BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Einde FC Twente?

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:27   quote  deeplink  
Van Oostveen heeft er een hard hoofd in of FC Twente volgend seizoen nog wel bestaat.

Van Oostveen de man die medeverantwoordelijk is voor een oranje EK loze zomer wat de Nederlandse economie miljarden gaat kosten met maken van keuze,s van verkeerde bondsdcoaches.
PSV moet dan 6 punten inleveren en Ajax krijgt er 2 punten bij.
Ajax zal dan kampioen worden op een manier waar ze zelfs in Amsterdam niet trots op zullen zijn.
Van Oostveen heeft FC Twente ook 3 jaar laten aan rotzooien zonder dat de KNVB het niet zag of niet wilde zien.

Een club die maar wat aanrotzooit verdiend een straf.
FC Twente kreeg al 6 punten aftrek.
3 jaar geen europees voetbal.
45000 euro boete.

Dit seizoen kreeg FC Twente enkele deadlines van de KNVB I.V.M financien die allemaal zijn gehaald.

1 mei is de laatste deadline.
FC Twente moet dan een crediteuren akkoord hebben met alle schuldeisers.
FC Twente heeft dit nagenoeg voor elkaar op Munsterman en Van der Laan na.

Door de uitspraken van Van Oostveen bedenken enkele sponsoren en nieuwe commisarissen zich nog wel een keer voor ze er instappen.

Ik vind deze uitspraak van Van Oostveen zeer kwalijk.

Van Oostveen gaat hier helemaal niet over.

Ik vind deze uitspraken zeer kwalijk.
Van Oostveen hangt hier een strop om de nek van Twente.

Ik bekijk het wel vanuit een Twente Bril.

Wat vinden objectieve Supporters van andere clubs hier van?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 maart 2016 door Aartus --
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:28   quote  deeplink  
Wat is het verschil tussen de huidige lening van de gemeente en de garantstelling die daarvoor in de plaats komt?

Bij het verstrekken van de garantstelling heeft de gemeente geen lening meer uitstaan bij FC Twente. De gemeente staat in plaats daarvan garant voor een lening die wordt verstrekt door een bank. Deze bank heeft de zorgplicht om te zorgen voor de inning van rente en aflossing voordat de gemeente wordt aangesproken op haar borgstelling. De gemeente hoeft dus niet langer zelf het debiteurenbeheer op de lening uit te voeren.
FC Twente lost de bestaande lening aan de gemeente volledig af. De andere financiers schelden een deel van hun huidige leningen kwijt of stellen ze achter (deze worden dan ook voorlopig niet afgelost). Overigens loopt het risico van de garantstelling in 4 jaar terug naar 22 miljoen euro.
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:47   quote  deeplink  
ENSCHEDE - Het wegvallen van FC Twente uit de eredivisie kan vergaande consequenties hebben voor de overige clubs.
Bekijk ook...

FC Twente wil dat bestuurders betalen

Maar welke? ,,Dit is een uniek geval,'' zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse. ,,In de eredivisie is nog nooit eerder een club de licentie ontnomen. Daarom zijn we nu verschillende scenario's aan het bekijken. We kunnen daar nog geen uitspraken over doen.''

Het tijdstip waarop FC Twente de licentie zou worden ontnomen, is erg belangrijk. Raken de Tukkers die kwijt voor de laatste speeldag (8 mei), dan komen alle resultaten van de Enschedese te vervallen. Koploper PSV won tweemaal van FC Twente en raakt dan zes punten kwijt. Ajax verspeelde twee punten in Enschede en zou spekkoper kunnen zijn.

Hoe de degradatieregeling wordt indien FC Twente de licentie wordt ontnomen, wil de KNVB nog niet zeggen.

FC Twente kan zonder proflicentie verder in de topklasse, liet directeur Bert van Oostveen woensdag weten.
Zie ook

eredivisie
FC Twente
voetbal
remco k
 remco k - vrijdag 04 maart 2016 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 00:27 schreef Aartus het volgende:
Van Oostveen heeft er een hard hoofd in of FC Twente volgend seizoen nog wel bestaat.

Van Oostveen de man die medeverantwoordelijk is voor een oranje EK loze zomer wat de Nederlandse economie miljarden gaat kosten met maken van keuze,s van verkeerde bondsdcoaches.
PSV moet dan 6 punten inleveren en Ajax krijgt er 2 punten bij.
Ajax zal dan kampioen worden op een manier waar ze zelfs in Amsterdam niet trots op zullen zijn.
Van Oostveen heeft FC Twente ook 3 jaar laten aan rotzooien zonder dat de KNVB het niet zag of niet wilde zien.

Een club die maar wat aanrotzooit verdiend een straf.
FC Twente kreeg al 6 punten aftrek.
3 jaar geen europees voetbal.
45000 euro boete.

Dit seizoen kreeg FC Twente enkele deadlines van de KNVB I.V.M financien die allemaal zijn gehaald.

1 mei is de laatste deadline.
FC Twente moet dan een crediteuren akkoord hebben met alle schuldeisers.
FC Twente heeft dit nagenoeg voor elkaar op Munsterman en Van der Laan na.

Door de uitspraken van Van Oostveen bedenken enkele sponsoren en nieuwe commisarissen zich nog wel een keer voor ze er instappen.

Ik vind deze uitspraak van Van Oostveen zeer kwalijk.

Van Oostveen gaat hier helemaal niet over.

Ik vind deze uitspraken zeer kwalijk.
Van Oostveen hangt hier een strop om de nek van Twente.

Ik bekijk het wel vanuit een Twente Bril.

Wat vinden objectieve Supporters van andere clubs hier van?
Wel goed lezen he, Ajax krijgt er niet twee punten bij..

PSV zal 6 punten aftrek krijgen en Ajax 4..

Maar van Oostveen gaat hier deels natuurlijk wel over en de uitspraken vind ik niet heel raar.

Het volgende zegt hij overigens letterlijk..

'Ik waag me niet aan voorspellingen met percentages, maar in alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat de kans dat FC Twente volgend jaar betaald voetbal speelt minder groot is dan dat ze er niet bij zijn', aldus Van Oostveen.

Ik hoop eerlijk gezegd dat wat hij zegt mensen wakker schud om dat te regelen wat er nodig is.

Ik hoop namelijk dat Twente er gewoon bij blijft. Het is een leuke subtopper in Nederland en dat moet het ook blijven, als je Twente inruilte voor een JL club gaat het niveau alleen maar achteruit..
VVout
 VVout - vrijdag 04 maart 2016 - 10:53   quote  deeplink  
Twente moet je niet kwijt willen, ook al is het lullig dat ze spelers van de markt gekaapt hebben op discutabele wijze en er een hoop geschoven is met cijfers. Daar zijn de verantwoordelijke al grotendeels in het vizier, laat de club er niet verder de dupe van worden.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 maart 2016 - 14:32   quote  deeplink  
tuswcPD.jpg
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 17:27   quote  deeplink  
http://www.twenteinsite.nl/driessen-maakt-gehakt-oostveen-gevaarlijke-rancuneuze-actie.html
VVout
 VVout - zaterdag 05 maart 2016 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 14:32 schreef Stylzz het volgende:
[ afbeelding ]
Ghèhè, we zullen zien wat het wordt en een eventuele puntenaftrek bij uitsluiting voor gevolgen gaan hebben in de competitie?
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 08 maart 2016 - 14:16   quote  deeplink  
Van mij mag het nu direct
dan kunnen wij Ziyech ophalen
Aartus
 Aartus - woensdag 09 maart 2016 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2016 - 14:16 schreef de bluffer het volgende:
Van mij mag het nu direct
dan kunnen wij Ziyech ophalen
Ziyech wil naar het buitenland.
VVout
 VVout - woensdag 09 maart 2016 - 07:19   quote  deeplink  
Van Duitsland naar Nederland is toch naar het buitenland gaan.
de bluffer
 de bluffer - woensdag 09 maart 2016 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2016 - 07:19 schreef VVout het volgende:
Wat goed van jou
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 maart 2016 - 10:11   quote  deeplink  
😂
Aartus
 Aartus - zaterdag 12 maart 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2016 - 07:19 schreef VVout het volgende:
Hahaha..

Ja oke..

Je hebt gelijk,maar ik denk dat Ziyech voor een club buiten Nederland kiest.

Ik hoop persoonlijk dat ie voor de ere-divisie behouden blijft.

Ik zie Ajax of PSV toch de meeste kans maken dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 maart 2016 door Aartus --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 maart 2016 - 18:31   quote  deeplink  
Flickr-Ultras-ge-wikimedia-alex-proimos-670x375.jpg

Daklozen gooien met muntgeld naar FC Twente

Walgelijk, smakeloos, vernederend. Gebruikers van sociale media hebben geen goed woord over voor de actie van enkele tientallen bedelaars die met muntgeld naar bestuur en spelers van FC Twente gooiden. Het Openbaar Ministerie is een vooronderzoek gestart om te bepalen of de gedragingen van de zwervers strafbaar zijn.

Op enkele filmpjes is te zien hoe bestuursleden van de Enschedese voetbalclub moeten opdrukken voor een paar muntstukken en hoe een Roemeens duivenvrouwtje met multiproblematiek een biljet van 5 euro voor de neus van Hakim Ziyech verbrandt. Trainer René Hake danst de Macarena in ruil voor een kortingsbon van de Blokker.

Het Openbaar Ministerie kan nog niet met zekerheid zeggen of de zwervers strafbare feiten pleegden. Persofficier Sander Krommenie: Deze mensen voeden zich met het leed van een ander. Dat zij het financieel beter hebben dan FC Twente, geeft ze nog niet het recht om die stakkers zo te vernederen. Mogelijk wordt de straatkrantlicentie van de zwervers ingetrokken.

Zwerver Schele Henk (45, geen vaste woon- en verblijfplaats) zegt spijt te hebben van zijn acties: Ik had me nooit zo mogen gedragen, en nodig het bestuur, de spelers en de fans van FC Twente graag uit om morgen met mij de maaltijd te komen gebruiken in de gaarkeuken. Ik trakteer.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 maart 2016 - 19:15   quote  deeplink  
😂
Eide
 Eide - maandag 21 maart 2016 - 22:05   quote  deeplink  
Zie net berichten komen dat FC Twente de jaarrekening weer heeft moeten intrekken. Daardoor nu alweer 3 punten in mindering. Bovendien moet, als ik het goed begrijp, de jaarrekening voor 1 mei in orde zijn of er komt geen licentie voor aankomend seizoen.

Oorzaak zou een 2e overeenkomst rondom de overgang van Tadic zijn die grote fiscale consequenties heeft.

Nu lees ik veel over dat zogenaamde crediteurenakkoord wat er moet komen. Tegelijkertijd staan een aantal van die crediteuren in het beklaagdenbankje en wil Twente deze heren persoonlijk aansprakelijk stellen. Dat lijkt mij een vicieuze cirkel.
remco k
 remco k - dinsdag 22 maart 2016 - 08:45   quote  deeplink  
Ik las het ook ja.

Volgens diezelfde strafprocedure zou dat nu nog eenmaal kunnen en zal daarna de licentie worden ingetrokken..
de bluffer
 de bluffer - maandag 04 april 2016 - 16:39   quote  deeplink  
Van mij mag het NU direct graag voor a.s Zondag scheelt Feyenoord 3 punten

Waarom Veendam en AGOVV wel zo snel

en steeds maar uitstel voor de Tukkers
remco k
 remco k - maandag 04 april 2016 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 16:39 schreef de bluffer het volgende:
Van mij mag het NU direct graag voor a.s Zondag scheelt Feyenoord 3 punten

Waarom Veendam en AGOVV wel zo snel

en steeds maar uitstel voor de Tukkers
Ook die hebben gewoon tijd gekregen..

En het zou goed zijn voor de Nederlandse topclubs om er een goede partij bij te hebben in de ED>.
Brandje
 Brandje - maandag 04 april 2016 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook die hebben gewoon tijd gekregen..

En het zou goed zijn voor de Nederlandse topclubs om er een goede partij bij te hebben in de ED>.
Agovv en Veendam zijn totaal niet te vergelijken met Twente. Die clubs zijn namelijk door de rechter failliet verklaard en zodoende verviel automatisch de licentie.
Twente heef willens en wetens jarenlang de boel besodemieterd. Ik heb er geen medelijden mee wannneer de licentie wordt ingetrokken. Zou het zelfs zeer terecht vinden.
Al die jaren hebben ze boven hun stand geleefd en zo de competitie vervalst. Onterecht verkregen tv gelden waardoor andere clubs tonnen mis liepen. Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
Aartus
 Aartus - maandag 04 april 2016 - 23:57   quote  deeplink  
35000,45000,170.000 euro boete.
3 jaar mogen ze Europa niet meer in.

Vorig seizoen 6 punten in mindering waardoor FC Twente al TV gelden misliep.
3 jaar niet meer Europa in mogen kost ook klauwen geld.

Vandaag weer 3 punten in mindering.
Dus scheelt ook weer TV inkomsten omdat ze weer zakken op de ranglijst.

Als je de zaak besodemiedert heb je idd recht op straf.
Daar heb je een punt.

Alleen jammer dat 2 mensen verantwoordelijk zijn voor de teloorgang en zo een hele club gestrafd word.

Het is de vierde club van Nederland met een mooie historie.

Alleen tellen emoties niet.
Ik als FC Twente supporter hoop dat er een einde aan deze soap komt en FC Twente volgend seizoen weer ere divisie speelt.
De KNVB heeft de fout gemaakt om de constructie dat Joop Munsterman voorzitter van de raad van comissarissen was en voorzitter van FC Twente.

Dus de slager die z,n eigen vlees keurde.
De KNVB heeft deze constructie goed gekeurd.

Een les is dat andere clubs hier een les uit zullen trekken.

Of dat FC Twente nog zal helpen zal de toekomst uitwijzen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door Aartus --
Aartus
 Aartus - dinsdag 05 april 2016 - 00:07   quote  deeplink  
FC Twente heeft in de goede jaren behoorlijk wat punten verzameld in Europa.

Deze punten komen dan ook te vervallen wat betekend dat plaats 3 niet meer genoeg is voor rechtstreekse plaatsing EL.Ook vervalt er een champioensleaugue plaats.

Ook andere clubs worden de dupe.
VVout
 VVout - dinsdag 05 april 2016 - 07:15   quote  deeplink  
Is dat officieel bevestigd, maar hoe dan ook wel ff slikken.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 05 april 2016 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 21:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Agovv en Veendam zijn totaal niet te vergelijken met Twente. Die clubs zijn namelijk door de rechter failliet verklaard en zodoende verviel automatisch de licentie.
Twente heef willens en wetens jarenlang de boel besodemieterd. Ik heb er geen medelijden mee wannneer de licentie wordt ingetrokken. Zou het zelfs zeer terecht vinden.
Al die jaren hebben ze boven hun stand geleefd en zo de competitie vervalst. Onterecht verkregen tv gelden waardoor andere clubs tonnen mis liepen. Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
IN DE 5e klasse

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 april 2016 door de bluffer --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Einde FC Twente?

0.0066759