|
|
raffi123
|
|
|
iedereen heb het wel over ziyech maar sneijder wil weg van galatasaray ajax zou een prima clubje zijn voor sneijder |
|
|
|
|
raffi123
|
|
|
hoeveel zou sneider kosten |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ajax moet eens serieus kijken naar twee spelers ( 'n spits en een extra aanvallende middenvelder op welke plek dan ook ) beide van minimaal 26 jaar.
Is een aankoopspeler ( vaak ) onder de 24 jaar, dan haal je toch misschien weer te weinig ervaring en kwaliteit in huis. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 16:20 schreef remco k het volgende:[..] En welke spelers in de selectie blijken dit seizoen dan geen meerwaarde en moeten weg? Volgens mij heb jij namelijk met deze exact zelfde tekst constant je punt gemaakt tegen vd Hoorn en Viergever, en nu blijken juist die spelers het heel goed te doen als reserve spelers. Dus nogmaals, welke basispelers moeten eruit, wanta als je echt sterker wilt worden dan nu, zal je andere basis spelers moeten hebben dan nu, want anders wordt je niet sterker.. En kom dan ook eens met haalbare namen die ons echt beter maken dan nu.. Redelijk doen ze het. Tegen psv goed. Tegen nec heel zwak. Ook tegen feyenoord was Viergever zeer zwak en verloor Hoorn de eerste helft elk kopduel tegen Kuyt. Grunn uit Viergever de eerste helft drie tot vier uit als een pupil uitgekapt. Hoorn domme rode kaart. Dus laten we die twee aub niet beter maken als dat ze zijn dadelijk gaan ze dat zelf ook geloven. Blijven beide gewoon middelmaat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2016 door Brandje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 16:20 schreef remco k het volgende:[..] En welke spelers in de selectie blijken dit seizoen dan geen meerwaarde en moeten weg? Volgens mij heb jij namelijk met deze exact zelfde tekst constant je punt gemaakt tegen vd Hoorn en Viergever, en nu blijken juist die spelers het heel goed te doen als reserve spelers. Dus nogmaals, welke basispelers moeten eruit, wanta als je echt sterker wilt worden dan nu, zal je andere basis spelers moeten hebben dan nu, want anders wordt je niet sterker.. En kom dan ook eens met haalbare namen die ons echt beter maken dan nu.. Je kunt niet ineens naar een paar goede partijen van VDH zeggen dat hij een fantastische speler is. Wanneer de geblesseerde spelers als Tete er weer zijn, zal hij niet ineens een basis speler worden.
Het gaat juist om de spelers die zijn verhuurd, Ajax moet kijken of deze spelers over voldoende kwaliteiten beschikken om voor Ajax een belangrijke toegevoegde waarde te zijn.
Voor Zivkovic geldt hetzelfde. En er zijn nog wel een paar spelers waarvan je moet afwegen of ze voldoende brengen.
Het gaat er juist om dat je structureel groeit als team in kwaliteit en spel. En dat we opnieuw zoals voorgaande jaren steeds weer terugvallen. Het gaat erom dat Ajax nu eens progressie maakt. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is altijd leuk dat mensen hier namen gaan noemen wie erbij zou moeten komen. Ik vind dat niet zo boeiend. Je mag toch van Ajax verwachten dat zij beter weten wie voor hun een toevoeging kan zijn.
Ik wil in het nieuwe seizoen eens een Ajax zien die progressie laat zien in haar spel en resultaten. Ook vooral Europees. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 16:52 schreef Brandje het volgende:[..] Redelijk doen ze het. Tegen psv goed. Tegen nec heel zwak. Ook tegen feyenoord was Viergever zeer zwak en verloor Hoorn de eerste helft elk kopduel tegen Kuyt. Grunn uit Viergever de eerste helft drie tot vier uit als een pupil uitgekapt. Hoorn domme rode kaart. Dus laten we die twee aub niet beter maken als dat ze zijn dadelijk gaan ze dat zelf ook geloven. Blijven beide gewoon middelmaat. Het zijn gewoon 2 subtoppers niet goed genoeg voor Ajax maar Mike is door zijn lengte en zijn kopkracht een goede verdediger tegen lange trage spitsen zoals de Jong en Kramer daar kan je hem wel voor gebruiken normaal hoort Veltman daar te staan, maar hij heeft het zondag tegen de Jong prima gedaan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:22 schreef Bobby1972 het volgende:Het is altijd leuk dat mensen hier namen gaan noemen wie erbij zou moeten komen. Ik vind dat niet zo boeiend. Je mag toch van Ajax verwachten dat zij beter weten wie voor hun een toevoeging kan zijn. Ik wil in het nieuwe seizoen eens een Ajax zien die progressie laat zien in haar spel en resultaten. Ook vooral Europees. Ja inderdaad ik vertrouw blindelings op het aankoopbeleid van Ajax haha. Zimling, Sanogo alweer vergeten? Ja logisch want zoveel hebben ze ook niet laten zien. Niet dat als je er over praat er ook maar een kans is dat ze komen maar toch hoort het er een beetje bij vind ik. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:49 schreef p111 het volgende:[..] Het zijn gewoon 2 subtoppers niet goed genoeg voor Ajax maar Mike is door zijn lengte en zijn kopkracht een goede verdediger tegen lange trage spitsen zoals de Jong en Kramer daar kan je hem wel voor gebruiken normaal hoort Veltman daar te staan, maar hij heeft het zondag tegen de Jong prima gedaan. En toch blij dat we ze achter de hand hadden met die blessures. Maar inderdaad meer dan breedte zijn ze ook niet. Zo hebben we weer aardig wat spelers die nuttig kunnen zijn maar je nooit meer echt verder gaan helpen. Serero, Schöne, van Rhijn, Viergever, Vd Hoorn zijn toch namen die nooit de top gaan bereiken. Dus wil je stappen gaan maken moet je zulke jongens toch gaan vervangen door talentvollere jongens. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch blij dat we ze achter de hand hadden met die blessures. Maar inderdaad meer dan breedte zijn ze ook niet. Zo hebben we weer aardig wat spelers die nuttig kunnen zijn maar je nooit meer echt verder gaan helpen. Serero, Schöne, van Rhijn, Viergever, Vd Hoorn zijn toch namen die nooit de top gaan bereiken. Dus wil je stappen gaan maken moet je zulke jongens toch gaan vervangen door talentvollere jongens. We moeten hopen dat de scouting effectiever wordt en beter gaan samenwerken. En eens beter luisteren naar elkaar zou ook niet verkeerd zijn.
De keuze van spelers is vaak niet een succes geweest, maar of wij daar nu ineens over moeten gaan beslissen lijkt me ook niet zinvol. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Bij de Hema al voor 1.99 te koop |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 12:00 schreef Hummel10 het volgende:[..] Gazi heeft al een paar wedstrijden amper gespeeld.. De wedstrijden dat hij wel speelde vond ik hem wel nuttig. Jongen zit als zoveel talenten in een dipje. Enige wat bij hem beter mag/moet is teamspel dan komt hij er wel. Maar meer dan genoeg om te beoordelen dit seizoen Ik oordeel zoals de helft hier niet op 10 wedstrijden maar op veel langere periodes.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2016 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Sneider is wel voor 10 euro op te halen in Spakenburg. Sneijder een miljoen of 3 plus 5 miljoen salaris per jaar. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch blij dat we ze achter de hand hadden met die blessures. Maar inderdaad meer dan breedte zijn ze ook niet. Zo hebben we weer aardig wat spelers die nuttig kunnen zijn maar je nooit meer echt verder gaan helpen. Serero, Schöne, van Rhijn, Viergever, Vd Hoorn zijn toch namen die nooit de top gaan bereiken. Dus wil je stappen gaan maken moet je zulke jongens toch gaan vervangen door talentvollere jongens. Ik ook. Maar het had ook anders kunnen aflopen. Zeker tegen Grunn de eerste helft hield ik mijn hart vast. Maar tegen Zwolle wordt het zwaar. Volgens mij is Dijks ook nog geschorst dus dat kan heel vervelend worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:19 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Je kunt niet ineens naar een paar goede partijen van VDH zeggen dat hij een fantastische speler is. Wanneer de geblesseerde spelers als Tete er weer zijn, zal hij niet ineens een basis speler worden. Het gaat juist om de spelers die zijn verhuurd, Ajax moet kijken of deze spelers over voldoende kwaliteiten beschikken om voor Ajax een belangrijke toegevoegde waarde te zijn. Voor Zivkovic geldt hetzelfde. En er zijn nog wel een paar spelers waarvan je moet afwegen of ze voldoende brengen. Het gaat er juist om dat je structureel groeit als team in kwaliteit en spel. En dat we opnieuw zoals voorgaande jaren steeds weer terugvallen. Het gaat erom dat Ajax nu eens progressie maakt. Rare post, er staat 1 niet dat hij een fantastische speler is, en 2 zegt helemaal niemand dat hij basis speler moet gaan worden.
Maar wat verwacht je van die verhuurde spelers dan? die dragen dit seizoen niets bij, en als ze wel wat willen bijdragen, zullen ze spelers moeten vervangen die nu bij de selectie zitten.
En dus geef je gewoon geen antwoord op de vraag. Je elftal gaat alleen beter kunnen voetballen dan dit als je spelers uit de basis vervangt voor andere spelers. Anders wordt je alleen in de breedte sterker, maar zul je op het veld geen beter spel zien dan wat deze jongens die nu in de basis staan kunnen.
En aangezien jij wil dat Ajax kwalitatief beter moet worden. Nogmaals de vraag. Wie van de basis spelers is niet goed genoeg en moet plaatsmaken voor welke aankoop?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:22 schreef Bobby1972 het volgende:Het is altijd leuk dat mensen hier namen gaan noemen wie erbij zou moeten komen. Ik vind dat niet zo boeiend. Je mag toch van Ajax verwachten dat zij beter weten wie voor hun een toevoeging kan zijn. Ik wil in het nieuwe seizoen eens een Ajax zien die progressie laat zien in haar spel en resultaten. Ook vooral Europees. Je kan het wel niet zo boeiend vinden. Maar waarom bekritiseer je op voorhand dan al de selectie afgelopen seizoen? Jij gaat er van uit dan hun het beter weten, behalve als de naam jou niet aanstaat.. Hoe hypocriet is dat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:49 schreef p111 het volgende:[..] Het zijn gewoon 2 subtoppers niet goed genoeg voor Ajax maar Mike is door zijn lengte en zijn kopkracht een goede verdediger tegen lange trage spitsen zoals de Jong en Kramer daar kan je hem wel voor gebruiken normaal hoort Veltman daar te staan, maar hij heeft het zondag tegen de Jong prima gedaan. En Veltman staat daar normaal ook... Leer een speler eens te beoordelen op dat wat ie is.. Vd Hoorn is een reserve die Veltman vervangt als die daar niet kan spelen. Dus een bankspeler en een jongen voor de breedte.. En hij laat nu zien dat prima in te vullen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Viktor Fischer is op dit moment allerminst gelukkig bij Ajax. De jonge vleugelaanvaller spreekt tegenover Deense media zelfs van een 'onhoudbare situatie'. De 21-jarige Fischer is momenteel geen basiskracht in Amsterdam. Dit seizoen kwam de Deen dan wel 24 keer (zeven doelpunten) in actie in de Eredivisie, maar dat was regelmatig als invaller. Ook afgelopen zondag tegen PSV mocht hij alleen in de laatste twintig minuten mee doen. Omdat Fischer in de Arena niet wekelijks kan rekenen op speeltijd, werd hij ook over het hoofd gezien door de bondscoach van Denemarken. Deze week moest hij zich melden bij Jong Denemarken. "Dit is een onhoudbare situatie voor mij. Ik voel me goed, ik heb het idee dat ik in topvorm ben", aldus de dribbelaar. "Ik denk dat ik een goede speler ben, dus ik ga niet naar de trainer toe om te vragen om speeltijd. Ik weet het nu even niet. Het zit me dwars dat ik op dit moment niet genoeg aan spelen toekom."
Weer een speler die ook zomaar eens kan vertrekken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 16:52 schreef Brandje het volgende:[..] Redelijk doen ze het. Tegen psv goed. Tegen nec heel zwak. Ook tegen feyenoord was Viergever zeer zwak en verloor Hoorn de eerste helft elk kopduel tegen Kuyt. Grunn uit Viergever de eerste helft drie tot vier uit als een pupil uitgekapt. Hoorn domme rode kaart. Dus laten we die twee aub niet beter maken als dat ze zijn dadelijk gaan ze dat zelf ook geloven. Blijven beide gewoon middelmaat. Die discussies hebben we toen al gevoerd en ga ik niet nog eens doen. vd Hoorn en Viergever laten nu gewoon zien prima vervangers te zijn van de geblesseerde spelers. Want met hun is de koppositie heroverd..
En ze gaan beiden steeds beter spelen, zoals ik toen al aangaf, hebben spelers ook vertrouwen nodig om beter te presteren..
Maar als je beter voetbal wil laten zien dan dit seizoen, zal je of een andere trainer moeten halen. Of je zal basis spelers eruit moeten halen en vervangen voor nieuwe spelers..
Ik kan me niet bedenken wie ik van de echte Ajax basis elf niet meer als basis speler zou willen zien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch blij dat we ze achter de hand hadden met die blessures. Maar inderdaad meer dan breedte zijn ze ook niet. Zo hebben we weer aardig wat spelers die nuttig kunnen zijn maar je nooit meer echt verder gaan helpen. Serero, Schöne, van Rhijn, Viergever, Vd Hoorn zijn toch namen die nooit de top gaan bereiken. Dus wil je stappen gaan maken moet je zulke jongens toch gaan vervangen door talentvollere jongens. Dus het voetbal wat de basis spelers van dit seizoen op de mat leggen bevalt niet. En dan moeten jongens van de bank vertrekken om andere jongens op de bank te kunnen zetten..
Klinkt logisch.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 19:17 schreef Loetje het volgende:[..] Maar meer dan genoeg om te beoordelen dit seizoen Ik oordeel zoals de helft hier niet op 10 wedstrijden maar op veel langere periodes. En dat doe ik ook. En ik ben het vaak met je eens, maar absoluut niet wat el Ghazi betreft..
Super belangrijk geweest dit seizoen.. En weinig buitenspelers in de ED die dezelfde cijfers of beter kunnen overleggen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 19:54 schreef Bobby1972 het volgende:"Viktor Fischer is op dit moment allerminst gelukkig bij Ajax. De jonge vleugelaanvaller spreekt tegenover Deense media zelfs van een 'onhoudbare situatie'. De 21-jarige Fischer is momenteel geen basiskracht in Amsterdam. Dit seizoen kwam de Deen dan wel 24 keer (zeven doelpunten) in actie in de Eredivisie, maar dat was regelmatig als invaller. Ook afgelopen zondag tegen PSV mocht hij alleen in de laatste twintig minuten mee doen. Omdat Fischer in de Arena niet wekelijks kan rekenen op speeltijd, werd hij ook over het hoofd gezien door de bondscoach van Denemarken. Deze week moest hij zich melden bij Jong Denemarken. "Dit is een onhoudbare situatie voor mij. Ik voel me goed, ik heb het idee dat ik in topvorm ben", aldus de dribbelaar. "Ik denk dat ik een goede speler ben, dus ik ga niet naar de trainer toe om te vragen om speeltijd. Ik weet het nu even niet. Het zit me dwars dat ik op dit moment niet genoeg aan spelen toekom." Weer een speler die ook zomaar eens kan vertrekken. Geen basis speler. Dus als hij vertrekt en je haalt voor hem een vervanger in huis die zijn plek in neemt. Dan wordt je op het veld niet direct beter.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 19:50 schreef remco k het volgende:[..] Je kan het wel niet zo boeiend vinden. Maar waarom bekritiseer je op voorhand dan al de selectie afgelopen seizoen? Jij gaat er van uit dan hun het beter weten, behalve als de naam jou niet aanstaat.. Hoe hypocriet is dat.. Dat is niet hypocriet, dat is realistisch. Het is verdomme hun vak, dan mag je toch verwachten dat zij die mensen aantrekken die het beste passen op de plek waar versterking nodig is.
Het is niet ons vak, natuurlijk mag je als supporter een mening hebben. Maar wij kunnen niet bepalen wie Ajax moet gaan aannemen.
Als supporter wil je een aantrekkelijk spelend Ajax zien. Waarbij zichtbaar groei is in de speelwijze en resultaten.
Wanneer Ajax nu opnieuw kampioen wordt en diverse dragende spelers vertrekken. En we er opnieuw kwalitatief op achteruit gaan doordat er opnieuw matige spelers worden aangetrokken.
Dan komen we niks verder, dan heeft Ajax als club gewoon gefaald en zijn de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn niet geschikt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:01 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dat is niet hypocriet, dat is realistisch. Het is verdomme hun vak, dan mag je toch verwachten dat zij die mensen aantrekken die het beste passen op de plek waar versterking nodig is. Het is niet ons vak, natuurlijk mag je als supporter een mening hebben. Maar wij kunnen niet bepalen wie Ajax moet gaan aannemen. Als supporter wil je een aantrekkelijk spelend Ajax zien. Waarbij zichtbaar groei is in de speelwijze en resultaten. Wanneer Ajax nu opnieuw kampioen wordt en diverse dragende spelers vertrekken. En we er opnieuw kwalitatief op achteruit gaan doordat er opnieuw matige spelers worden aangetrokken. Dan komen we niks verder, dan heeft Ajax als club gewoon gefaald en zijn de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn niet geschikt. Nee het is wel degelijk hypocriet..
Je roept dat ze het bij Ajax behoren te weten, dat jij daarom geen namen noemt en vertrouwt op hun oordeel.. Maar vervolgens brand je aankopen al af nog voordat ze gespeeld hebben.
Dat is hypocriet.
Dat je zegt dat ze het bij Ajax moeten weten is heel normaal en niet meer dan terecht. Maar ik weet niet of je het door hebt, maar dit en ieder ander voetbal gerelateerd forum draait op geruchten en meningen van de leden over eventueel aan te trekken spelers.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je gaat straks toch verdomme niet zeggen wanneer we kampioen zijn geworden dat Ajax een geweldig seizoen heeft gehad? Dat vind ik te gemakkelijk. We hebben allemaal gezien dat de wedstrijden diverse keren niet om aan te gluren was.
Je wil toch een keer dat Ajax nu wel groei laat zien. Of ben je tevreden met wat we nu hebben Remco? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:01 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dat is niet hypocriet, dat is realistisch. Het is verdomme hun vak, dan mag je toch verwachten dat zij die mensen aantrekken die het beste passen op de plek waar versterking nodig is. Het is niet ons vak, natuurlijk mag je als supporter een mening hebben. Maar wij kunnen niet bepalen wie Ajax moet gaan aannemen. Als supporter wil je een aantrekkelijk spelend Ajax zien. Waarbij zichtbaar groei is in de speelwijze en resultaten. Wanneer Ajax nu opnieuw kampioen wordt en diverse dragende spelers vertrekken. En we er opnieuw kwalitatief op achteruit gaan doordat er opnieuw matige spelers worden aangetrokken. Dan komen we niks verder, dan heeft Ajax als club gewoon gefaald en zijn de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn niet geschikt. En daarbij blijken de aankopen Youness Millik en Gudelj meer dan prima te presteren.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:05 schreef remco k het volgende:[..] Nee het is wel degelijk hypocriet.. Je roept dat ze het bij Ajax behoren te weten, dat jij daarom geen namen noemt en vertrouwt op hun oordeel.. Maar vervolgens brand je aankopen al af nog voordat ze gespeeld hebben. Dat is hypocriet. Dat je zegt dat ze het bij Ajax moeten weten is heel normaal en niet meer dan terecht. Maar ik weet niet of je het door hebt, maar dit en ieder ander voetbal gerelateerd forum draait op geruchten en meningen van de leden over eventueel aan te trekken spelers.. Jij gaat eerst heel negatief doen over de Ajax voor de wedstrijd tegen PSV. En wanneer Ajax dan wint, ga je weer met de wind meewaaien ( zoals wel vaker) Dat vind ik pas het toppunt van hypocriet! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:06 schreef remco k het volgende:[..] En daarbij blijken de aankopen Youness Millik en Gudelj meer dan prima te presteren.. Je moet kijken naar het geheel. Er zitten bij Ajax nog steeds teveel zaken waarin Ajax in rendement slecht scoort. Dan gaat het niet om een bepaalde speler die niet functioneert. Het gaat erom dat je voorkomt dat je structureel te veel spelers aantrekt die te weinig brengen.
Ik zou het ronduit zwak vinden van Ajax wanneer ze niet instaat zijn om groei te kunnen neerzetten over een langere periode. En dat we het volgende seizoen in een CL eens beter gaan presteren.
Want dat is een niveau wat Ajax haar supporters zou moeten kunnen geven. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 19:57 schreef remco k het volgende:[..] Dus het voetbal wat de basis spelers van dit seizoen op de mat leggen bevalt niet. En dan moeten jongens van de bank vertrekken om andere jongens op de bank te kunnen zetten.. Klinkt logisch.. Ja want dan kunnen de kwalitatief betere spelers die nu falen op de bank. En je jeugd krijgt dan een kans om zich te bewijzen. Vd Beek, Nouri, Cerny, Muric enz. Die breedte spelers die je nu hebt hebben ook geen potentie dus waarom zou je die houden? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:00 schreef remco k het volgende:[..] Geen basis speler. Dus als hij vertrekt en je haalt voor hem een vervanger in huis die zijn plek in neemt. Dan wordt je op het veld niet direct beter.. Cerny en Muric of anders zullen ze mogelijk voor Sisto gaan mocht hij vertrekken denk ik. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:06 schreef Bobby1972 het volgende:Je gaat straks toch verdomme niet zeggen wanneer we kampioen zijn geworden dat Ajax een geweldig seizoen heeft gehad? Dat vind ik te gemakkelijk. We hebben allemaal gezien dat de wedstrijden diverse keren niet om aan te gluren was. Je wil toch een keer dat Ajax nu wel groei laat zien. Of ben je tevreden met wat we nu hebben Remco? Dat ga ik dan inderdaad zeggen.. Als Ajax kampioen wordt, is het de beste ploeg van de eredivisie gebleken en is het geweldig dat ze kampioen worden..
En ja ik ben ook vaak niet tevreden geweest met het vertoonde spel. Dat was met name de eerste 10 wedstrijden en de eerste wedstrijden na de winterstop..
Want mooi voetbal spelen is heel iets anders dan goed voetbal spelen.
En o pje vraag wat ik graag anders zou willen zien..
Ik ben van mening dat de basis elf van Ajax meer dan prima is. Dat we een hele goede tweede keeper hebben, dat vd Hoorn en Viergever een prima reserve CV is. en dat we met Schone en Fischer prima alternatieven hebben op de flanken mocht de wedstrijd daarom vragen.
Dan komen er een aantal goede spelers aan in de jeugd die komend seizoen zullen aansluiten.. met name vd Beek Muric Cerny en Nouri kloppen op de deur en kunnen moeiteloos de bank positie in vullen als grote talenten..
van Rhijn moet men afscheid van nemen lijkt me..
Schone mag denk ik komend seizoen ook uitkijken naar iets anders, misschien is dat voor hem ook beter aangezien het erop lijkt dat hij zijn beste tijd gehad heeft.
Daarnaast zouden vd Hoorn en Viergever misschien ook wel weg willen omdat ze niet langer op de bank willen plaatsnemen.
Als dat gebeurt zal Ajax denk ik moeten zoeken naar talentvolle jongens of oude rotten die geen moeite hebben met een jaar op de bank..
Als Klaassen of Bazoer vertrekt mag Ajax dat van mij invullen door Ziyech te halen..
Dus stel dat je komend seizoen 1 basis speler verliest in de vorm van Klaassen of Bazoer, en Schone vd Hoorn Fischer van Rhijn en Viergever zullen vertrekken.
Dan denk ik dat het er als volgt uit komt te zien..
Basis elf.
Cilissen, Tete, Veltman, Riedewald Dijks, Gudelj, Bazoer/Klaassen Zyiech, Ghazi, Millik, Youness.
Voor de breedte: Boer aankoop/jeugd, aankoop/jeugd (beiden voor de defensie), vd Beek Nouri, de Jong, Cerny Muric en dan indien haalbaar ergens een ervaren rot, op welke positie maakt me niet uit.. Je zou dan nog kunnen nadenken over een echte concurrent naast Milik. Persoonlijk vind ik dat als je 100% voor hem kiest, dat je daar of een oude rot die genoegen neemt met de bank neer moet zetten, of een talent wat genoegen neemt met invalbeurten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:11 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Jij gaat eerst heel negatief doen over de Ajax voor de wedstrijd tegen PSV. En wanneer Ajax dan wint, ga je weer met de wind meewaaien ( zoals wel vaker) Dat vind ik pas het toppunt van hypocriet! Ik doe niet negatief over Ajax, ik had niet verwacht dat ze zouden winnen. En ik had niet verwacht dat ze kampioen zouden worden omdat ik van mening was dat PSV op dit moment sterker was dan Ajax. Dat had ik blijkbaar verkeerd.. Dat is niet hypocriet, dat is eerlijk toegeven wanneer je verkeerd zit..
En ik waai met geen enkele wind mee, want als je goed zou lezen, zeg ik ook nog steeds dat Ajax nog lang geen kampioen is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:15 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Je moet kijken naar het geheel. Er zitten bij Ajax nog steeds teveel zaken waarin Ajax in rendement slecht scoort. Dan gaat het niet om een bepaalde speler die niet functioneert. Het gaat erom dat je voorkomt dat je structureel te veel spelers aantrekt die te weinig brengen. Ik zou het ronduit zwak vinden van Ajax wanneer ze niet instaat zijn om groei te kunnen neerzetten over een langere periode. En dat we het volgende seizoen in een CL eens beter gaan presteren. Want dat is een niveau wat Ajax haar supporters zou moeten kunnen geven. En je zegt weer eens helemaal niets..... Verrassend.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja want dan kunnen de kwalitatief betere spelers die nu falen op de bank. En je jeugd krijgt dan een kans om zich te bewijzen. Vd Beek, Nouri, Cerny, Muric enz. Die breedte spelers die je nu hebt hebben ook geen potentie dus waarom zou je die houden? Welke kwalitatief betere spelers moeten nu dan uit de basis en op de bank??
En ik zeg niet dat je die spelers niet moet vervangen op de bank, daar heb ik geen enkel probleem mee... Maar je gaat daar de basis spelers niet beter mee maken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:18 schreef Hummel10 het volgende:[..] Cerny en Muric of anders zullen ze mogelijk voor Sisto gaan mocht hij vertrekken denk ik. Die is niet haalbaar voor Ajax met wat ze willen uitgeven.. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Gewoon proberen Sneijder en Huntelaar zover te krijgen om hier nog paar jaartjes te komen ballen. De tuinkabouter en de paashaas terug....zou toch mooi zijn? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 19:58 schreef remco k het volgende:[..] En dat doe ik ook. En ik ben het vaak met je eens, maar absoluut niet wat el Ghazi betreft.. Super belangrijk geweest dit seizoen.. En weinig buitenspelers in de ED die dezelfde cijfers of beter kunnen overleggen.. Nou ga ik hem anders vragen aan je. Want qua cijfers ben ik helemaal met je eens. Kan jij scoren en verder een kutwedstrijd spelen? Kan je er 3 maken maar toch heel beroerd spelen? Kan je 4 voorzetten geven maar buiten die om toch 8 keer alleen gaan zonder succes? Totaal niet verkeerd bedoeld maar wil je hier wel eens over horen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Engeland he. Al kon je de som betalen kun je het salaris niet betalen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:50 schreef bertus bikkel het volgende:Gewoon proberen Sneijder en Huntelaar zover te krijgen om hier nog paar jaartjes te komen ballen. De tuinkabouter en de paashaas terug....zou toch mooi zijn? Mag ik vragen wat we momenteel aan beiden zouden hebben? Huntelaar vind ik bovendien niet geweldig meer. Zou wellicht nog net kunnen maar daalt zo snel af dat hij denk ik binnen no time echt niks meer is.
Sneijder is onhaalbaar. En is de jongste niet meer en je zou jezelf een kans door de neus boren om bij een vertrek van Klaassen of Bazoer geen Ziyech te halen. Gaat veel langer mee. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:15 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Je moet kijken naar het geheel. Er zitten bij Ajax nog steeds teveel zaken waarin Ajax in rendement slecht scoort. Dan gaat het niet om een bepaalde speler die niet functioneert. Het gaat erom dat je voorkomt dat je structureel te veel spelers aantrekt die te weinig brengen. Ik zou het ronduit zwak vinden van Ajax wanneer ze niet instaat zijn om groei te kunnen neerzetten over een langere periode. En dat we het volgende seizoen in een CL eens beter gaan presteren. Want dat is een niveau wat Ajax haar supporters zou moeten kunnen geven. Post 2323 met dezelfde info. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Omdat het gevoerde beleid van Ajax de problemen zelf heeft gecreëerd. Een kampioenschap verbloemt niet ineens de problemen en tekortkomingen. Die discussie hebben we hier ook diverse keren gevoerd.
Ajax moet eens verder leren kijken, want anders zie ik een exacte kopie van de voorgaande jaren. Ajax heeft meer stabiliteit nodig om te kunnen groeien in speelwijze en resultaten.
Ik blijf van mening dat Ajax voldoende geld en kwaliteit in spelers heeft om eens verder te kunnen komen in de CL. Maar dat hangt heel erg af van het gevoerde beleid. Want het verbaast mij niet meer dat we steeds blijven waar we staan.
Natuurlijk is het een goede prestatie wanneer Ajax opnieuw kampioen wordt. Dat is nooit een vanzelfsprekendheid. Maar dat moet je wel een keer inzien dat het anders moet wil je daadwerkelijk groeien. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: nou loetje je lijkt wel een papegaai....heb je ook een menig? |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Hahahahahahahah
Die Bobby hè hahahhha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2016 door enough -- |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 01:05 schreef enough het volgende:[..] Hallo altijd dat gelul met een strik erom en......bah!! Milik ga nog hele vele doelpunten maken voor AJAX en al/ook/echt/ belangrijke!!..gemaakt . Even goed lezen pikkie! Je doet nu alsof ik wil dat hij weg gaat, ik denk alleen dat hij qua type niet de gewenste spits is van de technische staf! Dan zou je gek zijn om hem niet te laten gaan voor een goed bedrag! Want wat als haller of janssen hem uit de basis speelt dan wordt hij steeds minder waard en dat is niet een ideale situatie. Ik vind ook dat hij een uitstekende spits is en steeds beter wordt in het meevoetballen en meer krediet moet krijgen maar het nou eenmaal dat de boer dat dus niet genoeg vind |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 15:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Milik is ook opeens een stuk sneller geworden toch? Of is dat verkeerd gezien van mij? Laatste tijd trekt hij soms een sprint en wint ook nog vaak dan... Wat vertrouwen allemaal kan doen haha |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Vind overigens dat zivkovic wel heeel makkelijk wordt afgeschreven misschien is hij wel de ideale reserve spits?? En ik weet dat hij niet de juiste instelling heeft laten zien maar die jongen heeft gewoon een andere aanpak nodig dan de rest want er zit ontzettend veel potentie in die jongen ben ik van overtuigd!! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 23:05 schreef 3sterren het volgende:[..] Even goed lezen pikkie! Je doet nu alsof ik wil dat hij weg gaat, ik denk alleen dat hij qua type niet de gewenste spits is van de technische staf! Dan zou je gek zijn om hem niet te laten gaan voor een goed bedrag! Want wat als haller of janssen hem uit de basis speelt dan wordt hij steeds minder waard en dat is niet een ideale situatie. Ik vind ook dat hij een uitstekende spits is en steeds beter wordt in het meevoetballen en meer krediet moet krijgen maar het nou eenmaal dat de boer dat dus niet genoeg vind Zoals je zelf al zeg milik is groeiende en ik moet haller en jansen dat zelfde rendement nog te zien halen. Ook hun zouden tegen het zelfde aanlopen bij ajax wat milik heeft ondervonden en zo goed zijn die 2 nou ook weer niet in de kleine ruimte. Wie zeg dat het zelfde tech hart er ook volgend seizoen er nog is. Trouwens ajax heeft een ouder ervaren spits nodig die zowel milik als de komende jeugd spitsen niet in de weg gaat zitten.
Btw; en met dat altijd die strik erom .. bedoel ik als er een beetje speler verkocht kan worden voor een voor ons redelijk/hele goede prijs dat we dat gelijk maar moeten doen. Terwijl het nog geen ene fuck voorstelt en je dan weer moet terugkopen met belemmering/of weer te vroeg moeten staan zonder wat ervarender spelers voor v/d doorstroom. Tuurlijk eens gaan ze weg ,maar een beetje bouwen en je poot stijf houden kan ook geen kwaad. Ajax kan die houding aannemen en laten die grote koop clubs maar lekker tegen elkaar gaan opbieden straks met spelers als klaassen en bazoer tete ghazi milik ect. Maar nog ff niet!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 maart 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik wordt doodmoe van je. Zo goed?
Overigens weet je dat ik een prima eigen mening heb. Vond je namelijk al een eikel vanaf het mmsnt dat je hier bent en heb dat nooit onder banken of stoelen geschoven.
Jij bent gewoon een media supporter. Roept alles na en kan alleen maar zeveren. Maar een post ben concrete voorbeelden of oplossingen heb ik je nog nooit zien geven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2016 door Loetje -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|