk niet en dat verwacht ook niemand.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind juist wel dat Milik een actie heeft. Mijn kritiek op Milik is juist dat hij zonder bal te weinig doet. Maar geef hem de bal en hij komt los. Ik heb hem op de achterlijn zien passeren nota bene. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 09:26 schreef Eide het volgende:Ik vind juist wel dat Milik een actie heeft. Mijn kritiek op Milik is juist dat hij zonder bal te weinig doet. Maar geef hem de bal en hij komt los. Ik heb hem op de achterlijn zien passeren nota bene. Iemand die een actie heeft passeert spelers met regelmaat. Ik denk dat ik dit bij Millik dit hele seizoen op 1 hand kan tellen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 10:03 schreef remco k het volgende:[..] Iemand die een actie heeft passeert spelers met regelmaat. Ik denk dat ik dit bij Millik dit hele seizoen op 1 hand kan tellen.. Een kwantitatieve kwalificatie hangen aan een kwalitatieve vaardigheid vind ik raar. Je kan bij verschillende goals en assists van Milik zien dat hij wel degelijk een actie in huis heeft.
Het probleem is dat hij veel te weinig aanspeelbaar is en, in mijn optiek, ook te weinig vooracties uitvoert om vaker aanspeelbaar te zijn. Hij staat te vaak te wachten op de bal. Daar komt bij dat ik de balaanname van Milik niet goed genoeg vindt. Dat tezamen maakt dat hij veel te weinig in een positie komt om tot een actie over te gaan.
Maar een goede actie heeft hij wel degelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 10:52 schreef Eide het volgende:[..] Een kwantitatieve kwalificatie hangen aan een kwalitatieve vaardigheid vind ik raar. Je kan bij verschillende goals en assists van Milik zien dat hij wel degelijk een actie in huis heeft. Het probleem is dat hij veel te weinig aanspeelbaar is en, in mijn optiek, ook te weinig vooracties uitvoert om vaker aanspeelbaar te zijn. Hij staat te vaak te wachten op de bal. Daar komt bij dat ik de balaanname van Milik niet goed genoeg vindt. Dat tezamen maakt dat hij veel te weinig in een positie komt om tot een actie over te gaan. Maar een goede actie heeft hij wel degelijk. In de "gewone" wereld heb je gelijk wat je eerste zin betreft, in het voetbal vind ik dat anders..
Als je ergens goed in zou zijn, en dat is dan ook nog iets wat belangrijk is binnen het voetbal van Ajax, dan kan je daar alleen goed in genoemd worden als je dit ook met regelmaat laat zien.. Anders is het niets meer dan potentie.
Overigens vind ik ook dat ie in potentie helemaal geen actie heeft.
Hij heeft een geweldig linkerbeen, maar veel meer heeft ie niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens zegt het wel weer iets over ons als supporters en Ajax als club..
Millik de speler met het hoogste rendement in de eredivisie. 1 goal of assists per 90 minuten, gevolgd door de Jong met 1 goal of assist per 92 minuten.
En voor ons is hij absoluut niet onbesproken..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 februari 2016 door remco k -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Klopt in zou hem zo willen ruilen voor de Jong statistieken zeggen mij weinig. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Klopt de Jong is veel completer. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 10:52 schreef Eide het volgende:[..] Een kwantitatieve kwalificatie hangen aan een kwalitatieve vaardigheid vind ik raar. Je kan bij verschillende goals en assists van Milik zien dat hij wel degelijk een actie in huis heeft. Het probleem is dat hij veel te weinig aanspeelbaar is en, in mijn optiek, ook te weinig vooracties uitvoert om vaker aanspeelbaar te zijn. Hij staat te vaak te wachten op de bal. Daar komt bij dat ik de balaanname van Milik niet goed genoeg vindt. Dat tezamen maakt dat hij veel te weinig in een positie komt om tot een actie over te gaan. Maar een goede actie heeft hij wel degelijk. Dan hebben jullie toch echt allemaal de eerste 40 minuten liggen slapen. Want ik heb Milik toch met grote regelmaat zien inlopen en de bal kaatsen. Daarnaast ook geprobeerd een aantal keren de diepte in te gaan wat niet werd begrepen door middenvelders die de pass niet durfden te geven. Ik kan hier zelfs een chronologische tijdsvolgorde neerzetten van ballen die Milik heeft ontvangen en weer door heeft gekaatst of gespeeld. En dan hou ik de tijdsvolgorde van loopacties nog maar even buiten beschouwing. Het is allemaal in ieder geval meer dan jullie hier benoemen. En het afwachtende heeft hij afgelopen wedstrijd echt niet laten zien. Hij deed actief mee aan het spel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 16:09 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dan hebben jullie toch echt allemaal de eerste 40 minuten liggen slapen. Want ik heb Milik toch met grote regelmaat zien inlopen en de bal kaatsen. Daarnaast ook geprobeerd een aantal keren de diepte in te gaan wat niet werd begrepen door middenvelders die de pass niet durfden te geven. Ik kan hier zelfs een chronologische tijdsvolgorde neerzetten van ballen die Milik heeft ontvangen en weer door heeft gekaatst of gespeeld. En dan hou ik de tijdsvolgorde van loopacties nog maar even buiten beschouwing. Het is allemaal in ieder geval meer dan jullie hier benoemen. En het afwachtende heeft hij afgelopen wedstrijd echt niet laten zien. Hij deed actief mee aan het spel. Actief meedoen is toch wel het minste wat je mag verwachten? Heeft hij misschien eindelijk het licht gezien of was Excelsior zo zwak verdedigend? Hij laat het vaak tegen de kleintjes zien. Az is daarom een mooie test waar hij nu staat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 februari 2016 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 16:53 schreef Hummel10 het volgende:[..] Actief meedoen is toch wel het minste wat je mag verwachten? Heeft hij misschien eindelijk het licht gezien of was Excelsior zo zwak verdedigend? Hij laat het vaak tegen de kleintjes zien. Az is daarom een mooie test waar hij nu staat. Vaak wordt ons hier verweten dat we talenten de tijd moeten geven. Vergeet niet dat Milik ook pas 21 jaar oud is. Daarnaast heeft hij enorm moeten omschakelen. En vaak heeft dat tijd nodig. Daarnaast wordt vaak verweten dat hij alleen maar stil op een bal staat te wachten. Nou daar was tegen Excelsior echt geen sprake van! Ik hoop inderdaad net als iedereen dat hij het tegen AZ ook laat zien. Enkel en alleen om het negatieve beeld van hem weg te nemen. Hij is een topspits in wording. Ik heb dat vanaf het begin geroepen en geloof daar nog steeds in. Maar hij zal wel de juiste begeleiding daarin moeten krijgen. Hij zal misschien niet zo goed worden als zijn collega en ploeggenoot Lewandowski maar hij heeft daaraan wel een goede leermeester. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vond hem de eerste 40 minuten tegen Excelsior ook gewoon te statisch. En los van die ene wedstrijd, dat is gewoon een serieus ontwikkelpunt voor Milik. Dat heeft hij zelf overigens ook al gezegd en FdB toch wel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 17:03 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vaak wordt ons hier verweten dat we talenten de tijd moeten geven. Vergeet niet dat Milik ook pas 21 jaar oud is. Daarnaast heeft hij enorm moeten omschakelen. En vaak heeft dat tijd nodig. Daarnaast wordt vaak verweten dat hij alleen maar stil op een bal staat te wachten. Nou daar was tegen Excelsior echt geen sprake van! Ik hoop inderdaad net als iedereen dat hij het tegen AZ ook laat zien. Enkel en alleen om het negatieve beeld van hem weg te nemen. Hij is een topspits in wording. Ik heb dat vanaf het begin geroepen en geloof daar nog steeds in. Maar hij zal wel de juiste begeleiding daarin moeten krijgen. Hij zal misschien niet zo goed worden als zijn collega en ploeggenoot Lewandowski maar hij heeft daaraan wel een goede leermeester. Klopt heb je ook gelijk in. Milik komt beter tot zijn recht in 4-4-2 dus prima gescout weer. Milik is voor mij echt zo een speler prima voor erbij. Als hij ontevreden is werkt hij wat harder prima toch hij lijkt nu weer even geprikkeld. Az goede graadmeter en hij hoeft van mij niet te falen en er is nog wat potentie in hem. Ben alleen bang dat hij niet het type Ajax spits is die we nodig hebben. Hopelijk bewijst hij me ongelijk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 17:16 schreef Eide het volgende:Ik vond hem de eerste 40 minuten tegen Excelsior ook gewoon te statisch. En los van die ene wedstrijd, dat is gewoon een serieus ontwikkelpunt voor Milik. Dat heeft hij zelf overigens ook al gezegd en FdB toch wel. Dan zou ik je aanraden nog eens die eerste 40 minuten te kijken en hierbij enkel en alleen te Letten op Milik. En nergens anders op. Dan zie je dat war jij suggereert enorm meevalt. Ik heb het wel gedaan en ook dingen gezien die ik tijdens de wedstrijd nog niet zag. Milik liep enorm veel en probeerde zich elke keer vrij te spelen. Daarnaast 7 keer een bal gekaatst waarbij hij vrij liep waarbij eenmaal een grote kans was te noteren. Helaas schampte Bazoer de bal. Daarnaast vaak genoeg geprobeerd voor de man te komen bij een voorzet. Natuurlijk kan alles beter, maar ten opzichte van enkele weken ervoor was het al een enorme verbetering. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 17:35 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt heb je ook gelijk in. Milik komt beter tot zijn recht in 4-4-2 dus prima gescout weer. Milik is voor mij echt zo een speler prima voor erbij. Als hij ontevreden is werkt hij wat harder prima toch hij lijkt nu weer even geprikkeld. Az goede graadmeter en hij hoeft van mij niet te falen en er is nog wat potentie in hem. Ben alleen bang dat hij niet het type Ajax spits is die we nodig hebben. Hopelijk bewijst hij me ongelijk. Ik hoop het ook! En anders gaat hij wel naam maken bij een team wat wel 4-4-2 systeem speelt. Daar ben ik zeker van. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Feit is dat Milik bij niemand onbesproken is. Bij de fans, media en FdB. Misschien is het voor hem en Ajax wel het beste als hij een top EK speelt. Dat hij daarna goed verkocht kan worden en wij op zoek kunnen naar een spits die voor iedereen de nummer 1 is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 18:15 schreef Brandje het volgende:Feit is dat Milik bij niemand onbesproken is. Bij de fans, media en FdB. Misschien is het voor hem en Ajax wel het beste als hij een top EK speelt. Dat hij daarna goed verkocht kan worden en wij op zoek kunnen naar een spits die voor iedereen de nummer 1 is. Een spits zal nooit onbesproken zijn. Geen enkele speler is dat. Iedereen heeft altijd wel wat te klagen. De 1 is namelijk te spreken over een speler, terwijl een ander andere verwachtingen heeft. Dat is overal zo!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 februari 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 16:09 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dan hebben jullie toch echt allemaal de eerste 40 minuten liggen slapen. Want ik heb Milik toch met grote regelmaat zien inlopen en de bal kaatsen. Daarnaast ook geprobeerd een aantal keren de diepte in te gaan wat niet werd begrepen door middenvelders die de pass niet durfden te geven. Ik kan hier zelfs een chronologische tijdsvolgorde neerzetten van ballen die Milik heeft ontvangen en weer door heeft gekaatst of gespeeld. En dan hou ik de tijdsvolgorde van loopacties nog maar even buiten beschouwing. Het is allemaal in ieder geval meer dan jullie hier benoemen. En het afwachtende heeft hij afgelopen wedstrijd echt niet laten zien. Hij deed actief mee aan het spel. Ik heb de wedstrijd in het stadion gezien en later nog terg gekeken en hoer specifiek op gelet. En het is gewoon niet zo wat dat kaatsen betreft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 19:31 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb de wedstrijd in het stadion gezien en later nog terg gekeken en hoer specifiek op gelet. En het is gewoon niet zo wat dat kaatsen betreft. Niet? Dan zou ik wel eens willen weten wat jij onder kaatsen verstaat. Want het is de eerste helft toch meerdere malen gebeurd. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 18:17 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Een spits zal nooit onbesproken zijn. Geen enkele speler is dat. Iedereen heeft altijd wel wat te klagen. De 1 is namelijk te spreken over een speler, terwijl een ander andere verwachtingen heeft. Dat is overal zo! Dat is niet wat ik bedoel en Cillissen, Veltman, Riedewald, Tete, Bazoer, Klaassen, Dijks en Youness zijn onbesproken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 24 februari 2016 - 19:13 schreef Brandje het volgende:[..] Dat is niet wat ik bedoel en Cillissen, Veltman, Riedewald, Tete, Bazoer, Klaassen, Dijks en Youness zijn onbesproken. O ja??? Nou er wordt door menigeen nog over geklaagd. Dus onbesproken zijn ze niet. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Cillissen zeker niet.... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Iedereen is onbesproken. Maar wat wil je nu voor een dubbeltje op de eerste rij. KOM op man. Dat er veel meer vermaak en beter spel tentoon gesteld kan worden door deze selectie geloof ik wel . (kut T.H) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 februari 2016 - 00:07 schreef enough het volgende:Iedereen is onbesproken. Maar wat wil je nu voor een dubbeltje op de eerste rij. KOM op man. Dat er veel meer vermaak en beter spel tentoon gesteld kan worden door deze selectie geloof ik wel . (kut T.H) Niemand is onbesproken bedoel je denk ik? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En dat zal ook nooit veranderen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 - 17:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik hoop het ook! En anders gaat hij wel naam maken bij een team wat wel 4-4-2 systeem speelt. Daar ben ik zeker van. Inderdaad want daarin rendeert hij veel beter.. Ik geef hem nog niet op maar er moet nog wel iets geschaafd worden wil hij bij ons eerste spits blijven/worden. En dan ook nog eens zeer gewaardeerd worden. Tijd dat hij ook zulke doelpunten in de grotere wedstrijden gaat maken. Helaas zie je hem dan te vaak (nog) niet. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 24 februari 2016 - 19:13 schreef Brandje het volgende:[..] Dat is niet wat ik bedoel en Cillissen, Veltman, Riedewald, Tete, Bazoer, Klaassen, Dijks en Youness zijn onbesproken. Ghazi, Gudelj horen daar ook wel bij.
------Cilissen------- Tete-Veltman--Riedewald--Dijks --Klaassen--Bazoer--Gudelj-- --Cerny--Ghazi--Younes--
Dit zou ik op dit moment ten alle tijde opstellen(mits fit uiteraard)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 februari 2016 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 25 februari 2016 - 11:23 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ghazi, Gudelj horen daar ook wel bij. ------Cilissen------- Tete-Veltman--Riedewald--Dijks --Klaassen--Bazoer--Gudelj-- --Cerny--Ghazi--Younes-- Dit zou ik op dit moment ten alle tijde opstellen(mits fit uiteraard) Ghazi? 😂😂😂 grote egoïst! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 april 2016 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 april 2016 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Hahahahahah
|
|
|
|
Eide
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 april 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Eide