|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax zal vanaf de aftrap direct vol erin moeten gaan en druk blijven zetten. Alleen met maximale inzet kun je dit soort wedstrijden winnen. Tegen AZ kun je je niks permitteren want dan sta je snel met 0-1 achter. Beetje spanning kan geen kwaad, hoop een mooie wedstrijd te zien met veel inzet en drive. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Bruma-Veltman-Vlaar-Moreno-Letschert en ik zal er nog wel een paar vergeten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 - 14:00 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax zal vanaf de aftrap direct vol erin moeten gaan en druk blijven zetten. Alleen met maximale inzet kun je dit soort wedstrijden winnen. Tegen AZ kun je je niks permitteren want dan sta je snel met 0-1 achter. Beetje spanning kan geen kwaad, hoop een mooie wedstrijd te zien met veel inzet en drive. Dat zijn een hoop open deuren die je intrapt :) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Kijk eens na zijn zeer domme gedrag tegen Grunn. Hou toch op met je beste CV . Hoorn doet het leuk. Niks meer en niks minder. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
Allereerst opnieuw mijn complimenten naar Eide voor weer zo'n schitterend wedstrijdtopic! Het is de laatste keer dat ik dat doe anders kijg je misschien verbeelding ;)
Ik verwacht serieus dat Ajax zondag gaat verliezen van het huidige in bloedvorm verkerende AZ. En eerlijk gezegd ben ik stiekem een tikkie jaloers op de Alkmaarders, want zij spelen het spelletje, dat ik Ajax zo graag zou zien spelen: dominant en aanvallend. Met bloedend hart voorspel ik een uitslag van 1-3. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Alleen is het helaas niet zo vanzelfsprekend. Sterker nog, Ajax speelt de ene wedstrijd met veel meer inzet dan de andere. Wedstrijd begint om 16:45.......ik weet niet of dit nu positief of negatief voor Ajax is :) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 - 18:42 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Alleen is het helaas niet zo vanzelfsprekend. Sterker nog, Ajax speelt de ene wedstrijd met veel meer inzet dan de andere. Wedstrijd begint om 16:45.......ik weet niet of dit nu positief of negatief voor Ajax is :) Een inferieur tijdstip.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: Hahahahah ,maar die goed uitpakt.4-1 |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: Ze hebben tenslotte ook heel de week geklaverjast in die adidas ballon . Kan niet misgaan!! 4-1. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 - 21:15 schreef enough het volgende:[..] Ze hebben tenslotte ook heel de week geklaverjast in die adidas ballon . Kan niet misgaan!! 4-1. hehe |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Volgens de Boer heeft AZ het druk zetten van Ajax gekopieerd. Daar is het woord weer. Zelfreflectie:) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Allemaal basisspelers, ik heb het over hem als reserve..
En de jongens die je opnoemt vind ik puur verdedigend al amper beter, eigenlijk alleen Vlaar en Veltman op dit moment.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 - 17:36 schreef Brandje het volgende:[..] Kijk eens na zijn zeer domme gedrag tegen Grunn. Hou toch op met je beste CV . Hoorn doet het leuk. Niks meer en niks minder. Geef zon gast eens de tijd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Van der Hoorn keert terug in selectie
Frank de Boer heeft zaterdag de wedstrijdselectie voor Ajax - AZ bekendgemaakt. Ten opzichte van het duel met Excelsior is er één wijziging. Mike van der Hoorn keert terug van een schorsing. Daardoor zit Damian van Bruggen niet bij de groep. Robert Muric, die vorige week zijn debuut maakte, behoort opnieuw tot de wedstrijdselectie.
Daley Sinkgraven is nog niet fit voor de wedstrijd tegen AZ. De middenvelder kampt met een voetblessure.
Donny van de Beek, midweeks nog actief met Ajax A1 in de UEFA Youth League, behoort ook tot de 18-koppige selectie.
Wedstrijdselectie Ajax - AZ:
Jasper Cillessen Ricardo van Rhijn Joël Veltman Mike van der Hoorn Riechedly Bazoer Viktor Fischer Arek Milik Davy Klaassen Amin Younes Lasse Schöne Anwar El Ghazi Thulani Serero Nick Viergever Nemanja Gudelj Donny van de Beek Diederik Boer Mitchell Dijks Robert Muric
Ajax - AZ begint zondag om 16:45 uur in de Amsterdam ArenA. Ajax.nl |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Muric er weer bij heerlijk! En donny ook gewoon.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
We wensen een superieur Ajax en een inferieur AZ. Hoe heeft Ajax gespeeld tijdens de 16:45 wedstrijden dit seizoen? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: dan moet je geen rode kaart oplopen!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kan gebeuren. Gebeurt iedere verdediger weleens. Die jongen heeft meer dan voldoende kwaliteit voor Ajax als ie eens een wedstrijd of 10 op rij speelt zal die dat ook gaan laten zien. Nu speelt ie zonder vertrouwen en maakt daardoor nog weleens een foutje. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 - 18:09 schreef remco k het volgende:[..] Kan gebeuren. Gebeurt iedere verdediger weleens. Die jongen heeft meer dan voldoende kwaliteit voor Ajax als ie eens een wedstrijd of 10 op rij speelt zal die dat ook gaan laten zien. Nu speelt ie zonder vertrouwen en maakt daardoor nog weleens een foutje. Tering, wat had Chivu toentertijd moeten doormaken als er zo geredeneerd was. Kreeg binnen afzienbare tijd bij zijn eerste maanden 3 rode kaarten. Echt ongelooflijk die kortzichtige reacties hier van sommigen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 februari 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
romano
|
|
|
quote: De tijd? Vier jaar, vijf jaar? Kom op zeg, Mikey heeft het niet. Hij bedoelt het ongetwijfeld goed, maar hij is gewoon te licht voor de top in Nederland (en laten we eerlijk zijn, dan hoef je niet eens heel erg goed te kunnen voetballen). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 - 21:39 schreef romano het volgende:[..] De tijd? Vier jaar, vijf jaar? Kom op zeg, Mikey heeft het niet. Hij bedoelt het ongetwijfeld goed, maar hij is gewoon te licht voor de top in Nederland (en laten we eerlijk zijn, dan hoef je niet eens heel erg goed te kunnen voetballen). Hij krijgt helemaal geen kans. Is er overigens ook helemaal zo lang nog niet en staat vanaf dag 1 achter Veltman in de pikorde. Nu terecht maar ook tijden lang geweest dat veltman ver ondermaats presteerde. Een echte kans zoals nu heeft hij nog nooit gehad. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 - 21:39 schreef romano het volgende:[..] De tijd? Vier jaar, vijf jaar? Kom op zeg, Mikey heeft het niet. Hij bedoelt het ongetwijfeld goed, maar hij is gewoon te licht voor de top in Nederland (en laten we eerlijk zijn, dan hoef je niet eens heel erg goed te kunnen voetballen). hahaha Frankie stand vastig en angsthaas....van de Hoorn heeft echt wel potentie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 februari 2016 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: 1ste min gelijk rood!!
Mickey v/d Hoorn tja lalalalala..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 februari 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 - 18:09 schreef remco k het volgende:[..] Kan gebeuren. Gebeurt iedere verdediger weleens. Die jongen heeft meer dan voldoende kwaliteit voor Ajax als ie eens een wedstrijd of 10 op rij speelt zal die dat ook gaan laten zien. Nu speelt ie zonder vertrouwen en maakt daardoor nog weleens een foutje. Wil jij NOOIT meer zeiken op het niveau van Ajax want al jij het ziet zitten in spelers als Hoorn en Viergever dan kan je nooit een hoog niveau krijgen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 - 12:56 schreef remco k het volgende:[..] Allemaal basisspelers, ik heb het over hem als reserve.. En de jongens die je opnoemt vind ik puur verdedigend al amper beter, eigenlijk alleen Vlaar en Veltman op dit moment.. Draaikontje. Je had Helemaal nergens over hem als reserve. Dat verzin je er nu gewoon bij omdat er dus veel betere verdedigers zijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Het is geen 18/19 jarig talent meer. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Hij is en zal nooit een topper worden vrees ik |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Moet gewoon veel spelen.. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 - 18:15 schreef Pavlov14 het volgende:Allereerst opnieuw mijn complimenten naar Eide voor weer zo'n schitterend wedstrijdtopic! Het is de laatste keer dat ik dat doe anders kijg je misschien verbeelding ;) Ik verwacht serieus dat Ajax zondag gaat verliezen van het huidige in bloedvorm verkerende AZ. En eerlijk gezegd ben ik stiekem een tikkie jaloers op de Alkmaarders, want zij spelen het spelletje, dat ik Ajax zo graag zou zien spelen: dominant en aanvallend. Met bloedend hart voorspel ik een uitslag van 1-3. Ondanks dat ik je graag mag hoop ik zo dat je er naast zit vriend :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 08:18 schreef Brandje het volgende:[..] Wil jij NOOIT meer zeiken op het niveau van Ajax want al jij het ziet zitten in spelers als Hoorn en Viergever dan kan je nooit een hoog niveau krijgen. Vind jij het goed dat ik even lekker zelf bepaal wat ik doe?
Maar wie in de ED heeft een beter centrum dan Ajax op de bank zitten dan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 08:19 schreef Brandje het volgende:[..] Draaikontje. Je had Helemaal nergens over hem als reserve. Dat verzin je er nu gewoon bij omdat er dus veel betere verdedigers zijn. Lees dan even wat verder terug dan je hersens aan kunnen kerel.. Het gaat vanaf minuut 1 over hem als reserve..
En ik zeg er bij dat hij in potentie verdedigend beter is dan de rest. Dat zegt helemaal niet dat ik hem de beste vind of dat ie in de basis moet..
En je moet eens in de spiegel kijken voordat je een ander iets noemt. Kijk voor de grap je eigen discussies hier eens terug man.. Je doet niets anders dan draaien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:24 schreef remco k het volgende:[..] Lees dan even wat verder terug dan je hersens aan kunnen kerel.. Het gaat vanaf minuut 1 over hem als reserve.. En ik zeg er bij dat hij in potentie verdedigend beter is dan de rest. Dat zegt helemaal niet dat ik hem de beste vind of dat ie in de basis moet.. En je moet eens in de spiegel kijken voordat je een ander iets noemt. Kijk voor de grap je eigen discussies hier eens terug man.. Je doet niets anders dan draaien.. Jammerlijke poging om jezelf eruit te lullen. Maar als ik het goed begrijp van jij hem van alle verdedigers zonder basislaats in potentie de beste CV van Nederland? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat het geen talent meer is en dus er gewoon moet staan. Hoorn is een verdediger voor de Engelse Championship. Lekker beuken, veel (kop)duels. Daar is hij sterk in. Helaas komen die situaties zelden voor bij Ajax. Met beweeglijke spitsen is hij gewoon slecht en moet dan aan de noodrem trekken. Maar goed ik zal over mijn hart strijken. Als hij Luuk De Jong sloopt over een aantal weken dan stel ik mijn mening bij. Dat is namelijk het type spits wat hem zal moeten liggen. Maar laatst tegen feyenoord verloor hij de eerste helft echt elk kopduel tegen Kuyt en dat is niet bepaald de grootste speler en dat vind ik zeer zorgelijk |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:22 schreef remco k het volgende:[..] Vind jij het goed dat ik even lekker zelf bepaal wat ik doe? Maar wie in de ED heeft een beter centrum dan Ajax op de bank zitten dan? Ik vind hoorn en Viergever niks meer of minder dan Botteghin, vd Heijden, isimat als ik heel eerlijk ben.Verder vind ik de rest van de bank van psv veel beter dan die van ons Maar is het ook niet logisch en heel normaal dat Ajax en Psv de beste bank hebben. Jij doet net alsof het iets heel speciaals is. Ik niet meer dan normaal. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Haha. Dat hoop ik zelf ook hoor. Maar puur naar de wedstrijdbeleving gekeken, vind ik AZ gewoon erg "des Ajax" spelen en dat is volgens mij toch de inbreng van de trainer. Daarnaast vind ik de Boer veel te veel schuiven met spelers. Dan speelt Jantje weer, dan speelt Pietje weer en dan speelt Klaasje weer. Kijk eens naar PSV en naar AZ, die spelen principieel steeds met dezelfde basis-elf. In vorm of uit vorm. Behalve bij een blessure of een schorsing uiteraard. Zo krijg je spelers met zelfvertrouwen en kun je (nog meer) automatismen inbouwen. Hoe blij ik ook ben met de vier kampioenschappen onder de Boer, ik vind dat zijn houdbaarheidsdatum ver verstreken is. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 13:10 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Haha. Dat hoop ik zelf ook hoor. Maar puur naar de wedstrijdbeleving gekeken, vind ik AZ gewoon erg "des Ajax" spelen en dat is volgens mij toch de inbreng van de trainer. Daarnaast vind ik de Boer veel te veel schuiven met spelers. Dan speelt Jantje weer, dan speelt Pietje weer en dan speelt Klaasje weer. Kijk eens naar PSV en naar AZ, die spelen principieel steeds met dezelfde basis-elf. In vorm of uit vorm. Behalve bij een blessure of een schorsing uiteraard. Zo krijg je spelers met zelfvertrouwen en kun je (nog meer) automatismen inbouwen. Hoe blij ik ook ben met de vier kampioenschappen onder de Boer, ik vind dat zijn houdbaarheidsdatum ver verstreken is. Dat geschuif met de basis is in mijn ogen zijn grootste fout. Zeker voorin is dat echt een verschrikking. Ten eerste krijg je inderdaad nooit vastigheid en ten tweede is het zeer slecht voor het zelfvertrouwen van de spelers. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 13:16 schreef Brandje het volgende:[..] Dat geschuif met de basis is in mijn ogen zijn grootste fout. Zeker voorin is dat echt een verschrikking. Ten eerste krijg je inderdaad nooit vastigheid en ten tweede is het zeer slecht voor het zelfvertrouwen van de spelers. Dat schreef ik precies ook zo, Brandje. Laat de Boer nou eens een vijftal wedstrijden (of nog meer) voorin dezelfde drie spelers handhaven: Younes / Milik / El Ghazi. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:38 schreef Brandje het volgende:[..] Dat het geen talent meer is en dus er gewoon moet staan. Hoorn is een verdediger voor de Engelse Championship. Lekker beuken, veel (kop)duels. Daar is hij sterk in. Helaas komen die situaties zelden voor bij Ajax. Met beweeglijke spitsen is hij gewoon slecht en moet dan aan de noodrem trekken. Maar goed ik zal over mijn hart strijken. Als hij Luuk De Jong sloopt over een aantal weken dan stel ik mijn mening bij. Dat is namelijk het type spits wat hem zal moeten liggen. Maar laatst tegen feyenoord verloor hij de eerste helft echt elk kopduel tegen Kuyt en dat is niet bepaald de grootste speler en dat vind ik zeer zorgelijk Volkomen gelijk het is jammer dat een aantal mensen dit niet zien,elke bewegelijke spits is een drama voor hem. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
Ik vind de discussie over Mike van der Hoorn en Nick Viergever een beetje moeilijk. Natuurlijk zijn zij niet beter dan (bijvoorbeeld) Riedewald, Veltman etc. anders waren zij uiteraard basisspeler. Wel is het in mijn ogen zo, dat Mike en Nick weinig zelfvertrouwen hebben omdat zij zo weinig in het eerste spelen. En wat krijg je dan met zulke spelers? Die gaan zich forceren om zich in de kijker bij de trainer te spelen. Dat kan nooit goed zijn, want als je gaat forceren dan ga je fouten maken. Toch moet ik zeggen, dat zowel Nick Viergever als Mike van der Hoorn een aantal zeer goede wedstrijden hebben gespeeld waarin zij betrouwbaar hebben verdedigd. Dat is mijn mening althans. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:34 schreef Brandje het volgende:[..] Jammerlijke poging om jezelf eruit te lullen. Maar als ik het goed begrijp van jij hem van alle verdedigers zonder basislaats in potentie de beste CV van Nederland? Nee dan heb je gewoon weer eens niet gelezen, maar dat ben ik inmiddels wel gewend.
Ik zeg dat hij puur verdedigend potentieel bij de beste cv's hoort.. Dat is echt heel iets anders..
De foutjes die hij nu nog met regelmaat laat zien zijn fouten die voortkomen uit gebrek aan ritme en ervaring..Gaat hij meer spelen zal dat eruit gaan..
Ik denk alleen dat hij te weinig speelt.. En dat gaat hem op ten duur opbreken..
En ik zeg er absoluut niet dat het een wereldtopper kan worden, maar het niveau van de Nederlandse top verdedigers ligt niet heel ver boven hem.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:38 schreef Brandje het volgende:[..] Dat het geen talent meer is en dus er gewoon moet staan. Hoorn is een verdediger voor de Engelse Championship. Lekker beuken, veel (kop)duels. Daar is hij sterk in. Helaas komen die situaties zelden voor bij Ajax. Met beweeglijke spitsen is hij gewoon slecht en moet dan aan de noodrem trekken. Maar goed ik zal over mijn hart strijken. Als hij Luuk De Jong sloopt over een aantal weken dan stel ik mijn mening bij. Dat is namelijk het type spits wat hem zal moeten liggen. Maar laatst tegen feyenoord verloor hij de eerste helft echt elk kopduel tegen Kuyt en dat is niet bepaald de grootste speler en dat vind ik zeer zorgelijk Volgens mij had ie Kuyt in de binnenzak zitten, maar goed.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 11:46 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind hoorn en Viergever niks meer of minder dan Botteghin, vd Heijden, isimat als ik heel eerlijk ben.Verder vind ik de rest van de bank van psv veel beter dan die van ons Maar is het ook niet logisch en heel normaal dat Ajax en Psv de beste bank hebben. Jij doet net alsof het iets heel speciaals is. Ik niet meer dan normaal. Ik doe helemaal niet alsof het iets speciaals is. Maar jij doet net alsof die twee CV's niet eens goed genoeg zijn voor amateurvoetbal. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 15:05 schreef remco k het volgende:[..] Nee dan heb je gewoon weer eens niet gelezen, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Ik zeg dat hij puur verdedigend potentieel bij de beste cv's hoort.. Dat is echt heel iets anders.. De foutjes die hij nu nog met regelmaat laat zien zijn fouten die voortkomen uit gebrek aan ritme en ervaring..Gaat hij meer spelen zal dat eruit gaan.. Ik denk alleen dat hij te weinig speelt.. En dat gaat hem op ten duur opbreken.. En ik zeg er absoluut niet dat het een wereldtopper kan worden, maar het niveau van de Nederlandse top verdedigers ligt niet heel ver boven hem.. Dat ben ik beslist met je eens en dat schreef ik ook hierboven, in iets andere bewoording, maar het kwam op hetzelfde neer. Gebrek aan wedstrijdritme op dit niveau. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 15:05 schreef remco k het volgende:[..] Nee dan heb je gewoon weer eens niet gelezen, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Ik zeg dat hij puur verdedigend potentieel bij de beste cv's hoort.. Dat is echt heel iets anders.. De foutjes die hij nu nog met regelmaat laat zien zijn fouten die voortkomen uit gebrek aan ritme en ervaring..Gaat hij meer spelen zal dat eruit gaan.. Ik denk alleen dat hij te weinig speelt.. En dat gaat hem op ten duur opbreken.. En ik zeg er absoluut niet dat het een wereldtopper kan worden, maar het niveau van de Nederlandse top verdedigers ligt niet heel ver boven hem.. Top post |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Sterker nog, qua duels vind ik hem nu al de beste van de hele ED. Nu enkel het politionele nog. En dat gaat al stukken beter. Maar hij heeft het in zijn invalbeurten best vaak aardig gedaan en als deze jongen een keer wat meer wedstrijden mocht spelen zag je het direct terug. Maar een reële kans krijgt hij gewoon niet. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op zondag 28 februari 2016 - 13:10 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Haha. Dat hoop ik zelf ook hoor. Maar puur naar de wedstrijdbeleving gekeken, vind ik AZ gewoon erg "des Ajax" spelen en dat is volgens mij toch de inbreng van de trainer. Daarnaast vind ik de Boer veel te veel schuiven met spelers. Dan speelt Jantje weer, dan speelt Pietje weer en dan speelt Klaasje weer. Kijk eens naar PSV en naar AZ, die spelen principieel steeds met dezelfde basis-elf. In vorm of uit vorm. Behalve bij een blessure of een schorsing uiteraard. Zo krijg je spelers met zelfvertrouwen en kun je (nog meer) automatismen inbouwen. Hoe blij ik ook ben met de vier kampioenschappen onder de Boer, ik vind dat zijn houdbaarheidsdatum ver verstreken is. Kan ik me helemaal in vinden :-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|